PDA

View Full Version : Progressief flamingantisch-Belgicistisch front tegen VB?


Bruno*
22 mei 2003, 02:05
Zijn er Vlaamsgezinden die wat voelen voor een progressief centrum-front tégen het VB? De B.U.B. haalde meer dan 10.000 stemmen.
Uiteraard moet het niet gaan om separatisten. Graag uw mening.

Pat
22 mei 2003, 08:09
Het is wel veelbetekenend dat u deze vraag stelt in de rubriek "Vreemdelingenbeleid & Integratie"

alpina
22 mei 2003, 08:29
Ik voel er niets voor om in een project te stappen dat tegen iets is en zeker niet als het tegen een partij is. :wink:

Supe®Staaf
22 mei 2003, 09:28
Ik voel er niets voor om in een project te stappen dat tegen iets is en zeker niet als het tegen een partij is. :wink:
Inderdaad.
We hebben al genoeg anti-partijen.
Tegen alles zijn (zoals ikzelf) is niet verboden of in se een slechte zaak. Het belet wel om binnen partijen, bewegingen of groepen te functioneren.

Bruno*
22 mei 2003, 11:53
Beter had ik mijn vraag anders ingevuld: een progressief front voor maximale verdraagzaamheid?

Tegen alles zijn (zoals ikzelf) is niet verboden of in se een slechte zaak.

Zelfkennis... :wink:

alpina
22 mei 2003, 11:57
Beter had ik mijn vraag anders ingevuld: een progressief front voor maximale verdraagzaamheid?


Wat houdt die maximale verdraagzaamheid dan wel juist in want ik denk dat iedereen in theorie wel te vinden is voor "maximale verdraagzaamheid".

Bruno*
22 mei 2003, 13:14
Solidariteit tussen taalgroepen, allochtonen en autochtonen, gastvrijheid en burgerzin :wink:

alpina
22 mei 2003, 13:36
Solidariteit tussen taalgroepen, allochtonen en autochtonen, gastvrijheid en burgerzin :wink:

Wil iedereen dat niet? Moet je daar voor een nieuwe partij oprichten?

S.
22 mei 2003, 15:13
Zijn er Vlaamsgezinden die wat voelen voor een progressief centrum-front tégen het VB?

...De B.U.B. haalde meer dan 10.000 stemmen.

Wat heeft het een met het ander te maken? U denkt toch niet dat het Blok zijn stemmen behaalt doordat ze separatistisch zijn?

Luddo
22 mei 2003, 15:40
Beter had ik mijn vraag anders ingevuld: een progressief front voor maximale verdraagzaamheid?



Zelfkennis... :wink:[/quote]

Maar Vlaanderen is al maximum verdraagzaam! Transferts kosten ons stukken van mensen en we krijgen stank voor dank!

Bruno*
22 mei 2003, 16:00
Wat heeft het een met het ander te maken? U denkt toch niet dat het Blok zijn stemmen behaalt doordat ze separatistisch zijn?


Zeg dat eens aan JVDB

ViveLaBelgique
12 januari 2013, 16:29
Wat heeft het een met het ander te maken? U denkt toch niet dat het Blok zijn stemmen behaalt doordat ze separatistisch zijn?

Neen. Het Vlaams Blok haalde zijn massa's stemmen niet omdat ze separatistisch zijn maar wel om hun racistische inslag.

Gamla
12 januari 2013, 16:39
Neen. Het Vlaams Blok haalde zijn massa's stemmen niet omdat ze separatistisch zijn maar wel om hun racistische inslag.

Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.

CLAESSENS Joris
12 januari 2013, 16:41
Zijn er Vlaamsgezinden die wat voelen voor een progressief centrum-front tégen het VB? De B.U.B. haalde meer dan 10.000 stemmen.
Uiteraard moet het niet gaan om separatisten. Graag uw mening.

Maar dat bestaat toch al?
Het noemt zich BUB en heeft drie dagen na zijn oprichting zijn plafond qua aanhang al bereikt.
Als snelle invulling van zijn maximale groei mag dat tellen...
Alle achting!:lol:

ViveLaBelgique
12 januari 2013, 17:05
Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.

Waarom zeg je 'Nee.' terwijl je 'Ja.' bedoelt ?

rebella
12 januari 2013, 20:35
ER IS GEEN RACISME IN HET HUIDIGE PROGRAMMA VAN VB!

wie het toch gevonden heeft, plaats maar een link aub! Ik wil het graag zien!
is er iemand die bij de feiten zich houdt en niet alleen aannames doet?

Als het alleen over het aantal stemmen gaat, dan kan ook VB een grotere aantal stemmen verzamelen tegen het aankomen van nieuwe migranten.

ViveLaBelgique
13 januari 2013, 00:24
ER IS GEEN RACISME IN HET HUIDIGE PROGRAMMA VAN VB!

wie het toch gevonden heeft, plaats maar een link aub! Ik wil het graag zien!
is er iemand die bij de feiten zich houdt en niet alleen aannames doet?

Als het alleen over het aantal stemmen gaat, dan kan ook VB een grotere aantal stemmen verzamelen tegen het aankomen van nieuwe migranten.

De zweem van het racisme van Vlaams Blok blijft hangen over het huidige Vlaamse Belang.

Wat is er trouwens mis met racisme ?

BonBon
13 januari 2013, 09:56
De zweem van het racisme van Vlaams Blok blijft hangen over het huidige Vlaamse Belang.

Wat is er trouwens mis met racisme ?

Niets, dat is een mensenrecht. Godsdiensten bv mogen ook racistisch zijn, dus eigenlijk iedereen als we gelijk zijn voor de wet.

ViveLaBelgique
13 januari 2013, 10:12
Niets, dat is een mensenrecht. Godsdiensten bv mogen ook racistisch zijn, dus eigenlijk iedereen als we gelijk zijn voor de wet.

De mensenrechten zoals die nu in verdragen zijn gesloten zijn op zich discriminerend.

Maori
13 januari 2013, 11:18
Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.

Tegen de bezetter ingaan, is geen racisme.

rebella
13 januari 2013, 14:36
Wat is er trouwens mis met racisme ?

Van wikipedia:
"Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel.

Niet zelden beroepen racisten zich op een wetenschappelijke onderbouwing van hun denkbeelden. Over de vraag of er wetenschappelijke onderbouwing voor rassenonderscheid mogelijk is, bestaan zeer uiteenlopende visies."

als ik dit lees, krijg ik een gevoel dat er niet met racisme iets mis is, maar wel met de meeste mensen.

ViveLaBelgique
13 januari 2013, 16:48
Van wikipedia:
"Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel.

Niet zelden beroepen racisten zich op een wetenschappelijke onderbouwing van hun denkbeelden. Over de vraag of er wetenschappelijke onderbouwing voor rassenonderscheid mogelijk is, bestaan zeer uiteenlopende visies."

als ik dit lees, krijg ik een gevoel dat er niet met racisme iets mis is, maar wel met de meeste mensen.

De bewegingen die altijd vermeend kwalijk racisme aanvallen beroepen zich nog meer op een wetenschappelijke onderbouw.

Groentje-18
13 januari 2013, 18:18
Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.

Ik denk dat dat raker is.

Het hoeft niet eigen volk eerst te zijn.
Maar eigen volk laatst of als tweederangsburger behandeld worden door de overheid terwijl vreemdelingen de huizen van de Vlamingen leegroven, apothekers overvallen, misbruik maken van spoeddiensten, politiekantoren belagen, dochters en zussen uitschelden en verkrachten, voor je de spoed binnenhollen en op stelten zetten, terwijl je ervoor betaalt ... is nu ook niet direct de meest elegante oplossing geweest van de overheid.

Uiteraard zijn ze godzijdank niet allemaal zo. Het moest er nog aan mankeren. Maar de groep die wel als dusdanig is, neemt angstwekkende proporties aan.
Ik hoop dat niemand nog van zijn stoel dondert als ik zeg dat Brussel nog amper Vlamingen of Belgen telt en de meeste steden nog weinig Nederlandstaligen kennen, en als er vele no go zones zijn ...


Dat gezegd zijnde, ik zal nooit voor het V.B. stemmen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er vrolijk van word dat als ik straks buitenkom ik ten eerste geen Nederlands meer zal horen (wat hier werkelijk zo is in mijn straat), ten tweede me bijgevolg niet meer thuisvoel in de straat en/of het land waar ik woon, ten derde het land/de straat niet meer herken, ten vierde besef dat een te grote proportie van deze mensen crapuul is wat hier echt niet thuishoort en er ook alles aan doet om hier niet en nooit thuis te horen.

Nu, wat er nu gekomen is zal ook nooit meer omgebogen kunnen worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat we daarom met een groot probleem zitten en er maar één beslissing is die we kunnen nemen: wegtrekken en het land overlaten aan zij die hier blijkbaar meer thuishoren dan ons en zich dan ook gedragen alsof de straten, huizen, ... van hen zijn...

rebella
13 januari 2013, 20:03
De bewegingen die altijd vermeend kwalijk racisme aanvallen beroepen zich nog meer op een wetenschappelijke onderbouw.

het beorddelen alleen op basis van de huidkleur of nationaliteit moet niet toegelaten zijn. Maar quotes maken , allez... Welke idioot heeft al die domme quotes voor de interimskantoren opgelegd?