PDA

View Full Version : Betogingen relletjes en oproer!


MaXiMuS
11 mei 2005, 16:16
Wanneer komen die betogingen er? Moet de Vlaming elke keer op straat komen �* la Leuven-Vlaams vooraleer hallucinante privileges van de Walen die een flagrante inbreuk op het gelijkheidsrecht (art 10 en 11 van de GW) zijn uit ons Vlaandrenland te werken?


Betogen zeg ik! Betogen!

Raf
11 mei 2005, 16:17
:lol:

Dream on!

Kim
11 mei 2005, 16:17
Ga dan betogen he jongen, niemand zal u tegenhouden! :)

Allee hop, ge moest al weg zijn! 8)

MaXiMuS
11 mei 2005, 16:18
:lol:

Dream on!



Zullen we meteen maar tezelfdertijd de Turken in Vlaanderen laten stemmen om Turkse partijen?? Leve de TotaldemokratischeErdohanErdohanErdohanPartei


Neen tegen onrecht!
Ja voor gelijkheid en rechtvaardigheid!

Kim
11 mei 2005, 16:20
Dat is appelen met peren vergelijken.

Franstaligen zijn landgenoten, BELGEN, net zoals u!

Chipie
11 mei 2005, 16:23
http://www.melstar.nl/illustrations/Images/konijn.jpg

Een tam, loom en gekwetst konijn kan waarschijnlijk niet meer in beweging komen...

rh30134
11 mei 2005, 16:24
Unionisten verdwijn uit België

N-VA
11 mei 2005, 16:24
Er moeten zeker nieuwe betogingen volgen.

Haider
11 mei 2005, 16:25
Dat is appelen met peren vergelijken.

Franstaligen zijn landgenoten, BELGEN, net zoals u!

Ik ben géén Belg dus een franstalige Belg is niet mijn landgenoot. Ik ben Vlaming.

Raf
11 mei 2005, 16:25
Ik bengeinterreseerd in politiek
Je zou je beter wat meer interesseren voor je handboek Nederlands...

Kim
11 mei 2005, 16:25
Unionisten verdwijn uit BelgiëVerdwijn zelf, mislukt nepprofiel.

Kim
11 mei 2005, 16:26
Ik ben géén Belg dus een franstalige Belg is niet mijn landgenoot. Ik ben Vlaming.

Oeioei, meneer is Vlaming... :roll:

MaXiMuS
11 mei 2005, 16:26
Dat is appelen met peren vergelijken.

Franstaligen zijn landgenoten, BELGEN, net zoals u!


U weet het nog niet: maar België is een federaal land. Dit gaat over Vlaanderen, niet over Belgie: u verwart dus enkele zaken met elkaar. Geen nood! Bent u opnieuw het noorden kwijt, ik red u er wel uit.


vriendelijke groetjes

Neo

Raf
11 mei 2005, 16:26
Bla bla bla... Ik ben Vlaming.
Belg dus. 8)

Kim
11 mei 2005, 16:28
U weet het nog niet: maar België is een federaal land. Dit gaat over Vlaanderen, niet over Belgie: u verwart dus enkele zaken met elkaar. Geen nood! Bent u opnieuw het noorden kwijt, ik red u er wel uit.

vriendelijke groetjes

Neo

Ik weet maar al te goed dat we in een federaal land leven en daarom nog eens: Walen zijn landgenoten!!!!
U zou moeten weten dat men in een federatie ook beslissingen SAMEN neemt.

Het noorden kwijt? Geen nood, ik red u er wel uit.

Vriendelijke groeten,

Kim

MaXiMuS
11 mei 2005, 16:34
Ik weet maar al te goed dat we in een federaal land leven en daarom nog eens: Walen zijn landgenoten!!!!
U zou moeten weten dat men in een federatie ook beslissingen SAMEN neemt.

Het noorden kwijt? Geen nood, ik red u er wel uit.

Vriendelijke groeten,

Kim





1) Legt u mij eens uit WAAROM walen in vlaanderen voor waalse partijen kunnen stemmen en vlamingen in wallonie niet.

Ik ben benieuwd! Wat vindt u daar eerlijk aan?

2) Het zal u bovendien verbazen: maar Belgie is een federaal land. Waarbij Vlaanderen en Wallonie territoriaal afgebakend zijn. Nu is er echter 1 stukje Vlaanderen waar Walen Waalse rechten hebben. Dat is uiteraard flagrant in strijd met de Grondwet. Dat is bovendien ook flagrant in strijd met wat Vlamingen en Walen overeengekomen zijn (nl. een Federaal land).

Legt u mij nu eens uit waarom Walen in Vlaanderen meer rechten moeten hebben, waar de Vlamingen diezelfde rechten in Wallonie helemaal niet hebben. Waarom wij wel vragen dat Turken zich inburgeren, maar de Walen dat zelf niet eens doen enz.

Patriot!
11 mei 2005, 16:37
Wanneer komen die betogingen er? Moet de Vlaming elke keer op straat komen �* la Leuven-Vlaams vooraleer hallucinante privileges van de Walen die een flagrante inbreuk op het gelijkheidsrecht (art 10 en 11 van de GW) zijn uit ons Vlaandrenland te werken?


Betogen zeg ik! Betogen!


:lol: :lol:

WE WIN8)

grossfaz
11 mei 2005, 16:37
Wanneer komen die betogingen er? Moet de Vlaming elke keer op straat komen �* la Leuven-Vlaams vooraleer hallucinante privileges van de Walen die een flagrante inbreuk op het gelijkheidsrecht (art 10 en 11 van de GW) zijn uit ons Vlaandrenland te werken?


Betogen zeg ik! Betogen!

Als al die "stille krachten" zich eens organiseren in verenigingen zoals KVHV bijvoorbeeld, zoals in het geval van Leuven Vlaams ;)

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 16:40
Franstaligen zijn landgenoten, BELGEN, net zoals u!

En?

Wat heeft dit dan volgens u voor gevolgen in deze materie?

MaXiMuS
11 mei 2005, 16:42
Als al die "stille krachten" zich eens organiseren in verenigingen zoals KVHV bijvoorbeeld, zoals in het geval van Leuven Vlaams ;)


hahaha :-D

BitterSweet
11 mei 2005, 16:50
Ik weet maar al te goed dat we in een federaal land leven en daarom nog eens: Walen zijn landgenoten!!!!
U zou moeten weten dat men in een federatie ook beslissingen SAMEN neemt.

Het noorden kwijt? Geen nood, ik red u er wel uit.

Vriendelijke groeten,

Kim

Maar ze gedragen zich niet als landgenoten,of mogen wij nu ook Vlaamse eisen gaan stellen In Wallonie ?
We mogen onze eisen nog niet stellen Op Vlaams grondgebied!
Ik ben akkoord er zijn belangrijker zaken die voorrang hebben,maar nu trapt men toch wel op de ziel van de Vlaming,dit is gewoon verraad aan gestelde principes en beloofde samenwerking.
Moet ik nu toch de conclusie trekken dat hun jobs belangrijker zijn!
Gewoon degoutant eerst een akkoord tekenen voor onverwijlde splitsing en dan de Vlaming gewoon uitbraken.

Kim
11 mei 2005, 16:53
Tja, mijn oplossing voor BHV zou zijn dat men ook in de Wallonië voor Nederlandstalige lijsten kon stemmen, maar dat is natuurlijk niet zo evident. Er zijn geen nationale partijen, behalve de BUB...

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 16:54
Tja, mijn oplossing voor BHV zou zijn dat men ook in de Wallonië voor Nederlandstalige lijsten kon stemmen, maar dat is natuurlijk niet zo evident. Er zijn geen nationale partijen, behalve de BUB...

U snapt duidelijk het probleem niet. Dit gaat immers niet over het indienen van een kieslijst. U heeft er gewoon niets van begrepen.

Kim
11 mei 2005, 16:54
En?

Wat heeft dit dan volgens u voor gevolgen in deze materie?

Dat BHV nog langer blijft aanslepen, uitstel is geen afstel.

In 2007 vinden dezelfde discussies terug plaats.

Kim
11 mei 2005, 16:55
U snapt duidelijk het probleem niet. Dit gaat immers niet over het indienen van een kieslijst. U heeft er gewoon niets van begrepen.

Jan, ik stel het zeer simplistisch voor, dat weet ik zelf ook wel.

Maar waar staan we nu? Geen stap verder.

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 16:55
Dat BHV nog langer blijft aanslepen, uitstel is geen afstel.

In 2007 vinden dezelfde discussies terug plaats.

Dat heeft toch niets te maken met het door u aangehaalde element dat Franstaligen ook landgenoten zijn???

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 16:57
Maar waar staan we nu? Geen stap verder.

Nu is het dus aan de parlementsleden om alsnog een uitval te wagen en een wetsvoorstel in de Kamer te behandelen. Eens kijken of de VLD- en SP.a-leden dit aandurven...

BitterSweet
11 mei 2005, 16:57
Tja, mijn oplossing voor BHV zou zijn dat men ook in de Wallonië voor Nederlandstalige lijsten kon stemmen, maar dat is natuurlijk niet zo evident. Er zijn geen nationale partijen, behalve de BUB...

Evidentie is blijkbaar de sterkste kant van Verhofstadt niet,maar verraad dat had ik toch niet verwacht.
Bon,ik hoop dat de kiezer niet snel vergeet!

garfield
11 mei 2005, 17:02
Betogingen moeten er idd. komen , ik denk ook dat de burgemeesters het hierbij niet zullen laten en zeker hun ongenoegen zullen laten blijken :-)

Kim
11 mei 2005, 17:08
U snapt duidelijk het probleem niet. Dit gaat immers niet over het indienen van een kieslijst. U heeft er gewoon niets van begrepen.

Ik stel het zeer simplistisch voor, maar dat is toch de kern van de zaak? Franstaligen kunnen in Vlaanderen op Franstalige lijsten stemmen en in Wallonië kunnen Vlamingen niet op Nederlandse lijsten stemmen.

Kim
11 mei 2005, 17:09
Dat heeft toch niets te maken met het door u aangehaalde element dat Franstaligen ook landgenoten zijn???

Tuurlijk niet, zeg ik dat dan?

Maar België is een federaal land, en daarin neem je SAMEN beslissingen. Vlamingen moeten rekening houden met Franstaligen en vice versa.

Amrod
11 mei 2005, 17:11
Ik weet maar al te goed dat we in een federaal land leven en daarom nog eens: Walen zijn landgenoten!!!!
U zou moeten weten dat men in een federatie ook beslissingen SAMEN neemt.

Het noorden kwijt? Geen nood, ik red u er wel uit.

Vriendelijke groeten,

Kim

Is het vreemdelingenstemrecht dan samen beslist? De Francorchamps-wet? De wet op het uitvoeren van wapens? Nope...ons allemaal opgedrongen door de Walen. België is geen democratie, het is een corrupt dwergstaatje waar de meerderheid onderdrukt wordt door de minderheid. Weg ermee!

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 17:11
Tuurlijk niet, zeg ik dat dan?

Heel merkwaardig dan dat u juist met die woorden reageert op het eerder aangehaalde feit.

Of zoals eerder gezegd: uw argumentatie en redeneringsopbouw rammelen aan alle kanten.

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 17:12
Maar België is een federaal land, en daarin neem je SAMEN beslissingen. Vlamingen moeten rekening houden met Franstaligen en vice versa.

Bij welk concreet dossier hielden de Franstaligen rekening met de Vlamingen?

Kim
11 mei 2005, 17:14
Heel merkwaardig dan dat u juist met die woorden reageert op het eerder aangehaalde feit.



Tja, net zoals u ook altijd met bepaalde woorden bovenkomt op bepaalde opmerkingen...

MaXiMuS
11 mei 2005, 17:15
@ KIM: ik stel voor dat u hier nu eindelijk eens op antwoord...






1) Legt u mij eens uit WAAROM walen in vlaanderen voor waalse partijen kunnen stemmen en vlamingen in wallonie niet.

Ik ben benieuwd! Wat vindt u daar eerlijk aan?

2) Het zal u bovendien verbazen: maar Belgie is een federaal land. Waarbij Vlaanderen en Wallonie territoriaal afgebakend zijn. Nu is er echter 1 stukje Vlaanderen waar Walen Waalse rechten hebben. Dat is uiteraard flagrant in strijd met de Grondwet. Dat is bovendien ook flagrant in strijd met wat Vlamingen en Walen overeengekomen zijn (nl. een Federaal land).

Legt u mij nu eens uit waarom Walen in Vlaanderen meer rechten moeten hebben, waar de Vlamingen diezelfde rechten in Wallonie helemaal niet hebben. Waarom wij wel vragen dat Turken zich inburgeren, maar de Walen dat zelf niet eens doen enz.

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 17:16
Tja, net zoals u ook altijd met bepaalde woorden bovenkomt op bepaalde opmerkingen...

Welke opmerkinigen en welke bewoordingen?

Ga voor de rest eens in op wat ik schreef over de rol van de koning! Blijkbaar schuift u dat aan de kant...

Kim
11 mei 2005, 17:17
De Koning kiest voor zijn land, België. Logisch toch?

De meerderheid van de bevolking is het erover eens dat BHV geen crisis waard is. Als de regering zou vallen, zit het land wel in een crisis. Niet meer dan normaal dat de Koning een halt heeft toegeroepen.

Kim
11 mei 2005, 17:20
@ KIM: ik stel voor dat u hier nu eindelijk eens op antwoord...

Lees deze topic maar eens door.

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 17:21
De Koning kiest voor zijn land, België. Logisch toch?

België is geen eigendom van de koning. Niet hij kan bepalen in welke politieke richting het land moet evolueren. Natuurlijk is het hem toegestaan deze overtuiging als een persoonlijke opvatting (dus niet geuit) te koesteren, maar hij kan zijn politieke mening niet uiten.

Doet hij dat wel - zoals hier blijkbaar - dan schendt hij de neutraliteit van zijn ambt. Kortom, hij staat niet boven de partijen en kiest bewust voor die partijen die bepaalde staatsstructuren behouden willen.

Blijkbaar bent u niet eens op de hoogte van de neutraliteit waarmee het hoogste staatsambt in België is bekleed. Kortom, niet meer afkomen met de drogreden: "De koning is neutraal".

Jan van den Berghe
11 mei 2005, 17:23
De meerderheid van de bevolking is het erover eens dat BHV geen crisis waard is. Als de regering zou vallen, zit het land wel in een crisis. Niet meer dan normaal dat de Koning een halt heeft toegeroepen.

Ik weet niet waar u de informatie vandaan haalt dat er een meerderheid is die een welbepaald standpunt heeft ingenomen. Er werd geen volksraadpleging gehouden.

Daarnaast is het niet aan de koning politieke stellingnames in te nemen. Hij schendt dus de neutraliteit van zijn ambt.

Fieseler
11 mei 2005, 17:25
Er moeten zeker nieuwe betogingen volgen.

Zolang de Vlamingen niet begrijpen dat als ze voor hun rechten willen betogen dat ze dat tegen de VRT moeten doen teneinde een objectieve berichtgeving annex duidelijke uitleg aan de mensen annex algemene mobilisatie zoals de Tovarichi van Wallonië te bekomen betoog ik niet mee.

Tjonge tjonge...wat zijn wij toch stomme konijnen zeg...

N-VA
11 mei 2005, 17:35
Maar België is een federaal land, en daarin neem je SAMEN beslissingen. Vlamingen moeten rekening houden met Franstaligen en vice versa.In een federaal land zijn er ook twee of meer deelstaten met een eigen regering en met bevoegdheden voor zaken die zich voordoen op het eigen grondgebied van de desbetreffende deelstaat. Dan is er ook nog eens de kieswet die alle kieskringen opsplitst per provincie behalve in Vlaams-Brabant.

Vlaanderen moet dus zelf kunnen beslissen om de grondwet te laten toepassen en ook de provincie Vlaams-Brabant een provinciale kieskringen geven net zoals dat in alle andere provincie's in Vlaanderen het geval is aangezien de kieswet vraagt dat alle kieskringen samenvallen met de provinciegrenzen. Vlaanderen moet inderdaad rekening houden met de franstaligen die in Vlaanderen wonen maar hun rechten worden niet geschonden want ze kunnen nog altijd kiezen voor franstalige lijsten die in (delen van) Vlaanderen opkomen.

Zoals u ziet zijn de Vlaamse eisen zeer redelijk en is het zelfs logisch dat er eindelijk eens werk gemaakt wordt van een kieskring voor Vlaams-Brabant.

De eisen van de franstalige partijen (Waalse en Brusselse politici die zich komen moeien met een Vlaamse aangelegenheid over zaken die zich uitsluitend op Vlaams grondgebied afspelen) zijn daarentegen volkomen onredelijk enj zelfs schandalig! Stukken Vlaanderen anexeren, uitzonderingsmaatregelen eisen voor franstalige inwoners in Vlaanderen enz... Welke Vlaming (Verhofstadt niet meegerekend) kan hiermee akkoord gaan?

Vlaanderen vraagt om de grondwet te laten toepassen op zijn grondgebied en de franstaligen willen Vlaanderen daarvoor straffen!

garfield
11 mei 2005, 17:48
De Koning kiest voor zijn land, België. Logisch toch?

De meerderheid van de bevolking is het erover eens dat BHV geen crisis waard is. Als de regering zou vallen, zit het land wel in een crisis. Niet meer dan normaal dat de Koning een halt heeft toegeroepen.

Beste Kim, de koning kiest voor het eigenbelang. De koning weigert de grondwet van zijn land te laten respecteren

Maxime_Penen
11 mei 2005, 19:00
In een federaal land zijn er ook twee of meer deelstaten met een eigen regering en met bevoegdheden voor zaken die zich voordoen op het eigen grondgebied van de desbetreffende deelstaat. Dan is er ook nog eens de kieswet die alle kieskringen opsplitst per provincie behalve in Vlaams-Brabant.

Vlaanderen moet dus zelf kunnen beslissen om de grondwet te laten toepassen en ook de provincie Vlaams-Brabant een provinciale kieskringen geven net zoals dat in alle andere provincie's in Vlaanderen het geval is aangezien de kieswet vraagt dat alle kieskringen samenvallen met de provinciegrenzen. Vlaanderen moet inderdaad rekening houden met de franstaligen die in Vlaanderen wonen maar hun rechten worden niet geschonden want ze kunnen nog altijd kiezen voor franstalige lijsten die in (delen van) Vlaanderen opkomen.

Zoals u ziet zijn de Vlaamse eisen zeer redelijk en is het zelfs logisch dat er eindelijk eens werk gemaakt wordt van een kieskring voor Vlaams-Brabant.

De eisen van de franstalige partijen (Waalse en Brusselse politici die zich komen moeien met een Vlaamse aangelegenheid over zaken die zich uitsluitend op Vlaams grondgebied afspelen) zijn daarentegen volkomen onredelijk enj zelfs schandalig! Stukken Vlaanderen anexeren, uitzonderingsmaatregelen eisen voor franstalige inwoners in Vlaanderen enz... Welke Vlaming (Verhofstadt niet meegerekend) kan hiermee akkoord gaan?

Vlaanderen vraagt om de grondwet te laten toepassen op zijn grondgebied en de franstaligen willen Vlaanderen daarvoor straffen!




What he said... Trouwens, de splitsing *moet* er toch komen. Of Kim en B.U.B. nu op hun kop gaan staan of niet. Het Arbitragehof (sinds vorige maand officieel hernaamd tot Grondwettelijk Hof) heeft in een arrest van niet zo lang geleden beslist dat de correcte uitvoering van de G.W. (de splitsing) er moet komen voor 2007 en de volgende verkiezingen. De manier waarop legt het Hof niet op.

Ik ben benieuwd hoe Verhofstadt hier zich uit gaat redden. Tzal weer een propere juridische constructie worden :rolleyes:

Avan
11 mei 2005, 19:29
Is het vreemdelingenstemrecht dan samen beslist? De Francorchamps-wet? De wet op het uitvoeren van wapens? Nope...ons allemaal opgedrongen door de Walen. België is geen democratie, het is een corrupt dwergstaatje waar de meerderheid onderdrukt wordt door de minderheid. Weg ermee!

Een hoop flauwe kul.
Het vreemdelingenstemrecht is mee door Vlamingen gestemd.
De Francorchamps-wet en de regelingen over wapenhandel zijn geen Vlaamse aangelegenheden en met je ongenoegen daarbij bewijs je dat je je niet eens kunt verzoenen met de actuele regionalisering. Jij zou willen dat de Vlamingen iets te zeggen hadden in Waalse zaken. Unitarist ?

De schoofzak
11 mei 2005, 19:43
Ik ben niet zo voor relletjes en betogingen (alhoewel al wel meegedaan natuurlijk).
Ik hou de zaken goed in 't oog, en mijn geheugen gaat zoals dat van een olifant, ... tot aan de verkiezingen.

tanchelijn
11 mei 2005, 19:50
*KNIP*

Geachte,

Gelieve het forumreglement te lezen en te respecteren: geen oproepen tot geweld.

Peter Johan

Hagal
11 mei 2005, 19:54
De Vlaamse Beweging heeft nu een grote verantwoordelijkheid: haal het dossier uit de koelkast en gooi het op de straat, onder de ogen van de mensen.

Waar recht onrecht wordt, wordt weerstand plicht!

Om welk uur is die betoging? Vooruit, na Halle en Overijse nu Brussel.

Hans1
11 mei 2005, 21:27
Wanneer komen die betogingen er? Moet de Vlaming elke keer op straat komen �* la Leuven-Vlaams vooraleer hallucinante privileges van de Walen die een flagrante inbreuk op het gelijkheidsrecht (art 10 en 11 van de GW) zijn uit ons Vlaandrenland te werken?


Betogen zeg ik! Betogen!

:lol: :lol: :lol:

Ja, daarstraks zag ik al een halve gare langskomen. Ik dacht direct: "Die moet wel naar de betoging gaan! Maar dewelke?" :lol:

Hans1
11 mei 2005, 21:29
Beste Kim, de koning kiest voor het eigenbelang. De koning weigert de grondwet van zijn land te laten respecteren

De Koning kiest voor het Belgisch belang. Dat is ook zijn taak, niet meer of niet minder.

muys
11 mei 2005, 21:36
De Koning kiest voor het Belgisch belang. Dat is ook zijn taak, niet meer of niet minder.

ook als dat het niet respecteren van de grondwet inhoudt?

daiwa
11 mei 2005, 21:37
ook als dat het niet respecteren van de grondwet inhoudt?

Dat zal maar een vodje papier zijn voor die bubbelclub

sfbtkm2
11 mei 2005, 21:56
ook als dat het niet respecteren van de grondwet inhoudt?
De koning nog de regering heeft hier een juridische fout begaan; wel een communicatiefout met het volk. De grondwet is (nog) niet overtreden dan gebeurt slechts in 2007 wanneer BHV dan nog niet gesplitst is. Waarschijnlijk zullen we net voor 2007 nog een brede communautaire ronde krijgen met een verreikend compromis voor BHV. De Vlamingen hebben hier het voordeel dat ze gewoon moeten wachten tot de tijdbom ontploft (de Walen zullen hier vragende partij zijn). Wanneer de tijd is verstreken is de niet-splitsing ongrondwettelijk en kan elke burger die een belang aantoont naar de burgerlijke rechter gaan en een schadevergoeding vragen of bij de Raad van State in laatste aanleg de verkiezingsuitslag laten vernietigen.
De show is dus nog maar net begonnen.
Anderzijds heeft de VLD en SP.A zich in de luren laten leggen door CD&V bij het opstellen van het regeerakkoord. De Walen en Communautair gaat niet samen, tenzij je ze of veel geld beloofd of bevoegdheidsuitbreiding geeft (personaliteitsbeginsel ipv territorialiteitsbeginsel) of België opblaast; je hebt dus een aantal loodgieters nodig en Verhofstadt moet eens naar zijn eigen daden kijken; hij heeft gelijk dat er veel socio-economische problemen zijn (einde-loopbaan,...) maar langs de andere kant is het niet zeker of hij de geknipte persoon is om dit op te lossen. De VLD moet zich eerst maar eens bezinnen over hun geloofwaardigheid.
Toch is een val van de federale regering niet opportuun, het zou een machtswissel zijn die alleen voordeel zou bieden voor partijen die toch geen volwaardig socio-economisch programma hebben. Een regeringswissel (CD&V-NVA-SPA-Spirit-CDH-PS) is mogelijk maar dan moet de CD&V weer aantonen dat ze een BHV kunnen splitsen; zoiets gaat hun niet lukken zonder compromis.
Het blijft dus een patstelling die veel spektakel maar weinig oplossingen biedt.

Amrod
11 mei 2005, 22:06
Een hoop flauwe kul.
Het vreemdelingenstemrecht is mee door Vlamingen gestemd.
De Francorchamps-wet en de regelingen over wapenhandel zijn geen Vlaamse aangelegenheden en met je ongenoegen daarbij bewijs je dat je je niet eens kunt verzoenen met de actuele regionalisering. Jij zou willen dat de Vlamingen iets te zeggen hadden in Waalse zaken. Unitarist ?

Erm...Het exporteren van die wapens was bv. een federale bevoegdheid, maar omdat de Walen hun zin niet kregen hebben ze er dus maar een gewestelijke bevoegdheid van laten maken. Dus : De Waalse wil is wet. En het grootste deel van de Vlamingen was tegen het vreemdelingenstemrecht, maar omdat de Vlaamse meerderheidspartijen steeds moeten buigen voor de Waalse partijen, beschouw ik die federale beslissingen natuurlijk ook als Waalse beslissingen. Voor mij moeten de Vlamingen niets te zeggen hebben wat betreft de Waalse zaken, maar het omgekeerde is maar al te waar...:|

cortelinckx
11 mei 2005, 22:09
Als al die "stille krachten" zich eens organiseren in verenigingen zoals KVHV bijvoorbeeld, zoals in het geval van Leuven Vlaams ;)

Ideaal. Dan hebben we er direct geen last meer van.

BHV is belachelijk.

Ambiorix
11 mei 2005, 22:14
Betogen zeg ik! Betogen!
en betogen zullen we doen.

Een herhaling en bevestiging van Halle 2004 zie ik wel zitten :-), zelfde concept, zelfde organisatie, alleen nu in Brussel
Een MARS OP BRUSSEL
En de BUB kan komen tegenbetogen.. samen met het FDF? of liever apart?

Avan
11 mei 2005, 22:46
Erm...Het exporteren van die wapens was bv. een federale bevoegdheid, maar omdat de Walen hun zin niet kregen hebben ze er dus maar een gewestelijke bevoegdheid van laten maken. Dus : De Waalse wil is wet. En het grootste deel van de Vlamingen was tegen het vreemdelingenstemrecht, maar omdat de Vlaamse meerderheidspartijen steeds moeten buigen voor de Waalse partijen, beschouw ik die federale beslissingen natuurlijk ook als Waalse beslissingen. Voor mij moeten de Vlamingen niets te zeggen hebben wat betreft de Waalse zaken, maar het omgekeerde is maar al te waar...:|

1) Heb je al nagekeken hoeveel bevoegdheden vroeger federaal waren en nu gewestelijk geworden omdat de Vlamingen dat wilden ? (antwoord : massa's)

2) Telkens als jouw mening dus niet overeenkomt met de federale beslissing vertel je jezelf het fabeltje dat de Vlamingen onder druk waren van de Waalse partijen ?

Pallieter
11 mei 2005, 22:50
Vlaanderen mobiliseer u!!!

Tavek
11 mei 2005, 22:56
Vlaanderen mobiliseer u!!!

Onder de wapens ! Met zijn allen naar Brussel. Gijzel de koning en schiet de eerste minister af !

:roll:

Patriot!
11 mei 2005, 23:07
Vlaanderen mobiliseer u!!!


:lol: Als ik die jongen hier nu uitlach, is dat dan leedvermaak? :lol:

TC
11 mei 2005, 23:12
:lol: Als ik die jongen hier nu uitlach, is dat dan leedvermaak? :lol:

Neen, dan noemen ze dat "UW EIGEN BELACHELIJK MAKEN" :roll:

Patriot!
11 mei 2005, 23:16
Allez ga maar betogen morgen, ik zal zien van hoeveel volk ze melding maken op 't nieuws! :lol:

daiwa
11 mei 2005, 23:18
:lol: Als ik die jongen hier nu uitlach, is dat dan leedvermaak? :lol:

Ge kent toch het gezegde: wie laatst best lacht?

Ik heb er even de krantenkoppen op nageslagen en die zijn helemaal niet mals voor de regering en zeggen dat de crisis zeker nog niet over is.
Ook veroordelen ze het optreden van Bert Bibber.

Patriot!
11 mei 2005, 23:21
Het VOLK zal het laatste oordeel hebben, en dat wordt jullie belachelijke communautaire zever stilaan wel beu. De tijdbom tikt...

Flandriar
11 mei 2005, 23:23
Ge kent toch het gezegde: wie laatst best lacht?

Ik heb er even de krantenkoppen op nageslagen en die zijn helemaal niet mals voor de regering en zeggen dat de crisis zeker nog niet over is.
Ook veroordelen ze het optreden van Bert Bibber.

De reacties van het volk liegen er ook niet om, als je de reacties van lezers (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_58223.html) ziet op de HLN-site. (scroll naar onder)

Een greep:

"Dus de Walen spelen nog altijd de baas in Vlaanderen en België"

"Liegebeest Verhofstadt haalt zijn zoveelste slag thuis,doch bij elke volgende verkiezing zal zijn VLD de afrekening wel krijgen van de niet-naive Vlaming."

"Het is er Verhofstadt blijkbaar nog altijd maar om te doen om op post te blijven als premier, en alle maanden zijn zakken te blijven vullen op kosten van de Vlamingen!"

"Een nieuwe Judas is opgestaan. Bedankt Verhofstadt, schandevlek voor de Belgische politiek. Ge zijt niet waard om in naam van de bevolking te spreken want gij en uw kornuiten houden er een totaal andere mening op na dan wat de man in de straat denkt. We zullen het deze keer niet vergeten, hoe gij de Vlamingen belogen en bedrogen hebt."

daiwa
11 mei 2005, 23:24
Het VOLK zal het laatste oordeel hebben, en dat wordt jullie belachelijke communautaire zever stilaan wel beu. De tijdbom tikt...

Het volk zal idd. het laatste oordeel hebben bij de volgende verkiezingen. :-D

Avan
11 mei 2005, 23:25
Ge kent toch het gezegde: wie laatst best lacht?

Ik heb er even de krantenkoppen op nageslagen en die zijn helemaal niet mals voor de regering en zeggen dat de crisis zeker nog niet over is.
Ook veroordelen ze het optreden van Bert Bibber.

Wat de koning of de prins ook doen of laten, voor de nationalisten zijn ze altijd verkeerd omdat ze weten dat de monarchie plichtsgetrouw (hun eed) België verdedigt.
Dat ze het zo ver brengen om die mensen belachelijk te maken, uit te schelden en door het slijk te halen zegt meer over hun haatgevoelens tegenover al wat Belgisch is dan over wet, grondwet, fatsoen en objectiviteit.

TC
11 mei 2005, 23:26
Allez ga maar betogen morgen, ik zal zien van hoeveel volk ze melding maken op 't nieuws! :lol:

Ge moogt gerust zijn.

HIER (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1&id=109)


ALLEN DAARHEEN !!!

Pallieter
11 mei 2005, 23:30
:lol: Als ik die jongen hier nu uitlach, is dat dan leedvermaak? :lol:

ach internetlulletje lach zoveel je wil. Wanneer de eerste Blubber zich vertoont in mijn pallieterstad dan gaat er pas gelachen worden...


Vlaanderen mobiliseer u tegen het franstalig imperialisme!

daiwa
11 mei 2005, 23:37
Wat de koning of de prins ook doen of laten, voor de nationalisten zijn ze altijd verkeerd omdat ze weten dat de monarchie plichtsgetrouw (hun eed) België verdedigt.
Dat ze het zo ver brengen om die mensen belachelijk te maken, uit te schelden en door het slijk te halen zegt meer over hun haatgevoelens tegenover al wat Belgisch is dan over wet, grondwet, fatsoen en objectiviteit.

Het is al ver gekomen dat een koning het overtreden van de grondwet van zijn eigen land goedkeurt plus dat hij daarbij nog de werking van het parlement bellemmert!!!!!

Patriot!
11 mei 2005, 23:41
ach internetlulletje lach zoveel je wil. Wanneer de eerste Blubber zich vertoont in mijn pallieterstad dan gaat er pas gelachen worden...


Vlaanderen mobiliseer u tegen het franstalig imperialisme!

Bedreigt ge mij, dolf? 8)

Ambiorix
12 mei 2005, 06:38
Het volk zal idd. het laatste oordeel hebben bij de volgende verkiezingen. :-D
inderdaad
:twisted::twisted::twisted::twisted:

Hans1
12 mei 2005, 06:43
Ge moogt gerust zijn.

HIER (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1&id=109)


ALLEN DAARHEEN !!!

Betoging tegen Leterme? Prima ! Vraag misschien direct de afschaffing van de Vlaamse regering. Maar houd het netjes met uw 500 man, hè. :-D

Ambiorix
12 mei 2005, 06:56
Maar houd het netjes met uw 500 man, hè. :-D
u krijgt ongetwijfeld het tienvoud hiervan op de been?

Hans1
12 mei 2005, 06:57
Met de media-aandacht die U krijgt, krijgen wij minstens 100.000 man op de been !:-o

circe
12 mei 2005, 07:16
Er is iets dat ik niet goed begrijp. Uiteraard gaat het hem over het principe, de overtreding van de grondwet en dus moet BHV ooit gesplitst worden.

Anderzijds begrijp ik dat ondertussen franstaligen op franstalige lijsten mogen stemmen, maar heeft Vlaanderen daar in feite last van?
De Waalse regeringen hebben toch niks te zeggen in Vlaanderen?
Het aantal zetels in het federale parlement ligt toch vast? Daarom dat een Vlaamse stem minder waard is dan een Waalse stem, maar het aantal zetels verandert toch niet binnen in de taalgroep?
Het enige verschil waar de franstalige stemmers in Vlaanderen voor kunnen dienen zijn verschuivingen binnen dat aantal zetels.

In feite maakt het dan toch voor Vlaanderen niks uit? Als ik bij de gemeenteraadsverkiezingen voor een andere gemeente ga stemmen, dan heb ik daar evenmin iets aan, en dan heeft de gemeente waar ik effektief woon daar toch ook geen last van?

Of heb ik het totaal verkeerd voor?

Hans1
12 mei 2005, 07:19
Inderdaad, er is niets tegen een Belgische en Brabantse kieskring, de enige democratische, waar men kan stemmen op de partij naar keuze.

Egidius
12 mei 2005, 07:24
Wat de koning of de prins ook doen of laten, voor de nationalisten zijn ze altijd verkeerd omdat ze weten dat de monarchie plichtsgetrouw (hun eed) België verdedigt.
Dat ze het zo ver brengen om die mensen belachelijk te maken, uit te schelden en door het slijk te halen zegt meer over hun haatgevoelens tegenover al wat Belgisch is dan over wet, grondwet, fatsoen en objectiviteit.

Tiens, tiens, gaat de progressief zich hier nu als een monarchist outen? What happened met de moderne opvatting dat afstamming geen basis kan zijn in een democratie?
Afgezien daarvan - monarchist of republikein - zeg me eens: om welke reden zou iemand respect moeten hebben voor het koningshuis?

Egidius

Hans1
12 mei 2005, 08:35
Waar blijven die spontane relletjes en betogingen nu? Het is zo kalm.:lol:

Kim
12 mei 2005, 08:48
De reacties van het volk liegen er ook niet om, als je de reacties van lezers (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_58223.html) ziet op de HLN-site. (scroll naar onder)

Een greep:

"Dus de Walen spelen nog altijd de baas in Vlaanderen en België"

"Liegebeest Verhofstadt haalt zijn zoveelste slag thuis,doch bij elke volgende verkiezing zal zijn VLD de afrekening wel krijgen van de niet-naive Vlaming."

"Het is er Verhofstadt blijkbaar nog altijd maar om te doen om op post te blijven als premier, en alle maanden zijn zakken te blijven vullen op kosten van de Vlamingen!"

"Een nieuwe Judas is opgestaan. Bedankt Verhofstadt, schandevlek voor de Belgische politiek. Ge zijt niet waard om in naam van de bevolking te spreken want gij en uw kornuiten houden er een totaal andere mening op na dan wat de man in de straat denkt. We zullen het deze keer niet vergeten, hoe gij de Vlamingen belogen en bedrogen hebt."

Het VB heeft z'n leden weer opgeroepen om te schrijven zie ik...

Avan
12 mei 2005, 09:11
Het is al ver gekomen dat een koning het overtreden van de grondwet van zijn eigen land goedkeurt plus dat hij daarbij nog de werking van het parlement bellemmert!!!!!


Zijn jullie nog altijd tegen beter weten in dat fabeltje aan het verspreiden dat de grondwet overtreden is ? Leugens noemt men dat .

Avan
12 mei 2005, 09:16
Tiens, tiens, gaat de progressief zich hier nu als een monarchist outen? What happened met de moderne opvatting dat afstamming geen basis kan zijn in een democratie?
Afgezien daarvan - monarchist of republikein - zeg me eens: om welke reden zou iemand respect moeten hebben voor het koningshuis?

Egidius


Progressief of conservatief ...
Om het even welke mensen verbaal zo behandelen als menig flamingant het hier doet met het koningshuis wekt alleen verontwaardiging en een vorm van misprijzen voor degene die zich daaraan bezondigt.

Hagal
12 mei 2005, 09:17
Zijn jullie nog altijd tegen beter weten in dat fabeltje aan het verspreiden dat de grondwet overtreden is ? Leugens noemt men dat .
Ja, gelijk heb je. Ook het arbitragehof zijn een bende leugenaars. Wat hebben zij eigenlijk wel begrepen van de onfeilbare wet van de kiesomschrijvingen.
Gewoon ter info: ik ken een aantal Franstalige juristen en zij verklaren onbevooroordeeld dat de situatie van de kiesomschrijvingen in Vlaams-Brabant een duidelijke discriminatie betekent. Maar ja, juristen, ook leugenaars, hé. Pikant detail: een ervan is zelfs een echte Luikenaar, maar moest toegeven dat deze situatie niet kosjer was. Maar ja, Luikenaars, ook leugenaars...

daiwa
12 mei 2005, 09:33
Zijn jullie nog altijd tegen beter weten in dat fabeltje aan het verspreiden dat de grondwet overtreden is ? Leugens noemt men dat .

Hoe komt het dan dat het Arbitragehof geoordeeld heeft dat de huidige toestand in stijd is met de grondwet?

Natte vingerwerk zeker? :roll:

omaplop
12 mei 2005, 09:40
Ik vrees dat de Walen nog altijd niet begrepen hebben dat de Vlamingen er stilletjesaan genoeg van krijgen en dus Verhofstadt geloven die zegt dat niemand daar wakker van ligt.

Alhoewel, de Wallse kranten beginnen toch een dreigend lichtje te zien...

eno2
12 mei 2005, 09:44
Wanneer komen die betogingen er? Moet de Vlaming elke keer op straat komen �* la Leuven-Vlaams vooraleer hallucinante privileges van de Walen die een flagrante inbreuk op het gelijkheidsrecht (art 10 en 11 van de GW) zijn uit ons Vlaandrenland te werken?


Betogen zeg ik! Betogen!
__________

Bah nog een jaartje of drie in de ijskast en dan ontploft de boel wel.
Vlaanderen Republiek kan dan uitgeroepen.
Stem voor Eno2 als eerste President!

Herr Flick
12 mei 2005, 09:53
Betogingen moeten er idd. komen , ik denk ook dat de burgemeesters het hierbij niet zullen laten en zeker hun ongenoegen zullen laten blijken :-)


tegenwoordig is dat lastig, vroeger konde nog ne kassei uitbreken uit t straat, maar die gangsters van politiekers hebben die allemaal vervangen door asfalt, nu weten we waarom...

;-)

Hagal
12 mei 2005, 11:07
tegenwoordig is dat lastig, vroeger konde nog ne kassei uitbreken uit t straat, maar die gangsters van politiekers hebben die allemaal vervangen door asfalt, nu weten we waarom...

;-)
Maar dan kennen ze ons nog niet: met schietlappen en knikkers gaan we er tegenaan, net zoals bij Leuven Vlaams. De paarden van de rijkswachters gleden nogal.

Everytime
12 mei 2005, 11:30
en betogen zullen we doen.

Een herhaling en bevestiging van Halle 2004 zie ik wel zitten :-), zelfde concept, zelfde organisatie, alleen nu in Brussel
Een MARS OP BRUSSEL
En de BUB kan komen tegenbetogen.. samen met het FDF? of liever apart?

Alsof uw mars op Brussel iets zou veranderen.............8)

Everytime
12 mei 2005, 11:35
Ge moogt gerust zijn.

HIER (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1&id=109)


ALLEN DAARHEEN !!!

Welke vermomming hebt u gekozen?:lol:

Xenon
12 mei 2005, 11:40
Welke vermomming hebt u gekozen?:lol:

Ik ga als fransdolle idioot. (Kan u soms een foto doorsturen, kwestie van er zo getrouw mogelijk uit te zien)

Blazer
12 mei 2005, 11:58
tegenwoordig is dat lastig, vroeger konde nog ne kassei uitbreken uit t straat, maar die gangsters van politiekers hebben die allemaal vervangen door asfalt, nu weten we waarom...

;-)


Ondertussen ligt Leuven terug vol kasseien, maar die zijn langs onder vastgelegd!
En de studenten zijn toch te tam om op straat te komen

de flandrien
12 mei 2005, 12:04
Alsof uw mars op Brussel iets zou veranderen.............8)

Het is te zien hoe die mars gaat evolueren hé :twisted: ! Braafjes betogen zal in elk geval weinig effect hebben, grote aggressieve manifestaties (zoals de boerenbetogingen vroeger in Brussel) en de bezetting van autosnelwegen en Brussel-stad zullen hun effect niet missen 8) !

Knuppel
12 mei 2005, 12:11
Alhoewel, de Waalse kranten beginnen toch een dreigend lichtje te zien...

Neen hoor.
Ze lijken plots wel Verhofstadt beu te zijn.
Hij heeft hen deze keer dan ook niet hun hele goesting kunnen geven...

Herr Flick
12 mei 2005, 13:01
Het is te zien hoe die mars gaat evolueren hé :twisted: ! Braafjes betogen zal in elk geval weinig effect hebben, grote aggressieve manifestaties (zoals de boerenbetogingen vroeger in Brussel) en de bezetting van autosnelwegen en Brussel-stad zullen hun effect niet missen 8) !

Sluit gewoon de ring voor een dag of 3 af, ...

Pret verzekerd, ...

Egidius
12 mei 2005, 13:22
Om het even welke mensen verbaal zo behandelen als menig flamingant het hier doet met het koningshuis wekt alleen verontwaardiging en een vorm van misprijzen voor degene die zich daaraan bezondigt.

Het koningshuis is een politieke instelling, Avan, geen mens. Politieke instellingen hebben zich volgens regels te gedragen, en in een democratie is alle politieke kritiek gerechtvaardigd. Wou u dat in twijfel trekken, misschien?

Egidius

Egidius
12 mei 2005, 13:23
Maar dan kennen ze ons nog niet: met schietlappen en knikkers gaan we er tegenaan, net zoals bij Leuven Vlaams. De paarden van de rijkswachters gleden nogal.

Gij zijt een oudstrijder?
Tegenwoordiger gaat het er wel wat anders aan toe, meen ik gezien te hebben.

Egidius

Herr Flick
12 mei 2005, 13:26
Die rijkswachters hun waterkanonen zijn er ook serieus op verbeterd hé, !

Videocamera's, automatisch gestuurde spuiten, hoge banden, goe overzicht, ne volle watertank, ...

Niet te onderschatten.

Vlaanderen_onafhankelijk
12 mei 2005, 13:27
Dat is appelen met peren vergelijken.

Franstaligen zijn landgenoten, BELGEN, net zoals u!

Weet je wat? We geven alle migranten in dit land (Turken, Marokkanen, Italianen, Spanjaarden, Polen,...) faciliteiten. Is het dat wat je wilt?

Of zijn zij plots minder Belg dan een Waal of Vlaming?

Laten we direct het Nederlands als officiële taal afschaffen, dan hebben jullie pas echt je zin.

Betweter
12 mei 2005, 13:30
29 mei: grote betoging.

Meer info volgt na het weekend.

Hagal
12 mei 2005, 16:52
Gij zijt een oudstrijder?
Tegenwoordiger gaat het er wel wat anders aan toe, meen ik gezien te hebben.

EgidiusIkke niet echt een oudstrijder, maar mijne pa was dat toen wel. We kunnen natuurlijk ook de pik of zeis nemen, zoals de Brigands, of de goedendag.

garfield
12 mei 2005, 17:08
Het VOLK zal het laatste oordeel hebben, en dat wordt jullie belachelijke communautaire zever stilaan wel beu. De tijdbom tikt...

die 3 man en een paardenkop die jullie bij elkaar krijgen op een demonstratie

tanchelijn
12 mei 2005, 17:32
Parijs Vlaams godverdomme. Splijtende schedels, bloedend gegorgel uit het valse waalse mombakkes. Geuzen, ketters, katharen, christen zielen verenigd u en walst het hautaine ge eunh euhn neuh corrupte gepeupel onder uwe 12 duims. Het franse meerderwaardigheidscomplex dient chirurgisch verwijderd te worden als de bloederige tumor die zij is. Hun scholen en cultuurcentra als wratten weg gebrand en de Vlaamsche collaborateurs die de expantie van het Latinoise gebazel oogluikend toestaan horen kaalgeschoren en achter een dubbel uitlaat over het asfalt van 't zoete tot in Eupen gesleurd te worden. Brussel Vlaams !!! Gedaan met onderhandelen over onwettelijke faciliteiten die enkel misbruikt worden om des konings strondtaal aan de brave vlaming op te dringen. 5 euro voor diegene die een bijl tussen de naar kleine jongetjes loensende ogen van de corrupte nazidictator der kortbroeken plant !!