PDA

View Full Version : 71% van de Vlamingen steunt de regering.


Kim
12 mei 2005, 10:21
Uit Gazet van Antwerpen:

12/05 Slechts 1 op 5 Vlamingen wil val regering


De overgrote meerderheid van de Vlamingen vindt dat de regering niet moet vallen omdat dat er geen oplossing is gevonden voor de splitsing van het kiesarrondissemnt Brussel-Hlle-Vilvoorde. Dat blijkt uit een exclusieve enquête die GvA gisteren liet uitvoeren.

Die bevraging werd gedaan door het marktonderzoeksbureau Compagnie CV bij een representatief staal van de Vlamingen ouder dan 18 jaar. De enquête werd gisternamiddag en -avond afgenomen nadat duidelijk was geworden dat de regering er niet was in geslaagd om B-H-V te splitsen.

71% van de Vlamingen vindt dat de regering moet voortdoen, 10% heeft hierover geen mening, amper 19% vindt dit een val van de regering waard. Op de vraag of het dossier B-H-V nu moet behandeld worden of kan uitgesteld worden, antwoordde 46% dat dit nu moet gebeuren; 47% heeft niks tegen uitstel.

Verhofstadt trok gisternamiddag naar de Kamer om te melden dat hij er niet in geslaagd was een oplossing te vinden voor de splitsing. Hij vroeg aan het parlement het vertrouwen om voort te werken aan de sociale en economische dossiers. Een vertrouwensstemming volgt vrijdag. De premier liet verder weten dat de oplossing voor B-H-V moet gezocht worden na de federale verkiezingen van 2007. Hij kon op luid applaus rekenen van de regeringspartijen. Op de Spirit-banken was het enthousiasme niet zo groot.

Het afspringen van de splitsingsbesprekingen heeft voor gevolg dat er problemen ontstaan in de schoot van de Vlaamse regering want de niet-splitsing is een inbreuk op het Vlaamse regeerakkoord. Vandaag komen CD&V en N-VA samen om zich te beraden over de gevolgen en zoeken de Vlaamse meerderheidspartijen een oplossing. Een uitslag kan vrijdagochtend verwacht worden als Yves Leterme met een Vlaamse regeringsverklaring naar het parlement trekt.

Gazet van Antwerpen, 12/05.

Ik ben alvast benieuwd wat er uit de bus zal komen maar het mag gezegd worden:

De meerderheid van de Vlaamse bevolking steunt de premier! Hopelijk kan men in 2007 op een rustige en volwassen manier een goede oplossing vinden voor BHV.

muys
12 mei 2005, 10:25
andere peilingen duiden nochtans aan dat het vertrouwen in de federale regering veel lager ligt dan dat, bovendien is een peiling die op 1 dag uitgevoerd werd nauwelijks geloofwaardig. het teken dat er geen enkele informatie wordt weergegeven over de manier van peilen en de foutenmarges bewijst dat

Geertje
12 mei 2005, 10:25
Ik wil ook de val van de regering niet. Ik wil dat de regering problemen oplost ipv gewoon machtsgeil te zijn en gewoon regeert om te regeren zonder enig beleid te voeren.

Ze moeten BHV oplossen. Splitsen zonder enig compromis. Het is opgelegd door de raad van state. Als de franstaligen dan de regering willen doen vallen is dat hun probleem. Dit geeft aan hoezeer ze inzitten met een serieus beleid.

Dat koning natuurlijk weer de kant kiest van de franstaligen, verwondert me niet. Het leeft nu eenmaal wereldvreemd.

Kim
12 mei 2005, 10:26
andere peilingen duiden nochtans aan dat het vertrouwen in de federale regering veel lager ligt dan dat, bovendien is een peiling die op 1 dag uitgevoerd werd nauwelijks geloofwaardig. het teken dat er geen enkele informatie wordt weergegeven over de manier van peilen en de foutenmarges bewijst dat

Wel, plaats uw peiling hier dan in dit forum he!

Zonder zichtbare bewijzen zijn we niets! ;)

muys
12 mei 2005, 10:29
Wel, plaats uw peiling hier dan in dit forum he!

Zonder zichtbare bewijzen zijn we niets! ;)

ik zeg niet dat deze peiling niet kan kloppen, maar iedereen die ook maar de minste kennis heeft van statistiek en methodologie weet dat dergelijke onderzoeken met groot scepticisme moeten worden bekeken

BCD
12 mei 2005, 10:29
Ik ben alvast tevreden met het uitblijven van een splitsing, alleen vind ik dat we beter af zijn zonder een regering Verhofstadt. Die man bakt er niks van. Bij elke beslissing die die kerel neemt ridiculiseerd hij de splitsing der machten en alle democratische waarden die er aan vast hangen.

BCD
12 mei 2005, 10:32
Ik wil ook de val van de regering niet. Ik wil dat de regering problemen oplost ipv gewoon machtsgeil te zijn en gewoon regeert om te regeren zonder enig beleid te voeren.

Ze moeten BHV oplossen. Splitsen zonder enig compromis. Het is opgelegd door de raad van state. Als de franstaligen dan de regering willen doen vallen is dat hun probleem. Dit geeft aan hoezeer ze inzitten met een serieus beleid.

Dat koning natuurlijk weer de kant kiest van de franstaligen, verwondert me niet. Het leeft nu eenmaal wereldvreemd.
De SPLITSING is NIET gevraagd door de raad van state zijn vragen een oplossing. Eerlijk blijven das alles

BCD
12 mei 2005, 10:34
Dat koning natuurlijk weer de kant kiest van de franstaligen, verwondert me niet. Het leeft nu eenmaal wereldvreemd.

De mededeling is ondertekend en goedgekeurd door een VLAMING
De mededeling is een VERLENGSTUK VAN DE MEDEDELING VAN DE REGERING (8 Vlamingen en 7 Walen)

muys
12 mei 2005, 10:34
De SPLITSING is NIET gevraagd door de raad van state zijn vragen een oplossing. Eerlijk blijven das alles

dat is inderdaad correct, maar het is nogal duidelijk dat een splitsing van BHV in de huidige institutionele context de enige plausibele oplossing is. u kunt nu wel afkomen dat een belgische kieskring of een herenigde brabantse kieskring ook goed zouden zijn maar dat zijn oplossingen die niet mogelijk zijn

Kim
12 mei 2005, 10:35
dat is inderdaad correct, maar het is nogal duidelijk dat een splitsing van BHV in de huidige institutionele context de enige plausibele oplossing is. u kunt nu wel afkomen dat een belgische kieskring of een herenigde brabantse kieskring ook goed zouden zijn maar dat zijn oplossingen die niet mogelijk zijn

Helaas niet, nee.

BCD
12 mei 2005, 10:38
dat is inderdaad correct, maar het is nogal duidelijk dat een splitsing van BHV in de huidige institutionele context de enige plausibele oplossing is. u kunt nu wel afkomen dat een belgische kieskring of een herenigde brabantse kieskring ook goed zouden zijn maar dat zijn oplossingen die niet mogelijk zijn
Mag ik vragen waarom ze niet mogelijk zijn? Ik denk van wel

Askapena
12 mei 2005, 10:39
"Een representatief staal", wat was de populatie?

Los daarvan: wat ik nog altijd vreemd vind in gans die discussie over BHV is dat de Vlaamse politici bereid geweest zijn, en zijn, van hier een communautaire discussie van te maken, terwijl het er geen is.
Het is louter een institutioneel vraagstuk: grondwet toepassen of niet.

Ik snap echt niet waarom die Vlaamse politici, van álle partijen, in dit communautaire spel meegespeeld hebben. Waarom zijn ze niet blijven vasthouden aan de kern van de zaak?

PieterP
12 mei 2005, 10:39
Mijne Heren

Gisteren woensdag was een zwarte dag voor ons land en voor de democratie. De perscommentaren waren deze morgen niet mals. Er is grote twijfel aan de slagvaardigheid en het moreel gezag van de huidige regering. De enige reden voor haar voortbestaan blijkt de schrik te zijn voor verkiezingen waarbij de VLD zou imploderen en Spirit niet meer zou bestaan.

Op de VRT loopt op dit ogenblik een internetpeiling. Meer dan 10.000 mensen hebben op dit ogenblik geantwoord op de vraag " Moet deze regering het vertrouwen krijgen ? ". 77 % heeft negatief geantwoord.

U hebt reeds meedere keren geregeerd tegen de wil van de meerderheid van de bevolking. Dit is anti-democratisch en versterkt alleen maar de anti- politieke gevoelens.

Wij menen dat de enige correcte en democratische weg het uitschrijven is van nieuwe verkiezingen zodat de wil van de bevolking kan gerespecteerd worden.

Wij hebben nood aan een regering die effectief 200.000 banen schept, die de loonlasten concreet en aantoonbaar verlaagt, die een duidelijk kader schept voor de financiering van de sociale zekerheid en niet huppelt van het ene tekort naar het andere.

met vriendelijke groeten

Guy Verhofstadt [email protected] (http:///#)

Bart Somers [email protected] (http:///#)

Rik Daems [email protected] (http:///#)

Jean marie De Decker [email protected] (http:///#)



Steve Stevaert [email protected] (http:///#)

Johan Vande Lanotte [email protected] (http:///#)

Dirk Vandermaelen [email protected] (http:///#)



Geert Lambert [email protected]

Bert Anciaux [email protected] (http:///#)

Els Van Weert [email protected] (http:///#)

Koen t’sijen [email protected] (http:///#)

Pollebru
12 mei 2005, 10:42
Uit Gazet van Antwerpen:

12/05 Slechts 1 op 5 Vlamingen wil val regering


De overgrote meerderheid van de Vlamingen vindt dat de regering niet moet vallen omdat dat er geen oplossing is gevonden voor de splitsing van het kiesarrondissemnt Brussel-Hlle-Vilvoorde. Dat blijkt uit een exclusieve enquête die GvA gisteren liet uitvoeren.

Die bevraging werd gedaan door het marktonderzoeksbureau Compagnie CV bij een representatief staal van de Vlamingen ouder dan 18 jaar. De enquête werd gisternamiddag en -avond afgenomen nadat duidelijk was geworden dat de regering er niet was in geslaagd om B-H-V te splitsen.

71% van de Vlamingen vindt dat de regering moet voortdoen, 10% heeft hierover geen mening, amper 19% vindt dit een val van de regering waard. Op de vraag of het dossier B-H-V nu moet behandeld worden of kan uitgesteld worden, antwoordde 46% dat dit nu moet gebeuren; 47% heeft niks tegen uitstel.

Verhofstadt trok gisternamiddag naar de Kamer om te melden dat hij er niet in geslaagd was een oplossing te vinden voor de splitsing. Hij vroeg aan het parlement het vertrouwen om voort te werken aan de sociale en economische dossiers. Een vertrouwensstemming volgt vrijdag. De premier liet verder weten dat de oplossing voor B-H-V moet gezocht worden na de federale verkiezingen van 2007. Hij kon op luid applaus rekenen van de regeringspartijen. Op de Spirit-banken was het enthousiasme niet zo groot.

Het afspringen van de splitsingsbesprekingen heeft voor gevolg dat er problemen ontstaan in de schoot van de Vlaamse regering want de niet-splitsing is een inbreuk op het Vlaamse regeerakkoord. Vandaag komen CD&V en N-VA samen om zich te beraden over de gevolgen en zoeken de Vlaamse meerderheidspartijen een oplossing. Een uitslag kan vrijdagochtend verwacht worden als Yves Leterme met een Vlaamse regeringsverklaring naar het parlement trekt.

Gazet van Antwerpen, 12/05.

Ik ben alvast benieuwd wat er uit de bus zal komen maar het mag gezegd worden:

De meerderheid van de Vlaamse bevolking steunt de premier! Hopelijk kan men in 2007 op een rustige en volwassen manier een goede oplossing vinden voor BHV.

73 % wil de val van de regering BRT

Kim
12 mei 2005, 10:43
Link aub?

muys
12 mei 2005, 10:43
Mag ik vragen waarom ze niet mogelijk zijn? Ik denk van wel

in theorie is dat zeker mogelijk, uw gezond verstand dient u echter te zeggen dat dat voor u een natte droom is. als de vlamingen en de franstaligen het over iets eens zijn is het wel dat we niet terug willen gaan naar een gecentraliseerd unitair belgie.

er zijn dromen en er is realiteit

Kaal
12 mei 2005, 10:45
Op de vraag of het dossier B-H-V nu moet behandeld worden of kan uitgesteld worden, antwoordde 46% dat dit nu moet gebeuren; 47% heeft niks tegen uitstel.

Met die peiling kan je alle kanten uitgaan. Hoe kan je die 71% die tegen de val van de regering zijn interpreteren als een onvoorwaardelijke steun voor paars als 46% van diezelfde mensen denken dat het dossier NU (en dus niet in 2007) moet behandeld worden?

Ik vindt ook dat de regering daar niet over hoeft te vallen : BHV kan best gesplitst worden zonder dat die regering valt. Ik zou maar niet teveel conclusies trekken uit die peiling.

BCD
12 mei 2005, 10:45
"Een representatief staal", wat was de populatie?

Los daarvan: wat ik nog altijd vreemd vind in gans die discussie over BHV is dat de Vlaamse politici bereid geweest zijn, en zijn, van hier een communautaire discussie van te maken, terwijl het er geen is.
Het is louter een institutioneel vraagstuk: grondwet toepassen of niet.

Ik snap echt niet waarom die Vlaamse politici, van álle partijen, in dit communautaire spel meegespeeld hebben. Waarom zijn ze niet blijven vasthouden aan de kern van de zaak? een institutioneel probleem waarbij de federale regering, één gewestregering en twee gemeenschapsregering in betrokken worden noemt men meestal een comm probleem. De grondwet toepassen of niet is wel heel goedkoop geformuleerd. De vragen Wat, Waarom, Waarmee, Wanneer en Hoe zijn vijf bijvragen die het al heel wat moeilijker maken en zeker beantwoord moeten worden. (En moeten beantwoord worden vanuit elke vertrekpunt, niet enkel de Vlaamse)

daiwa
12 mei 2005, 10:47
Link aub?

Dat klopt wel hoor Kim, gisterenavond hebben ze dat ook gezegd in het laatste nieuws.

BCD
12 mei 2005, 10:47
in theorie is dat zeker mogelijk, uw gezond verstand dient u echter te zeggen dat dat voor u een natte droom is. als de vlamingen en de franstaligen het over iets eens zijn is het wel dat we niet terug willen gaan naar een gecentraliseerd unitair belgie.

er zijn dromen en er is realiteit
Wij willen ook niet naar een gecentraliseerd België, en wat een ééngemaakt Brabant te maken heeft met een gecentraliseerd België is me nog onduidelijker

Herr Flick
12 mei 2005, 10:47
Ik ben alvast tevreden met het uitblijven van een splitsing, alleen vind ik dat we beter af zijn zonder een regering Verhofstadt. Die man bakt er niks van. Bij elke beslissing die die kerel neemt ridiculiseerd hij de splitsing der machten en alle democratische waarden die er aan vast hangen.

Blij dat u dit inziet.


We moeten er nu eenmaal van uitgaan dat B-H-V ongrondwettelijk is, het arbitragehof heeft beslist.

Elke zichzelf respecterende , parlementair, koning, 1ste minister, politieke partij enz, kan dat niet naast zich neerleggen.

Als ze dat wel doen, begaan ze een grote politieke fout, welk signaal zenden ze nu uit ?

De grondwet, komaan jongens dat is om mee te lachen !

PieterP
12 mei 2005, 10:48
http://app.vrtnieuws.net/poll/nieuws/showResults.jsp?id=1650

De peiling van gva is onbetrouwbaar: toevallig ken ik wat van deze materie. Het is onmogelijkeen betrouwbare uitpraak te krijgen om zo'n korte termijn.

Ik vrees, ik herhaal vrees, dat nadat GVA is overgenomen door de groep Concentra ( Hasselt) dat de invloed van Stevaert hier een belangrijke rol speelt. De familie, die eigenaar is, werd inmiddels al beloond met een lekkere adelijke titel omdat de hoofdredacteur verwijderd werd uit zijn functie.

De familie Van Thillo daarentegen, eigenaar van HLN en De Morgen laat zijn redacties onafhankelijk werken. Anders krijg je een slechte krant. Daardoor zijn de Morgen en het HLN toonaangevend, telkens in hun segment.

Kim
12 mei 2005, 10:49
Dat klopt wel hoor Kim, gisterenavond hebben ze dat ook gezegd in het laatste nieuws.

Ik heb de link ondertussen gevonden én gestemd. :)

Kim
12 mei 2005, 10:50
Tja, peilingen spreken elkaar tegen...

Op die manier kun je je helemaal geen opinie van de bevolking voor ogen halen.

Pollebru
12 mei 2005, 10:52
Tja, peilingen spreken elkaar tegen...

Op die manier kun je je helemaal geen opinie van de bevolking voor ogen halen.

77 % voor de val van uw regering :-D:-D

daiwa
12 mei 2005, 10:55
Ik heb de link ondertussen gevonden én gestemd. :)

En ik denk dat ik wel weet wat uw keus was. :-( ;-)

Kim
12 mei 2005, 10:56
77 % voor de val van uw regering :-D:-D

MIJN regering? :|

Nogmaals: als peilingen elkaar tegenspreken, heb je helemaal geen beeld meer van wat de bevolking werkelijk wil.

Kim
12 mei 2005, 10:57
En ik denk dat ik wel weet wat uw keus was. :-( ;-)

Ik heb BHV nooit een regeringscrisis waard gevonden...

En daarbij, gaat de uiterste datum voor BHV, opgegeven door het arbitragehof, niet tot 26 mei 2007? Ik hoop dat men tegen die tijd een degelijke oplossing heeft gevonden en dat men z'n tijd niet verspilt aan onderlinge twisten.

Egidius
12 mei 2005, 10:58
Mag ik vragen waarom ze niet mogelijk zijn? Ik denk van wel

Omdat ze ongrondwettelijk zijn? En dus door het AH meteen weer afgeschoten worden? Vraag het aan Kim!

Egidius

daiwa
12 mei 2005, 11:02
Ik heb BHV nooit een regeringscrisis waard gevonden...

En daarbij, gaat de uiterste datum voor BHV, opgegeven door het arbitragehof, niet tot 26 mei 2007? Ik hoop dat men tegen die tijd een degelijke oplossing heeft gevonden en dat men z'n tijd niet verspilt aan onderlinge twisten.

Die datum klopt, maar denkt u nu echt dat de Walen inschikkelijker zullen zijn dan?

Ik zie het zo al aankomen: de verkiezingen naderen en dan... aja dat is juist, we moeten BHV nog splitsen en dan zou dat efkes rap gebeuren?

Egidius
12 mei 2005, 11:03
En daarbij, gaat de uiterste datum voor BHV, opgegeven door het arbitragehof, niet tot 26 mei 2007? Ik hoop dat men tegen die tijd een degelijke oplossing heeft gevonden en dat men z'n tijd niet verspilt aan onderlinge twisten.

Uw hoop is mooi. Waarop is die gebaseerd? Een verbetering van de relaties tussen Vlamingen en Walen? Zijn daar tekenen van in de publieke opinie?

Egidius

muys
12 mei 2005, 11:04
Uw hoop is mooi. Waarop is die gebaseerd? Een verbetering van de relaties tussen Vlamingen en Walen? Zijn daar tekenen van in de publieke opinie?

Egidius

uiteraard, 96% van de belgen zijn immers unitaristen, al beseffen ze het zelf nog niet;-)

Truder
12 mei 2005, 11:10
Link aub?

VRT.

Moet de regering het vertrouwen krijgen van het parlement?http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifja = 23% (2545) nee = 77% (8354) http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/voting_yes.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/voting_no.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifTotaal aantal stemmen: 10899

Truder
12 mei 2005, 11:12
MIJN regering? :| .

Idd uw regering uw nep-koning.
Als het aan mij en vele duizenden anderen lag gingen we één van de weken naar de stembus zoals het hoort.

TC
12 mei 2005, 11:26
een institutioneel probleem waarbij de federale regering, één gewestregering en twee gemeenschapsregering in betrokken worden noemt men meestal een comm probleem. De grondwet toepassen of niet is wel heel goedkoop geformuleerd. De vragen Wat, Waarom, Waarmee, Wanneer en Hoe zijn vijf bijvragen die het al heel wat moeilijker maken en zeker beantwoord moeten worden. (En moeten beantwoord worden vanuit elke vertrekpunt, niet enkel de Vlaamse)

Comm. probleem of niet, de grond van de zaak is nog steeds dat de kieskring ongrondwettelijk is en MOET gesplits worden. ZONDER compensatie, zo simpel is dat.

De vlamingen hebben de meerderheid in het parlement maar kakken in hun broek als ze zaken zoals alarmbelprocedure ( en het verliezen van hun postje ) horen.

De volgende keer zitten Filip de winter, Frank Vanhecke en Gerolf Annemans mee aan de onderhandelingstafel. ( Als er al onderhandeld dient te worden tenminste ! )

Hans1
12 mei 2005, 11:28
Uit Gazet van Antwerpen:

12/05 Slechts 1 op 5 Vlamingen wil val regering


De overgrote meerderheid van de Vlamingen vindt dat de regering niet moet vallen omdat dat er geen oplossing is gevonden voor de splitsing van het kiesarrondissemnt Brussel-Hlle-Vilvoorde. Dat blijkt uit een exclusieve enquête die GvA gisteren liet uitvoeren.

Die bevraging werd gedaan door het marktonderzoeksbureau Compagnie CV bij een representatief staal van de Vlamingen ouder dan 18 jaar. De enquête werd gisternamiddag en -avond afgenomen nadat duidelijk was geworden dat de regering er niet was in geslaagd om B-H-V te splitsen.

71% van de Vlamingen vindt dat de regering moet voortdoen, 10% heeft hierover geen mening, amper 19% vindt dit een val van de regering waard. Op de vraag of het dossier B-H-V nu moet behandeld worden of kan uitgesteld worden, antwoordde 46% dat dit nu moet gebeuren; 47% heeft niks tegen uitstel.

Verhofstadt trok gisternamiddag naar de Kamer om te melden dat hij er niet in geslaagd was een oplossing te vinden voor de splitsing. Hij vroeg aan het parlement het vertrouwen om voort te werken aan de sociale en economische dossiers. Een vertrouwensstemming volgt vrijdag. De premier liet verder weten dat de oplossing voor B-H-V moet gezocht worden na de federale verkiezingen van 2007. Hij kon op luid applaus rekenen van de regeringspartijen. Op de Spirit-banken was het enthousiasme niet zo groot.

Het afspringen van de splitsingsbesprekingen heeft voor gevolg dat er problemen ontstaan in de schoot van de Vlaamse regering want de niet-splitsing is een inbreuk op het Vlaamse regeerakkoord. Vandaag komen CD&V en N-VA samen om zich te beraden over de gevolgen en zoeken de Vlaamse meerderheidspartijen een oplossing. Een uitslag kan vrijdagochtend verwacht worden als Yves Leterme met een Vlaamse regeringsverklaring naar het parlement trekt.

Gazet van Antwerpen, 12/05.

Ik ben alvast benieuwd wat er uit de bus zal komen maar het mag gezegd worden:

De meerderheid van de Vlaamse bevolking steunt de premier! Hopelijk kan men in 2007 op een rustige en volwassen manier een goede oplossing vinden voor BHV.

Voil�*, se. En wat stellen de flaminganten daartegenover: gemanipuleerde internetenquêtes !:?

BCD
12 mei 2005, 11:30
Comm. probleem of niet, de grond van de zaak is nog steeds dat de kieskring ongrondwettelijk is en MOET gesplits worden. ZONDER compensatie, zo simpel is dat.

De vlamingen hebben de meerderheid in het parlement maar kakken in hun broek als ze zaken zoals alarmbelprocedure ( en het verliezen van hun postje ) horen.

De volgende keer zitten Filip de winter, Frank Vanhecke en Gerolf Annemans mee aan de onderhandelingstafel. ( Als er al onderhandeld dient te worden tenminste ! )
BHV MOET niet gesplitst worden, de splitsing is een voorstel geen must er moet enkel verplicht een oplossing komen, wat niet automatisch de splitsing betekend

Kim
12 mei 2005, 11:32
Uw hoop is mooi. Waarop is die gebaseerd? Een verbetering van de relaties tussen Vlamingen en Walen? Zijn daar tekenen van in de publieke opinie?

Egidius

Is het u dan nog niet opgevallen dat de burgers onderling geen enkel probleem met elkaar hebben? Het zijn enkel de regeringen die niet tot een consensus kunnen komen.
Bekijkt men u scheef als u in Wallonië rondwandelt?

Kim
12 mei 2005, 11:33
Die datum klopt, maar denkt u nu echt dat de Walen inschikkelijker zullen zijn dan?

Ik zie het zo al aankomen: de verkiezingen naderen en dan... aja dat is juist, we moeten BHV nog splitsen en dan zou dat efkes rap gebeuren?

Correctie: de Waalse regering.

De Franstaligen willen niet liever dan dat er een oplossing komt. Net zoals de Vlamingen.

instromaniac
12 mei 2005, 11:39
Voil�*, se. En wat stellen de flaminganten daartegenover: gemanipuleerde internetenquêtes !:?
Hansje, de beste peiling is de verkiezingen, maar dat vergeet je nogal vlug met je 90% of 80% unie-federalisten/unitaristen/blablabla. We zullen in 2006 en 2007 wel zien hoe zwaar BHV doorweegt en hoe unitair de Vlamingen zijn.

Geertje
12 mei 2005, 11:45
Zonet gaan wandelen in het park nabij het parlement. En wie loopt er aan de andere kant van het straat .... Verhofstadt. Er komen enkele franstaligen voorbij en wat roepen ze : "Guy, we love you".

Het is dus duidelijk wie zijn slag heeft thuisgehaald en wie zich grandioos heeft laten doen. Vanaf nu kunnen ze naast de koning nu ook Verhofstadt op de handen dragen in het franstalig landsgedeelte.

Een nieuwe held wordt bijgeschreven in de annalen van de Waalse geschiedenis : naast Cools, VanderBiest, Spitaels, nu Verhofstadt. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!

Turkje
12 mei 2005, 11:46
De SPLITSING is NIET gevraagd door de raad van state zijn vragen een oplossing. Eerlijk blijven das alles

Eerlijk blijven? OK dan: die splitsing is de enige logische consequentie van de hervorming van de kieswetgeving zoals die door ALLE PAARSE PARTIJEN tijdens de vorige legislatuur is goedgekeurd. Het is dan ook de ENIGE MOGELIJKE OPLOSSING.

PieterP
12 mei 2005, 11:49
Voil�*, se. En wat stellen de flaminganten daartegenover: gemanipuleerde internetenquêtes !:?

Komaan vriend,

probeer eens uw geloofwaardigheid te behouden

Xenon
12 mei 2005, 11:54
. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!

Het zou me niets verbazen moest dit er ook bij staan: "Hij verkocht zijn moeder voor een maandje langer in de wetstraat 16"

Schaduwjaagster
12 mei 2005, 11:54
Eindelijk is die zever BHV gedaan.
Niemand ligt daar wakker van, alleen een paar gefrustreerde blokkertjes.

Turkje
12 mei 2005, 11:55
Bekijkt men u scheef als u in Wallonië rondwandelt?

Tuurlijk niet. Flaminganten praten in Wallonië immers Frans.

Everytime
12 mei 2005, 11:57
Zonet gaan wandelen in het park nabij het parlement. En wie loopt er aan de andere kant van het straat .... Verhofstadt. Er komen enkele franstaligen voorbij en wat roepen ze : "Guy, we love you".

Het is dus duidelijk wie zijn slag heeft thuisgehaald en wie zich grandioos heeft laten doen. Vanaf nu kunnen ze naast de koning nu ook Verhofstadt op de handen dragen in het franstalig landsgedeelte.

Een nieuwe held wordt bijgeschreven in de annalen van de Waalse geschiedenis : naast Cools, VanderBiest, Spitaels, nu Verhofstadt. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!

Ik geef Verhofstadt ook gelijk, weet je.

M60
12 mei 2005, 11:57
-peilingen zijn tout court niet betrouwbaar. Feit is wel dat blijkbaar geen enkele politicus verkiezingen aandurft, en ze weten goed waarom.

-dat communautaire problemen enkel bij politici zouden leven en niet bij de bevolking is nogal evident; Vlamingen en Walen leven elk in hun eigen landsdeel en de Vlamingen hebben (door een terechte desinteresse in de politiek) geen benul van wat er feitelijk gaande is. Ik daag de unitaristen uit om te zien wat er gebeurt als de democratie wordt ingevoerd in België, en de bevolking direct kan beslissen over zaken als het vreemdelingenstemrecht, BHV, sociale zekerheid enz., hoelang België dan nog zal blijven bestaan. Di Rupo weet dat natuurlijk dus is hij tegen democratie en voor België.

Geertje
12 mei 2005, 11:58
Eindelijk is die zever BHV gedaan.
Niemand ligt daar wakker van, alleen een paar gefrustreerde blokkertjes.

:-)

Gedaan, geloof je dit nu echt. Nu zal het pas beginnen. Vanaf nu kan Vlaanderen ZEER hard beginnnen onderhandelen bij allerlei vragen naar meer geld vanuit het zuiden. Of ze dit zullen doen, en zich eerder zullen gedragen als schotelvodden zal de toekomst uitwijzen. Maar als ze zich als watjes verder zullen gedragen zal de afrekening hard zijn bij de volgende verkiezing.

Maxime_Penen
12 mei 2005, 11:58
De SPLITSING is NIET gevraagd door de raad van state zijn vragen een oplossing. Eerlijk blijven das alles


... maar wél door het Arbitragehof beste :) En dat is wel eerlijk. Dus wat stelt ge voor? Het Arbitragehof negeren?

Everytime
12 mei 2005, 12:00
Eindelijk is die zever BHV gedaan.
Niemand ligt daar wakker van, alleen een paar gefrustreerde blokkertjes.

Ja. Uiteindelijk. Met de hoop dat ze nu politiek maken. Ze hebben genoeg gespeeld.

Geertje
12 mei 2005, 12:05
Ja. Uiteindelijk. Met de hoop dat ze nu politiek maken. Ze hebben genoeg gespeeld.

Tja, de franstaligen hebben een klinkende overwinning geboekt. Nu moet Vlaanderen maar zwijgen en terug heel veel geld aan het zuiden geven, zonder daar enige vraag over te mogen stellen natuurlijk. :-)

Hans1
12 mei 2005, 12:12
De flaminganten hebben hier al genoeg gezeverd, maandenlang, nu mogen ze wel eens hun mond houden !

Tantist
12 mei 2005, 12:13
Zucht... % hier, procent daar,... Maar als het er op aan komt, zitten ze aan een kwart procent... Forumhelden!

muys
12 mei 2005, 12:14
De flaminganten hebben hier al genoeg gezeverd, maandenlang, nu mogen ze wel eens hun mond houden !

als u niets zinnigs te vertellen hebt kan u misschien beter zelf uw mond houden

Egidius
12 mei 2005, 12:18
Is het u dan nog niet opgevallen dat de burgers onderling geen enkel probleem met elkaar hebben? Het zijn enkel de regeringen die niet tot een consensus kunnen komen.
Bekijkt men u scheef als u in Wallonië rondwandelt?

Ik ben geboren in Brussel en groot geworden in de Rand. Ik trek vaak en graag naar Wallonië, voor mijn plezier en mijn werk. En tenslotte woon ik momenteel in de buurt van de taalgrens. Ik heb franstalige vrienden. En ja, de meeste Vlamingen zijn brave mensen die hun franstalige buren best kunnen pruimen.

Ziet u, dat heeft er niet direct iets mee te maken. Uw probleem (en dat van een aantal Vlaamsnationalisten, ik geef het toe) is dat u twee niveau's dooreen slaat. Dagdagelijkse menselijke relaties en politiek beleid zijn twee verschillende dingen. Dat zie je ook als het over illegale vluchtelingen gaat: de meeste Vlamingen willen die terugsturen naar hun land, maar als de Armeense familie om de hoek zal uitgezet worden, organiseren ze betogingen.

Een goede raad: meng menselijke relaties niet met politiek.

Egidius

PAJOT
12 mei 2005, 12:43
resultaten voting http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifMoet de regering het vertrouwen krijgen van het parlement?http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifja = 24% (2760) nee = 76% (8899) http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/voting_yes.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/voting_no.gifhttp://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifTotaal aantal stemmen: 11659

http://app.vrtnieuws.net/poll/nieuws/showResults.jsp?id=1650

Knuppel
12 mei 2005, 12:53
Zonet gaan wandelen in het park nabij het parlement. En wie loopt er aan de andere kant van het straat .... Verhofstadt. Er komen enkele franstaligen voorbij en wat roepen ze : "Guy, we love you".

Het is dus duidelijk wie zijn slag heeft thuisgehaald en wie zich grandioos heeft laten doen. Vanaf nu kunnen ze naast de koning nu ook Verhofstadt op de handen dragen in het franstalig landsgedeelte.

Een nieuwe held wordt bijgeschreven in de annalen van de Waalse geschiedenis : naast Cools, VanderBiest, Spitaels, nu Verhofstadt. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!

Ik heb vanmorgen nochtans een paar krantencommentatoren van Franstalige kranten horen verklaren dat ze geen vertrouwen meer hebben in Verhofstadt. Blijkbaar heeft hij de Franstaligen NIET alles gegeven wat ze zogenaamd niet vroegen maar wél hadden verwacht. Het feit dat Spirit de schuld krijgt voor het niet doorgaan van het feest spreekt boekdelen.

Knuppel
12 mei 2005, 12:58
De flaminganten hebben hier al genoeg gezeverd, maandenlang, nu mogen ze wel eens hun mond houden !


Krijg je de krantencommentaren zo slecht verteerd, Hans?

Het spel begint nu anders pas. Of dacht je dat er nog één probleem (waar de mensen wél van wakker liggen) opgelost geraakt als de gemeenschappen overeen blijven komen zoals ze deden in verband met BHV?

:rofl:

Knuppel
12 mei 2005, 13:05
Wel, plaats uw peiling hier dan in dit forum he!

Zonder zichtbare bewijzen zijn we niets! ;-)


VRT-peiling op dit ogenblik:

Moet de regering het vertrouwen krijgen van het parlement?http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif

ja = 24% (2801)

nee = 76% (8972) http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif

Totaal aantal stemmen: 11773



http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif

Egidius
12 mei 2005, 13:16
VRT-peiling op dit ogenblik:
Moet de regering het vertrouwen krijgen van het parlement?http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif
ja = 24% (2801)
nee = 76% (8972) http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif
Totaal aantal stemmen: 11773
http://app.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif

Alle voorbehoud inzake internet-stemmingen in acht genomen, vind ik dat toch best indrukwekkend, Knuppeltje.

Ga gauw nog even gaan stemmen.

Egidius

Pollebru
12 mei 2005, 13:44
Nieuwe poll op vrt, moet de vlaamse regering vallen.

http://vrtnieuws.streampower.be/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/A_Nieuws_overzicht/index.html

PAJOT
12 mei 2005, 17:11
http://app.vrtnieuws.net/poll/nieuws/vote.jsp?id=5217&articleId=1653

(voor Telenetgebruikers)