PDA

View Full Version : Geen crisis in de Vlaamse regering


tanchelijn
12 mei 2005, 18:09
Ik vind niet dat er in de Vlaamse regering iets moet veranderen. Het zijn de Walen die de boel verneukt hebben door hun eisen te hoog te stellen. En dat terwijl die kakkers niets te eisen hebben. Het is Verhofstad die Diepipo niet op de knieën wilt omdat hij schrik heeft slecht gepijpt te worden. Het is vuil politiek spel van het VB om de Vlaamse regering nu aan te vallen. *KNIP*

Geachte,

Uw postings werden reeds meermaals geknipt voor oproepen tot geweld.
Dergelijke oproepen zijn niet alleen in strijd met het forumreglement, doch ook onwettelijk.

Bij een volgende overtreding, mag u niet langer posten op dit forum.

Peter Johan

Knuppel
12 mei 2005, 18:10
Waar wacht je dan op?

Tavek
12 mei 2005, 18:13
Gaan met die banaan zou ik zeggen, zelfmoordacties voor de vlaamse zaak zullen u zeker goed doen (hint hint !)

tanchelijn
12 mei 2005, 18:15
Waar wacht je dan op?

Ik maak gebruik van metaforen, retoriek op sterk water. Ik ben pacifist en denk er niet aan om voor welke reden dan ook geweld te gebruiken.

De schoofzak
12 mei 2005, 18:55
Geen krisis in de Vlaamse regering ??

't zal nog niet zijn zekers.

Leterme en zijn cd en v met nva moeten de druk opvoeren op de ministers van de verraderspartijen.
Mocht ik van Leterme zijn, als die sossen en blauwe ministers morgen niet met deftige dingen afkomen (die een verderzetting zijn van het onverwijld werk maken van het splitsen ....), dan zou ik één sos en één blauwe minister ontslaan. Buitengooien uit de vergadering stante pede. Tegen morgen mogen de vervangers aanrukken.
Dan één dingetje beslissen in de regering, iets van een tsjeven-nva minister, en dan naar huis. Staking. Uitleg in 't Vlaams parlement natuurlijk, kwestie van demokratische openheid.
Overmorgen: zelfde scenario.

gvd, ze hebben mij zeker nog niet kwaad gezien zekers ???

Jan van den Berghe
12 mei 2005, 19:02
Ik vind niet dat er in de Vlaamse regering iets moet veranderen. Het zijn de Walen die de boel verneukt hebben door hun eisen te hoog te stellen.

Dit is totaal fout. Niet de Franstaligen moet hier iets verweten worden, maar wel de onderhandelaars van de Vlaamse machtspartijen. Als goede strategen hebben de Franstaligen hun eisen hoog gesteld, terwijl de Vlaamse onderhandelaars onmiddellijk in het defensief gingen en zelfs plat op de buik gingen voor de Franstaligen eisen.

De VLD en SP.a gingen gretig in op de Franstalige compromisvoorstellen. Juist dat is schandelijk. Zij hebben het "verneukt".

ilfalco
12 mei 2005, 19:10
maar jongen toch ... de cdenv heeft keer op keer meegestapt in de filosofie van het uitstel naar uitstel naar afstel. Al dat uitstsel en gepalaver had maar één doel en dat is B-h-V begraven. Wie het tegendeel gelooft is ofwel naief ofwel een bedrieger ... ik hoop voor de n-va'ers dat leterme en co naief zijn. Feit is dat men nogeens de franstaligen niet gedwongen heeft om aan de alarmbel te trekken. Het VLAAMSE regeerakkoord is nu niet geschonden ... maar eind vorig jaar. En daar is het vlaams kartel mee verantwoordelijk voor. Er is nog maar één geloofwaardige vlaamse partij die niet collaboreert met de anti-vlaamse vrt ... die niet collaboreert met Paars ... en dat is het VB!!!

ilfalco
12 mei 2005, 20:48
@ Jan vandeberghe: en wie heeft er keer op keer het uitstel geslikt en zelfs mee een IMC opgericht. Juist de cdenv. Het vlaamse regeerakkoord is onverwijld geschonden eind vorig jaar , niet nu. Het afstel is een logisch gevolg van het eindeloze uitstel.

slegie
12 mei 2005, 21:03
Het VB is hoe dan ook winnaar in mijn ogen net zoals de franstaligen.

kiest cd&v/nva voor de vlaamse regering dan zullen vele kiezers gedwud worden naar het VB en kiest cd&v/nva voor samenwerking met het VB dan zitten ze eindelijk in de vlaamse regering en kunnen ze voor de federale gaan en dan eindelijk komaf maken met de franstalige corrupte politici.

franstaligen hebben deze slag gewonnen maar beseffen niet dat ze nu zelf belgië dichter bij de afgrond gedwud hebben dan het VB ooit zou kunnen doen.
Dus bedankt zou ik zeggen tegen de franstalige politci.
Ze zijn erin geslaagd om de vlamingen een nationalistischer gevoel te geven en te duwen naar VB.
Het feit dat zelfs de koning partij kiest voor de franstalige geeft de vlamingen nog meer het gevoel niet meer thuis te horen in de franse dictatuur genoemd België!!!
En het feit dat de franstalige dit niet inzien en zegevieren op hun overwinning is gewoon lachwekkend.
hoogmoed komt voor de val zeker!!!
En als de vlamingen kiezen voor een extemer en nationalistischer beleid door op het VB te stemmen zullen ook de walen kiezen voor meer nationalistische partijen en dit zal uiteindelijk leiden tot het einde van dit België
En zoals ik al eerder zei, brussel mogen ze er bij krijgen als het komt tot een splitsing.Zo'n vuile,corrupte en vol crimilateit stad hoeven we dan niet te hebben.
En dan kunnen we eindelijk het verplichte frans op school vervangen door de echte wereldtaal en die perfect als 2de taal kan dienen en dat is het engels.
:-)