PDA

View Full Version : Wat wij (het blok) werkelijk willen...


Martino
9 mei 2003, 16:01
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Wij begrijpen dat de Vlaming het beu is dat wijken worden omgevormd tot Marokko's in't klein, en de zogenaamde multi-cultuur slechts een tussenfase naar een Vlaamse moslimstaat aan het vormen is.
De zendingsdrang van de moslim is voor sommigen nauwelijks merkbaar, maar groeit echter gestaag.
Weinigen weten hoe in Moskeeen vandaag allerlei anti-Westerse sympathieeen worden gepredikt, terwijl men van datzelfde westen een dak boven het hoofd krijgt. Dat men hier komt rentenieren en voor de rest het terrorisme (al dan niet openlijk, maar in de geest) steunt, is voor ons onaanvaardbaar.
De zogenaamde woordvoerders van de migranten zoals Abou Jahjah, die hier oa palestijns-Joodse conflicten komen uitvechten, gebruiken ons systeem om via democratische weg de moslimstaat traag maar waar een feit te laten worden. Ontkenning daarvan behoort tot hun strategieen.
De subtiele kolonisatie waarmee migranten onze Vlaamse steden tot de hunne maken door systematisch wijken in te palmen, is een volgens ons door de huidige overheid miskent fenomeen. Het is niet enkel omdat er verloedering in optreed of de waarde er van de huizen daalt, dat we dit aanklagen, maar dat de Vlaming zich in een ander land waant dat het zijne, wanner hij per toeval in die wijken passeert. Ik hoef het dan nog niet te hebben het aandeel van deze wijken in de criminaliteitscijfers.
In die wijken willen we bij de Vlaming weer het gevoel geven dat dit ook wijken van ons zijn. Dat ze zich er niet als toerist in eigen land moeten gedragen, maar dat ze er rustig op een pleintje in de zomer met hun gezinnetje kunnen gaan picknikken om er in eigen taal een praatje te kunnen maken met de plaatselijke bewoners. Dat sommige migranten hun vrouw als slavin in huis hebben is hun eigen zaak, voor zolang die vrouw ook de mogelijkheid krijgt om in te gaan op bv een oproep van de vdab om ev. te gaan werken. Helaas heeft menig vrouw er vandaag de keuze niet. De hoofddoek, symbool voor deze slavernij, willen wij afschaffen. Uit het feit dat we niet enkel de vrouwenslavernij bij Islamieten willen aan banden leggen, maar ook het machogedrag bij migrantenjongens (dat criminele allures heeft) willen inperken, spreekt onze terechte bekommernis voor deze groep mensen.

De zogenaamd geintegreerden die vandaag een spreekbuis voor de migranten vormen, pleiten ervoor om de bestaande wantoestanden te handhaven of slechts met mondjesmaat aan te pakken. De knuffelpolitiek die zij steunen is voor ons best mooi maar totaal onrealistisch.

TomB
9 mei 2003, 19:36
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Als ik het positief bekijk wil het Vlaams Blok de Belgische Nationaliteit geven aan alle Marrokanen die zich eigenlijk meer Belg als Marrokaan voelen en die gaan werken.

Is dat echt wat het Blok wilt?

Paulus de Boskabouter
9 mei 2003, 19:39
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Als ik het positief bekijk wil het Vlaams Blok de Belgische Nationaliteit geven aan alle Marrokanen die zich eigenlijk meer Belg als Marrokaan voelen en die gaan werken.

Is dat echt wat het Blok wilt?

Goed gezien!
Dan splitsen ze België en worden dat ineens WALEN :lol:

Quicky
10 mei 2003, 12:11
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Als ik het positief bekijk wil het Vlaams Blok de Belgische Nationaliteit geven aan alle Marrokanen die zich eigenlijk meer Belg als Marrokaan voelen en die gaan werken.

Is dat echt wat het Blok wilt?

Goed gezien!
Dan splitsen ze België en worden dat ineens WALEN :lol:

Pauluske Pauluske toch, uw antwoorden slaan echt op niets hé, zijt gij nu zo dom of doet ge het er om. Ik begin stilaan te begrijpen waarom da gij van den dop gesmeten zijt.

Paulus de Boskabouter
10 mei 2003, 12:39
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Als ik het positief bekijk wil het Vlaams Blok de Belgische Nationaliteit geven aan alle Marrokanen die zich eigenlijk meer Belg als Marrokaan voelen en die gaan werken.

Is dat echt wat het Blok wilt?

Goed gezien!
Dan splitsen ze België en worden dat ineens WALEN :lol:

Pauluske Pauluske toch, uw antwoorden slaan echt op niets hé, zijt gij nu zo dom of doet ge het er om. Ik begin stilaan te begrijpen waarom da gij van den dop gesmeten zijt.

Op domme standpunten moet je een dom antwoord geven hé.
Maar voor u is er meer hoop.. ik lees dat je STILAAN begint te begrijpen...

Paulus de Boskabouter
10 mei 2003, 12:56
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Als ik het positief bekijk wil het Vlaams Blok de Belgische Nationaliteit geven aan alle Marrokanen die zich eigenlijk meer Belg als Marrokaan voelen en die gaan werken.

Is dat echt wat het Blok wilt?

Goed gezien!
Dan splitsen ze België en worden dat ineens WALEN :lol:

Pauluske Pauluske toch, uw antwoorden slaan echt op niets hé, zijt gij nu zo dom of doet ge het er om. Ik begin stilaan te begrijpen waarom da gij van den dop gesmeten zijt.http://www.raceworx.com/funnypics/cluepon.jpg

Quicky
11 mei 2003, 09:45
Wij, het Vlaams blok, willen uiteindelijk het liefst dat migranten een duidelijke keuze maken. Wij willen geen mensen die met hun hoofd in hun land van herkomst leven, en fysiek hier parasiteren.

Niet omdat we rasistisch zouden zijn of fascistisch, wel omdat we het signaal willen geven dat iedereen hier welkom is, die zijn lot verbindt met het onze. Wie met een dubbele nationaliteit leeft of wiens hart meer in Marokko dan in Vlaanderen is, raden we aan in Marokko te gaan leven en werken. Marokko heeft het hard nodig. Wij moedigen dat aan.

Als ik het positief bekijk wil het Vlaams Blok de Belgische Nationaliteit geven aan alle Marrokanen die zich eigenlijk meer Belg als Marrokaan voelen en die gaan werken.

Is dat echt wat het Blok wilt?

Goed gezien!
Dan splitsen ze België en worden dat ineens WALEN :lol:

Pauluske Pauluske toch, uw antwoorden slaan echt op niets hé, zijt gij nu zo dom of doet ge het er om. Ik begin stilaan te begrijpen waarom da gij van den dop gesmeten zijt.

Op domme standpunten moet je een dom antwoord geven hé.
Maar voor u is er meer hoop.. ik lees dat je STILAAN begint te begrijpen...

Is het daarom da ge voor partijen met domme standpunten zijt, daar kunt ge u waarschijnlijk in vinden en die begrijpt ge nog een beetje...

Kotsmos
11 mei 2003, 11:41
oh seheeeg. Deugeniet!

xbone
12 mei 2003, 12:11
Ik ben het 100% eens met het vlaams blok.

Kotsmos
12 mei 2003, 12:32
IK STEM ZOWIEZO VLAAMS BLOK!

OF IK NU KAN SPELLEN OF NIET!

Paulus de Boskabouter
12 mei 2003, 12:52
IK STEM ZOWIEZO VLAAMS BLOK!

OF IK NU KAN SPELLEN OF NIET!

Niet op letten, kotsmos.
Is waarschijnlijk weer iemand die gauw een 2e, 3e of zoveelste nickname aanmaakt om wat te komen lullen.

parcifal
12 mei 2003, 17:38
Beste Martino (blijkbaar extra pikant :? ) en consoorten,
Even ter informatie :
Ik hoop dat je er toch van bewust bent dat het de facto onmogelijk is dat het Vlaams Blok ooit deelneemt aan een regering. (tenzij ze federaal (samen met het FDF?) meer dan 50% van de stemmen veroveren en dus geen coalitie moeten vormen. Fat chance!)
Dus waarom verspillen jullie zoveel moeite, lucht en papier?
Zien jullie dat nu echt zitten, om nog x maal 4 jaar in de oppositie te zitten tot DeWinter en Annemans grijs en versleten zijn?
Rare jongens, die Blokkers.

vlaanderen72
12 mei 2003, 18:10
Rare jongens, die Blokkers.

Maar wel idealistisch en standvastig.

skye
12 mei 2003, 18:43
Beste Martino (blijkbaar extra pikant :? ) en consoorten,
Even ter informatie :
Ik hoop dat je er toch van bewust bent dat het de facto onmogelijk is dat het Vlaams Blok ooit deelneemt aan een regering. (tenzij ze federaal (samen met het FDF?) meer dan 50% van de stemmen veroveren en dus geen coalitie moeten vormen. Fat chance!)
Dus waarom verspillen jullie zoveel moeite, lucht en papier?
Zien jullie dat nu echt zitten, om nog x maal 4 jaar in de oppositie te zitten tot DeWinter en Annemans grijs en versleten zijn?
Rare jongens, die Blokkers.

Haha, u heeft net bewezen dat u niets van politiek afweet!

Thomas
12 mei 2003, 23:08
Martino vertrekt vanuit een aantal onwerkelijke vooronderstellingen en bouwt daarop verder.

De meeste mensen staan massaal in rijen aan te schuiven om een Nederlandstaalcursuske te kunnen volgen. Werkgevers laten een vreemde naam (Marokaans, Turks, Pools,.. klinkende naam) meestal links liggen.
En als die mensen zich via werk willen inburgeren staan wij aan de kant te zeveren dat ze positief gediscrimineerd worden.

Die mensen willen dus wel werk en onze taal leren, maar worden daarin op veel fronten ontmoedigt. Iemand die als nieuwkomer hier een leven wil gaan uitbouwen, blijft meestal nog met 1 been in het land van herkomst vanwege de onzekerheid naar de volgende verkiezingen toe.

De meeste moslims zijn mensen die inzitten met andere mensen. Dat is ook de essentie van een goede moslim-zijn. Fundamentalisten zoals in Palestina vindt je hier niet. Tenzij uitzonderlijk. De staatsveiligheid houdt dit echter zeer goed in de gaten.

Het is niet bewezen dat Abou Jahjah een verborgen agenda zou hebben. Hoe dan ook zijn zijn opmerkingen ivm de migranten terecht. Zijn radicale strategie betreur ik hier en daar wel.

Dank zij hem zijn de gematigde migrantenvertegenwoordigers nu eindelijk in gang geschoten en beginnen praten en zijn de discussies over het feit dat 'er iets moet gebeuren' op gang gekcmen. Dat er vooral een mentaliteitswijziging in de perceptie naar nieuwkomers moet komen is een van de basisvoorwaarden opdat deze mensen zich veilig genoeg voelen om zich te outen als Vlaming.

Het zou wel eens kunnen zijn dat de situatie uiteindelijk andersom blijkt dan hier steeds beweerd wordt.
De meeste migranten doen werk waarvoor vele Vlamingen niet zouden willen tekenen. Straatvegers en vuilniswerk tot onderhoud van parken in de winter. Die mensen betalen belastingen. Vaak zijn vreemdelingen volgens mij ook goede consumenten. Merkkledij ea wordt vooral ook door migranten aangekocht en dan al op zeer jonge leeftijd.

Supe®Staaf
14 mei 2003, 07:08
Het Vlaamsblok wil enkel in de regering.
En dan een politiestaat uitbouwen om aan de macht te blijven.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 07:36
Het Vlaamsblok wil enkel in de regering.
En dan een politiestaat uitbouwen om aan de macht te blijven.

Ach, op zoveel onzin hoeven we echt niet in te gaan.

Kotsmos
14 mei 2003, 07:52
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 09:45
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Een gemeen goede zet van de volgende formatteur zou kunnen zijn publiekelijk bij het Blok aan te dringen om in een coalitie te stappen.

skye
14 mei 2003, 10:26
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Een gemeen goede zet van de volgende formatteur zou kunnen zijn publiekelijk bij het Blok aan te dringen om in een coalitie te stappen.
:roll:

Supe®Staaf
14 mei 2003, 11:00
Het Vlaamsblok wil enkel in de regering.
En dan een politiestaat uitbouwen om aan de macht te blijven.

Ach, op zoveel onzin hoeven we echt niet in te gaan.
Wie roept er om meer blauw op straat?
Leer onderscheid maken tussen 'onzin' en 'verborgen agendapunten van het blok waar ik niet graag mee geconfronteerd word'.

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 11:13
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Een gemeen goede zet van de volgende formatteur zou kunnen zijn publiekelijk bij het Blok aan te dringen om in een coalitie te stappen.
:roll:

't is goe zenne tischke :wink:

Kotsmos
14 mei 2003, 14:51
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Een gemeen goede zet van de volgende formatteur zou kunnen zijn publiekelijk bij het Blok aan te dringen om in een coalitie te stappen.
:roll:

zouden ze het doen?

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 15:35
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Een gemeen goede zet van de volgende formatteur zou kunnen zijn publiekelijk bij het Blok aan te dringen om in een coalitie te stappen.
:roll:

zouden ze het doen?

Ik hoop het echt.

skye
14 mei 2003, 16:00
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Een gemeen goede zet van de volgende formatteur zou kunnen zijn publiekelijk bij het Blok aan te dringen om in een coalitie te stappen.
:roll:

zouden ze het doen?
Het Vlaams Blok zou het doen als ze hun voorwaarden mogen stellen. bv verdere staatshervorming, striktere immigratiewetgeving, enz...

vlaanderen72
14 mei 2003, 16:07
Het Blok wil niét in de regering
das het grappige aan de zaak

Alez dan weet gij meer dan de rest! :roll:

Quicky
14 mei 2003, 16:39
Ik zou me veiliger voelen in een politiestaat als in een land dat gebukt onder de terreur van de migranten en een regering die te laf is om er iets aan te doen.

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 19:48
Ik zou me veiliger voelen in een politiestaat als in een land dat gebukt onder de terreur van de migranten en een regering die te laf is om er iets aan te doen.

Ik vind dat ook jong!
Weetge, ik heb zo eens gedacht -jaja dat gebeurt soms- waarom maken we van al die werkloze migranten geen flikken?
2 problemen tegelijk opgelost!
:twisted:
:splat:

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 19:53
Wie roept er om meer blauw op straat?

Vele gewone mensen.

Leer onderscheid maken tussen 'onzin' en 'verborgen agendapunten van het blok waar ik niet graag mee geconfronteerd word'.

Er zijn geen verborgen agendapunten. U dicht het Vlaams Blok gewoon iets toe. Dat is alles.

Supe®Staaf
14 mei 2003, 20:36
Er zijn geen verborgen agendapunten. U dicht het Vlaams Blok gewoon iets toe. Dat is alles.
Geloof jij dat een Super-Belgicist nooit bloksgezinde familie, vrienden of kennissen frekwenteert?
Wanneer ik hun discours beluister.........

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 20:41
Geloof jij dat een Super-Belgicist nooit bloksgezinde familie, vrienden of kennissen frekwenteert?
Wanneer ik hun discours beluister.........

Wat een VB-lid of -stemmer allemaal zegt, wordt daarom nog niet door de partijleiding beaamt of zou plotseling tot het partijstandpunt van het Vlaams Blok worden uitgeroepen. Niet iedere VLD'er zal over veel punten hetzelfde standpunt hebben als de partij, wat dus niet betekent dat ieder lid garant staat voor de zuiverheid van het programma.

Supe®Staaf
14 mei 2003, 20:54
Wat een VB-lid of -stemmer allemaal zegt, wordt daarom nog niet door de partijleiding beaamt of zou plotseling tot het partijstandpunt van het Vlaams Blok worden uitgeroepen.
Ik verwed er een fikse som op, dat je drommels goed weet wat er in hun hoofd speelt, wat hun standpunten over 'bepaalde' themata zijn, en waarom ze voor het blok stemmen.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 21:05
Ik verwed er een fikse som op, dat je drommels goed weet wat er in hun hoofd speelt, wat hun standpunten over 'bepaalde' themata zijn, en waarom ze voor het blok stemmen.

En waarom zou ik dat weten? Iedereen heeft wel zijn of haar redenen om voor het Vlaams Blok te stemmen en daar de meeste Vlamingen nogal schoorvoetend hun eigen politieke voorkeur naar voor brengen hebben we er het meestal raden naar. De stemming is nog steeds geheim en de achterliggende redenen voor het stemgedrag eveneens.

U dicht gewoon het Vlaams Blok een aantal dingen toe die het niet alleen niet en nooit heeft gesteld, maar ook niet door de partij worden gedragen.

Supe®Staaf
14 mei 2003, 21:26
En waarom zou ik dat weten? Iedereen heeft wel zijn of haar redenen om voor het Vlaams Blok te stemmen en daar de meeste Vlamingen nogal schoorvoetend hun eigen politieke voorkeur naar voor brengen hebben we er het meestal raden naar. De stemming is nog steeds geheim en de achterliggende redenen voor het stemgedrag eveneens.
Hoogst merkwaardig hoe aangaande dit onderwerp een nevel van onwetendheid plotseling uw geest lijkt te omhullen.
Praat jij met je intimi der blokse partij nooit over de verzuchtingen waarvan ze geloven dat hun favoriete partij ze gaat inwilligen?

Je houdt dus voet bij stek, dat je geen flauw idee hebt waarop ik zinspeel?

U dicht gewoon het Vlaams Blok een aantal dingen toe die het niet alleen niet en nooit heeft gesteld, maar ook niet door de partij worden gedragen.
Ik beschreef nog niets in concreto, maar je gaat er dus wél a priori van uit dat ik grondig fout zit?

Rara, waar heeft die kwaadaardige Superstaaf® het over?
Hij zegt het niet.
Jan weet van niets.
Behalve dat Staaf iets verzint.

Is er een Oidipous op het forum?

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 21:42
Praat jij met je intimi der blokse partij nooit over de verzuchtingen waarvan ze geloven dat hun favoriete partij ze gaat inwilligen?

Over toekomstperspectieven als politiestaat en dictatuur heb ik inderdaad onder Vlaams Blokkers nog niets gehoord. Mensen willen gewoon een streng maar rechtvaardig bestuur. Meer blauw op straat betekent geen politiestaat. Blijkbaar kunt u het verschil tussen beide niet vatten.

Je houdt dus voet bij stek, dat je geen flauw idee hebt waarop ik zinspeel?

Inderdaad.

Ik beschreef nog niets in concreto, maar je gaat er dus wél a priori van uit dat ik grondig fout zit?

Ja.

Behalve dat Staaf iets verzint.

Inderdaad.

Supe®Staaf
14 mei 2003, 22:02
Je houdt dus voet bij stek, dat je geen flauw idee hebt waarop ik zinspeel?

Inderdaad.
BWV 401 staat dus duidelijk bovenaan jouw hitlijst.
http://ingeb.org/spiritua/olammgot.html

Ik beschreef nog niets in concreto, maar je gaat er dus wél a priori van uit dat ik grondig fout zit?

Ja.
Ik vrees dat dit wel het absolute summum qua vooroordeel is.
Beweren dat ik fout zit, vooraleer ik het uitspreek. :twisted:

Behalve dat Staaf iets verzint.

Inderdaad.
http://users.pandora.be/Superstaaf/bol.jpg

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 22:06
Ik vrees dat dit wel het absolute summum qua vooroordeel is.
Beweren dat ik fout zit, vooraleer ik het uitspreek. :twisted:

Er is hier geen sprake van vooroordeel, daar het eigenlijk niet over u gaat maar over het Vlaams Blok en de door u toegedichte ideeën. Daar ik al vele jaren in het Vlaams Blok thuis ben, er heel wat mensen ken en weet waarvoor ze staan, weet ik dat uw beweringen zonder grond zijn.

Supe®Staaf
14 mei 2003, 22:22
Er is hier geen sprake van vooroordeel, daar het eigenlijk niet over u gaat maar over het Vlaams Blok en de door u toegedichte ideeën.
Even een kleine nuance: het gaat over de ideeën die ik mocht vernemen uit de mond van menig Vlaamsblokker.
Ik heb ze nog niet geëtaleerd, terwijl jij desondanks reeds uitschruwelt dat het verzinsels zijn.
Vooraleer iets beweerd wordt, de bewering veroordelen.
Hoe heet dat?
Volg de vette lettertjes en lees:".........vooroordelen......."


Daar ik al vele jaren in het Vlaams Blok thuis ben, er heel wat mensen ken en weet waarvoor ze staan, weet ik dat uw beweringen zonder grond zijn.
Ik ben in deze discussie slechts het doorgeefluik van wat mijn Vlaamsblokkennisen en sympathisanten beweren.
Ikzelf poneer niet eens een stelling.
Waar in jouw glazen bol doemt er iets ongegronds op?

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 22:32
Wel, Superstaaf, jij durft het misschien niet zeggen.
Ik wel.

Uit gesprekken met VB-ers komen vooral de volgende woorden naar voor;

Vuil/stront/kut/etc.. -Makakken moeten hun bakkes houden en buiten!
Adolf moest de kans gekregen hebben zijn werk af te maken! 8O
Die vuil/stront/klote/etc.. -Waalse profiteurs moeten ook hun bakkes houden!
etc.. etc...

En waarschijnlijk is het weer mijn imaginatie.
:roll:

Meestal vertel ik dan een grapje als;

Q:Weet je waarom Wallonië een haan op de vlag gezet heeft?
A:Omdat dat het enige dier is die het op een mesthoop kan uithouden.

...
en ze hangen aan je lippen... :lol: :lol: :lol:

Stefanie
14 mei 2003, 22:39
Superstaaf, in New York hebben ze zerotolerance. De burgemeester die dat ingevoerd heeft, is heel populair. Het aantal moorden is er gedaald. Dus waarom zou het Vlaams blok dat niet mogen voorstellen? En al de rest die jij erbij sleurt... Erg overtuigend komt dat toch niet over, hoor. Jij beseft niet wat er aan de hand is, denk ik. Waarschuwen voor het Vlaams blok terwijl die paars-groenen ijverig bezig zijn en er �*lles aan doen om ervoor te zorgen dat er hier een burgeroorlog uitbreekt... Bovendien vind ik het verschrikkelijk voor die allochtonen die van de Islam �*f willen. Vraag maar aan Hirsi Ali Ayaan. Zij kreeg doodsbedreigingen. Vraag maar aan die actrice uit "Cassablanca". Vraag maar aan de allochtone kandidaten op de lijst SP.A en zo. Jongens toch!

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 22:43
Er is hier geen sprake van vooroordeel, daar het eigenlijk niet over u gaat maar over het Vlaams Blok en de door u toegedichte ideeën.
Even een kleine nuance: het gaat over de ideeën die ik mocht vernemen uit de mond van menig Vlaamsblokker.
Ik heb ze nog niet geëtaleerd, terwijl jij desondanks reeds uitschruwelt dat het verzinsels zijn.
Vooraleer iets beweerd wordt, de bewering veroordelen.
Hoe heet dat?
Volg de vette lettertjes en lees:".........vooroordelen......."


Daar u blijkbaar uw eigen woorden al vergeten bent, neem ik de vrijheid uzelf te citeren. Dan zult u merken dat u het Vlaams Blok als partij dingen in de schoenen schuift en dat het daarbij niet gaat op wat bepaalde Vlaams Blokstemmers zeggen. Nu maakt u plotseling een bocht in uw redenering, maar uw eerste berichten laten iets anders zien. Toen had u het weldegelijk over de PARTIJ.:


Het Vlaamsblok wil enkel in de regering.
En dan een politiestaat uitbouwen om aan de macht te blijven.

Ach, op zoveel onzin hoeven we echt niet in te gaan.
Wie roept er om meer blauw op straat?
Leer onderscheid maken tussen 'onzin' en 'verborgen agendapunten van het blok waar ik niet graag mee geconfronteerd word'.

Bemerk dus: "... het Vlaams Blok wil ...." en "... verborgen agendapunten van het Blok ...". Tweemaal gaat het over de partij, niet over sommige mesnen die sympathie hebben of stemmen voor het Vlaams Blok of misschien ook lid zijn.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 22:45
Waar in jouw glazen bol doemt er iets ongegronds op?

Dat is reeds gezegd. Waarom dat hier nogmaals moet herhaald worden is me niet duidelijk. Maar goed, hier komt het: uw bewering dat het Vlaams Blok (a) verborgen agendapunten erop na houdt, (b) een politiestaat nastreeft.

Totaal ongegronde beweringen. Eigenlijk zelfs laster.

Stefanie
14 mei 2003, 22:55
Waar in jouw glazen bol doemt er iets ongegronds op?

Dat is reeds gezegd. Waarom dat hier nogmaals moet herhaald worden is me niet duidelijk. Maar goed, hier komt het: uw bewering dat het Vlaams Blok (a) verborgen agendapunten erop na houdt, (b) een politiestaat nastreeft.

Totaal ongegronde beweringen. Eigenlijk zelfs laster.

Jan, wat in New York wél kan, kan in Antwerpen niet. Nochtans noemde Louis Michel vandaag in het nieuws de V.S. een democratisch land. Maar de V.S. heeft zerotolerance in New York, hoor.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 23:00
Jan, wat in New York wél kan, kan in Antwerpen niet. Nochtans noemde Louis Michel vandaag in het nieuws de V.S. een democratisch land. Maar de V.S. heeft zerotolerance in New York, hoor.

Ongetwijfeld, maar ik zie niet goed in wat dit hier komt doen bij onze voorgaande discussie over de zogezegde "verborgen agendapunten van het Vlaams Blok" en het toegedichte streven naar een politiestaat.

Stefanie
14 mei 2003, 23:07
Wel, superstaaf had het over een politiestaat, dus ik dacht aan die zerotolerance. In de V.S. worden de republikeinen als een gewone en normale partij beschouwd. Het Vlaams blok doet een gelijkaardig voorstel wat betreft zerotolerance en meteen worden ze al beschuldigd van het plannen van een politiestaat.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 23:09
Wel, superstaaf had het over een politiestaat, dus ik dacht aan die zerotolerance. In de V.S. worden de republikeinen als een gewone en normale partij beschouwd. Het Vlaams blok doet een gelijkaardig voorstel wat betreft zerotolerance en meteen worden ze al beschuldigd van het plannen van een politiestaat.

Is de VS dan een politiestaat? Neen toch?!

Stefanie
14 mei 2003, 23:10
Dat is net mijn punt, Jan. Je snapt wat ik bedoel.

Dies
14 mei 2003, 23:11
Superstaaf, in New York hebben ze zerotolerance. De burgemeester die dat ingevoerd heeft, is heel populair. Het aantal moorden is er gedaald. Dus waarom zou het Vlaams blok dat niet mogen voorstellen? En al de rest die jij erbij sleurt... Erg overtuigend komt dat toch niet over, hoor. Jij beseft niet wat er aan de hand is, denk ik. Waarschuwen voor het Vlaams blok terwijl die paars-groenen ijverig bezig zijn en er �*lles aan doen om ervoor te zorgen dat er hier een burgeroorlog uitbreekt... Bovendien vind ik het verschrikkelijk voor die allochtonen die van de Islam �*f willen. Vraag maar aan Hirsi Ali Ayaan. Zij kreeg doodsbedreigingen. Vraag maar aan die actrice uit "Cassablanca". Vraag maar aan de allochtone kandidaten op de lijst SP.A en zo. Jongens toch!
En wat is her resultaat hiervan?! -> inderdaad een verschuiving van de misdaad naar andere plaatsen. Denk 1st na alvorens u iets zegt (TomB zal trouwens iets correctere meningen kunnen poneren betreffende de VS en zijn samenleving)

aan alle Vlaams Blokkers hier - en dat zijn er toch wel wat -, neem eens een kijkje op vbneen.iscool.net lees dit eens en verstrek er hier uw commentaar eens op.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 23:14
En wat is her resultaat hiervan?! -> inderdaad een verschuiving van de misdaad naar andere plaatsen. Denk 1st na alvorens u iets zegt (TomB zal trouwens iets correctere meningen kunnen poneren betreffende de VS en zijn samenleving).

Dan moet dus maar overal de zerotolerantie worden ingevoerd, nietwaar? Of moeten de misdaad niet bestreden alleen al omdat die misschien ergens anders weer de kop zou opsteken? Merkwaardige redenering. Dat lijkt wel een dokter die een kankerpatient probeert duidelijk te maken dat hij de keelkanker niet gaat behandelen omdat die anders wel eens op een andere plaats zou kunnen opduiken...

alpina
14 mei 2003, 23:17
aan alle Vlaams Blokkers hier - en dat zijn er toch wel wat -, neem eens een kijkje op vbneen.iscool.net lees dit eens en verstrek er hier uw commentaar eens op.

Ik ben dan wel geen VlaamsBlokker maar wat daar neergepend wordt over het VlaamsNationalisme is heel gemakkelijk te weerleggen hoor! Zie communautaire discussies zou ik zo zeggen!

Dies
14 mei 2003, 23:17
Dat is hoegenaamd niet wat ik bedoelde!
Ik bedoelde enkel dat het aangehaalde voorbeeld een bijzonder slecht voorbeeld is.
En niet repressie, wel preventie is de oplossing!

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 23:17
Dat is net mijn punt, Jan. Je snapt wat ik bedoel.

Stefanie, ik vermoed dat men het Vlaams Blok andere dingen in de schoenen wil schuiven, nl. het streven naar een soort politiedictatuur waar dus een bepaalde partij het voor het zeggen heeft en het geheel aan een ideologische controle onderwerpt waarbij ook de politie ingeschakeld wordt.

Stefanie
14 mei 2003, 23:18
Superstaaf, in New York hebben ze zerotolerance. De burgemeester die dat ingevoerd heeft, is heel populair. Het aantal moorden is er gedaald. Dus waarom zou het Vlaams blok dat niet mogen voorstellen? En al de rest die jij erbij sleurt... Erg overtuigend komt dat toch niet over, hoor. Jij beseft niet wat er aan de hand is, denk ik. Waarschuwen voor het Vlaams blok terwijl die paars-groenen ijverig bezig zijn en er �*lles aan doen om ervoor te zorgen dat er hier een burgeroorlog uitbreekt... Bovendien vind ik het verschrikkelijk voor die allochtonen die van de Islam �*f willen. Vraag maar aan Hirsi Ali Ayaan. Zij kreeg doodsbedreigingen. Vraag maar aan die actrice uit "Cassablanca". Vraag maar aan de allochtone kandidaten op de lijst SP.A en zo. Jongens toch!
En wat is her resultaat hiervan?! -> inderdaad een verschuiving van de misdaad naar andere plaatsen. Denk 1st na alvorens u iets zegt (TomB zal trouwens iets correctere meningen kunnen poneren betreffende de VS en zijn samenleving)

aan alle Vlaams Blokkers hier - en dat zijn er toch wel wat -, neem eens een kijkje op vbneen.iscool.net lees dit eens en verstrek er hier uw commentaar eens op.

:roll: :roll: :roll: De V.S. heeft een soepele wapenwet. Moesten ze die verstrengen... Bovendien is er daar nauwelijks sociale bescherming. Je kan dat dus niet vergelijken.

Jan van den Berghe
14 mei 2003, 23:19
Dat is hoegenaamd niet wat ik bedoelde!
Ik bedoelde enkel dat het aangehaalde voorbeeld een bijzonder slecht voorbeeld is.
En niet repressie, wel preventie is de oplossing!

Een probleem doet zich voor, dus moet het aangepakt worden. Mensen overvallen banken. Preventie dan? Hallo? Bent u dan zo wereldvreemd? Dan moet er opgetreden worden. Dat is aan de orde.

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 23:20
:roll: :roll: :roll: De V.S. heeft een soepele wapenwet. Moesten ze die verstrengen... Bovendien is er daar nauwelijks sociale bescherming. Je kan dat dus niet vergelijken.

Toch even vernoemen dat het VB als een van de weinigen de nieuwe wet op particulier wapenbezit tegengehouden heeft.

Stefanie
14 mei 2003, 23:21
Dat is net mijn punt, Jan. Je snapt wat ik bedoel.

Stefanie, ik vermoed dat men het Vlaams Blok andere dingen in de schoenen wil schuiven, nl. het streven naar een soort politiedictatuur waar dus een bepaalde partij het voor het zeggen heeft en het geheel aan een ideologische controle onderwerpt waarbij ook de politie ingeschakeld wordt.

Maar het Vlaams blok mag nooit niet meeregeren. Toch doen ze verder volgens de regels van de democratie. Ze aanvaarden hun lot als oppositiepartij.

Stefanie
14 mei 2003, 23:23
:roll: :roll: :roll: De V.S. heeft een soepele wapenwet. Moesten ze die verstrengen... Bovendien is er daar nauwelijks sociale bescherming. Je kan dat dus niet vergelijken.

Toch even vernoemen dat het VB als een van de weinigen de nieuwe wet op particulier wapenbezit tegengehouden heeft.

Onze strenge wapenwet moet in alle geval behouden blijven. Ze mogen dat niet versoepelen, dan is het hek helemaal van de dam.

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 23:27
:roll: :roll: :roll: De V.S. heeft een soepele wapenwet. Moesten ze die verstrengen... Bovendien is er daar nauwelijks sociale bescherming. Je kan dat dus niet vergelijken.

Toch even vernoemen dat het VB als een van de weinigen de nieuwe wet op particulier wapenbezit tegengehouden heeft.

Onze strenge wapenwet moet in alle geval behouden blijven. Ze mogen dat niet versoepelen, dan is het hek helemaal van de dam.

geen probleem mee hoor.
maareuh... de nieuwe wet ging wel véél strenger zijn hé!

TomB
15 mei 2003, 00:04
Enkele feitjes:

1) De wapenwet is zwaar verstrengd in de VS over de laatste jaren. Als Europeaan komt dat natuurlijk relatief over omdat de wapenwetten er zo streng zijn. Hier wordt vaak het argument aangevoerd dat er zoveel wapens in omloop zijn dat een verstrengen enkel meer illegale wapens tot gevolg zou hebben. The bottom line is dat het een grondwettelijk recht is om wapens te bezitten en dat niet al te veel Amerikanen het zien zitten om dat recht op te geven. Het motto is:

http://www.coverups.com/cartoons/gun1.jpeg
http://www.coverups.com/cartoons/gun2.jpeg

In het midden gelaten of meer gun control beter is voor de maatschappij of niet; moeten we er ons toch rekenschap van geven dat dit een strijd is tegen het allermachtigste lobby in Washington.

2) Repressie en zero-tolerance
Die zijn al een paar keer besproken op dit forum. Er is vastgesteld dat de grootste invloedmaker op de criminaliteit onvermijdelijk de economie is. Het beleid in New York kreeg een meer dan serieus duwtje in de rug tijdens de boom in de 90s. De criminaliteit daalde ook gestaag in de andere steden, die geen zero-tolerance hadden. En niet met veel minder dan New York. Blijkt over de laatste twee-drie jaar dat New York het blijkbaar beter onder controle kan houden dan sommige andere steden in een stagnerend slechte economie, maar dat zijn cijfers van 2 jaar, waar je nog geen conclusies uit kan/mag trekken. We zullen het binnenkort met uitsluitsel weten. (een paar jaar). Ik vind de preventie vs repressie discussie nogal dom, je hebt ze allebei nodig; en de beste preventie, is een lage werkeloosheid.

Stefanie
15 mei 2003, 00:14
Wel, voor mij is een strenge wapenwet nodig. Ik vind dat ze die in geen geval mogen versoepelen. En wat betreft New York: in het nieuws op VRT zeiden ze dat die burgemeester heel populair was. Hij krijgt dus steun voor die zerotolerance.

TomB
15 mei 2003, 00:28
Wel, voor mij is een strenge wapenwet nodig. Ik vind dat ze die in geen geval mogen versoepelen. En wat betreft New York: in het nieuws op VRT zeiden ze dat die burgemeester heel populair was. Hij krijgt dus steun voor die zerotolerance.

Juliani is een figuur van historische proporties waarover ze nog lang goede gevoelens zullen hebben in New York. Ik zou niet te vlug zijn om te zeggen dat dit enkel door het zero tolerantiebeleid komt. Kijk eens terug op de jongste geschiedenis van New York en zijn andere verwezenlijkingen en u zal er zich rekenschap van geven dat het komt door de combinatie van een groots politicus met perfecte externe factoren om geliefd te zijn, niet over 1 programmapunt.

Stefanie
15 mei 2003, 00:43
@ TomB

Jamaar, ja, ik woon niet in Antwerpen. Ik ben dus een buitenstaander. Maar als ik zo afga op de beelden uit het nieuws, denk ik dat de Antwerpenaren al tevreden zouden zijn als er behoorlijk bestuurd zou worden. Ze zitten nu nog altijd met een voorlopige burgemeester. Allez, ik weet het niet, en ik kan niet voor hen spreken. Maar wat jij beschrijft lijkt mij veraf te staan van het huidige bestuur van Antwerpen.

Supe®Staaf
15 mei 2003, 06:14
Daar u blijkbaar uw eigen woorden al vergeten bent, neem ik de vrijheid uzelf te citeren.
Het Vlaamsblok wil enkel in de regering.
En dan een politiestaat uitbouwen om aan de macht te blijven.
Je schijnt het niet te snappen, en daarom zal ik het nogmaals geduldig herhalen: het gaat over de ideeën die ik mocht vernemen uit de mond van menig Vlaamsblokker.

Nu maakt u plotseling een bocht in uw redenering, maar uw eerste berichten laten iets anders zien. Toen had u het weldegelijk over de PARTIJ.:Bemerk dus: "... het Vlaams Blok wil ...." en "... verborgen agendapunten van het Blok ...". Tweemaal gaat het over de partij, niet over sommige mesnen die sympathie hebben of stemmen voor het Vlaams Blok of misschien ook lid zijn.

Inderdaad.
Ik trek de redenering van mijn blokkennissen door.
Ze willen meer blauw op straat.
Om die reden stemmen ze Vlaamsblok.
Ze vermoeden dus om één of andere reden dat het blok daar voor gaat zorgen.
Waar is het meest politie op straat? Juist, in een politiestaat.
Snap je het plaatje?
Simpel nietwaar?

Ach, op zoveel onzin hoeven we echt niet in te gaan.
Zeggen dat ik slechts één van hun verzuchtingen hier blootlegde.
Klasseer je hun andere wensen ook onder de onzinrubriek?
Dan zijn het arme slechtgeïnformeerde drommels, die om de totaal verkeerde redenen op het blok stemmen.
Ik zal ze waarschuwen.

Bobke
15 mei 2003, 07:47
Superstaaf schreef:
Ik trek de redenering van mijn blokkennissen door.
Ze willen meer blauw op straat.
Om die reden stemmen ze Vlaamsblok.
Ze vermoeden dus om één of andere reden dat het blok daar voor gaat zorgen.
Waar is het meest politie op straat? Juist, in een politiestaat.
Snap je het plaatje?
Simpel nietwaar?
Lijkt mij niet zo simpel hoor staaf.
Ik trek uw redenering door.
We schaffen alle wetten en reglementen af, dan hebben we geen politie meer nodig.
Elkeen moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij goed vindt en slecht.
Nadeel is dan wel dat de wet van de sterkste gaat spelen, vrijheid blijheid heeft nu eenmaal een prijs.

alpina
15 mei 2003, 09:53
Waar is het meest politie op straat? Juist, in een politiestaat

Het is niet omdat je meer politie op straat wil dat je een politiestaat wil he! Het is toch ook niet omdat je meer geld wil dat je een bank gaat overvallen he! Er zijn vriendelijker manieren om meer blauw op straat te krijgen dat een politiestaat te creeerem.

Dies
15 mei 2003, 12:29
:roll: :roll: :roll: De V.S. heeft een soepele wapenwet. Moesten ze die verstrengen... Bovendien is er daar nauwelijks sociale bescherming. Je kan dat dus niet vergelijken.
Maar u bent wel diegene die begint met de vergelijking te maken met de Vs :?
En natuurlijk is repressie ook nodig. Ik denk niet dat er iemand voor pleit dat men een moordenaar of verkrachter gewoon terug de straat op werpt.
Maar dan stel ik u de vraag, hoe ziet u uw zerotolerance concreet?
Gaat u elke junck de gevangenis in gooien?
......

Jan van den Berghe
15 mei 2003, 14:44
Je schijnt het niet te snappen, en daarom zal ik het nogmaals geduldig herhalen: het gaat over de ideeën die ik mocht vernemen uit de mond van menig Vlaamsblokker.

Dus gaat het niet over het Vlaams Blok, maar over wat u van bepaalde VB-stemmers hoort.

Jan van den Berghe
15 mei 2003, 14:47
Ik trek de redenering van mijn blokkennissen door.
Ze willen meer blauw op straat.
Om die reden stemmen ze Vlaamsblok.
Ze vermoeden dus om één of andere reden dat het blok daar voor gaat zorgen.
Waar is het meest politie op straat? Juist, in een politiestaat.
Snap je het plaatje?
Simpel nietwaar?

Totaal verkeerde conclusie. Een land waarin er een goed uitgeruste politiemacht bestaat, is niet per definitie een politiestaat. U draait de redenering om door te stellen: een politiestaat is een staat waar er veel politie is, en omdat het Vlaams Blok meer blauw op straat wil streeft ze eigenlijk naar een politiestaat. Terwijl de redenering juist is: er is onveiligheid, dus moet er meer politie komen om de orde te handhaven en die politie moet werken binnen de regels van een democratische staat. Al de rest is flauwekul door u uitgevonden.

Jan van den Berghe
15 mei 2003, 14:49
Zeggen dat ik slechts één van hun verzuchtingen hier blootlegde.
Klasseer je hun andere wensen ook onder de onzinrubriek?
Dan zijn het arme slechtgeïnformeerde drommels, die om de totaal verkeerde redenen op het blok stemmen.
Ik zal ze waarschuwen.

U gooit weer alles door elkaar. De mensen willen geen politiestaat, men wil dat er veiligheid heerst. Daarvoor is er in de huidige omstandigheden een grotere en betere politiewerking nodig. D�*t willen de mensen. Geen politiestaat. Uw bewering dat het Vlaams Blok een politiestaat wil, d�*t is flauwekul. Niet wat de mensen willen en al evenmin wat het Vlaams Blok wil nastreven.

De mensen zijn dus bij het Vlaams Blok aan het goede adres.

Supe®Staaf
15 mei 2003, 16:50
Dus gaat het niet over het Vlaams Blok, maar over wat u van bepaalde VB-stemmers hoort.
Inderdaad, daar gaat het om.
En om het feit dat ze om één of andere reden geloven dat het Vlaamsblok hun verzuchtingen gaat realiseren.
Zoniet, hoe komen ze dan aan die indruk?

Quicky
15 mei 2003, 16:53
Dus gaat het niet over het Vlaams Blok, maar over wat u van bepaalde VB-stemmers hoort.
Inderdaad, daar gaat het om.
En om het feit dat ze om één of andere reden geloven dat het Vlaamsblok hun verzuchtingen gaat realiseren.
Zoniet, hoe komen ze dan aan die indruk?

Wij geloven dat, omdat het duidelijk is dat andere partijen toch nooit hun standpunten waarmaken, soms zelfs niet probren waar te maken.

Jan van den Berghe
15 mei 2003, 20:19
Dus gaat het niet over het Vlaams Blok, maar over wat u van bepaalde VB-stemmers hoort.

Inderdaad, daar gaat het om.
En om het feit dat ze om één of andere reden geloven dat het Vlaamsblok hun verzuchtingen gaat realiseren.
Zoniet, hoe komen ze dan aan die indruk?

Maar daarbij is nog steeds de vraag of die mensen een politiestaat willen. En dat betwijfel ik heel sterk. Mensen willen gewoon orde en veiligheid. Meent u dat dit enkel kan in een politiestaat?

Bazilfunk
17 mei 2003, 06:23
Waarom stemmen mensen voor het vlaams blok? Waarom vliegen mensen tegen een wolkenkrabber? waarom blazen mensen zich op? Waarom mag iemand geen andere taal spreken? Extremisme ik heb het nooit kunnen begrijpen en zal het waarschijnlijk ook nooit doen.