PDA

View Full Version : Nog altijd BHV in 2007!


Fiere Vlaming
11 mei 2005, 15:53
Wordt B-H-V gesplitst na verkiezingen van 2007?

wo 11/05/05 - De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde wordt dus op de lange baan geschoven. De regering wil het dossier pas na de federale verkiezingen van 2007 behandelen. Ze baseert zich daarvoor op een zinsnede uit het arrest van het Grondwettelijk Hof (voorheen Arbitragehof) over Brussel-Halle-vilvoorde.

Op 26 mei 2003 oordeelde het toenmalige Arbitragehof dat de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde ongrondwettelijk is. In de rest van het land werd immers met provinciale kieskringen gewerkt.

Het hof gaf de regering vier jaar de tijd om een oplossing te zoeken. Dat betekent dat de situatie moet zijn aangepast tegen 18 mei 2007.

Mogelijk wil de regering de federale verkiezingen van 2007 net voor die datum organiseren. Dat zou betekenen dat ze nog wel met de oude kieskring B-H-V kunnen werken.

Daarna zou dan een grote communautaire ronde worden georganiseerd waarin een heleboel problemen tegelijkertijd worden aangepakt. Op die manier zouden de Vlamingen ook in een sterkere onderhandelingspositie staan.


Overigens heeft het Arbitragehof niet gezegd dat Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst moet worden. Het arrest vraagt een oplossing, maar stipuleert nergens welke dat moet zijn.

Men zou op basis van het arrest dus ook gewoon de vroegere arrondissementele kieskringen kunnen invoeren, bijvoorbeeld.


Wij Vlaams Belangers danken Verhofstadt.
Als ze het cordon nu niet verbreken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, dan maakt het tegen 2007 al lang niet meer uit.

De absolute meerderheid wuift ons toe! ;)

Everytime
11 mei 2005, 15:57
In 2007?:-P Waar zal ik in 2007 zijn? Met veel geluk niet meer in België!

Tyr de Dietser
11 mei 2005, 15:58
Wij Vlaams Belangers danken Verhofstadt.
Als ze het cordon nu niet verbreken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, dan maakt het tegen 2007 al lang niet meer uit.

De absolute meerderheid wuift ons toe! ;)
Inderdaad, het kan de partij (en dus Vlaanderen) alleen maar ten goede komen dat B-H-V nog even blijft rotten. Dit om twee redenen: enerzijds is het beter een probleem te hebben dan het opgelost hebben met toegevingen. B-H-V is al eeuwenlang een probleem, dus die 2 jaar zullen er nog wel bij kunnen. Anderzijds leken de zogenaamde Vlaamse partijen de laatste tijd echte voorvechters voor de Vlaamse zaak, terwijl er maar één partij is die die rol op zich neemt, en het is niet de bedoeling dat de Vlaming dit vergeet in te zien, verblind door de Vlaamse façaden van N-VA, CVP, SP en VLD. Hola, ik vergeet Spirit nog zeg ;).

Goed zo dus!

Strop
11 mei 2005, 15:59
Hoe erg ik de Waalse arrogantie ook vind, ik moet je gelijk geven.

BHV is een heel goed uitgangspunt voor de federale verkiezingen in 2007
Zo kunnen alle partijen eens goed kleur bekennen. Maar ja we kennen Verhofstad intussen wel al . .

We zullen wel zien

Fiere Vlaming
11 mei 2005, 15:59
In 2007?:-P Waar zal ik in 2007 zijn? Met veel geluk niet meer in België!

Er zal dan ook geen België meer zijn...

N-VA
11 mei 2005, 16:04
Waarom 2007? Omdat de franstaligen ervan uitgaan dat er tegen dan nog wat meer Vlaams-Brabantse gemeenten in B-H-V voldoende verfranst zijn om ze bij Brussel en/of Wallonië in te lijven?

instromaniac
11 mei 2005, 16:04
Is die Verhofstadt eigenlijk op z'n kop gevallen? Hoe langer dat ze dat gezever uitstellen, hoe groter de communautaire spanningen worden. Straks ga ik nog geloven dat de PS en VLD liever België gesplitst zien dan BHV.

Raf
11 mei 2005, 16:06
Tegen 2007 is al die flauwe truut rond BHV waarschijnlijk al lang vergeten... Maak jullie toch geen illusies! Er zal niks gesplitst worden! :-D

N-VA
11 mei 2005, 16:06
Is die Verhofstadt eigenlijk op z'n kop gevallen? Hoe langer dat ze dat gezever uitstellen, hoe groter de communautaire spanningen worden. Straks ga ik nog geloven dat de PS en VLD liever België gesplitst zien dan BHV.Verhofstadt houdt met niets rekening, en lijkt zich nergens iets van aan te trekken. Vlaanderen en de Vlamingen (zijn kiespubliek nota bene) kunnen hem gestolen worden. Alleen zijn ambtstermijn is van belang en die wil hij ten koste van alles uitdoen. Daarna is het afgelopen met de VLD...

Everytime
11 mei 2005, 16:08
Is die Verhofstadt eigenlijk op z'n kop gevallen? Hoe langer dat ze dat gezever uitstellen, hoe groter de communautaire spanningen worden. Straks ga ik nog geloven dat de PS en VLD liever België gesplitst zien dan BHV.

Welke communautaire spanningen? Ik werk in een Franstalige omgeving, leef in Brussel in een Franstalige wijk, kijk vooral naar de Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) TV, mijn kennissen en vrienden zijn voornamelijk Franstalig. En als het mooi weer in het weekend is, ga ik liever naar Frankrijk dan naar de Vlaamse Kust om de problemen te vermijden. En u spreekt van communautaire spanningen?

N-VA
11 mei 2005, 16:09
Welke communautaire spanningen? Ik werk in een Franstalige omgeving, leef in Brussel in een Franstalige wijk, kijk vooral naar de Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) TV, mijn kennissen en vrienden zijn voornamelijk Franstalig. En als het mooi weer in het weekend is, ga ik liever naar Frankrijk dan naar de Vlaamse Kust om de problemen te vermijden. En u spreekt van communautaire spanningen?Als u met uw gedachten wat minder in Frankrijk en de franstalige milieu's zou vertoeven dan zou u de communautaire spanningen wel voelen.;-)

instromaniac
11 mei 2005, 16:10
Welke communautaire spanningen? Ik werk in een Franstalige omgeving, leef in Brussel in een Franstalige wijk, kijk vooral naar de Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) TV, mijn kennissen en vrienden zijn voornamelijk Franstalig. En als het mooi weer in het weekend is, ga ik liever naar Frankrijk dan naar de Vlaamse Kust om de problemen te vermijden. En u spreekt van communautaire spanningen?
Jij bent België niet Everytime ;)

Paulus
11 mei 2005, 16:12
Welke communautaire spanningen? Ik werk in een Franstalige omgeving, leef in Brussel in een Franstalige wijk, kijk vooral naar de Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) TV, mijn kennissen en vrienden zijn voornamelijk Franstalig. En als het mooi weer in het weekend is, ga ik liever naar Frankrijk dan naar de Vlaamse Kust om de problemen te vermijden. En u spreekt van communautaire spanningen?

Het is precies omdat er geen communitaire spanningen zijn dat u de Vlaamse kust mijdt zeker? Kijk eens naar de Vlaamse zenders, dan zullen je ogen misschien open gaan.

Paulus.

Micha
11 mei 2005, 16:12
In 2007?:-P Waar zal ik in 2007 zijn? Met veel geluk niet meer in België!


Neen idd dat zal dan Vlaanderen zijn

Raf
11 mei 2005, 16:13
Als u met uw gedachten wat minder in Frankrijk en de franstalige milieu's zou vertoeven dan zou u de communautaire spanningen wel voelen.;-)
Onzin. Ik woon wèl in Vlaanderen, niet eens zo ver uit de buurt van BHV, kom vaak in contact met collega's die werken in BHV en die zeggen net hetzelfde wat ik ook al heel de tijd zeg: die zogenaamde "communautaire spanningen" spelen zich alleen af in de hoofden van enkele politici met een overvloed aan vrije tijd en een volslagen gebrek aan inzicht in de wensen van de burgers. Niemand in BHV is vragende partij voor die splitsing. Meer nog: niemand ligt wakker van die zogenaamde "discriminatie"...

Paulus
11 mei 2005, 16:14
Na de verkiezingen van 2007?

Is dat een belofte?

We kennen onderhand wel de waarde van uw verkiezingsbeloftes hoor mijnheer Verhofstadt. Ik bedank ervoor.

Paulus.

Fiere Vlaming
11 mei 2005, 19:17
Ik denk niet dat we tot 2007 moeten wachten... ;)

Seba
11 mei 2005, 19:21
Tegen 2007 is al die flauwe truut rond BHV waarschijnlijk al lang vergeten... Maak jullie toch geen illusies! Er zal niks gesplitst worden! :-D

dan zullen de verkeizingen ongrondwettelijk zijn en dus ongldig zijn, of waarom denkt u anders dat het Arbitragehof 2007 als deadline stelde???

Maxime_Penen
11 mei 2005, 19:23
Waarom 2007? Omdat de franstaligen ervan uitgaan dat er tegen dan nog wat meer Vlaams-Brabantse gemeenten in B-H-V voldoende verfranst zijn om ze bij Brussel en/of Wallonië in te lijven?


2007 is beslist door het Arbitragehof hé. Daar hebben Vlamingen noch Franstaligen iets mee te maken.

Maxime_Penen
11 mei 2005, 19:25
dan zullen de verkeizingen ongrondwettelijk zijn en dus ongldig zijn, of waarom denkt u anders dat het Arbitragehof 2007 als deadline stelde???


Voila... Eindelijk iemand die het ziet. Waarom trachten zoveel mensen de feitelijke consequenties van het hele B-H-V-dossier onder de mat te vegen? B-H-V heeft *rechtstreekse* consequenties in de maatschappij.

Heeft Verhofstadt het arrest van het Hof zelf niet goed begrepen, heeft ie het niet gelezen of kan het hem geen ruk schelen? :)

Ongrondwettelijke verkiezingen, het zou wat zijn. We zouden weer een schoon figuur slaan in het buitenland, me dunkt :)

la_Principessa
11 mei 2005, 19:41
Geen splitsing. Eindelijk officieel dus.
Hoe onvoorspelbaar. :roll:
(btw het is echt wel enorm grappig hoe politici elkaar hiervoor uitkakken... ik ga nog wa tv zien :d)

bartje
11 mei 2005, 20:04
dan zullen de verkeizingen ongrondwettelijk zijn en dus ongldig zijn, of waarom denkt u anders dat het Arbitragehof 2007 als deadline stelde???

Niet als de verkiezingen plaatsvinden voor 18 mei 2007; dus mochten de verkiezingen plaats vinden op bv. 17 mei 2007; zijn die perfect rechtsgeldig; daar het Arbitaragehof tijd gegeven heeft tot 18 mei 2007.
Trouwens de mensen beginnen dat gedoe van BHV meer en meer beu te worden, sommigen denken dat dit het allerbelangrijkste is maar in weze is het maar zottigheid die zich afspeelt in sommige hoofden waar de mensen totaal niet in geïnteresseerd zijn, er zijn belangrijker zaken zu dan dat gedoe rond BHV.

Trouwens de grote schuldige is en blijft de CD&V; zij hebben ruim 40 jaar de kans gehad om te spitsen en ze hebben het niet gedaan en nu schuiven ze alle schuld op de paarse meerderheid... van een staaltje hypocrisie gesproken!

bartje
11 mei 2005, 20:07
Ik wil hier wel effe beklemtonen dat ik de VLD helemaal niet goedpraat hé!!!!

ancapa
11 mei 2005, 20:09
In 2007?:-P Waar zal ik in 2007 zijn? Met veel geluk niet meer in België!

salut et bon vent... pakt monsieur papillion ook maar mee... :-D

ancapa
11 mei 2005, 20:11
Waarom 2007? Omdat de franstaligen ervan uitgaan dat er tegen dan nog wat meer Vlaams-Brabantse gemeenten in B-H-V voldoende verfranst zijn om ze bij Brussel en/of Wallonië in te lijven?

het woord is dan aan de burgemeesters !! geen franstalige lijsten meer in Vlaams Brabant !!

William
11 mei 2005, 20:20
Onzin. Ik woon wèl in Vlaanderen, niet eens zo ver uit de buurt van BHV, kom vaak in contact met collega's die werken in BHV en die zeggen net hetzelfde wat ik ook al heel de tijd zeg: die zogenaamde "communautaire spanningen" spelen zich alleen af in de hoofden van enkele politici met een overvloed aan vrije tijd en een volslagen gebrek aan inzicht in de wensen van de burgers. Niemand in BHV is vragende partij voor die splitsing. Meer nog: niemand ligt wakker van die zogenaamde "discriminatie"...

Ik woon toevallig wél in BHV en lig er wél wakker van. Net als m'n familie en vele vrienden en buurtbewoners (Vlamingen).
Dus spreek maar voor uzelf hoor als u spreekt in de naam van de Vlamingen of inwoners van BHV.
Ik woon dan nog eens in een faciliteitengemeente waardoor ik de communautaire spanning des te meer voel...
... u zegt geen spanningen? Bent u blind of doofstom?

Seba
11 mei 2005, 20:22
Niet als de verkiezingen plaatsvinden voor 18 mei 2007; dus mochten de verkiezingen plaats vinden op bv. 17 mei 2007; zijn die perfect rechtsgeldig; daar het Arbitaragehof tijd gegeven heeft tot 18 mei 2007.

als die verkiezingen toch plaatsvinden zal het Arbitragehof die evengoed ongrondwettelijk verklaren na de eerste de beste klacht. End an zwijg ik nog over alle Vlaamse burgemeesters en kiesmannen die de verkiezingen zullen blokkeren...heb daarstraks al de reactie van een VLD-burgumeester gezien, en dat sprak boekdelen


Trouwens de mensen beginnen dat gedoe van BHV meer en meer beu te worden, sommigen denken dat dit het allerbelangrijkste is maar in weze is het maar zottigheid die zich afspeelt in sommige hoofden waar de mensen totaal niet in geïnteresseerd zijn, er zijn belangrijker zaken zu dan dat gedoe rond BHV.

zeg dat dan maar aan de Franstaligen: door hun waanzinnige eisen op voorrechten in ruil voor een grondwettelijk en rechtvaardig recht hebben zij alles geblokkeerd. Anderzijds is het pretentieus en typisch particratisch om in naam van "de mensen" te spreken...



Trouwens de grote schuldige is en blijft de CD&V; zij hebben ruim 40 jaar de kans gehad om te spitsen en ze hebben het niet gedaan en nu schuiven ze alle schuld op de paarse meerderheid... van een staaltje hypocrisie gesproken!

alle traditionele partijen zijn momenteel schuldig. Die grendelwetten waren inderdaad zéér dom van de CD&V, maar daarom moet men niet figuren als Leterme of Vandeurzen beschuldigen die daar neits mee te maken hebben.
Feit blijft dat:

1) VLD en SPa het regeerakkoord doorbreken: meteen bleken de vermoedens dat hun verkiezingsbeloften aan de kiezers en de burgemeesters er gewoon waren om zoveel mogelijk mensen naar de mond te spreken

2) ze bovendien nu ook liegen: Somers en Stevaert beweren immers dat ze niet akkoord gingen met dar "onredelijke pakket van Franstalige eisen", terwijl alle Franstalige onderhandelaars duidelijk zeggen dat Spirit de schuldige is, zoniet zou volgens hen dat akkoord er wél gekomen zijn.

la_Principessa
11 mei 2005, 20:35
Nu heeft brussel-halle-zeikvoorde ook al een appart (tijdelijk) forumonderdeel. 8O

muys
11 mei 2005, 20:59
Onzin. Ik woon wèl in Vlaanderen, niet eens zo ver uit de buurt van BHV, kom vaak in contact met collega's die werken in BHV en die zeggen net hetzelfde wat ik ook al heel de tijd zeg: die zogenaamde "communautaire spanningen" spelen zich alleen af in de hoofden van enkele politici met een overvloed aan vrije tijd en een volslagen gebrek aan inzicht in de wensen van de burgers. Niemand in BHV is vragende partij voor die splitsing. Meer nog: niemand ligt wakker van die zogenaamde "discriminatie"...

ik denk niet dat de gemiddelde belg er wakker van ligt dat zijn gebuur na zijn uren in het zwart een dikke boterham bijverdient, of dat zijn gebuur 60 rijdt waar hij maar 50 mag, of dat zijn gebuur een tuinhuis zet zonder bouwvergunning

moeten we die dingen vanaf nu dus ook maar allemaal zo laten? of de bevoking ergens wakker van ligt of niet doet er helemaal niet toe, de wet moet gerespecteerd worden

Fiere Vlaming
11 mei 2005, 21:02
Nu heeft brussel-halle-zeikvoorde ook al een appart (tijdelijk) forumonderdeel. 8O

De forumleiding kan sneller splitsen dan Verhofstadt en co ! :rofl:

muys
11 mei 2005, 21:03
Niet als de verkiezingen plaatsvinden voor 18 mei 2007; dus mochten de verkiezingen plaats vinden op bv. 17 mei 2007; zijn die perfect rechtsgeldig; daar het Arbitaragehof tijd gegeven heeft tot 18 mei 2007.
Trouwens de mensen beginnen dat gedoe van BHV meer en meer beu te worden, sommigen denken dat dit het allerbelangrijkste is maar in weze is het maar zottigheid die zich afspeelt in sommige hoofden waar de mensen totaal niet in geïnteresseerd zijn, er zijn belangrijker zaken zu dan dat gedoe rond BHV.

Trouwens de grote schuldige is en blijft de CD&V; zij hebben ruim 40 jaar de kans gehad om te spitsen en ze hebben het niet gedaan en nu schuiven ze alle schuld op de paarse meerderheid... van een staaltje hypocrisie gesproken!

de grote schuldige is helemaal niet de cd&v maar de waalse partijen die zelfs van de splitsing van een ongrondwettelijke kieskring een zwaar communautair thema maken. moesten de franstaligen gewoon de vlaamse meerderheid laten doen hebben zou daar belange niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven zijn en had de politiek haar geloofwaardigheid niet de grond ingeboord.

de franstaligen zijn serieus problemen aan het zoeken, door hun imperialistische houding zijn ze eigenhandig de belgische fundamenten aan het ondergraven. ze zullen nog in de put vallen die ze zelf gegraven hebben

la_Principessa
11 mei 2005, 21:03
De forumleiding kan sneller splitsen dan Verhofstadt en co ! :rofl:
:lol:
(nuja "sneller" is niet moeilijk hé ;))

la_Principessa
11 mei 2005, 21:06
Nuja iedereen is boos op elkaar omdat ze hun beloften niet nakomen. (alsof dat nog hun schuld is ook:roll:)

Mja op termijn zullen de franstaligen er nog spijt van krijgen peins-ik.

muys
11 mei 2005, 21:12
Nuja iedereen is boos op elkaar omdat ze hun beloften niet nakomen. (alsof dat nog hun schuld is ook:roll:)

Mja op termijn zullen de franstaligen er nog spijt van krijgen peins-ik.

daar ben ik zeker van, moest iedereen een beetje redelijk zijn zouden we allemaal veel beter met mekaar overweg kunnen. de franstaligen willen altijd krijgen maar willen nooit geven. wanneer iets in hun voordeel moet gesplitst worden bekijken ze dat alsof dat doodnormaal is, maar o wee als de vlamingen eens wat willen. met ziet dat zeer duidelijk aan bijvoorbeeld de splitsing van de tabaksreclame, de walen wouden de splitsing en de vlamingen hadden geen nadeel aan die splitsing, ze is er dan ook gekomen zonder noemenswaardige compensaties. stel u nu even voor dat de zaak omgekeerd zou gelegen hebben, wees maar zeker dat de walen dan harde compensaties zouden op tafel gelegd hebben. en dat is waar het al 175 jaar over gaat, de vlamingen moeten altijd braaf ja knikken en betalen en moeten dan nog de occasionale schop in hun kl*ten verdragen

slegie
11 mei 2005, 21:20
Tegen 2007 is al die flauwe truut rond BHV waarschijnlijk al lang vergeten... Maak jullie toch geen illusies! Er zal niks gesplitst worden! :-D

Jaja en net zoals de problemen rond migranten komen ze zoals een boomerang nog wel terug en dan zijn ze nog veel groter dan nu, hahaha en dat is enkel in het voordeel van de partij die zovele hier haten, namelijk het VB. :-)

Maak u zich maar niet te veel illusies want door mensen zoals jij hebben personen zoals hitler aan de macht gebracht.
het niet respecteren van de grondwet en de democratie net zoals nu gebeurt dankzij de VLD,SP.A en PS leggen de weg open voor nieuwe dictaturen net zoals dat in de tijd van hitler gebeurde.

la_Principessa
11 mei 2005, 21:50
Jaja en net zoals de problemen rond migranten komen ze zoals een boomerang nog wel terug en dan zijn ze nog veel groter dan nu, hahaha en dat is enkel in het voordeel van de partij die zovele hier haten, namelijk het VB. :-)

Maak u zich maar niet te veel illusies want door mensen zoals jij hebben personen zoals hitler aan de macht gebracht.
het niet respecteren van de grondwet en de democratie net zoals nu gebeurt dankzij de VLD,SP.A en PS leggen de weg open voor nieuwe dictaturen net zoals dat in de tijd van hitler gebeurde.
Wel ik hou er niet zo van dat hitler er voor alles en nog wat wordt bijgesleurd, toch zit er veel waarheid in.
De franstaligen schijnen niet te beseffen wat er hier allemaal aan het gebeuren is. Dit was een vreselijk domme zet van hen. Het VB heeft het echt makkelijk nu: toekijken + commentaar geven. Annemans bezig gezien tegen verhofstadt? (die laatste staarde naar z'n papieren. Vin ik nogal laf, je moet mensen dureven aankijken wanneer ze je de grond in boren, anders moet je niet in de politiek gaan vind ik.)
Soit brussel-halle-kutvoorde is eigenlijk nogal iets onbenulligs, dat helemaal niet op zo'n zeik had moeten uitdraaien.
Nuja leuk voor de VB'ers, nog iemand content zeker? :roll:

Seba
11 mei 2005, 23:09
de waalse partijen die zelfs van de splitsing van een ongrondwettelijke kieskring een zwaar communautair thema maken

dit is idd objectief gezien de bron van alle miserie. En toch heb je dan nog ***** zoals Rafke en Yann die menen dat die burgemeesters en "Vlaams-nationalisten" schuld treffen...