PDA

View Full Version : links & rechts


Flandriar
27 maart 2005, 00:30
Ik zou eens willen pollen naar de linkserigheid en rechterigheid van de plaatselijke Vlaamsnationalisten.

garfield
29 maart 2005, 17:20
ik heb maar extreem-rechts aangeduid , hoewel ik eerder conservatief rechts ben :-)

De Garde
30 maart 2005, 15:48
Och, het is allemaal relatief. Ik voel mij ook eerder conservatief dan rechts. Maar 'extreem-rechts' is voor mij evengoed een scheldwoord als 'klein-links'. Dat is zoveel als zeggen dat het te negeren is en dat wil ik niet geweten hebben.


Dus: rechts, bij gebrek aan een echte keuze.

Pelgrim
2 april 2005, 23:32
Amai wie zijn al die linksen hier?

DaBlacky
2 april 2005, 23:47
Amai wie zijn al die linksen hier?

Cunning linguist, DaBlacky, Flandriar, instromaniac, radicaal, Vlaanderen Boven, Willem de Spreker

bij sommige namen heb ik toch mijn bedenkingen :?

Pelgrim
3 april 2005, 10:25
Ah, hoe zie jij dat?

DaBlacky
3 april 2005, 13:02
http://forum.politics.be/poll.php?do=showresults&pollid=2298

Flandriar
3 april 2005, 13:43
Ah, hoe zie jij dat?
Als bij een poll de uitslagen weergegeven zijn als verwijzingen, en je klikt op één van die uitslagen-verwijzingen, dan zie wie welke optie gekozen heeft...

Pelgrim
3 april 2005, 20:08
Terzijde, ik moet even advocaat van de duivel spelen.

Ik merk dat er staat 'radicaal' links en 'extreem' rechts. De eerlijkheid gebiedt mij daar tegen te protesteren, aangezien radicaal en extreem een zeer belangrijk nuanceverschil kennen. Extreem klinkt vrij negatief vergeleken met radicaal.

Ik wil als 'radicaal' linkse niet graag met 'extreem' worden gebrandmerkt, en ik veronderstel dat 'radicaal' rechtsen wel hetzelfde vinden.

Flandriar
3 april 2005, 20:40
Zéér links is dan ook een positief iets (toch qua idealen, praktische uitvoering/uitvoerbaarheid daargelaten), terwijl zéér rechts verwerpelijk en negatief is.

DaBlacky
3 april 2005, 21:03
:lol:

instromaniac
3 april 2005, 23:51
Zéér links is dan ook een positief iets (toch qua idealen, praktische uitvoering/uitvoerbaarheid daargelaten), terwijl zéér rechts verwerpelijk en negatief is. :thumbsup:

Guderian
1 mei 2005, 19:05
Niet links, niet rechts, maar Vlaams en Europees.

Ambiorix
9 mei 2005, 15:38
waarom "radicaal" links terwijl "extreem" rechts, Flandriar?

Ik ben 'gemiddeld' rechts, maar dat hangt af van op welk vlak; ik kan soms links tot zeer rechts overkomen, in de betekenis van rechts=conservatief en links=progressief.

Flandriar
19 augustus 2005, 15:20
waarom "radicaal" links terwijl "extreem" rechts, Flandriar?

zie post nr.10 in deze draad.

Guderian
19 augustus 2005, 16:11
Zéér links is dan ook een positief iets (toch qua idealen, praktische uitvoering/uitvoerbaarheid daargelaten), terwijl zéér rechts verwerpelijk en negatief is.


Pffff... Man wat ben jij bekrompen! :roll: Kleuterniveau!

Ambiorix
19 augustus 2005, 16:31
Cunning linguist, DaBlacky, Flandriar, instromaniac, radicaal, Vlaanderen Boven, Willem de Spreker

bij sommige namen heb ik toch mijn bedenkingen :?
inderdaad. Radicaal heb ik ergens anders daar op gewezen (al een tijdje terug). Het was bij een peiling van hem waar hij als bijkomende optie schreef: "ik ben links en mijn mening mag derhalve genegeerd worden"
:lol:

jOOSt
19 augustus 2005, 17:56
Tiens, diene zotte DaBlacky toch...waarom heeft ie bedenkingen bij die namen? En ie heeft zelfs bedenkingen bij zijn eigen naam dan nog?!?:?