PDA

View Full Version : It's all about the money


Renaud
11 mei 2003, 17:05
Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat. En ook de percentage aan belastingen die naar de Vlaamse overheid gaat, hoeveel naar de federale, hoe het geld van de federale verdeeld wordt, enz... Kortom, wat meer uitleg over transfairs. Bestaan er om te beginnen wel officiele cijfers? Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?

skye
11 mei 2003, 17:10
Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat. En ook de percentage aan belastingen die naar de Vlaamse overheid gaat, hoeveel naar de federale, hoe het geld van de federale verdeeld wordt, enz... Kortom, wat meer uitleg over transfairs. Bestaan er om te beginnen wel officiele cijfers? Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?
natuurlijk zijn er cijfers van. De transfers zijn tot op de euro te bepalen. Maar deze cijfers durven ze niet openbaar te maken. Waarom??

U heeft trouwens gelijk dat Belgie alleen maar samengehouden wordt vanwege het geld. It's all about the money?!!

Knuppel
11 mei 2003, 17:17
Waalse politici werken het bekend maken van die cijfers tegen.
Desondanks staat er officiëel cijfermateriaal van de KBC over de transfers op het internet.

Renaud
11 mei 2003, 17:19
hoe kan u nu weten dat ze tot de euro juist zijn, als ze niet openbaar zijn? En ja, waarom?

Renaud
11 mei 2003, 17:21
Waalse politici werken het bekend maken van die cijfers tegen.
Desondanks staat er officiëel cijfermateriaal van de KBC over de transfers op het internet.

Vandaag nog een waalse politici gehoord die nu eindelijk is een klaar en duidelijk onderzoek daaromtrent wilt. Maar dan wel met alle transfairs.

skye
11 mei 2003, 17:27
Waalse politici werken het bekend maken van die cijfers tegen.
Desondanks staat er officiëel cijfermateriaal van de KBC over de transfers op het internet.

Vandaag nog een waalse politici gehoord die nu eindelijk is een klaar en duidelijk onderzoek daaromtrent wilt. Maar dan wel met alle transfairs.

@knuppel
De cijfers van de KBC zijn maar een schatting. Maar dit zal wel een zeer goede schatting zijn.

@le p'tit belge
De overheid houdt bij wat er uitgegeven wordt. Ze hebben daar zelfs twee ministers voor. Die van begroting en die van financien.

Renaud
11 mei 2003, 17:33
Skye: weet jij soms hoeveel die 'zeer goede' schatting bedraagt?

zorroaster
11 mei 2003, 17:36
Waalse politici werken het bekend maken van die cijfers tegen.
Desondanks staat er officiëel cijfermateriaal van de KBC over de transfers op het internet.

Vandaag nog een waalse politici gehoord die nu eindelijk is een klaar en duidelijk onderzoek daaromtrent wilt. Maar dan wel met alle transfairs.

Twee spelfouten ("transfairs" moet "transfers" zijn en een "politici" bestaat niet, het is de meervoudsvorm van "politicus"), even voor de volledigheid opmerken (bijleren kan nooit kwaad hé :wink: .

Wel, KBC heeft hierover reeds een raming gemaakt en professor Robert Senelle bij mijn weten ook.
Ik denk overigens dat die Waalse politicus, wie het ook zijn mag, niet te hoog van de toren moet blazen: Het zijn namelijk ZIJN vertegenwoordigers die steeds voorkomen dat de overheid de feitelijke cijfers van de transfers toont.
Zéker wat betreft "alle" transfers moet ze opletten en zeker niet denken dat het dan een ander plaatje zou opleveren, want naast de officieële kanalen (SZ, Financieringswet, Lambermont) glijdt er via een hoop andere manieren geld van noord naar zuid. Denk maar aan de politiehervorming, het kwijtschelden van schuldenlast aan Waalse steden, het sluiten van Vlaamse kazernes en het openhouden van Waalse...

Renaud
11 mei 2003, 17:46
Waalse politici werken het bekend maken van die cijfers tegen.
Desondanks staat er officiëel cijfermateriaal van de KBC over de transfers op het internet.

Vandaag nog een waalse politici gehoord die nu eindelijk is een klaar en duidelijk onderzoek daaromtrent wilt. Maar dan wel met alle transfairs.

Twee spelfouten ("transfairs" moet "transfers" zijn en een "politici" bestaat niet, het is de meervoudsvorm van "politicus"), even voor de volledigheid opmerken (bijleren kan nooit kwaad hé :wink: .

Wel, KBC heeft hierover reeds een raming gemaakt en professor Robert Senelle bij mijn weten ook.
Ik denk overigens dat die Waalse politicus, wie het ook zijn mag, niet te hoog van de toren moet blazen: Het zijn namelijk ZIJN vertegenwoordigers die steeds voorkomen dat de overheid de feitelijke cijfers van de transfers toont.
Zéker wat betreft "alle" transfers moet ze opletten en zeker niet denken dat het dan een ander plaatje zou opleveren, want naast de officieële kanalen (SZ, Financieringswet, Lambermont) glijdt er via een hoop andere manieren geld van noord naar zuid. Denk maar aan de politiehervorming, het kwijtschelden van schuldenlast aan Waalse steden, het sluiten van Vlaamse kazernes en het openhouden van Waalse...

"transfairs"=> ik was net frans aan het praten, ik was dus tijdens het schrijven ook in het frans aan het denken, ik hoop dat je een beetje versta wat ik bedoel.
"politici"=> sorry 'mister perfect', t'moest snel gaan.
Jij kan mss leren iets minder arrogant te zijn.

Hoe kan een waalse politicus verhinderen dat pakweg Geertje Bourgois deze cijfers bekendmaakt? Of is dit weeral zo'n anti-vlaams complot theorie?

Renaud
11 mei 2003, 17:47
Ik heb nu nog altijd geen cijfers gekregen btw

skye
11 mei 2003, 18:51
Ik heb nu nog altijd geen cijfers gekregen btw
1 woord: google

Zeno!
11 mei 2003, 19:23
http://home.online.no/~vlaenen/vlaamse_kwesties/kwst11.html

alpina
11 mei 2003, 19:26
Ik heb een studie van de KBC gevonden waarin de tranfers tussen de gewesten in het jaar 1999 op een bedrag van 200miljard Belgische frank werden geschat.

Hier is de link:http://www.kbc.be/upload/publications/pdf/efbnov00n.pdf

Zeno!
11 mei 2003, 19:27
Ik heb een studie van de KBC gevonden waarin de tranfers tussen de gewesten in het jaar 1999 op een bedrag van 200miljard Belgische frank werden geschat.

Hier is de link:http://www.kbc.be/upload/publications/pdf/efbnov00n.pdf


Dit is inderdaad de juiste link! :idea: Waarvoor dank.

Tantist
12 mei 2003, 11:25
Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat.

8,5 miljard euro.

Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?

Nee, omdat de staat de gegevens niet vrij geeft. De reden is wel duidelijk. De ramingen komen voornamelijk van onafhankelijke instellingen zoals de KBC.

Enne... de titel is wel duidelijk. Blij dat je toegeeft dat belgicisme enkel met geld te maken heeft. Flamingantisme daarentegen...

Vlaamse Leeuw
12 mei 2003, 11:31
Dit zijn echt wel reusachtige cijfers hoor! Waar blijven de reacties van de belgicisten?

Renaud
12 mei 2003, 11:46
Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat.

8,5 miljard euro.

Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?

Nee, omdat de staat de gegevens niet vrij geeft. De reden is wel duidelijk. De ramingen komen voornamelijk van onafhankelijke instellingen zoals de KBC.

Enne... de titel is wel duidelijk. Blij dat je toegeeft dat belgicisme enkel met geld te maken heeft. Flamingantisme daarentegen...

Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

alpina
12 mei 2003, 11:47
Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat.

8,5 miljard euro.

Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?

Nee, omdat de staat de gegevens niet vrij geeft. De reden is wel duidelijk. De ramingen komen voornamelijk van onafhankelijke instellingen zoals de KBC.

Enne... de titel is wel duidelijk. Blij dat je toegeeft dat belgicisme enkel met geld te maken heeft. Flamingantisme daarentegen...

Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

Wat is er hier dan wel fout aan??

skye
12 mei 2003, 11:58
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

WAAROM MAAKT DE REGERING DEZE CIJFERS DAN NIET OPENBAAR????

Dat is de vraag!!!

Renaud
12 mei 2003, 12:02
Ik had graag willen weten hoeveel geld er nu effectief van Vlaanderen naar Wallonië gaat.

8,5 miljard euro.

Zijn de transfairs überhaupt correct te bepalen?

Nee, omdat de staat de gegevens niet vrij geeft. De reden is wel duidelijk. De ramingen komen voornamelijk van onafhankelijke instellingen zoals de KBC.

Enne... de titel is wel duidelijk. Blij dat je toegeeft dat belgicisme enkel met geld te maken heeft. Flamingantisme daarentegen...

Het omgekeerde is waar: veel mensen horen steeds van de miljardenstroom en kiezen dan voor vlaamse onafhankelijkheid omdat ze denken dat ze meer geld zullen hebben.

Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

Wat is er hier dan wel fout aan??

Renaud
12 mei 2003, 12:03
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

WAAROM MAAKT DE REGERING DEZE CIJFERS DAN NIET OPENBAAR????

Dat is de vraag!!!

zeg het mij

skye
12 mei 2003, 12:04
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

WAAROM MAAKT DE REGERING DEZE CIJFERS DAN NIET OPENBAAR????

Dat is de vraag!!!

zeg het mij

op de dag dat ze die cijfers openbaar maken, barst Belgie!!

Renaud
12 mei 2003, 12:07
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

WAAROM MAAKT DE REGERING DEZE CIJFERS DAN NIET OPENBAAR????

Dat is de vraag!!!

zeg het mij

op de dag dat ze die cijfers openbaar maken, barst Belgie!!

We'll see. Ik denk toch dat er nog geen exacte cijfers zijn hoor.

alpina
12 mei 2003, 12:11
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

WAAROM MAAKT DE REGERING DEZE CIJFERS DAN NIET OPENBAAR????

Dat is de vraag!!!

zeg het mij

op de dag dat ze die cijfers openbaar maken, barst Belgie!!

We'll see. Ik denk toch dat er nog geen exacte cijfers zijn hoor.

Neen, maar de Belgische regering kan die wel perfect berekenen. Men weet immers perfect van waar al het geld komt en naar waar het gaat, het is maar een kwestie van de opdracht te geven.

Knuppel
12 mei 2003, 12:11
Hou er dan maar rekening mee dat ze nog veel hoger zullen uitvallen.

Tantist
12 mei 2003, 12:21
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

Och, dat zal wel. Alleen kunt u dat niet aantonen met keiharde cijfers, wij wel. Dat is het verschil tussen belgicisme en flamingantisme: de belgicisme is gestoeld op platte emotie en leugens, flamingantisme op feiten.

Renaud
12 mei 2003, 13:22
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

Och, dat zal wel. Alleen kunt u dat niet aantonen met keiharde cijfers, wij wel. Dat is het verschil tussen belgicisme en flamingantisme: de belgicisme is gestoeld op platte emotie en leugens, flamingantisme op feiten.

Neen, op gezond verstand.

Tantist
12 mei 2003, 13:31
Daar heb ik zo mijn bedenken omtrent

Och, dat zal wel. Alleen kunt u dat niet aantonen met keiharde cijfers, wij wel. Dat is het verschil tussen belgicisme en flamingantisme: de belgicisme is gestoeld op platte emotie en leugens, flamingantisme op feiten.

Neen, op gezond verstand.

Alleen spijtig dat u dat gezond verstand niet kunt aantonen. Als ik vraag achter de meerwaarde van België, komen jullie af met een hele hoop emo-zever en leugens (ja, leugens), die we allemaal weerleggen met feiten (feiten en gezond verstand gaan hand in hand), waarop jullie weer repliceren dat wij niet objectief zijn, terwijl we objectieve argumenten geven. Maar argumenten die niet gestoeld zijn op emoties komen er niet uit.

Ik zie daar niet veel gezond verstand in, enkel sentimentele dwaasheid.

Supe®Staaf
12 mei 2003, 13:36
Toch bizar dat jullie je zogezegde feiten niet kunnen gebruiken om in de realiteit de zogezegde mistoestanden recht te zetten.
Logische en correcte mensen zouden, mocht die transferttroep echt zo significant zijn al lang een aanvaardbaar compromis uit de hoge hoed getoverd hebben.
Daar dit al 170 jaar niet echt lukt, besluit ik dat het allemaal fel overtrokken is, en dat het overgrote deel Vlamingen zich niet zodanig in het financiële kruis gepakt voelt om België zomaar lukraak op de tocht te zetten..

Tantist
12 mei 2003, 13:42
Toch bizar dat jullie je zogezegde feiten niet kunnen gebruiken om in de realiteit de zogezegde mistoestanden recht te zetten.

Aha, we gaan aan revisionisme doen en zeggen dat ze niet bestaan. Liegt de KBC? Is de KBC geïnfiltreerd door separatisten en fascisten?

En ja, het is vreemd dat ze niet rechtgezet worden. Maar het is duidelijk: alle Franse partijen zeggen NON. Er mag niet geraakt worden aan de SZ, alleen al verantwoordelijk voor 5 van de 8,5 miljard. Euro uiteraard. Willen we er aan raken, hebben we dank zij de dubbele meerderheid ook de Franstaligen nodig.

Snap je het plaatje, Staaf?

Logische en correcte mensen zouden, mocht die transferttroep echt zo significant zijn al lang een aanvaardbaar compromis uit de hoge hoed getoverd hebben.

Walen willen nu eenmaal freerider spelen en die toestand laten bestaan. Walen zijn wel logisch, maar kiezen duidelijk hun eigen belangen boven de communautaire vrede.

Knuppel
12 mei 2003, 13:43
Toch bizar dat jullie je zogezegde feiten niet kunnen gebruiken om in de realiteit de zogezegde mistoestanden recht te zetten.
Logische en correcte mensen zouden, mocht die transferttroep echt zo significant zijn al lang een aanvaardbaar compromis uit de hoge hoed getoverd hebben.
Daar dit al 170 jaar niet echt lukt, besluit ik dat het allemaal fel overtrokken is, en dat het overgrote deel Vlamingen zich niet zodanig in het financiële kruis gepakt voelt om België zomaar lukraak op de tocht te zetten..

Dit is nu eenmaal een bizar land, Superstaaf.
Al 172 jaar lang.
Moesten de "Belgen" altijd eerlijk voorgelicht zijn, de transfers waren nooit zo groot geworden. Daar wringt hem nu juist het schoentje. Intussen zijn ze zo groot dat niemand er nog aan durft te denken ze openbaar te maken uit schrik voor de reacties.

Bruno*
12 mei 2003, 14:54
Waarom maakt het mij niet uit? (ben niet rijk).

Tantist
12 mei 2003, 14:56
egoïst, precies alsof jij het criterium bent :wink:

Supe®Staaf
12 mei 2003, 17:13
En ja, het is vreemd dat ze niet rechtgezet worden. Maar het is duidelijk: alle Franse partijen zeggen NON. Er mag niet geraakt worden aan de SZ, alleen al verantwoordelijk voor 5 van de 8,5 miljard. Euro uiteraard. Willen we er aan raken, hebben we dank zij de dubbele meerderheid ook de Franstaligen nodig.

Snap je het plaatje, Staaf?
Ik snap dat plaatje maar al te goed, waarde Tantist.
Ik hoop echter dat jij je nog herinnert dat het Vlamingen waren die deze grendels, alarmbellen en dubbele meerderheden ingevoerd en gebetonneerd hebben. Het enige woordje dat ze toen hadden moeten leren was: "Non"

skye
12 mei 2003, 17:16
En ja, het is vreemd dat ze niet rechtgezet worden. Maar het is duidelijk: alle Franse partijen zeggen NON. Er mag niet geraakt worden aan de SZ, alleen al verantwoordelijk voor 5 van de 8,5 miljard. Euro uiteraard. Willen we er aan raken, hebben we dank zij de dubbele meerderheid ook de Franstaligen nodig.

Snap je het plaatje, Staaf?
Ik snap dat plaatje maar al te goed, waarde Tantist.
Ik hoop echter dat jij je nog herinnert dat het Vlamingen waren die deze grendels, alarmbellen en dubbele meerderheden ingevoerd en gebetonneerd hebben. Het enige woordje dat ze toen hadden moeten leren was: "Non"
wa heeft da er nu weer mee te maken???

Moeten we daarom alles bij het oude laten???

Supe®Staaf
12 mei 2003, 17:21
wa heeft da er nu weer mee te maken???

Moeten we daarom alles bij het oude laten???
Als je ééns de Vlomse politiekers op die wijze hebt zien onderaf gaan, dan is je vertrouwen in hun kunnen voorgoed den dieperik in.
Hun opvolgers zijn zelfs vaak familie, en politieke inteelt.
Politici vertrouw ik nooit.

Tantist
12 mei 2003, 17:21
En ja, het is vreemd dat ze niet rechtgezet worden. Maar het is duidelijk: alle Franse partijen zeggen NON. Er mag niet geraakt worden aan de SZ, alleen al verantwoordelijk voor 5 van de 8,5 miljard. Euro uiteraard. Willen we er aan raken, hebben we dank zij de dubbele meerderheid ook de Franstaligen nodig.

Snap je het plaatje, Staaf?
Ik snap dat plaatje maar al te goed, waarde Tantist.
Ik hoop echter dat jij je nog herinnert dat het Vlamingen waren die deze grendels, alarmbellen en dubbele meerderheden ingevoerd en gebetonneerd hebben. Het enige woordje dat ze toen hadden moeten leren was: "Non"

Ingevoerd? Neenee, geaccepteerd. En je hebt gelijk wat dit betreft (en dat is het ergste): men had eens NON moeten zeggen. Hopelijk leert dit totaal niet assertieve volk het ooit eens...

Knuppel
12 mei 2003, 18:04
Met het Vlaamse volk is minder mis dan met zijn Belgische politici...

Tantist
12 mei 2003, 18:54
Maar Knuppel, we zijn mentaal wel heel erg lui, dat we onze ogen blijven sluiten voor allerlei institutioneel onrecht.

zorroaster
12 mei 2003, 19:06
"transfairs"=> ik was net frans aan het praten, ik was dus tijdens het schrijven ook in het frans aan het denken, ik hoop dat je een beetje versta wat ik bedoel.
"politici"=> sorry 'mister perfect', t'moest snel gaan.
Jij kan mss leren iets minder arrogant te zijn.

Hoe kan een waalse politicus verhinderen dat pakweg Geertje Bourgois deze cijfers bekendmaakt? Of is dit weeral zo'n anti-vlaams complot theorie?

Typische reactie van de zelfingenomen Beotiër: Als je hem vriendelijk op koeien van spelfouten wijst, ben je al een arrogante zak... :roll:

Verder ga je volledig voorbij aan wat gezegd is: De overheid weigert deze cijfers bekend te maken, dus wij kunnen alleen afgaan op andere ramingen, zoals die van Senelle en de KBC.
Wat betreft het vrijgeven van die cijfers en het verhinderen daarvan, volg je duidelijk niet actief de politieke actualiteit, anders wist je wel dat de Franstaligen en belgicisten al jaren het vrijgeven van die cijfers blokkeren en met alle middelen iedereen aanvallen die dat wel waagt.
N-VA heeft reeds een (verworpen) klacht wegens "racisme" van B-Plus gehad omdat ze die cijfers bekend maakten en verduidelijkten, terwijl pas nog Serge Kubla en een Waalse collega aankondigden dat ze overwogen klacht in te dienen tegen de N-VA om de simpele reden dat ze op de transfers durfden wijzen, wat volgens Kubla je reinste racisme bleek.

Knuppel
12 mei 2003, 19:12
Maar Knuppel, we zijn mentaal wel heel erg lui, dat we onze ogen blijven sluiten voor allerlei institutioneel onrecht.


Gelijk heb je maar wat er jong zijnde verkeerd werd ingedrild krijg je er oud zijnde haast niet meer uit.

Jouw 'lessen' kan ik echter ten zeerste smaken. :wink:
Jammer dat niet alle Vlamingen ze lezen. :cry:
Je zou ze nogal zien wakker schieten!!! :D

Jan van den Berghe
12 mei 2003, 19:14
"transfairs"=> ik was net frans aan het praten, ik was dus tijdens het schrijven ook in het frans aan het denken, ik hoop dat je een beetje versta wat ik bedoel.


Transfairs? Kan dat heerschap hier eigenlijk wel naar behoren Frans? Volgens mij is dat in dat gedegeneerd Latijn gewoon "transferts".

Tantist
12 mei 2003, 19:15
't Was misschien trans-fair dat in zijn hoofd speelde?

Knuppel
12 mei 2003, 19:17
"transfairs"=> ik was net frans aan het praten, ik was dus tijdens het schrijven ook in het frans aan het denken, ik hoop dat je een beetje versta wat ik bedoel.
"politici"=> sorry 'mister perfect', t'moest snel gaan.
Jij kan mss leren iets minder arrogant te zijn.

Hoe kan een waalse politicus verhinderen dat pakweg Geertje Bourgois deze cijfers bekendmaakt? Of is dit weeral zo'n anti-vlaams complot theorie?

Typische reactie van de zelfingenomen Beotiër: Als je hem vriendelijk op koeien van spelfouten wijst, ben je al een arrogante zak... :roll:

Verder ga je volledig voorbij aan wat gezegd is: De overheid weigert deze cijfers bekend te maken, dus wij kunnen alleen afgaan op andere ramingen, zoals die van Senelle en de KBC.
Wat betreft het vrijgeven van die cijfers en het verhinderen daarvan, volg je duidelijk niet actief de politieke actualiteit, anders wist je wel dat de Franstaligen en belgicisten al jaren het vrijgeven van die cijfers blokkeren en met alle middelen iedereen aanvallen die dat wel waagt.
N-VA heeft reeds een (verworpen) klacht wegens "racisme" van B-Plus gehad omdat ze die cijfers bekend maakten en verduidelijkten, terwijl pas nog Serge Kubla en een Waalse collega aankondigden dat ze overwogen klacht in te dienen tegen de N-VA om de simpele reden dat ze op de transfers durfden wijzen, wat volgens Kubla je reinste racisme bleek.

Ach, de kleine Belg heeft anders de welbeproefde taktiek van de BUBbel-gicisten al goed onder de knie, dunkt me. :wink:

Renaud
12 mei 2003, 19:17
"transfairs"=> ik was net frans aan het praten, ik was dus tijdens het schrijven ook in het frans aan het denken, ik hoop dat je een beetje versta wat ik bedoel.


Transfairs? Kan dat heerschap hier eigenlijk wel naar behoren Frans? Volgens mij is dat in dat gedegeneerd Latijn gewoon "transferts".

Neen, je hebt gelijk. Ik beheers helemaal niet de franse taal... :roll:

Jan van den Berghe
12 mei 2003, 19:19
Ik beheers helemaal niet de franse taal... :roll:

Maar is het nu "transfairs" of "transferts"?

Renaud
12 mei 2003, 19:21
"transfairs"=> ik was net frans aan het praten, ik was dus tijdens het schrijven ook in het frans aan het denken, ik hoop dat je een beetje versta wat ik bedoel.
"politici"=> sorry 'mister perfect', t'moest snel gaan.
Jij kan mss leren iets minder arrogant te zijn.

Hoe kan een waalse politicus verhinderen dat pakweg Geertje Bourgois deze cijfers bekendmaakt? Of is dit weeral zo'n anti-vlaams complot theorie?

Typische reactie van de zelfingenomen Beotiër: Als je hem vriendelijk op koeien van spelfouten wijst, ben je al een arrogante zak... :roll:

Verder ga je volledig voorbij aan wat gezegd is: De overheid weigert deze cijfers bekend te maken, dus wij kunnen alleen afgaan op andere ramingen, zoals die van Senelle en de KBC.
Wat betreft het vrijgeven van die cijfers en het verhinderen daarvan, volg je duidelijk niet actief de politieke actualiteit, anders wist je wel dat de Franstaligen en belgicisten al jaren het vrijgeven van die cijfers blokkeren en met alle middelen iedereen aanvallen die dat wel waagt.
N-VA heeft reeds een (verworpen) klacht wegens "racisme" van B-Plus gehad omdat ze die cijfers bekend maakten en verduidelijkten, terwijl pas nog Serge Kubla en een Waalse collega aankondigden dat ze overwogen klacht in te dienen tegen de N-VA om de simpele reden dat ze op de transfers durfden wijzen, wat volgens Kubla je reinste racisme bleek.

Ach, de kleine Belg heeft anders de welbeproefde taktiek van de BUBbel-gicisten al goed onder de knie, dunkt me. :wink:

Ik beschouw mijn eigen als iemand die wel degelijk geïnteresseerd is in pollitiek. Ik heb nooit beweert ze op de voet te volgen.

Renaud
12 mei 2003, 19:22
Ik beheers helemaal niet de franse taal... :roll:

Maar is het nu "transfairs" of "transferts"?

Jaja, je hebt gelijk.
Proficiat met uw 'overwinning'

Tantist
12 mei 2003, 19:37
Zo zwak.... :?

Renaud
12 mei 2003, 19:41
Zo zwak.... :?

Ja zwak, een discussie over spelfouten

Tantist
12 mei 2003, 19:46
Je lijkt wel een duveltje in een wijwatervat zeg...

Knuppel
12 mei 2003, 19:55
Verder ga je volledig voorbij aan wat gezegd is: De overheid weigert deze cijfers bekend te maken, dus wij kunnen alleen afgaan op andere ramingen, zoals die van Senelle en de KBC.
Wat betreft het vrijgeven van die cijfers en het verhinderen daarvan, volg je duidelijk niet actief de politieke actualiteit, anders wist je wel dat de Franstaligen en belgicisten al jaren het vrijgeven van die cijfers blokkeren en met alle middelen iedereen aanvallen die dat wel waagt.
N-VA heeft reeds een (verworpen) klacht wegens "racisme" van B-Plus gehad omdat ze die cijfers bekend maakten en verduidelijkten, terwijl pas nog Serge Kubla en een Waalse collega aankondigden dat ze overwogen klacht in te dienen tegen de N-VA om de simpele reden dat ze op de transfers durfden wijzen, wat volgens Kubla je reinste racisme bleek.

Waarom ga je dan HIER niet op in inplaats van op de spellingsfouten?
Je vraagt er begot toch zelf om!

Jan van den Berghe
12 mei 2003, 20:20
Ja zwak, een discussie over spelfouten

Inderdaad. Maar ik vind het wel vreemd dat u eerder stelde dat u - ik citeer - "perfect tweetalig" bent (bemerk het woordje "perfect"), maar een dag of zo later al een enorme spellingsfout neerpoot... in uw geliefde Franse taal dan nog. Het ging me niet zozeer over de spellingsfouten dan wel over uw manier waarop u zich aanstelt.

Knuppel
12 mei 2003, 20:24
Ja zwak, een discussie over spelfouten

Inderdaad. Maar ik vind het wel vreemd dat u eerder stelde dat u - ik citeer - "perfect tweetalig" bent (bemerk het woordje "perfect"), maar een dag of zo later al een enorme spellingsfout neerpoot... in uw geliefde Franse taal dan nog. Het ging me niet zozeer over de spellingsfouten dan wel over uw manier waarop u zich aanstelt.

Dat komt ervan als je al vanaf de kleuterklas tweetalig wordt opgevoed. :wink:

Renaud
12 mei 2003, 21:34
Verder ga je volledig voorbij aan wat gezegd is: De overheid weigert deze cijfers bekend te maken, dus wij kunnen alleen afgaan op andere ramingen, zoals die van Senelle en de KBC.
Wat betreft het vrijgeven van die cijfers en het verhinderen daarvan, volg je duidelijk niet actief de politieke actualiteit, anders wist je wel dat de Franstaligen en belgicisten al jaren het vrijgeven van die cijfers blokkeren en met alle middelen iedereen aanvallen die dat wel waagt.
N-VA heeft reeds een (verworpen) klacht wegens "racisme" van B-Plus gehad omdat ze die cijfers bekend maakten en verduidelijkten, terwijl pas nog Serge Kubla en een Waalse collega aankondigden dat ze overwogen klacht in te dienen tegen de N-VA om de simpele reden dat ze op de transfers durfden wijzen, wat volgens Kubla je reinste racisme bleek.

Waarom ga je dan HIER niet op in inplaats van op de spellingsfouten?
Je vraagt er begot toch zelf om!

Ik heb er wel op gereageerd

Knuppel
12 mei 2003, 21:54
Verder ga je volledig voorbij aan wat gezegd is: De overheid weigert deze cijfers bekend te maken, dus wij kunnen alleen afgaan op andere ramingen, zoals die van Senelle en de KBC.
Wat betreft het vrijgeven van die cijfers en het verhinderen daarvan, volg je duidelijk niet actief de politieke actualiteit, anders wist je wel dat de Franstaligen en belgicisten al jaren het vrijgeven van die cijfers blokkeren en met alle middelen iedereen aanvallen die dat wel waagt.
N-VA heeft reeds een (verworpen) klacht wegens "racisme" van B-Plus gehad omdat ze die cijfers bekend maakten en verduidelijkten, terwijl pas nog Serge Kubla en een Waalse collega aankondigden dat ze overwogen klacht in te dienen tegen de N-VA om de simpele reden dat ze op de transfers durfden wijzen, wat volgens Kubla je reinste racisme bleek.

Waarom ga je dan HIER niet op in inplaats van op de spellingsfouten?
Je vraagt er begot toch zelf om!

Ik heb er wel op gereageerd

Oh ja?

Met dit?

Ik beschouw mijn eigen als iemand die wel degelijk geïnteresseerd is in pollitiek. Ik heb nooit beweert ze op de voet te volgen.

Of met dit?


Maar is het nu "transfairs" of "transferts"?


Jaja, je hebt gelijk.
Proficiat met uw 'overwinning'



:roll:

Tantist
13 mei 2003, 15:22
Zucht...

Belgicisten van het kaliber van Luc Van der Kelen vind je bijna niet. Jammer, want daar kun je wel nog eens deftig mee discussiëren.

zorroaster
13 mei 2003, 19:58
Ik beschouw mijn eigen als iemand die wel degelijk geïnteresseerd is in pollitiek. Ik heb nooit beweert ze op de voet te volgen.

Ik begin het nu zelfs leuk te vinden: "Pollitiek" moet "politiek" zijn (een gallicisme, voor een tweetalige valt dat toch tegen, niet?), "mijn eigen" bestaat niet, ik neem aan dat u "mezelf" bedoelt.
Tenslotte hebt u iets "beweerd" en niet "beweert".