PDA

View Full Version : De Vlamingen hebben er genoeg van!!


William
5 mei 2005, 14:25
VLAMINGEN OVER B-H-V in lezersbrieven

Gewoon stemmen, dat is democratie

“Eigenlijk is het heel simpel: de Vlamingen die in de meerderheid zijn, moeten de splitsing gewoon stemmen”.

Kraan toe!

“Splits B-H-V. Een Waals njet? Draai de kraan dan dicht voor het zuiden. Voil�*, zo lossen wij dat op!”

Op de buik

“Wees gerust, de Vlamingen zullen voor de zoveelste keer voor hun knus zeteltje kiezen in het parlement en opnieuw toegeven aan Di Rupo en co.”

Vlaamse belangen verdedigen!

“Aan de Vlaamse excellenties zou ik willen zeggen: doe waarvoor u gekozen bent, verdedig de rechtmatige belangen van de Vlaamse kiezer. Zij zijn uw werkgever, uw opdrachtgever. Aan de Waalse excellenties: bijt niet in de hand die u voedt.”

Logica is zoek

“Als kinderen stout zijn, krijgen ze geen zakgeld. Als volwassenen niet goed werken, worden ze ontslagen. Als bedrijven frauderen, krijgen ze een boete. Als Wallonië Vlaanderen voor de zoveelste keer bedriegt, krijgt het een inschrijvingsrecht als bonus. Waar is de logica?”

Oorlogsverklaring

“De Franstalige partijvoorzitters komen eensgezind met een oorlogsverklaring naar buiten: B-H-V kan enkel gesplitst worden als het Brussels Gewest wordt uitgebreid. Zij zouden kunnen zeggen dat ze bekommerd zijn om het voortbestaan van België en zijn transfers, dat daarom de rechtsstaat gerespecteerd en de grondwet moet nageleefd worden, en dat het een bijzonder onverantwoordelijke en gevaarlijke daad zou zijn om de alarmbel in werking te zetten op een moment dat de economie stokt. Hebben de Walen dan de ambitie om België op te blazen?”

België op de helling

“Van nieuwkomers verwachten we dat ze zich schikken naar ons, het bekende ‘rechten en plichten’-verhaal. Indien onze zuiderburen zich niet in dit plaatje kunnen terugvinden, dan kunnen we evengoed België op de helling zetten. Dan hoeft het niet meer.”

Franstaligen hebben niet te klagen!

“Wanneer de kieskring gesplitst wordt, zal geen enkele inwoner van de rand of faciliteitengemeenten veel hinder ondervinden. De Franstaligen zullen nog op aanvraag een Franstalig document kunnen bekomen bij de gemeente. Het Franstalig kleuteronderwijs in de faciliteitengemeenten zal nog door de Vlamingen worden gesubsidieerd, enz…”

“Het grote verschil is dat bepaalde tenoren (meestal van het FDF) geen stemmen meer kunnen ronselen in de faciliteitengemeenten of andere gemeenten van het kiesarrondissement zoals nu gebeurt. De Vlamingen zullen de Franstaligen of anderstaligen niet verdrijven uit hun regio.”

“Voer gewoon de splitsing door zoals wettelijk voorzien zonder (veel) compensatie.”

België splitsen

“Een lezer stelde voor niet alleen B-H-V te splitsen, maar heel België om Di Rupo 500 jaar communautaire rust te garanderen. Zijn voorstel is gemakkelijk uit te voeren, aangezien Wallonië al voor een deel van België afgesplitst is: zie de Belgische wet op het verbod van tabaksreclame en de Belgische wet op het verbod van wapenuitvoer naar gevaarlijke landen. Beide wetten worden in Wallonië niet toegepast.”

En de Vlamingen in Wallonië dan?

“Als Nederlandstalige inwoner van Edingen (een stad met theoretisch althans faciliteiten voor de Vlamingen, net over de taalgrens in Henegouwen) wil ik het volgende kwijt: ik woon dichter bij Brussel dan vele Franstaligen uit Vlaams-Brabant die geen taalfaciliteiten hebben! Waarom moeten Franstaligen die zich vestigen in een Vlaams-Brabantse gemeente zonder taalfaciliteiten (zoals bijv. Herne) wél kunnen stemmen voor Franstalige politici uit Brussel, terwijl een Nederlandstalige inwoner zoals ik van een Waalse faciliteitengemeente voor Nederlandstaligen niet kan stemmen voor Vlaamse politici uit Brussel? Daar zie ik geen enkele logica van in, en ik ben nochtans wiskundige van opleiding. De splitsing van B-H-V zonder prijs, is dus zonder meer democratisch gerechtvaardigd, tot spijt van Di Rupo, Reynders en vele anderen.”

“Ten gevolge van dubieuze talentellingen werd Edingen bij de vastlegging van de taalgrens in 1962 overgeheveld van Vlaanderen naar Wallonië; dit betekent o.a. dat Nederlandstaligen in Edingen al 40 jaar niet kunnen profiteren van de gunstmaatregel die wel bestaat voor de Franstaligen uit de Vlaamse rand. Laten we daar maar eens goed over nadenken, politici aan beide kanten van de taalgrens.”

Lezers in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws, 04.05.05

Yann
5 mei 2005, 14:27
VB-propaganda.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:29
VB-propaganda.

Merkwaardig...

Ongetwijfeld herinneren de oudgedienden op dit forum nog jullie oproep om massaal lezersbrieven naar de kranten te schrijven. Toen zijn er dan ook enkele brieven (o.m. van Bruno Y. ... hoe kon het anders) in de kranten verschenen. Resultaat: jullie pakten hier dan ook met grote zegebulletins!

Of hoe de bubbelsmurfen draaien als de wind.

Yann
5 mei 2005, 14:36
Merkwaardig...

Ongetwijfeld herinneren de oudgedienden op dit forum nog jullie oproep om massaal lezersbrieven naar de kranten te schrijven. Toen zijn er dan ook enkele brieven (o.m. van Bruno Y. ... hoe kon het anders) in de kranten verschenen. Resultaat: jullie pakten hier dan ook met grote zegebulletins!

Of hoe de bubbelsmurfen draaien als de wind.

Waarom mag men niet oproepen om lezersbrieven te sturen? Al jaren en jaren hebben de VB'ers de betreffende rubrieken in de kranten gekaapt. De VB'ers willen de schijn wekken dat de Vlamingen voor de splitsing van BHV zijn, en halen daarom enkele van die brieven als 'argument' aan, terwijl twee dagen geleden onderzocht werd dat maar liefst 60 % vd Vlamingen vindt dat er veel belangrijkere zaken zijn zoals de werkloosheid.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:39
Waarom mag men niet oproepen om lezersbrieven te sturen?

Daarover gaat het niet. En nergens stel ik dat u dat niet mocht doen. Leer eens lezen.

't Gaat eens te meer over jullie tweeslachtige houding: drie belgicistische lezersbrieven in een krant en jullie kirren als kleine meisjes om vervolgens te stellen dat "het volk gesproken heeft".

Een stapel lezersbrieven over BHV (waarvan de inhoud jullie niet zint) en kijk: "VB-propaganda".

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:40
Al jaren en jaren hebben de VB'ers de betreffende rubrieken in de kranten gekaapt.

En jaaaaaaaaaaaaaa, beste mensen, daaaaaaaar zijn onze bubbels weer met hun groooooooooot "VlaemSSch-nationalisch" complot in de media.

Aandacht, o bubbel Yann! Lezersbrieven komen niet zomaar vanzelf in de krant: daar oordeelt een redactie over. Bijgevolg stelt u dus dat de redactie van de kranten door het Vlaams Belang "gekaapt" is...

Yann
5 mei 2005, 14:45
En jaaaaaaaaaaaaaa, beste mensen, daaaaaaaar zijn onze bubbels weer met hun groooooooooot "VlaemSSch-nationalisch" complot in de media.

Aandacht, o bubbel Yann! Lezersbrieven komen niet zomaar vanzelf in de krant: daar oordeelt een redactie over. Bijgevolg stelt u dus dat de redactie van de kranten door het Vlaams Belang "gekaapt" is...

Dat zeg ik niet, Vlaming Jan. Maar als de overgrote meerderheid van de inzendingen Vlaams-nationalistisch is, dan worden die brieven het meeste gepubliceerd.

omaplop
5 mei 2005, 14:46
En voor de zoveelste keer: buiten de mensen van BHV liggen inderdaad de meeste Vlamingen daar niet wakker van, maar,.... ze willen echter wel dat de Vlamingen eens neen zeggen tegen de Waalse eisen en vinden dat ze nu genoeg toegegeven hebben!

Of vinden jullie Bubbers het normaal dat ze uit onze hand eten en toch baas willen spelen?

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:46
Dat zeg ik niet, Vlaming Jan. Maar als de overgrote meerderheid van de inzendingen Vlaams-nationalistisch is, dan worden die brieven het meeste gepubliceerd.

Blijkbaar zijn er dus meer mensen die Vlaams-nationalistisch denken dan belgicistisch. Dat is de logische verklaring. En natuurlijk zint die jullie niet.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:48
En voor de zoveelste keer: buiten de mensen van BHV liggen inderdaad de meeste Vlamingen daar niet wakker van, maar,.... ze willen echter wel dat de Vlamingen eens neen zeggen tegen de Waalse eisen en vinden dat ze nu genoeg toegegeven hebben!

Of vinden jullie Bubbers het normaal dat ze uit onze hand eten en toch baas willen spelen?

Uiteindelijk draait alles daarrond. BHV is ondertussen veel meer geworden dan louter het probleem van de grenzen van een kieskring (wat iederdaad iets heel technisch is en bijgevolg maar weinig mensen zal interesseren), maar een echt symbooldossier in dit land. Uiteindelijk is het de vraag: wie mag de toon in dit land aangeven? De Franstaligen? De Vlamingen?

Yann
5 mei 2005, 14:48
Daarover gaat het niet. En nergens stel ik dat u dat niet mocht doen. Leer eens lezen.

't Gaat eens te meer over jullie tweeslachtige houding: drie belgicistische lezersbrieven in een krant en jullie kirren als kleine meisjes om vervolgens te stellen dat "het volk gesproken heeft".

Een stapel lezersbrieven over BHV (waarvan de inhoud jullie niet zint) en kijk: "VB-propaganda".

U leest ook niet wat ik schrijf.

Het merendeel van de ingezonden brieven is Vlaams-nationalistisch, door de propaganda-brainwashmachine van het Blok. Daar zou zelfs Goebbels nog iets van kunnen leren!

Die rubrieken zijn met andere woorden pas representatief met de werkelijkheid, vanaf het moment dat er een meerderheid Belgischgezinde lezersbrieven gepubliceerd worden.

Yann
5 mei 2005, 14:49
Blijkbaar zijn er dus meer mensen die Vlaams-nationalistisch denken dan belgicistisch. Dat is de logische verklaring. En natuurlijk zint die jullie niet.

Ofwel zijn er een aantal overijverige flaminganten die de redacties bestoken met postzakken vol onzin?

Hans1
5 mei 2005, 14:50
Dat kan u daar onmogelijk uit besluiten, VDB. De opiniepeilingen spreken dat trouwens radicaal tegen. Waarschijnlijk zijn de Vlaams-nationalisten zich zeer goed bewust van hun gebrek aan populariteit en willen ze dat compenseren door massaal lezersbrieven te schrijven.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:53
U leest ook niet wat ik schrijf.

In tegenstelling tot u lees ik maar al te goed wat u hier neerpent.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:55
Het merendeel van de ingezonden brieven is Vlaams-nationalistisch, door de propaganda-brainwashmachine van het Blok. Daar zou zelfs Goebbels nog iets van kunnen leren!

Die rubrieken zijn met andere woorden pas representatief met de werkelijkheid, vanaf het moment dat er een meerderheid Belgischgezinde lezersbrieven gepubliceerd worden.

Hahahaha. Dogmatisch geredeneerd: de rubriek is pas representatief als er een meerderheid belgicistische brieven in staat. Juist, hoeveel stemmen haalde uw belgicistisch clubje ook alweer? :lol: :lol: :lol:

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 14:56
Dat kan u daar onmogelijk uit besluiten, VDB. De opiniepeilingen spreken dat trouwens radicaal tegen. Waarschijnlijk zijn de Vlaams-nationalisten zich zeer goed bewust van hun gebrek aan populariteit en willen ze dat compenseren door massaal lezersbrieven te schrijven.

Juist, daarom dat u julie op een gegeven moment opriepen hetzelfde te doen. Ook gebrek aan populariteit (u weet wel, uw enorm stemmenaantal...) dat moest gecompenseerd worden door massaal lezersbrieven te sturen...

Hoe gemakkelijk valt u toch weer iedere keer in de kuil die u zelf graaft, o doorluchtige Voorzitter-Leider!

omaplop
5 mei 2005, 15:07
Ik vrees dat de Walen of liever hun politici denken dat de Vlamingen allemaal dezelfde zijn ( als hun politici), maar ze zullen zich vergissen!!!

Yann
5 mei 2005, 15:18
Hahahaha. Dogmatisch geredeneerd: de rubriek is pas representatief als er een meerderheid belgicistische brieven in staat. Juist, hoeveel stemmen haalde uw belgicistisch clubje ook alweer? :lol: :lol: :lol:

U leest nog altijd niet wat er staat. Belgischgezind is niet altijd Belgicistisch of unitaristisch. Uit peilingen blijkt dat 87 % van de Vlamingen voor het behoud van België is. De lezersbrieven in de kranten zijn dus allesbehalve representatief voor de werkelijkheid, tot op de dag dat 8 tot 9/10 lezersbrieven pro-Belgisch zijn.

Dit argument is dus even (on)zinvol als deze thread waarin men beweert dat het merendeel van de Vlamingen voor de splitsing van BHV is, met als zwakke argumentatie: de lezersbrieven. :roll:

daiwa
5 mei 2005, 15:25
U leest nog altijd niet wat er staat. Belgischgezind is niet altijd Belgicistisch of unitaristisch. Uit peilingen blijkt dat 87 % van de Vlamingen voor het behoud van België is. De lezersbrieven in de kranten zijn dus allesbehalve representatief voor de werkelijkheid, tot op de dag dat 8 tot 9/10 lezersbrieven pro-Belgisch zijn.

Dit argument is dus even (on)zinvol als deze thread waarin men beweert dat het merendeel van de Vlamingen voor de splitsing van BHV is, met als zwakke argumentatie: de lezersbrieven. :roll:

Kort samengevat: Alles wat in uw kraam past is representatief en de rest niet?

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 15:28
Kort samengevat: Alles wat in uw kraam past is representatief en de rest niet?

Dit is inderdaad het dogmatische oordeel van onze bubbelsmurfen. Zo krijg je natuurlijk alles "bewezen"...

Public energy
5 mei 2005, 15:29
U leest nog altijd niet wat er staat. Belgischgezind is niet altijd Belgicistisch of unitaristisch. Uit peilingen blijkt dat 87 % van de Vlamingen voor het behoud van België is. De lezersbrieven in de kranten zijn dus allesbehalve representatief voor de werkelijkheid, tot op de dag dat 8 tot 9/10 lezersbrieven pro-Belgisch zijn.


Pro-belgisch zijn hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat je altijd de kant van de franstaligen moet kiezen of doof moet zijn voor terechte Vlaamse verzuchtingen zoals l'union belge. Er wordt trouwens in de uitreksels met geen woord gerept over de vlaamse onafhankelijkheid.

Yann
5 mei 2005, 15:34
Pro-belgisch zijn hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat je altijd de kant van de franstaligen moet kiezen of doof moet zijn voor terechte Vlaamse verzuchtingen zoals l'union belge. Er wordt trouwens in de uitreksels met geen woord gerept over de vlaamse onafhankelijkheid.

Ik trek niet altijd partij van de franstaligen. Ik trek partij voor België, in ieders belang.

Het land is al klein genoeg.

Yann
5 mei 2005, 15:35
Kort samengevat: Alles wat in uw kraam past is representatief en de rest niet?

Confederalisme bv., past niet in mijn kraam. Maar confederalisten zijn wel voor het behoud van België. Begrijpt u?

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 15:36
Ik trek niet altijd partij van de franstaligen. Ik trek partij voor België, in ieders belang.

Aha. Wanneer stemde u dan in met een eis van de Vlamingen of Vlaamsgezinden? En waarover ging het dan?

Graag had ik wel meer geweten of deze wel heel uitzonderlijke en zeldzame stellingname, daar u voor de rest bijna 99,99999999% van de gevallen steeds het refreintje meezingt dat de Franstaligen aangeven. En in veel gevallen zelfs het liedje van het FDF,net zoals uw doorluchtige Voorzitter trouwens.

Yann
5 mei 2005, 15:49
Aha. Wanneer stemde u dan in met een eis van de Vlamingen of Vlaamsgezinden? En waarover ging het dan?

- Van Cauwenberghe met zijn voorstel tot verfransing van Sint-Genesius-Rhode (coridor naar Brussel)
- Lutgen met zijn belachelijke ontketing van de 'frietoorlog' tussen VLA en WAL, terwijl de Vlamingen duidelijk hun goede wil hadden laten zien.
- Imperialistische franskiljons, waaronder het FDF

nog?

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 15:55
- Van Cauwenberghe met zijn voorstel tot verfransing van Sint-Genesius-Rhode (coridor naar Brussel)

Dan staat u lijnrecht tegen uw eigen Voorzitter die hier op dit forum al meerdere malen aangaf de grenzen van Brussel aan te passen door de faciliteitengemeenten bij Brussel aan te laten sluiten, wat de facto hetzelfde is als wat Van Cau beoogt.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 15:56
- Lutgen met zijn belachelijke ontketing van de 'frietoorlog' tussen VLA en WAL, terwijl de Vlamingen duidelijk hun goede wil hadden laten zien.

Ja, voorwaar, die zaak van MacCain-frieten. Dat was pas een gewichtig politiek thema!

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 15:57
- Imperialistische franskiljons, waaronder het FDF

Uw doorluchtige Voorzitter denkt ook daar wel wat anders over. Trouwens, over welke punten bent u het niet eens met het FDF?

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 15:57
nog?

Ja! Laat maar komen!

Yann
5 mei 2005, 15:58
Uw doorluchtige Voorzitter denkt ook daar wel wat anders over. Trouwens, over welke punten bent u het niet eens met het FDF?

U had het toch tegen mij????

Yann
5 mei 2005, 15:59
Ja, voorwaar, die zaak van MacCain-frieten. Dat was pas een gewichtig politiek thema!

Het is toch meermaals in het nieuws, en zelfs op Terzake gekomen. Waarschijnlijk dus minstens zo gewichtig als het thema: BHV

Yann
5 mei 2005, 15:59
Dan staat u lijnrecht tegen uw eigen Voorzitter die hier op dit forum al meerdere malen aangaf de grenzen van Brussel aan te passen door de faciliteitengemeenten bij Brussel aan te laten sluiten, wat de facto hetzelfde is als wat Van Cau beoogt.

U vroeg het aan mij, niet aan de voorzitter.

Jan van den Berghe
5 mei 2005, 16:01
U had het toch tegen mij????

Daar u blijkbaar de vraag niet heeft zien staan, eventjes opnieuw: over welke punten bent u het niet eens met het FDF?

Yann
5 mei 2005, 16:05
Daar u blijkbaar de vraag niet heeft zien staan, eventjes opnieuw: over welke punten bent u het niet eens met het FDF?

Ik kan mij absoluut niet vinden in de provocatieve acties van het FDF, die enkel olie op het vuur gooien. Compromissen moet je samen sluiten, niet afdwingen.

Philips Inc.
5 mei 2005, 16:49
Ik kan mij absoluut niet vinden in de provocatieve acties van het FDF, die enkel olie op het vuur gooien. Compromissen moet je samen sluiten, niet afdwingen.

Zoals het migrantenstemrecht dat ons door de Waaalse partijen in ons strot is geduwd op "zeer democratische wijze" (los van het feit of men nu voor of tegen is) ...

En nu maar janken ... hypocriet!

Als ik mijn Waalse familieleden en vrienden bezighoor over B-H-V dan weet ik genoeg: een constante stroom van desinformatie door de franstalige media en politici ...

Maar om hun eigen socio-economisch stort daar eens op te lossen daar hebben ze in 40 jaar nog geen tijd voor gehad. Nee, "solidair" moeten we zijn, want we zijn toch allemaal Belgen, tot we niet meer willen betalen natuurlijk ... :roll:

Mijn opa is in de Walen gaan werken voor zijn boterham te verdienen onder de Waalse ploegbazen in het Frans, maar o wee als de Walen en franstaligen in Vlaanderen zouden moeten komen werken .... nee, liever op hun lui gat zetten en profiteren van diegene die wel werken.

Arrogant, dat zijn ze. En Vlamingen veel te braaf en te laf ...

luc broes
6 mei 2005, 10:01
Waarom mag men niet oproepen om lezersbrieven te sturen? Al jaren en jaren hebben de VB'ers de betreffende rubrieken in de kranten gekaapt. De VB'ers willen de schijn wekken dat de Vlamingen voor de splitsing van BHV zijn, en halen daarom enkele van die brieven als 'argument' aan, terwijl twee dagen geleden onderzocht werd dat maar liefst 60 % vd Vlamingen vindt dat er veel belangrijkere zaken zijn zoals de werkloosheid.
En wellicht vindt 100% van de Vlamingen dat de beschikbaarheid van drinkwater nog belangrijker is.

Jan van den Berghe
6 mei 2005, 10:07
Ik kan mij absoluut niet vinden in de provocatieve acties van het FDF, die enkel olie op het vuur gooien. Compromissen moet je samen sluiten, niet afdwingen.

We hadden het niet over de acties van het FDF, maar wel hun programmapunten. Dus nu even opnieuw: in welke punten van het FDF kunt u zich niet vinden?

Egidius
6 mei 2005, 10:10
We hadden het niet over de acties van het FDF, maar wel hun programmapunten. Dus nu even opnieuw: in welke punten van het FDF kunt u zich niet vinden?

Het wordt wat gênant. Mag ik hem dus wat helpen?
Het juiste antwoord is het volgende: alle programmapunten van het FDF die door de strot van de Vlaamse meerderheidspartijen kunnen geduwd worden, zijn voor Yann aanvaardbaar.

Egidius

Hans1
6 mei 2005, 10:43
Dan staat u lijnrecht tegen uw eigen Voorzitter die hier op dit forum al meerdere malen aangaf de grenzen van Brussel aan te passen door de faciliteitengemeenten bij Brussel aan te laten sluiten, wat de facto hetzelfde is als wat Van Cau beoogt.

Sint-Genesius-Rode moet niet "verfranst" worden. Dat heb ik nooit gezegd. Ik vind wel dat er over de uitbreiding van Brussel moet kunnen worden gesproken gewoon omdat Brussel sociaal-economisch uit zijn voegen barst. En dat heeft hoegenaamd niets met taal te maken. Ik maak van taal immers geen existentieel principe zoals u.

Voorts ben ik een democraat en vind ik dat de bewoners van de rand daar zelf over moeten kunnen beslissen.

Hans1
6 mei 2005, 10:46
En wellicht vindt 100% van de Vlamingen dat de beschikbaarheid van drinkwater nog belangrijker is.

Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.

Egidius
6 mei 2005, 10:49
Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.

België koopt ook electriciteit van Frankrijk. Aansluiten bij Frankrijk, dan maar?

Er zijn misschien degelijke argumenten om België in één of andere vorm te behouden, maar bij uw partij zijn ze in elk geval niet te vinden. U maakt de Belgische beweging doorgaans belachelijk.

Egidius

Jan van den Berghe
6 mei 2005, 10:57
Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.

Menslief, ik wist wel dat de belgicisten niet met de tijd meegaan, maar dat het zo erg is wist ik niet.

Vlaanderen heeft sedert de jaren tachtig (toen er spanningen waren met Wallonië over het drinkwater) zwaar geïnvesteerd in eigen waterwinning. Op dit ogenblik produceert Vlaanderen 80% (jawel, o doorluchtige Leider-Voorzitter) van zijn eigen drinkwater. De resterende 20% koopt Vlaanderen zowel in Wallonië, Frankrijk als Nederland.

Leer u dus informeren.

luc broes
6 mei 2005, 11:07
Sint-Genesius-Rode moet niet "verfranst" worden. Dat heb ik nooit gezegd. Ik vind wel dat er over de uitbreiding van Brussel moet kunnen worden gesproken gewoon omdat Brussel sociaal-economisch uit zijn voegen barst. En dat heeft hoegenaamd niets met taal te maken. Ik maak van taal immers geen existentieel principe zoals u.
Voorts ben ik een democraat en vind ik dat de bewoners van de rand daar zelf over moeten kunnen beslissen.
Als taal voor jou en andere Belgen niet belangrijk is, goed voor ons wel, en laat het dan in Vlaanderen het Nederlands zijn.
Als democraat vind je het mogelijk ook goed dat Marokkaanse en Turkse wijken bij het moederland aansluiten. Zeker voor de Franstalige brusselse democraten moet dat geen probleem zijn.

Jan van den Berghe
6 mei 2005, 11:11
Als taal voor jou en andere Belgen niet belangrijk is, goed voor ons wel, en laat het dan in Vlaanderen het Nederlands zijn.
Als democraat vind je het mogelijk ook goed dat Marokkaanse en Turkse wijken bij het moederland aansluiten. Zeker voor de Franstalige brusselse democraten moet dat geen probleem zijn.

En ongetwijfeld is Hans I le Grand een grote voorstander van een grote metropool Hasselt-Maastricht-Aken...

mulder7
7 mei 2005, 11:51
Vandaag nog meer toffe lezersbrieven in HLN, in ieder geval toch genoeg voor "mensen die daar totaal niet in geïnteresseerd zijn". Spijtig genoeg voor het humorgehalte niet één bubbelschrijfsel; de redactie is blijkbaar voorgoed gekaapt door stoute racistische en nazistische flaminganten ;-) .

Jan van den Berghe
7 mei 2005, 13:01
Vandaag nog meer toffe lezersbrieven in HLN, in ieder geval toch genoeg voor "mensen die daar totaal niet in geïnteresseerd zijn". Spijtig genoeg voor het humorgehalte niet één bubbelschrijfsel; de redactie is blijkbaar voorgoed gekaapt door stoute racistische en nazistische flaminganten ;-) .

Het groot "VlaemSSch-nationalistisch complot" in de media, nietwaar! Aldus de hooggeleerde en eerbiedwaardige Voorzitter-Leider, Hans I le Grand.

Raf
7 mei 2005, 13:31
VLAMINGEN OVER B-H-V in lezersbrieven

Bla bla bla...

Lezers in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws, 04.05.05

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

DE twee pulpgazetten bij uitstek... En daaruit leid jij af dat "de Vlamingen" het beu zijn? Kom zeg...

Rr00ttt
7 mei 2005, 14:26
Ik vind wel dat er over de uitbreiding van Brussel moet kunnen worden gesproken gewoon omdat Brussel sociaal-economisch uit zijn voegen barst.


Is het dan niet veel logischer om dat derde gewest af te schaffen en Brussel in Vlaanderen op te nemen? Dan zijn we ineens van een reeks ministers af, en met wat chance ook van de '19 Baroniën' waar corruptie en wanbeleid hoogtij viert.

Seba
7 mei 2005, 16:37
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

DE twee pulpgazetten bij uitstek... En daaruit leid jij af dat "de Vlamingen" het beu zijn? Kom zeg...

:lol: :lol: :lol: :lol:
en te zeggen dat jij zelfs zonder bron durft beweren dat geen kat geïnteresseerd is

van Maerlant
8 mei 2005, 19:31
Merkwaardig...

Ongetwijfeld herinneren de oudgedienden op dit forum nog jullie oproep om massaal lezersbrieven naar de kranten te schrijven. Toen zijn er dan ook enkele brieven (o.m. van Bruno Y. ... hoe kon het anders) in de kranten verschenen. Resultaat: jullie pakten hier dan ook met grote zegebulletins!

Of hoe de bubbelsmurfen draaien als de wind.

Weerom een geslaagde argumentie, beste Jan. Soms denk ik dat u de enige bent die het niveau van deze site op peil houdt...
Andere keren begrijp ik echter niet waar u de kracht vandaan blijft halen om steeds opnieuw mooie argumenten aan te halen terwijl die steevast botsen op de muur van non-argumentatie die de bub opwerpt om hun o zo broze belangen te verdedigen... U verricht keer op keer prometische daden, en dat moet zelf de bub toegeven.

Jan van den Berghe
8 mei 2005, 19:50
Weerom een geslaagde argumentie, beste Jan. Soms denk ik dat u de enige bent die het niveau van deze site op peil houdt...
Andere keren begrijp ik echter niet waar u de kracht vandaan blijft halen om steeds opnieuw mooie argumenten aan te halen terwijl die steevast botsen op de muur van non-argumentatie die de bub opwerpt om hun o zo broze belangen te verdedigen... U verricht keer op keer prometische daden, en dat moet zelf de bub toegeven.

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er bij de bubbels zulke lichtgewichten zijn die nauwelijks weten te discussiëren of een argumentatie uit te werken. Zelfs hun doorluchtige Voorzitter-Leider, Président-Fondateur, Génie de Bruxelles et Grand Timonier des Belgicains, Hans I le Grand, komt nauwelijks verder dan wat inhoudsloze bijdragen. Yann gaat zich meestal te buiten aan scheldpartijen. Patriot! pakt het iets verstandiger aan, maar ook hij heeft niet veel in huis. De enige die nog enigszins probeert met argumenten op de proppen te komen, is Kim. Vaak is haar redenering onsamenhangend, waarmee ze bewijst dat ze over een aantal zaken niet ten gronde heeft nagedacht.

van Maerlant
8 mei 2005, 19:55
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er bij de bubbels zulke lichtgewichten zijn die nauwelijks weten te discussiëren of een argumentatie uit te werken. Zelfs hun doorluchtige Voorzitter-Leider, Président-Fondateur, Génie de Bruxelles et Grand Timonier des Belgicains, Hans I le Grand, komt nauwelijks verder dan wat inhoudsloze bijdragen. Yann gaat zich meestal te buiten aan scheldpartijen. Patriot! pakt het iets verstandiger aan, maar ook hij heeft niet veel in huis. De enige die nog enigszins probeert met argumenten op de proppen te komen, is Kim. Vaak is haar redenering onsamenhangend, waarmee ze bewijst dat ze over een aantal zaken niet ten gronde heeft nagedacht.

Een correcte evaluatie, moet ik zeggen, en net wat ik concludeer na mijn (weliswaar korte) tijd hier op politics.be. Patriot! is wat minder extreem dan Yann, en daardoor lijken zijn posts op wat meer. Over Kims redeneringen hebt u eveneens gelijk. Zij is vaak nogal rad van tong, en dat is niet steeds een goed punt. Eer men hier uitspraken doet, moet men zijn ideeën analyseren tot men er zeker van is dat bepaalde aspecten ervan niet kunnen misbruikt worden door zijn tegenstanders.

Pol
8 mei 2005, 23:53
Belgischgezind is niet altijd Belgicistisch of unitaristisch. Uit peilingen blijkt dat 87 % van de Vlamingen voor het behoud van België is. De lezersbrieven in de kranten zijn dus allesbehalve representatief voor de werkelijkheid, tot op de dag dat 8 tot 9/10 lezersbrieven pro-Belgisch zijn.
Dit argument is dus even (on)zinvol als deze thread waarin men beweert dat het merendeel van de Vlamingen voor de splitsing van BHV is, met als zwakke argumentatie: de lezersbrieven. :roll:

Als de publieke staatsomroep, de commerciële Van Thillo-zender en de geschreven pers zwichten voor onze federale excellenties en het vertikken om hun objectieve, democratische rol te spelen, dan komen er lezersbrieven uit frustratie en uit bezorgdheid voor onze samenleving. De media vertekent de realiteit en benadrukt niet dat het argument voor de splitsing van BHV ligt bij het arrest van het Arbitragehof. Deze splitsing van BHV volgt gewoon uit de grondwet en als Verhofstadt en zijn aan Franstalig België onderdanig Paars boven de grondwet mag staan, dan is dit België gewoon op weg naar een dictatuur. Dan heb ik respect voor de legendarische woorden van Tindemans : "De grondwet is geen vodje papier... Ik wil niet dat extreem rechts of extreem links ooit kunnen verwijzen naar mij om later de democratie bij ons te vernietigen".

zorroaster
9 mei 2005, 00:21
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

DE twee pulpgazetten bij uitstek... En daaruit leid jij af dat "de Vlamingen" het beu zijn? Kom zeg...

Nochtans is de stem van iemand die HLN en GVA leest in het kieshokje evenvee
l waard als één die op "De Morgen" geabonneerd is, of je dat nu leuk vindt of niet...

zorroaster
9 mei 2005, 00:22
Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.

Inderdaad. Een goeie 10 miljard per jaar, no questions asked, en nog geld durven vragen voor een paar druppels vocht. Ze zouden verlegen moeten zijn...

Egidius
9 mei 2005, 07:20
DE twee pulpgazetten bij uitstek... En daaruit leid jij af dat "de Vlamingen" het beu zijn? Kom zeg...

Pulpgazetten, dus pulpmeningen : dat is zowat wat jij ervan denkt hé.

Egidius

luc broes
9 mei 2005, 08:48
Nochtans is de stem van iemand die HLN en GVA leest in het kieshokje evenveel waard als één die op "De Morgen" geabonneerd is, of je dat nu leuk vindt of niet...
En de lezers van HLN (de grootste krant van Vlaanderen) zijn een veelvoud van die van DM, en dat vind ik wèl leuk.
En die lezers hebben soms meer gezond verstand dan de 'intellectuelen' van DM.

Moneta
9 mei 2005, 09:09
En de lezers van HLN (de grootste krant van Vlaanderen) zijn een veelvoud van die van DM, en dat vind ik wèl leuk.
En die lezers hebben soms meer gezond verstand dan de 'intellectuelen' van DM.


Beschouwd u "intellectuelen" als iemand die alleen DM of De Standaard leest?De manier waarop u dit zegt klinkt negatief.

Ik ken nochthans genoeg mensen die zowel populaire kranten als DM of De Standaard lezen, ik reken mezelf daar ook bij.

Yann
9 mei 2005, 09:38
Een correcte evaluatie, moet ik zeggen, en net wat ik concludeer na mijn (weliswaar korte) tijd hier op politics.be. Patriot! is wat minder extreem dan Yann, en daardoor lijken zijn posts op wat meer. Over Kims redeneringen hebt u eveneens gelijk. Zij is vaak nogal rad van tong, en dat is niet steeds een goed punt. Eer men hier uitspraken doet, moet men zijn ideeën analyseren tot men er zeker van is dat bepaalde aspecten ervan niet kunnen misbruikt worden door zijn tegenstanders.

En nu een evaluatie van de Vlaams-nationalen... :roll:

Egidius
9 mei 2005, 09:45
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er bij de bubbels zulke lichtgewichten zijn die nauwelijks weten te discussiëren of een argumentatie uit te werken.

Dit weekend wat met Rudy Van Nespen van de Nationale Unie gediscussieerd. Daar zit op 't eerste zicht wel weer meer stof in. In elk geval is zijn stijl op peil. En er viel ook wat interessants te vernemen: de NU is voorstander van een afschaffing van alle grendels en speciale meerderheden, zodat de meerderheid op het federaal niveau terug normaal kan spelen!

Egidius

Mosasaurus
9 mei 2005, 10:18
En nu een evaluatie van de Vlaams-nationalen... :roll:


:vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander:

Yann
9 mei 2005, 10:21
:vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander:


Slechter dan ik dacht. :shock:

luc broes
9 mei 2005, 10:58
Beschouwd u "intellectuelen" als iemand die alleen DM of De Standaard leest?De manier waarop u dit zegt klinkt negatief.
Ik ken nochthans genoeg mensen die zowel populaire kranten als DM of De Standaard lezen, ik reken mezelf daar ook bij.
Na de laatste verkiezingen bekende PVDM dat zijn krant blijkbaar niet weet wat onder de mensen leeft. 'Deftige' redacteurs die enkel andere 'deftige' mensen ontmoeten, en niet weten wat er in werkelijkheid gebeurt. Maar toch denken dat ze de leidende klasse zijn.
Ik weet niet of u een intellectueel bent, maar uw schrijfwijze van 'Beschouwd' is eerder negatief.

Moneta
9 mei 2005, 11:14
Dyslexie is iets waar ik al jaren mee worstel, en als men er dan op zo een wijze op word gewezen, dan vraag ik me af of mensen meer interesse hebben in spelfouten en zinsconstructies dan in de discussie zelf.
Dank u voor de verbetering trouwens, ik zal er proberen op te letten of behoor ik nu ook tot een bepaalde groep van mensen die een "handicap" hebben en niet aanvaard worden? Voor bepaalde politieke partijen wel, aangezien ze alleen perfecte mensne eisen........

Knuppel
9 mei 2005, 11:38
Die rubrieken zijn met andere woorden pas representatief met de werkelijkheid, vanaf het moment dat er een meerderheid Belgischgezinde lezersbrieven gepubliceerd worden.

Waarschijnlijk zijn de Vlaams-nationalisten zich zeer goed bewust van hun gebrek aan populariteit en willen ze dat compenseren door massaal lezersbrieven te schrijven.

Zoals deze lezersbrieven?

Auteur: Jens Van Cauwenberghe, Zottegem
We worden letterlijk met studies van de transfers – steeds uitgevoerd door nationalistische instellingen of in opdracht van de Vlaamse overheid (!)- om de oren geslagen. Voor wanneer de eerste studie over de geldstromen van rijk naar arm of tussen de Vlaamse provincies? En wanneer wordt eens berekend hoeveel onze 60 ministers, 500 parlementairen, hun administraties en accomodaties jaarlijks kosten? Ik ken niemand die in een klein land als België geld wil blijven steken in de bodemloze federalistische put. Unitair maken, die handel!

Auteur: Thomas Van Linter, Wetteren
Leterme , de Vlaamse regering , separatistische bewegingen , allemaal hebben ze zo onderhand hun eigen studie over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië besteld en gekregen . De cijfers blijken mijlenver van elkaar te staan , hetgeen hun geloofwaardiheid niet ten goede komt . Maar er is nog iets dat men vergeet ; wanneer besteld men de eerste studie over de geldstromen van rijknaar arm of tussen de Vlaamse provincies ? Of de Vlaamse steden en Antwerpen , waar blijkbaar alweer een paar miljoen Euro verdwenen zijn ? En wanneer eens berekend zal worden hoeveel onze 6 regeringen , 60 ministers, 600 parlementairen, hun administraties enaccomodaties jaarlijks kosten? Want zeg nu zelf ; wie wil er geld willen blijven steken in de bodemloze put die het door Vlaamse (en Waalse) separatisten gecreeerde federale systeem is . Er is een oplossing , die onze splizieke politici blijkbaar niet willen zien ; het unitair maken van het land en zo het geld van de doorsnee burger wel op een verstandige manier besteden .

En dit zijn de brieven die op één en dezelfde dag in één krant verschenen:

Auteur: Yann Verbeeck, Vorselaar

De briefschrijver gooit alle feiten op een hoopje en maakt er een eigen (onderhoudend) verhaaltje van. Leuk voor een stationsromannetje, denk je dan, maar voor een politieke discussie in een krant? Prins Filip heeft niet het “Vlaamse volk” bedreigd. De kroonprins heeft zelfs niemand bedreigd. Hij heeft verklaard dat hij zich zou verzetten tegen het separatisme. Als (toekomstig) Koning is dat overigens ook zijn taak. De prins heeft zich ook niet uitgesproken tegen verdere regionaliseringen, zoals deze lezer beweert. Al zal hij daar uiteraard, terecht overigens, wel tegen zijn. Mocht de schrijver zijn bronnen raadplegen zou hij lezen dat de prins het federalisme zelfs een verrijking vindt. Als de flaminganten zich bedreigd voelen, moeten ze m.i. voor zichzelf spreken, niet voor alle Nederlandstaligen



Auteur: Antoine Lejeune, Gingelom

Een briefschrijver legt de vinger op de wonde. De flaminganten zijn een kleine minderheid in België, wier ideologie hoegenaamd niet gedeeld wordt door de overgrote meerderheid van de Belgen. Ook niet door de Nederlandstalige Belgen. Deze mensen beseffen dit echter zeer goed. Het frustreert hen en ze weten er geen raad mee. Ze teren op een separatistische kaste -strekking N-VA,CD&V, Belang...- en op de propaganda van de hyperflamingantische Vrt en vtm. De leugen zal echter sneuvelen in 's waarheids aanschijn. Eendracht maakt macht, al de rest is larie en apenkool.


Auteur: Ruben Cottenjé, Brugge

Onze politici zijn hypocriet. Het lijkt wel alsof hun enige taktiek om het Vlaams Belang te bestrijden bestaat uit het schaamteloos achternalopen van deze partij. Kijk naar de voorzittersverkiezingen bij de VLD. De ene kandidaat (Somers) was een ex-VU'er, de andere kandidaat (Dedecker) een populist met als belangrijkste punt samenwerking met het Vlaams Belang. Het zijn beroerde tijden voor de democratie in België. De Vlaams-nationalisten zijn in feite de schuld voor zowat alles wat foutloopt. Ze verzieken het klimaat door hun racistische neonazi-praktijken, stijl VB en Ijzerwake. Ze pleiten voortdurend voor het kapotmaken van ons land. Als het hier werkelijk zo slecht is, waarom is België dan het rijkste land van Europa en het Vlaams Gewest de rijkste regio


Auteur: Bruno Yammine, Leuven

Lezer S.O. meent dat de "Walen" bevreesd zijn om het "Vlaams geld" kwijt te raken. Dat geld verkrijgen ze, volgens hem, immers door diefstal. De Belgische sociale zekerheid die zovele mensen die in ziekte of armoede leven een houvast biedt, is volgens deze lezer dus een georganiseerd systeem van plundering. Vreemd eigenlijk dat deze lezer wel meent dat het de Franstalige politici om het geld te doen is, maar deze opmerking niet maakt voor de Vlaamse. Zijn die dan zo altruïstisch? Of is de nauwelijks verborgen agenda van S.O. gewoon de splitsing van België?


Auteur: JensVan Cauwenberghe, Zottegem

Een briefschrijver houdt een pleidooi tegen de geldverspillende Walen. Nochtans verblijft deze man op een plek waar hij nochtans een uitmuntend zicht heeft op wat eng volksnationalisme, in Afghanistan theocratisch ingekleurd, aanrichten kan. Wat zou er gebeuren indien elke staat het principe "eigen-volk-eerst" zou toepassen? Moeten India en Pakistan elkaar dan niet uitmoorden? "Bezint eer ge begint" is een mooi spreekwoord


Zal ik nog wat van de lezersbrieven opzoeken waarmee de bubbels hun gebrek aan populariteit proberen te compenseren door massaal naar ALLE kranten te schrijven?

Ik heb er namelijk nog een aantal over de Taaie van Laeken bewaard.:-D

daiwa
9 mei 2005, 11:52
Zoals deze lezersbrieven?





En dit zijn de brieven die op één en dezelfde dag in één krant verschenen:











Zal ik nog wat van de lezersbrieven opzoeken waarmee de bubbels hun gebrek aan populariteit proberen te compenseren door massaal naar ALLE kranten te schrijven?

Ik heb er namelijk nog een aantal over de Taaie van Laeken bewaard.:-D

Laat maar komen!!!! :lol:

van Maerlant
9 mei 2005, 19:27
En nu een evaluatie van de Vlaams-nationalen... :roll:

Begin maar.

Patriot!
9 mei 2005, 20:19
Dit weekend wat met Rudy Van Nespen van de Nationale Unie gediscussieerd. Daar zit op 't eerste zicht wel weer meer stof in. In elk geval is zijn stijl op peil. En er viel ook wat interessants te vernemen: de NU is voorstander van een afschaffing van alle grendels en speciale meerderheden, zodat de meerderheid op het federaal niveau terug normaal kan spelen!

Egidius

Dat zegt BUB al jaaaaaaaren.

maarte
9 mei 2005, 21:03
is de Bub al zo oud

Hans1
10 mei 2005, 10:45
Als de flaminganten er genoeg van hebben, kunnen ze nog altijd het Koninkrijk België verlaten en hun intrek nemen in het Koninkrijk Nederland of ergens in de Stille Oceaan (ik verkies dat laatste).

lomeanor
10 mei 2005, 10:50
Als de flaminganten er genoeg van hebben, kunnen ze nog altijd het Koninkrijk België verlaten en hun intrek nemen in het Koninkrijk Nederland of ergens in de Stille Oceaan (ik verkies dat laatste).

En heeft dit ook iets met de discussie te maken? Of houdt u zich gewoon bezig met het 'random' plaatsen van bubbeluitspraken?

Hans1
10 mei 2005, 10:54
Lees misschien eerst eens de titel van dit onderwerp.

Egidius
10 mei 2005, 10:58
Dat zegt BUB al jaaaaaaaren.

De BUB vindt al jaren dat de grendels en speciale meerderheden moeten afgeschaft worden? Heeft u een link naar het partijprogramma, want dat heb ik niet kunnen vinden?

Dank bij voorbaat,

Egidius

Hans1
10 mei 2005, 10:59
Eén Belg, één stem, staat duidelijk in ons programma.

muys
10 mei 2005, 11:00
Eén Belg, één stem, staat duidelijk in ons programma.

dan moet je heus niet bij de vlamingen komen melken, ga dat eens bij de franstaligen uitleggen, let wel op dat ze u niet ter plekke lynchen

Egidius
10 mei 2005, 11:32
Eén Belg, één stem, staat duidelijk in ons programma.

Ik zie niet direct de link : de afschaffing van grendels en speciale meerderheden in het federale parlement, daar ging het over. Met andere woorden: geldt voor u ook "één volksvertegenwoordiger, één stem"?
D�*t staat in het programma van de Nationale Unie. In het uwe ook? Waar?

Egidius

Hans1
10 mei 2005, 12:43
Ik heb het juist gezegd. Dat vloeit voort uit één Belg, één stem.

Egidius
10 mei 2005, 13:53
Ik heb het juist gezegd. Dat vloeit voort uit één Belg, één stem.

Daar vloeit alleen uit voort dat elke burger één stem heeft.
We hebben dan nog niets gezegd over de gelijkwaardigheid van die stemmen, en hoe die kan verwrongen worden door grendels en speciale meerderheden.
Ik noteer dus dat het BUB-programma niet voorziet in de afschaffing van grendels en speciale meerderheden, terwijl de Nationale Unie dat wel voorziet.
Wat te verwachten was, gezien de afschaffing de franstaligen in de minderheid zou kunnen zetten.

Egidius

van Maerlant
10 mei 2005, 15:53
Als de flaminganten er genoeg van hebben, kunnen ze nog altijd het Koninkrijk België verlaten en hun intrek nemen in het Koninkrijk Nederland of ergens in de Stille Oceaan (ik verkies dat laatste).

Hebt u onvoldoende 'lebensraüm' ?