PDA

View Full Version : B.u.B


C uit W
18 mei 2003, 19:04
Momenteel heeft bub met 2758/5996 getelde bureaus welgeteld 0.1%, 0.1% en 0.2 % van de stemmen , bub- beb haalt zelfs 0% :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
tot zover de meerderheid van de belgische bevolking :lol:

Bruno*
18 mei 2003, 19:26
Het gaat hem om de zetels. De N-VA zal misschien één zetel hebben- met enorme propagandamachine- wij geen, zonder budget.

Jan van den Berghe
18 mei 2003, 20:17
De N-VA zal misschien één zetel hebben- met enorme propagandamachine

Enorm? De verkiezingscampagne van de VLD en de CD&V, d�*t was enorm. Maar het N-VA was heel beheerst. Feit is dat jullie, Blubbers, nog voor kort aan het lachen waren dat N-VA de kiesdrempel niet ging halen. Blijkbaar is dat toch gelukt.

Zeno!
18 mei 2003, 20:35
Op Vlaams niveau (alle provincies samen) lijkt de N-VA net de 5% te halen. Er zijn zelfs kieskringen waarin de N-VA bijzonder goed scoort.


Voor een nieuwe partij met weinig bekende koppen, met een nieuwe naam, met een klein budget beschouw ik het resultaat van de N-VA dan ook als goed.

De komende maanden en jaren zullen we ons blijven inzetten voor onze naambekendheid en standpunten. Op naar de Vlaamse verkiezingen!

Maar het is een feit dat Vlaanderen vandaag gekozen heeft voor een SOCIAAL, PROGRESSIEF én VLAAMS beleid. Een dikke proficiat aan SP.A-Spirit!

En aan de meer dan 200.000 N-VA kiezers: bedankt!

Bruno*
19 mei 2003, 21:13
Ik ben ook blij met het doorzetten van de paarse coalitie die ongetwijfeld goed werk zal doen voor Vlaanderen (O+W)

Tantist
20 mei 2003, 17:13
Ik ben ook blij met het doorzetten van de paarse coalitie die ongetwijfeld goed werk zal doen voor Vlaanderen (O+W)

En niet voor België (Van Seine tot Maas)? Schande!!! :wink:

http://www.athenapub.com/gaul3prx.gif

zorroaster
20 mei 2003, 18:09
Het gaat hem om de zetels. De N-VA zal misschien één zetel hebben- met enorme propagandamachine- wij geen, zonder budget.

Mogen we u ook feliciteren, Tacitus (aka Bruno)? Al die progressieve Leuvenaren en studenten die zo massaal voor het project van BUB kozen, een partij van jonge en frisse mensen?
Maar liefst 180 stemmen voor de lijsttrekker Bruno Yaminne, zelf student, dat moet je verdienen, elke dag!

skye
20 mei 2003, 18:27
Het gaat hem om de zetels. De N-VA zal misschien één zetel hebben- met enorme propagandamachine- wij geen, zonder budget.

Mogen we u ook feliciteren, Tacitus (aka Bruno)? Al die progressieve Leuvenaren en studenten die zo massaal voor het project van BUB kozen, een partij van jonge en frisse mensen?
Maar liefst 180 stemmen voor de lijsttrekker Bruno Yaminne, zelf student, dat moet je verdienen, elke dag!

Ik vind dat het niet gepast is om te lachen met het leed van anderen. :wink: Dat de Bubbers nu afzien is gezien de dramatische uitslag wel duidelijk :lol:

Persoonlijk wens ik de BUB een heel goede uitslag in de volgende verkiezingen. Hierdoor zou de staatsstructuur terug een belangrijk politiek onderwerp worden. Dit zou bij de overgrote meerderheid van de bevolking die voor een verdere federalisering is de nood duidelijk maken van een Vlaams Nationalistische partij. Elke stem die de BUB extra heeft zal voor vijf extra stemmen zorgen voor de NVA of het VB.

alpina
20 mei 2003, 18:39
Het gaat hem om de zetels. De N-VA zal misschien één zetel hebben- met enorme propagandamachine- wij geen, zonder budget.

Mogen we u ook feliciteren, Tacitus (aka Bruno)? Al die progressieve Leuvenaren en studenten die zo massaal voor het project van BUB kozen, een partij van jonge en frisse mensen?
Maar liefst 180 stemmen voor de lijsttrekker Bruno Yaminne, zelf student, dat moet je verdienen, elke dag!

Ik vind dat het niet gepast is om te lachen met het leed van anderen. :wink: Dat de Bubbers nu afzien is gezien de dramatische uitslag wel duidelijk :lol:

Persoonlijk wens ik de BUB een heel goede uitslag in de volgende verkiezingen. Hierdoor zou de staatsstructuur terug een belangrijk politiek onderwerp worden. Dit zou bij de overgrote meerderheid van de bevolking die voor een verdere federalisering is de nood duidelijk maken van een Vlaams Nationalistische partij. Elke stem die de BUB extra heeft zal voor vijf extra stemmen zorgen voor de NVA of het VB.

Eigenlijk zouden we de BUB inderdaad moeten steunen. Hoe meer aandacht er besteedt wordt aan staatstructuren, hoe beter voor de Vlaamsnationalisten.

Bruno*
20 mei 2003, 21:37
Ondertussen zijn we toch vele andere kleine partijen voorbijgestoken. Mijn persoonlijke campagne beperkte zich in Leuven (einge stad in Vl-Brabant waar campagne gevoerd werd) tot het uitdelen van +/- 2500 kleine kaartjes. Gegeven dat een groot aantal mensen van een andere stad komt vind ik iets minder dan 1000 stemmen niet bepaald slecht (voorkeurstemmen interesseren me niet zo).

Jan van den Berghe
20 mei 2003, 22:21
Ondertussen zijn we toch vele andere kleine partijen voorbijgestoken. Mijn persoonlijke campagne beperkte zich in Leuven (einge stad in Vl-Brabant waar campagne gevoerd werd) tot het uitdelen van +/- 2500 kleine kaartjes. Gegeven dat een groot aantal mensen van een andere stad komt vind ik iets minder dan 1000 stemmen niet bepaald slecht (voorkeurstemmen interesseren me niet zo).

Tja, veel van die kleine partijen kwamen in een aantal gevallen gewoon in één kiesomschrijving op. In West-Vlaanderen bijvoorbeeld hadden we hier Omnium, een partij die voor de eerste keer opkwam, geen enkele propaganda heeft gemaakt en waarvan niemand goed wist waar die eigenlijk voor stond. In onze kieskring haalt die nochtans een slordige 1.600 stemmen.

Bruno*
21 mei 2003, 00:36
Omnium is wel in DS geweest...als ik me goed voorheb...
Maar goed, we zijn opgekomen in zes kieskringen (prestatie op zich), hebben de handtekeningen in tegenstelling tot sommige andere partijen niét cadeau gekregen en hebben het zeker niet slecht gedaan. We hebben nu op twee weken +/- 120 leden bij, waarvan het gros jongeren zijn (ttz mensen tussen 17-25). Tenslotte mogen we toch opkomen voor onze idealen, niet?

De verkiezingscampagne kwam relatief laat op gang. Het was immers belangrijk dat we als partij onze verantwoordelijkheid opnamen in de anti-oorlogsbeweging. Op Dag X betoogden we samen met duizenden jongeren in heel België. Het werd duidelijk dat een kracht als LSP een versterking van de beweging betekent. Onze activiteit is in die periode volledig op de anti-oorlogsbeweging gericht, wat noodzakelijk was. (...)Het resultaat (8.337 stemmen) is bovendien niet slecht voor een eerste verkiezingsdeelname op dit niveau. Met een kleine partij met beperkte middelen. Ons budget bedroeg 5.000 Euro. (...)Het is een korte verkiezingscampagne geweest waarbij we tienduizenden pamfletten verspreid hebben en duizenden affiches



5000 Euro-8000 stemmen... Pas toch maar op met de BUB want itt tot de LSP hebben wij wel toekomst...

Jan van den Berghe
21 mei 2003, 16:44
Omnium is wel in DS geweest...als ik me goed voorheb...

Ja, een klein artikeltje en dat was het.

Bruno*
21 mei 2003, 19:30
Ik beweerde toch niet meer.
Hebben die mannen een website?

Jan van den Berghe
21 mei 2003, 19:33
Ik beweerde toch niet meer.

De kunst van suggeren is ook iets. In ieder geval doet u alsof Omnium meer media-aandacht heeft gekregen dan uw partij.

Bruno*
21 mei 2003, 19:43
Nee, zeker niet. (tenzij in W-Vlaanderen mss?); hebben ze een programma?

Jan van den Berghe
21 mei 2003, 19:46
Nee, zeker niet. (tenzij in W-Vlaanderen mss?); hebben ze een programma?

Geen idee: zoals al eerder gezegd, er werd geen propaganda gemaakt en wie ik er ook over sprak wist niet waar die partij eigenlijk voor stond. Toch haalde Omnium een gelijkaardig aantal stemmen als BUB (op het niveau van een kieskring).

Bruno*
21 mei 2003, 19:48
Vreemd. Ik kan er niet over oordelen... te weinig op hoogte van partij.

zorroaster
21 mei 2003, 22:11
Omnium is wel in DS geweest...als ik me goed voorheb...


BUB ook, als ik het goed voorheb...
Zou je moeten weten, Tacitus, want je kop stond afgedrukt naast het BUB-artikel!

Bruno*
21 mei 2003, 23:22
Tuurlijk...maar we kregen zoveel aandacht he :wink: