PDA

View Full Version : Onderhandelingen over B-H-V zijn afgesprongen!!


William
10 mei 2005, 22:33
di 10/05/05 - De vergadering van de federale toponderhandelaars is dinsdag om 22.30 uur zonder resultaat beëindigd. Woensdag zal premier Guy Verhofstadt kort na de middag een verklaring namens de regering afleggen in het parlement.

http://vrtnieuws.telenet-media.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.telenet-media.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.telenet-media.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.telenet-media.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.telenet-media.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.telenet-media.be/html/nieuws/images/spacer.gifOver deze verklaring zal hij voorafgaandelijk verslag uitbrengen bij de koning,
zo verklaarde de woordvoerder van de eerste minister.

Of dit nu betekent dat Verhofstadt morgen het ontslag van zijn regering aan de koning zal aanbieden, is hoogst onduidelijk. De woordvoerder van de premier wou daarover ook niks meer kwijt.

Volgens PS-kringen zouden de onderhandelaars zonder akkoord uit mekaar gegaan zijn en bleek het niet mogelijk om verder te onderhandelen. De PS zou nu een inititiatief van Verhofstadt verwachten.

De gesprekken over Brussel-Halle-Vilvoorde liepen bijzonder moeizaam. Groot pijnpunt is de uitbreiding van de faciliteiten van Franstaligen.

www.vrtnieuws.net (http://www.vrtnieuws.net)

--->> Einde Verhofstadt II??

time bomb
10 mei 2005, 22:37
de standaard is iets beter ingelicht:

BRUSSEL - Het topoverleg over de kwestie B-H-V is afgebroken. De onderhandelaars zouden zijn overeengekomen dat er geen oplossing komt, maar dat de regering blijft voortregeren. Er is geen oplossing voor B-H-V, de onderhandelaars willen niet dat regering valt. Vrijdag vertrouwensstemming in de Kamer.
Premier Verhofstadt zal morgen verslag uitbrengen bij de koning en een verklaring afleggen in de Kamer. Vrijdag zou een vertrouwensstemming volgen.

Hebben ze voor het vetrouwen te behouden 50% of 66% nodig?

William
10 mei 2005, 23:19
de standaard is iets beter ingelicht:

BRUSSEL - Het topoverleg over de kwestie B-H-V is afgebroken. De onderhandelaars zouden zijn overeengekomen dat er geen oplossing komt, maar dat de regering blijft voortregeren. Er is geen oplossing voor B-H-V, de onderhandelaars willen niet dat regering valt. Vrijdag vertrouwensstemming in de Kamer.
Premier Verhofstadt zal morgen verslag uitbrengen bij de koning en een verklaring afleggen in de Kamer. Vrijdag zou een vertrouwensstemming volgen.

Hebben ze voor het vetrouwen te behouden 50% of 66% nodig?

Als ik me niet vergis, een gekwalificeerde meerderheid of een volstrekte meerderheid?

ray
10 mei 2005, 23:44
was het niet de bedoeling dat de walen iets in ruil zou geven aan de vlamingen bij een niet-splitsing??

ray
10 mei 2005, 23:48
de standaard is iets beter ingelicht:

BRUSSEL - Het topoverleg over de kwestie B-H-V is afgebroken. De onderhandelaars zouden zijn overeengekomen dat er geen oplossing komt, maar dat de regering blijft voortregeren. Er is geen oplossing voor B-H-V, de onderhandelaars willen niet dat regering valt. Vrijdag vertrouwensstemming in de Kamer.
Premier Verhofstadt zal morgen verslag uitbrengen bij de koning en een verklaring afleggen in de Kamer. Vrijdag zou een vertrouwensstemming volgen.

Hebben ze voor het vetrouwen te behouden 50% of 66% nodig?
dat doet er nu niet eens meer toe, hij zou het bijna zeker krijgen:

Het lijdt geen twijfel dat Verhofstadt, wellicht vrijdag, dit vertrouwen zal krijgen. De meerderheidspartijen spraken af dat ze niet willen struikelen over dossier 177, zoals SP.A-voorzitter Steve Stevaert het steeds noemde. De zitting van de kamercommissie voor Binnenlandse Zaken, waar deze middag na maandenlang gefilibuster eindelijk over een Vlaams splitsingsvoorstel zou worden gestemd, wordt afgeblazen.

Fieseler
10 mei 2005, 23:53
was het niet de bedoeling dat de walen iets in ruil zou geven aan de vlamingen bij een niet-splitsing??

Ben beniewd naar de reaktie van de CD&V/NVA in de Vlaamse regering...onverwijld

zorroaster
11 mei 2005, 00:04
dat doet er nu niet eens meer toe, hij zou het bijna zeker krijgen:

Waar haal je vandaan dat de Kamercommissie van morgen niet doorgaat?

Jazeker
11 mei 2005, 00:08
Ben beniewd naar de reaktie van de CD&V/NVA in de Vlaamse regering...onverwijld

Uw reactie is ongehoord. Vanuit de Vlaamse regering krijg je niet meer gedaan dan dit. Het weekeinde ervoor hadden CD&V en N-VA reeds de VLD die bij monde van Dewael (what's in a name) een proefballonnetje opliet in de richting van niet-splitsing teruggestuurd met de dreiging het Vlaamse regeerakkoord op te blazen. De VLD en de SP.a storen zich daar niet langer aan omdat ze weten dat de grootste vetpotten nog op Brussel-Frans te vinden zijn.

Ik voel wel onmacht. Dat mijn stem, hoezeer mijn gekozenen ook proberen, niets uitmaakt omdat er een consensus is om die slappe machtsgeile figuur aan de macht te houden zodat er weer naar hartelust kan gesloeberd worden in de vetpotten door de anderen, is zo frustrerend dat ik zin heb om hen hoogstpersoonlijk allemaal het ziekenhuis in te meppen.

Ach ja... we zien wel waar hij eindigt, "de man die zijn succes zou afmeten aan het inkrimpen van het VB".

daiwa
11 mei 2005, 00:24
Waar haal je vandaan dat de Kamercommissie van morgen niet doorgaat?

Ik heb Jo Van Deurzen bezig gehoord in Terzake en ik moet zeggen,nog niet te dikwijls een politieker zo kwaad gezien om niet zeggen razend.

Wij willen geen crisis maar wel dat de andere partijen hun woord dat ze drie!!! keer hebben gegeven nakomen en dat is: een splitsing ZONDER COMPENSATIES!!!!
Was die kwaad zeg. :-o

Grellig
11 mei 2005, 00:25
Ben echt benieuwd met welk verhaal Verhofstadt morgen gaat afkomen!De eisen die de Franstaligen op tafel hebben gelegd zal ons,Vlamingen,nog verder in het hoekje drijven.

De strijd voor de Vlaamse rechten,die bloed zweet en tranen hebben gekost,komt hier wel erg in het gedrang.Als Belgie barst is het wel degelijk de schuld van de Franstaligen,een wet is een wet,en een wet kun je niet omzeilen!!

Grellig
11 mei 2005, 00:27
Ik heb Jo Van Deurzen bezig gehoord in Terzake en ik moet zeggen,nog niet te dikwijls een politieker zo kwaad gezien om niet zeggen razend.

Wij willen geen crisis maar wel dat de andere partijen hun woord dat ze drie!!! keer hebben gegeven nakomen en dat is: een splitsing ZONDER COMPENSATIES!!!!
Was die kwaad zeg. :-o

Heb ik ook gezien,tot nu toe hebben ze hun aan het woord gehouden,nu is het afwachten als ze dat ook gaan doen als ze voelen dat de regering op vallen staat daiwa.En zover gaat het komen!

ray
11 mei 2005, 00:29
Waar haal je vandaan dat de Kamercommissie van morgen niet doorgaat?mijn reply was op de persoon ervoor die zich afvroeg hoeveel % ze nodig zouden hebben om het vertrouwen te behouden en hij misschien luidop had gehoopt dat verhofstadt dat vertrouwen niet zou krijgen. Bron was De Standaard.

Ze konden eigenlijk nu kiezen:
- macht behouden en proberen nog het beste van te maken nog voor de volgende verkiezingen
- regering laten vallen en wat meer geloofwaardigheid behouden bij de kiezers van dat het probleem niet bij hen lag.

hoe het ook zij, stemmen zouden ze sowieso verliezen, alleen wat minder bij het 2e alternatief. Het was maar een kwestie van het beste slechte te kiezen (voor hun verdere politieke macht). En toch snap ik nog altijd niet waarom de vlamingen nu niets meer heeft gekregen door deze niet-splitsing.

William
11 mei 2005, 00:31
Ik heb Jo Van Deurzen bezig gehoord in Terzake en ik moet zeggen,nog niet te dikwijls een politieker zo kwaad gezien om niet zeggen razend.

Wij willen geen crisis maar wel dat de andere partijen hun woord dat ze drie!!! keer hebben gegeven nakomen en dat is: een splitsing ZONDER COMPENSATIES!!!!
Was die kwaad zeg. :-o

Ik heb eigenlijk wel sympathie voor die mens, ook al is het een kattekop, hij zegt steeds waarop het staat en is geen good-news-show-beest maar beloofd wat hij nakomt. Hij zou welkom zijn in het VB, hij zegt wat hij denkt, en vooral wat de meeste Vlamingen denken!

daiwa
11 mei 2005, 00:31
Heb ik ook gezien,tot nu toe hebben ze hun aan het woord gehouden,nu is het afwachten als ze dat ook gaan doen als ze voelen dat de regering op vallen staat daiwa.En zover gaat het komen!

Zover gaat het zeker komen Grellig.
Of BHV nu gesplitst word of niet vallen zal ze en ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van de Walen straks. Die gaan dat zomaar niet aanvaarden denk ik.

ray
11 mei 2005, 00:35
Ik heb Jo Van Deurzen bezig gehoord in Terzake en ik moet zeggen,nog niet te dikwijls een politieker zo kwaad gezien om niet zeggen razend.

Wij willen geen crisis maar wel dat de andere partijen hun woord dat ze drie!!! keer hebben gegeven nakomen en dat is: een splitsing ZONDER COMPENSATIES!!!!
Was die kwaad zeg. :-ojup, maar hij speelt het ook heel slim door in te spelen op de domheid van vele vlamingen. hij weet evengoed dat die "onverwijld" onmogelijk is en was. Ze zijn er natuurlijk in geslaagd om dat te laten optekenen in het Vlaamse regeerakkoord, wat de grootste fout was vd de paarse regering, ze hadden zich wat laten meeslepen van de verkiezingsgekte en de overwinning van cd&v/n-va. Nu kan hij zoveel hij wil hakken op de federale regering zonder zelf te worden aangetast want hij zit mooi in de vlaamse regering. Ik vraag mij af of onze Jo ook zo moedig zou geweest zijn indien zij in de plaats van vld of spa/spirit zou zijn.

De eisen van de walen waren echt wel onaanvaardbaar. Een halve splitsing + die hele waslijst aan eisen + dat inschrijvingsrecht! Dat was pas onaanvaardbaar. Belachelijk. De walen hebben ervoor gezorgd dat de populaire gedachte van een onafhankelijk vlaanderen een pak groter wordt.

daiwa
11 mei 2005, 00:36
Ik heb eigenlijk wel sympathie voor die mens, ook al is het een kattekop, hij zegt steeds waarop het staat en is geen good-news-show-beest maar beloofd wat hij nakomt. Hij zou welkom zijn in het VB, hij zegt wat hij denkt, en vooral wat de meeste Vlamingen denken!

Hij heeft zeker de juiste mentaliteit om bij het VB te komen, zonder rond de pot te draaien zeggen waar het op staat.

Grellig
11 mei 2005, 00:37
Zover gaat het zeker komen Grellig.
Of BHV nu gesplitst word of niet vallen zal ze en ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van de Walen straks. Die gaan dat zomaar niet aanvaarden denk ik.

Ze hebben zoveel niet aanvaard daiwa,maar we laten ons niet kisten!!

Het is verdorie nu al alles Frans wat de klok slaat,je kunt geen 80km rijden in Belgie of je zit met die verdomde franse wegwijzers en straatplannen,en dan nog Franstaligen die het vertikken om een woord Nederlands te praten!

We zijn het onze voorvaderen verschuldigd mensen,we laten ons niets opdringen!

daiwa
11 mei 2005, 00:41
jup, maar hij speelt het ook heel slim door in te spelen op de domheid van vele vlamingen. hij weet evengoed dat die "onverwijld" onmogelijk is en was. Ze zijn er natuurlijk in geslaagd om dat te laten optekenen in het Vlaamse regeerakkoord, wat de grootste fout was vd de paarse regering, ze hadden zich wat laten meeslepen van de verkiezingsgekte en de overwinning van cd&v/n-va. Nu kan hij zoveel hij wil hakken op de federale regering zonder zelf te worden aangetast want hij zit mooi in de vlaamse regering. Ik vraag mij af of onze Jo ook zo moedig zou geweest zijn indien zij in de plaats van vld of spa/spirit zou zijn.

De eisen van de walen waren echt wel onaanvaardbaar. Een halve splitsing + die hele waslijst aan eisen + dat inschrijvingsrecht! Dat was pas onaanvaardbaar. Belachelijk. De walen hebben ervoor gezorgd dat de populaire gedachte van een onafhankelijk vlaanderen een pak groter wordt.

Hij heeft het op een bepaald punt wel iet gemakkelijker ja, maar hij heeft vandaag voor de CD&V de lat wel erg hoog gelegd door te zeggen: géén compensaties.
Hij had het de CD&V ook gemakkelijker kunnen maken door te zeggen wij willen wel iet geven maar niet zoveel.

William
11 mei 2005, 00:42
jup, maar hij speelt het ook heel slim door in te spelen op de domheid van vele vlamingen. hij weet evengoed dat die "onverwijld" onmogelijk is en was. Ze zijn er natuurlijk in geslaagd om dat te laten optekenen in het Vlaamse regeerakkoord, wat de grootste fout was vd de paarse regering, ze hadden zich wat laten meeslepen van de verkiezingsgekte en de overwinning van cd&v/n-va. Nu kan hij zoveel hij wil hakken op de federale regering zonder zelf te worden aangetast want hij zit mooi in de vlaamse regering. Ik vraag mij af of onze Jo ook zo moedig zou geweest zijn indien zij in de plaats van vld of spa/spirit zou zijn.

De eisen van de walen waren echt wel onaanvaardbaar. Een halve splitsing + die hele waslijst aan eisen + dat inschrijvingsrecht! Dat was pas onaanvaardbaar. Belachelijk. De walen hebben ervoor gezorgd dat de populaire gedachte van een onafhankelijk vlaanderen een pak groter wordt.

Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
De CD&V-nva in het Vlaams regeerakkoord.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten en oren' vind ik ziekelijk!
Voer gewoon uit wat jullie beloofd hebben!!

daiwa
11 mei 2005, 00:44
Ze hebben zoveel niet aanvaard daiwa,maar we laten ons niet kisten!!

Het is verdorie nu al alles Frans wat de klok slaat,je kunt geen 80km rijden in Belgie of je zit met die verdomde franse wegwijzers en straatplannen,en dan nog Franstaligen die het vertikken om een woord Nederlands te praten!

We zijn het onze voorvaderen verschuldigd mensen,we laten ons niets opdringen!

ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe. :-)

daiwa
11 mei 2005, 00:46
Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
De CD&V-nva in het Vlaams regeerakkoord.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten en oren' vind ik ziekelijk!
Voer gewoon uit wat jullie beloofd hebben!!

DE grote schuldigen zijn de Waalse politici die arrogant weigeren zich neer te leggen bij het arrest en de grondwet!!!!!

Grellig
11 mei 2005, 00:47
Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
De CD&V-nva in het Vlaams regeerakkoord.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten en oren' vind ik ziekelijk!
Voer gewoon uit wat jullie beloofd hebben!!

Dat is het hem net William,tot nu toe heeft de CD&V zich aan hun woord gehouden.Maar nu komt het erop aan.

Ik merkte bij Van Deurzen al enige terughoudendheid op de vraag wat hij gaat doen als de regering op vallen staat!

ray
11 mei 2005, 00:48
Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
De CD&V-nva in het Vlaams regeerakkoord.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten oren' vind ik ziekelijk!!
Voer gewoon uit wat jullie beloofd hebben!!natuurlijk is hij niet de oorzaak van de afloop, maar het is maar al te gemakkelijk om zo te zagen over die splitsing alsof het "gewoon effe ne stront doorsasjen" is.

Het is idd de fout van paars om dat te ondertekenen, en de eindverantwoordelijkheid ligt bij hen. Maar nogmaals: een onverwijlde splitsing was van te voren geweten dat dat on-mo-ge-lijk was. Het federalisme zou zoiets nooit toestaan. Ik veronderstelde toch dat zij dat op voorhand zouden weten... De vraag over de leefbaarheid van dit model kan terecht in vraag worden gesteld, maar we zitten nu eenmaal met dat systeem opgescheept, dus moeten we ernaar leven, ook in dit dossier. En dat wisten zowel de cd&v/n-va, vb als spa.a/spirit en vld/vivant.


DE grote schuldigen zijn de Waalse politici die arrogant weigeren zich neer te leggen bij het arrest en de grondwet!!!!!daar ben ik het volledig mee eens. De grootste schuld ligt bij de franstaligen.

William
11 mei 2005, 00:49
DE grote schuldigen zijn de Waalse politici die arrogant weigeren zich neer te leggen bij het arrest en de grondwet!!!!!

Inderdaad, daar geef ik u volledig in gelijk, maar als de splitsing niet doorkomt hebben langs Vlaamse kant de regeringspartijen ook een verantwoordelijkheid.
"Splits B-H-V. Een Waals njet? Draai de kraan dan dicht voor het zuiden. Voil�*, zo lossen wij dat op!”--> deze tactiek zouden ze beter hanteren.

Grellig
11 mei 2005, 00:51
ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe. :-)

Tuurlijk daiwa,en je weet ook hoe dat komt hoop ik?

Het is door de hete adem van het VB!

ray
11 mei 2005, 00:52
ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe. wat krijgen we dan nu in ruil voor de niet-splitsing? Voor zover ik kan lezen in de media, reppen ze er geen woord over. Ik hoop dan niet dat mijn vermoedens kloppen. Indien die wel kloppen, staan we geen stap vooruit, maar opnieuw achteruit...

daiwa
11 mei 2005, 00:53
Inderdaad, daar geef ik u volledig in gelijk, maar als de splitsing niet doorkomt hebben langs Vlaamse kant de regeringspartijen ook een verantwoordelijkheid.
"Splits B-H-V. Een Waals njet? Draai de kraan dan dicht voor het zuiden. Voil�*, zo lossen wij dat op!”--> deze tactiek zouden ze beter hanteren.

Inderdaad, die kraan dicht en dan wil ik nog wel eens zien hoelang de Walen non blijven zeggen, zal rap gedaan zijn.

Grellig
11 mei 2005, 00:53
wat krijgen we dan nu in ruil voor de niet-splitsing? Voor zover ik kan lezen in de media, reppen ze er geen woord over. Ik hoop dan niet dat mijn vermoedens kloppen. Indien die wel kloppen, staan we geen stap vooruit, maar opnieuw achteruit...

Dat is wachten tot morgen denk ik.............

ray
11 mei 2005, 00:56
was het niet ver de eerste keer dat het de vlamingen zijn die iets eisten ipv omgekeerd? (vergeef mij deze onwetendheid)

William
11 mei 2005, 00:57
wat krijgen we dan nu in ruil voor de niet-splitsing? Voor zover ik kan lezen in de media, reppen ze er geen woord over. Ik hoop dan niet dat mijn vermoedens kloppen. Indien die wel kloppen, staan we geen stap vooruit, maar opnieuw achteruit...


Njet, rien, nikx, noegabollen, ... een schup in uw hol.
Genoeg?:roll:

daiwa
11 mei 2005, 00:57
wat krijgen we dan nu in ruil voor de niet-splitsing? Voor zover ik kan lezen in de media, reppen ze er geen woord over. Ik hoop dan niet dat mijn vermoedens kloppen. Indien die wel kloppen, staan we geen stap vooruit, maar opnieuw achteruit...

Als we dit toegaven stonden we nog veel meer achteruit.

En als ik zag hoe razend Van Deurzen was zou die op zulke momenten wel eens kunnen zeggen: als jullie zich niet aan dat akkoord houden voel ik mij ook niet meer verplicht van mij aan het cordon te houden en ga ik praten met VB. (als dreigement)

William
11 mei 2005, 01:00
Als we dit toegaven stonden we nog veel meer achteruit.

En als ik zag hoe razend Van Deurzen was zou die op zulke momenten wel eens kunnen zeggen: als jullie zich niet aan dat akkoord houden voel ik mij ook niet meer verplicht van mij aan het cordon te houden en ga ik praten met VB. (als dreigement)

:? :? Dit is mijn prognose dan; onmiddelijk tegenreactie van het ACV, Dehaene en een ganse hoop paleislikkers, met andere woorden onmiddellijk buiten gesmeten, want praten met het Vlaams belang is 'not done!'...:?

Grellig
11 mei 2005, 01:01
Het federalisme zou zoiets nooit toestaan.

Federalisme?Federalisme "my ass" als het dit niet toestaat.Ik heb de geschiedenis van Belgie nog eens opgefrist bij mij,het zijn de Franstaligen die ons altijd onderdrukt hebben verdomme.

We hadden een zeer goede regio onder Willem van Oranje en de Franstaligen hebben hier een stokje voor gestoken.Ze hebben daar in Engeland een zeer grote fout gemaakt,naar mijn inziens.

daiwa
11 mei 2005, 01:02
Tuurlijk daiwa,en je weet ook hoe dat komt hoop ik?

Het is door de hete adem van het VB!

De druk van het VB heeft idd een grote rol gespeeld bevreesd als ze waren voor verkiezingen die er nu toch misschien komen.

Grellig
11 mei 2005, 01:04
:? :? Dit is mijn prognose dan; onmiddelijk tegenreactie van het ACV, Dehaene en een ganse hoop paleislikkers, met andere woorden onmiddellijk buiten gesmeten, want praten met het Vlaams belang is 'not done!'...:?

William,daiwa,hebben jullie Tindemans horen spreken zondag?

ray
11 mei 2005, 01:05
Federalisme?Federalisme "my ass" als het dit niet toestaat.Ik heb de geschiedenis van Belgie nog eens opgefrist bij mij,het zijn de Franstaligen die ons altijd onderdrukt hebben verdomme.

We hadden een zeer goede regio onder Willem van Oranje en de Franstaligen hebben hier een stokje voor gestoken.Ze hebben daar in Engeland een zeer grote fout gemaakt,naar mijn inziens.dat kan waar zijn, maar wat baat het nu nog (meer bepaald in dit dossier)?

De regels bepalen dat een regio de andere regio zijn wil niet mag doordrukken... Indien de vlamingen dat hadden gedaan, dan was er de alarmbelprocedure voor de walen...

William
11 mei 2005, 01:07
De druk van het VB heeft idd een grote rol gespeeld bevreesd als ze waren voor verkiezingen die er nu toch misschien komen.

Hoe graag ik het ook zou willen hé, ik denk niet dat er nu nieuwe verkiezingen komen, laat staan nog voor de zomer. Want Verhofstadt is zoals steeds een carrièrebeest geweest en zal stillens willens tot de laatste dag premier willen zijn ook al is dit ten koste van de Vlamingen en z'n carriere, maar z'n vetbetaald jobke en "hechte" vriendschap met de PS gaan eerst!!

En dit was nog de man die zei dat je z'n carriere/beleid mocht afmeten aan de achteruitgang van het Vlaams Blok/Belang!:roll:

daiwa
11 mei 2005, 01:09
:? :? Dit is mijn prognose dan; onmiddelijk tegenreactie van het ACV, Dehaene en een ganse hoop paleislikkers, met andere woorden onmiddellijk buiten gesmeten, want praten met het Vlaams belang is 'not done!'...:?

Natuurlijk zullen die oude knarren hem terug fluiten. :-(
Maar hij zal dan misschien wel iet losgemaakt hebben.

Hem buiten zetten zie ik nog niet rap gebeuren want het is heel lang geleden dat CD&V zulke cordate voorzitter heeft gehad en die ongetwijfeld veel CD&V'ers achter zich heeft.
Ik ben wel gene CD&V fan maar eerlijk is eerlijk, een man naar mijn hart vandaag.

Grellig
11 mei 2005, 01:09
dat kan waar zijn, maar wat baat het nu nog (meer bepaald in dit dossier)?

De regels bepalen dat een regio de andere regio zijn wil niet mag doordrukken... Indien de vlamingen dat hadden gedaan, dan was er de alarmbelprocedure voor de walen...

Inderdaad,de ene regio mag de andere regio niet onderdrukken,daar hebt u gelijk in,maar hoe komen we in Gods naam uit die wurggreep los??We worden leeggeknepen als een citroen,hoe je het ook bekijkt.

ray
11 mei 2005, 01:11
Hoe graag ik het ook zou willen hé, ik denk niet dat er nu nieuwe verkiezingen komen, laat staan nog voor de zomer. Want Verhofstadt is zoals steeds een carrièrebeest geweest en zal stillens willens tot de laatste dag premier willen zijn ook al is dit ten koste van de Vlamingen en z'n carriere, maar z'n vetbetaald jobke en "hechte" vriendschap met de PS gaan eerst!!

En dit was nog de man die zei dat je z'n carriere/beleid mocht afmeten aan de achteruitgang van het Vlaams Blok/Belang!:roll:ik zie niet in waarom je verhofstadt zo de schuld wil geven van deze affaire. Je moet toch ook beseffen dat hij als premier onpartijdig moet zijn. Indien hij zou zeggen: splitsen die boel, dan zou hij het verwijt krijgen van de walen: "tis ne vlaming, hij staat weer aan hun kant." Indien hij een compromis probeert uit te werken, dan krijgt hij het verwijt van de vlamingen: "tis weer ne kontlikker van walen"

en er komen zeker al geen nieuwe verkiezingen...


Inderdaad,de ene regio mag de andere regio niet onderdrukken,daar hebt u gelijk in,maar hoe komen we in Gods naam uit die wurggreep los??We worden leeggeknepen als een citroen,hoe je het ook bekijkt.probleem echter is, dat we idd nu al onderdrukt zijn, en eruit geraken is een groot probleem. De vlamingen zijn toch maar mietjes, en idd, morgen gaan we denk ik meer weten in hoeverre we een stap naar voor hebben gezet inzake weerbaarheid tov de walen ;)

William
11 mei 2005, 01:11
William,daiwa,hebben jullie Tindemans horen spreken zondag?

Ik toch niet, maar algemeen geweten is hij van theorie dat je nu moet splitsen nadat er nieuwe verkiezingen zijn geweest waarbij de splitsing in het federaal regeerakkord kan worden geschreven.
Maar dit is wel zeer omslachtig en dubbelzinning. Want hoe dan ook zullen de franstaligen blijven dwarsliggen totdat ze compensaties krijgen in ruil voor de vermelding van "splisting BHV" in het regeerakkoord en natuurlijk(!) wil de CD&V nu nieuwe verkiezingen, want ze weten héél goed dat ze bij volgende verkiezingen terug een nieuwe CD&V-premier mogen sturen naar de Wetstraat.

Grellig
11 mei 2005, 01:13
Hoe graag ik het ook zou willen hé, ik denk niet dat er nu nieuwe verkiezingen komen, laat staan nog voor de zomer. Want Verhofstadt is zoals steeds een carrièrebeest geweest en zal stillens willens tot de laatste dag premier willen zijn ook al is dit ten koste van de Vlamingen en z'n carriere, maar z'n vetbetaald jobke en "hechte" vriendschap met de PS gaan eerst!!

En dit was nog de man die zei dat je z'n carriere/beleid mocht afmeten aan de achteruitgang van het Vlaams Blok/Belang!:roll:

Maar als het zou gaan zoals u hier verteld,dan overweeg ik om te verhuizen.Het kan toch niet zijn hé,welke toekomst hebben onze kinderen in dit land?

We hebben het nog goed,maar we denderen achteruit!

Grellig
11 mei 2005, 01:17
Ik toch niet, maar algemeen geweten is hij van theorie dat je nu moet splitsen nadat er nieuwe verkiezingen zijn geweest waarbij de splitsing in het federaal regeerakkord kan worden geschreven.


Idd,maar het gaat er mij om dat het nog eens goed deed dat ik iemand hoorde spreken van de oude CVP.
Dat was nog eens eens een volkspartij sé!

William
11 mei 2005, 01:17
ik zie niet in waarom je verhofstadt zo de schuld wil geven van deze affaire. Je moet toch ook beseffen dat hij als premier onpartijdig moet zijn. Indien hij zou zeggen: splitsen die boel, dan zou hij het verwijt krijgen van de walen: "tis ne vlaming, hij staat weer aan hun kant." Indien hij een compromis probeert uit te werken, dan krijgt hij het verwijt van de vlamingen: "tis weer ne kontlikker van walen"

Dit heeft niets te maken met 'neutraal' te zijn, dit heeft te maken met de uitspraak van een aanzienlijk hof, het Arbitragehof, na te leven.
Het Arbitragehof zegt dat er voor 2007 een oplossing moet zijn, wat de splitsing is, wel als Premier moet je dit arrest ook volgens anders verloochen je de rechtspraak in Belgie en het aanzien van neutrale rechters.
En als er geen akkoord komt in de federale regering over BHV is het niet meer dan logisch dat verhofstadt als hoofd van de regering hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld! Er zijn voor minder zaken al Premiers gevallen in onze o zo rijke Belgische geschiedenis.. *kuch* *kuch*

daiwa
11 mei 2005, 01:20
ik zie niet in waarom je verhofstadt zo de schuld wil geven van deze affaire. Je moet toch ook beseffen dat hij als premier onpartijdig moet zijn. Indien hij zou zeggen: splitsen die boel, dan zou hij het verwijt krijgen van de walen: "tis ne vlaming, hij staat weer aan hun kant." Indien hij een compromis probeert uit te werken, dan krijgt hij het verwijt van de vlamingen: "tis weer ne kontlikker van walen"

en er komen zeker al geen nieuwe verkiezingen...


probleem echter is, dat we idd nu al onderdrukt zijn, en eruit geraken is een groot probleem. De vlamingen zijn toch maar mietjes, en idd, morgen gaan we denk ik meer weten in hoeverre we een stap naar voor hebben gezet inzake weerbaarheid tov de walen ;)

Verhofstadt had in het verleden wel geen probleem om de Waalse kant te kiezen, denken we maar aan de tabakswet, snelbelgwet en als toemaatje het vreemdelingenstemrecht en dat allemaal tegen de wil van de Vlamingen!!!!!!

Dat moesten de Vlamingen allemaal wel slikken. :twisted:

Grellig
11 mei 2005, 01:20
Dit heeft niets te maken met 'neutraal' te zijn, dit heeft te maken met de uitspraak van een aanzienlijk hof, het Arbitragehof, na te leven.
Het Arbitragehof zegt dat er voor 2007 een oplossing moet zijn, wat de splitsing is, wel als Premier moet je dit arrest ook volgens anders verloochen je de rechtspraak in Belgie en het aanzien van neutrale rechters.
En als er geen akkoord komt in de federale regering over BHV is het niet meer dan logisch dat verhofstadt als hoofd van de regering hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld! Er zijn voor minder zaken al Premiers gevallen in onze o zo rijke Belgische geschiedenis.. *kuch* *kuch*

Zullen het dan kinderziektes zijn William?Zullen we het onder die noemer plaatsen?;-)

Grellig
11 mei 2005, 01:22
Verhofstadt had in het verleden wel geen probleem om de Waalse kant te kiezen, denken we maar aan de tabakswet, snelbelgwet en als toemaatje het vreemdelingenstemrecht en dat allemaal tegen de wil van de Vlamingen!!!!!!

Dat moesten de Vlamingen allemaal wel slikken. :twisted:

Tuurlijk,ze moesten hun stemvee vinden en afstellen he daiwa.

daiwa
11 mei 2005, 01:25
Tuurlijk,ze moesten hun stemvee vinden en afstellen he daiwa.

Verhofstadt bleef/blijft juist premier met de gratie van Di Rupo, zover is het hier gekomen. 8O

Van dat stemvee zal niet veel meer overschieten. ;-)

ray
11 mei 2005, 01:25
Dit heeft niets te maken met 'neutraal' te zijn, dit heeft te maken met de uitspraak van een aanzienlijk hof, het Arbitragehof, na te leven.
Het Arbitragehof zegt dat er voor 2007 een oplossing moet zijn, wat de splitsing is, wel als Premier moet je dit arrest ook volgens anders verloochen je de rechtspraak in Belgie en het aanzien van neutrale rechters.
En als er geen akkoord komt in de federale regering over BHV is het niet meer dan logisch dat verhofstadt als hoofd van de regering hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld! Er zijn voor minder zaken al Premiers gevallen in onze o zo rijke Belgische geschiedenis.. *kuch* *kuch*oops, ik had het arbitragehof over het hoofd gezien. ;)

William
11 mei 2005, 01:27
Idd,maar het gaat er mij om dat het nog eens goed deed dat ik iemand hoorde spreken van de oude CVP.
Dat was nog eens eens een volkspartij sé!

Zus en zo, langs de ene kant en in vergelijking met de VLD waren ze minder machtsgeil wat hun onderhandelingen met de franstaligen betrof allezins. Er zijn genoeg Martens en Tindemansen gekomen om dit te bewijzen.
Liever struikelen dan teveel moeten toegeven.
Langs de andere kant blijven ze vurige aanhangers van het paleis en de hedendaagse Belgische etablishment. Ook hun inbreng in verscheidene akkoorden zoals het Egmontpakt of de michielsakkoorden zind me niet.
Maar bon, als critische denker moet ik toegeven dat de oude rakkers zoals Dehaene en Eyskens meer verdwenen zijn en plaatst gemaakt hebben voor Leterme en Vandeurzen, alhoewel je mij nooit ziet stemmen op een kattekop.
Want die 40 jaar CVP ligt me nog teveel op de maag..

Grellig
11 mei 2005, 01:30
Verhofstadt bleef/blijft juist premier met de gratie van Di Rupo, zover is het hier gekomen. 8O

Van dat stemvee zal niet veel meer overschieten. ;-)

Vanhecke zegt in het VB-magazine dat we geen bang moeten hebben dat Di Rupo dreigt met het "einde van Belgie".Belgie is hun levensverzekering en ze kunnen niet verder zonder de miljardenstroom.

daiwa
11 mei 2005, 01:30
Zus en zo, langs de ene kant en in vergelijking met de VLD waren ze minder machtsgeil wat hun onderhandelingen met de franstaligen betrog allezins. Er zijn genoeg Martens en Tindemansen gekomen om dit te bewijzen.
Liever struikelen dan teveel moeten toegeven.
Langs de andere kant blijven ze vurige aanhangers van het paleis en de hedendaagse Belgische etablishment. Ook hun inbreng in verscheidene akkoorden zoals het Egmontpakt of de michielsakkoorden zind me niet.
Maar bon, als critische denker moet ik toegeven dat de oude rakkers zoals Dehaene en Eyskens meer verdwenen zijn en plaatst gemaakt hebben voor Leterme en Vandeurzen, alhoewel je mij nooit ziet stemmen op een kattekop.
Want die 40 jaar CVP ligt me nog teveel op de maag..

Ik zal er ook niet opstemmen maar ik voel mij niet te beroerd om toe te geven dat De Crem en Van Deurzen mij wel aanstaan.

Grellig
11 mei 2005, 01:33
Ik zal er ook niet opstemmen maar ik voel mij niet te beroerd om toe te geven dat De Crem en Van Deurzen mij wel aanstaan.

Mij ook niet daiwa,op dit gebied (BHV) laten ze hun tanden zien,maar op andere gebieden kunnen ze echt niet op mijn sympathie rekenen,hier ligt het VB me nauwer aan het hart.

William
11 mei 2005, 01:34
Vanhecke zegt in het VB-magazine dat we geen bang moeten hebben dat Di Rupo dreigt met het "einde van Belgie".Belgie is hun levensverzekering en ze kunnen niet verder zonder de miljardenstroom.

Inderdaad dat is de bittere waarheid en de bittere pil die we moeten slikken.
Onze Dirupo doet in z'n broek al wanneer de Vlamingen klappen over onafhankelijkheid waardoor z'n vetbetaalde loon in het vizier komt want zouden de Walen die nog kunnen betalen.
Verder blijft het een harde realiteit wetend dat wij als Vlamingen nog lang die transfers mogen betalen aan de waalse stijfkoppen.
Alhowel mss na een paar keer verkiezingen het Vlaams belang wel eens de absolute meerderheid kan halen...let's hoooopppee

ray
11 mei 2005, 01:34
ik stel anders voor aan de cd&v/n-va om nog eens BHV als thema te gebruiken bij de volgende federale verkiezingen ;)

daiwa
11 mei 2005, 01:36
Mij ook niet daiwa,op dit gebied (BHV) laten ze hun tanden zien,maar op andere gebieden kunnen ze echt niet op mijn sympathie rekenen,hier ligt het VB me nauwer aan het hart.

Recht aan recht toe, klinkt het niet dan botst het.
Niet rond de pot draaien. ;-)

ray
11 mei 2005, 01:37
Alhowel mss na een paar keer verkiezingen het Vlaams belang wel eens de absolute meerderheid kan halen...let's hoooopppeezolang het cordon sanitaire in stand blijft, zal dat zeker komen. Tenminste, als ze zo blijven stijgen. Het is een kwestie van tijd...

Grellig
11 mei 2005, 01:38
Alhowel mss na een paar keer verkiezingen het Vlaams belang wel eens de absolute meerderheid kan halen...let's hoooopppee

Idd,lets hope.Ik wil alvast mijn broeksriem ervoor aanhalen en vechten voor een toekomst voor onze kinderen en uit respect voor mijn ouders,grootouders,overgrootouders!!

daiwa
11 mei 2005, 01:40
zolang het cordon sanitaire in stand blijft, zal dat zeker komen. Tenminste, als ze zo blijven stijgen. Het is een kwestie van tijd...

Vroeg of laat breekt één of andere partij wel dat cordon uit noodzaak.

Maar één ding weet ik wel zeker, als het VB ooit moest samengaan met de VLD die de Vlamingen wou verraden is dat voor mij een brug te ver.

Grellig
11 mei 2005, 01:41
Recht aan recht toe, klinkt het niet dan botst het.
Niet rond de pot draaien. ;-)

Eigen volk eerst!
Aanpassen of opkrassen!
Vlaanderen voor Vlamingen!

Nog iets? ;-)

daiwa
11 mei 2005, 01:43
Eigen volk eerst!
Aanpassen of opkrassen!
Vlaanderen voor Vlamingen!

Nog iets? ;-)


:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

William
11 mei 2005, 01:44
Eigen volk eerst!
Aanpassen of opkrassen!
Vlaanderen voor Vlamingen!

Nog iets? ;-)

Baas in eigen land! ;-)

daiwa
11 mei 2005, 01:46
Baas in eigen land! ;-)

En ik nu baas in mijn bed se.
Slaapwel mannen. ;-)

Grellig
11 mei 2005, 01:46
Baas in eigen land! ;-)

Oeps,die was me ontgaan,zeker niet vergeten!! 8)

Grellig
11 mei 2005, 01:46
En ik nu baas in mijn bed se.
Slaapwel mannen. ;-)

ik ook,good night everybody!

William
11 mei 2005, 01:48
En ik nu baas in mijn bed se.
Slaapwel mannen. ;-)

Dat is het beste voorstel dak vandaag al gehoord heb si.
Morgen voortgaan of morgen vallen, ik ga hier nu in slaapvallen..:sleeping:

Boontjes
11 mei 2005, 01:58
mijn reply was op de persoon ervoor die zich afvroeg hoeveel % ze nodig zouden hebben om het vertrouwen te behouden en hij misschien luidop had gehoopt dat verhofstadt dat vertrouwen niet zou krijgen. Bron was De Standaard.

Ze konden eigenlijk nu kiezen:
- macht behouden en proberen nog het beste van te maken nog voor de volgende verkiezingen
- regering laten vallen en wat meer geloofwaardigheid behouden bij de kiezers van dat het probleem niet bij hen lag.

hoe het ook zij, stemmen zouden ze sowieso verliezen, alleen wat minder bij het 2e alternatief. Het was maar een kwestie van het beste slechte te kiezen (voor hun verdere politieke macht). En toch snap ik nog altijd niet waarom de vlamingen nu niets meer heeft gekregen door deze niet-splitsing.
Misschien is het nog beter zo dan de regering te laten vallen (alhoewel) of België te laten barsten. Nu ligt de bal weer in het kamp van de Vlaamse regering - misschien kunnen ze daar de omzendbrieven Peeters nog wat verstrengen, of er een paar nieuwe bij maken i.v.m. zorg, onderwijs, administratie enz. Nu is het aan CD&V en NVA! En dat was toch van meetaf an de bedoeling, of niet ?

/\|cazar
11 mei 2005, 02:31
Als kwalboekhouder leterme iet of wat zelfrespect heeft - ik betwijfel het eerlijk gezegd heel sterk - zou hij zijn conclusies moeten trekken.

Maar leterme is een vloamink, een opportunist tot in de kist, die kiest voor een vet postje en de rest laat sudderen in hun eigen vet.

En dan maar klagen over de zoveelste helderwitte zondag.

Pollebru
11 mei 2005, 05:06
Het enige dat le metre kan doen om zijn gezicht te redden is de kruipige socialisten en pvv ers uit de Vlaamse regering smijten. Een woord is een woord, maar ja postjes hé.

stab
11 mei 2005, 06:15
Is er een grotere beginselvastheid bij het spirit van Anciaux dan bij de n-va van Geert Bourgeois?
Spirit Vlaamser dan n-va?

Internaut
11 mei 2005, 07:04
Vandaag deze zonnige 11 Mei is een dag dat vele mensen die nog niet op het Vlaams Belang hebben gestemd, daar nu eens gaan over beginnen nadenken als ze het horen in de pers/media. Verhofstadt faalt weeral! Vele valse beloften, de regering die vertraagde en zo de sociaal economische problemen in ons land stilstonden. Wat een zielige incompetente regering...
De oppositiepartijen halen een slag thuis!
De bevolking vond al dat gans dit BHV dossier te lang duurde en nu ze gaan merken dat al die tijd verloren moeite was omdat er uiteindelijk geen oplossing is, zal de frustratie wel eens toenemen.

Egidius
11 mei 2005, 07:19
Waar haal je vandaan dat de Kamercommissie van morgen niet doorgaat?

Stond gisteren al op de DS-website, en vanochtend bevestigd door Radio 1: VHS gaat deze namiddag het vertrouwen van de Kamer vragen (op het moment dat de commissie zou moeten doorgaan), en dan kunnen er gedrurende 48u geen parlementaire werkzaamheden meer doorgaan tot het vertrouwen is verkregen.

Egidius

mulder7
11 mei 2005, 07:28
De afspraak was: indien geen onderhandeld akkoord: stemmen over de voorstellen! Als men nog niet eens gaat stemmen vandaag, staan we alweer nergens!
Dank U, VLD & SPA, U bent echte collaborateurs en verrraders!

Egidius
11 mei 2005, 07:28
Maar nogmaals: een onverwijlde splitsing was van te voren geweten dat dat on-mo-ge-lijk was. Het federalisme zou zoiets nooit toestaan.

Waarom was dat onmogelijk? Met de partijen die hun handtekening gezet hebben onder het Vlaams regeerakkoord op een stemknopje duwen : daar is toch niets onmogelijk aan. Even op de tanden bijten ja, maar onmogelijk: neen.

En wie is die "federalisme" die zoiets nooit zou toestaan? Is die verkozen en wat zijn zijn bevoegdheden om dit "niet toe te staan"?

Egidius

Egidius
11 mei 2005, 07:33
De regels bepalen dat een regio de andere regio zijn wil niet mag doordrukken...

Welke regels, Ray? Graag het nummer van het wets- of GW-artikel dat dit bepaalt!

Indien de vlamingen dat hadden gedaan, dan was er de alarmbelprocedure voor de walen...

Na 30 dagen afkoeling kon het parlement dan opnieuw stemmen, meerderheid tegen minderheid, en was er geen alarmbel meer mogelijk. Die alarmbel was dus geen hindernis.

Egidius

Herr Flick
11 mei 2005, 07:34
de standaard is iets beter ingelicht:

BRUSSEL - Het topoverleg over de kwestie B-H-V is afgebroken. De onderhandelaars zouden zijn overeengekomen dat er geen oplossing komt, maar dat de regering blijft voortregeren. Er is geen oplossing voor B-H-V, de onderhandelaars willen niet dat regering valt. Vrijdag vertrouwensstemming in de Kamer.
Premier Verhofstadt zal morgen verslag uitbrengen bij de koning en een verklaring afleggen in de Kamer. Vrijdag zou een vertrouwensstemming volgen.

Hebben ze voor het vetrouwen te behouden 50% of 66% nodig?


Dat zou echt wel de max zijn : De beslissing is , dat er geen beslissing is, ...

wauw ! hoe gaan ze dat uitleggen, ... ?

Steenbok66
11 mei 2005, 07:58
De afspraak was: indien geen onderhandeld akkoord: stemmen over de voorstellen! Als men nog niet eens gaat stemmen vandaag, staan we alweer nergens!
Dank U, VLD & SPA, U bent echte collaborateurs en verrraders!

Gelukkig dat er nog mensen met verantwoordelijkheid zijn...
voor zo'n prullen onderwerp de boel op stelten zetten en de boel laten ontploffen...
Tindemans ging destijds naar de koning en pleegde vaandelvlucht... hij ontliep zijn verantwoordelijkheid. Nadien ging alles een tijd lang de mist in.
Onze flinke premier, gesteund door een meerderheid die zich niet laat vangen door dat CD&V (ex-CVP die verantwoordelijk waren voor BHV 40 jaar geleden) en de ex-VNV'ers, blijft aan om de socio-economische problemen op te lossen.
Proficiat VLD, SPa, PS en MR... hou stand... laat u niet opjutten door partijen die onze zo moeitevol opgebouwde welvaart zouden willen nekken...
en doen ze je vallen... dan is de verantwoordelijkheid voor hen... de onverantwoordelijken....

en dat zogenaamd akkoord van Yveske Leterme... opgezet spel van de tjevencoryfeeën achter hem om de beste regering sinds jaren te ondermijnen... nees Eyskens, Van Ropuy's, VandenBrande... het zal jullie niet lukken...

Supe®Staaf
11 mei 2005, 08:10
Gelukkig dat er nog mensen met verantwoordelijkheid zijn...
voor zo'n prullen onderwerp de boel op stelten zetten en de boel laten ontploffen...
Tindemans ging destijds naar de koning en pleegde vaandelvlucht... hij ontliep zijn verantwoordelijkheid. Nadien ging alles een tijd lang de mist in.
Onze flinke premier, gesteund door een meerderheid die zich niet laat vangen door dat CD&V (ex-CVP die verantwoordelijk waren voor BHV 40 jaar geleden) en de ex-VNV'ers, blijft aan om de socio-economische problemen op te lossen.
Proficiat VLD, SPa, PS en MR... hou stand... laat u niet opjutten door partijen die onze zo moeitevol opgebouwde welvaart zouden willen nekken...
en doen ze je vallen... dan is de verantwoordelijkheid voor hen... de onverantwoordelijken....

en dat zogenaamd akkoord van Yveske Leterme... opgezet spel van de tjevencoryfeeën achter hem om de beste regering sinds jaren te ondermijnen... nees Eyskens, Van Ropuy's, VandenBrande... het zal jullie niet lukken...
Goeie analyse.
Die Vlaamse regeerders zijn flink hun boekje te buiten gegaan.
Beloftes maken met andermans portemonnee, dat gaat niet op.

Egidius
11 mei 2005, 08:17
Onze flinke premier, gesteund door een meerderheid die zich niet laat vangen door dat CD&V (ex-CVP die verantwoordelijk waren voor BHV 40 jaar geleden) en de ex-VNV'ers, blijft aan om de socio-economische problemen op te lossen.

Wel zeker, Al-Sajef uit Crisnée, there are no Americans in Iraq!
VHS lost de socio-economische problemen zo hard op dat zijn partij ondertussen in de peilingen op weg is naar halvering. De bevolking lijkt dus uiterst tevreden met het oploswerk van VHS. Nog van dat, zou ik zeggen, en de VLD zal zelf opgelost zijn. Smullen wordt dat!

Egidius

Egidius
11 mei 2005, 08:17
Goeie analyse.
Die Vlaamse regeerders zijn flink hun boekje te buiten gegaan.
Beloftes maken met andermans portemonnee, dat gaat niet op.

Onzin. Er bestaat geen boekje dat de Vlaamse regeerders zouden kunnen te buiten gaan.

Egidius

de flandrien
11 mei 2005, 08:26
Vandaag deze zonnige 11 Mei is een dag dat vele mensen die nog niet op het Vlaams Belang hebben gestemd, daar nu eens gaan over beginnen nadenken als ze het horen in de pers/media. Verhofstadt faalt weeral! Vele valse beloften, de regering die vertraagde en zo de sociaal economische problemen in ons land stilstonden. Wat een zielige incompetente regering...
De oppositiepartijen halen een slag thuis!
De bevolking vond al dat gans dit BHV dossier te lang duurde en nu ze gaan merken dat al die tijd verloren moeite was omdat er uiteindelijk geen oplossing is, zal de frustratie wel eens toenemen.

Inderdaad, deze regering slaagt er zelfs nog niet in om de grondwet toe te passen. Als SP.A en VLD niet meestemmen met de Vlamingen is dit ontegensprekelijk verraad aan de kiezer en dan eis ik het ontslag van de decadente regering Verhofstadt, een regering die niets anders heeft gedaan dan homohuwelijken goedgekeurd, stemrecht verleend aan migranten, snel belg wet goedgekeurd, euthanasie toegelaten, kruisbeelden weg laten halen uit openbare gebouwen, enz...

Hans1
11 mei 2005, 08:30
Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

Knuppel
11 mei 2005, 08:30
Goeie analyse.
Die Vlaamse regeerders zijn flink hun boekje te buiten gegaan.
Beloftes maken met andermans portemonnee, dat gaat niet op.

Waren de VLD en de SP-a dan niet bij die 'Vlaamse regeerders' toen ze ook hun handtekening zette onder het Vlaamse regeerakkoord?
Zijn VLd/SP.a die dan zelf niet evenzeer hun boekje te buiten gegaan?

Knuppel
11 mei 2005, 08:31
Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

Als BHV een jaar geleden al gewoon was gesplitst zodat die kieskring in regel was met de grondwet was er toch nog het minste tijd verloren van al?

Knuppel
11 mei 2005, 08:32
Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

By the way, Hanske, lees ook eens wat Vlaamse kranten inplaats van alleen Franstalige....

Supe®Staaf
11 mei 2005, 08:34
Waren de VLD en de SP-a dan niet bij die 'Vlaamse regeerders' toen ze ook hun handtekening zette onder het Vlaamse regeerakkoord?
Zijn VLd/SP.a die dan zelf niet evenzeer hun boekje te buiten gegaan?
Je moet onderscheid maken tussen de overbodige en onmachtige regionale regeringen, die enkel bestaan om in troostprijzen te voorzien voor gebuisden van het federale niveau, en de machtscentra waar de echte bevoegdheden liggen.

Regionalen krijgen hun centjes, maar moeten leren binnen hun bevoegdheden opereren, en geen akkorden tekenen, waarmee ze hun grote broers uit de federale mee in de wielen rijden.

de flandrien
11 mei 2005, 08:37
Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

Problemen die veel beter kunnen worden opgelost via een andere regering en via een onafhankelijk Vlaanderen of een groot-Dietse eenheidsstaat !

Nobody
11 mei 2005, 08:39
De Gucht en Somers (federalen) hebben wel de akkoorden meegetekend als ik me niet vergis ........

Egidius
11 mei 2005, 08:41
Regionalen krijgen hun centjes, maar moeten leren binnen hun bevoegdheden opereren, en geen akkorden tekenen, waarmee ze hun grote broers uit de federale mee in de wielen rijden.

En nog een grote mond opzetten ook! Zoals het orkest voortspeelde terwijl de Titanic zich in de ijsberg boorde. Full speed ahead, we varen er wel door!

Blijven fluiten in het donker, hé Staaf!

Egidius

Internaut
11 mei 2005, 08:43
Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

Daar vergist ge u in. Gans die soep voedt de zogeheten "anti politiek" geloof mij maar. Zelfs tegenstanders zoals Somers zeiden het ook al.
Kijk hoe meer gemekker en ruzie's - denk maar aan het grote politieke debat aan de vooravond van de verkiezingen op de VTM bij de show van komediant Raf Coppens - de partijen maken, hoe meer oneensgezindheid dat oproept bij de mensen. Het komt over bij de mensen als een stelletje amateurs die veel zeveren maar niets doen. De reacties op de website van de meest gelezen krant van Vlaanderen - Het Laatste Nieuws - spreken wel boekdelen...
Zeker als je weet dat er nu al veel sociaal economische problemen zijn en er veel werkloosheid is. Het komt gewoon niet serieus over.
De impact van dit dossier is natuurlijk kleiner dan het vreemdelingenstemrecht, waar meer mensen tegen waren.
Ik kan moeilijk geloven dat gans deze soap het vertrouwen in paars kan doen toenemen bij de bevolking, het zullen eerder de oppositiepartijen zijn (Vlaams Belang op kop) die baat zullen hebben hierbij. Ook al zijn niet alle partijen even schuldig, zal toch de huidige regering geviseerd worden. Bovendien weet Jan modaal eens niet welke partij in welke regering zit.
Als alternatief zal er maar één partij goed in de oren klinken en dat is het Vlaams Belang.
10 jaar geleden was denken over machtsdeelname iets onmogelijks, de dag van vandaag is ze realiteit geworden.
De Vlaams nationalistische partijen zullen weer vooruitgang boeken bij de volgende verkiezingen, dan zal je de feiten weer onder ogen zien.
België kan barsten, België moet barsten en België zal barsten!

de flandrien
11 mei 2005, 08:52
Het lijkt er op dat de regering Verafstoot gewoon door zal gaan en de splitsing van die kieskring (die moet volgens de grondwet) gewoon gaat negeren. Ik hoop dat CD&V en NVA hun kiezers niet zullen verraden en de Vlaamse regering ten val zullen brengen en een coalitie aangaan met Vlaams Belang !

Ik ben die Verafstoot wel kotsbeu hé, kan het volk hier echt niets tegen beginnen ? We zitten er nog mee opgescheept maar liefst tot juni 2007 !
De Vlaamse bevolking mag wat mij betreft het parlement bestormen, de parlementaire democratie werkt toch niet in dit apenland ! Misschien wel iets voor Voorpost en andere militante Vlaamse groeperingen :twisted: !

Knuppel
11 mei 2005, 08:54
Je moet onderscheid maken tussen de overbodige en onmachtige regionale regeringen, die enkel bestaan om in troostprijzen te voorzien voor gebuisden van het federale niveau, en de machtscentra waar de echte bevoegdheden liggen.

Regionalen krijgen hun centjes, maar moeten leren binnen hun bevoegdheden opereren, en geen akkorden tekenen, waarmee ze hun grote broers uit de federale mee in de wielen rijden.

Jammer voor jou maar de 'regionalen' zijn (niet toevallig) dezelfden als hun 'grote broers'....

Hoofdzaak is dat iedereen zijn gegeven woord houdt.
Of niet, Staafje?

Fieseler
11 mei 2005, 09:47
[QUOTE=Supe®Staaf]Je moet onderscheid maken tussen de overbodige en onmachtige regionale regeringen, die enkel bestaan om in troostprijzen te voorzien voor gebuisden van het federale niveau, en de machtscentra waar de echte bevoegdheden liggen.


Zeker weten Staaf!
Inderdaad moet men onderscheid maken tussne de regionale en de federale politiek.
In de regionale poitiek geldt het gelijkheidsprincipe van 1 man = 1 stem.
In de federale praatbarak geldt 1 waalse man = 1,2 vlaamse man = 1 stem

Is het een verrassing dat er nu langzaamaan ondanks alle mogeljke antidemocratische middelen (pers, gerecht, machtscentra, loges,enz) toch een steeds zwellende doch niet langer verweesde massa deze hemeltergende onrechtvaardigheden op het politieke agenda wenst te plaatsen?




Regionalen krijgen hun centjes, maar moeten leren binnen hun bevoegdheden opereren, en geen akkorden tekenen, waarmee ze hun grote broers uit de federale mee in de wielen rijden.


De regionale akkoorden werden nogthans door identiek dezelfde mensen getekend.
Maar misschien is er voor jou een semantisch/ethisch/deontologisch verschil tussen woordbreuk op regionaal en op nationaal gebied.

Supe®Staaf
11 mei 2005, 09:54
Jammer voor jou maar de 'regionalen' zijn (niet toevallig) dezelfden als hun 'grote broers'....
Hoedanook zijn er beloftes gebeurd buiten de voorziene bevoegdheidskaders.

Hoofdzaak is dat iedereen zijn gegeven woord houdt.
Of niet, Staafje?
Dat is uiteraard wenselijk.

Supe®Staaf
11 mei 2005, 09:59
Waren de VLD en de SP-a dan niet bij die 'Vlaamse regeerders' toen ze ook hun handtekening zette onder het Vlaamse regeerakkoord?
Zijn VLd/SP.a die dan zelf niet evenzeer hun boekje te buiten gegaan?
De verkozenen (voor zover) van de Vlaamse regering hebben ongeacht de partij waartoe ze behoren, een akkoord getekend en een belofte gedaan die niet binnen hun mogelijkheden lag. Het is immers duidelijk dat B-H-V federale materie is. Zoniet was het écht te regelen geweest met een simpele stemming binnen het Vlaamse parlement. In je eigen huis behoor je de baas te zijn, ik vraag mijn buurman ook geen toestemming om mijn kot naar eigen smaak in te richten.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamse bestierders verder gesprongen dan hun stokje lang is. Ze wilden het huis van hun gebuur renoveren, en hadden enkel aan het dwergkonijn van de gebuur gevraagd of het akkoord was. :-)

Knuppel
11 mei 2005, 10:02
Hoedanook zijn er beloftes gebeurd buiten de voorziene bevoegdheidskaders.




Dat is uiteraard wenselijk.


Het is niet alleen 'wenselijk' dat door politici gedane beloften ook gehouden worden, Staaf, maar ook zeer hard nodig!
Toch als het Verhofstadt's bedoeling is het succes van zijn beleid te laten afgewegen aan het terugdringen van het VB. :-P

Grellig
11 mei 2005, 10:06
Net op radio1 gehoord dat de kwestie BHV waarschijnlijk wordt vooruitgeschoven naar 2007.
Nou nou,wat voor een land is dit?De onderhandelingen hebben 1000den Euro's gekost en voorwat?Voor niets!!Een regelrechte schande!!

Bitweiser
11 mei 2005, 10:14
Gelukkig dat er nog mensen met verantwoordelijkheid zijn...
voor zo'n prullen onderwerp de boel op stelten zetten en de boel laten ontploffen...

Franstaligen hebben echt wel een selectief geheugen. Hier is een probleem binnen een volledige regio maar dat wordt afgedaan als een prul zonder waarde. De regering laten vallen over enkele dorpkes waar tien man en ene paardekop wonen, in de volksmond "de voerstreek" genoemd dat is dan natuurlijk wel uiterst belangrijk.

Ik heb (had) niets tegen Walen, ik werk(te) er zelfs graag, maar dit soort uitlatingen doet mij echt van hun walgen...

Mvg.

De Rode Willem
11 mei 2005, 10:16
Kroniek van een aangekondigde ontgoocheling

Ik ben ook zwaar ontgoocheld. Niet zozeer in de niet splitsing. Dat was nog het eerbaarste wat er kon gebeuren. Maar wel in het dommekloot-gehalte van onze Vlaamse politici. De Vlaamse partijen hadden zich laten opnaaien door het electoraal sfeertje voor de Vlaamse verkiezingen van 2004. Om het Vlaams Blok (toen nog) op het Vlaamse thema niet te veel te laten scoren werden de meest stoere verklaringen afgelegd.

Ik heb toen reeds meermaals gewaarschuwd tegen de programmapunten van het toemalige Vlaams Blok. Deze behandelden allemaal federale materie die niet op een fatsoenlijke manier door het Vlaamse parlement alleen af te handelen was. Puur kiezersbedrog heb ik het toen al genoemd.

Maar toch waren alle andere partijen stekeblind en liepen het blok na in deze onrealistische rethoriek. De stoemmelingen hebben zelfs federale materie zoals de splitsing van BHV in het Vlaams regeerakkoord gezet. Zonder prijs en onverwijld. Beleefd uitgedrukt maar elke politicus in dat Vlaamse Parlement moest toch geweten hebben dat ze daar niet eens bevoegd voor waren !

En nu staan ze daar. Handjes leeg met een vermassacreerd konijn en een dode duif. De champagneleverancier van het Vlaams Belang doet weer gouden zaken. Het succes van paars zou af te meten zijn aan de teruggang van extreem rechts ? Alweer een goede poging, Mr Verhofstad, net zoals DHL, de 200000 banen, de groeiende economie, het voorzitterschap van de europese commissie,.... Als mijn zoon met zo'n rapport naar huis zou komen, hij had een draai om zijn oren. Nochtans zweer ik bij een geweldloze opvoeding.

Bitweiser
11 mei 2005, 10:21
Net op radio1 gehoord dat de kwestie BHV waarschijnlijk wordt vooruitgeschoven naar 2007.
Nou nou,wat voor een land is dit?De onderhandelingen hebben 1000den Euro's gekost en voorwat?Voor niets!!Een regelrechte schande!!

Da's toch logisch. Indien de regering nu zou vallen heeft Verhofstadt niets! Nougabolle, nul de botte. Als de onderhandelingen opgeschort worden heeft hij nog een jaartje om een Europees postje veilig te stellen.
Het kan Verhofstadt en zijn heilige drievuldigheid echt niet schelen wat er binnen zijn partij, laat staan het land, gebeurd...als de portefeuille maar goed gevuld blijft...

Mvg

Knuppel
11 mei 2005, 10:21
De verkozenen (voor zover) van de Vlaamse regering hebben ongeacht de partij waartoe ze behoren, een akkoord getekend en een belofte gedaan die niet binnen hun mogelijkheden lag. Het is immers duidelijk dat B-H-V federale materie is. Zoniet was het écht te regelen geweest met een simpele stemming binnen het Vlaamse parlement. In je eigen huis behoor je de baas te zijn, ik vraag mijn buurman ook geen toestemming om mijn kot naar eigen smaak in te richten.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamse bestierders verder gesprongen dan hun stokje lang is. Ze wilden het huis van hun gebuur renoveren, en hadden enkel aan het dwergkonijn van de gebuur gevraagd of het akkoord was. :-)

Niet zeveren, Staaf!
Ook de Paarse, 'Vlaamse' partijen hebben hun woord zwart op wit op papier gezet én ondertekend!
Je geeft trouwens zélf toe dat de 'Vlaamse' bestierders NIET verder gesprongen zijn dan hun stok lang was. Ze hoeven alleen maar de moed op te brengen hun woord te houden en de democratie te laten spelen in de kamer! Maar om één, ons allen welbekende reden, mag dat niet meer nu de beloften moeten worden ingelost!:twisted:

Als je dan toch vindt dat je baas behoort te zijn in je eigen kot en je buurman geen toestemming hoeft te vragen om dat eigen kot naar eigen smaak in te richten, noem dan ook de namen van degenen die daar NIET zo over denken eens het aankomt op het nakomen van de eigen beloften!:evil:

genehunter
11 mei 2005, 10:23
Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

Ja, zoals buitenlanders die hun visum laten verlopen om zo onder het mom van dringende medische hulp aan illegalen een goedkope orgaantransplantatie te kunnen ondergaan. En het integratieprobleem van allochtonen en franstaligen in de rand dat al decennia aan het stinken is.

De 200.000 nieuwe jobs die blijkbaar nog ergens in de dagelijkse files staan.

Oh, laat ons ook niet vergeten de opkomst van extreem rechts...

Geen gezwans, BHV moet nu gesplitst worden, anders is het het zoveelste verkiezingsbedrog van paars én de vlaamse regering. Maar ja, welke idiote stemgerechtigde stemt nu op een partij omdat ze dingen beloofd, we stemmen op een partij omdat magriet hermans, jm dedecker, johan verstrepen, florretje konickx, lekkere freya en binnenkort ook bva naïma op de lijsten staan

Turkje
11 mei 2005, 10:38
De verkozenen (voor zover) van de Vlaamse regering hebben ongeacht de partij waartoe ze behoren, een akkoord getekend en een belofte gedaan die niet binnen hun mogelijkheden lag. Het is immers duidelijk dat B-H-V federale materie is. Zoniet was het écht te regelen geweest met een simpele stemming binnen het Vlaamse parlement. In je eigen huis behoor je de baas te zijn, ik vraag mijn buurman ook geen toestemming om mijn kot naar eigen smaak in te richten.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamse bestierders verder gesprongen dan hun stokje lang is. Ze wilden het huis van hun gebuur renoveren, en hadden enkel aan het dwergkonijn van de gebuur gevraagd of het akkoord was. :-)

Niet akkoord. De splitsing van BHV is inderdaad federale materie maar:

1) Die splitsing is de logische consequentie van de hervorming van de kieswet zoals die door Paars I (inclusief MR-FDF en PS !) is doorgevoerd.

2) Die wet kan perfect in het federaal parlement gestemd worden, meerderheid vs. minderheid, en dat is waar de Vlaamse partijen voor gingen.

Dat de regering het niet tot een stemming in het parlement wil laten komen (toppunt van democratie waarschijnlijk...) is nauwelijks de schuld van de confederale of nationalistische Vlaamse partijen.

Supe®Staaf
11 mei 2005, 10:40
Kroniek van een aangekondigde ontgoocheling

Ik ben ook zwaar ontgoocheld. Niet zozeer in de niet splitsing. Dat was nog het eerbaarste wat er kon gebeuren. Maar wel in het dommekloot-gehalte van onze Vlaamse politici. De Vlaamse partijen hadden zich laten opnaaien door het electoraal sfeertje voor de Vlaamse verkiezingen van 2004. Om het Vlaams Blok (toen nog) op het Vlaamse thema niet te veel te laten scoren werden de meest stoere verklaringen afgelegd.

Ik heb toen reeds meermaals gewaarschuwd tegen de programmapunten van het toemalige Vlaams Blok. Deze behandelden allemaal federale materie die niet op een fatsoenlijke manier door het Vlaamse parlement alleen af te handelen was. Puur kiezersbedrog heb ik het toen al genoemd.

Maar toch waren alle andere partijen stekeblind en liepen het blok na in deze onrealistische rethoriek. De stoemmelingen hebben zelfs federale materie zoals de splitsing van BHV in het Vlaams regeerakkoord gezet. Zonder prijs en onverwijld. Beleefd uitgedrukt maar elke politicus in dat Vlaamse Parlement moest toch geweten hebben dat ze daar niet eens bevoegd voor waren !

En nu staan ze daar. Handjes leeg met een vermassacreerd konijn en een dode duif. De champagneleverancier van het Vlaams Belang doet weer gouden zaken. Het succes van paars zou af te meten zijn aan de teruggang van extreem rechts ? Alweer een goede poging, Mr Verhofstad, net zoals DHL, de 200000 banen, de groeiende economie, het voorzitterschap van de europese commissie,.... Als mijn zoon met zo'n rapport naar huis zou komen, hij had een draai om zijn oren. Nochtans zweer ik bij een geweldloze opvoeding.
Een schitterende analyse.

Turkje
11 mei 2005, 10:41
Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.

Waarvan veruit de meeste een sterk communautair tintje hebben, en waar dus OOK geen oplossing voor gaat gevonden worden.

Supe®Staaf
11 mei 2005, 10:45
Niet akkoord. De splitsing van BHV is inderdaad federale materie maar:

1) Die splitsing is de logische consequentie van de hervorming van de kieswet zoals die door Paars I (inclusief MR-FDF en PS !) is doorgevoerd.

2) Die wet kan perfect in het federaal parlement gestemd worden, meerderheid vs. minderheid, en dat is waar de Vlaamse partijen voor gingen.

Dat de regering het niet tot een stemming in het parlement wil laten komen (toppunt van democratie waarschijnlijk...) is nauwelijks de schuld van de confederale of nationalistische Vlaamse partijen.
Voor de goede orde: ik heb geen probleem met een splitsing als dit grondwettelijk is, gelijkberechtiging bevordert, .............
Daar hoeft wat mij betreft zelfs geen compensatie aan vast te zitten.
Dura lex sed lex.

Als het echt een kwestie van toepassing van de wet is, dan moeten de 'benadeelden' simpelweg proces inspannen tegen wie de wet aan de laars lapt.
Een overtreder koop je niet af met een compensatie (steel geen stereoketens-we geven je in de plaats een leuke home-cinema):lol:

Turkje
11 mei 2005, 10:48
Voor de goede orde: ik heb geen probleem met een splitsing als dit grondwettelijk is, gelijkberechtiging bevordert, .............
Daar hoeft wat mij betreft zelfs geen compensatie aan vast te zitten.
Dura lex sed lex.

Als het echt een kwestie van toepassing van de wet is, dan moeten de 'benadeelden' simpelweg proces inspannen tegen wie de wet aan de laars lapt.
Een overtreder koop je niet af met een compensatie (steel geen stereoketens-we geven je in de plaats een leuke home-cinema):lol:

Volledig akkoord. En de conclusie is dan ook dat de partijen die hun federale macht lieten primeren op de grondwettelijk gewaarborgde regionale teritorialiteit (en die teritorialiteit zelfs wilden op het spel zetten !), het niet waard zijn om ons te regeren. De enige logische oplossing is dan ook het federale niveau nog meer afbouwen :grin:

daiwa
11 mei 2005, 10:50
Voor de goede orde: ik heb geen probleem met een splitsing als dit grondwettelijk is, gelijkberechtiging bevordert, .............
Daar hoeft wat mij betreft zelfs geen compensatie aan vast te zitten.
Dura lex sed lex.

Als het echt een kwestie van toepassing van de wet is, dan moeten de 'benadeelden' simpelweg proces inspannen tegen wie de wet aan de laars lapt.
Een overtreder koop je niet af met een compensatie (steel geen stereoketens-we geven je in de plaats een leuke home-cinema):lol:

Proces inspannen? Ik dacht nochtans dat er al een uitspraak was van het Arbitragehof. :roll:

Supe®Staaf
11 mei 2005, 10:57
En de conclusie is dan ook dat de partijen die hun federale macht lieten primeren op de grondwettelijk gewaarborgde regionale teritorialiteit (en die teritorialiteit zelfs wilden op het spel zetten !), het niet waard zijn om ons te regeren.
Machtsgeilheid en consolidatiedrang van verworven macht kan je elke regeerder aanwrijven. Maar ergens ben ik bereid je bij te treden.
De enige logische oplossing is dan ook het federale niveau nog meer afbouwen :grin:
Hier begin je zwaar te chargeren.

Mijn alternatief: maak van België één grote federale kieskring. Dan kunnen Vlamingen ook eens op bekwame politici stemmen zoals Di Rupo, Reynders,.....

Turkje
11 mei 2005, 11:05
Machtsgeilheid en consolidatiedrang van verworven macht kan je elke regeerder aanwrijven. Maar ergens ben ik bereid je bij te treden.

Hier begin je zwaar te chargeren.

Mijn alternatief: maak van België één grote federale kieskring. Dan kunnen Vlamingen ook eens op bekwame politici stemmen zoals Di Rupo, Reynders,.....

Spijtig genoeg gaat dat laatste nooit gebeuren: dan zijn de Franstaligen immers al hun voorrechten kwijt, en genoodzaakt zich neer te leggen bij meerderheden in het parlement (zelfs al komen die tot stand door exclusief Nederlandstalige partijen). ;-)

Supe®Staaf
11 mei 2005, 11:09
Spijtig genoeg gaat dat laatste nooit gebeuren: dan zijn de Franstaligen immers al hun voorrechten kwijt, en genoodzaakt zich neer te leggen bij meerderheden in het parlement (zelfs al komen die tot stand door exclusief Nederlandstalige partijen). ;-)
Dat is koudwatervrees voor echte democratie.

Een meerderheid behoeft niet steeds volgens de taalbreuklijn te lopen.
Vele Vlamingen zijn oprecht bekommerd voor Waalse problemen, en kunnen binnen dynamische meerderheden evengoed tegemoet komen aan terechte Waalse verzuchtingen.

Turkje
11 mei 2005, 11:13
Dat is koudwatervrees voor echte democratie.

Een meerderheid behoeft niet steeds volgens de taalbreuklijn te lopen.
Vele Vlamingen zijn oprecht bekommerd voor Waalse problemen, en kunnen binnen dynamische meerderheden evengoed tegemoet komen aan terechte Waalse verzuchtingen.

Klopt volledig. Ik ben ook heel bekommerd om de Walen, en daarom denk ik dan ook dat een splitsing van België het beste is wat hen kan overkomen :grin:

ilfalco
11 mei 2005, 11:13
ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe.U noemt niet splitsen dus al een overwinning.... zo ver s het dus al gekomen dat de perceptie is dat de vlamingen winnen... als ze hun beloftes niet nakomen. De enige winaars zijn de franstaligen die nogmaals bewezen hebebn dat de vlamingen geen 5 minuten moed kunenn en willen tonen. Alles blijft dus bij het oude. En ik zou als ik van verhofsatdt (in zijn zieke geest uiteraard) waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben... voor hem is dit scenario ideaal.

daiwa
11 mei 2005, 11:16
U noemt niet splitsen dus al een overwinning.... zo ver s het dus al gekomen dat de perceptie is dat de vlamingen winnen... als ze hun beloftes niet nakomen. De enige winaars zijn de franstaligen die nogmaals bewezen hebebn dat de vlamingen geen 5 minuten moed kunenn en willen tonen. Alles blijft dus bij het oude. En ik zou als ik van verhofsatdt (in zijn zieke geest uiteraard) waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben... voor hem is dit scenario ideaal.

Een overwinning is het zeker niet, maar indien men met de voorwaarden die op tafel lagen akkoord was gegaan hadden de Vlamingen dan geen veel grotere nederlaag geleden?

Fieseler
11 mei 2005, 11:24
[QUOTE=De Rode Willem]Kroniek van een aangekondigde ontgoocheling

Ik ben ook zwaar ontgoocheld. Niet zozeer in de niet splitsing. Dat was nog het eerbaarste wat er kon gebeuren. Maar wel in het dommekloot-gehalte van onze Vlaamse politici. De Vlaamse partijen hadden zich laten opnaaien door het electoraal sfeertje voor de Vlaamse verkiezingen van 2004. Om het Vlaams Blok (toen nog) op het Vlaamse thema niet te veel te laten scoren werden de meest stoere verklaringen afgelegd.



Dé hoofdreden voor mij om Vlaams Belang te stemmen.

Ooit heb ik op dit forum geschreven dat het Vlaams Belang, hoezeer de regimepers ook hun best doet om dit uit beeld te houden, stilaan de antidemocraten op een hoopje zouden spelen en hun met hun neus op hun repititief en machtsgeile volksverraad zou duwen.

Quod erat demonstrandum!




Ik heb toen reeds meermaals gewaarschuwd tegen de programmapunten van het toemalige Vlaams Blok. Deze behandelden allemaal federale materie die niet op een fatsoenlijke manier door het Vlaamse parlement alleen af te handelen was. Puur kiezersbedrog heb ik het toen al genoemd.


Helemaal geen kiezersbedrog.
Deze "helemaal geen crisis voor een probleem waar niemand van wakker ligt" bevestigt dit meer dan ooit.

In tegendeel zelfs: onder druk van en electoraal opgejaagd door het Vlaams Belang voelden de antidemocratische partijen hoezeer het bij de bevolking begon te dagen in welke mate zij door deze partijen in het verleden werden in het zak gezet.

Wat het opsplitsen betreft tussen beloftes die federaal of regionaal werden gemaakt het volgende: als ik mij er kontraktueel toe verplicht om trouw te blijven aan mijn echtgeno(o)t(e) maakt het dan ene moer uit waar ik dat kontrakt teken?




Maar toch waren alle andere partijen stekeblind en liepen het blok na in deze onrealistische rethoriek. De stoemmelingen hebben zelfs federale materie zoals de splitsing van BHV in het Vlaams regeerakkoord gezet. Zonder prijs en onverwijld. Beleefd uitgedrukt maar elke politicus in dat Vlaamse Parlement moest toch geweten hebben dat ze daar niet eens bevoegd voor waren !


Neen?
Zijn de antidemocraten van de SPa en de VLD daar dan plotseling niet meer voor bevoegd?
Waarom?
Omdat ze hun engagement hebben neergeschreven én ondertekend op een plek die U niet aanstaat?
Weet U dat er in België wetten zijn die U kunnen laten veroordelen voor feiten die U zelfs in het Buitenland heeft gepleegd?
Op dit eigenste ogenblik worden er twee Rwandesen berecht voor feiten gepleegd op 10000 km van hier in een vreemd land tegen niet landgenoten.
En nu zou U het de antidemocraten toelaten zich te drukken omdat ze hun woord hebben gebroken op een andere plaats als dat waar ze het (aan het papier tot drie maal toe toevertrouwd) hebben gegeven?

Rare redenering is dat...

Dit zet mij aan het denken...ik mag dus vreemdgaan want ik bevond mij met mijn maitresse op een plaats waar ik aan mijn vrouw geen trouw heb gezworen...

:roll:





En nu staan ze daar. Handjes leeg met een vermassacreerd konijn en een dode duif. De champagneleverancier van het Vlaams Belang doet weer gouden zaken. Het succes van paars zou af te meten zijn aan de teruggang van extreem rechts ? Alweer een goede poging, Mr Verhofstad, net zoals DHL, de 200000 banen, de groeiende economie, het voorzitterschap van de europese commissie,.... Als mijn zoon met zo'n rapport naar huis zou komen, hij had een draai om zijn oren. Nochtans zweer ik bij een geweldloze opvoeding.

Met deze paragraaf kan ik volstrekt akkoord gaan...
Ze hebben op zovele punten hun woord gegeven en het op nog meer punten gebroken...

Ik hoop dat hun amechtige pogingen om hun woordbreuk te vergoelijken, volledig gesteund door de regimepers (het is bijvoorbeeld effenaf schandelig hetgeen Vanderkelen vandaag in zijn editoriaal uit zijn blauwe mouw schudt), dit maal door een nog groter gedeelte van de bevolking wordt doorzien...

laat maar komen die verkiezingen of hoe noemde Vanderkelen de verkeizingen zondag? De hoogmis van de democratie?
De antidemocraten hebben er zowat alles aan gedaan om ze te vervalsen...verhofstadt doet er nu alles aan om ze uit te stellen...zouden ze ze misschien volgende keer gewoonweg afschaffen?...

ray
11 mei 2005, 11:32
Een overwinning is het zeker niet, maar indien men met de voorwaarden die op tafel lagen akkoord was gegaan hadden de Vlamingen dan geen veel grotere nederlaag geleden?vast en zeker. Maar nu er niets in de plaats is voor de vlamingen staan we nog nergens.

Vince
11 mei 2005, 11:36
Nu had ik veel verwacht, een splitsing met een prijs, een halve splitsing, noem maar op. Maar dit? Dit grenst aan het ongelofelijke. Er wordt niet gesplitst, alle beloftes worden gebroken en we doen alsof onze neus bloedt en gaan gewoon verder? Oh ja, we vragen het wel eerste eens aan de koning?...En zie, die zegt dat het ook geen crisis waard is. Dus niks aan het handje...

En straks klagen over de verzuurde mestkevers die stemmen voor het VB? Ik geloof dat die mannen zich ernstig vergissen als ze hopen dat de mensen dit zo snel gaan vergeten...

Egidius
11 mei 2005, 11:38
De verkozenen (voor zover) van de Vlaamse regering hebben ongeacht de partij waartoe ze behoren, een akkoord getekend en een belofte gedaan die niet binnen hun mogelijkheden lag. Het is immers duidelijk dat B-H-V federale materie is. Zoniet was het écht te regelen geweest met een simpele stemming binnen het Vlaamse parlement. In je eigen huis behoor je de baas te zijn, ik vraag mijn buurman ook geen toestemming om mijn kot naar eigen smaak in te richten.

Een cirkelredenering. De splitsing van BHV beoogt precies de Vlamingen baas te laten zijn in eigen huis. Halle-Vilvoorde is het laatste stukje Vlaams grondgebied waaover Vlaanderen geen volledige zeggenschap heeft. Dat is strijdig met alle logica, daarom moest het gesplitst worden. En dan nu komen zeggen dat we ons dat niet mogen voornemen omdat we er niet volledig bevoegd voor zijn, tssss....

Laten we maar denken dat de dronken huurlingen die het separatisme van 1830 in gang staken, ook niet echt helemaal bevoegd waren, nietwaar. Conclusie: ook als Vlaanderen niet bevoegd is, is Vlaanderen bevoegd.

Egidius

ilfalco
11 mei 2005, 11:39
De nederlaag was idd veel groter geweest ... maar de ongrondwettelijke toestand blijft bestaan . De cdenv heeft haar verkiezingen aan dit thema opgehangen. De wapenwet , francochamps , vreemdelingenstemrecht ... allemaal overwinningen voor de franstaligen. devlaamse regering zou vandaag moeten ophouden te bestaan , netals de brusselse ... als de cdenv 5sec moed en eer heeft.

de flandrien
11 mei 2005, 11:41
Nu had ik veel verwacht, een splitsing met een prijs, een halve splitsing, noem maar op. Maar dit? Dit grenst aan het ongelofelijke. Er wordt niet gesplitst, alle beloftes worden gebroken en we doen alsof onze neus bloedt en gaan gewoon verder? Oh ja, we vragen het wel eerste eens aan de koning?...En zie, die zegt dat het ook geen crisis waard is. Dus niks aan het handje...

En straks klagen over de verzuurde mestkevers die stemmen voor het VB? Ik geloof dat die mannen zich ernstig vergissen als ze hopen dat de mensen dit zo snel gaan vergeten...

Verafstoot denkt inderdaad dat de kiezer B-H-V en DHL gaan vergeten zijn tegen 2006 en 2007, het is aan het Vlaams Belang om blijvend te wijzen op dit kiezersbedrog en er een thema van maken bij de volgende verkiezingen.

Egidius
11 mei 2005, 11:47
Als het echt een kwestie van toepassing van de wet is, dan moeten de 'benadeelden' simpelweg proces inspannen tegen wie de wet aan de laars lapt.

In België wendt men zich zelden tot het gerecht om gerechtigheid te bekomen.

Dit is wat zal gebeuren bij de volgende federale verkiezingen:
- een aantal burgemeesters zullen weigeren de onwettelijke verkiezingen in hun gemeente te organiseren
- de meeste burgemeesters zullen weigeren hun kieslijsten ter beschikking te stellen voor de propaganda van MR, PS etc.
- vele burgers zullen weigeren op te draven als voorzitter, bijzitter etc. in de kiesbureau's
- duizenden kiezers zullen weigeren te gaan stemmen .

Men kan immers van burgemeester en burgers niet vragen dat ze meewerken aan onwettelijke verkiezingen.

Dat men het leger al maar gereed houdt om verkiezingen in Halle-Vilvoorde te forceren. Wij zullen de internationale pers wel uitnodigen om dat spektakel te komen bekijken.

Egidius

Knuppel
11 mei 2005, 11:57
Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.




Waarvan veruit de meeste een sterk communautair tintje hebben, en waar dus OOK geen oplossing voor gaat gevonden worden.


En die ook onder de mat wordt geveegd bij de, zich opeenhopende, 'vergeten' vuiligheid.
Bij de grote kuis, na de laatste federale verkiezingen, komt dan die vuiligheid allemaal tegelijk bovenop de tafel.

Knuppel
11 mei 2005, 11:59
In België wendt men zich zelden tot het gerecht om gerechtigheid te bekomen.

Dit is wat zal gebeuren bij de volgende federale verkiezingen:
- een aantal burgemeesters zullen weigeren de onwettelijke verkiezingen in hun gemeente te organiseren
- de meeste burgemeesters zullen weigeren hun kieslijsten ter beschikking te stellen voor de propaganda van MR, PS etc.
- vele burgers zullen weigeren op te draven als voorzitter, bijzitter etc. in de kiesbureau's
- duizenden kiezers zullen weigeren te gaan stemmen .

Men kan immers van burgemeester en burgers niet vragen dat ze meewerken aan onwettelijke verkiezingen.

Dat men het leger al maar gereed houdt om verkiezingen in Halle-Vilvoorde te forceren. Wij zullen de internationale pers wel uitnodigen om dat spektakel te komen bekijken.

Egidius

:multi: :onfire: :clapping: :cheer:

Egidius
11 mei 2005, 12:03
Mijn alternatief: maak van België één grote federale kieskring. Dan kunnen Vlamingen ook eens op bekwame politici stemmen zoals Di Rupo, Reynders,.....

Dat impliceert de afschaffing van alle grendels, alarmbellen, belangconflicten en speciale meerderheden in elke taalgroep, nietwaar? En dat de (representatieve) democratie eindelijk terug volop kan spelen, nietwaar?

Wel, ik ben akkoord. Misschien stem ik nog wel Nationale Unie die hier bij monde van Rudy Van Nespen liet weten dat ze dat uitdrukkelijk wenst.

Egidius

Hans1
11 mei 2005, 12:04
Dit is een droomscenario: Spirit redt België van de communautaire zever en in 2007 komt de zaak terug naar boven, maar dan kan de B.U.B. normaal gezien ook meespreken.

België wordt spoedig weer unitair.

Supe®Staaf
11 mei 2005, 12:04
Dat impliceert de afschaffing van alle grendels, alarmbellen, belangconflicten en speciale meerderheden in elke taalgroep, nietwaar? En dat de (representatieve) democratie eindelijk terug volop kan spelen, nietwaar?
Doe erbovenop nog het BROV en ik ga akkoord. :-)

ray
11 mei 2005, 12:06
misschien wordt BHV gewoon doorgeschoven naar de volgende legislatuur. Interessant gegeven is dan dat de kans er dik in zit dat die kwestie dan niet meer wordt opgelost door paars, maar door een regering met o.a. cd&v/n-va. Benieuwd hoe zij het gaan oplossen...

Knuppel
11 mei 2005, 12:07
Doe erbovenop nog het BROV en ik ga akkoord. :-)

Ik vrees dat je ook d�*�*rvoor de medewerking zult moeten krijgen van de Franstaligen, Staaf....

daiwa
11 mei 2005, 12:09
Als BHV een jaar geleden al gewoon was gesplitst zodat die kieskring in regel was met de grondwet was er toch nog het minste tijd verloren van al?

Juist gehoord op tv.
Die narren van Laken vinden een crisis over BHV niet opportuun en kiezen hiermee duidelijk de kant van de Walen!!!!! :twisted:


MOEST EEN KONING NIET ONPARTIJDIG ZIJN???????

Knuppel
11 mei 2005, 12:13
misschien wordt BHV gewoon doorgeschoven naar de volgende legislatuur. Interessant gegeven is dan dat de kans er dik in zit dat die kwestie dan niet meer wordt opgelost door paars, maar door een regering met o.a. cd&v/n-va. Benieuwd hoe zij het gaan oplossen...

Dezelfde partijen die er vandaag niet uitkomen zullen het probleem BHV (en nog veel meer andere problemen die onder de mat zitten) bij de volgende regeringsvorming opnieuw tegenkomen. ALLEDRIE de grote, 'Vlaamse' partijen dus ook, vermits ze ALLEMAAL zullen nodig zijn in de volgende coalitie.

ray
11 mei 2005, 12:16
Dezelfde partijen die er vandaag niet uitkomen zullen het probleem BHV (en nog veel meer andere problemen die onder de mat zitten) bij de volgende regeringsvorming opnieuw tegenkomen. ALLEDRIE de grote, 'Vlaamse' partijen dus ook, vermits ze ALLEMAAL zullen nodig zijn in de volgende coalitie.daarom dat het best wel interessant is om te zien of cd&v/n-va de regering dan zou laten vallen enerzijds of anderzijds: hoe zou een coalitie cd&v/nv-a + vb die kwestie oplossen :) alhoewel dat laatste vrijwel ondenkbaar is...

daiwa
11 mei 2005, 12:36
Rond 14u15 word de verklaring van Verafstoot aan het parlement rechtstreeks op tv 1 uitgezonden.

Knuppel
11 mei 2005, 12:39
daarom dat het best wel interessant is om te zien of cd&v/n-va de regering dan zou laten vallen enerzijds of anderzijds: hoe zou een coalitie cd&v/nv-a + vb die kwestie oplossen :) alhoewel dat laatste vrijwel ondenkbaar is...

Er moet eerst een regering op poten geraken vooraleer ze de poten onder het lijf uit kan geslagen worden.

Hans1
11 mei 2005, 12:40
Juist gehoord op tv.
Die narren van Laken vinden een crisis over BHV niet opportuun en kiezen hiermee duidelijk de kant van de Walen!!!!! :twisted:


MOEST EEN KONING NIET ONPARTIJDIG ZIJN???????

:lol: :lol: :lol:

Steenbok66
11 mei 2005, 12:44
Wel zeker, Al-Sajef uit Crisnée, there are no Americans in Iraq!
VHS lost de socio-economische problemen zo hard op dat zijn partij ondertussen in de peilingen op weg is naar halvering. De bevolking lijkt dus uiterst tevreden met het oploswerk van VHS. Nog van dat, zou ik zeggen, en de VLD zal zelf opgelost zijn. Smullen wordt dat!

Egidius

en waarom????
omdat hij recht door zee is...
en zijn verantwoordelijkheid neemt...
en niet aan die spellekes van tjeven, Vlaamse Stinkerds en ex-VNV'ers meedoet...
en dat smullen???
wait and see wat het op langere termijn wordt...

Hagal
11 mei 2005, 12:46
Uiteindelijk gaat deze crisis niet direct over een communautair dossier maar over het wezen van de politiek, met name: hoe betrouwbaar zijn politici en hun partijen? Wat betekent een regeerakkoord? Wat betekent een gegeven woord? Wat betekent de grondwet?

De vraag stellen is ze beantwoorden: in de ogen van onze politici is een gegeven woord niets waard. De grondwet is een vodje papier, net zoals een regeerakkoord. Met andere woorden: pollitici zijn volkomen onbetrouwbaar.

daiwa
11 mei 2005, 12:46
:lol: :lol: :lol:

Van u is langer geweten dat ge de kant van de Walen kiest.

Egidius
11 mei 2005, 12:48
Doe erbovenop nog het BROV en ik ga akkoord. :-)

Hela gij, dat is te gemakkelijk, vooral omdat ge ondertussen goed weet dat de België-lievende partijen het BROV nooit ofte nimmer zullen toelaten. Omdat de Belgische constructie nu eenmaal niet één nationaal BROV zou overleven.
Laten we dus alvast de representatieve democratie al herstellen.

Egidius

Egidius
11 mei 2005, 12:49
misschien wordt BHV gewoon doorgeschoven naar de volgende legislatuur. Interessant gegeven is dan dat de kans er dik in zit dat die kwestie dan niet meer wordt opgelost door paars, maar door een regering met o.a. cd&v/n-va. Benieuwd hoe zij het gaan oplossen...

Dan zijn de volgende federale verkiezingen illegaal.

Egidius

daiwa
11 mei 2005, 12:53
Dan zijn de volgende federale verkiezingen illegaal.

Egidius

Inderdaad, dat heeft het Arbitragehof geoordeeld.

Hoe dan ook moet er een oplossing voor de volgende verkiezingen zijn of die zijn niet rechtsgeldig.
En waarom zouden de Walen tegen 2007 ineens inschikkelijker worden?
Vergeet het!!!

ray
11 mei 2005, 12:56
Dan zijn de volgende federale verkiezingen illegaal.

Egidiusik dacht dat er een oplossing moest zijn tegen ten laatste eind 2007...

muys
11 mei 2005, 12:59
Dan zijn de volgende federale verkiezingen illegaal.

Egidius

toch neit, het arbitragehof heeft de federale regering 4 jaar gegeven om de kwestie op lossen, ze gaan het probleem dus omzijlen door binnen die termijn van 4 jaar verkiezingen te organiseren.

men gaat dus weer een trukske gebruiken om de grondwet te kunnen overtreden, vraag is nu of het arbiragehof het spelleke gaat meespelen

Pollebru
11 mei 2005, 12:59
ik dacht dat er een oplossing moest zijn tegen ten laatste eind 2007...

Geen probleem, effe de grondwet veranderen.

Egidius
11 mei 2005, 13:00
en waarom????
omdat hij recht door zee is...
en zijn verantwoordelijkheid neemt...
en niet aan die spellekes van tjeven, Vlaamse Stinkerds en ex-VNV'ers meedoet...

Omdat hij recht door zee liegt en bedriegt. Elke dag opnieuw en over gelijk welk onderwerp. De bevolking wéét dat en straft daarom zijn partij af, zoals er in België nog niet vaak een partij afgestraft is.

en dat smullen???
wait and see wat het op langere termijn wordt...

Hetzelfde lot als de VU. Op de langere termijn gaat de VLD op in enerzijds het Vlaams Belang en anderzijds Spirit en de CD&V.

Egidius

muys
11 mei 2005, 13:00
ik dacht dat er een oplossing moest zijn tegen ten laatste eind 2007...

waarmee het arbitragehof suggereerde dat er deze legislatuur een oplossing moet komen, de regering gaat het arrest van het arbitragehof dus naar de letter en niet naar de geest interpreteren

Egidius
11 mei 2005, 13:02
ik dacht dat er een oplossing moest zijn tegen ten laatste eind 2007...

Eind 2007? Tegen het einde van de legislatuur, bedoel je?

Egidius

Egidius
11 mei 2005, 13:04
men gaat dus weer een trukske gebruiken om de grondwet te kunnen overtreden, vraag is nu of het arbiragehof het spelleke gaat meespelen

Vorig jaar heeft een rechter al een stemweigeraar vrijgesproken die zijn weigering motiveerde met de stelling dat hij niet aan onwettige verkiezingen wilde deelnemen.

Werk aan de winkel, Belanger!

Egidius

ray
11 mei 2005, 13:04
Eind 2007? Tegen het einde van de legislatuur, bedoel je?

Egidiustoch wel eind 2007. Het zal dan zo zijn zoals muys suggereerde: het toepassen van de letter ipv van de geest. nu ja, als ik het juist voor heb, en het idd eind 2007 is, dan ben ik voorstander van de letter ;)

edit: net gehoord op tv van verhofstad dat de deadline juni 2007 zou zijn, tenzij mijn frans zó slecht zou zijn ;)

Hagal
11 mei 2005, 13:54
De crisis rond BHV is net op dezelfde manier opgelost als de crisis DHL: veel zogezegd gepalaver, veel zogezegd onderhandelen, en we gingen eens zien, we zouden ons zelfs moeten vasthouden, en hup, er gebeurde niets...
Het toont de opzienbarende onbekwaamheid van deze regering en meer bepaald van deze premier die m.i. echt niet meer weet wat hij zegt, laat staan wat hij doet. Altijd maar roepen over: nu gaan we verder met de echte problemen, dat blijft niet werken, daar trappen steeds minder mensen in. Bij DHL ging het toch om datgene waar volgens hem de mensen wakker liggen, nl. werk, werk, werk? Wel, ook dat kon hij niet oplossen. Nu komen praten over die 200 000 jobs die er moeten komen i.p.v. BHV te splitsen, kom nou, hij heeft al zes jaar de tijd gehad om jobs te creëren, en hoeveel hebben we erbij?

De verantwoordelijk voor de Vlaamse Beweging na deze zet van de premier is zeer groot: nu moet zij mobiliseren om te tonen dat Vlaanderen dit meer dan beu is. Nu mag de eis tot splitsing zeker niet verstommen, integendeel, er moet een luider protest weerklinken. Er moet een mars op Brussel komen. Alle taalwetten zijn er gekomen onder aanhoudende druk van de Vlaamse opinie. Wel, wat vroeger kon, kan nu ook.

omaplop
11 mei 2005, 14:03
Volledig Akkoord!!

Hagal
11 mei 2005, 14:18
"Ik zie niet in waarom een partij die gegaan is voor haar eigen punten - die niet in strijd waren met het regeerakkoord - nu plots uit de regering zou moeten stappen", legde Lambert uit.

Bron: vrtnieuws site

Wie dit nog snapt, is een genie.

Steenbok66
12 mei 2005, 15:50
Uiteindelijk gaat deze crisis niet direct over een communautair dossier maar over het wezen van de politiek, met name: hoe betrouwbaar zijn politici en hun partijen? Wat betekent een regeerakkoord? Wat betekent een gegeven woord? Wat betekent de grondwet?

De vraag stellen is ze beantwoorden: in de ogen van onze politici is een gegeven woord niets waard. De grondwet is een vodje papier, net zoals een regeerakkoord. Met andere woorden: pollitici zijn volkomen onbetrouwbaar.



een zogenaamd gegeven woord is geldig zolang er geen verborgen agenda's zijn die aan het licht komen... den die waren en bij CV&V en VNA... proberen onmogelijke dingen te provoceren... en anderen de kromme haas of kreupel konijn toespelen... Yves is intelligent genoeg mag niets zonder de ouwe CVP coryfeeën... dus een tijdbommeke inbouwen... dan in alle toonaarden zitten zeveren van een gegeven woord... voor wat????... omstandigheden moeten in acht genomen worden...
en de omstandigheden lieten geen akkoord toe, dat er moet zijn zoniet zijn er alarmprocedures etc... (i het leven geroepen in samenwerking met detjeven)

en verantwoordelijkheid in het beleid opnemen is beter dan spellekes over een onnozel ding als BHV...

trouwens de peiling vandaag gepubliceerd in HBvL en GvA laat zien dat maar 20 percent van het representatief staal de val van de federale regering wil... = veeel minder dan het zogezegd electoraal gewicht van VB, NVA en CD&V die nu zitten prullen over geloofwaardigheid....

Steenbok66
12 mei 2005, 15:52
De crisis rond BHV is net op dezelfde manier opgelost als de crisis DHL: veel zogezegd gepalaver, veel zogezegd onderhandelen, en we gingen eens zien, we zouden ons zelfs moeten vasthouden, en hup, er gebeurde niets...
Het toont de opzienbarende onbekwaamheid van deze regering en meer bepaald van deze premier die m.i. echt niet meer weet wat hij zegt, laat staan wat hij doet. Altijd maar roepen over: nu gaan we verder met de echte problemen, dat blijft niet werken, daar trappen steeds minder mensen in. Bij DHL ging het toch om datgene waar volgens hem de mensen wakker liggen, nl. werk, werk, werk? Wel, ook dat kon hij niet oplossen. Nu komen praten over die 200 000 jobs die er moeten komen i.p.v. BHV te splitsen, kom nou, hij heeft al zes jaar de tijd gehad om jobs te creëren, en hoeveel hebben we erbij?

De verantwoordelijk voor de Vlaamse Beweging na deze zet van de premier is zeer groot: nu moet zij mobiliseren om te tonen dat Vlaanderen dit meer dan beu is. Nu mag de eis tot splitsing zeker niet verstommen, integendeel, er moet een luider protest weerklinken. Er moet een mars op Brussel komen. Alle taalwetten zijn er gekomen onder aanhoudende druk van de Vlaamse opinie. Wel, wat vroeger kon, kan nu ook.

sorry 2 maal

Turkje
12 mei 2005, 17:08
een zogenaamd gegeven woord is geldig zolang er geen verborgen agenda's zijn die aan het licht komen... den die waren en bij CV&V en VNA... proberen onmogelijke dingen te provoceren... en anderen de kromme haas of kreupel konijn toespelen... Yves is intelligent genoeg mag niets zonder de ouwe CVP coryfeeën... dus een tijdbommeke inbouwen... dan in alle toonaarden zitten zeveren van een gegeven woord... voor wat????... omstandigheden moeten in acht genomen worden...
en de omstandigheden lieten geen akkoord toe, dat er moet zijn zoniet zijn er alarmprocedures etc... (i het leven geroepen in samenwerking met detjeven)

en verantwoordelijkheid in het beleid opnemen is beter dan spellekes over een onnozel ding als BHV...

trouwens de peiling vandaag gepubliceerd in HBvL en GvA laat zien dat maar 20 percent van het representatief staal de val van de federale regering wil... = veeel minder dan het zogezegd electoraal gewicht van VB, NVA en CD&V die nu zitten prullen over geloofwaardigheid....

Larie en apekool:

1) De VLD en SP-A hadden al voor dat er ooit sprake was van een Vlaams regeerakkoord, plechtig beloofd aan de burgemeesters dat de splitsing er zeker en vast ging komen (zonder compensaties), ja zelfs voor 31/12/2004 mocht iedereen in HV op zijn beide oortjes slapen. Wellicht kunt u mij eens aanduiden welke "verborgen agenda's" hier werden aangehouden?

2) Het Vlaams regeerakkoord was niets meer of minder dan een bevestiging van wat VLD en SP-A (zie hierboven) al hadden beloofd. Het gaf de CD&V echter ook een troef in handen om zijn regeringspartners op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Als je de CD&V dus al van iets kunt beschuldigen, dan is het wel dat ze wellicht toen al hadden geweten hoe weinig het gegeven woord van de partijvoorzitters van VLD en SP-A waard was.

3) De tijd van de oude CVP coryfeeën is gedaan, en het is enkel een punt van zuivere argumentele armoede dat u er nog naar verwijst. Zou de oude CVP ooit met een Vlaams-nationalistische partij in een huwelijksbootje zijn gestapt? Zou de oude CVP ook zoveel kritiek geven op de koning naar aanleiding van zijn uitschuiver gisteren? Hoeveel postjes hebben de gebroeders Van Rompuy en de familie Eyskens nog?

4) De enigen die zitten te zeiken over "alarmbelprocedures" zijn... VLD en SPA. Ik zou nog wel eens willen zien of de Franstaligen voor BHV een regeringscrisis over hebben... met als eindresultaat dat de splitsing er toch komt.

5) Gezien de Grote Problemen die op ons afkomen, allemaal en stuk voor stuk communautair geladen zijn, is BHV heel nuttig geweest en zelfs symptomatisch voor de inefficiëntie en besluiteloosheid die zo eigen is aan Paars II. DHL was voorbeeld nummer 1, BHV voorbeeld nummer 2. En er gaan er vast en zeker nog komen.

6) Met peilingen kan je alles bewijzen: 77% op de VRT site was voor een wantrouwen-stemming tegen Paars II.

Jazeker
12 mei 2005, 17:19
Larie en apekool:

1) De VLD en SP-A hadden al voor dat er ooit sprake was van een Vlaams regeerakkoord, plechtig beloofd aan de burgemeesters dat de splitsing er zeker en vast ging komen (zonder compensaties), ja zelfs voor 31/12/2004 mocht iedereen in HV op zijn beide oortjes slapen. Wellicht kunt u mij eens aanduiden welke "verborgen agenda's" hier werden aangehouden?

2) Het Vlaams regeerakkoord was niets meer of minder dan een bevestiging van wat VLD en SP-A (zie hierboven) al hadden beloofd. Het gaf de CD&V echter ook een troef in handen om zijn regeringspartners op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Als je de CD&V dus al van iets kunt beschuldigen, dan is het wel dat ze wellicht toen al hadden geweten hoe weinig het gegeven woord van de partijvoorzitters van VLD en SP-A waard was.

3) De tijd van de oude CVP coryfeeën is gedaan, en het is enkel een punt van zuivere argumentele armoede dat u er nog naar verwijst. Zou de oude CVP ooit met een Vlaams-nationalistische partij in een huwelijksbootje zijn gestapt? Zou de oude CVP ook zoveel kritiek geven op de koning naar aanleiding van zijn uitschuiver gisteren? Hoeveel postjes hebben de gebroeders Van Rompuy en de familie Eyskens nog?

4) De enigen die zitten te zeiken over "alarmbelprocedures" zijn... VLD en SPA. Ik zou nog wel eens willen zien of de Franstaligen voor BHV een regeringscrisis over hebben... met als eindresultaat dat de splitsing er toch komt.

5) Gezien de Grote Problemen die op ons afkomen, allemaal en stuk voor stuk communautair geladen zijn, is BHV heel nuttig geweest en zelfs symptomatisch voor de inefficiëntie en besluiteloosheid die zo eigen is aan Paars II. DHL was voorbeeld nummer 1, BHV voorbeeld nummer 2. En er gaan er vast en zeker nog komen.

6) Met peilingen kan je alles bewijzen: 77% op de VRT site was voor een wantrouwen-stemming tegen Paars II.

Nog iemand die helder denkt. Proficiat.

Knuppel
12 mei 2005, 17:40
5) Gezien de Grote Problemen die op ons afkomen, allemaal en stuk voor stuk communautair geladen zijn, is BHV heel nuttig geweest en zelfs symptomatisch voor de inefficiëntie en besluiteloosheid die zo eigen is aan Paars II. DHL was voorbeeld nummer 1, BHV voorbeeld nummer 2. En er gaan er vast en zeker nog komen.

Inderdaad.
Het begint nu nog maar pas.
Geen ENKEL probleem kan in dit land nog opgelost worden daar ALLES communautair geladen is.

Jazeker
12 mei 2005, 17:52
Inderdaad.
Het begint nu nog maar pas.
Geen ENKEL probleem kan in dit land nog opgelost worden daar ALLES communautair geladen is.

Daarom juist dat de afloop van BHV zo rampzalig is. Daarom juist dat het ook gelukkig is dat het gebeurde want nu heeft iedereen gezien dat de VLD bereid is ALLES te accepteren om aan de macht te blijven.