PDA

View Full Version : BHV, de sfeer is goed!!


luc broes
1 mei 2005, 09:42
Hoe dikwijls hebben we de laatste dagen en weken niet gehoord uit officiële bron: "Er is nog geen overeenkomst voor BHV, maar de sfeer is goed en de gesprekken gaan verder. Gun ons alleen nog een beetje tijd zegt ook Bartje Somers"
Maar deze eerst mei brengt ons een ander verhaal:
-----------------------------------------------------------
BRUSSEL - De toespraken van de Brusselse PS-kopstukken naar aanleiding van 1 mei werden zaterdag voor een groot stuk beheerst door het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde. Vooral Philippe Moureaux, voorzitter van de Brusselse PS-federatie, haalde in zijn toespraak zwaar uit naar de Vlaamse partijen. ,,Anciaux en zijn bende zijn vijanden van de grote Brusselse bevolking. Hun enig doel is ons aanhechten bij Vlaanderen en ons vervlaamsen'', zo zei hij. Moureaux zit mee aan de onderhandelingstafel voor B-H-V.
-----------------------------------------------------------
De Vlamingen aanvaarden niet dat de Vlaamse rand rond Brussel verder verfranst.
De PS ziet dat wel enigsins anders!!
Vlaanderen houdt met de transfers Brussel en Wallonië boven water.
En dat is het antwoord: Stank voor dank.

De schoofzak
1 mei 2005, 12:34
Het potje stinkt hard genoeg, in alle partijen, in Vlaanderen zowel als in Wallonië als in Brussel, om als het losbarst, iets te zien te krijgen dat een verrassing zal zijn.

Ik peins dat we een aardschok van een staatshervorming (ok, voor 't geen nu mogelijk is zonder grondwetswijziging) gaan krijgen.

Lekker lekker !!

Knuppel
1 mei 2005, 12:37
België nadert het kantelpunt dankzij de splitsing waar niemand van wakker ligt.

daiwa
1 mei 2005, 13:08
België nadert het kantelpunt dankzij de splitsing waar niemand van wakker ligt.

Ik denk nochtans dat Verhofstadt en heel zijn bende daar al veel slaap voor gelaten hebben.Zeker Verhofstadt die weet dat hij bij mogelijke verkiezingen een zware, zoniet de zwaarste afstraffing zal krijgen die de VLD ooit gehad heeft. ;-)

Knuppel
1 mei 2005, 13:58
Ach, dan laat hij zijn blauwe slagaders nog eens goed opspannen waarna hij zijn Italiaanse buren de rest van zijn leven zal plezieren met zijn hooggeëerde aanwezigheid.

van Maerlant
1 mei 2005, 14:07
Dankzij BHV komt de incompetente paarse regering dichter bij het punt van vallen dan ooit. Dit is te wijten aan de lafheid en terughoudendheid van politiekers die maar wat aan modderen, zoals onze geachte eerste minister en zijn partij van kazakdraaiers.

van Maerlant
1 mei 2005, 14:08
Apropos, is het al iemand opgevallen dat, zolang er op een forum geen belgicisten komen, de sfeer over het algemeen positief en beleefd is? Zoiets doet je nadenken...

Zeno!
1 mei 2005, 14:14
-----------------------------------------------------------
BRUSSEL - De toespraken van de Brusselse PS-kopstukken naar aanleiding van 1 mei werden zaterdag voor een groot stuk beheerst door het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde. Vooral Philippe Moureaux, voorzitter van de Brusselse PS-federatie, haalde in zijn toespraak zwaar uit naar de Vlaamse partijen. ,,Anciaux en zijn bende zijn vijanden van de grote Brusselse bevolking. Hun enig doel is ons aanhechten bij Vlaanderen en ons vervlaamsen'', zo zei hij. Moureaux zit mee aan de onderhandelingstafel voor B-H-V.
-----------------------------------------------------------


Philippe Moureaux zegt wat het merendeel van de Franstaligen (in Bruxelles) denken. Ze willen met Vlaanderen NIKS te maken hebben, maar ze teren wel op de transfers vanuit Vlaanderen. Die zijn wèl welkom. En als de Vlamingen dan eens iets terugvragen (zoals de splitsing van BHV) dan is het 'non'.

Eigenlijk zijn de Vlamingen één van de allerdomste volkeren van Europa. Ik denk niet dat er een volk bestaat dat zó op z'n kop laat kakken door een minderheid (!!!) dan de Vlamingen. Je zou er moedeloos van worden.

van Maerlant
1 mei 2005, 14:21
Volledige Vlaamse autonomie is hier de enige oplossing. België is een kunstmatige staat waarbij verschillende etnische groepen gedwongen worden samen te leven, zoals in noord-Ierland en Baskenland. Anders dan daar, echter, wordt bij ons de meerderheid onderdrukt, ipv de minderheid.

stab
1 mei 2005, 14:27
Volledige Vlaamse autonomie is hier de enige oplossing. Beste, de enige oplossing voor Vlaamse autonomie is het Vlaams Belang te steunen. Goed mogelijk dat als het cordon sanitaire doorbroken wordt, België gaat barsten...

van Maerlant
1 mei 2005, 14:33
Beste, de enige oplossing voor Vlaamse autonomie is het Vlaams Belang te steunen. Goed mogelijk dat als het cordon sanitaire doorbroken wordt, België gaat barsten...

Ik ben overtuigd tegen het ondemokratische cordon, maar ik hou niet ven het Vlaams Belang. Het is een partij die geen respekt toont voor de N-VA met uitspraken als 'De N-VA is het rattennest van het Vlaams-Nationalisme', e.a
Verder staan ook de partijkopstukken van het Vlaams Belang mij helemaal niet aan.

Knuppel
1 mei 2005, 14:35
Volledige Vlaamse autonomie is hier de enige oplossing.

Dus niet alleen een regio in Europa maar een onafhankelijk Vlaanderen?

Knuppel
1 mei 2005, 14:37
Ik ben overtuigd tegen het ondemokratische cordon, maar ik hou niet ven het Vlaams Belang. Het is een partij die geen respekt toont voor de N-VA met uitspraken als 'De N-VA is het rattennest van het Vlaams-Nationalisme', e.a
Verder staan ook de partijkopstukken van het Vlaams Belang mij helemaal niet aan.

Mij staan de kopstukken van deze en gene partij ook niet echt aan.
Evenals het gebrek aan respect voor ELKAAR.

Zo gaan we er nog eens ooit komen....

van Maerlant
1 mei 2005, 14:42
Dus niet alleen een regio in Europa maar een onafhankelijk Vlaanderen?

Een democratische Vlaamse republiek die lidstaat wordt van de Europese Unie. Later kan er beslist worden of er ontwikkelingshulp gestuurt wordt naar het dan ook onfhankelijk wallonië.

Steenbok66
1 mei 2005, 14:50
Volledige Vlaamse autonomie is hier de enige oplossing. België is een kunstmatige staat waarbij verschillende etnische groepen gedwongen worden samen te leven, zoals in noord-Ierland en Baskenland. Anders dan daar, echter, wordt bij ons de meerderheid onderdrukt, ipv de minderheid.

Volledige autonomie????
75 percent van de bevolking van het NL-taalgebied van België moet daar absoluut niet van weten... en trek de racisten en de "om de haverklap van gedachte veranderende vlotte massa- "kiezers" (en die wisselen weliswaar regelmatig en worden door andere "ontevredenen vervangen) van de 25 percent overblijvend af... dan is het zogezegde verlangen naar autonomie een mager beestje...

vervang het wangedrocht België, dat ondanks alles wat door sommigen "verzonnen" wordt toch functioneert, niet door een ander super-wangedrocht zogenaamd Vlaanderen, waar het merendeel van de "Vlaanderaars", de Antwerpenaars en Brabanders en de Limburgers heel weinig met mekaar gemeenschappelijk voelen...

volledige autonomie functioneert niet... omdat het merendeel van de bevolking er niet achter staat... tenzij de Vlaamse Stank en de ex-VNV'ers het voor enkele jaren willen opleggenaan de hele bevolking... voor zover dat zou lukken... hun natte dromen komen nooit uit... gelukkig maar....

Knuppel
1 mei 2005, 15:03
Ha Steenbokske! Kon je ons niet missen in je geliefde Crisnée?

Overigens is je kristallen bol niet al te betrouwbaar dus bij de rest kunnen we maar beter ook vraagtekens plaatsen, zeker?

Steenbok66 schreef:
neen, rode kaken ja van al dat gelul over Paars zal verliezen... zij die Paars naar de verdoemenis verwijzen zullen hun wonden likken... vermits hun voorspelling niet zal uitkomen...

Ik ga dit toch maar even inkaderen, om jou ermee te confronteren na 13 juni.



geen probleem... je zal zien... ik verwacht je... wie laatst lacht, best lacht....

1) CD&V is even onbekwaam als CVP was de laatste 40 jaar...
2) NVA is al een even marginaal verschijnsel als alle VU en Spirit versies...
3) VB zal stikken in zijn eigen pretentie en nooit er iets van terecht brengen...
4) Groen kreeg mee de macht in een vorig leven AGALEV en verstikte in zijn onbenul...
5) De sossen hebben nu eenmaal voor zich dat Steve wel de nodige plezanterijen uit de mouw schudt...
6) Als de VLD eindelijk de mensen zal confronteren met de realisaties zwart op wit zullen hun kiezers van vorige keer en nog enkele rechtschapen mensen inzien dat de rest allemaal niks betekent...

Voila mensen... mijn glazen bol heeft het mij getoond... 't zal in de sacoche komen... en al dat gelul hier van de ongeluksprofeten... niks veel zaaks...

Nog altijd geen rode kaken, Steenbokske?

Tavek
1 mei 2005, 15:08
Philippe Moureaux zegt wat het merendeel van de Franstaligen (in Bruxelles) denken. Ze willen met Vlaanderen NIKS te maken hebben, maar ze teren wel op de transfers vanuit Vlaanderen. Die zijn wèl welkom. En als de Vlamingen dan eens iets terugvragen (zoals de splitsing van BHV) dan is het 'non'.

Eigenlijk zijn de Vlamingen één van de allerdomste volkeren van Europa. Ik denk niet dat er een volk bestaat dat zó op z'n kop laat kakken door een minderheid (!!!) dan de Vlamingen. Je zou er moedeloos van worden.

U hebt gelijk :D

Ik vind het eigenlijk grappig hoe jullie zo met jullie voeten laten spelen, en de franstaligen altijd hun slag thuishalen. Kwestie van gewoon politiek capabeler te zijn denk ik ? Iig vind het een mooie soap, jammer dat Belgie er aan kapot gaat.

Zeno!
1 mei 2005, 15:12
U hebt gelijk :D

Ik vind het eigenlijk grappig hoe jullie zo met jullie voeten laten spelen, en de franstaligen altijd hun slag thuishalen. Kwestie van gewoon politiek capabeler te zijn denk ik ? Iig vind het een mooie soap, jammer dat Belgie er aan kapot gaat.

Als het erop aankomt trekken de Franstaligen allemaal aan één zeel. Bij ons is dat quasi onmogelijk omdat er altijd wel een aantal zijn (bv Limburgers zoals u) die de rest van de Vlamingen laten stikken en zelfs met de Franstaligen meeheulen door de Vlaamse zaak belachelijk te maken. D�*t is het verschil.

Zeno!
1 mei 2005, 15:15
zogenaamd Vlaanderen, waar het merendeel van de "Vlaanderaars", de Antwerpenaars en Brabanders en de Limburgers heel weinig met mekaar gemeenschappelijk voelen...


Het is niet omdat jij met een énorm minderwaardigheidscomplex als Limburger zit, dat dat bij de rest van de (jongere!!) Limburgers ook nog het geval is.

Eén van mijn beste vrienden is op-en-top Limburger en ik ken geen grotere flamingant dan hem! 8)

Knuppel
1 mei 2005, 15:16
Een democratische Vlaamse republiek die lidstaat wordt van de Europese Unie. Later kan er beslist worden of er ontwikkelingshulp gestuurt wordt naar het dan ook onfhankelijk wallonië.

Waarom hoor ik de N-VA kopstukken dan nooit meer over het onafhankelijke Vlaanderen praten maar wel over de beter aanvaardbare 'regio' voor de 'Vlaamse' kartelpartner?

Knuppel
1 mei 2005, 15:19
Het is niet omdat jij met een énorm minderwaardigheidscomplex als Limburger zit, dat dat bij de rest van de (jongere!!) Limburgers ook nog het geval is.

Eén van mijn beste vrienden is op-en-top Limburger en ik ken geen grotere flamingant dan hem! 8)

Ik heb Steenbok al meermaals onder zijn eigenzinnige neus gewreven dat ik ook Limburger ben maar daarom zeker niet meer bij Wallonië dan bij Vlaanderen aanleun.
Steenbok heeft ouders van beide zijden van de taalgrens en denkt daarom aan zichzelf alle andere Limburgers te kennen.

Tavek
1 mei 2005, 15:20
Als het erop aankomt trekken de Franstaligen allemaal aan één zeel. Bij ons is dat quasi onmogelijk omdat er altijd wel een aantal zijn (bv Limburgers zoals u) die de rest van de Vlamingen laten stikken en zelfs met de Franstaligen meeheulen door de Vlaamse zaak belachelijk te maken. D�*t is het verschil.

En hoe komt dat, dat mensen op een gegeven ogenblik niks meer van de Vlaamse zaak of zelfs van Vlaanderen moeten hebben ? Zoals ik ? Zijn wij gewoon volksverraders ?

Ik kan niet echt zeggen waarom ik mij geen Vlaming voel, maar wel Limburger, terwijl er toch veel Limburgers zijn die zich Vlaming voelen.

Knuppel
1 mei 2005, 15:22
En hoe komt dat, dat mensen op een gegeven ogenblik niks meer van de Vlaamse zaak of zelfs van Vlaanderen moeten hebben ? Zoals ik ? Zijn wij gewoon volksverraders ?

Ik kan niet echt zeggen waarom ik mij geen Vlaming voel, maar wel Limburger, terwijl er toch veel Limburgers zijn die zich Vlaming voelen.

Misschien kijk je wel teveel naar de BRT?

Tavek
1 mei 2005, 15:23
Ik heb Steenbok al meermaals onder zijn eigenzinnige neus gewreven dat ik ook Limburger ben maar daarom zeker niet meer bij Wallonië dan bij Vlaanderen aanleun.
Steenbok heeft ouders van beide zijden van de taalgrens en denkt daarom aan zichzelf alle andere Limburgers te kennen.

Limburgers leunen geschiedkundig veel dichter aan bij de Luikenaars, maar wat heeft dat nog te betekenen de dag van vandaag ? Niks tot vrij weinig inderdaad.

Tavek
1 mei 2005, 15:24
Misschien kijk je wel teveel naar de BRT?

:D Ik ben geen lid van de BUB, noch van B-plus als u dat bedoelt. Dus hun propaganda slik ik ook niet altijd.

Knuppel
1 mei 2005, 15:25
De Vlaamse Limburgers leunen geschiedkundig nog veel meer aan bij de Nederlands Limburgers.
Hoe zou dat verloren zijn gegaan, denk je?

Zeno!
1 mei 2005, 15:25
En hoe komt dat, dat mensen op een gegeven ogenblik niks meer van de Vlaamse zaak of zelfs van Vlaanderen moeten hebben ? Zoals ik ? Zijn wij gewoon volksverraders ?

Ik kan niet echt zeggen waarom ik mij geen Vlaming voel, maar wel Limburger, terwijl er toch veel Limburgers zijn die zich Vlaming voelen.

Kijk jij dan niet naar de Vlaamse televisie? (VRT1-Canvas-VTM-Ka2-VT4-TMF-...)
Luister jij niet naar Vlaamse radiostations? (Radio 1,2-Stubru-Donna-Q-...)
Lees jij geen Vlaamse kranten?
enz enz

Het feit dat wij hier op dit eigenste (Vlaamse politieke) forum zitten te debatteren (terwijl het buiten verdorie 30°C is!) is toch eigenlijk al een bewijs van ons Vlaams zijn? Er zijn zoveel zaken die ons binden en toch beweer je dat we niks gemeen hebben? Vreemd.

Hoe laat is het in Limburg nu trouwens? Of hebben ze daar dezelfde tijdsrekening? :roll:

Knuppel
1 mei 2005, 15:25
:D Ik ben geen lid van de BUB, noch van B-plus als u dat bedoelt. Dus hun propaganda slik ik ook niet altijd.

Die komen ook niet gek veel op de BRT.

Tavek
1 mei 2005, 15:28
De Vlaamse Limburgers leunen geschiedkundig nog veel meer aan bij de Nederlands Limburgers.
Hoe zou dat verloren zijn gegaan, denk je?

Willempje heeft ons dat stukje afgetroggeld ;)

stab
1 mei 2005, 15:30
Willempje heeft ons dat stukje afgetroggeld ;)DIE Limburgers hebben idd sjanse gehad.

van Maerlant
1 mei 2005, 15:35
Dit zijn mijn overtuigingen. Ik ben geen N-VA kopstuk, maar ik begrijp wel dat mijn partij zijn ideeën voor een Vlaamse Republiek eventjes moet matigen zolang we in kartel zijn met de CD&V.

Tavek
1 mei 2005, 15:35
DIE Limburgers hebben idd sjanse gehad.

Jup :)

Knuppel
1 mei 2005, 15:38
Willempje heeft ons dat stukje afgetroggeld ;)

Dat verklaard nog altijd niet waarom sommigen ervan overtuigd zijn dat wij meer bij Luik aanleunen dan bij Nederland.
Kijk je echt niet teveel naar de BRT?

Tavek
1 mei 2005, 15:40
Kijk jij dan niet naar de Vlaamse televisie? (VRT1-Canvas-VTM-Ka2-VT4-TMF-...)
Luister jij niet naar Vlaamse radiostations? (Radio 1,2-Stubru-Donna-Q-...)
Lees jij geen Vlaamse kranten?
enz enz



Als ik deze redenering zou volgen en toepassen op mijn eigen zou ik een rasechte hollander zijn.

PS: Zwak die laatste opmerking, maar ja, niet anders gewoon.

Knuppel
1 mei 2005, 15:41
Dit zijn mijn overtuigingen. Ik ben geen N-VA kopstuk, maar ik begrijp wel dat mijn partij zijn ideeën voor een Vlaamse Republiek eventjes moet matigen zolang we in kartel zijn met de CD&V.

Dat is wel heel erg eerlijk van je.
Er zijn niet veel N-VA-ers die dat durven toe te geven.

Wat als de N-VA nooit meer zonder dat 'Vlaamse' kartel kan om te overleven?

Tavek
1 mei 2005, 15:41
Dat verklaard nog altijd niet waarom sommigen ervan overtuigd zijn dat wij meer bij Luik aanleunen dan bij Nederland.
Kijk je echt niet teveel naar de BRT?

Wat heeft Luik nu te maken met een inwoner van Maaseik buiten geschiedkundig misschien ? (Belgie buiten beschouwing)

Ik ben Steenbok niet.....met alle respect natuurlijk ;)

Knuppel
1 mei 2005, 15:42
Als ik deze redenering zou volgen en toepassen op mijn eigen zou ik een rasechte hollander zijn.



Je gaat mij toch niet wijsmaken dat ze op de BRThet samenhorigheidsgevoel tussen Vlaanderen en Nederland promoten?
En dat tussen Vlaanderen en Wallonië afkeuren?

Zeno!
1 mei 2005, 15:48
PS: Zwak die laatste opmerking, maar ja, niet anders gewoon.

Bedoel je die van die tijdrekening? Tssss, die was gewoon bedoeld om aan te tonen dat we net niét in twee verschillende werelden leven zoals jij het doet uitschijnen.

...over dat minderwaardigheidscomplex gesproken....:|

Tavek
1 mei 2005, 15:55
Bedoel je die van die tijdrekening? Tssss, die was gewoon bedoeld om aan te tonen dat we net niét in twee verschillende werelden leven zoals jij het doet uitschijnen.

...over dat minderwaardigheidscomplex gesproken....:|

Je hebt gelijk over die 2 verschillende werelden. Die zijn er niet ;)

Steenbok66
1 mei 2005, 16:37
Ha Steenbokske! Kon je ons niet missen in je geliefde Crisnée?

Overigens is je kristallen bol niet al te betrouwbaar dus bij de rest kunnen we maar beter ook vraagtekens plaatsen, zeker?

mah neen jong... waarom zou ik rode kaken moeten hebben....????
het laatste woord over al die dingen die je citeert is zeker nog niet gevallen...

ik heb het nog steeds uitstekend in Crisnée...
en vermits ik nu opnieuw internet heb langs scarlet kon ik het niet nalaten terug te komen om een beetje ambetant te doen...

en trouwens, er is hier nood aan een andere klok dan die van de Vlaamse Stank of de ex-VNV'ers of hun gebroed...

so long....





Nog altijd geen rode kaken, Steenbokske?

Knuppel
1 mei 2005, 16:38
Wat heeft Luik nu te maken met een inwoner van Maaseik buiten geschiedkundig misschien ? (Belgie buiten beschouwing)

Ik ben Steenbok niet.....met alle respect natuurlijk ;)

We zijn (of waren) alle drie van Limburg.
Maar we denken duidelijk heel verschillend.
Ik ben bijvoorbeeld niet vastgeroest in Limburg maar voelde me, toen ik er nog woonde, wel al veel meer verbonden met Vlaanderen dan met Wallonië en Brussel.

Steenbok66
1 mei 2005, 16:41
Ik heb Steenbok al meermaals onder zijn eigenzinnige neus gewreven dat ik ook Limburger ben maar daarom zeker niet meer bij Wallonië dan bij Vlaanderen aanleun.
Steenbok heeft ouders van beide zijden van de taalgrens en denkt daarom aan zichzelf alle andere Limburgers te kennen.

neen zeker niet alle Limburgers...
ik zeg het trouwens vaker...
vooral de Haspengouwers, de Midden- en Oost-Limburgers kan ik goed...
en gedurende meer dan 60 jaar heb ik er geleefd...
en nu ga ik nog regelmatig terug...

Knuppel
1 mei 2005, 16:43
en trouwens, er is hier nood aan een andere klok dan die van de Vlaamse Stank of de ex-VNV'ers of hun gebroed...

En toch dat gebroed komen opzoeken om ambetant te kunnen doen....
Gelukkig zit je nu bij een beter soort.
Degrelle liep tenminste achter een Belgische Vlag naar het Oostfront, hé?

Steenbok66
1 mei 2005, 16:43
We zijn (of waren) alle drie van Limburg.
Maar we denken duidelijk heel verschillend.
Ik ben bijvoorbeeld niet vastgeroest in Limburg maar voelde me, toen ik er nog woonde, wel al veel meer verbonden met Vlaanderen dan met Wallonië en Brussel.

ja zo zal wel iedereen zijn affiniteiten hebben...
en ik heb de mijne en leef in het daaraan verbonden denkpatroon...

en vermits ik al senior ben en er al heel veel meegemaakt of beleefd heb....

Steenbok66
1 mei 2005, 16:47
En toch dat gebroed komen opzoeken om ambetant te kunnen doen....
Gelukkig zit je nu bij een beter soort.
Degrelle liep tenminste achter een Belgische Vlag naar het Oostfront, hé?

houw jong... Degrelle was er geen van mijn kanten...
trouwens mijne nonkel heeft eens ferm klop gehad tijdens de oorlog toen hij te Luik in het pissijntje aan de kathedraal toen hij er opschriften zag van "Rex vaincra" en mompelde "Rex crèvera"...
Het ambetante was dat hij naast zich een pissende Rexist ha staan, die zijn companen erbij riepe en mijne nonkel mores leerde...
nu... het zal zo ook toen al geweest zijn dat de familie veel ambetanterikken telde...

en dat van die betere soort...
ik ben Luiks Haspengouwer of Limburgs Haspengouwer, tegelijk met Euroregiaan (nieuw woord dat je nog vaker zal horen)...
dus voor mij waren de rexisten even verwerpelijk als de VNV'ers en nu de Vlaamse Stankerds....
zo hebben heel veel mensen ook hun afkeerpatroon...

Knuppel
1 mei 2005, 16:48
ja zo zal wel iedereen zijn affiniteiten hebben...
en ik heb de mijne en leef in het daaraan verbonden denkpatroon...

en vermits ik al senior ben en er al heel veel meegemaakt of beleefd heb....

Ik ben ook senior, Steenbok en heb ook één en ander meegemaakt, alhoewel net niet in de oorlog.

Knuppel
1 mei 2005, 16:49
houw jong... Degrelle was er geen van mijn kanten...

Van welke kanten was Degrelle dan wel als hij niet Waals was?

Tavek
1 mei 2005, 16:59
Van welke kanten was Degrelle dan wel als hij niet Waals was?

Waarschijnlijk van de verkeerde kant.....

luc broes
1 mei 2005, 18:50
Waarom hoor ik de N-VA kopstukken dan nooit meer over het onafhankelijke Vlaanderen praten maar wel over de beter aanvaardbare 'regio' voor de 'Vlaamse' kartelpartner?
Laat ons niet vitten over details. trouwens confederalisme is bijna hetzelfde als onafhankelijke staat.

Guderian
1 mei 2005, 18:54
houw jong... Degrelle was er geen van mijn kanten...
trouwens mijne nonkel heeft eens ferm klop gehad tijdens de oorlog toen hij te Luik in het pissijntje aan de kathedraal toen hij er opschriften zag van "Rex vaincra" en mompelde "Rex crèvera"...
Het ambetante was dat hij naast zich een pissende Rexist ha staan, die zijn companen erbij riepe en mijne nonkel mores leerde...
nu... het zal zo ook toen al geweest zijn dat de familie veel ambetanterikken telde...


Hopelijk hebben ze uwe nonkel met z'n muiltje is de pisbak geduwd. :-D

Hingis
1 mei 2005, 19:08
Apropos, is het al iemand opgevallen dat, zolang er op een forum geen belgicisten komen, de sfeer over het algemeen positief en beleefd is? Zoiets doet je nadenken...

Ja, ja, zekers, Belgicisten zijn slecht en de Separatisten zijn super !

Hingis
1 mei 2005, 19:13
Beste, de enige oplossing voor Vlaamse autonomie is het Vlaams Belang te steunen. Goed mogelijk dat als het cordon sanitaire doorbroken wordt, België gaat barsten...

Vlaams Belang ? Vlaams Egoisme ja

Knuppel
1 mei 2005, 19:17
Ja, ja, zekers, Belgicisten zijn slecht en de Separatisten zijn super !

Jij hebt dus nagedacht noch gelezen, want wat er echt geschreven stond was NIET wat jij hier beweert.
En het is nog (bijna) de hele waarheid ook.
Er komt een bubbel bij en het gejengel begint weer.

Heb je je dan nog nooit afgevraagd waarom een belgicist zoals Superstaaf niet dezelfde ergernis bij de Vlaams-nationalisten uitlokt die de bubclub uitlokt? Hij is nochtans evenmin hun goeie vriend als de bubbels.

Wie zei daar weer dat de Vlaams-nationalisten met een minderwaardigheidscomplex kampen?

Knuppel
1 mei 2005, 19:18
Vlaams Belang ? Vlaams Egoisme ja
Of Belgisch belang, Waals egoisme?

Hingis
1 mei 2005, 19:20
Of Belgisch belang, Waals egoisme?

Tja, ale Belgicisten zijn Waals Egoisten, sterke renedering.

Hingis
1 mei 2005, 19:21
Jij hebt dus nagedacht noch gelezen, want wat er echt geschreven stond was NIET wat jij hier beweert.
En het is nog (bijna) de hele waarheid ook.
Er komt een bubbel bij en het gejengel begint weer.

Heb je je dan nog nooit afgevraagd waarom een belgicist zoals Superstaaf niet dezelfde ergernis bij de Vlaams-nationalisten uitlokt die de bubclub uitlokt? Hij is nochtans evenmin hun goeie vriend als de bubbels.

Wie zei daar weer dat de Vlaams-nationalisten met een minderwaardigheidscomplex kampen?

Sarcasme begrijp je alvast niet.

Knuppel
1 mei 2005, 19:28
Tja, ale Belgicisten zijn Waals Egoisten, sterke renedering.

Waar las je dat?

Overigens begrijp jij sarcasme schijnbaar alleen als je het zelf hanteert.

Zie je nu zelf niet dat jouw 'renedering' er enkel op gericht is om de prettige sfeer hier te bederven?

zorroaster
1 mei 2005, 19:38
Waarom hoor ik de N-VA kopstukken dan nooit meer over het onafhankelijke Vlaanderen praten maar wel over de beter aanvaardbare 'regio' voor de 'Vlaamse' kartelpartner?

Bart de Wever in de recentste "Nachtwacht", Bart de Wever in de Humo (waar jij nog met een vervalst citaat van stond te pronken), Bart de Wever in Knack, Bart de Wever in de Standaard... Allemaal onverbloemde pleidooien voor een zelfstandig Vlaanderen!

En dat allemaal in de afgelopen drie maanden. Operatie koerswijziging waar jij zo graag over staat te roepen is blijkbaar niet helemaal gelukt...

Knuppel
1 mei 2005, 19:45
Dit zijn mijn overtuigingen. Ik ben geen N-VA kopstuk, maar ik begrijp wel dat mijn partij zijn ideeën voor een Vlaamse Republiek eventjes moet matigen zolang we in kartel zijn met de CD&V.

van Maerlant
1 mei 2005, 19:51
Verdraai aub mijn woorden niet om ze als wapen tegen mijn ideologische broeders te gebruiken. Ik profileer mezelf niet als een herzenloze volgeling die slaafs alles opvolgt wat mijn partij zegt. Ik ging, zoals vele N-VA'ers, niet akkoord met het zogenaamde Vlaamse Kartel, maar ik zag er wel de noodzakelijkheid van in. Met name: de overleving van de N-VA/Volksunie.

van Maerlant
1 mei 2005, 19:56
Ja, ja, zekers, Belgicisten zijn slecht en de Separatisten zijn super !

Ai, straks wordt het 'beest' nog in hem wakker! :twisted:

luc broes
1 mei 2005, 21:05
Ik heb de laatste 14 dagen Bart Somers herhaaldelijk horen zeggen dat hij nu keihard zou onderhandelen om een zo goed mogelijke oplossing te bekomen voor BHV. Nu blijkt echter dat keihard plots eizacht geworden is. Want Mourreau van de Brusselse PS maakte zich kwaad op SPA-Spirit en op CD&V-NVA omdat ze te harde Vlaamse eisen stelden. Over VLD repte hij geen woord.

daiwa
1 mei 2005, 21:19
Ik heb de laatste 14 dagen Bart Somers herhaaldelijk horen zeggen dat hij nu keihard zou onderhandelen om een zo goed mogelijke oplossing te bekomen voor BHV. Nu blijkt echter dat keihard plots eizacht geworden is. Want Mourreau van de Brusselse PS maakte zich kwaad op SPA-Spirit en op CD&V-NVA omdat ze te harde Vlaamse eisen stelden. Over VLD repte hij geen woord.

Woorden van Di Rupo op zijn 1 mei toespraak: We willen dat onze Vlaamse vrienden zich constructief opstellen door aanvaardbare voorstellen op tafel te leggen.
Maar nu komt de aap uit de mouw en ik citeer hem nogmaals: Het kan NIET dat Nederlands-talige politici willen verbieden dat de 100000 Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel kunnen stemmen voor Franstalige lijsten.

Dus Di Rupo zegt dus vlakaf NON tegen de splitsing en zoals we wel weten is dat ventje zijn wil wet.
Ik ben eens benieuwd of onze zogenaamd Vlaamse politici wéér plat op hun buik gaan voor één man. 8O

Etienne Schoupe heeft hem gisteren nog beschreven in Villa Politica: vergis u niet in Di Rupo, achter de facade van vriendelijkheid en beleefdheid schuilt een machtswellustige politieker die gans Belgié in een ijzeren wurggreep houd.

luc broes
1 mei 2005, 21:40
Di Rupo en Vandenbroucke roepen op tot constructieve houding voor BHV, en Stevaert wil dat de splitsing er komt.
De Vlaamsgezinde Vandenbroucke mag het pad effenen naar 'splitsen MET betalen'.
Stevaert benadrukt hoe Vlaams SPa wel is. En wij worden verzocht daar in te trappen.

daiwa
1 mei 2005, 21:51
Di Rupo en Vandenbroucke roepen op tot constructieve houding voor BHV, en Stevaert wil dat de splitsing er komt.
De Vlaamsgezinde Vandenbroucke mag het pad effenen naar 'splitsen MET betalen'.
Stevaert benadrukt hoe Vlaams SPa wel is. En wij worden verzocht daar in te trappen.

Voor het naleven van de grondwet en een arrest hoeft NIET betaald te worden!!!!!

Hans1
1 mei 2005, 22:20
Zeggen dat arrest en de grondwet dan dat BHV moet gesplitst worden? Neen. Dat werd reeds meermaals duidelijk gemaakt.

daiwa
1 mei 2005, 22:25
Zeggen dat arrest en de grondwet dan dat BHV moet gesplitst worden? Neen. Dat werd reeds meermaals duidelijk gemaakt.

Hier is de grote verdediger van de Franstaligen ook weer.


Wel dat de huidige toestand ongrondwettelijk is en dat werd ook meermaals duidelijk gemaakt.

Knuppel
1 mei 2005, 23:12
Verdraai aub mijn woorden niet om ze als wapen tegen mijn ideologische broeders te gebruiken. Ik profileer mezelf niet als een herzenloze volgeling die slaafs alles opvolgt wat mijn partij zegt. Ik ging, zoals vele N-VA'ers, niet akkoord met het zogenaamde Vlaamse Kartel, maar ik zag er wel de noodzakelijkheid van in. Met name: de overleving van de N-VA/Volksunie.

Ik kan jouw eerlijkheid alleen maar waarderen en besef maar al te goed dat er één en ander noodzakelijk is om te overleven als ex.VU.

Knuppel
1 mei 2005, 23:17
Woorden van Di Rupo op zijn 1 mei toespraak: We willen dat onze Vlaamse vrienden zich constructief opstellen door aanvaardbare voorstellen op tafel te leggen.
Maar nu komt de aap uit de mouw en ik citeer hem nogmaals: Het kan NIET dat Nederlands-talige politici willen verbieden dat de 100000 Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel kunnen stemmen voor Franstalige lijsten.

Dus Di Rupo zegt dus vlakaf NON tegen de splitsing en zoals we wel weten is dat ventje zijn wil wet.
Ik ben eens benieuwd of onze zogenaamd Vlaamse politici wéér plat op hun buik gaan voor één man. 8O

Etienne Schoupe heeft hem gisteren nog beschreven in Villa Politica: vergis u niet in Di Rupo, achter de facade van vriendelijkheid en beleefdheid schuilt een machtswellustige politieker die gans Belgié in een ijzeren wurggreep houd.

Twijfelde daar dan nog een :silly: aan?

daiwa
1 mei 2005, 23:53
Twijfelde daar dan nog een :silly: aan?

Eigenlijk niet, maar het bewijst nog maar eens dat ze na bijna een jaar onderhandelen nog geen stap verder staan. En dat allemaal om een grondwettelijke overtreding recht te zetten. 8O

Knuppel
1 mei 2005, 23:59
'Rug tegen rug is zo plezant, wat moet het dan zijn aan de andere kant.'

(Die kant waar ze geen vodje papier, genaamd Belgische grondwet, als ruggesteun hebben om de Vlaamse rechten te helpen doorduwen.)

Steenbok66
2 mei 2005, 07:50
Van welke kanten was Degrelle dan wel als hij niet Waals was?



hij was van de streek van Charleroi en ik van Luiks Haspengouw...
wat niet belet dat hij in Luik ook aanhang had...

Steenbok66
2 mei 2005, 07:54
Hopelijk hebben ze uwe nonkel met z'n muiltje is de pisbak geduwd. :-D

zoiets zouden ze bij jullie Vlaamse Stank doen hé...;-)
het ging er om dat zowel in het Zuiden als in het Noorden mijn familie van de landverraders niets moest hebben...
en mijn neven en nichten en ik zetten die traditie verder ten overstaan van het gebroed van die incivieken...

Knuppel
2 mei 2005, 08:17
hij was van de streek van Charleroi en ik van Luiks Haspengouw...
wat niet belet dat hij in Luik ook aanhang had...

Allebei in je geliefde Wallonië dus.

Knuppel
2 mei 2005, 08:19
zoiets zouden ze bij jullie Vlaamse Stank doen hé...;-)
het ging er om dat zowel in het Zuiden als in het Noorden mijn familie van de landverraders niets moest hebben...
en mijn neven en nichten en ik zetten die traditie verder ten overstaan van het gebroed van die incivieken...

Dat is duidelijk, ja.

En?

Sindsdien niet meer in pisbakken geduwd door aanhangers van Degrelle in Wallonië?

luc broes
2 mei 2005, 08:29
Ik heb de indruk dat we een beetje afdwalen van het onderwerp.

Egidius
2 mei 2005, 08:43
Anders dan daar, echter, wordt bij ons de meerderheid onderdrukt, ipv de minderheid.

Heb je daar al eens over nagedacht?
Het is toch iets wat niet klopt?
En welke uitleg je er ook voor verzint, denk je dat het afgelopen zal zijn als we een onafhankelijke staat zullen hebben?

Egidius

Egidius
2 mei 2005, 08:53
Wat als de N-VA nooit meer zonder dat 'Vlaamse' kartel kan om te overleven?

Ondertussen oefenen ze toch maar invloed uit binnen het bestel. Dat Leterme nog niet door de knieën gegaan is inzake BHV is enkel daaraan te danken. CD&V weet dat ze alleen maar het leiderschap kunnen opeisen dank zij de extra stemmen van de NVA. Ik zou dat niet weggooien. Het is niet slecht om op verschillende fronten tegelijk te werken. Het VB in de oppositie, de NVA in de regering.
Anders wordt de zaak wanneer de CD&V op zichzelf stemmen genoeg zou halen om de grootste partij na het Belang te blijven. Dan zal de NVA m.i. een toontje lager moeten zingen. Maar ondertussen is het meegepakt.

Egidius

Gertj3
2 mei 2005, 09:08
Artikel nieuwsblad

De BHV-onderhandelaars maken zich op om vandaag, ten laatste morgenochtend te ,,landen''. In het slotconclaaf ligt nog maar één piste op tafel: de echte splitsing van het nu tweetalige kiesarrondissement met uitdovende inschrijvingsrechten voor de Franstalige kiezers die achterblijven in het afgesplitste Brussel-Halle-Vilvoorde.

Geen enkele van de onderhandelaars gaat on the record voordat het BHV-akkoord helemaal rond is. ,,Want het kan evengoed op de valreep mislukken'', horen we de voorzichtigheid nog doorklinken. Mislukken betekent namelijk onverwijld het einde van Verhofstadt-II. Off the record spreekt niemand nog tegen dat het ultieme compromis draait rond de splitsing. Voor de Franstaligen uit Halle-Vilvoorde wordt de knieval verzoet met inschrijvingsrechten in Brussel. Hoe snel die rechten zullen uitdoven, is nog onderwerp van gesprek. De Waalse onderhandelaars maken trouwens aanspraak op meer compensaties, bijvoorbeeld op meer centen uit Europese fondsen.

De splitsing blijft vooral voor FDF-voorzitter Olivier Maingain moeilijk slikken. Maar ook PS'ers hebben het er lastig mee, zo blijkt uit de bitse 1 mei-uitvallen van PS-kopstukken Laurette Onkelinx, Jean-Claude Van Cauwenberghe en Philippe Moureaux tegen de Vlaamse kameraden.

Aan Vlaamse kant zit vooral Spirit-voorzitter Geert Lambert aan de onderhandelingstafel te zweten. De splitsing afkopen met te ruime inschrijvingsrechten - die neerkomen op nieuwe faciliteiten voor de Franstaligen - is onverteerbaar voor zijn Brussels boegbeeld Bert Anciaux. Dus pingelt Lambert, daarin bijgestaan door de SP.A-kartelpartner, om méér: de juridische splitsing van het arrondissement plus meer bijkomende bevoegdheden voor Vlaanderen. Spirit legt nog steeds de portefeuille van staatssecretaris Els Van Weert in de weegschaal. ,,Langer dan dinsdag mag het echt niet meer duren en het moet een evenwichtig akkoord worden'', zegt één van de onderhandelaars net voor het ingaan van de laatste haakse bocht .

Dat ze nu maar rap een akkoord maken wat da spelletje heeft al lang genoeg geduurt

Johanna
2 mei 2005, 09:53
Dit zijn mijn overtuigingen. Ik ben geen N-VA kopstuk, maar ik begrijp wel dat mijn partij zijn ideeën voor een Vlaamse Republiek eventjes moet matigen zolang we in kartel zijn met de CD&V.

Volgens mij verlangt CD&V niet dat N-VA haar mening hieromtrent matigt, alleen wil CD&V op dit ogenblik nog niet zover gaan. Wel is het goed dat CD&V en N-VA elkaar steunen en goed samenwerken bij de stappen die beiden wel gezamenlijk willen zetten om tot meer Vlaamse zelfstandigheid te komen.

Stap voor stap, komen wij dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid.

Volgens de kartelovereenkomst belet niets dat N-VA streeft voor meerdere en verdere stappen naar Vlaamse onafhankelijkheid dan haar kartelpartner voorlopig overweegt.

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse burgemeesters trouw :vlaander:

Kaal
2 mei 2005, 10:00
Dat inschrijvingsrecht, hoe gaan ze dat regelen? Als je franstalig ben mag je je inschrijven in Brussel. Hoe bewijs je dat je franstalig bent? Wat zal het criterium zijn? Of mogen Vlamingen die in de rand wonen zich ook in Brussel inschrijven? Dat zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn of anders wordt er een aparte klasse kiezers geschapen die hun stem naar keuze in 2 verschillende districten kunnen uitbrengen.

En wat met de Brusselaars? Mensen van buiten Brussel mogen dan mee bepalen wie Brussel in het federaal parlement mag vertegenwoordigen. Dat is toch niet normaal.

Johanna
2 mei 2005, 10:11
Aan Vlaamse kant zit vooral Spirit-voorzitter Geert Lambert aan de onderhandelingstafel te zweten. De splitsing afkopen met te ruime inschrijvingsrechten - die neerkomen op nieuwe faciliteiten voor de Franstaligen - is onverteerbaar voor zijn Brussels boegbeeld Bert Anciaux.

Op de laatste IJzerbedevaart verwittigde Walter Baeten, voorzitter IJzerbedevaart, voor die onverteerbare faciliteiten!

Faciliteiten - stommiteiten.

Hopelijk heeft Geert Lambert goed geluisterd naar deze toespraak en waren het geen woorden voor de wind!

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

Knuppel
2 mei 2005, 10:25
BRUSSEL - De onderhandelaars van de paarse partijen zoeken de oplossing voor de crisis rond Brussel-Halle-Vilvoorde in de richting van een splitsing van de kieskring, die gecompenseerd wordt door een inschrijvingsrecht voor Franstaligen.
Die zouden dan in Brussel mogen gaan stemmen voor Franstalige lijsten. Velen knikken zwijgend, of ontkennen niet dat ,,het die richting uitgaat'' als hun dit wordt voorgelegd, maar niemand wil het openlijk bevestigen. Dat in die richting gezocht wordt, doet het angstzweet uitbreken bij de Vlaams-nationalisten in de Vlaamse partijen, inzonderheid bij de regeringspartij Spirit, en evenzeer bij de ex-VU'ers die overstapten naar de VLD. Ook N-VA'ers en CD&V'ers gedragen zich zo. Dat angstzweet is goed merkbaar en bevestigt dat het die richting uitgaat. Het inschrijvingsrecht stond immers ook in de Egmontakkoorden van 1977. Die haalden het echter niet bij de Vlaamse publieke opinie en dat leidde tot de val van de regering-Tindemans en tot nieuwe verkiezingen. Van dat laatste zijn alle coalitiepartijen bang. Er is nog hoop dat vanavond of vannacht, of alleszins vóór de bijeenkomst van de kamercommissie dinsdag, een akkoord bereikt is over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde (en wellicht ook het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde) en over het compenserend recht van de Franstaligen uit Halle-Vilvoorde om in Brussel te gaan stemmen. Dat recht zou niet beperkt zijn tot inwoners van de zes faciliteitengemeenten, maar gelden voor alle Franstalige inwoners van heel de kieskring Halle-Vilvoorde die erom vragen. Dat laatste is een delicaat punt voor de Franstalige onderhandelaars. Hoeveel Franstaligen die in die Vlaamse regio wonen, gaan dit vragen? Het recht zou uitdovend zijn, maar hoe uitdovend (bij het overlijden?) is niet duidelijk. Noch voor de Franstaligen, noch voor de Vlamingen lijkt dit compromis op zichzelf aanvaardbaar te zijn. Beide kampen eisen dus bijkomende compensaties. Aan Vlaamse kant duiken dan vragen op naar de overheveling van bijkomende bevoegdheden voor de deelstaten. PS-voorzitter Elio Di Rupo sprak gisteren echter over een herfederalisering van de bevoegdheid preventieve gezondheidszorg. Aan Franstalige kant duiken traditiegetrouw evenwel vooral vragen op naar meer geld, eventueel uit Europese fondsen. (fds, g.teg.)


We zullen wel zien hoeveel Geert Lambert tegen Di Rupo heeft in te brengen en wat al dat angstzweet van de regeringspartij Spirit, de ex-VU'ers die overstapten naar de VLD, en N-VA'ers en CD&V'ers opbrengt.
'Velen knikken zwijgend, of ontkennen niet dat ,,het die richting uitgaat'' als hun dit wordt voorgelegd, maar niemand wil het openlijk bevestigen' is anders nogal veelzeggend.

luc broes
2 mei 2005, 11:20
Volgens mij verlangt CD&V niet dat N-VA haar mening hieromtrent matigt, alleen wil CD&V op dit ogenblik nog niet zover gaan. Wel is het goed dat CD&V en N-VA elkaar steunen en goed samenwerken bij de stappen die beiden wel gezamenlijk willen zetten om tot meer Vlaamse zelfstandigheid te komen.
Stap voor stap, komen wij dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid.
Volgens de kartelovereenkomst belet niets dat N-VA streeft voor meerdere en verdere stappen naar Vlaamse onafhankelijkheid dan haar kartelpartner voorlopig overweegt.
CD&V/N-VA blijft Vlaamse burgemeesters trouw
Als VB-er heb ik begrip voor dat standpunt.
Maar het zou goed zijn moest NVA niet telkens weer een 'bewijs van burgerdeugd' kopen door anti-VB uitspraken.

Gertj3
2 mei 2005, 11:21
Als VB-er heb ik begrip voor dat standpunt.
Maar het zou goed zijn moest NVA niet telkens weer een 'bewijs van burgerdeugd' kopen door anti-VB uitspraken.

ook ne vlaamse behanger ;-)

luc broes
2 mei 2005, 11:29
ook ne vlaamse behanger ;-)
Ook ne sos strekking SPa of ABVV?

Gertj3
2 mei 2005, 11:30
Ook ne sos strekking SPa of ABVV?
SP.A en abvv

Guderian
2 mei 2005, 13:04
zoiets zouden ze bij jullie Vlaamse Stank doen hé...;-)
? Weet niet wie of wat u bedoelt.

het ging er om dat zowel in het Zuiden als in het Noorden mijn familie van de landverraders niets moest hebben...
en mijn neven en nichten en ik zetten die traditie verder ten overstaan van het gebroed van die incivieken...
Het belgikske is en was ons land niet, dus kunnen we ook geen landverraders zijn. Kom trouwens met uw neven en nichten gerust eens af naar een activiteit van de Vlaamse Jongeren Westland! :-D

Egidius
2 mei 2005, 14:05
Dat inschrijvingsrecht, hoe gaan ze dat regelen? Als je franstalig ben mag je je inschrijven in Brussel. Hoe bewijs je dat je franstalig bent? Wat zal het criterium zijn? Of mogen Vlamingen die in de rand wonen zich ook in Brussel inschrijven? Dat zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn of anders wordt er een aparte klasse kiezers geschapen die hun stem naar keuze in 2 verschillende districten kunnen uitbrengen.

Als Franstaligen (én Vlamingen) uit Halle-Vilvoorde mogen stemmen voor Brusselse lijsten, dan moeten alle inwoners van België dat kunnen. Zoniet stelt men een nieuwe discriminatie tussen kiezers in. Voer voor een nieuwe klacht bij het Arbitragehof!
Bovendien geldt het inschrijvingsrecht bij Europese verkiezingen voor de Franstalige kiesomschrijving, dit is heel Wallonië + (Frans-) Brussel. Alle Belgen zullen dan in die Franstalige kiesomschrijving moeten kunnen gaan stemmen wil men een klacht bij het AH vermijden.

Egidius

leeuwenhart
2 mei 2005, 14:21
Dat is wel heel erg eerlijk van je.
Er zijn niet veel N-VA-ers die dat durven toe te geven.

Wat als de N-VA nooit meer zonder dat 'Vlaamse' kartel kan om te overleven?
waarom staat dit dan op de frontpagina van N-VA?

http://www.n-va.be/assets/images/Banner_geen200.gif (http://www.geen200jaar.be/)

leeuwenhart
2 mei 2005, 14:24
Als VB-er heb ik begrip voor dat standpunt.
Maar het zou goed zijn moest NVA niet telkens weer een 'bewijs van burgerdeugd' kopen door anti-VB uitspraken.
amper 2 dagen na de vorming van het kartel op de frontpagina van de VB krant:
N-VA verraad Vlaanderen voor postjes.

leeuwenhart
2 mei 2005, 14:31
In ieder geval, het VB zal IEDERE oplossing afwijzen, omdat ze geen oplossing wil!

Johanna
2 mei 2005, 15:32
Als VB-er heb ik begrip voor dat standpunt.
Maar het zou goed zijn moest NVA niet telkens weer een 'bewijs van burgerdeugd' kopen door anti-VB uitspraken.
Blijkbaar lees jij niet de talrijke VB-PM’s die gericht zijn tegen N-VA.

En blijkbaar zie jij er ook geen graten in dat het VB zo genipt is dat het
een Welkom-groep opricht om N-VA-ers over te halen over te stappen naar het VB.

De Welkomgroep met hun website die uitpuilt van anti-N-VA uitspraken.

Ik ken N-VA-ers die bestookt worden met uitnodigingen en dineetjes om toch eens te spreken over een mogelijke overstap naar het VB.

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

luc broes
2 mei 2005, 15:40
Blijkbaar lees jij niet de talrijke VB-PM’s die gericht zijn tegen N-VA.
En blijkbaar zie jij er ook geen graten in dat het VB zo genipt is dat het
een Welkom-groep opricht om N-VA-ers over te halen over te stappen naar het VB.
De Welkomgroep met hun website die uitpuilt van anti-N-VA uitspraken.
Ik ken N-VA-ers die bestookt worden met uitnodigingen en dineetjes om toch eens te spreken over een mogelijke overstap naar het VB.

Ik betreur dat ook. Maar wie denkt beter te zijn moet het goede voorbeeld geven.

leeuwenhart
2 mei 2005, 16:23
Ik heb zo de indruk dat die pogingen van het VB zwaar aan het mislukken zijn, ivm vissen in de N-VA vijver.
Uitgenomen een aantal ouderwetse verstarde mensen, en een aantal ex N-VAers die een plaats op de lijst mislopen hebben, zijn deze die wilden overlopen, vorige verkiezingen overgelopen. Opvallend is hun goed lopende ledenhernieuwing.

robert t
2 mei 2005, 17:03
Waarom hoor ik de N-VA kopstukken dan nooit meer over het onafhankelijke Vlaanderen praten maar wel over de beter aanvaardbare 'regio' voor de 'Vlaamse' kartelpartner?De onafhankelijkheid van Vlaanderen en de daaruit voortvloeiende Vlaamse republiek is het eerste punt van het N-VA-programma. Regio wordt, bij mijn weten, soms in Europees verband gebruikt. Ik heb soms de indruk dat je negativisme t.o.v. van de N-VA in je genen ingebakken zit.Zucht.

Johanna
2 mei 2005, 18:20
Ik betreur dat ook. Maar wie denkt beter te zijn moet het goede voorbeeld geven.

Maar ge moet nu ook niet gaan verwachten dat wanneer iemand je op je rechterwang slaat, je zonder meer je andere wang gaat aanbieden,
zoals staat geschreven in de bijbel.

N-VA-ers zijn geen doetjes!

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

Miguelito
2 mei 2005, 18:54
Hola

Waarom discussiëren de spa en vld nog eigenlijk? Waarover? Men wil tot een consensus komen, maar de frandstaligen willen geen overeenkomst.
Ze willen ook geen inschrijvingssrecht maar de uitbreiding van bruxelles anders moeten we onze eisen maar opbergen. Als wij nu eens Moeskroen en Komen terug vorderen?
Echt, als ik maar een tipje van die ijsberg hier probeer uit te leggen, denken ze me dat ik overdrijf.
Het is echt erg geworden. wanneer is het zoveelste ultimatum verstreken? Ik denk 2 weken, want dat zei dirupo, en als Hij het zegt...

Pol
2 mei 2005, 19:02
Als Franstaligen (én Vlamingen) uit Halle-Vilvoorde mogen stemmen voor Brusselse lijsten, dan moeten alle inwoners van België dat kunnen. Zoniet stelt men een nieuwe discriminatie tussen kiezers in. Voer voor een nieuwe klacht bij het Arbitragehof!
Bovendien geldt het inschrijvingsrecht bij Europese verkiezingen voor de Franstalige kiesomschrijving, dit is heel Wallonië + (Frans-) Brussel. Alle Belgen zullen dan in die Franstalige kiesomschrijving moeten kunnen gaan stemmen wil men een klacht bij het AH vermijden.
Egidius

Eigenlijk is de eenvoudigste oplossing het arrest uitvoeren van het Arbitragehof, zonder veel kronkelen. Nieuwe evenwichten zoeken brengt steeds nieuwe onevenwichten met zich mee. Zoals de Franstaligen nu weer hun positie verstrakken en als één man (vrouw) achter de FDF-elite op Vlaams grondgebied komen te staan. Wat begonnen was als een overgangsperiode om die Franstaligen de kans te bieden om de taal van het grondgebied te leren spreken, moet nu nog worden uitgebreid voor die Franstalige elite (denken ze toch van zichzelf en handelen er zeker naar met de steun van Franstalig België).
Als de Vlaamse meerderheidspartijen nog echt enig fatsoen willen opbrengen voor hun kiezers, die ze gelokt hebben met de onbetwistbare belofte van de splitsing, kunnen ze dinsdagnamiddag alleen nog samen met de Vlaamse meerderheid de splitsing stemmen in de parlementaire commissie en het parlement. De belofte vorig jaar met minister president Somers en de Paarse voorzitters Sterckx en Stevaert met de burgemeesters van de rand, kan niet worden gebroken opdat VLD en SPa nog enige geloofwaardigheid zouden kunnen behouden. De dreiging met de alarmbelprocedure moeten ze dan maar effectief uitvoeren, als ze dat dan nog goedvinden. Dat ze dan maar durven de alarmbelprocedure in gang zetten, we beginnen dan niet meer als gijzelaars van de Franstalige minderheid in België en FDF-Brussel. Er moet hoedanook een oplossing komen voor het arrest van het Arbitragehof om grondwettelijk geldige verkiezingen te kunnen houden. Of geven we ook het principe van de democratie op, om die Franstalige elite in Vlaams Brabant te blijven dienen.

Knuppel
2 mei 2005, 19:06
In ieder geval, het VB zal IEDERE oplossing afwijzen, omdat ze geen oplossing wil!

Flauw hoor.

Voor zover ik het kan beoordelen wil het VB idd geen 'oplossing', maar niet meer of niet minder dan de splitsing van BHV zonder prijs aan de Franstaligen.

En wat stond er weer in het Vlaamse regeerakkoord?

En wat weten jullie NU PAS dat het gaat worden???

Knuppel
2 mei 2005, 19:08
Eigenlijk is de eenvoudigste oplossing het arrest uitvoeren van het Arbitragehof, zonder veel kronkelen. Nieuwe evenwichten zoeken brengt steeds nieuwe onevenwichten met zich mee. Zoals de Franstaligen nu weer hun positie verstrakken en als één man (vrouw) achter de FDF-elite op Vlaams grondgebied komen te staan. Wat begonnen was als een overgangsperiode om die Franstaligen de kans te bieden om de taal van het grondgebied te leren spreken, moet nu nog worden uitgebreid voor die Franstalige elite (denken ze toch van zichzelf en handelen er zeker naar met de steun van Franstalig België).
Als de Vlaamse meerderheidspartijen nog echt enig fatsoen willen opbrengen voor hun kiezers, die ze gelokt hebben met de onbetwistbare belofte van de splitsing, kunnen ze dinsdagnamiddag alleen nog samen met de Vlaamse meerderheid de splitsing stemmen in de parlementaire commissie en het parlement. De belofte vorig jaar met minister president Somers en de Paarse voorzitters Sterckx en Stevaert met de burgemeesters van de rand, kan niet worden gebroken opdat VLD en SPa nog enige geloofwaardigheid zouden kunnen behouden. De dreiging met de alarmbelprocedure moeten ze dan maar effectief uitvoeren, als ze dat dan nog goedvinden. Dat ze dan maar durven de alarmbelprocedure in gang zetten, we beginnen dan niet meer als gijzelaars van de Franstalige minderheid in België en FDF-Brussel. Er moet hoedanook een oplossing komen voor het arrest van het Arbitragehof om grondwettelijk geldige verkiezingen te kunnen houden. Of geven we ook het principe van de democratie op, om die Franstalige elite in Vlaams Brabant te blijven dienen.

Zo is dat Pol!!!
En dat wisten ze een jaar geleden ook al!!!

robert t
2 mei 2005, 19:10
Maar ge moet nu ook niet gaan verwachten dat wanneer iemand je op je rechterwang slaat, je zonder meer je andere wang gaat aanbieden,
zoals staat geschreven in de bijbel.

N-VA-ers zijn geen doetjes!

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:Beste Johanna, je weet niet wat je op je hals haalt.
Knuppel is haar pen reeds in de vitriool aan het dopen.

Knuppel
2 mei 2005, 19:14
Maak je geen zorgen Robert. Daar heeft Marie-José, alias Johanna, alias Clemens, alias Elio zich al tegen gewapend:
Ik zit in haar negeerlijst.

By the way.
Ik w�*s ooit N-VA-er en dus evenmin een doetje.:-P

Johanna
2 mei 2005, 21:17
Beste Johanna, je weet niet wat je op je hals haalt.
Knuppel is haar pen reeds in de vitriool aan het dopen.

Knuppel doet maar,ze maakt zichzelf gewoon belachelijk. Laat ze maar voort
leven in haar fantasiewereld.

Het feit dat N-VA hier zo wordt aangepakt en zo wordt bestreden door VB-ers, is enkel en alleen het bewijs dat het VB niet kan verdragen dat N-VA nog bestaat.

-de kiesdrempel kreeg N-VA niet klein
-de Welkomgroep kreeg N-VA niet klein
-dit forum kreeg N-VA niet klein
-VLD kreeg N-VA niet klein
-VB kreeg N-VA niet klein

N-VA staat meer dan ooit in het centrum van het politiek gebeuren in dienst van Vlaanderen en momenteel samen met CD&V vooral in dienst van de Vlaamse Burgemeesters!

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

robert t
2 mei 2005, 21:28
Knuppel doet maar,ze maakt zichzelf gewoon belachelijk. Laat ze maar voort
leven in haar fantasiewereld.

Het feit dat N-VA hier zo wordt aangepakt en zo wordt bestreden door VB-ers, is enkel en alleen het bewijs dat het VB niet kan verdragen dat N-VA nog bestaat.

-de kiesdrempel kreeg N-VA niet klein
-de Welkomgroep kreeg N-VA niet klein
-dit forum kreeg N-VA niet klein
-VLD kreeg N-VA niet klein
-VB kreeg N-VA niet klein

N-VA staat meer dan ooit in het centrum van het politiek gebeuren in dienst van Vlaanderen en momenteel samen met CD&V vooral in dienst van de Vlaamse Burgemeesters!

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:Kleine correctie. Met bepaalde VB'ers, die zoals ik beseffen dat alleen nationalistische éénheid ons einddoel kan verwezenlijken, kan ik het best stellen.

luc broes
2 mei 2005, 22:09
N-VA staat meer dan ooit in het centrum van het politiek gebeuren in dienst van Vlaanderen en momenteel samen met CD&V vooral in dienst van de Vlaamse Burgemeesters!
CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Goed Johanna, hou het zo !

Supe®Staaf
2 mei 2005, 22:26
-de kiesdrempel kreeg N-VA niet klein
-de Welkomgroep kreeg N-VA niet klein
-dit forum kreeg N-VA niet klein
-VLD kreeg N-VA niet klein
-VB kreeg N-VA niet klein


Juist.
De N-VA is steeds klein geweest.

vlaanderenvrij
2 mei 2005, 22:29
Ik heb een voorstel: we herbeginnen gewoon. we gaan terug naar de tijd van voor de taalgrens en we herbedenken de hele zaak. Maar deze keer met Vlaamse politici met haar op hun tanden. Hmm, ik kan al niet wachten om mee te doen aan historische Voeren-betogingen en dergelijke...

Knuppel
2 mei 2005, 22:34
N-VA staat meer dan ooit in het centrum van het politiek gebeuren

En hoe....

Eens kijken wat er morgen gestemd wordt....

of weer niet.

Johanna
2 mei 2005, 23:25
Kleine correctie. Met bepaalde VB'ers, die zoals ik beseffen dat alleen nationalistische éénheid ons einddoel kan verwezenlijken, kan ik het best stellen.
Op de forums die ik ken, zijn zulke VB-ers maar te vinden als een naald in een hooiberg.

En alleen wanneer het aantal Vlaamsgezinden groeit in alle Vlaamse partijen zullen we automatisch, voor onze Vlaamse doeleinden te verwezenlijken, meer aan één lijn kunnen trekken.

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

leeuwenhart
3 mei 2005, 00:15
Flauw hoor.

Voor zover ik het kan beoordelen wil het VB idd geen 'oplossing', maar niet meer of niet minder dan de splitsing van BHV zonder prijs aan de Franstaligen.

En wat stond er weer in het Vlaamse regeerakkoord?

En wat weten jullie NU PAS dat het gaat worden???
het Vlaams Blok wil juist niks! Ze hebben zelfs op de eindstemming op de wijziging van de kieswet zich onthouden! Hierin heeft de N-VA de splitsing van BHV geëist! Daardoor hebben ze zich oogluikend verbonden met de huidige kieswet.
Zeggen dat de VB dit niet wisten, is klink klare onzin! meer zelfs, Annemans gaf zelfs toe dat zijn fractie zou hebben vergist!
Dat die zelfde VB fractie de N-VA nu durft aan te pakken voor verraders en postjespakkers is ronduit walgelijk en debiel!
Het kartel kan op geen enkel vlak woordbreuk worden verweten! Toch doet het VB dit.

leeuwenhart
3 mei 2005, 00:18
Als VB-er heb ik begrip voor dat standpunt.
Maar het zou goed zijn moest NVA niet telkens weer een 'bewijs van burgerdeugd' kopen door anti-VB uitspraken.
wie kent het verhaal nog van de balk in eigen ogen?

stab
3 mei 2005, 05:42
Dat die zelfde VB fractie de N-VA nu durft aan te pakken voor verraders en postjespakkers is ronduit walgelijk en debiel!
Het kartel kan op geen enkel vlak woordbreuk worden verweten! Toch doet het VB dit.Splits bhv dan... OF ga uit de Vlaamse Regering.
We will wait and see.

luc broes
3 mei 2005, 07:44
Kleine correctie. Met bepaalde VB'ers, die zoals ik beseffen dat alleen nationalistische éénheid ons einddoel kan verwezenlijken, kan ik het best stellen.
Niet alleen Vlaams-nationalisten moeten samenwerken, maar alle andere redelijke Vlamingen die ervan overtuigd zijn dat de vrede en welvaart in ons land slechts kunnen gewaarborgd blijven met duidelijke afspraken waar iedereen zich aan houdt:
-Brussel tweetalig
-Vlaanderen Nederlandstalig
-Wallonië Franstalig
-wie naar een ander taalgebied verhuist respecteert de plaatselijke taal. Dat geldt voor Belgen èn voor nieuwkomers.
-een tijdelijke overgangsmaatregel kan overwogen worden. Die moet dan wel gelden voor iedereen in Vlaanderen èn Wallonië.
-paritair bestuur van Brussel gaat samen met paritair bestuur van België

Aan die basisregels kan niet getornd worden.
Indien dit niet aanvaard wordt is er maar één oplossing: boedelscheiding, en liefst zo rap mogelijk.

Knuppel
3 mei 2005, 07:50
het Vlaams Blok wil juist niks! Ze hebben zelfs op de eindstemming op de wijziging van de kieswet zich onthouden! Hierin heeft de N-VA de splitsing van BHV geëist! Daardoor hebben ze zich oogluikend verbonden met de huidige kieswet.
Zeggen dat de VB dit niet wisten, is klink klare onzin! meer zelfs, Annemans gaf zelfs toe dat zijn fractie zou hebben vergist!
Dat die zelfde VB fractie de N-VA nu durft aan te pakken voor verraders en postjespakkers is ronduit walgelijk en debiel!
Het kartel kan op geen enkel vlak woordbreuk worden verweten! Toch doet het VB dit.



N-VA wil snelle splitsing van B-H-V

De N-VA wil dat er snel werk wordt
gemaakt van de splitsing van het
kiesarrondissement Brussel-Halle-
Vilvoorde.

De Vlaams-nationalistische kartel-
partner van CD&V wil dat informateur
Yves Leterme een technische werkgroep
vormt om een concreet voorstel daarover
te formuleren.

Een snelle splitsing van Brussel-Halle-
Vilvoorde is een topprioriteit voor de
N-VA en een voorwaarde voor deelname
aan de Vlaamse regering.

Leterme staat positief tegenover de
vraag van de N-VA en wil er rekening
mee houden bij de formatiegesprekken.

Bron: vrtnieuws.net


De N-VA zit wel degelijk in de Vlaamse regering en laat, nadat de splitsing al een jaar op zich laat wachten, weten dat ze in de Vlaamse regering BLIJFT zitten, zelfs als BHV niet gesplitst geraakt.
Is dat nu woordbreuk of niet?

Het VB heeft zich dus ONTHOUDEN omtrent de KIESWET.
Dat de N-VA daar BHV aan vastkoppelde en dat het kind op die manier met het badwater werd weggegooid kan je beter degene verwijten die deze onderwerpen koppelde dan een partij die de kieswet niet mee goedkeurde.

luc broes
3 mei 2005, 08:07
De VLD wou CD&V-NVA uitmekaar spelen. Ik denk (als VB-er) men daar niet moest aan toegeven.
De VLD is nu de pest voor Vlaanderen en moet aan de schandpaal.
Als later de CD&V capituleert dan zal die volgen.
En laat ons nu werken aan de splitsingvan BHV en niet aan onze eigen splitsing.

leeuwenhart
3 mei 2005, 08:24
Splits bhv dan... OF ga uit de Vlaamse Regering.
We will wait and see.
moeten ze dan dit cadeau geven aan de VLD? dit zou pas dwaas zijn.

leeuwenhart
3 mei 2005, 08:32
[QUOTE=Knuppel]



De N-VA zit wel degelijk in de Vlaamse regering en laat, nadat de splitsing al een jaar op zich laat wachten, weten dat ze in de Vlaamse regering BLIJFT zitten, zelfs als BHV niet gesplitst geraakt.
Is dat nu woordbreuk of niet?

Indien de N-VA uit de regering stapt, zal BHV zeker niet gesplitst worden, en zullen andere communautaire themas zeker niet op tafel komen.


Het VB heeft zich dus ONTHOUDEN omtrent de KIESWET.
Dat de N-VA daar BHV aan vastkoppelde en dat het kind op die manier met het badwater werd weggegooid kan je beter degene verwijten die deze onderwerpen koppelde dan een partij die de kieswet niet mee goedkeurde.

Dit is ronduit belachelijk! Straks zal je de N-VA nog verwijten, dat het VB zich onthouden heeft!
Ook nu wil men diezelfde kieswet aanpassen! Want daar zit de bepaling ontrent BHV in!

Dus verwijten dat de N-VA dit vorig jaar als amendement heeft ingediend, en dat daarom het VB dit niet meegestemd heeft? Als het VB menens was met BHV had ze TEGEN de kieswet gestemd! Nu met dit soort excuus komen is te zot om los te lopen!

Ik heb meer en meer de indruk dat velen hier geen zier afweten van politiek! En alleen maar hun gal spuwen, om te spuwen zonder te weten wat er eigenlijk gebeurt.

Knuppel
3 mei 2005, 08:50
JIJ beweerde dat het kartel op geen enkel vlak woordbreuk pleegde. Als hun woord een woord is moeten ze hun conclussies trekken en uit een regering stappen die zijn woord breekt. D�*�*r gaat het over! Het kartel maakt deel uit van een onbetrouwbare regering waardoor het zelf zijn woord ook breekt.

JIJ verwijt het VB dat ze zich hebben ONTHOUDEN over de kieswet.
Inplaats van met verwijten te gooien zou je beter toegeven dat het systeem van koppelverkoop in de politiek nefast is voor de goede gang van zaken. Niet alleen de fractie van Annemans begaat zo vergissingen maar hij gaf het tenminste toe.

robert t
3 mei 2005, 09:44
Niet alleen Vlaams-nationalisten moeten samenwerken, maar alle andere redelijke Vlamingen die ervan overtuigd zijn dat de vrede en welvaart in ons land slechts kunnen gewaarborgd blijven met duidelijke afspraken waar iedereen zich aan houdt:
-Brussel tweetalig
-Vlaanderen Nederlandstalig
-Wallonië Franstalig
-wie naar een ander taalgebied verhuist respecteert de plaatselijke taal. Dat geldt voor Belgen èn voor nieuwkomers.
-een tijdelijke overgangsmaatregel kan overwogen worden. Die moet dan wel gelden voor iedereen in Vlaanderen èn Wallonië.
-paritair bestuur van Brussel gaat samen met paritair bestuur van België

Aan die basisregels kan niet getornd worden.
Indien dit niet aanvaard wordt is er maar één oplossing: boedelscheiding, en liefst zo rap mogelijk.Luc, wat je schrijft is de redelijkheid zelve. Maar ik twijfel een beetje wat betreft de andere redelijke Vlamingen.
Die zijn zeker bij CD&V aanwezig, wat de andere Vlaamse partijen betreft
heb ik zo mijn twijfels, rekening houdend met de laatste ontwikkelingen.
En je kent onze vrienden van over de taalgrens toch? Zelfs je basis-voorwaarden aanvaarden ze niet, deze extremisten zijn voor geen rede vatbaar. Het zal dus je eindconclusie moeten worden, waar ik allang voorstander van ben. Met je tweede posting ben ik volledig akkoord, we zitten op één lijn, tot spijt van wie 't benijdt.

Gertj3
3 mei 2005, 09:49
:-) :lol: :lol:

Yann
3 mei 2005, 09:49
JIJ beweerde dat het kartel op geen enkel vlak woordbreuk pleegde. Als hun woord een woord is moeten ze hun conclussies trekken en uit een regering stappen die zijn woord breekt. D�*�*r gaat het over! Het kartel maakt deel uit van een onbetrouwbare regering waardoor het zelf zijn woord ook breekt.

JIJ verwijt het VB dat ze zich hebben ONTHOUDEN over de kieswet.
Inplaats van met verwijten te gooien zou je beter toegeven dat het systeem van koppelverkoop in de politiek nefast is voor de goede gang van zaken. Niet alleen de fractie van Annemans begaat zo vergissingen maar hij gaf het tenminste toe.

Annemans met zijn giftige tong zal geen lang politiek leven beschoren zijn. 'Der untergang' is niet veraf meer.

Yann
3 mei 2005, 09:50
file:///C:/Documents%20and%20Settings/User/Local%20Settings/Application%20Data/IM/Runtime/Message/0F767EBC776644B621E4AC027EEF9704A62000/ge1.jpg


:lol: :lol:

Linken naar je eigen harde schijf? :-/

Knuppel
3 mei 2005, 09:54
Annemans met zijn giftige tong zal geen lang politiek leven beschoren zijn. 'Der untergang' is niet veraf meer.

We zullen zien.

De bub geraakt intussen niet eens politiek op de wereld in al zijn beschaafdheid.

Gertj3
3 mei 2005, 09:55
Linken naar je eigen harde schijf? :-/

heb het opgelost toch bedankt voor de raad :-D

luc broes
3 mei 2005, 10:03
Op de forums die ik ken, zijn zulke VB-ers maar te vinden als een naald in een hooiberg.
En alleen wanneer het aantal Vlaamsgezinden groeit in alle Vlaamse partijen zullen we automatisch, voor onze Vlaamse doeleinden te verwezenlijken, meer aan één lijn kunnen trekken.
Leve de naald

Johanna
3 mei 2005, 10:29
Leve de naald

Vind jij van jezelf dat je die naald bent?

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

luc broes
3 mei 2005, 10:34
Dat oordeel laat ik aan anderen over

leeuwenhart
3 mei 2005, 10:59
JIJ beweerde dat het kartel op geen enkel vlak woordbreuk pleegde. Als hun woord een woord is moeten ze hun conclusies trekken en uit een regering stappen die zijn woord breekt. D�*�*r gaat het over! Het kartel maakt deel uit van een onbetrouwbare regering waardoor het zelf zijn woord ook breekt.
het kartel zou Woordbreuk gepleegd hebben wanneer ze tijdens de regeringsdeelname de uitvoering van het regeerakkoord zou wegmoffelen. Dit doet ze niet! En ze marchandeert ook niet met compensaties voor de Franstalige! Wat Paars doet heeft het kartel geen zaken mee! Ze moet wellis waar paars onder druk zetten, wat ze ook doet.

Op het moment dat het regeerakkoord onderhandeld werd, stond de N-VA recht in haar schoenen door te zeggen, dat ze geen regeringsdeelname wensten zonder dat de kwestie BHV in het regeerakkoord zou worden opgenomen.
Wanneer anderen dit regeerakkoord als een vodje papier beschouwen, moet de N-VA zijn politieke strategie wijzigen! De opdracht van het kartel is BHV splitsen, en andere communautaire kwesties op tafel brengen. Dit doet ze. Wanneer ze ontslag uit de regering zou nemen, pleegt het kartel woordbreuk want dan kan ze haar beloften op geen enkele manier vanuit de oppositie waarmaken.
N-VA en CD&V volgt consequent haar afspraken, door te blijven doorhameren op het regeerakkoord.
De politieke strategie is nu tegen werken op punten die voor de VLD belangrijk zijn. (de verlaging van de personenbelasting voor de hogere inkomens)

De N-VA moet in de regering blijven om de 'ambetanterik' uitgangen tot de andere partijen ook het regeerakkoord uitvoeren.


JIJ verwijt het VB dat ze zich hebben ONTHOUDEN over de kieswet.
In plaats van met verwijten te gooien zou je beter toegeven dat het systeem van koppelverkoop in de politiek nefast is voor de goede gang van zaken. Niet alleen de fractie van Annemans begaat zo vergissingen maar hij gaf het tenminste toe.


zich vergist? die is goed! Is er dan niemand in die 17 pluchezetels die weet waar hij mee bezig is? Is er dan niemand van die fractie die enig studiewerk verricht voor hij de plenaire zitting binnenstapt? laat me niet lachen! Ofwel zijn ze onbekwaam, ofwel hebben ze bewust gestemd. En die koppelverkoop doet hier niks terzake! Het allerbelangrijkste amendement (BHV) op de kieswet was door de meerderheid weggestemd waardoor je de totale wet moet tegen stemmen. (tenminste als je het Vlaams belang wil dienen)

CHW
3 mei 2005, 11:11
Annemans met zijn giftige tong zal geen lang politiek leven beschoren zijn. 'Der untergang' is niet veraf meer.

Die is goed, Annemans is parlementslid sinds 1987.

Knuppel
3 mei 2005, 11:44
Vind jij van jezelf dat je die naald bent?

:vlaander:CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw :vlaander:

Zelfs al was Broes de enige naald, dan nog zou jij dat niet zien.

Knuppel
3 mei 2005, 11:47
De opdracht van het kartel is BHV splitsen, en andere communautaire kwesties op tafel brengen.

Onverwijld.

Tegendradigaard
3 mei 2005, 11:55
BHV moet niet gesplitst worden : Belgie moet gesplitst worden.
het is nu toch wel overduidelijk : Vlaanderen zal in Belgie NOOIT krijgen waar het recht op heeft zonder dat ze er zwaar voor moeten betalen.
Wanneer krijgen onze "Vlaamse" politici nu eens haar op hun tanden en zeggen tegen de Walen : of BHV wordt gesplitst of wij stoppen met jullie te voederen....

Knuppel
3 mei 2005, 12:01
Zo simpel is dat maar wij, veel te brave Vlamingen zijn toch zo bang om voor stoute, egoistische Vlamingen, racisten, fascisten en neo-nazi's te worden uitgescholden.

AVV
3 mei 2005, 12:34
Zo simpel is dat maar wij, veel te brave Vlamingen zijn toch zo bang om voor stoute, egoistische Vlamingen, racisten, fascisten en neo-nazi's te worden uitgescholden.


Een troost Knuppel, de groep Vlamingen die dat vindt, wordt met de dag
kleiner. Die andere groep, daarentegen.....;-)

robert t
3 mei 2005, 12:44
BHV moet niet gesplitst worden : Belgie moet gesplitst worden.
het is nu toch wel overduidelijk : Vlaanderen zal in Belgie NOOIT krijgen waar het recht op heeft zonder dat ze er zwaar voor moeten betalen.
Wanneer krijgen onze "Vlaamse" politici nu eens haar op hun tanden en zeggen tegen de Walen : of BHV wordt gesplitst of wij stoppen met jullie te voederen....Als republikein : taal naar mijn hart.

leeuwenhart
3 mei 2005, 12:49
Onverwijld.
met het VB is het zeker onverwijld

Knuppel
3 mei 2005, 13:01
Die zitten in de oppositie dus die kan je niet verwijten wat jullie evenmin lukt.

Gertj3
3 mei 2005, 14:05
Verschillende politici van de federale
regeringspartijen zeggen dat de
onderhandelingen over Brussel-Halle-
Vilvoorde van maandagnacht negatief
verlopen zijn. De Franstaligen leggen
de lat erg hoog, zo luidt het.

De negatiefste geluiden komen uit
PS-kringen. Het woord crisis valt
geregeld en de Franstalige socialisten
zeggen dat ze klaar zijn voor de clash.

Ook dinsdagmorgen was er topopverleg.
Zo zijn de VLD-excellenties bijeen-
gekomen op het kabinet-Dewael. Premier
Verhofstadt heeft een ontmoeting met 40
zakenlui geannuleerd. De VLD
beklemtoont wel dat de premier nog niet
naar de koning stapt.


Net gehoord op nieuws dat di rupo nu hoopt dat Verhofstad met een oplossing komt want volgende week zou het wetvoorstel besproken worden

Kaal
3 mei 2005, 14:50
BHV moet niet gesplitst worden : Belgie moet gesplitst worden.
het is nu toch wel overduidelijk : Vlaanderen zal in Belgie NOOIT krijgen waar het recht op heeft zonder dat ze er zwaar voor moeten betalen.
Wanneer krijgen onze "Vlaamse" politici nu eens haar op hun tanden en zeggen tegen de Walen : of BHV wordt gesplitst of wij stoppen met jullie te voederen....

TD, kijk naar de evolutie in dit dossier. Je zou kunnen stellen dat we eigenlijk nu al met het einde van België bezig zijn. De toestand is volledig geblokkeerd. Niemand wil of kan iets toegeven en iedereen weet dat nieuwe verkiezingen geen soelaas brengen. De Belgische constructie draaide eerst slecht, dan vierkant, dan driehoekig en nu is het volledig stilgevallen.

Indien de franstaligen zouden toegeven en de splitsing zouden aanvaarden mits minimale compensaties kan België nog een tijdje meegaan. Indien dat niet mogelijk is dan praten we over het einde van België.

Knuppel
3 mei 2005, 16:30
Net gehoord op nieuws dat di rupo nu hoopt dat Verhofstad met een oplossing komt want volgende week zou het wetvoorstel besproken worden

Jep. Di Rupo hoopt dat Verhofstadt ons nog gauw uitverkoopt voor het woensdag is want dat is meteen de laatste dag dat de beslissing kan vallen voor vervroegde verkiezingen.

Di Rupo hoopt door het Hof als de volgende premier te worden gekozen omdat hij zoveel moeite doet om het land samen te houden. Alleen weet Di Rupo ook wie deze verkiezingen met glans gaat winnen zo snel na het BHV- debacle.

Gertj3
3 mei 2005, 17:03
Jep. Di Rupo hoopt dat Verhofstadt ons nog gauw uitverkoopt voor het woensdag is want dat is meteen de laatste dag dat de beslissing kan vallen voor vervroegde verkiezingen.

Di Rupo hoopt door het Hof als de volgende premier te worden gekozen omdat hij zoveel moeite doet om het land samen te houden. Alleen weet Di Rupo ook wie deze verkiezingen met glans gaat winnen zo snel na het BHV- debacle.

Als Di Rupo geen crisis wilt zal het aan hem liggen en niet aan verhofstad

Feit is wel dat verhofstad gisteren als eerste de onderhandelingen verliet

Judge
3 mei 2005, 17:58
Net gehoord op nieuws dat di rupo nu hoopt dat Verhofstad met een oplossing komt want volgende week zou het wetvoorstel besproken worden

Volgens mij bereidt Di Rupo de val van de regering voor.
De publieke stellingname van de Franstalige partijen was net iets te opvallend en publiek. Een teken dat zij het in feit al hebben opgegeven.

Door nu Verhostadt te vragen om met een 'eerbaar' voorstel voor beide kanten af te komen wil hij de 'onkunde' van de premier aantonen (terwijl dit eerbaar voorsetl feitelijk niet mogelijk is). Hij zal de regering dus volgens mij niet laten vallen na de alarmbel maar ervoor reeds wegens een gebrek aan vertrouwen in de premier.

N-VA
3 mei 2005, 18:05
De onderhandelingen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde zouden onmiddellijk gestaakt moeten worden. De Franstaligen stellen immers onredelijke eisen waar de Vlamingen onmogelijk aan kunnen toegeven! Als ik terugdenk aan de eis om Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen ZONDER nieuwe toegevingen aan de franstaligen te doen moet ik glimlachen bij wat ze vragen: inschrijvingsrecht voor franstaligen uit de rand om in Brussel te gaan stemmen!! Of nog beter : verscheidene Vlaams-Brabantse gemeenten annexeren bij Brussel!!

Het is dus duidelijk: met die mensen valt niet te praten en dus moeten de Vlamingen de onderhandelingstafel verlaten!! De Vlaamse partijen moeten eenzijdig Brussel-Halle Vilvoorde splitsen en als de franstalige partijen beslissen om de alarmbel procedure te starten dan is dat hun zaak!! Een andere mogelijkheid bestaat erin om de onderhandelingen te laten doodbloeden en zeker geen toegevingen te doen, wedden dat de franstaligen wel inbinden om de regering niet te moeten laten vallen.

Er moet een duidelijk Vlaams NEEN te horen zijn tegen de onredelijke franstalige eisen, zoniet moeten de onderhandelaars van de Vlaamse partijen het niet wagen om zorgeloos naar de volgende verkiezingen te stappen!

Rr00ttt
3 mei 2005, 18:08
Hij zal de regering dus volgens mij niet laten vallen na de alarmbel maar ervoor reeds wegens een gebrek aan vertrouwen in de premier.

Das tactisch ook veel slimmer voor hen. I.e. de alarmbel kan maar 1 keer gebruikt worden. Als ze dat nu al doen en de vlamingen stemmen het opnieuw kunnen ze er niks aan doen. Beter eerst CD&V/N-VA met postjes naar de federale regering lokken, das veiliger voor Di Rupo. :/

N-VA
3 mei 2005, 18:13
Das tactisch ook veel slimmer voor hen. I.e. de alarmbel kan maar 1 keer gebruikt worden. Als ze dat nu al doen en de vlamingen stemmen het opnieuw kunnen ze er niks aan doen. Beter eerst CD&V/N-VA met postjes naar de federale regering lokken, das veiliger voor Di Rupo. :/Als dat zo is dan zouden de Vlaamse partijen toch veel beter nu al het voorstel voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde eenzijdig stemmen... de franstaligen hun alarmbel procedure laten gebruiken... en achteraf gewoon opnieuw het voorstel eenzijdig stemmen! Dan is ons doel bereikt zonder absurde eisen van de franstaligen.

De Vlamingen verdienen het wel eens om als grote overwinnaar het strijdtoneel te verlaten! We moeten niet altijd toegevingen doen!!

van Maerlant
3 mei 2005, 18:14
De onderhandelingen zijn helemaal overbodig. We zijn de meerderheid, of de franstaligen dat nu willen of niet.

Knuppel
3 mei 2005, 18:36
Volgens mij bereidt Di Rupo de val van de regering voor.
De publieke stellingname van de Franstalige partijen was net iets te opvallend en publiek. Een teken dat zij het in feit al hebben opgegeven.

Door nu Verhostadt te vragen om met een 'eerbaar' voorstel voor beide kanten af te komen wil hij de 'onkunde' van de premier aantonen (terwijl dit eerbaar voorsetl feitelijk niet mogelijk is). Hij zal de regering dus volgens mij niet laten vallen na de alarmbel maar ervoor reeds wegens een gebrek aan vertrouwen in de premier.

En dan door het Hof als meest kundig staatsman aangewezen worden om de volgende premier te worden?

Intussen komen er wél nieuwe verkiezingen, onmogelijke onderhandelingen over een hoop problemen die al veel telang onder de mat geveegd werden (en waar niemand meer hetzelfde over denkt) waarna op zijn best een zespatijenregering op federaal vlak met een enorm Vlaams Blok als enige in de oppositie.

Is het d�*t waar Di Rupo op uit is of is het een wanhoopspoging om nog wat meubelen het huis uit te krijgen voor de vechtscheiding?

Miguelito
3 mei 2005, 18:40
Hola
Heb net het vrt nieuws op BVN gezien, mijn enige bron van informatie buiten het internet, een reportage over het BHV gezien. De lokale bevolking én de politici (eigenlijk maar één en vld´er, maar die wou verder onderhandelen ).

"Wie ligt nu dáárvan wakker?" "Verhofdstad is toch zo´n goede premier", enz. Ik heb wéér goed gelachen.
Het is een echte goed nieuws show, mijn enige echte bron van informatie over BHV is deze site en alle vlaamse-nationale websites. Jongens toch daarover kan men een soap of een musical schrijven. Met verhofstad als stervende zwaan ...
Begrijpt de regering niet dat ze met dit fiasco juist het Vlaams Belang in de kaart spelen? Iets wat ze juist met deze onderhandelingen proberen te vermijden?
Joder, als er verkiezingen zijn moet ik weer vroeg opstaan en naar Sta. Cruz rijden om te gaan stemmen, maar als de plicht roept.

un saludo

maarte
3 mei 2005, 18:43
Hola
Heb net het vrt nieuws op BVN gezien, mijn enige bron van informatie buiten het internet, een reportage over het BHV gezien. De lokale bevolking én de politici (eigenlijk maar één en vld´er, maar die wou verder onderhandelen ).

"Wie ligt nu dáárvan wakker?" "Verhofdstad is toch zo´n goede premier", enz. Ik heb wéér goed gelachen.
Het is een echte goed nieuws show, mijn enige echte bron van informatie over BHV is deze site en alle vlaamse-nationale websites. Jongens toch daarover kan men een soap of een musical schrijven. Met verhofstad als stervende zwaan ...
Begrijpt de regering niet dat ze met dit fiasco juist het Vlaams Belang in de kaart spelen? Iets wat ze juist met deze onderhandelingen proberen te vermijden?
Joder, als er verkiezingen zijn moet ik weer vroeg opstaan en naar Sta. Cruz rijden om te gaan stemmen, maar als de plicht roept.

un saludoik was niet de enig die plat lag van het lachen, al was het dan zuur lachen. De media gaat nu ook al komen zeggen wat de bevolking belngrijk moet vinden en wat niet.

luc broes
4 mei 2005, 18:27
BHV de sfeer is goed, en het wordt nog beter. Ik vermoed dank zij Di Rupo die een eerbaar voorstel van de Vlamingen verwacht zoals bv: aanhechting van de faciliteitengemeentes bij Brussel en soepeler taalwetten in Brussel en erkenning van het minderheden verdrag en meer geld voor de Franstalige scholen in Vlaanderen enz.

Het Laatste Nieuws organiseerde een poll vandaag op internet ivm kiesintenties met volgende uitslag rond 15.00u:

CD&V: 480
SPA: 278
NVA: 99
VB: 1169
VLD 398
Spirit 18

totaal aantal stemmen: 2568

Ik volgde de oplopende uitslagen een tijdje. Maar rond 15.30u was er plots niets meer te zien!?
Ik vernam dat de poll reeds smorgens begon en gelijkaardige cijfers vertoonde.

VLD haalt hier 14% wat overeenstemt met andere polls.

Als ik die cijfers bezie dan denk ik dat de regering niet zal vallen. Te gevaarlijk voor de machthebbers. Maar er is een probleempje: als ze niet valt wordt het mogelijk nog erger (dwz nog beter).

vrijevlaming
4 mei 2005, 18:48
dat is natuurlijk wel een internetpoll, en ik weet zelf uit ervaring hoe dat gaat met internetpolls :wink:

maar zowiezo zal de vld verliezen en zal het belang winnen. Alleen heb ik zo het vaag vermoeden dat ze niet over de 50% zullen gaan zoals hier bijna het geval is.

luc broes
4 mei 2005, 18:52
Uiteraard, maar de trend zal wel juist zijn. Alles dank, zij de duidelijke taal van de PS en Elio

van Maerlant
5 mei 2005, 09:40
dat is natuurlijk wel een internetpoll, en ik weet zelf uit ervaring hoe dat gaat met internetpolls :wink:

maar zowiezo zal de vld verliezen en zal het belang winnen. Alleen heb ik zo het vaag vermoeden dat ze niet over de 50% zullen gaan zoals hier bijna het geval is.

Natuurlijk. Wanneer een incompetente regering aan de macht is, maken partijen als het Vlaams Belang altijd een enorme stemmenwinst. Het verleden leert ons dat.

stab
5 mei 2005, 10:00
Natuurlijk. Wanneer een incompetente regering aan de macht is, maken partijen als het Vlaams Belang altijd een enorme stemmenwinst. Het verleden leert ons dat.Euh, vraagje: is de huidige Vlaamse Regering een competente regering? :?

van Maerlant
5 mei 2005, 11:59
Euh, vraagje: is de huidige Vlaamse Regering een competente regering? :?

Nee. Dat is volledig te wijten aan de operette-partijtjes SP.A en VLD.

Gertj3
5 mei 2005, 12:32
Nee. Dat is volledig te wijten aan de operette-partijtjes SP.A en VLD.

Ik heb nva ook nog niets nuttig zien doen anders hoor

van Maerlant
5 mei 2005, 12:42
Ik heb nva ook nog niets nuttig zien doen anders hoor

Tja, de kiesdrempel invoeren om kleine partijen te boycotten is makkelijk he, sp'er. U zal de beoordeling van uw partij wel zien met de volgende verkiezingen.
Mag ik u ook nog een vraagje stellen? U insinueert altijd dat de doorsnee Vlaams Belang-kiezer een proletariër is. Wiens publiek was het proletariaat? Stel u eens de vraag waarom de sociale klasses die de socialisten groot maakten nu op de 'vijand' stemmen.

stab
5 mei 2005, 12:42
Ik heb nva ook nog niets nuttig zien doen anders hoorWeet je dan niet - onverlatene - dat het haar heilige en onvervangbare taak is om 'Vlaams te wegen' op de cd&v?

van Maerlant
5 mei 2005, 12:43
Weet je dan niet - onverlatene - dat het haar heilige en onvervangbare taak is om 'Vlaams te wegen' op de cd&v?

Wel, wel, na extremisme, nu derderangs sarcasme. Jullie zijn goed op weg op dit forum, moet ik zeggen.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 12:51
Mag ik u ook nog een vraagje stellen? U insinueert altijd dat de doorsnee Vlaams Belang-kiezer een proletariër is. Wiens publiek was het proletariaat? Stel u eens de vraag waarom de sociale klasses die de socialisten groot maakten nu op de 'vijand' stemmen.

Terecht opgemerkt.

Zolang die "proletariër" voor de sossen stemde, was er niets aan de hand. Zodra diezelfde "proletariër" echter een eigen stem uitte en een eigen weg uitging, werd hij door diezelfde sossen uitgespuwd. Dan werd het plotseling een "proletariër", een "marginaal" die aan de rand van de maatschappij leeft, die sociaal niet geïntegreerd is, die verzuurd is, enzovoort.

Of hoe de SP duidelijk toonde dat het volk haar eigenlijk kan gestolen worden: alles draait om de macht van de partij.

stab
5 mei 2005, 13:01
Wel, wel, na extremisme, nu derderangs sarcasme. Jullie zijn goed op weg op dit forum, moet ik zeggen.Derderangs sarcasme? Zo u wilt.
Maar waar zie jij mij extreme standpunten innemen?
Splitsing van BHV onverwijld en zonder prijs?
Vlaamse onafhankelijkheid?

Egidius
5 mei 2005, 13:43
Derderangs sarcasme? Zo u wilt.
Maar waar zie jij mij extreme standpunten innemen?
Splitsing van BHV onverwijld en zonder prijs?
Vlaamse onafhankelijkheid?

Leg eens uit vanuit welke invalshoek de splitsing van BHV zonder prijs extremistisch zou zijn.

Egidius

stab
5 mei 2005, 13:58
Leg eens uit vanuit welke invalshoek de splitsing van BHV zonder prijs extremistisch zou zijn.

EgidiusGoed lezen, Egidius. Dat is net de vraag die ik stelde.
Ik werd door een n-va'er ervan beschuldigd extreme standpunten in te nemen en wou gewoon weten waarom. Ik avanceerde 2 redenen...

van Maerlant
5 mei 2005, 17:35
Derderangs sarcasme? Zo u wilt.
Maar waar zie jij mij extreme standpunten innemen?


Het extremisme is niet het uwe. Het sarcasme wel.

Pol
5 mei 2005, 22:56
het Vlaams Blok wil juist niks! Ze hebben zelfs op de eindstemming op de wijziging van de kieswet zich onthouden! Hierin heeft de N-VA de splitsing van BHV geëist! Daardoor hebben ze zich oogluikend verbonden met de huidige kieswet.
Zeggen dat de VB dit niet wisten, is klink klare onzin! meer zelfs, Annemans gaf zelfs toe dat zijn fractie zou hebben vergist!
Dat die zelfde VB fractie de N-VA nu durft aan te pakken voor verraders en postjespakkers is ronduit walgelijk en debiel!
Het kartel kan op geen enkel vlak woordbreuk worden verweten! Toch doet het VB dit.

Het VB vergist zich van tegenstander als ze blijft schieten op NVA. Als er één partij is die niets kan verweten worden in het dossier BHV, dan is het wel het NVA zeker. Reeds bij de stemming van de nieuwe paarsgroene kieswet werd gewezen op het ongrondwettelijk kararkter. Het VB blijft op het vlak van parlementair werk een kleuter, die zich wel kan aanstellen of kamok maken, maar eigenlijk nog onvolwassen is om de problemen aan te pakken.
Het enige belang bij de stemming van de nieuwe kieswet was het voorspelbaar voordeel ervan voor het Vlaams Blok, nu zouden we kunnen zeggen "het belang van het V. Belang" , vandaar hun onthouding om de realisatie van die nieuwe Paarsgroene kieswet zeker niets in de weg te leggen.

Heb trouwens altijd een complot gezien van het Vlaams Blok met Verhofstadt en zijn Paars Blok. Niemand heeft zoveel voordeel gebracht voor het VB als Verhofstadt, en omgekeerd dank zij de opslorping van de anti-Verhofstadt stemmen door het VB kon Verhofstadt op zijn ivoren Paarse toren blijven.

luc broes
6 mei 2005, 09:41
Dat eeuwig gekibbel tussen Vlaamsnationalisten, terwijl de echte tegenstanders ons bekampen. Onbegrijpelijk.

Egidius
6 mei 2005, 10:24
Dat eeuwig gekibbel tussen Vlaamsnationalisten, terwijl de echte tegenstanders ons bekampen. Onbegrijpelijk.

Beste Luc,

Ik volg uw tussenkomsten op dit forum al een tijdje, en heb er veel waardering voor. Toch kan ik me niet van de vage indruk ontdoen dat u soms geen rekening wenst te houden met feiten en dan de voorkeur geeft aan vrome dromen. Die Vlaamsnationale eenheid is er nooit geweest, en ze zal er ook nooit zijn. Ze bestaat trouwens nergens, niet in Baskenland, niet in Bretagne, niet in Corsica... Daar is IMHO ook niets mis mee, het is gewoon het rijke pallet aan nationalistische bewegingen. We zouden veel sneller vooruit geraken als we dat feit gewoon zouden aanvaarden en onze ontgoocheling omsmeden tot een wapen.

Egidius

Yann
6 mei 2005, 11:05
Dat is hier gewoon een Vlaams-nationale monoloog aan het worden. :shock:

Op zich niks mis mee, maar probeer wel de werkelijkheid onder ogen te zien: België bestond, bestaat, en zal bestaan, en Vlaanderen zal in geen 2000 jaar onafhankelijk worden.

Jan van den Berghe
6 mei 2005, 11:06
Op zich niks mis mee, maar probeer wel de werkelijkheid onder ogen te zien: België bestond, bestaat, en zal bestaan, en Vlaanderen zal in geen 2000 jaar onafhankelijk worden.

En België zal eeuwig bestaan... Mmmm, doet me plotseling denken aan iemand die ook over een duizendjarig durend rijk sprak (iemand met een snorretje). Blijkbaar hebben jullie bubbels toch wel bepaalde verborgen sympathieën...

luc broes
6 mei 2005, 11:23
Beste Luc,

Ik volg uw tussenkomsten op dit forum al een tijdje, en heb er veel waardering voor. Toch kan ik me niet van de vage indruk ontdoen dat u soms geen rekening wenst te houden met feiten en dan de voorkeur geeft aan vrome dromen. Die Vlaamsnationale eenheid is er nooit geweest, en ze zal er ook nooit zijn. Ze bestaat trouwens nergens, niet in Baskenland, niet in Bretagne, niet in Corsica... Daar is IMHO ook niets mis mee, het is gewoon het rijke pallet aan nationalistische bewegingen. We zouden veel sneller vooruit geraken als we dat feit gewoon zouden aanvaarden en onze ontgoocheling omsmeden tot een wapen.

Egidius
Egidius waar bestu bleben (of zoiets)

Ik stel vast dat de gematigde Baskische nationalisten de terreurdaden van de Eta niet of nauwelijks veroordelen.
Waarom moeten de gematigden zich hier aanvaardbaar maken voor het regime door schimpscheuten op radikalen (die ook niet vrij te pleiten zijn)?

Egidius
6 mei 2005, 11:26
Ik stel vast dat de gematigde Baskische nationalisten de terreurdaden van de Eta niet of nauwelijks veroordelen.
Waarom moeten de gematigden zich hier aanvaardbaar maken voor het regime door schimpscheuten op radikalen (die ook niet vrij te pleiten zijn)?

Iedereen speelt zijn eigen rolletje. Het Belang is gecordoniseerd en weegt daardoor op zijn manier op het beleid. De NVA zorgt ervoor dat ze uit het cordon blijft en krijgt daardoor de kans daar druk uit te oefenen waar het Belang niet bij kan. Die verscheidenheid is dus een wapen, als we dat willen.

Egidius

Supe®Staaf
6 mei 2005, 11:48
Iedereen speelt zijn eigen rolletje.
Laat het ons de rollen van de flaminganten van beider kunne in de Belgische politiek tot hun ware proporties terugbrengen.
Figuranten blijven figuranten. Ook als ze tegen de regisseur eens van hun neus maken.

Die verscheidenheid is dus een wapen, als we dat willen.

Egidius:rofl:
Origineel als toenaderingspoging.
Er posten hier de laatste tijd vervaarlijk sluwe flaminganten, die mijn verdeel en heers-forumspelletje proberen te dwarsbomen.

Gelukkig 'willen' die van de N-VA niet onverwijld grootse anti-royalistische daden stellen (Zeg dancu prins Filip!) en ook een Belgische splitsing lijkt niet direct vanuit N-VA-hoek te vrezen. Zelfs met een kieskringske lijkt het niet echt te lukken, althans niet 'binnen de vijf minuten', 'zonder prijs' etc.

Egidius
6 mei 2005, 11:58
Laat het ons de rollen van de flaminganten van beider kunne in de Belgische politiek tot hun ware proporties terugbrengen.
Figuranten blijven figuranten. Ook als ze tegen de regisseur eens van hun neus maken.

Wellicht. De Walen zijn altijd de motor geweest om het unitarisme op te breken, en de flaminganten hebben altijd de kruimels opgeraapt.
Nu is het wel zo dat België de flaminganten niet nodig heeft om uiteen te vallen. Het kan dat helemaal alleen en het is daar de jongste jaren driftig mee bezig. Dat is een plezier om aan te zien.

Er posten hier de laatste tijd vervaarlijk sluwe flaminganten, die mijn verdeel en heers-forumspelletje proberen te dwarsbomen.

De firma dankt u voor het vertrouwen dat u in haar producten stelt. :-)

Uwen Egidius

luc broes
6 mei 2005, 11:58
Iedereen speelt zijn eigen rolletje. Het Belang is gecordoniseerd en weegt daardoor op zijn manier op het beleid. De NVA zorgt ervoor dat ze uit het cordon blijft en krijgt daardoor de kans daar druk uit te oefenen waar het Belang niet bij kan. Die verscheidenheid is dus een wapen, als we dat willen.
Egidius
Zo zie ik het ook. Ik keur goed dat CD&V-NVA zich niet uitmekaar lieten spelen door VLD en kunnen aldus wegen op het beleid. Dus NVA blijft in de regering alhoewel ze iets anders beloofden. Ik vind het goed. Maar hoe dan ook wordt het VB er toch sterker door. En dat vind ik ook goed.
Dus die verscheidenheid is hier een wapen.

Egidius
6 mei 2005, 12:00
Zo zie ik het ook. Ik keur goed dat CD&V-NVA zich niet uitmekaar lieten spelen door VLD en kunnen aldus wegen op het beleid. Dus NVA blijft in de regering alhoewel ze iets anders beloofden. Ik vind het goed. Maar hoe dan ook wordt het VB er toch sterker door. En dat vind ik ook goed.
Dus die verscheidenheid is hier een wapen.

Voila, zoals iemand hier onlangs opmerkte: mag ik u een lidkaart aanbieden? :-)

Egidius

Egidius
6 mei 2005, 12:02
Zo zie ik het ook. Ik keur goed dat CD&V-NVA zich niet uitmekaar lieten spelen door VLD en kunnen aldus wegen op het beleid. Dus NVA blijft in de regering alhoewel ze iets anders beloofden. Ik vind het goed. Maar hoe dan ook wordt het VB er toch sterker door. En dat vind ik ook goed.
Dus die verscheidenheid is hier een wapen.

Gelezen, Staaf? Een VB-er die mijn visie deelt? :-) :-) :-)

Egidius

luc broes
6 mei 2005, 12:05
Voila, zoals iemand hier onlangs opmerkte: mag ik u een lidkaart aanbieden? :-) Egidius
Beste Egidius, ik heb er al één van de goei!

Supe®Staaf
6 mei 2005, 12:13
Gelezen, Staaf? Een VB-er die mijn visie deelt? :-) :-) :-)

Egidius
't Zal lang duren:
Vandaag, 11:58
Zo zie ik het ook.
Vandaag, 12:05
Beste Egidius, ik heb er al één van de goei!
Zeven minuten.
Bel de Guinness!
:twisted:

luc broes
6 mei 2005, 12:37
't Zal lang duren:
Vandaag, 11:58
Vandaag, 12:05
Zeven minuten.
Bel de Guinness!
:twisted:
Jammer om je te moeten ontgoochelen beste Superstaaf, maar ik begrijp niet wat je bent aan het chronometreren.
Ik, VBer ga akkoord met mijn maat NVAer. Tijdloos !!

Egidius
6 mei 2005, 12:54
't Zal lang duren:

Haha, u spartelt nog wat, maar u beseft maar al te goed dat hier een partij-VB-er én een ontgoochelde ex-NVA-er er samen mee instemmen dat de NVA in de Vlaamse regering is blijven zitten! U weet wat dat betekent.... :-)

Egidius

Supe®Staaf
6 mei 2005, 13:03
Haha, u spartelt nog wat, maar u beseft maar al te goed dat hier een partij-VB-er én een ontgoochelde ex-NVA-er er samen mee instemmen dat de NVA in de Vlaamse regering is blijven zitten! U weet wat dat betekent.... :-)

Egidius
Jammer om je te moeten ontgoochelen beste Superstaaf, maar ik begrijp niet wat je bent aan het chronometreren.
Ik, VBer ga akkoord met mijn maat NVAer. Tijdloos !!

Komaan beste wederstrevers!
Kort samengevat komt Lucs uitspraak erop neer: "Egidius, ge hebt gelijk, maar ik als VB'er heb toch 'gelijker' (want dat zijn de goei-remember!)"

Ik zal pas schrik krijgen mocht bij een volgende verkiezingen de N-VA haar huidige kartel opzeggen en konsekwent met haar programma (VB-light) gemene zaak maken met het Boze Belang.
Dat zou heel wat bangelijker zijn dan het geflirt van één of twee forumflaminganten.
Maar zoveel konsekwentie, wegcijferen van eigenbelang en politieke moed, dat lijkt mij waarlijk teveel gevraagd. Nachtmerries hebben de positieve eigenschap te verdwijnen bij het eerste Belgische ochtendgloren.

Egidius
6 mei 2005, 13:32
Komaan beste wederstrevers!
Kort samengevat komt Lucs uitspraak erop neer: "Egidius, ge hebt gelijk, maar ik als VB'er heb toch 'gelijker'

Goed geprobeerd, maar dat is niet wat ik in Lucs berichten lees.

Ik zal pas schrik krijgen mocht bij een volgende verkiezingen de N-VA haar huidige kartel opzeggen en konsekwent met haar programma (VB-light) gemene zaak maken met het Boze Belang.
Dat zou heel wat bangelijker zijn dan het geflirt van één of twee forumflaminganten.

Haha, de retractio...
Allé, ik ben toch blij dat ge hier met zoveel woorden kunt toegeven dat Luc en ik wat dit onderwerp betreft 100 pct op dezelfde lijn zitten. Verbazend toch hé Staaf?
Enne, wat de partijen betreft: zoals eerder reeds uitgelegd vind ik verschillende vlaamsgezinde partijen op verschillende niveau's een aanwinst.

Egidius

luc broes
6 mei 2005, 13:58
Goed geprobeerd, maar dat is niet wat ik in Lucs berichten lees.

Haha, de retractio...
Allé, ik ben toch blij dat ge hier met zoveel woorden kunt toegeven dat Luc en ik wat dit onderwerp betreft 100 pct op dezelfde lijn zitten. Verbazend toch hé Staaf?
Enne, wat de partijen betreft: zoals eerder reeds uitgelegd vind ik verschillende vlaamsgezinde partijen op verschillende niveau's een aanwinst.
Egidius
Onze goede vriend Mourreaux van de PS zegt verontwaardigd precies hetzelfde: De splinters van de oude VU zitten overal en ze hebben nog nooit zoveel invloed gehad.

Supe®Staaf
6 mei 2005, 14:20
Haha, de retractio...

Een goede soldaat weet wanneer hij zijn armen in de lucht moet steken.
http://www.slycraft.com/surrender-5.jpg

Pol
7 mei 2005, 00:31
Das tactisch ook veel slimmer voor hen. I.e. de alarmbel kan maar 1 keer gebruikt worden. Als ze dat nu al doen en de vlamingen stemmen het opnieuw kunnen ze er niks aan doen. Beter eerst CD&V/N-VA met postjes naar de federale regering lokken, das veiliger voor Di Rupo. :/

Di Rupo en het Franstalig Blok rond FDF lijkt inderdaad in het vooruitzicht van een eindspurt naar dinsdag zijn tactische positie te hebben besproken. Het is daarbij niet uit te sluiten dat het niet meer tot een alarmbelprocedure mag komen. Denk echter dat het CD&V/ NVA scenario wat bij het haar getrokken is. Of de splitsing zou er dan moeten komen en zonder prijs. Maar zolang Franstalig België zich laat meeslepen door de FDF-elite in de Vlaamse rand rond Brussel komt daar niets van in huis.
In elk geval is alle uitstel (sedert september vorig jaar) nu wel opgebruikt zeker. Hopelijk krijgen de Vlaamse partijen nog de kans voor het uitvoeren van een deel van hun belofte : de splitsing stemmen in het parlement. Of spelen de VerhofstadtLD ook hier weer hun vuile bourgeoisie PVV-rol.

stab
7 mei 2005, 02:17
Haha, u spartelt nog wat, maar u beseft maar al te goed dat hier een partij-VB-er én een ontgoochelde ex-NVA-er er samen mee instemmen dat de NVA in de Vlaamse regering is blijven zitten! U weet wat dat betekent.... :-)

EgidiusDat vind ik een uitstekend idee vanwege de n-va vooral als het met die splitsing de botte kant uitgaat...
Stel je voor wat een consequente houding van de n-va electoraal zou betekenen voor het ... Vlaams Belang.

luc broes
7 mei 2005, 08:29
Dat vind ik een uitstekend idee vanwege de n-va vooral als het met die splitsing de botte kant uitgaat...
Stel je voor wat een consequente houding van de n-va electoraal zou betekenen voor het ... Vlaams Belang.
Nogmaals mijn mening herhalen: ik denk dat het nu taktisch juist is dat CD&V-NVA zich door de VLD niet laat uit mekaar spelen, maar NVA moet wel de druk op de ketel houden.
Anderzijds is plechtig beloven niet in een regering stappen zonder 'Splitsing zonder betalen', en een jaar lang in die regering zitten zonder die splitsing geen consekwente houding.
Hopelijk krijgt NVA wat stemmen bij om wille van de huidige taktiek als die slaagt, maar het Vlaams Belang zal zeer waarschijnlijk stemmen winnen om wille van gebroken beloften.

StevenNr1
7 mei 2005, 11:23
Gisteren iemand Polspoel en Desmet gezien?
De burgemeester van Linkebeek wierp daar op dat ook de jonge, armere Franse bewoners van de rand (die er ook al generaties wonen) weggedreven worden door de hoge woonprijzen. Dat sociaal verhaal zou dus niet enkel voor de arme Nederlandstalige jongere mensen opgaan.
Waar hij volgens mij ook gleijk in had, is dat grootsteden nu eenmaal uitbreiden. Dat ambtenaren, rijke handelaars, ... zich een plaatsje in de buitenwijken willen verwerven lijkt logisch. (En zei spreken dan blijkbaar ook vaker Frans.)
Volgens mij komt het BHV-probleem dan ook vooral neer op een problematiek ivm sociale huisvestiging.
Als ik het verkeerd heb en/of als dit hier in dit topic of elders op dit forum al besproken is, gelieve me er dan rustig op te wijzen. Ik kan namelijk moeilijk alles lezen hier.

daiwa
7 mei 2005, 11:31
Leg eens uit vanuit welke invalshoek de splitsing van BHV zonder prijs extremistisch zou zijn.

Egidius


Stevaert lost B-H-V op, zegt hij

BRUSSEL - ,,Ik heb een idee van oplossing. 't Is een wit konijn, maar dan één met gebroken poten en een oor af.'' Dat zegt SP.A-voorzitter Steve Stevaert. De uitspraak laat de Wetstraat even hopen

Ik ben eens benieuwd welk gedrocht dit weer zal zijn, als hij zelf al zegt dat het met haken en ogen aan elkaar hangt beloofd dat al niet veel goeds.

Seba
7 mei 2005, 11:56
De burgemeester van Linkebeek wierp daar op dat ook de jonge, armere Franse bewoners van de rand (die er ook al generaties wonen) weggedreven worden door de hoge woonprijzen. Dat sociaal verhaal zou dus niet enkel voor de arme Nederlandstalige jongere mensen opgaan.

:lol:
en hoe denk je dat het komt dat de woonprijzen zo duur zijn in de Vlaamse rand??? Juist: doordat het Franstalig kapitaalkrachtig electoraat van de heer Van Eycken massaal naar de Rand verhuist...


Waar hij volgens mij ook gleijk in had, is dat grootsteden nu eenmaal uitbreiden.


:lol:
je gelooft toch niet dat dat de reden is waarom hij een uitbreiding van Brussel wil? Uiteraard uitbreiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken?? Brussel kan toch evengoed uitbreiden zonder die taalgrens te verleggen?? De enigste bedoeling van Van Eycken is dan ook de aanhechting van de faciliteitengemeenten aan het Brussels gewest, neit omdat dat "logisch" zou zijn, maar wel omdat de verfransing dan officiëel toegestaan wordt...

heb zelden zo'n arrogantie gezien als in P&P gisternavond. Leo Peeters deed het heel goed...

daiwa
7 mei 2005, 12:02
:lol:
en hoe denk je dat het komt dat de woonprijzen zo duur zijn in de Vlaamse rand??? Juist: doordat het Franstalig kapitaalkrachtig electoraat van de heer Van Eycken massaal naar de Rand verhuist...



:lol:
je gelooft toch niet dat dat de reden is waarom hij een uitbreiding van Brussel wil? Uiteraard uitbreiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken?? Brussel kan toch evengoed uitbreiden zonder die taalgrens te verleggen?? De enigste bedoeling van Van Eycken is dan ook de aanhechting van de faciliteitengemeenten aan het Brussels gewest, neit omdat dat "logisch" zou zijn, maar wel omdat de verfransing dan officiëel toegestaan wordt...

heb zelden zo'n arrogantie gezien als in P&P gisternavond. Leo Peeters deed het heel goed...

Inderdaad, volgens die kerel is dat het enigste dat bespreekbaar is. 8O

StevenNr1
7 mei 2005, 12:09
Uiteraard breiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken?? Zoals ik reeds zei zou het toch kunnen dat de meesten die zich nu in het uitbreidende Brussel komen vestigen eerder Franstalig zijn...

luc broes
7 mei 2005, 12:16
Zoals ik reeds zei zou het toch kunnen dat de meesten die zich nu in het uitbreidende Brussel komen vestigen eerder Franstalig zijn...
Dat is mogelijk, en als die zich in Vlaanderen wensen te vestigen, dan moeten ze Nederlands leren.
Hitler had Lebensraum nodig. Is dat jullie voorbeeld?

Jan van den Berghe
7 mei 2005, 12:54
Zoals ik reeds zei zou het toch kunnen dat de meesten die zich nu in het uitbreidende Brussel komen vestigen eerder Franstalig zijn...

Die heeft alles te maken met de verder gaande stadsvlucht waarmee Brussel te kampen heeft, een verschijnsel dat tegelijkertijd gepaard gaat met de verdere verpaupering en immigratiestroom van de hoofdstad. Brusselaars die het zich kunnen veroorloven, kopen een ruimere woning in de Rand. Dit heeft voor hen een dubbel voordeel: enerzijds zijn ze weg uit Brussel dat een onaangename leefstad is geworden (ook weg van de steeds grotere aanwezigheid van allochtonen), anderzijds is Brussel toch nog heel dichtbij waardoor ze hun boodschappen, sociaal leven, werk in een Franstalige omgeving grotendeels kunnen behouden.

StevenNr1
7 mei 2005, 13:13
Dat is in veel steden zo natuurlijk. Dus eigenlijk moet men er voor zorgen dat Brussel terug aantrekkelijk wordt voor de begoeden?
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging?

stab
7 mei 2005, 13:16
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging?Waarom?
En als de Franstaligen zich nu eens gewoon zouden aanpassen?

luc broes
7 mei 2005, 13:38
Dat is in veel steden zo natuurlijk. Dus eigenlijk moet men er voor zorgen dat Brussel terug aantrekkelijk wordt voor de begoeden?
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging?
Heeft men in wallonië ooit tweetaligheid voorzien voor de honderduizenden die er gingen werken? voorziet men nu tweetaligheid in de Ziekenhuizen te Brussel dat zelfs wettelijk tweetalig moet zijn?

Jan van den Berghe
7 mei 2005, 13:46
Dat is in veel steden zo natuurlijk. Dus eigenlijk moet men er voor zorgen dat Brussel terug aantrekkelijk wordt voor de begoeden?
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging?

Waarom zou de Rand tweetalig moeten worden? Omdat er Franstaligen een huis kopen? Moet de Duitse regering dan ook de gemeenten aan de Nederlandse grens tweetalig maken omdat daar de laatste jaren veel Nederlanders zijn komen wonen?

Wie zich ergens vestigt, moeten weten wat hij doet en bijgevolg ook aanvaarden dat met de verhuis men zich ook naar taal zal moeten aanpassen.

StevenNr1
7 mei 2005, 15:04
OK, ik snap het.

van Maerlant
7 mei 2005, 20:00
België bestond, bestaat, en zal bestaan

Alle glorie aan het machtige duizendjarige belgische Reich, waarover onze grote Leider Yann en zijn afstammelingen van zuiver bloed zullen heersen tot in de eeuwigheid. Heil Yann!

Miguelito
7 mei 2005, 22:08
:clapping::clapping::clapping::clapping::clapping: :clapping::clapping::clapping::clapping::clapping: :clapping::grootned::vlaander:

luc broes
9 mei 2005, 20:00
Steve Stevaert heeft een oplossing voor BHV: een wit konijn met drie gebroken poten en één oor. Als hijzelf er zo over oordeelt, wat moeten de Vlaamse burgemeesters van de rand er dan over denken.

Intussen dondert de VLD omlaag in de peilingen, dank zij Bartje Somers die keihard aan het onderhandelen is. Ze hebben toch nog altijd 16%. Het kan nòg erger vreest JM Dedeckere.

daiwa
9 mei 2005, 20:44
Steve Stevaert heeft een oplossing voor BHV: een wit konijn met drie gebroken poten en één oor. Als hijzelf er zo over oordeelt, wat moeten de Vlaamse burgemeesters van de rand er dan over denken.

Intussen dondert de VLD omlaag in de peilingen, dank zij Bartje Somers die keihard aan het onderhandelen is. Ze hebben toch nog altijd 16%. Het kan nòg erger vreest JM Dedeckere.

Ik heb vandaag een artikel gelezen van één van de organisators van de stemmenkampioen en die stelt dat de VLD alle dagen verder en verder achteruit boert ten voordele van CD&V en het VB.
En als Dedeckere moest weggaan betekent dat nog een verlies van 35-40% zegt hij.

Niet verwonderlijk dat Verhofstadt de verkiezingen zo lang mogelijk wil uitstellen maar het zal zijn hachje niet redden. :-D

Knuppel
9 mei 2005, 21:06
Zoals ik reeds zei zou het toch kunnen dat de meesten die zich nu in het uitbreidende Brussel komen vestigen eerder Franstalig zijn...

Et alors?

Leren Vlamingen die zich in Luik en Mons vestigen dan geen Frans als ze naar daar verhuizen?

luc broes
9 mei 2005, 21:28
Ik heb vandaag een artikel gelezen van één van de organisators van de stemmenkampioen en die stelt dat de VLD alle dagen verder en verder achteruit boert ten voordele van CD&V en het VB.
Waar is dat artikel? Er was één stemming, de tweede begon vandaag. Nu woensdag krijgen we dan de eerste uitslagen.

Yann
9 mei 2005, 21:34
Alle glorie aan het machtige duizendjarige belgische Reich, waarover onze grote Leider Yann en zijn afstammelingen van zuiver bloed zullen heersen tot in de eeuwigheid. Heil Yann!

Jullie zijn meesters in het verdraaien van de rollen. Ik heb geen enkele sympathie voor het nazisme. Uw ex-partijvoorzitter, Bourgeois, waarschijnlijk wel. Zijn vader ziet zwart tot achter zijn oren, en dan durft hij nog steeds de flamingant uit te hangen... Hij had het in '45 niet moeten proberen...

daiwa
9 mei 2005, 21:39
Waar is dat artikel? Er was één stemming, de tweede begon vandaag. Nu woensdag krijgen we dan de eerste uitslagen.

Stond vandaag in de krant maar vraag mij niet welke want ik heb er een stuk of zes gelezen in de bib.

Ik denk het Nieuwsblad of het Laatste Nieuws.

jusbou
9 mei 2005, 22:09
Alle glorie aan het machtige duizendjarige belgische Reich

nog 800 jaar wachten en dan mag je dat zeggen

Knuppel
9 mei 2005, 22:37
Jullie zijn meesters in het verdraaien van de rollen.

Wie zegt het...

jusbou
9 mei 2005, 22:44
Wie zegt het...

Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.

Berg die van u maar weer op.

Knuppel
9 mei 2005, 23:29
Niemand die zo 'gespecialiseerd' is in het omkeren van rollen en het nazificeren van 'de vijand' als de Belgisch-nationalisten van de bub.

En dan zouden wij nog geen weerwoord mogen bieden ook?

Yann
10 mei 2005, 08:52
Niemand die zo 'gespecialiseerd' is in het omkeren van rollen en het nazificeren van 'de vijand' als de Belgisch-nationalisten van de bub.

En dan zouden wij nog geen weerwoord mogen bieden ook?

Bourgeois senior was ne zwarte. En in de flamingante partijen zit het er vol van. Gisteren nog gehoord dat een VB'er uit Antwerpen (welliswaar op leeftijd) nog altijd fier zwaait met zijn foto's van toen hij bij de SS zat.

We moeten eens grote kuis houden.

maarte
10 mei 2005, 08:53
neo-nazisme kan idd niet door de beugel

luc broes
10 mei 2005, 08:54
De toponderhandelaars van de paarse meerderheid vergaderden zondag van ongeveer 17 uur tot 3 uur in de ochtend. In tegenstelling tot de vorige vergadering zat men opnieuw samen aan een tafel. Er wordt weer naar elkaar geluisterd, zo klonken enkele van de schaarse commentaren vandaag.

Na 9 maand onderhandelen over BHV zitten ze al samen aan tafel, en wat meer is: ze luisteren al naar elkaar

Dat is nogal eens een prestatie! Er is blijkbaar maar één oplossing: elk zijn eigen potje koken. Zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië. Indien mogelijk komen we in Brussel samen om nog eens te praten, maar dan liefst over dag.

N-VA
10 mei 2005, 09:58
Voor een probleem waar zogezegd niemand van wakker ligt wordt er toch druk gediscusieerd over de splitsing van B-H-V! De kranten wijden er grote artikelen aan en vandaag stond de krant (Het Nieuwsblad) vol lezersbrieven van mensen die vinden dat de Vlamingen geen prijs hoeven te betalen voor iets wat in de grondwet staat en wat al van ons is.

En dan zou Verhofstadt durven zeggen dat de Vlamingen niet geinteresseerd zijn in dit probleem! Hij zou het wel eens kunnen voelen tijdens de volgende verkiezingen als er teveel toegevingen worden gedaan aan de Waalse maffia! De VLD en SP.A kunnen zich maar beter sterk opstellen tegen het franstalige imperialisme en geen prijzen betalen voor iets wat al in de grondwet staat!

Gertj3
10 mei 2005, 10:11
Voor een probleem waar zogezegd niemand van wakker ligt wordt er toch druk gediscusieerd over de splitsing van B-H-V! De kranten wijden er grote artikelen aan en vandaag stond de krant (Het Nieuwsblad) vol lezersbrieven van mensen die vinden dat de Vlamingen geen prijs hoeven te betalen voor iets wat in de grondwet staat en wat al van ons is.

En dan zou Verhofstadt durven zeggen dat de Vlamingen niet geinteresseerd zijn in dit probleem! Hij zou het wel eens kunnen voelen tijdens de volgende verkiezingen als er teveel toegevingen worden gedaan aan de Waalse maffia! De VLD en SP.A kunnen zich maar beter sterk opstellen tegen het franstalige imperialisme en geen prijzen betalen voor iets wat al in de grondwet staat!

NVA zou beter stoppen met zich belachelijk te maken zoals een paar maanden geleden met hun camionetjes vol vals geld naar wallonie rijden hoe grappig is da niet ze

Dewever klets veel maar heb hem nog niets nuttig zien doen in de politiek en dit mag gezegd worden Want Dewinter doet volgens mij meer of Dewever

Knuppel
10 mei 2005, 11:41
Bourgeois senior was ne zwarte. En in de flamingante partijen zit het er vol van. Gisteren nog gehoord dat een VB'er uit Antwerpen (welliswaar op leeftijd) nog altijd fier zwaait met zijn foto's van toen hij bij de SS zat.

We moeten eens grote kuis houden.

En tot in de hoeveelste generatie wil jij de juniors van Bourgeois en soortgenoten laten boeten voor de zonden van hun voorvaderen?

Mag ik er nu ook van uit gaan dat de nakomelingen van LeopoldIII ook moeten boeten tot in de 7de graad voor diens collaboratie met Hitler himself?

Of heb je vanmorgen niet gehoord wat er zelfs op radioI werd verteld over deze Belzieke koning ter herinnering aan 10 mei 1940?

Knuppel
10 mei 2005, 11:47
NVA zou beter stoppen met zich belachelijk te maken zoals een paar maanden geleden met hun camionetjes vol vals geld naar wallonie rijden hoe grappig is da niet ze

Dewever klets veel maar heb hem nog niets nuttig zien doen in de politiek en dit mag gezegd worden Want Dewinter doet volgens mij meer of Dewever

Wat hebben vrachtwagens vol symbolisch transfergeld te maken met de splitsing van BHV, Gertj?

Als je dan toch akkoord bent met Verhofstadt dat niemand wakker ligt van BHV, misschien kan je ons dat wat wijzer maken over wat FDW meer doet dan FDW, en op welk vlak?

Fieseler
10 mei 2005, 11:57
Niemand die zo 'gespecialiseerd' is in het omkeren van rollen en het nazificeren van 'de vijand' als de Belgisch-nationalisten van de bub.

En dan zouden wij nog geen weerwoord mogen bieden ook?

Ik denk persoonlijk dat de meeste echte zwarten/collaborateurs nu de hevigste belgicisten zijn door hun natuurlijke hang/heimwee naar al wat Duits (saxen coburg) is.

Als je dan ziet dat er jaarlijks bij de herdenkingen nog een pak oudstrijders bijkomen die als enig nadeel hebben dat ze na de oorlog zijn geboren...tja dan weet je het wel hé...;-)

Knuppel
10 mei 2005, 12:02
Als je dan ziet dat er jaarlijks bij de herdenkingen nog een pak oudstrijders bijkomen die als enig nadeel hebben dat ze na de oorlog zijn geboren...tja dan weet je het wel hé...

Ze worden idd steeds jonger, die 'oudstrijders'.
Er lopen er zelfs rond van de leeftijd van de 'bubbeltrutjes'.
8O ;-)

ilfalco
10 mei 2005, 12:34
och ja ik ken er die gevochten hebebn in Korea die men probeert te verhaen om op het oudstrijders kerkhof van 40-45 te gaan liggen...of familie van miju die nooit een geweer vast heeft gehad i de oorlog waar men ook een oorlogsinvalide wou van maken.

van Maerlant
10 mei 2005, 15:46
nog 800 jaar wachten en dan mag je dat zeggen

825 jaar, maar ik vrees dat de terminale belgie-patiënt niet meer zolang te gaan heeft...

van Maerlant
10 mei 2005, 15:47
NVA zou beter stoppen met zich belachelijk te maken zoals een paar maanden geleden met hun camionetjes vol vals geld naar wallonie rijden hoe grappig is da niet ze

Dewever klets veel maar heb hem nog niets nuttig zien doen in de politiek en dit mag gezegd worden Want Dewinter doet volgens mij meer of Dewever

Hard he, geconfronteerd worden met de incompetentie van uw socialistische kameraden...

van Maerlant
10 mei 2005, 15:48
Bourgeois senior was ne zwarte. En in de flamingante partijen zit het er vol van. Gisteren nog gehoord dat een VB'er uit Antwerpen (welliswaar op leeftijd) nog altijd fier zwaait met zijn foto's van toen hij bij de SS zat.

We moeten eens grote kuis houden.

Moeten we de marteltuigen in Breendonk al afstoffen? (ditmaal voor de Flamiganten)

van Maerlant
10 mei 2005, 15:52
Jullie zijn meesters in het verdraaien van de rollen. Ik heb geen enkele sympathie voor het nazisme. Uw ex-partijvoorzitter, Bourgeois, waarschijnlijk wel. Zijn vader ziet zwart tot achter zijn oren, en dan durft hij nog steeds de flamingant uit te hangen... Hij had het in '45 niet moeten proberen...

Hoor, de haan kraait een tweede maal.
Ik zeker niet.
Democratie? Onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Hebt u swastikas gezien op zijn vest? Bent u bij hem thuis binnen geweest en hebt u foto's va Hitler gezien? Weet dat u zichzelf hebt opengesteld voor een klacht wegens laster en eerroof...
Toen alle wannabe-verzetsleden iedereen die ze van collaboratie verdachten, ophingen?

luc broes
10 mei 2005, 22:39
De sfeer bij de onderhandelaars is onhoudbaar geworden, en zij hebben het opgegeven!
Voor het eerst in de Belgische geschiedenis was er geen Vlaamse meerderheid om de Frankofonen terwille te zijn.
Spirit stribbelde tegen, ook bij de VLD waren er wat problemen, CD&V-NVA zaten niet aan de onderhandelingstafel maar verklaarden aan de zijlijn dat er wel splitsing moest komen. BDW liet ook horen dat het niet kon.
En ten slotte en zeker ook niet bijkomstig: het Vlaams Belang weegt zwaar op elk Vlaams dossier en ook op BHV.
De VLD-top wou goedkeuren, van al de overgelopen VU leden hebben we niets gehoord, maar ten minste JMDD gromde, en ook Stevaert zou tevreden zijn met een wit konijn met gebroken poten en één oor.
Het is dus duidelijk wie de zaak (voorlopig) gered heeft.
Nu nog 'Splitsen zonder betalen'. En als Frankofonië daar niet kan mee leven dan: Boedelscheiding en Amen en uit!

daiwa
10 mei 2005, 22:49
De sfeer bij de onderhandelaars is onhoudbaar geworden, en zij hebben het opgegeven!
Voor het eerst in de Belgische geschiedenis was er geen Vlaamse meerderheid om de Frankofonen terwille te zijn.
Spirit stribbelde tegen, ook bij de VLD waren er wat problemen, CD&V-NVA zaten niet aan de onderhandelingstafel maar verklaarden aan de zijlijn dat er wel splitsing moest komen. BDW liet ook horen dat het niet kon.
En ten slotte en zeker ook niet bijkomstig: het Vlaams Belang weegt zwaar op elk Vlaams dossier en ook op BHV.
De VLD-top wou goedkeuren, van al de overgelopen VU leden hebben we niets gehoord, maar ten minste JMDD gromde, en ook Stevaert zou tevreden zijn met een wit konijn met gebroken poten en één oor.
Het is dus duidelijk wie de zaak (voorlopig) gered heeft.
Nu nog 'Splitsen zonder betalen'. En als Frankofonië daar niet kan mee leven dan: Boedelscheiding en Amen en uit!

Zo moet dat!!!! :thumbsup: :thumbsup:

En de partijen die de Vlamingen hebben willen verraden zullen we niet vergeten.

Het Vlaams Belang weegt zeker zwaar op dit dossier maar ook eer wie eer toekomt, het cartel CD&V heeft het dossier ook nooit losgelaten en echt zijn best gedaan.
Ze hadden wel beter geen stoere beloften gedaan waarvan ze wisten dat ze die toch onmogelijk alleen konden waarmaken maar ze hebben in de mate van het mogelijke woord gehouden.

Pol
11 mei 2005, 17:23
De sfeer bij de onderhandelaars is onhoudbaar geworden, en zij hebben het opgegeven!
Voor het eerst in de Belgische geschiedenis was er geen Vlaamse meerderheid om de Frankofonen terwille te zijn.
Spirit stribbelde tegen, ook bij de VLD waren er wat problemen, CD&V-NVA zaten niet aan de onderhandelingstafel maar verklaarden aan de zijlijn dat er wel splitsing moest komen. BDW liet ook horen dat het niet kon.
En ten slotte en zeker ook niet bijkomstig: het Vlaams Belang weegt zwaar op elk Vlaams dossier en ook op BHV.
De VLD-top wou goedkeuren, van al de overgelopen VU leden hebben we niets gehoord, maar ten minste JMDD gromde, en ook Stevaert zou tevreden zijn met een wit konijn met gebroken poten en één oor.
Het is dus duidelijk wie de zaak (voorlopig) gered heeft.
Nu nog 'Splitsen zonder betalen'. En als Frankofonië daar niet kan mee leven dan: Boedelscheiding en Amen en uit!

Verhofstadt gaat de geschiedenis in als konijn, dat de boedelscheiding uitlokt ! Vlaanderen ligt wel wakker van dit onrecht ! We zijn woest om het bedrog !
Ongelooflijk eigenlijk wat sedert de komst van Numero Uno opnieuw mogelijk werd in "la Belgique". Bij het paarsgroene regeerakkoord in 1999 zit een geheime clausule met jaarlijks extra Vlaamse miljardenstroom voor Franstalig onderwijs. De Franstaligen krijgen alles zonder enige discussie en zonder verwijl zoals splitsing van wapenleveringen, Francorchampswet, vreemdelingenstemrecht, enz. De kieswet wordt in 2003 aangepast of eigenlijk gemanipuleerd naar Paars BV-model. Die manipulatie door Verhofstadt I was zelfs ongrondwettelijk wat resulteerde in het arrest van het Arbitragehof een jaar geleden. Toch worden de Europese verkiezingen nog volgens hetzelfde ongrondwettelijke systeem gehouden, waarbij Franstaligen in Vlaanderen kunnen kiezen voor Michel, Di Rupo en andere FDF-kandidaten uit Wallonië. De burgemeesters dreigen terecht met sancties, en worden koest gehouden door de toen nog Paarsgroene Vlaamse regering Verhofstadt-woordvoerder Somers op kop, maar ook Verhofstadts interim-VLD-voorzitter Sterckx en SPa voorzitter Stevaert. Ze beloven de onverwijlde splitsing van BHV zonder prijs. Die zou desnoods gestemd worden met de Vlaamse meerderheid in het parlement. Die belofte wordt nog herhaald in het nieuwe Vlaamse regeerakkoord.
Vandaag kwam het niet tot die stemming. De aan de franstaligen bijzonder onderdanige regering Verhofstadt II zet het parlement gewoon buiten spel, door een nieuwe vertrouwensstemming in te roepen. Enkel Spirit bleek nog voldoende op Vlaamse grond te staan om het gedrocht van Verhofstadt-Vande Lanotte-Rijnders tegen te houden. Grondwet, Raad van State, Arbitragehof zijn vanaf nu ondergeschikt aan de huidige regering. De dictatuur is niet ver meer af ! Dat is de 'verboren agenda' van Verhofstadt. Verhofstadt en Franstalig België willen het Vlaams kartel breken en de Vlaamse regering verzwakken, zodat ze opnieuw naar de pijpen kunnen dansen van de federale regering van la Belgique. Het zou gans anders kunnen uitpakken!
Een oplossing voor het arrest van het Arbitragehof verhuist tot na de verkiezingen van 2007 in de diepvries ??! Na ongrondwettelijke federale verkiezingen in 2003, ongrondwettelijke Europese verkiezingen in 2004, provincieraadsverkiezingen volgend jaar in Vlaams Brabant met ongrondwettelijke kieskring BHV, moeten ook de verkiezingen van 2007 ongrondwettelijk worden. Dus wordt het arrest gewoon in de vuilbak gegooid. Waarom zou dit in 2007 kunnen opgelost worden als nu na al die plechtige beloften de Verhofstadt LD en de nog altijd aan de PS onderdanige SPa nog altijd beven voor Di Rupo en FDF. Als ze vandaag die eenvoudige splitsing weigerden te stemmen, kan de Franstalige elite in Vlaams Brabant zeker ook op hen rekenen in 2007.

Er was geen oplossing mogelijk ? Waarom schorst de Paarse regering dan niet de kieswet van 2003, die oorzaak is voor het arrest van het Arbitragehof. Waarom kan het parlement niet zijn werk doen en de splising stemmen in de kamer ? De Alarmbelprocedure, wordt gezegd. Maar de Franstaligen zouden die nooit inroepen, daar ze dan wel een minder onderdanige Vlaamse partner riskeren in het federaal parlement en de federale regering, want Paars zou bij verkiezingen zijn meerderheid verliezen. Dat is de kern van de zaak : Di Rupo, FDF-MR Reynders en de Franstalige bourgeoisie in Vlaanderen zou de huidige buitenmatig onderdanige houding van de Paarse regering behouden en geen verkiezingen riskeren. Spirit zat dwars en verdient dus alle Vlaamse sympathie. Maar het zegt veel over de Vlaamse liberalen en socialisten, die hun historisch gunstige houding tegenover Franstalig Belgique blijven waarmaken.