PDA

View Full Version : BHV en de N-VA


Truder
11 mei 2005, 11:12
Nu Verhofstadt bij de koning is geweest en terug het vertrouwen krijgt van de regering. Is BHV weer terug afgevoerd.

Hoe staat de N-VA hier tegenover? Laten ze evenveel moed zien als Spirit of kruipen ze terug gewoon tegen de borst van de CD&V om niets te doen?

Kortom ik ben benieuwd naar de reactie van de N-VA en het kartel CD&V- N-VA.

Truder
11 mei 2005, 11:18
BRUSSEL - Alle regeringspartijen hebben deze voormiddag op de ministerraad het vertrouwen in de regering-Verhofstadt II bevestigd. Premier Guy Verhofstadt gaat dat vertrouwen deze namiddag ook in de Kamer vragen.

De regering gaat zich naar verluidt nu concentreren op sociaal-economische dossiers. Volgens PS-vice-premier Laurette Onkelinx verdwijnt het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde voor de rest van de legislatuur in de koelkast.
Na de ministerraad heeft de koning op het paleis in Brussel eerste minister Guy Verhofstadt in audiëntie ontvangen. De premier heeft verslag uitgebracht over de politieke toestand.

De koning en de eerste minister hebben er de nadruk op gelegd dat in de huidige omstandigheden een politieke crisis inopportuun zou zijn en ernstige schade zou toebrengen aan het economisch en sociaal welzijn van de burgers.

11/05/2005 - belga

Strop
11 mei 2005, 11:31
Tja, zo zie je maar weer dat hier in t Belziekske le Roi nog steeds den baas is.

Ik hoop dat de burgemeesters hier hun conclusies uit trekken en echt woord houden ivm met hun uitspraken en straffe plannen (boycot van verkiezingen, mars op Brussel)

Knuppel
11 mei 2005, 11:31
Premier Guy Verhofstadt gaat dat vertrouwen deze namiddag ook in de Kamer vragen.

luc broes
11 mei 2005, 11:33
Nu Verhofstadt bij de koning is geweest en terug het vertrouwen krijgt van de regering. Is BHV weer terug afgevoerd.
Hoe staat de N-VA hier tegenover? Laten ze evenveel moed zien als Spirit of kruipen ze terug gewoon tegen de borst van de CD&V om niets te doen?
Kortom ik ben benieuwd naar de reactie van de N-VA en het kartel CD&V- N-VA.
Belangrijker: Hoe staat Spirit hier tegenover? Spirit heeft heeft de onderhandelingen van BHV doen afspringen. De vraag is nu: "Hebben zij nog vertrouwen in de regering? Indien ja, dan toont dit aan dat het afspringen enkel voor de show was.
SPA en VLD zijn de grote schuldigen.
CD&V-NVA moeten nu niet het gelag betalen.

muys
11 mei 2005, 11:35
de vraag is niet zozeer wat de nva gaat doen maar wat de cd&v gaat doen, de nva is immers niet nodig om een een vlaamse regering te vormen...

indien de cd&v de vlaamse regering verlaat wordt het land lamgelegd

Knuppel
11 mei 2005, 11:44
de vraag is niet zozeer wat de nva gaat doen maar wat de cd&v gaat doen, de nva is immers niet nodig om een vlaamse regering te vormen...

indien de cd&v de vlaamse regering verlaat wordt het land lamgelegd

De CD&V blijft zitten, samen met de niet onmisbare kartelpartner én de VLD en de SP.a.
Er KAN immers geen andere coalitie gevormd worden dan deze die bestaat als 'men' er het VB niet wil bij betrekken.
En dat wil men nog altijd niet.

de flandrien
11 mei 2005, 11:46
de vraag is niet zozeer wat de nva gaat doen maar wat de cd&v gaat doen, de nva is immers niet nodig om een een vlaamse regering te vormen...

indien de cd&v de vlaamse regering verlaat wordt het land lamgelegd

Niet alleen de Vlaamse regering, CD&V kan verder gaan, ze kunnen ook de Brusselse regering lam leggen en zelfs uit de coalitie stappen in Antwerpen, dat zou nogal wat zijn.

Pollebru
11 mei 2005, 11:54
Niet alleen de Vlaamse regering, CD&V kan verder gaan, ze kunnen ook de Brusselse regering lam leggen en zelfs uit de coalitie stappen in Antwerpen, dat zou nogal wat zijn.

De cd&v nva zal er moeten voor gaan, anders zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt.

Hans1
11 mei 2005, 12:11
Inderdaad, ik hoop dat de NVA ontslag neemt en het land verlaat. Dat we voorgoed van die Vlaams-nationalisten af zijn.

Herr Flick
11 mei 2005, 12:27
Blijkbaar geld de grondwet niet voor guy

Waarom geld ze nog voor ons burgers dan, ? ...

Hans1
11 mei 2005, 12:30
Ik bewonder die federale frigo. Goed machien !:-D

AVV
11 mei 2005, 12:43
Nu Verhofstadt bij de koning is geweest en terug het vertrouwen krijgt van de regering. Is BHV weer terug afgevoerd.

Hoe staat de N-VA hier tegenover? Laten ze evenveel moed zien als Spirit of kruipen ze terug gewoon tegen de borst van de CD&V om niets te doen?

Kortom ik ben benieuwd naar de reactie van de N-VA en het kartel CD&V- N-VA.

Ben idd. héél benieuwd wat het kartel gaat doen.

Vld en Spa hebben Vlaanderen nog maar eens verraden.

Kartel heeft vlgs mij maar één mogelijkheid : hun vertrouwen in Vlaamse regering opzeggen en tegen VLD en Spa stemmen.
Zoniet geloven ze hun geloofwaardigheid.

Wat vinden btw de kartel vrienden dat hun partij NU MOET DOEN ??

luc broes
11 mei 2005, 12:46
De cd&v nva zal er moeten voor gaan, anders zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt.
Ik denk dat ze dat (nog) niet willen of kunnen. Dehaene burgemeester van vilvoorde houdt zijn mond over BHV en dat wil veel 'zeggen'.

Dinooke
11 mei 2005, 14:14
HALLO NVA'ers??? Iemand thuis?

Ik wil jullie mening nu wel eens horen...

Wat vinden jullie wat er nu moet gebeuren?

Pieke
11 mei 2005, 14:58
Inderdaad, ik hoop dat de NVA ontslag neemt en het land verlaat. Dat we voorgoed van die Vlaams-nationalisten af zijn.

*applaus*

prachtig, zeer constructief, en draagt echt wel veel bij tot de discussie


*applaus*

Flandriar
11 mei 2005, 15:09
HALLO N-VA'ers??? Iemand thuis?

Ik wil jullie mening nu wel eens horen...

Wat vinden jullie wat er nu moet gebeuren?

vld uit de Vlaamse regering, vervangen door Groen!

Alles behalve zelf opstappen, wat totaal idioot en onlogisch is.

luc broes
11 mei 2005, 15:13
Ik denk dat ze dat (nog) niet willen of kunnen. Dehaene burgemeester van vilvoorde houdt zijn mond over BHV en dat wil veel 'zeggen'.
CD&V-NVA moeten niet boeten omdat VLD-SPA woordbreuk plegen.

luc broes
11 mei 2005, 15:18
vld uit de Vlaamse regering, vervangen door Groen!
Van de regen in den drop. Pest vervangen door cholera!

Doffer
11 mei 2005, 15:20
Aan CD&V en NVa zeg ik met aandrang:

1. Neem geen ontslag! Maar stel de andere partijen voor hun verantwoordelijkheid. ZIJ hebben het regeerakkoord VERBROKEN.
2. Geen verdere lastenverlaging, alleen voor de laagste lonen en... basta!
3. Voer de omzendbrief "Peeters - Maertens" onverkort en volledig uit.
4. Eis de volledige tweetaligheid van Brussel, dien een wetsvoorstel in om de benoeming van eentalige rechters in Brussel terug te schroeven.
5. Stel duidelijk dat ALLE faciliteiten snel... UITDOVEND ... ZIJN.

Flandriar
11 mei 2005, 15:22
Aan CD&V en NVa zeg ik met aandrang:

1. Neem geen ontslag! Maar stel de andere partijen voor hun verantwoordelijkheid. ZIJ hebben het regeerakkoord VERBROKEN.
2. Geen verdere lastenverlaging, alleen voor de laagste lonen en... basta!
3. Voer de omzendbrief "Peeters - Maertens" onverkort en volledig uit.
4. Eis de volledige tweetaligheid van Brussel, dien een wetsvoorstel in om de benoeming van eentalige rechters in Brussel terug te schroeven.
5. Stel duidelijk dat ALLE faciliteiten snel... UITDOVEND ... ZIJN.

Helemaal mee eens, vooral punt 1 is de nagel op de kop.

Egidius
11 mei 2005, 15:22
vld uit de Vlaamse regering, vervangen door Groen!

Dat is inderdaad veruit de sterkste oplossing.

Egidius

Egidius
11 mei 2005, 15:25
Aan CD&V en NVa zeg ik met aandrang:

1. Neem geen ontslag! Maar stel de andere partijen voor hun verantwoordelijkheid. ZIJ hebben het regeerakkoord VERBROKEN.
2. Geen verdere lastenverlaging, alleen voor de laagste lonen en... basta!
3. Voer de omzendbrief "Peeters - Maertens" onverkort en volledig uit.
4. Eis de volledige tweetaligheid van Brussel, dien een wetsvoorstel in om de benoeming van eentalige rechters in Brussel terug te schroeven.
5. Stel duidelijk dat ALLE faciliteiten snel... UITDOVEND ... ZIJN.

En 6: eis elke maandag opnieuw de stemming van het BHV-wetsvoorstel in de Kamer. Hou het thema warm en zorg dat het spanning blijft creëren. Steun de burgemeesters.

Egidius

Flandriar
11 mei 2005, 15:25
Zouden er vld-burgemeesters uit de vld stappen?

Supe®Staaf
11 mei 2005, 15:29
Aan CD&V en NVa zeg ik met aandrang:

1. Neem geen ontslag!
:rofl:
Komt uw postje in gedrang?

De N-vA (toch onnodig voor de meerderheid) zou alvast een symbolische daad kunnen stellen en oprotten.
Als je machteloos moet toezien hoe je partners het akkoord aan hun laars lappen of onkundig zijn het uit te voeren, dan is een signaal op zijn plaats.

Johan217
11 mei 2005, 15:31
Ik vrees dat NVA en Spirit nog zullen moeten oppassen voor hun kartelpartners. Het is zeer waarschijnlijk dat SPa om zich veilig te stellen de schuld in de schoenen van Spirit wil schuiven (is nu al bezig trouwens) en hen eruit zwiert. Ik zie een dergelijk scenario ook al gebeuren voor de NVA in de Vlaamse regering. Herinner u Lambermont...

Hans1
11 mei 2005, 15:32
Ik vind dat de NVA MOET ontslag nemen en de Vlaamse regering verlaten. We hebben die toch voor niets nodig.

Supe®Staaf
11 mei 2005, 15:44
Ik vind dat de NVA MOET ontslag nemen en de Vlaamse regering verlaten.
Wat verwacht jij nu van de N-VA?
Konsekwentie?
:rofl:


We hebben die toch voor niets nodig.
Zoals water in onze schoenen.

de flandrien
11 mei 2005, 15:49
Aan CD&V en NVa zeg ik met aandrang:

1. Neem geen ontslag! Maar stel de andere partijen voor hun verantwoordelijkheid. ZIJ hebben het regeerakkoord VERBROKEN.
2. Geen verdere lastenverlaging, alleen voor de laagste lonen en... basta!
3. Voer de omzendbrief "Peeters - Maertens" onverkort en volledig uit.
4. Eis de volledige tweetaligheid van Brussel, dien een wetsvoorstel in om de benoeming van eentalige rechters in Brussel terug te schroeven.
5. Stel duidelijk dat ALLE faciliteiten snel... UITDOVEND ... ZIJN.

Er is geen Vlaamse meerderheid mogelijk zonder CD&V, dus dump de paarse VERRAAD partijen en ga een coalitie aan met het Vlaams Belang ! IS DAT NU ZO MOEILIJK ??

Strop
11 mei 2005, 15:53
@Doffer

In je punt 5 mag dan niet 'onverwijld' opgenomen worden he :-)

Everytime
11 mei 2005, 15:53
Er is geen Vlaamse meerderheid mogelijk zonder CD&V, dus dump de paarse VERRAAD partijen en ga een coalitie aan met het Vlaams Belang ! IS DAT NU ZO MOEILIJK ??

Ja.8)

de flandrien
11 mei 2005, 15:56
Ja.8)

Wel dan is CD&V en NVA hun geloofwaardigheid totaal kwijt en zal dit de basis leggen voor een historische overwinning van de enige betrouwbare partij van het Vlaamse Volk: Het Vlaams Belang ! 8)

Micha
11 mei 2005, 16:09
Wel dan is CD&V en NVA hun geloofwaardigheid totaal kwijt en zal dit de basis leggen voor een historische overwinning van de enige betrouwbare partij van het Vlaamse Volk: Het Vlaams Belang ! 8)


Wanneer is de CD&V (CVP) ooit betrouwbaar geweest ?
Houden ze woord ? Eerst zien dan geloven.

AVV
11 mei 2005, 16:09
Wel dan is CD&V en NVA hun geloofwaardigheid totaal kwijt en zal dit de basis leggen voor een historische overwinning van de enige betrouwbare partij van het Vlaamse Volk: Het Vlaams Belang ! 8)


Idd. Indien het kartel gewoon blijft zitten op Vlaams niveau, is er straks
voor een héél groot deel van de Vlamingen maar één keuze meer :
Het Vlaams Belang.
Het Vlaams Belang : nu al de enige keuze voor 1 miljoen Vlamingen, straks
voor .......... De volgende verkiezingsoverwinning staat al in de sterren geschreven.

N-VA
11 mei 2005, 16:15
Wanneer is de CD&V (CVP) ooit betrouwbaar geweest ?
Houden ze woord ? Eerst zien dan geloven.De CD&V en hun voorgangers van de CVP zijn toch altijd betrouwbaarder geweest dan de SP.A en VLD nu...

N-VA
11 mei 2005, 16:20
HALLO NVA'ers??? Iemand thuis?

Ik wil jullie mening nu wel eens horen...

Wat vinden jullie wat er nu moet gebeuren?Wat er moet gebeuren volgens mij? Een ongezien protest moet uitbreken, dit mag de N-VA niet laten gebeuren. B-H-V is de ideale stok om Verhofstadt mee te slaan, de premier EN zijn partij EN hun kartelpartner SP.A moeten constant herinnert worden aan hun enorme politieke blunder.

Ik heb alle vertrouwens dat de N-VA en de kartelpartner CD&V alles zullen doen om de Vlaamse partijen uit de regering op hun onverantwoorde houding te BLIJVEN wijzen.

N-VA
11 mei 2005, 16:23
Een andere vraag is natuurlijk wat de burgemeesters uit Halle-Vilvoorde van SP.A en VLD gaan doen. Ze zijn verraden door de top van hun eigen partijen. Voor hun is het veel moeilijker om te reageren.

Philips Inc.
11 mei 2005, 16:34
Het Vlaams regeerakkoord is geschonden, dus moeten hieruit de gevolgen getrokken worden.

VB. : Het Vlaams kartel stapt uit Vlaamse regering, uit de coalitie in Antwerpen, uit de coalitie in Brussel, en uit elk andere coalitie met Sp.a en VLD in elke gemeente, stad en provincie waar die te vinden is.

We blokkeren gewoon elk bestuurlijk niveau die er te blokkeren valt.

N-VA
11 mei 2005, 16:35
Het Vlaams regeerakkoord is geschonden, dus moeten hieruit de gevolgen getrokken worden.

VB. : Het Vlaams kartel stapt uit Vlaamse regering, uit de coalitie in Antwerpen, uit de coalitie in Brussel, en uit elk andere coalitie met Sp.a en VLD in elke gemeente, stad en provincie waar die te vinden is.

We blokkeren gewoon elk bestuurlijk niveau die er te blokkeren valt.Dat is zeker geen slecht idee.