PDA

View Full Version : Bevoegdheden


Renaud
28 mei 2003, 19:33
Kan iemand mij een duidelijk beeld geven omtrent de bevoegdheden die in handen zijn van:

Federale regering
Vlaamse gewest
Vlaamse gemeenschap
(In Vlaanderen is dit samengebracht, maar indien mogelijk het onderscheid maken)
De provincies
Gemeenten moet niet

Bruno*
29 mei 2003, 00:22
Ik weet dat de provincies o.a. rampen beheren :wink: Je moet ergens starten.
Voor een goede samenvatting: www.fgov.be

Renaud
29 mei 2003, 17:33
t'was eigenlijk de bedoeling een discussie aan te gaan omtrent de bevoegdheden die wel of niet naar de gemeenschappen moeten gaan of eventuele andere bevoegheden weer op federaal nieveau te regelen, enz...
Ma goed, niemand gaat erop in.... Het hoeft al niet meer

Bruno*
29 mei 2003, 18:10
Elke bevoegdheid kan op nationaal niveau geregeld worden. Neem nu toerisme...'tourisme Wallonie'. Allez, nu, wie gaat daar nu op in? Dat lijkt een advertentie voor een verlaten steenkoolmijn.

Dimitri
29 mei 2003, 19:28
Elke bevoegdheid kan op nationaal niveau geregeld worden. Neem nu toerisme...'tourisme Wallonie'. Allez, nu, wie gaat daar nu op in? Dat lijkt een advertentie voor een verlaten steenkoolmijn.
Tourisme Belge zal ook niet erg aan gaan slaan in Nederland, vrees ik. Toerisme Vlaanderen des te meer. Vlaanderen Vakantieland wordt in Nederland trouwens ook goed bekeken, omdat er op de Nederlandse televisie nauwelijks reisprogramma's zijn (behalve dan van Yorin, maar dat is vooral voor jongeren).

En voor Wallonië een advies: noem het Tourisme Ardennes. 8)

Renaud
29 mei 2003, 20:00
Elke bevoegdheid kan op nationaal niveau geregeld worden. Neem nu toerisme...'tourisme Wallonie'. Allez, nu, wie gaat daar nu op in? Dat lijkt een advertentie voor een verlaten steenkoolmijn.
Tourisme Belge zal ook niet erg aan gaan slaan in Nederland, vrees ik. Toerisme Vlaanderen des te meer. Vlaanderen Vakantieland wordt in Nederland trouwens ook goed bekeken, omdat er op de Nederlandse televisie nauwelijks reisprogramma's zijn (behalve dan van Yorin, maar dat is vooral voor jongeren).

En voor Wallonië een advies: noem het Tourisme Ardennes. 8)

Wat kan het mij schelen dat die Nederlanders niet komen, die geven toch geen geld uit. :wink:

Knuppel
29 mei 2003, 20:04
Wat kan het mij schelen dat die Nederlanders niet komen, die geven toch geen geld uit.


...of waar de belgicisten even groot in zijn als de Walen: in geldzakargumenten.

Renaud
29 mei 2003, 20:07
Wat kan het mij schelen dat die Nederlanders niet komen, die geven toch geen geld uit.


...of waar de belgicisten even groot in zijn als de Walen: in geldzakargumenten.

....geld voor de vlaamse horeca

Dimitri
29 mei 2003, 20:09
Wat kan het mij schelen dat die Nederlanders niet komen, die geven toch geen geld uit. :wink:
Zijn overnachtingen in België gratis? :o :D :P

Knuppel
29 mei 2003, 20:11
Wat kan het mij schelen dat die Nederlanders niet komen, die geven toch geen geld uit.


...of waar de belgicisten even groot in zijn als de Walen: in geldzakargumenten.

....geld voor de vlaamse horeca

Natuurlijk niet voor de Waalse Ardennen....

Renaud
29 mei 2003, 20:12
Wat kan het mij schelen dat die Nederlanders niet komen, die geven toch geen geld uit. :wink:
Zijn overnachtingen in België gratis? :o :D :P

Neen, maar een caravan op een campingplaats zetten is misschien wel goedkoper. En die caravan kan je best ook beschouwen als een GROTE frigobox = lekker genieten van de Belgische kust zonder een Euro op te doen, hartstikke leuk... :wink:

Knuppel
29 mei 2003, 20:26
Waar spoelden de caravans keer op keer weg?
Toch niet toevallig in de Ardennen?

Je weet het dus hé Dimitri, voor onze Waalse vrienden kan je voortaan maar beter je geld in het 'Hotel de Paris' spenderen inplaats van op een verlaten mijnterrein te gaan kamperen met een frigobox.
Maak jouw Nederlandse geldzak dus maar gauw leeg opdat de Waalse snel vol geraakt.
:wink:

Dimitri
29 mei 2003, 20:36
Maak jouw Nederlandse geldzak dus maar gauw leeg opdat de Waalse snel vol geraakt. :wink:
Geen probleem, ik heb een grafhekel aan kamperen! :wink: Doe mij maar een mooi hotel, of anders een vakantiehuisje - Center Parcs is toch Nederlands. :P

Een frigobox, is dat een koelbox? Die zijn toch heel populair in Vlaanderen? Dus Vlamingen houden ook van kamperen?

Knuppel
29 mei 2003, 20:47
Maak jouw Nederlandse geldzak dus maar gauw leeg opdat de Waalse snel vol geraakt. :wink:
Geen probleem, ik heb een grafhekel aan kamperen! :wink: Doe mij maar een mooi hotel, of anders een vakantiehuisje - Center Parcs is toch Nederlands. :P

Een frigobox, is dat een koelbox? Die zijn toch heel populair in Vlaanderen? Dus Vlamingen houden ook van kamperen?

Ik heb ook een grondige hekel aan kamperen.
Ik huur me liever een 'chalet con piscina' in het Zuiden van Spanje.
Daar heb je bergen en zee tegelijkertijd en het kost niet gek veel meer dan een verlaten mijnterrein in de Waalse Ardennen of stukje zandduin voor een karavan aan de Vlaamse kust. Bovendien leer je er ook nog Spaans...
en kan je je door de Spaanse politie laten uitlachen als je hen naar een bewijsje vraagt van aanwezigheid aldaar...
om niet te moeten gaan stemmen in de superdemocratie: België.

Dimitri
29 mei 2003, 21:49
8) Ik hoor het al, je hebt het goed bekeken daar in Spanje. 8)

Maar was de stemplicht niet ook voor Belgen in het buitenland ingevoerd?

Knuppel
29 mei 2003, 21:58
8) Ik hoor het al, je hebt het goed bekeken daar in Spanje. 8)

Maar was de stemplicht niet ook voor Belgen in het buitenland ingevoerd?

Niet als je er 'toevallig' op vakantie bent met de verkiezingen. :wink:

Dimitri
29 mei 2003, 22:03
:P Maar is het nu uiteindelijk gelukt of niet?

Knuppel
29 mei 2003, 22:06
:P Maar is het nu uiteindelijk gelukt of niet?

Al beide keren dat ik het 'lapte' ja.
De eerste keer deed ik braaf mijn 'bewijsje' binnen.
De tweede keer wachtte ik een tijdje.
En ik wacht nog altijd.
Nooit nog iets van gehoord. :wink: