PDA

View Full Version : oproep tot protest


verzetstrijder666
3 mei 2005, 15:48
OP 6mei neemt er in het cultureel centrum de Ster een meeting plaats van het vlaams belang willebroek, met gastsprekers Filip De Winter en Jurgen Verstrepen.

Willebroek against racism roept op om hier tegen te protesteren en dus om 19u te verzamelen aan de Sint Niklaaskerk (over de parking van het CC).
Hoe meer volk hoe liever da we het( hebben.

tot dan....


http://groups.msn.com/willebroekagainstracism

Pelgrim
4 mei 2005, 14:56
Even terzijde.

In Willebroek zullen er niet zoveel mensen wonen die geen Nederlands verstaan. Het Debat in kwestie zal ook in het Nederlands plaats vinden en ik veronderstel dat de leden van 'Willebroek against racism' ook allemaal Nederlands spreken.

Waarom heeft die organisatie dan in godsnaam een Engelstalige naam? Is dat niet...racistisch?

StevenNr1
4 mei 2005, 15:44
Who cares Pelgrim. Nederlands is echt niet heilig zé.

Ik kan spijtig genoeg komen. Ik vind het nu ook wel een beetje overdreven om overal waar FDW komt te gaan protesteren maar soit, ik ga jullie niet tegenhouden.

Raven
4 mei 2005, 17:11
Feit dat jullie achter wat spandoeken gaan staan, roepend "weg met dewinter", in plaats van in de debatstoel vertelt genoeg over de inhoud van jullie organisatie.

FallenByTheHand
4 mei 2005, 21:12
Feit blijft ook dat De Winter en zijn Vlaams Belang collega's in een debat nooit zullen zeggen wat ze werkelijk denken of waar ze werkelijk voor staan, en hun rethoriek letterlijk aanpassen naar wie er in de zaal zit.

Ge moet al vrij stevig zijn om een Vlaams Belanger in debat te ontmaskeren en traditionele politici zijn één van de zwaksten op dat niveau.

1handclapping
4 mei 2005, 21:26
"Mister Filip De Winter and Jürgen Verstrepen" are no racists, they are members of a distinguished mainstream democratic political party. Unfortunately they give the impression to racist people who still admire the unsuccesful nazi movement which was defeated 60 years ago, that they support them. Therefore as long as they do not
disavow these affiliates we deeply believe no true and honest debate can be held
with Mister FDW and JV"..

Jonas Elossov
4 mei 2005, 21:30
"Mister Filip De Winter and Jürgen Verstrepen" are no racists, they are members of a distinguished mainstream democratic political party. Unfortunately they give the impression to racist people who still admire the unsuccesful nazi movement which was defeated 60 years ago, that they support them. Therefore as long as they do not
disavow these affiliates we deeply believe no true and honest debate can be held
with Mister FDW and JV".. :roll:

nonsense

FallenByTheHand
4 mei 2005, 21:38
De Winster is ne racist en een fascist, en sinds dat em in het parlement verkozen is zit er ook een vleugje carriésme bij.

Verstrepen is geen fascist, (heeft denk ik nooit de scholing ervan gehad), maar is wel een pure carriérist en populist.

Raven
5 mei 2005, 09:27
Feit blijft ook dat De Winter en zijn Vlaams Belang collega's in een debat nooit zullen zeggen wat ze werkelijk denken of waar ze werkelijk voor staan, en hun rethoriek letterlijk aanpassen naar wie er in de zaal zit.

Ge moet al vrij stevig zijn om een Vlaams Belanger in debat te ontmaskeren en traditionele politici zijn één van de zwaksten op dat niveau.

Dat zeggen de Palestijnen ook over de joden in hun propaganda... Dat zeiden de nazi's eveneens over niet-Duitsers.

Enfin.... trek uw conclusies maar

1handclapping
5 mei 2005, 13:39
Nonsens : kameraden elke keer dat "men" VB een forum geeft op de omroepen en ze een "kritische" journaille tegenover zich vinden gaan ze zich te buiten aan het afzweren van xenofobe uitspattingen (dat is het verleden, dat is lang geleden, toen waren we nog een beetje groen met bruine plekskens enz..). Ook de notoire VB adepten bekommerd met het welzijn van hun onpartijheid zingen van hun zuiverheid van xenofobie. Maksimaal zullen ze toegeven tegen "multicul" te zijn omdat de mensen , weliswaar gelijkwaardig, toch beter "soort" bij "soort" zouden leven (maar dat is toch geen racisme ?). Dat is een aspekt van het VB waarvan de "perceptie" dringend moet doorprikt worden, zoals ik dat magistraal heb zien doen door een paar schooljongens in het zo geruchtmakende filmpje over FDW...

We moeten het zogenaamd "antiracisme" van VB aanpakken en hen er zelf mee inpakken. Alle blanke vikings die zo overvloedig over hun superioriteit zeuren...
illustreren slechts de ellende van de leugenachtigheid waar de braven intrappen.

FallenByTheHand
10 mei 2005, 23:34
Nonsens : kameraden elke keer dat "men" VB een forum geeft op de omroepen en ze een "kritische" journaille tegenover zich vinden gaan ze zich te buiten aan het afzweren van xenofobe uitspattingen (dat is het verleden, dat is lang geleden, toen waren we nog een beetje groen met bruine plekskens enz..). Ook de notoire VB adepten bekommerd met het welzijn van hun onpartijheid zingen van hun zuiverheid van xenofobie. Maksimaal zullen ze toegeven tegen "multicul" te zijn omdat de mensen , weliswaar gelijkwaardig, toch beter "soort" bij "soort" zouden leven (maar dat is toch geen racisme ?). Dat is een aspekt van het VB waarvan de "perceptie" dringend moet doorprikt worden, zoals ik dat magistraal heb zien doen door een paar schooljongens in het zo geruchtmakende filmpje over FDW...

We moeten het zogenaamd "antiracisme" van VB aanpakken en hen er zelf mee inpakken. Alle blanke vikings die zo overvloedig over hun superioriteit zeuren...
illustreren slechts de ellende van de leugenachtigheid waar de braven intrappen.


en juist dat is wat de traditionele politici nooit zullen doen.
En zij die het wel kunnen krijgen er de bijna de gelegenheid niet voor.

Pelgrim
11 mei 2005, 09:37
Wees toch maar voorzichtig met de tactieken die je gebruikt. Het VB is ondertussen zo ervaren dat ze gemakkelijk de zaken in hun voordeel kunnen draaien. Herinner je wat er met de veroordeling is gebeurd: onmiddelijk plakten er overal stickers 'Een kwestie van vrije meningsuiting'.

Dat is al lang mijn kritiek geweest op de antifascisten: hun antifascistische strijd wordt ervaren als een strijd tegen de vrije meningsuiting, zo zal het steeds overkomen bij de doorsnee stemmer, die in het VB de enige oppositiepartij in Vlaanderen ziet.