PDA

View Full Version : Olie voor Europa


Brigand
2 juni 2005, 16:46
Uit het Katholiek Nieuwsblad van 27 mei2005:

"Het Europa van staatshoofden zonder eer en hersens, van politici zonder geweten en zonder gezond verstand en zonder moed. Kort samengevat, het zieke Europa. Het Europa dat zich als een sloerie aan sultans, kaliefen, viziers en janitsaren van het nieuwe Ottomaanse Rijk verkocht heeft. Met andere woorden: Europa is Eurabia geworden. En daar zal ik nu het bewijs voor leveren." Dat schrijft de temperamentvolle Oriana Fallaci in De kracht van de rede, een anti-islamitisch pamflet. Het volgt De woede en de trots op, een tirade die reageerde op 11 september.

Waar levert de befaamde Italiaanse journaliste dan het bewijs van? Wel, dat de tsunami van miljoenen moslims in Europa het resultaat is van een overeenkomst tussen het Europese leiderschap (verenigd in wat toen nog EEG heette) en de olielanden.

Dat leiderschap zou na de oliecrisis in de jaren zeventig de belangen van de eigen bevolking verkwanseld hebben. De olielanden hadden namelijk de westerse wereld in 1975 een eisenpakket met embargo opgelegd. Al na negentien dagen ging Europa door de knieën. Het tekende een verklaring waarin het Israël verloochende en opende haast panisch de Europees-Arabische dialoog in een reeks conferenties. Er werd (let wel: in 1975) een tijdschriftje opgericht met de naam Eurabia, dat de "nieuwe eensgezindheid" met de islam moest uitdragen. Uit dorst naar olie (en niet naar gerechtigheid) is 'Europa' zo begonnen de islam naar de mond te praten. De immigratie werd op allerlei manieren vergemakkelijkt. Want de uitruil was: vrije immigratie van moslims in ruil voor olie. En steun voor het Palestijnse terrorisme in plaats voor het bedreigde Israël.

Hoho, zult u zeggen. Dat zijn grove aantijgingen. Dat mag je niet zomaar opschrijven als je geen bewijzen hebt. Welnu, het is bewezen. Een Zwitserse onderzoekster van reputatie, Bat Ye'or, heeft het boven water getild en op haar baseert Fallaci zich.

Zelf vond ik het toch nog moeilijk te geloven. Deze week sprak ik professor Hans Jansen, de bekende arabist, op de islamconferentie in Rotterdam. "Vergis je niet, dat hele verhaal is van a tot z gedocumenteerd", zei hij. "Trouwens, bij die conferenties was ik zelf aanwezig." Maar waarom hoor je daar nooit wat over, behalve in zo'n excentriek geschrift als van Fallaci? "Ach ja, het is nu eenmaal geen leuk bericht. Niemand ziet het als zijn cup of tea om dat aan de man te brengen."

Behalve deze twee dappere oude dames dan. We mogen Fallaci en Bat Ye'or wel dankbaar zijn. Zie ook www.thankyouoriana.it (http://www.thankyouoriana.it/). (HR)"



Tot zover het KN. Me dunkt dat hier wat loos is, niet?
Edit:After edit by Brigand on 02-06-2005 at 17:50
Reason:
--------------------------------

Uit het Katholiek Nieuwsblad van 27 mei2005:

"Het Europa van staatshoofden zonder eer en hersens, van politici zonder geweten en zonder gezond verstand en zonder moed. Kort samengevat, het zieke Europa. Het Europa dat zich als een sloerie aan sultans, kaliefen, viziers en janitsaren van het nieuwe Ottomaanse Rijk verkocht heeft. Met andere woorden: Europa is Eurabia geworden. En daar zal ik nu het bewijs voor leveren." Dat schrijft de temperamentvolle Oriana Fallaci in De kracht van de rede, een anti-islamitisch pamflet. Het volgt De woede en de trots op, een tirade die reageerde op 11 september.

Waar levert de befaamde Italiaanse journaliste dan het bewijs van? Wel, dat de tsunami van miljoenen moslims in Europa het resultaat is van een overeenkomst tussen het Europese leiderschap (verenigd in wat toen nog EEG heette) en de olielanden.

Dat leiderschap zou na de oliecrisis in de jaren zeventig de belangen van de eigen bevolking verkwanseld hebben. De olielanden hadden namelijk de westerse wereld in 1975 een eisenpakket met embargo opgelegd. Al na negentien dagen ging Europa door de knieën. Het tekende een verklaring waarin het Israël verloochende en opende haast panisch de Europees-Arabische dialoog in een reeks conferenties. Er werd (let wel: in 1975) een tijdschriftje opgericht met de naam Eurabia, dat de "nieuwe eensgezindheid" met de islam moest uitdragen. Uit dorst naar olie (en niet naar gerechtigheid) is 'Europa' zo begonnen de islam naar de mond te praten. De immigratie werd op allerlei manieren vergemakkelijkt. Want de uitruil was: vrije immigratie van moslims in ruil voor olie. En steun voor het Palestijnse terrorisme in plaats voor het bedreigde Israël.

Hoho, zult u zeggen. Dat zijn grove aantijgingen. Dat mag je niet zomaar opschrijven als je geen bewijzen hebt. Welnu, het is bewezen. Een Zwitserse onderzoekster van reputatie, Bat Ye'or, heeft het boven water getild en op haar baseert Fallaci zich.

Zelf vond ik het toch nog moeilijk te geloven. Deze week sprak ik professor Hans Jansen, de bekende arabist, op de islamconferentie in Rotterdam. "Vergis je niet, dat hele verhaal is van a tot z gedocumenteerd", zei hij. "Trouwens, bij die conferenties was ik zelf aanwezig." Maar waarom hoor je daar nooit wat over, behalve in zo'n excentriek geschrift als van Fallaci? "Ach ja, het is nu eenmaal geen leuk bericht. Niemand ziet het als zijn cup of tea om dat aan de man te brengen."

Behalve deze twee dappere oude dames dan. We mogen Fallaci en Bat Ye'or wel dankbaar zijn. Zie ook www.thankyouoriana.it (http://www.thankyouoriana.it/). (HR)"



Tot zover het KN. Me dunkt dat hier wat loos is, niet?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Uit het Katholiek Nieuwsblad van 27 mei2005:

"Het Europa van staatshoofden zonder eer en hersens, van politici zonder geweten en zonder gezond verstand en zonder moed. Kort samengevat, het zieke Europa. Het Europa dat zich als een sloerie aan sultans, kaliefen, viziers en janitsaren van het nieuwe Ottomaanse Rijk verkocht heeft. Met andere woorden: Europa is Eurabia geworden. En daar zal ik nu het bewijs voor leveren." Dat schrijft de temperamentvolle Oriana Fallaci in De kracht van de rede, een anti-islamitisch pamflet. Het volgt De woede en de trots op, een tirade die reageerde op 11 september.

Waar levert de befaamde Italiaanse journaliste dan het bewijs van? Wel, dat de tsunami van miljoenen moslims in Europa het resultaat is van een overeenkomst tussen het Europese leiderschap (verenigd in wat toen nog EEG heette) en de olielanden.

Dat leiderschap zou na de oliecrisis in de jaren zeventig de belangen van de eigen bevolking verkwanseld hebben. De olielanden hadden namelijk de westerse wereld in 1975 een eisenpakket met embargo opgelegd. Al na negentien dagen ging Europa door de knieën. Het tekende een verklaring waarin het Israël verloochende en opende haast panisch de Europees-Arabische dialoog in een reeks conferenties. Er werd (let wel: in 1975) een tijdschriftje opgericht met de naam Eurabia, dat de "nieuwe eensgezindheid" met de islam moest uitdragen. Uit dorst naar olie (en niet naar gerechtigheid) is 'Europa' zo begonnen de islam naar de mond te praten. De immigratie werd op allerlei manieren vergemakkelijkt. Want de uitruil was: vrije immigratie van moslims in ruil voor olie. En steun voor het Palestijnse terrorisme in plaats voor het bedreigde Israël.

Hoho, zult u zeggen. Dat zijn grove aantijgingen. Dat mag je niet zomaar opschrijven als je geen bewijzen hebt. Welnu, het is bewezen. Een Zwitserse onderzoekster van reputatie, Bat Ye'or, heeft het boven water getild en op haar baseert Fallaci zich.

Zelf vond ik het toch nog moeilijk te geloven. Deze week sprak ik professor Hans Jansen, de bekende arabist, op de islamconferentie in Rotterdam. "Vergis je niet, dat hele verhaal is van a tot z gedocumenteerd", zei hij. "Trouwens, bij die conferenties was ik zelf aanwezig." Maar waarom hoor je daar nooit wat over, behalve in zo'n excentriek geschrift als van Fallaci? "Ach ja, het is nu eenmaal geen leuk bericht. Niemand ziet het als zijn cup of tea om dat aan de man te brengen."

Behalve deze twee dappere oude dames dan. We mogen Fallaci en Bat Ye'or wel dankbaar zijn. Zie ook www.thankyouoriana.it (http://www.thankyouoriana.it/). (HR)"



Tot zover het KN. Me dunkt dat hier wat loos is, niet?

Sergei
2 juni 2005, 19:18
Eh? In Europa (de unie) leven rond de 455 miljoen mensen. Die paar miljoenen moslims
gaan dus niet direct grote brokken maken.
Noot: getal onder voorbehoud wegens de expansiedrift van de EU;
staan nog aan te schuiven : Bulgarije, Georgië,Kroatië, Macedonië, oekraïne, Roemenië en Turkije. Dat zijn dus nog 7 kandidaten nadat er in 2004 plots 10 landen zijn bijgekomen en we zo in totaal op dit moment met 25 zijn.

Naar mijn weten begon de oliekriesis helemaal in het begin van de jaren 70 met als hoogtepunt 1973 ...toen Saudi Arabië Israel binnenviel en wel op een heel bekende feestdag (Jom Kipoer). De kraan is dichtgedraait zodra ...vooral de USA Israel steunde
en via een luchtbrug wapens bleef sturen naar Israel.

De OPEC kon dat omdat het nu eenmaal de monopoliepositie had en de rest van de wereld al de jaren daarvoor geen moeite hadden gedaan om nieuwe bronnen te zoeken. Vanaf hetzelfde moment is de westerse wereld an masse naar olie gaan zoeken en...nog gevonden ook.
De prijs is blijven stijgen tot begin 1980.
In 1974 ging de OPEC wel akkoord met stopzetting van de boycot op een conferentie in Washington. (USA dus)

Door dat de westerse kant olie gevonden had (o.a. noordzee) en vooral het de boomperiode werd van de kerncentrales werden ze ook minder afhankelijk van de OPEC
olie. Zelfs anno 2005 leveren de OPEC landen nog altijd niet het meeste olie (procentueel gezien) Ze beschikkken wel (volgens eigen zeggen tenminste) over de grooste voorraad maar daar begint men ook aan te twijfelen.

Artikel op Frontpagemag.com gelezen zeker?

Eurabia is de term die t'eerst werd gehanteerd door de USA (natuurlijk)
en ze bedoelen daarmee de zogenaamde arabische overheersing van Europa
en daarin is uw gequote tekst in grote lijnen wel korrekt. Europa heeft toenadering gezocht..nog steeds trouwens...vandaar Turkije.

Beagle
3 juni 2005, 08:30
Eh? In Europa (de unie) leven rond de 455 miljoen mensen. Die paar miljoenen moslims
gaan dus niet direct grote brokken maken.

IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Sergei
3 juni 2005, 08:57
IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Turkije is om en bij de 67 miljoen wat inderdaad een probleem is.
Ik vrees dat de unie onder zware druk zal komen te staan als ze plannen hebben om Turkije effectief als lid willen laten toetreden en geloof zelfs
dat het tot betogingen kan komen tegen de toetreding.

Maar zover is het van belange nog niet, als de Grondwet wordt afgeschoten dan werkt Europa nog steeds vierkant ..want in de unie
heerst de unanimiteit en veto recht wat tot bestuursloosheid kan leiden
natuurlijk.

Trouwens, stel het is zo ver, eurabië is een feit, dat ziet de USA ook niet
zitten hoor en dat houden ze dus argwanend in't oog.

Ambiorix
11 juni 2005, 00:01
die website is niet al te uitgebreid, Brigand.
Kan ik ergens in het Engels die tekst krijgen?

kelt
11 juni 2005, 07:23
Wat "diversiteit" betreft heeft de USA veel "grotere" problemen dan Europa hoor........

Honderduizenden politie-agenten en hulpdiensten allerhande over gans de VS ondervinden dat iedere dag opnieuw,het omgaan met "vreemd" denkende mensen die bovendien geen van de standaardtalen Engels of Spaans spreken.......

Ik kan me niet voorstellen dat de dominantie van "Anglo-Sakson White Protestants",aangevuld met een donkerder-gekleurde met dezelfde denkwijzen hier en daar ,nog erg lang mee kan gaan......


Een quote die ik ergens opgepikt heb,over Californie dacht ik(en sorry als het Angel-Saksisch niet correct is), "This is a Big Melting Pot,but where is the Melting?"

Je zou kunnen stellen dat de trainingskampen van de VS-strijdkrachten de enige plaatsen geworden zijn waar "America" over rassen en culturen heen,consequent ,ingehamerd wordt.....


gevaarlijk.......

oliepiek
11 juni 2005, 12:10
Ik denk dat we ons nog gelukkig mogen prijzen. Als de deal is dat we voor elk miljard vaten goedkope Arabische olie een paar duizend moslims in Europa moeten ontvangen, dan is dat een prachtige deal voor ons, waar zelfs de Amerikanen jaloers op zouden zijn.

Bovendien is de meerderheid van de moslims in Europa "steenkoolmoslim" en dus geen "oliemoslim", om het zo te zeggen. We mogen die mensen stilaan eens beginnen bedanken dat zij het vuile werk hier voor ons zijn komen opknappen.

Die Italiaanse journaliste, Oriana Fellatio, is gewoon niet echt interessant. Maar ja, nu neo-conservatief pseudo-denken ook in Europa weer een tikkeltje in is, geniet ze van de aandacht. Gelukkig is het maar een modegril, waar de meeste Europeanen al lang over heen zijn.
Edit:After edit by oliepiek on 11-06-2005 at 13:11
Reason:
--------------------------------

Ik denk dat we ons nog gelukkig mogen prijzen. Als de deal is dat we voor elk miljard vaten goedkope Arabische olie een paar duizend moslims in Europa moeten ontvangen, dan is dat een prachtige deal voor ons, waar zelfs de Amerikanen jaloers op zouden zijn.

Bovendien is de meerderheid van de moslims in Europa "steenkoolmoslim" en dus geen "oliemoslim", om het zo te zeggen. We mogen die mensen stilaan eens beginnen bedanken dat zij het vuile werk hier voor ons zijn komen opknappen.

Die Italiaanse journaliste, Oriana Fellatio, is gewoon niet echt interessant. Maar ja, nu neo-conservatief pseudo-denken ook in Europa weer een tikkeltje in is, geniet ze van de aandacht. Gelukkig is het maar een modegril, waar de meeste Europeanen al lang over heen zijn.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik denk dat we ons nog gelukkig mogen prijzen. Als de deal is dat we voor elk miljard vaten goedkope Arabische olie een paar duizend moslims in Europa moeten ontvangen, dan is dat een prachtige deal voor ons, waar zelfs de Amerikanen jaloers op zouden zijn.

Bovendien is de meerderheid van de moslims in Europa "steenkoolmoslim" en dus geen "oliemoslim", om het zo te zeggen. We mogen die mensen stilaan eens beginnen bedanken dat zij het vuile werk hier voor ons zijn komen opknappen.

Die Italiaanse journaliste, Oriana Fellatio, is gewoon niet echt interessant. Maar ja, nu neo-conservatief pseudo-denken ook in Europa weer een tikkeltje in is, geniet ze van de aandacht. Gelukkig is het maar een mode-gril, waar de meeste Europeanen al lang over heen zijn.

oliepiek
11 juni 2005, 12:15
IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Dat is juist, maar natuurlijk niks vergeleken met de VS, waar in 2050 meer dan de helft van alle mensen "niet-blank" zal zijn. White protestant trailer trash zal dan een minderheidsgroep zijn.

Wil Europa deze eeuw overleven, dan is de toetreding van Turkije een absolute must. Doen we dat niet, dan vergrijst Europa zichzelf uit de geschiedenis.

Bovendien is een Turk iemand die een beetje kan concurreren met de gemiddelde Chinees, omdat ze dezelfde drang en dynamiek kennen (werken om te overleven, niet op uw lui gat zitten). Zonder de Turken is Europa niks waard.

Het wordt tijd dat de luie, verwende Europeanen eens de waarheid onder ogen beginnen zien. Ze gaan nog smeken voor de toetreding van Turkije of voor massa-immigratie van Afrikaanse dokters, verpleegsters en andere werkkrachten.

Van de gemiddelde blanke Europeaan verwacht men niet te veel meer in deze wereld.
Edit:After edit by oliepiek on 11-06-2005 at 13:19
Reason:
--------------------------------

IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Dat is juist, maar natuurlijk niks vergeleken met de VS, waar in 2050 meer dan de helft van alle mensen "niet-blank" zal zijn. White protestant trailer trash zal dan een minderheidsgroep zijn.

Wil Europa deze eeuw overleven, dan is de toetreding van Turkije een absolute must. Doen we dat niet, dan vergrijst Europa zichzelf uit de geschiedenis.

Bovendien is een Turk iemand die een beetje kan concurreren met de gemiddelde Chinees, omdat ze dezelfde drang en dynamiek kennen (werken om te overleven, niet op uw lui gat zitten). Zonder de Turken is Europa niks waard.

Het wordt tijd dat de luie, verwende Europeanen eens de waarheid onder ogen beginnen zien. Ze gaan nog smeken voor de toetreding van Turkije of voor massa-immigratie van Afrikaanse dokters, verpleegsters en andere werkkrachten.

Van de gemiddelde blanke Europeaan verwacht men niet te veel meer in deze wereld.
Edit:After edit by oliepiek on 11-06-2005 at 13:18
Reason:
--------------------------------

IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Dat is juist, maar natuurlijk niks vergeleken met de VS, waar in 2050 meer dan de helft van alle mensen "niet-blank" zal zijn. White protestant trailer trash zal dan een minderheidsgroep zijn.

Wil Europa deze eeuw overleven, dan is de toetreding van Turkije een absolute must. Doen we dat niet, dan vergrijst Europa zichzelf uit de geschiedenis.

Bovendien is een Turk iemand die een beetje kan concurreren met de gemiddelde Chinees, omdat ze dezelfde drang en dynamiek kennen (werken om te overleven, niet op uw luie gat in uwe fake designer zetel zitten). Zonder de Turken is Europa niks waard.

Het wordt tijd dat de luie, verwende Europeanen eens de waarheid onder ogen beginnen zien. Ze gaan nog smeken voor de toetreding van Turkije of voor massa-immigratie van Afrikaanse dokters, verpleegsters en andere werkkrachten.

Van de gemiddelde blanke Europeaan verwacht men niet te veel meer in deze wereld.
Edit:After edit by oliepiek on 11-06-2005 at 13:17
Reason:
--------------------------------

IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Dat is juist, maar natuurlijk niks vergeleken met de VS, waar in 2050 meer dan de helft van alle mensen "niet-blank" zal zijn. White protestant trailer trash zal dan een minderheidsgroep zijn.

Wil Europa deze eeuw overleven, dan is de toetreding van Turkije een absolute must. Doen we dat niet, dan vergrijst Europa zichzelf uit de geschiedenis.

Bovendien is een Turk iemand die een beetje kan concurreren met de gemiddelde Chinees, omdat ze dezelfde drang en dynamiek kennen (werken om te overleven, niet op uw luie gat zitten). Zonder de Turken is Europa niks waard.

Het wordt tijd dat de luie, verwende Europeanen eens de waarheid onder ogen beginnen zien. Ze gaan nog smeken voor de toetreding van Turkije of voor massa-immigratie van Afrikaanse dokters, verpleegsters en andere werkkrachten.

Van de gemiddelde blanke Europeaan verwacht men niet te veel meer in deze wereld.

Before any edits, post was:
--------------------------------

IK geloof dat ik eens gelezen heb dat na toetreding van Turkije ongeveer 1 op 6 inwoners van de EU moslim zal zijn (en steeds toenemend). Ik heb hier wel geen bevestiging van maar grofweg geschat zou dat wel ongeveer kunnen kloppen.

Dat is juist, maar natuurlijk niks vergeleken met de VS, waar in 2050 meer dan de helft van alle mensen "niet-blank" zal zijn. White protestant trailer trash zal dan een minderheidsgroep zijn.

Wil Europa deze eeuw overleven, dan is de toetreding van Turkije een absolute must. Doen we dat niet, dan vergrijst Europe zichzelf uit de geschiedenis.

Bovendien is een Turk iemand die een beetje kan concurreren met de gemiddelde Chinees, omdat ze dezelfde drang en dynamiek kennen (werken om te overleven, niet op uw luie gat zitten). Zonder de Turken, is Europa niks waard.

Het wordt tijd dat de luie, verwende Europeanen eens de waarheid onder ogen beginnen zien.

/\|cazar
11 juni 2005, 12:41
Dat is juist, maar natuurlijk niks vergeleken met de VS, waar in 2050 meer dan de helft van alle mensen "niet-blank" zal zijn. White protestant trailer trash zal dan een minderheidsgroep zijn.

Wil Europa deze eeuw overleven, dan is de toetreding van Turkije een absolute must. Doen we dat niet, dan vergrijst Europa zichzelf uit de geschiedenis.

Bovendien is een Turk iemand die een beetje kan concurreren met de gemiddelde Chinees, omdat ze dezelfde drang en dynamiek kennen (werken om te overleven, niet op uw lui gat zitten). Zonder de Turken is Europa niks waard.

Het wordt tijd dat de luie, verwende Europeanen eens de waarheid onder ogen beginnen zien. Ze gaan nog smeken voor de toetreding van Turkije of voor massa-immigratie van Afrikaanse dokters, verpleegsters en andere werkkrachten.

Van de gemiddelde blanke Europeaan verwacht men niet te veel meer in deze wereld.

Wat een lulkoek, piekolie is daar weer met zijn voorspelling in de verre toekomst ...
Vergrijzing kan zichzelf oplossen als er meer kinnekes gemaakt worden, en blijkbaar is daar een positieve kentering in gekomen.
Duitsland is nog altijd de derde economie ter wereld ...
Enz ...
Turken niet in Europa, wel Rusland, meer moet dat niet zijn. Lekker bananenlandenpolitiek :)

oliepiek
11 juni 2005, 13:31
Rusland is ook goed voor mij, hoewel die maatschappij nog sterker vergrijst dan de onze. Het beste zou zijn een niet-islamietisch land waar de bevolkingsstructuur nog echt "gezond" is (veel jonge mensen, en weinig ouderen) de EU binnen te loodsen. Jammer genoeg grenst dat soort landen geografisch niet aan Europa.

We kunnen ook gewoon aan rechstreekse import doen, zoals Spanje dat doet. Spanje importeerde tussen 2002 en 2004 niet minder dan 700 000 Latinos en heeft nu het grootste regularisatieprogramma in de wereld lopen. De Spaanse economie heeft er alleen maar baat bij. Op lange termijn (een taboe-begrip voor Alcazar) vormt het ook een buffer tegen de vergrijzing. Spanje weet dit, en speelt een voortrekkersrol. De rest van Europa zal moeten volgen, vroeg of laat.

Sergei
11 juni 2005, 17:20
Rusland is ook goed voor mij, hoewel die maatschappij nog sterker vergrijst dan de onze. Het beste zou zijn een niet-islamietisch land waar de bevolkingsstructuur nog echt "gezond" is (veel jonge mensen, en weinig ouderen) de EU binnen te loodsen. Jammer genoeg grenst dat soort landen geografisch niet aan Europa.

We kunnen ook gewoon aan rechstreekse import doen, zoals Spanje dat doet. Spanje importeerde tussen 2002 en 2004 niet minder dan 700 000 Latinos en heeft nu het grootste regularisatieprogramma in de wereld lopen. De Spaanse economie heeft er alleen maar baat bij. Op lange termijn (een taboe-begrip voor Alcazar) vormt het ook een buffer tegen de vergrijzing. Spanje weet dit, en speelt een voortrekkersrol. De rest van Europa zal moeten volgen, vroeg of laat.

Waar haal je dat weer van.
Bron vermelden.

Wat Europa betreft: ze zijn al te sterk uitgebreid en er zijn teveel zwakkere landen bij betrokken. Tel daarbij dat de economisch sterekere laden zelf
in de problemen komen. En als er dan nog een economisch sterk land bijkomt is dat mischien wel positief voor de unie maar daarom nog niet voor de oudere unie landen. Waar het economisch goed gaat gaan die mensen dan ook daar blijven zeker. het zal eerder andersom zijn dan, oud europeanen die naar die verhuizen.

Rusland zou trouwens geen al te slechte partner zijn mocht het op politiek vlak alvast drastisch gaan veranderen. Het beschikt over veel grondstoffen
en een gezond investeringsklimaat (mits einde van de korruptie en politieke inmenging).

Te vergaande regularisering van 'allochtonen' is niet goed als de culturen
tegendraads zijn. Van integratie is er dan geen sprake meer en de overblijvende eilanden kunnen later tot conflicten leiden.

Ik zie liever Turkije samenwerken met de unie , maar geen volledig deel uitmaken.

oliepiek
11 juni 2005, 19:54
Waar haal je dat weer van.


Djee, jongens, dat is toch algemeen nieuws. Leest hier dan niemand de Europese kranten? Spanje regulariseert 700 000 immigranten. (http://www.workpermit.com/news/2005_05_10/europe/spain_grants_legal_status.htm)