PDA

View Full Version : De VRT tegen het Vlaams Belang: Vrije meningsuiting??


VB'er
22 april 2005, 23:06
artikel te lezen op site vlaams belang:


VRT: 1 stem tegen volstaat

http://www.vlaamsbelang.org/images/20050420_vrt.jpg
20.04.2005 12.58u - Een delegatie van het Vlaams Belang voerde vanmorgen actie aan de gebouwen van de VRT. Daarmee werd geprotesteerd tegen de nieuwe, verscherpte censuur die de openbare omroep wil hanteren in de berichtgeving over onze partij.

De groep ontvouwde boven enkele beeldloze tv-toestellen 2 spandoeken met de tekst: “een kwestie van vrije meningsuiting” en “VRT: verkrampt, rood en tendentieus”. De parlementsleden hadden zichzelf symbolisch de mond gesnoerd met een rode doek. Na afloop van de actie werden Frank Vanhecke, Filip Dewinter, Gerolf Annemans en Joris Van Hauthem ontvangen door gedelegeerd bestuurder Tony Mary.

De VRT-baas bevestigde de persberichten en de strategie ten aanzien van het Vlaams Belang. De eindverantwoordelijkheid ligt bij het college van hoofdredacteurs, dat bij consensus beslist of iemand van het Vlaams Belang mag deelnemen aan een programma of niet. In de praktijk komt het er dus op neer dat het volstaat dat één redacteur zijn ‘njet’ uitspreekt, om er voor te zorgen dat wij geweerd worden. Veel illusies moeten we ons dus niet meer maken. De VRT haalt de DDR van onder het stof.

De komende dagen en weken zal het Vlaams Belang op alle terreinen de druk opvoeren tegen de VRT-censuur. In het parlement, in de raad van bestuur en bij de Raad van State en - als het kan - ook in de media.



Mijn mening hierover is dat het belachelijk is wat de VRT uitspoken. "We willen een ruimer en educatief pakket aanbieden aan de kijker" had het hoofdbestuur gezegd tegen de pers toen de zender TV1 naar de nieuwe naam 'één' veranderde. Allemaal nonsens, zo te zien. Men wil gewoon de kansen van het Vlaams Belang op een toetreding tot de regering, verminderen door minder Vlaams Belang op televisie uit te zenden en meer ander partijen hun kansen laten grijpen. Ze doen dit ook om meer verdr�*�*gzame programma's uit te zenden. Kijk gerust eens naar mijn mening van de armoede in Vlaanderen. Ik vind verdraagzaamheid niet zo goed als je over vreemdelingen en de traagheid van de regering wil spreken.

Waarom niet de partij tonen en meer aan het woord laten, die een onafhankelijk vlaanderen wil! Niet vergeten dat 1/4 van Vlaanderen op het Vlaams Belang stemde! Of zo is het niet dat Geert Bourgois daar iets tussen zit. De man die zei dat hij niet het regeerakkoord ging ondertekenen als kiesarrondissement B-H-V niet DIRECT gesplitsd ging worden. De man die nu met de andere partijen weeral een cordon sanitaire vormen om het Vlaams Belang uit te sluiten.

Daarom vind ik: PROTEST TEGEN ALLE ZENDERS DIE DE PARTIJ VLAAMS BELANG UITSCHELDEN OF IN DE HOEK DUWEN!!

VB'er

ilfalco
26 april 2005, 10:25
En de andere partijen collaboreren lekker mee .. en dan maar janken als ze zelf het slachtoffer worden van de rode kremlinzender.

garfield
28 april 2005, 17:45
de vrt vertegenwoordigt al lang niet meer de mening van de vlamingen maar een links elitaire mening. de vrt spuwt ook op de eigen volkscultuur en tradities

saint
4 mei 2005, 22:56
jarenlang wordt het vlaams belang aangeduid als DE discriminerende groepering in het land, maar worden wij hierdoor niet gediscrimineerd door de anderen, zowel op politiek als op media vlak ????

ilfalco
5 mei 2005, 12:18
Tja bourgois is diegene die er iets aan zou moeten doen ... maar die lafaard zegt zelf dat de vrt "discriminerende meningen" mag en moet weren.Zollang hij maar genoeg op TV komt. terwijl de vrt duidelijk alles wat vlaams en rechts is discrimineert.

De dictatuur van het heden.

Abiogenesis
28 mei 2005, 14:31
Gans die zender is hoe langer hoe meer een klucht aan het worden. Vrije meningsuiting in dit land kan al lang niet meer, maar ze moeten er iedere keer toch een schepje bovenop doen. Misschien kan het VB eens praten met VT4 :) (Die zitten nog in Engeland zeker he?) Naast eigen radio elke week paar uurtjes TV :)

Wat me ook serieus ergert aan vrt/brt/brtn/tv1/een,... (die veranderen meer van naam dan van ondergoed...) is dat ze geen reclame uitzenden... Vanden Borre, Mobistar, noem maar op. zijn dat boodschappen van algemeen nut misschien?

Het beste was dan nog een paar maanden geleden de reactie van een politieker dat "de zender te populair aan het worden is". Misschien een paar maanden het VB aan het woord laten zodanig dat het terug minder populair zou worden? :)

peetvangent
4 augustus 2005, 23:42
Aanpassing:

Jammer dat je al geband bent van het hele forum, nu kan ik je niet meer van het mijne keilen... :evil:

Tyr de Dietser
Edit:After edit by Tyr de Dietser on 05-08-2005 at 13:56
Reason:
--------------------------------

Aanpassing:

Jammer dat je al geband bent van het hele forum, nu kan ik je niet meer van het mijne keilen... :evil:

Tyr de Dietser
Edit:After edit by Tyr de Dietser on 05-08-2005 at 13:55
Reason:
--------------------------------

Jammer dat je al geband bent van het hele forum, nu kan ik je niet meer van het mijne keilen... :evil:

Before any edits, post was:
--------------------------------

jammer dat ik er niet bij was dan zou ik jullie hebben bekogeld met stenen
dood aan alle vlaams belangers

jjohanvdb
22 september 2005, 15:36
Ik geloof dat jullie toch zouden moeten toegeven dat de VRT ook geen al te positief beeld schetst van zogenaamde "allochtonen"...
Edit:After edit by jjohanvdb on 22-09-2005 at 16:37
Reason:
--------------------------------

Ik geloof dat jullie toch zouden moeten toegeven dat de VRT ook geen al te positief beeld schetst van zogenaamde "allochtonen"...

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik geloof dat jullie toch zouden moeten toegeven dat de VRT ook geen al te positief beeld schetst van allochtonen...