PDA

View Full Version : B-H-V: Opgeruimd staat netjes!


Rudy Van Nespen
12 mei 2005, 22:58
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...

Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Ik alleszins wel!

Jan van den Berghe
12 mei 2005, 23:03
Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Aha. Het hoogste rechtscollege van dit land bestaat volgens u dus uit "een aantal rabiate Flaminganten" (sic)... De leden ervan zullen het graag horen.

Rudy Van Nespen
12 mei 2005, 23:08
Aha. Het hoogste rechtscollege van dit land bestaat volgens u dus uit "een aantal rabiate Flaminganten" (sic)... De leden ervan zullen het graag horen.

Oh, dat is dus het argument? De Rechterlijke macht eiste een splitsing (weliswaar tegen de volgende nationale verkiezingen van 2007) dus nu (12 mei 2005) moet alles daarvoor wijken?

Lijkt U dat zelf niet een beetje (al was het maar een klein beetje) belachelijk?

gewoon
12 mei 2005, 23:18
Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...
Waarom denk je dat de sociale zekerheid in Vlaamse handen moet komen? Om het betaalbaar te houden en efficient te beheren.

Rudy Van Nespen
12 mei 2005, 23:33
Waarom denk je dat de sociale zekerheid in Vlaamse handen moet komen? Om het betaalbaar te houden en efficient te beheren.

Ik dacht dat dit los stond van de kwestie B-H-V, of heeft de N-VA en de CD&V een verborgen agenda?

Supe®Staaf
12 mei 2005, 23:38
Waarom denk je dat de sociale zekerheid in Vlaamse handen moet komen? Om het betaalbaar te houden en efficient te beheren.
Als 'Vlaamse handen' nog niet eens een kieskringske van halfdrieduister kunnen splitsen, dan lijken ze me al evenmin bekwaam om onze poen deftig te beheren.
Handen af van onze SZ!
Eén extra dieverij met die dwaze zorgverzekering is al crapuleus genoeg.

gewoon
12 mei 2005, 23:53
Eén extra dieverij met die dwaze zorgverzekering is al crapuleus genoeg.
Bedoel je hoe Wallonië met de SZ om gaat? Dan heb je zeker gelijk. Wij kunnen inderdaad al dat gefoefel niet langer aanvaarden.

Beagle
13 mei 2005, 07:34
Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...


Op korte termijn is dit misschien waar, maar op lange termijn doen de franstaligen een slechte zaak. Veel mensen in mijn omgeving die helemaal niet geïntresseerd waren in het BHV dossier gaan zich door de arrogantie van de franstaligen behoorlijk Vlaams opstellen. Wat dat electoraal betekent zal bij de volgende verkiezingen wel duidelijk worden. En dan zullen de franstaligen weer zagen over extreem rechts in Vlaanderen, maar ja dan zal DiPipo er wel voor zorgen dat ze het VB verbieden in naam van de (franstalige) democratie.

Rudy Van Nespen
13 mei 2005, 08:32
Het is inderdaad wel spijtig dat dergelijke idioterieën als B-H-V steeds leiden tot een verdere polarisering tussen Belgen...

Anderzijds moeten de traditionele politici daar natuurlijk niet over mekkeren, want het zijn zij die telkens weer zich aan dwaze avontuurtjes wagen, om te vermijden dat ze zich met échte problemen zouden moeten bezig houden.

Zo creëren ze telkens weer de ideale voedingsbodem voor de zogenaamde 'zwarte zondagen'...

Spijtig dat die onnozelaars dat zelf blijkbaar niet beseffen!

Beagle
13 mei 2005, 09:50
Rudy, ik kan het niet helpen maar je doet me altijd aan Nerofen denken.

Everytime
13 mei 2005, 09:53
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...

Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Ik alleszins wel!

Het is duidelijk tijd dat ze eens politiek in België maken. BHV-spelletjes hebben al te lang geduurd.

de flandrien
13 mei 2005, 10:20
Rudy, ik kan het niet helpen maar je doet me altijd aan Nerofen denken.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

muys
13 mei 2005, 10:53
Oh, dat is dus het argument? De Rechterlijke macht eiste een splitsing (weliswaar tegen de volgende nationale verkiezingen van 2007) dus nu (12 mei 2005) moet alles daarvoor wijken?

Lijkt U dat zelf niet een beetje (al was het maar een klein beetje) belachelijk?

feit is dat de kieskring moet gesplitst worden, of dat nu in 2005 of in 2007 gebeurde is niet de grond van de zaak. of denkt u dat de franstaligen in 2007 niet moeilijk gaan doen? of dat er in 2007 geen sociaal economische problemen zullen zijn?

bovendien weegt het niet splitsen van de kieskring onmiskenbaar op de federale regering, wat zij ook moge beweren. de franstaligen weten alweer dat ook deze regering steeds door de knieen zal gaan als het op socio economische problemen zal aankomen, het zal dus weer de PS zijn die het land zal besturen en niet de paarse coalitie. verhofstadt weet zeer goed dat hij de franstaligen niet meer op de schenen mag schoppen of dat het gedaan is met zijn premierschap, en een premier die zich laat gijzelen door bepaalde partijen kan nooit goed zijn voor het land

elliot
13 mei 2005, 11:26
Bhv is op een sisser afgelopen. Bhv is dan wel ongrondwettelijk, dit slechts sinds 2 jaar. Verhofstadt zelf is dus mede een catalysator geweest voor dit probleem. Cd&v samen met nva reageerden terecht tegen deze situatie en drongen aan op een onverwijlde splitsing. Mits ze niet in de federale regering zaten was hun enige middel dit te forceren via de vlaamse regering. En zo ging het ook, na de verkiezingen van 2004 tekende alle laamse meerderheidspartijen het regeerakkoord waar de onverwijlde splitsing zonder compensaties in opgetekend stond. In de ogen van de vlamingen een terechte eis, wat volgens mij ook zo is. Alleen werd over het hoofd gezien dat men om het probleem op te lossen met 2 moet zijn. De walen van hun kant hebben in hun ogen ook terecht om compensaties gevraagd voor de splitsing. Hoe zou je zelf zijn, bhv is een onderdeel van het evenwicht waar onze federale staat is opgebouwd. Als dit evenwicht verstoord wordt in vlaams voordeel, is het logisch dat er terug een evenwicht moet gevonden worden waar ook de walen mee kunnen leven. Alleen was er geen gepast wisselgeld om terug een evenwicht te bereiken. Daarom had de regering moeten vallen zodat er een aantal artikels in de grondwet konden aangepast worden in een volgende constituante.( als je 1003 munten hebt is dat makkelijker evenwichtig tussen 2 mensen te verdelen dan dat je over 3 munten beschikt).
Hoe dat de situatie nu “opgelost” is, is beneden alle peil. Men beslist om niks op te lossen.
Na sabena, dhl, de 200000 banen, …, en nu bhl is de vld nog altijd niet bereidt om conclusies te trekken. Er zijn weinige dingen die deze regering tot een goed einde te brengen. Andere fregeringen hadden al veel eerder de eer aan zichzelf gehouden. Niet paars en in het bijzonder de vld. ’t Is beschamend hoe krampachtig deze excelenties zich aan hun postjes vasthouden. Ik durf beweren dat Verhofstadt en in uitbreiding zijn regering n van de slechtste is die we ooit hebben gehad.

Aan de andere kant draait het al lang ni meer om bhl alleen. Bhl heeft weer duidelijk aangetoont dat er in feite geen belgen meer zijn. Het is onmogelijk om een goed globaal beleid uit te stippelen dat werkt voor vlaanderen en wallonie. Daarom pleit ik om zo snel mogelijk het belgisch niveau te laten verdampen en tot een confederale staat te komen in belgie, misschien op lange termijn in europa. Da wil niet zeggen dat we de banden helemaal moeten doorknippen. De geldkraan helemaal moeten dichtdraaien. Ik ben zeker nog voor een zekere solidariteit met wallonie maar dan een doorzichtige solidariteit. Vlaanderen moet ook het recht krijgen dat hun geld goed wordt gebruikt en niet in de zoveelste bodemloze put wordt gekieperd.

De splitsing zou er moeten komen, maar daar moeten we met 2 voor zijn. Laat het op een constructieve manier gebeuren en laat elkaar in zijn waarde….


En verhofstadt, arrogante volksverlakker, trek toch uw conclusies man….

Philips Inc.
13 mei 2005, 11:29
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...

Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Ik alleszins wel!

Vreemde en lachwekkende reactie voor iemand die de Belgische grondwet toch wil bewaren ...

Zijn we weer tot vroeg in't café blijven hangen, Rudy?

Skrambo
13 mei 2005, 11:39
Man...man...man....

Het gaat hier gewoon over 'rechtvaardigheid, eerlijkheid en het houden van een gegeven woord....'

Hoe durf ik nog dergelijk 'vieze' woorden gebruiken? (idem voor trouwheid, principe, eer....)
Bestaan deze woorden nog wel, laat staan de idee die deze verwoorden???

Raven
13 mei 2005, 11:43
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...

Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Ik alleszins wel!


Hear hear, hoor de staatsnationalist/fascist eens roepen...

Dat de ondemocratische wantoestanden in dit land blijven voortduren, is voor Adolf van Nespen geen probleem.

Horace
13 mei 2005, 11:50
Rudy "Nerofen" (vind het echt wel grappig), hoe denk je dat de federale die belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen gaan oplossen als ze deze issue al niet kunnen oplossen? Elke kwestie die er aankomt is communautair geladen juist omdat Vlaanderen en Wallonië er zo een verschillende visie op hebben. Daarnaast stellen we vast dat de federale nog geen enkele kwestie correct heeft uitgevoerd of opgelost tot op heden, waarom denk je dat ze nu ineens wel tot oplossingen gaan komen?

Turkje
13 mei 2005, 12:11
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!


Eventjes recapituleren:

1) Paars I keurt de hervorming van de kieswet goed, waardoor we overstappen op provinciale kieskringen. Enigste uitzondering hierop: het oude kiesarrondissement BHV.

2) Logischerwijze, en geheel volgens de regels van "het gezond verstand" waar u zo graag naar verwijst, vernietigt het Grondwettelijk hof deze uitzonderingssituatie en merkt zij terecht op dat deze situatie een ernstige discriminatie inhoudt.

3) Omdat de Franstaligen dermate geobsedeerd zijn van het gedacht dat de Vlamingen Brussel terug eentalig gaan maken (????), weigeren zij de splitsing van BHV (zodat de kieshervorming voldoet aan de Belgische grondwet !) en sturen zij het probleem tot over de verkiezingen van 2007, wat betekent dat ook deze verkiezingen een inherente discriminatie in zich dragen, en strijdig zijn met de grondwet.

Kunt u mij nog eens uitleggen in welke mate de bevriezing van het dossier "rationeel" en "volgens het gezond verstand" is gebeurd, want naar mijn bescheiden mening zijn de gronwettelijke regels van de democratie en de verkiezingen die ermee gepaard gaan toch "redelijk" belangrijk voor een land.

Seba
13 mei 2005, 18:17
Eventjes recapituleren:

1) Paars I keurt de hervorming van de kieswet goed, waardoor we overstappen op provinciale kieskringen. Enigste uitzondering hierop: het oude kiesarrondissement BHV.

2) Logischerwijze, en geheel volgens de regels van "het gezond verstand" waar u zo graag naar verwijst, vernietigt het Grondwettelijk hof deze uitzonderingssituatie en merkt zij terecht op dat deze situatie een ernstige discriminatie inhoudt.

3) Omdat de Franstaligen dermate geobsedeerd zijn van het gedacht dat de Vlamingen Brussel terug eentalig gaan maken (????), weigeren zij de splitsing van BHV (zodat de kieshervorming voldoet aan de Belgische grondwet !) en sturen zij het probleem tot over de verkiezingen van 2007, wat betekent dat ook deze verkiezingen een inherente discriminatie in zich dragen, en strijdig zijn met de grondwet.

Kunt u mij nog eens uitleggen in welke mate de bevriezing van het dossier "rationeel" en "volgens het gezond verstand" is gebeurd, want naar mijn bescheiden mening zijn de gronwettelijke regels van de democratie en de verkiezingen die ermee gepaard gaan toch "redelijk" belangrijk voor een land.

de nagel op de kop!

Jan van den Berghe
13 mei 2005, 18:21
De walen van hun kant hebben in hun ogen ook terecht om compensaties gevraagd voor de splitsing.

Hoezo terecht?

Dit is net zo als een eigenaar die tot afbraak van zijn volkomen illegale woning is veroordeeld, maar die van de overheid schadevergoeding eist.

Alvader
13 mei 2005, 18:29
We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!



BHV en heel het circus errond is nochthans wel het voorbeeld voor het feit dat dit land op alle vlakken eigenlijk onbestuurbaar is. Krachtig beleid op uw teerbeminde soc-econ kwesties is onmogelijk. De drang tot Status-quo in het zuiden is de katalysator voor de verdere verloedering in dit land. Eerst DHL, nu BHV enz.
Men houdt in het zuiden geen rekening met de verzuchtingen van Vlaanderen, dat toch wel de economische motor is van dit land. ( Wallonië heeft al jarenlang een begroting in het rood, en merkwaardig genoeg, ze kunnen blijkbaar nergens besparen ?? ).

Alvader
13 mei 2005, 18:31
Als 'Vlaamse handen' nog niet eens een kieskringske van halfdrieduister kunnen splitsen, dan lijken ze me al evenmin bekwaam om onze poen deftig te beheren.
Handen af van onze SZ!
Eén extra dieverij met die dwaze zorgverzekering is al crapuleus genoeg.

Nochthans legt Vlaanderen steeds een positieve begroting voor en heeft Leterme als een goede huisvader zijn schatkistje nageteld alvorens een regeerakkoord te ontwerpen. In Wallonië was de nieuwe regering op 1 week tijd gevormd. 3 maanden later kwam al het bericht dat ze in het rood gingen gaan.

Rudy Van Nespen
14 mei 2005, 09:39
Als ik, Nerofen zijnde (LOL), de algemene teneur van de reacties hier lees, vinden jullie (of toch vooral de Vlaams-Nationalisten) blijkbaar themas rond Vlaanderen véél belangrijker dan jullie eigen welvaart!

Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen! Temeer de meerderheid van de Belgen (Zo'n 80% om juist te zijn) het blijkbaar niet met jullie eens zijn.

Misschien wordt het eens tijd voor jullie om de zaken eens (eindelijk) in het juiste perspectief te gaan bekijken!

Anders gaan jullie in de toekomst nog zeer veel Nerofen nodig hebben!!!!

eno2
14 mei 2005, 10:22
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...

Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Ik alleszins wel!
____________

Non-issue?

One flew over the cuckoo's nest?

Veertig jaar in de frigo en de in extremis toegevoegde volgende drie jaar gaan de frigo onbruikbaar maken van de rot.

Leo
14 mei 2005, 13:15
Als ik, Nerofen zijnde (LOL), de algemene teneur van de reacties hier lees, vinden jullie (of toch vooral de Vlaams-Nationalisten) blijkbaar themas rond Vlaanderen véél belangrijker dan jullie eigen welvaart!

Uitgerekend d�*e tema's vormen de ruggengraat van onze welvaart. En dat gaat heus niet alleen om het "uitsparen" van geldstromen. Het gaat vooral om het optimaal inzetten van personen, goederen en kapitalen. Dat wil zeggen, de aanwending van wat we (uit)geven natrekken, of in gewone mensentaal: geen verspilling. Het gaat om het hanteren van in grote trekken gelijklopende prioriteiten. En het gaat om de eerbied voor de man in de straat die deze welvaart met zijn eigen handen moet opbouwen.

Hans1
14 mei 2005, 14:46
Oh, dat is dus het argument? De Rechterlijke macht eiste een splitsing (weliswaar tegen de volgende nationale verkiezingen van 2007) dus nu (12 mei 2005) moet alles daarvoor wijken?

Lijkt U dat zelf niet een beetje (al was het maar een klein beetje) belachelijk?

Erger nog: het Arbitragehof vroeg helemaal geen splitsing, doch slechts een oplossing, bijv. een Belgische kieskring, waar alle Belgen eindelijk volledig vrij zullen kunnen stemmen voor degenen die hen gaan regeren.

Supe®Staaf
14 mei 2005, 14:51
Nochthans legt Vlaanderen steeds een positieve begroting voor en heeft Leterme als een goede huisvader zijn schatkistje nageteld alvorens een regeerakkoord te ontwerpen.
Er is dus poen voldoende.
Waarom dan zeuren over een transfertje?


In Wallonië was de nieuwe regering op 1 week tijd gevormd. 3 maanden later kwam al het bericht dat ze in het rood gingen gaan.
Sinds de splitsing is dat hun zaak..........
Had je er als vlaming een vinger in de pap gewild?
Een oplossing: unitarisme.........

Kim
14 mei 2005, 16:00
feit is dat de kieskring moet gesplitst worden, of dat nu in 2005 of in 2007 gebeurde is niet de grond van de zaak.

Het Arbitragehof heeft niet gezegd dat BHV gesplitst moet worden, het Arbitragehof heeft gezegd dat er een oplossing moet komen voor BHV, en dit voor 26 mei 2007.

Seba
14 mei 2005, 16:13
Erger nog: het Arbitragehof vroeg helemaal geen splitsing, doch slechts een oplossing, bijv. een Belgische kieskring, waar alle Belgen eindelijk volledig vrij zullen kunnen stemmen voor degenen die hen gaan regeren.

ai, jammer toch dat geen enkele politicus dat ziet zitten. U hebt trouwens al duidelijk gemaakt ook tégen een splitsing te zijn met behoud van de provinciale kieskringen. Wat is dus de oplossing die u voorstaat indien een Belgische kieskring geen mogelijkheid is?

satiper
14 mei 2005, 16:36
Als ik, Nerofen zijnde (LOL), de algemene teneur van de reacties hier lees, vinden jullie (of toch vooral de Vlaams-Nationalisten) blijkbaar themas rond Vlaanderen véél belangrijker dan jullie eigen welvaart!

Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen! Temeer de meerderheid van de Belgen (Zo'n 80% om juist te zijn) het blijkbaar niet met jullie eens zijn.

Misschien wordt het eens tijd voor jullie om de zaken eens (eindelijk) in het juiste perspectief te gaan bekijken!
Ik weet dat nog zo niet hoor dat er maar 20% belang zou hechten aan het communautaire.
Ik denk dat het beter is als gewesten volledig verantwoordelijk worden voor wat ze uitspoken.
Zoals het nu gaat speelt het zuiden voor sinterklaas met het geld van het noorden.
Mss is het wel de belangrijkste opdracht die men op politiek vlak in dit land dient waar te maken om dit eerst eens in orde te brengen.

William
14 mei 2005, 16:45
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!



Bent u toevallig het 'vriendje' van Elio, dit zijn op de komma's en punten na zijn woorden. Dat Spirit het avontuur boven de redelijkheid koos..

William
14 mei 2005, 16:48
Het Arbitragehof heeft niet gezegd dat BHV gesplitst moet worden, het Arbitragehof heeft gezegd dat er een oplossing moet komen voor BHV, en dit voor 26 mei 2007.

Een andere oplosing dan de splitsing is ongrondwettelijk. Enkel een eenvoudige splitsing kan op legale wijze door het parlement worden goedgekeurd maar andere "oplossingen" zijn uit den boze voor de grondwet.
Btw een Belgische kieskring zoals jullie voor pleiten maakt het enkel voor de vlamingen erger, aangezien de franstaligen als gieren zullen neerstrijken in het rijke Vlaanderen om het daarna te koloniseren en binnen paar deccenia is gans Vlaanderen verfranst. Dus nee, dank je, daar passen de Vlamingen voor!

Rudy Van Nespen
14 mei 2005, 16:55
Bent u toevallig het 'vriendje' van Elio, dit zijn op de komma's en punten na zijn woorden. Dat Spirit het avontuur boven de redelijkheid koos..

Je hoeft geen vriendje van Di Rupo te zijn om te begrijpen dat hij gelijk heeft, daar je echter mensen hebt die met de oogkleppen van het Vlaams-Nationalisme door het leven gaan, begrijp ik dat U dat uiteraard anders opvat.

bk232214
14 mei 2005, 20:05
Man...man...man....

Het gaat hier gewoon over 'rechtvaardigheid, eerlijkheid en het houden van een gegeven woord....'

Hoe durf ik nog dergelijk 'vieze' woorden gebruiken? (idem voor trouwheid, principe, eer....)
Bestaan deze woorden nog wel, laat staan de idee die deze verwoorden???

Ik wist niet dat er vlamingen waren die hun woordt niet kunnen houden,hoe noemt men deze vlamingen ----- de afrekening komt later .Het is gedaan met het bestaan van BELGIE

De schoofzak
14 mei 2005, 20:33
BHV is inderdaad een probleemke van ondergeschikte orde. Het verdient slechts 5 minuten aandacht, doch het verdient een oplossing.
Het arbittershof heeft een ongelijkheid gededekteerd, sedert de beslissing van over te gaan tot kleinere kieskringen. Dat moet opgelost worden ten laatste in 2007. Vroeger mag natuurlijk.
Vlamingen willen het zo oplossen, Walen anders. Vlamingen zouden BHV reeds lang gesplitst willen zien, omwille van de verstrengeling tussen een eentalig gebied HV en een tweetalig gebied B.
Vijf minuten stemmen in het parlement, meer aandacht verdient dat spelleke niet.

Als de Waaltjes niet akkoord zijn met hetgeen de meerderheid stemt in het parlement, dan is daar iets speciaals voor uitgevonden: de alarmbel. Als ze dat dus absoluut willen, dan konden ze eraan trekken. Dan geeft men de regering wat tijd, en als het nog niet opgelost is, dan .... trekt men heel demokratisch naar verkiezingen.

Neen dus, niet in Vlaanderen-Wallonië. Daar hanteert men de voorziene wettelijke en demokratische procedures niet.
Daar stopt men problemen in, en, volgens burgemeesters, achter de ijskast.

Gezond verstand????

Evenveel gezond verstand als een bedrijfsleider die zegt: we dreigen met verlies te werken, dus we zeggen onze brandverzekering en onze voertuigenverzekeringen op. Dat is wel niet wettelijk en domokratisch voorzien, doch er zijn dringender ekonomische zaken momenteel.

Rene Artois
14 mei 2005, 21:09
Rudy "Nerofen" (vind het echt wel grappig), hoe denk je dat de federale die gaan oplossen als ze deze issue al niet kunnen oplossen? Elke kwestie die er aankomt is communautair geladen juist omdat Vlaanderen en Wallonië er zo een verschillende visie op hebben. Daarnaast stellen we vast dat de federale nog geen enkele kwestie correct heeft uitgevoerd of opgelost tot op heden, waarom denk je dat ze nu ineens wel tot oplossingen gaan komen?

Hoe deze problemen opgelost zullen worden is nu wel duidelijk geworden. Verhofstadt heeft laten zien dat de kans om de legislatuur uit te zitten voor hem eender welke toegeving waard is. De oplossingen zullen dus in de richting van een status quo gaan ofwel op maat van het zuiden van het land gesneden zijn (denk aan het rosettaplan). De methodes zullen lapwerk, extra lasten (sociale zekerheid), alternatieve lasten (idem), eenmalige inkomsten (begroting), afwenteling op de deelgebieden (staatsschuld) en meer overheidsingrepen zijn.