PDA

View Full Version : variabelen


0310028
18 maart 2005, 17:12
Beste mensen,
Ik studeer momenteel in het buitenland en kreeg de geweldige opdracht om de afhankelijke en onafhankelijke variabelen van de Belgische verkiezingen op te sommen en te verklaren... Iemand die me een beetje wegwijs kan maken?
Dank
Philippe Duvivier

De Garde
18 maart 2005, 17:30
Beste mensen,
Ik studeer momenteel in het buitenland en kreeg de geweldige opdracht om de afhankelijke en onafhankelijke variabelen van de Belgische verkiezingen op te sommen en te verklaren... Iemand die me een beetje wegwijs kan maken?
Dank
Philippe Duvivier
Ik wist niet dat Wiskunde iets met politiek te zien had. Probeer de vraag eens in het Nederlands te stellen.

Firestone
18 maart 2005, 17:38
STRUCTURELE DETERMINANTEN VAN HET
STEMGEDRAG EN CULTURELE KENMERKEN VAN DE
KIEZERSKORPSEN IN VLAANDEREN (http://www.kuleuven.ac.be/sociologie/download/ispo/stem99.pdf)

zal je al wel kennen...

Je vraag is wel degelijk in het Nederlands, maar misschien moet je ze wat concreter stellen.

De Garde
18 maart 2005, 17:49
Wou gewoon zeggen in een verstaanbare taal. Ik mag dan wel licenciaat politieke wetenschappen zijn maar dit is volstrekt onbegrijpelijk.


Nu, als het gaat over statistiek vind je heel wat terug bij Acco (Leuven) en in bibliotheken van universiteiten. Misschien dat je via de bibliotheek bij je ook aan die werken kan raken, want die worden internationaal doorgestuurd.

0310028
18 maart 2005, 17:52
Misschien kan ik beter de vraag in het engels geven, zo heb ik ze ook gekregen en hier moet ik het mee doen;
Identify the independent variable (the factor that explains the outcome) and tehe dependent variable (the outcome that occurs due to the changing variable)

Thats it...

1handclapping
18 maart 2005, 18:15