PDA

View Full Version : Vanavond op TV: de Turkse Belkis van het Vlaams Blok.


thePiano
3 juni 2003, 16:42
Vanavond op Nederland 3 TV om 19u32 t/m 20u02 wordt in het programma "De Gekleurde Waarheid" het verhaal verteld van de Turkse Belkis Sogütlü, die fanatiek lid van het Vlaams Blok was.

In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Maar langzamerhand verandert de situatie. De familie blijkt toch niet zo helemaal uit haar hart verdwenen en de partij wordt steeds minder een steun en toeverlaat.

De ontknoping van de film is, volgens de makers, verrassend en onthullend.




---------------------------------------------------------------------------
Drie jaar geleden had ik over deze vrouw al eens een topic gemaakt:

thePiano schreef op 1 juli 2000:


Belkis Sögütlü -hèt geheime wapen v/h Vlaams Blok: "Ik bietje goed stoofkarbonaden maken !"

"Belkis Sögütlü is op haar zesde van Turkije naar België gehaald, op haar vijftiende uitgehuwelijkt tijdens een vakantie en vijf jaar lang mishandeld en opgesloten door haar man. Op haar twintigste vlucht ze weg, samen met haar zoontje. Een jaar later heeft de vader het zoontje en zij een Vlaams Vriend. Haar eerste ggrote liefde, zegt ze, waaruit een tweede zoontje volgt. Vier jaar later trouwt ze met een Tunesiër, die haar enkele maanden later alweer in de steek laat. De verblijfspapieren waren voldoende voor hem. Twee maanden nadat zij het Vlaams Blok vervoegde heeft zij haar echtscheiding van die Tunesiër ingezet"


Tot zover de autobiografie van het nieuwste geheime wapen van het Vlaams Blok: Belkis Sögütlü, sinds vorig jaar van Belgische nationaliteit en <al> drie maanden lid van het Vlaams Blok.

Zo te zien aan haar cv heeft ze tot noch toe nog niet veel 'sjaans' gehad, maar haar ellende moet m.i. nog pas goed beginnen, en daar zal haar lidmaatschap van het VB helemaal niet *vreemd* aan zijn :p

Sindsdien haar lidmaatschap wordt zij continu ingezet daar waar het Vlaams Blok deelneemt aan migrantendiscussies.
Haar interpellatie -verleden vrijdag- in het Vlaams Parlement ivm het migrantendebat -dat ze kort en beknopt samenvatte met de slogan "aanpassen op opkrassen"- is haar door de Turks/Belgische gemeenschap biezonder kwalijk genomen.

In de Turkse kranten wordt ze meteen als 'Mevrouw Dewinter' afgeschilderd en in het populaire dagblad 'Sabah' zelfs als 'Mevrouw Hitler' en heeft ze reeds verscheidene doodsbedreigingen mogen in ontvangst nemen.

Het 'geheime wapen' van het Blok heeft het echt niet onder de markt.
Jarenlang heeft ze zich geoefend in het maken van bloemkool-met-witte-saus, konijn-met-pruimen, beuling-met-appelspijs, frieten-met-biefstuk, maar het recept waarmee zij zelfs de allerbeste autochtone vlaamse koks overtrof was: "stoofkarbonaden-op-zijn-vloms".

Geef toe, kan je nog beter geassimileerd zijn dan deze Mevrouw Belkis?

Als je't mij vraagt kan je maar op één manier bewijzen dat je perfect geassimileerd bent en dat is.... lid worden van het Vlaamse Karbonaden-Stoofpot-Blok :)

bron: artikel van Ayfer Erkul: "Ik kan stoofvlees maken, Heel goed zelfs" - De Turkse Vlaams Blokster Belkis Sögütlü over haar Vlaming zijn. - De Morgen van 1 juli 2000

skye
3 juni 2003, 17:20
Vanavond op Nederland 3 TV om 19u32 t/m 20u02 wordt in het programma "De Gekleurde Waarheid" het verhaal verteld van de Turkse Belkis Sogütlü, die fanatiek lid van het Vlaams Blok was.

In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Maar langzamerhand verandert de situatie. De familie blijkt toch niet zo helemaal uit haar hart verdwenen en de partij wordt steeds minder een steun en toeverlaat.

De ontknoping van de film is, volgens de makers, verrassend en onthullend.




---------------------------------------------------------------------------
Drie jaar geleden had ik over deze vrouw al eens een topic gemaakt:

thePiano schreef op 1 juli 2000:


Belkis Sögütlü -hèt geheime wapen v/h Vlaams Blok: "Ik bietje goed stoofkarbonaden maken !"

"Belkis Sögütlü is op haar zesde van Turkije naar België gehaald, op haar vijftiende uitgehuwelijkt tijdens een vakantie en vijf jaar lang mishandeld en opgesloten door haar man. Op haar twintigste vlucht ze weg, samen met haar zoontje. Een jaar later heeft de vader het zoontje en zij een Vlaams Vriend. Haar eerste ggrote liefde, zegt ze, waaruit een tweede zoontje volgt. Vier jaar later trouwt ze met een Tunesiër, die haar enkele maanden later alweer in de steek laat. De verblijfspapieren waren voldoende voor hem. Twee maanden nadat zij het Vlaams Blok vervoegde heeft zij haar echtscheiding van die Tunesiër ingezet"


Tot zover de autobiografie van het nieuwste geheime wapen van het Vlaams Blok: Belkis Sögütlü, sinds vorig jaar van Belgische nationaliteit en <al> drie maanden lid van het Vlaams Blok.

Zo te zien aan haar cv heeft ze tot noch toe nog niet veel 'sjaans' gehad, maar haar ellende moet m.i. nog pas goed beginnen, en daar zal haar lidmaatschap van het VB helemaal niet *vreemd* aan zijn :p

Sindsdien haar lidmaatschap wordt zij continu ingezet daar waar het Vlaams Blok deelneemt aan migrantendiscussies.
Haar interpellatie -verleden vrijdag- in het Vlaams Parlement ivm het migrantendebat -dat ze kort en beknopt samenvatte met de slogan "aanpassen op opkrassen"- is haar door de Turks/Belgische gemeenschap biezonder kwalijk genomen.

In de Turkse kranten wordt ze meteen als 'Mevrouw Dewinter' afgeschilderd en in het populaire dagblad 'Sabah' zelfs als 'Mevrouw Hitler' en heeft ze reeds verscheidene doodsbedreigingen mogen in ontvangst nemen.

Het 'geheime wapen' van het Blok heeft het echt niet onder de markt.
Jarenlang heeft ze zich geoefend in het maken van bloemkool-met-witte-saus, konijn-met-pruimen, beuling-met-appelspijs, frieten-met-biefstuk, maar het recept waarmee zij zelfs de allerbeste autochtone vlaamse koks overtrof was: "stoofkarbonaden-op-zijn-vloms".

Geef toe, kan je nog beter geassimileerd zijn dan deze Mevrouw Belkis?

Als je't mij vraagt kan je maar op één manier bewijzen dat je perfect geassimileerd bent en dat is.... lid worden van het Vlaamse Karbonaden-Stoofpot-Blok :)

bron: artikel van Ayfer Erkul: "Ik kan stoofvlees maken, Heel goed zelfs" - De Turkse Vlaams Blokster Belkis Sögütlü over haar Vlaming zijn. - De Morgen van 1 juli 2000


Schiet je nu niet in je eigen voet?

thePiano
3 juni 2003, 17:38
Vanavond op Nederland 3 TV om 19u32 t/m 20u02 wordt in het programma "De Gekleurde Waarheid" het verhaal verteld van de Turkse Belkis Sogütlü, die fanatiek lid van het Vlaams Blok was.

In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Maar langzamerhand verandert de situatie. De familie blijkt toch niet zo helemaal uit haar hart verdwenen en de partij wordt steeds minder een steun en toeverlaat.

De ontknoping van de film is, volgens de makers, verrassend en onthullend.





Schiet je nu niet in je eigen voet?

Om dat te weten te komen, zal je eerst die docu moeten bekijken :P

Stefanie
3 juni 2003, 18:23
Heb de reportage nog niet gezien dus, maar ik kan wel al reageren op die opmerking dat ze haar kinderen geen Turks leert. James Van Der Beek is van Nederlandse afkomst, maar spreekt ook geen woord Nederlands. In Amerika zijn er die hun Nederlandse naam die met Van begint "Vaan" spellen! :!: In het buitenland wonen er veel Nederlandstaligen die hun kinderen geen Nederlands leren.

Stefanie
3 juni 2003, 19:39
Hm. De verzoening met haar vader is dus MISLUKT.

thePiano
3 juni 2003, 19:41
Hm. De verzoening met haar vader is dus MISLUKT.

Dat is ondertussen al weer een jaar voorbij, ik denk dat ze al lang terug bij haar familie is. Die 'andere' familie (toen ze nog Mevrouw Hitler was bij het VB) is ze maar liefst rap vergeten 8)

Stefanie
3 juni 2003, 19:45
Ik denk... Ik denk... Was jij niet tegen vooroordelen? Hoe durf jij dat hier te veronderstellen? Als je het niet weet, zwijg dan.

C uit W
3 juni 2003, 19:49
Hm. De verzoening met haar vader is dus MISLUKT.

Dat is ondertussen al weer een jaar voorbij, ik denk dat ze al lang terug bij haar familie is. Die 'andere' familie (toen ze nog Mevrouw Hitler was bij het VB) is ze maar liefst rap vergeten 8) De zoveelste leugen :roll: .
Ik heb de documentaire bekeken, en hij was een beetje voorspelbaar he.
Onverzoenlijke racistische familie, simpele dame, lepe blokkers, daarvoor moet ik niet naar tv zien om dat te weten te komen hoor.

ossaert
4 juni 2003, 14:49
Ik heb de reportage gezien gisteren. Het was heel typisch Nederland-kijkt-naar-Vlaanderen: een beetje meewarig over dat kleine, gekke buurlandje, zonder veel begrip voor de situatie hier, politiek hyper-correct en nu en dan wat kort door de bocht... Spijtig, want er zat veel meer in.

De Knut
4 juni 2003, 14:55
[Drie jaar geleden had ik over deze vrouw al eens een topic gemaakt:

thePiano schreef op 1 juli 2000:

[list]
Belkis Sögütlü -hèt geheime wapen v/h Vlaams Blok: "Ik bietje goed stoofkarbonaden maken !"


Mooie titel. Een beetje lachen met het taalgebruik van allochtonen! Voze racist!!

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 14:59
In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Blijkbaar kunnen alleen vreemdelingen hun afkomst verloochenen... Als Vlamingen hun culturele achtergrond is vraag stellen, worden ze in het tegenwoordige politiek correcte klimaat toegejubeld. Pleit men echter voor een positieve benadering van onze eigen cultuur en culturele achtergrond dan krijgen we algauw het etiket "fascist" en "reactionair" opgekleefd.

Wanne
4 juni 2003, 15:02
Blijkbaar kunnen alleen vreemdelingen hun afkomst verloochenen... Als Vlamingen hun culturele achtergrond is vraag stellen, worden in het tegenwoordige politiek correcte klimaat toegejubeld. Pleit men echter voor een positieve benadering van onze eigen cultuur en culturele achtergrond dan krijgen we algauw het etiket "fascist" en "reactionair" opgekleefd.

Ik ben een Belg en een Limburger, maar ook een Vlaming doordat ik in het Nederlandstalige gebied van Belgie woon. Waarom zou ik die culturele achtergrond van Vlaanderen niet kunnen beleven binnen een land als Belgie ? Wat is volgens u die positieve benadering van die eigen cultuur en culturele achtergrond ?

zorlac
4 juni 2003, 15:07
Hetgeen ik vooral heb geleerd uit die reportage is dat 'eergevoel' voor die vader belangrijker is dan het geluk van zijn eigen dochter.

En dat is geen alleenstaand feit hieromtrend hé, er zijn voorbeelden legio.

Maar laten we dat maar ff negeren hé.....piano & co.


greetz

mieleken
4 juni 2003, 15:08
ik begrijp niet goed waarom men zich nog verwaardigd om te antwoorden op het scheldproza van de piano,ge weet toch dat die gefrustreerd is over de winst van het blok. :wink:

zorlac
4 juni 2003, 15:11
In de Turkse kranten wordt ze meteen als 'Mevrouw Dewinter' afgeschilderd en in het populaire dagblad 'Sabah' zelfs als 'Mevrouw Hitler' en heeft ze reeds verscheidene doodsbedreigingen mogen in ontvangst nemen.


Over wie zegt dit nu het meest????

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 15:55
ik begrijp niet goed waarom men zich nog verwaardigd om te antwoorden op het scheldproza van de piano,ge weet toch dat die gefrustreerd is over de winst van het blok. :wink:

Meestal is het inderdaad niet de moeite om te reageren op de overtrokken berichten van dat heerschap: meestal gaat het om een door elkaar haspelen van feiten, halve waarden en leugens. Deze man moet inderdaad overgefrustreerd zijn over de voortdurende opgang van het Vlaams Blok.

Wanne
4 juni 2003, 15:57
Over wie zegt dit nu het meest????

Dat zegt vooral iets over extremisme...

rechtuit
4 juni 2003, 16:00
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Wanne
4 juni 2003, 16:03
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 16:06
Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...

En hoe kwam dat? Heel eenvoudig: de eigenlijke staatstaal was het Russisch, terwijl de andere talen slechts plaatselijk erkenning kregen.

Maar dat het allemaal niet zo mooi was bewijzen de vele landen die zich na de val het communisme vrijwel onmiddellijk uit het rijk losmaakten en de eigen onafhankelijkheid uitriepen. M.a.w. het ging hier eigenlijk om een gewapende vrede.

Jabbe
4 juni 2003, 16:08
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Zeg, Rechtuit, waar ter wereld is multiculturaliteit gerespecteerd geweest? Uitgeprobeerd? Niet gecorrumpeerd? Niet verziekt door racisme?
Behoudsgezinde mensen zorgen er liever voor dat het niet bestaat... geen wonder dat dat tot strubbelingen leidt.
Idealisme leidt niet tot vrede voor dat het omgezet is in realiteit. En jammer genoeg wordt dat nog steeds verhinderd...

rechtuit
4 juni 2003, 16:14
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Zeg, Rechtuit, waar ter wereld is multiculturaliteit gerespecteerd geweest? Uitgeprobeerd? Niet gecorrumpeerd? Niet verziekt door racisme?
Behoudsgezinde mensen zorgen er liever voor dat het niet bestaat... geen wonder dat dat tot strubbelingen leidt.
Idealisme leidt niet tot vrede voor dat het omgezet is in realiteit. En jammer genoeg wordt dat nog steeds verhinderd...

Dus maw ik heb gelijk, het is een utopie.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 16:17
Ik ben een Belg en een Limburger, maar ook een Vlaming doordat ik in het Nederlandstalige gebied van Belgie woon. Waarom zou ik die culturele achtergrond van Vlaanderen niet kunnen beleven binnen een land als Belgie ? Wat is volgens u die positieve benadering van die eigen cultuur en culturele achtergrond ?

Uw vraagstelling is warrig, daar er meerdere onderwerpen door elkaar zijn vervlochten en een aantal helemaal geen betrekking hebben op mijn stelling.

Natuurlijk kan het mogelijk zijn dat de Vlamingen hun cultuur en taal binnen een Belgische context zouden kunnen beleven. Alleen heeft de geschiedenis ons geleerd dat dit een bijzonder moeilijke zaak is en dat er van de Franstaligen nog altijd weinig respect uitgaat voor onze taal. Franstaligen gaan naar de kust en spreken er... Frans. Franstaligen bezoeken onze steden en spreken er... Frans. Franstaligen vestigen zich in Vlaanderen (meer bepaald de Vlaamse Rand) en spreken er... Frans en eisen er zelfs taalrechten. Voortdurend wordt de Vlaming in het defensief geduwd en lijkt zich wel te moeten verantwoorden voor zijn taal. Er klopt dus duidelijk iets niet in deze staat.

Positief staan tegenover uw eigen culturele achtergrond lijkt me nogal iets heel eenvoudigs: respect voor de eigen taal, aandacht voor de geschiedenis van het eigen volk, bijhouden van allerlei gebruiken en die juist kunnen plaatsen (als eerbiedwaardige folklore), enzovoort. Nu hoor ik zovele malen smalend doen over onze eigen volksmuziek, over onze dansen, over de vroegere klederdracht, terwijl het storm loopt wanneer een of andere aboriginal in zijn adamskostuum wat van zijn inheemse muziek komt brengen. Niet dat men gaan aandacht mag schenken aan andere culturen (wel integendeel, mijn CD-verzameling puilt uit van niet-Vlaamse volksmuziek), maar de tegenstelling is werkelijk zo frappant.

zorlac
4 juni 2003, 16:19
Over wie zegt dit nu het meest????

Dat zegt vooral iets over extremisme...


EXTREMISME in het POPULAIR dagblad 'Sabah'........mag ik dan toch veralgemenen :?:

Jabbe
4 juni 2003, 16:21
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Zeg, Rechtuit, waar ter wereld is multiculturaliteit gerespecteerd geweest? Uitgeprobeerd? Niet gecorrumpeerd? Niet verziekt door racisme?
Behoudsgezinde mensen zorgen er liever voor dat het niet bestaat... geen wonder dat dat tot strubbelingen leidt.
Idealisme leidt niet tot vrede voor dat het omgezet is in realiteit. En jammer genoeg wordt dat nog steeds verhinderd...

Dus maw ik heb gelijk, het is een utopie.

Maw: Dan vraag ik me toch wel af Wie of Wat er in de weg staat van die utopie...
Maw mensen die niet mee willen werken aan die utopie
Maw mensen die geen zin hebben in multiculturaliteit
Maw mensen die geen zin hebben in verandering
Maw mensen die geen zin hebben in verdraagzaamheid
Maw, niet verdraagzaam zijn
Maw, op zichzelf gerichte, bange mensen, behoudsgezind, conservatief, het eigen goed ophemelend ten einde zichzelf in bescherming te nemen tegen het onzichtbare kwaad
Maw: pessimistische mensen, geen idealen, puur werkelijkheid, laat al de rest maar vallen, als we maar echtlijnig en consequent doorgaan, niet opzij kijken, altijd rechtdoor, ooglappen aan, gezond verstand uit en daar gaan we
Maw: niet te verwonderen dat je met zo'n mensen geen utopie kan verwezelijken

Maar ach, dat heet democratie

rechtuit
4 juni 2003, 16:28
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...

Ten eerste dat betwijfel ik, zo werd onder het communisme alles wat typisch volks was van de minderheden tegengewerkt.
En dan nog, er was geen democratie, vrije informatie, geen vrijheid tout court enz.

En dat is uw beste voorbeeld van een multicultuur?
( en ik betwist zelfs dat de vroegere sovjetunie een multiculturele samenleving was, ieder volk leefde toch in zijn eigen streek en indien ze samenleefden dannwaren het verwante volkeren, dus niet zoals moslims en westerlingen samen op een kluit zoals sommigen in vlaanderen willen).

rechtuit
4 juni 2003, 16:31
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Zeg, Rechtuit, waar ter wereld is multiculturaliteit gerespecteerd geweest? Uitgeprobeerd? Niet gecorrumpeerd? Niet verziekt door racisme?
Behoudsgezinde mensen zorgen er liever voor dat het niet bestaat... geen wonder dat dat tot strubbelingen leidt.
Idealisme leidt niet tot vrede voor dat het omgezet is in realiteit. En jammer genoeg wordt dat nog steeds verhinderd...

Dus maw ik heb gelijk, het is een utopie.

Maw: Dan vraag ik me toch wel af Wie of Wat er in de weg staat van die utopie...
Maw mensen die niet mee willen werken aan die utopie
Maw mensen die geen zin hebben in multiculturaliteit
Maw mensen die geen zin hebben in verandering
Maw mensen die geen zin hebben in verdraagzaamheid
Maw, niet verdraagzaam zijn
Maw, op zichzelf gerichte, bange mensen, behoudsgezind, conservatief, het eigen goed ophemelend ten einde zichzelf in bescherming te nemen tegen het onzichtbare kwaad
Maw: pessimistische mensen, geen idealen, puur werkelijkheid, laat al de rest maar vallen, als we maar echtlijnig en consequent doorgaan, niet opzij kijken, altijd rechtdoor, ooglappen aan, gezond verstand uit en daar gaan we
Maw: niet te verwonderen dat je met zo'n mensen geen utopie kan verwezelijken

Maar ach, dat heet democratie

Inderdaad dat is democratie, iets waar jij dus duidelijk NIET achterstaat!
Jij wil jouw droomwereld opleggen aan anderen blijkbaar. (lees jezelf)

Het is trouwens flauw mensen met een andere mening te beschimpen en jezelf voor te doen als de idealist, de slimme, de breeddenkende,...

Jabbe
4 juni 2003, 16:40
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Zeg, Rechtuit, waar ter wereld is multiculturaliteit gerespecteerd geweest? Uitgeprobeerd? Niet gecorrumpeerd? Niet verziekt door racisme?
Behoudsgezinde mensen zorgen er liever voor dat het niet bestaat... geen wonder dat dat tot strubbelingen leidt.
Idealisme leidt niet tot vrede voor dat het omgezet is in realiteit. En jammer genoeg wordt dat nog steeds verhinderd...

Dus maw ik heb gelijk, het is een utopie.

Maw: Dan vraag ik me toch wel af Wie of Wat er in de weg staat van die utopie...
Maw mensen die niet mee willen werken aan die utopie
Maw mensen die geen zin hebben in multiculturaliteit
Maw mensen die geen zin hebben in verandering
Maw mensen die geen zin hebben in verdraagzaamheid
Maw, niet verdraagzaam zijn
Maw, op zichzelf gerichte, bange mensen, behoudsgezind, conservatief, het eigen goed ophemelend ten einde zichzelf in bescherming te nemen tegen het onzichtbare kwaad
Maw: pessimistische mensen, geen idealen, puur werkelijkheid, laat al de rest maar vallen, als we maar echtlijnig en consequent doorgaan, niet opzij kijken, altijd rechtdoor, ooglappen aan, gezond verstand uit en daar gaan we
Maw: niet te verwonderen dat je met zo'n mensen geen utopie kan verwezelijken

Maar ach, dat heet democratie

Inderdaad dat is democratie, iets waar jij dus duidelijk NIET achterstaat!
Jij wil jouw droomwereld opleggen aan anderen blijkbaar. (lees jezelf)

Het is trouwens flauw mensen met een andere mening te beschimpen en jezelf voor te doen als de idealist, de slimme, de breeddenkende,...

-Ik sta inderdaad niet achter democratie
-Ik zou inderdaad graag mijn droomwereld opleggen aan anderen. of beter: ik zou graag mijn droomwereld creeren en allen wie dat land, en de idealen erachter, aanstaat, mag mee komen bouwen aan die maatschappij.
-Met alle respect, ik heb er geen spijt van andere mensen te beschimpen. Hoeveel % van de bevolking neemt al eens tijd voor een discussie als de deze? Hoeveel % vindt politiek van belang? Hoeveel mensen denken eens verder na dan hun neus lang is? Ik heb lak aan het geloof in de intelligente mens.
-Om helemaal eerlijk te zijn: ik geloof in mijn eigen gelijk, dat verscheidene nuances nodig heeft, zodat ik niet al te hoogmoedig wordt: nuances waar ik de zaak niet volledig ken, of waar ik te ver doordraaf in mijn stellingen (je zou bv kunnen zeggen: hier dus ;))
-Met de juiste theorieën kan je me zelf van mijn stellingen afbrengen. Probeer het. Ik kom jammer genoeg niet vaak (rechtse) meningen tegen die duidelijk logischer en verstandiger zijn dan degene die mijn ouders, mensen waar ik belang aan hecht of mezelf, hebben ingepraat.
-Klein verschil dus: oa het VB is heilig overtuigd van haar gelijk. Ik laat ruimte toe voor veranderingen.

BTW: Staat het VB achter democratie? Wil zij haar wereld dan niet opleggen aan anderen?

rechtuit
4 juni 2003, 16:49
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Zeg, Rechtuit, waar ter wereld is multiculturaliteit gerespecteerd geweest? Uitgeprobeerd? Niet gecorrumpeerd? Niet verziekt door racisme?
Behoudsgezinde mensen zorgen er liever voor dat het niet bestaat... geen wonder dat dat tot strubbelingen leidt.
Idealisme leidt niet tot vrede voor dat het omgezet is in realiteit. En jammer genoeg wordt dat nog steeds verhinderd...

Dus maw ik heb gelijk, het is een utopie.

Maw: Dan vraag ik me toch wel af Wie of Wat er in de weg staat van die utopie...
Maw mensen die niet mee willen werken aan die utopie
Maw mensen die geen zin hebben in multiculturaliteit
Maw mensen die geen zin hebben in verandering
Maw mensen die geen zin hebben in verdraagzaamheid
Maw, niet verdraagzaam zijn
Maw, op zichzelf gerichte, bange mensen, behoudsgezind, conservatief, het eigen goed ophemelend ten einde zichzelf in bescherming te nemen tegen het onzichtbare kwaad
Maw: pessimistische mensen, geen idealen, puur werkelijkheid, laat al de rest maar vallen, als we maar echtlijnig en consequent doorgaan, niet opzij kijken, altijd rechtdoor, ooglappen aan, gezond verstand uit en daar gaan we
Maw: niet te verwonderen dat je met zo'n mensen geen utopie kan verwezelijken

Maar ach, dat heet democratie

Inderdaad dat is democratie, iets waar jij dus duidelijk NIET achterstaat!
Jij wil jouw droomwereld opleggen aan anderen blijkbaar. (lees jezelf)

Het is trouwens flauw mensen met een andere mening te beschimpen en jezelf voor te doen als de idealist, de slimme, de breeddenkende,...

-Ik sta inderdaad niet achter democratie
-Ik zou inderdaad graag mijn droomwereld opleggen aan anderen. of beter: ik zou graag mijn droomwereld creeren en allen wie dat land, en de idealen erachter, aanstaat, mag mee komen bouwen aan die maatschappij.
-Met alle respect, ik heb er geen spijt van andere mensen te beschimpen. Hoeveel % van de bevolking neemt al eens tijd voor een discussie als de deze? Hoeveel % vindt politiek van belang? Hoeveel mensen denken eens verder na dan hun neus lang is? Ik heb lak aan het geloof in de intelligente mens.
-Om helemaal eerlijk te zijn: ik geloof in mijn eigen gelijk, dat verscheidene nuances nodig heeft, zodat ik niet al te hoogmoedig wordt: nuances waar ik de zaak niet volledig ken, of waar ik te ver doordraaf in mijn stellingen (je zou bv kunnen zeggen: hier dus ;))
-Met de juiste theorieën kan je me zelf van mijn stellingen afbrengen. Probeer het. Ik kom jammer genoeg niet vaak (rechtse) meningen tegen die duidelijk logischer en verstandiger zijn dan degene die mijn ouders, mensen waar ik belang aan hecht of mezelf, hebben ingepraat.
-Klein verschil dus: oa het VB is heilig overtuigd van haar gelijk. Ik laat ruimte toe voor veranderingen.

BTW: Staat het VB achter democratie? Wil zij haar wereld dan niet opleggen aan anderen?

Ik ben voor democratie en ook pro-vlaams blok.
Je hebt gelijk dat de meeste mensen niet in politiek geinteresseerd zijn, maar dat zijn zeker niet de vlaams blokkiezers die zeer kritisch zijn en meer met politiek bezig zijn.
Hoe kun je anders verklaren dat op fora als deze zoveel blokkers zitten!
Vele mensen die voor CD&V of VLD of SPA stemmen doen dit zonder echt de politiek te volgen. Die zullen hier niet over politiek discusieren!

Democratie is niet perfect maar er is geen beter alternatief, ook ik kan mij soms ergeren aan het ''klootjesvolk met de oogkleppen'' maar hun stem telt ook mee!

Wanne
4 juni 2003, 17:53
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...

Ten eerste dat betwijfel ik, zo werd onder het communisme alles wat typisch volks was van de minderheden tegengewerkt.
En dan nog, er was geen democratie, vrije informatie, geen vrijheid tout court enz.

En dat is uw beste voorbeeld van een multicultuur?
( en ik betwist zelfs dat de vroegere sovjetunie een multiculturele samenleving was, ieder volk leefde toch in zijn eigen streek en indien ze samenleefden dannwaren het verwante volkeren, dus niet zoals moslims en westerlingen samen op een kluit zoals sommigen in vlaanderen willen).

Je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat het geen mooi voorbeeld was van een multicultuur, maar dat komt dan ook door het feit dat het door extremisten geleid werd, die iedere culturele eigenheid, ieder 'anders' zijn de kop indrukten met geweld... Een waartoe heeft het uiteindelijk geleid ? Tot veel verzet bij bepaalde lidstaten, en na het communistisch tijdperk zelf tot terrorisme toen de Russen hun economische belangen op bepaalde plaatsen wensten te behouden. Het is volgens mij ook niet, omdat er nog geen mooier voorbeeld van een multicultuur heeft bestaan, dat het daarom niet mogelijk is... Wie had tijdens wereldoorlog II (ocharme vijftig jaar geleden) gedacht dat de landen van Europa zich in vrede zouden verenigen. Die cultuurverschillen leken toen ook torenhoog en onoverbrugbaar...

C uit W
4 juni 2003, 17:55
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...
WEINIG ETNISCH GEWELD?????????????
Hoeveel volkeren zijn er niet uitgeroeid en gedeporteerd?????

vlaanderen72
4 juni 2003, 17:57
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...
WEINIG ETNISCH GEWELD?????????????
Hoeveel volkeren zijn er niet uitgeroeid en gedeporteerd?????

Jaja ook joden!

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 18:02
Hoeveel volkeren zijn er niet uitgeroeid en gedeporteerd?????

Om te beginnen werden de Wolgaduitsers naar de andere kant van Rusland gedeporteerd. Ook de Kozakken werd dat lot beschoren. En daarenboven zorgde men ervoor dat er in belangrijke "deelrepublieken" een Russische minderheid werd ingevoerd, om op lange termijn de rest van de bevolking te verrussen.

Wanne
4 juni 2003, 18:06
Allemaal goed en wel, maar dat is geen etnisch geweld, maar geweld ten gevolgen van het extremisme van het communisme uit de Sowjetunie... Het ging er Stalin ook helemaal niet om, om 'volkeren' uit te roeien of te deporteren, het ging hem erom, om het communisme te laten voortleven, dus dat had totaal niets met verschillen in etne of geloof te maken... Hij wou gewoon dat iedereen gelijk was en ging daar op zijn extremistische manier veel te ver in. Geloof was zelfs niet toegelaten in de USSR...

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 18:08
Hij wou gewoon dat iedereen gelijk was en ging daar op zijn extremistische manier veel te ver in. Geloof was zelfs niet toegelaten in de USSR...

De deporteringen gebeurden na WO II, in een periode toen de kerken weer open waren (maar met sterke beperkingen). Onder Lenin was de godsdienst verboden, maar gebeurden er geen deporteringen van hele volkeren.

Wanne
4 juni 2003, 18:14
Hij wou gewoon dat iedereen gelijk was en ging daar op zijn extremistische manier veel te ver in. Geloof was zelfs niet toegelaten in de USSR...

De deporteringen gebeurden na WO II, in een periode toen de kerken weer open waren (maar met sterke beperkingen). Onder Lenin was de godsdienst verboden, maar gebeurden er geen deporteringen van hele volkeren.

Waar haal je uit dat het om deporteringen van hele 'volkeren' gaat ?

C uit W
4 juni 2003, 18:24
Hij wou gewoon dat iedereen gelijk was en ging daar op zijn extremistische manier veel te ver in. Geloof was zelfs niet toegelaten in de USSR...

De deporteringen gebeurden na WO II, in een periode toen de kerken weer open waren (maar met sterke beperkingen). Onder Lenin was de godsdienst verboden, maar gebeurden er geen deporteringen van hele volkeren.

Waar haal je uit dat het om deporteringen van hele 'volkeren' gaat ?

Volks- Duisters werden gedeporteerd, ook russificatie is etnisch geweld.

Wanne
4 juni 2003, 18:29
Volks- Duisters werden gedeporteerd, ook russificatie is etnisch geweld.

Het ging om het opleggen van de communistische ideologie... Russisch werd als de standaard gezien voor de eenheidsworst van zo'n maatschappij... Ik zie het dus eerder als politiek geweld.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 18:31
Het ging om het opleggen van de communistische ideologie... Russisch werd als de standaard gezien voor de eenheidsworst van zo'n maatschappij... Ik zie het dus eerder als politiek geweld.

Ongetwijfeld, maar ondertussen werd er wel aan de lopende band "verrust". Niet anders dus waarbij, al dan niet onder het mom van het communisme, de Russen hun taal anderen gingen opleggen.

C uit W
4 juni 2003, 18:33
Volks- Duisters werden gedeporteerd, ook russificatie is etnisch geweld.

Het ging om het opleggen van de communistische ideologie... Russisch werd als de standaard gezien voor de eenheidsworst van zo'n maatschappij... Ik zie het dus eerder als politiek geweld. Je zegt nu dat het geen etnish geweld is omdat het etnish geweld gebeurde als gevolg van communusme...

Wanne
4 juni 2003, 18:38
Je zegt nu dat het geen etnisch geweld is omdat het etnisch geweld gebeurde als gevolg van communisme...

Je kan het natuurlijk bezien als het uitmoorden van andere volkeren, maar uiteindelijk moordde men iedereen uit die het niet had op het 'communisme', zonder ook maar één onderscheid te maken op basis van de etne... dus ook de Russen die het niet hadden op het communisme... Het feit dat er geen onderscheid gemaakt werd op basis van die etne is dan ook precies waarom ik het woord 'etnisch' niet in verband wens te brengen met 'geweld'...

zorlac
4 juni 2003, 19:27
Hetgeen ik vooral heb geleerd uit die reportage is dat 'eergevoel' voor die vader belangrijker is dan het geluk van zijn eigen dochter.

En dat is geen alleenstaand feit hieromtrend hé, er zijn voorbeelden legio.

Maar laten we dat maar ff negeren hé.....piano & co.


greetz

Toch nog eens proberen, ben nl. benieuwd naar een zogenaamde progressieve reactie!!

Viel me trouwens ook op dat de vader er echt niet overkon (zelfs woest) dat zij een tijdje met een belg verkering had. Wie is er dan eigenlijk de rascist?? :roll:
Of is dit een perfide vraag?

thePiano
4 juni 2003, 19:32
Hetgeen ik vooral heb geleerd uit die reportage is dat 'eergevoel' voor die vader belangrijker is dan het geluk van zijn eigen dochter.

En dat is geen alleenstaand feit hieromtrend hé, er zijn voorbeelden legio.

Maar laten we dat maar ff negeren hé.....piano & co.


greetz

Toch nog eens proberen, ben nl. benieuwd naar een zogenaamde progressieve reactie!!

Viel me trouwens ook op dat de vader er echt niet overkon (zelfs woest) dat zij een tijdje met een belg verkering had. Wie is er dan eigenlijk de rascist?? :roll:
Of is dit een perfide vraag?

Nogal moeilijk ook om op basis van een paar filmfragmenten en enkele korte dialogen een juist beeld te krijgen van de situatie. De dochter en de familie zullen wel elk hun eigen verhaal hebben, en dat is in die docu nauwelijks aan bod gekomen.

Wat dat eergevoel betreft waar je blijkbaar over gestruikeld bent, dat speelt in veel andere culturen inderdaad sterk mee. Ook in de Georgische cultuur en tradities waar ik door mijn huwelijk wel meer mee te maken krijg. Ik kan me daar niet direct een mening over vormen, maar wij bekijken dat natuurlijk vanuit een volk zoals wij, die GEEN eergevoel meer hebben.... en waarschijnlijk daardoor ook geen RESPECT meer voor ouderen, vrouwen, andersdenkenden enz.. meer kunnen opbrengen.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 19:37
Wat dat eergevoel betreft waar je blijkbaar over gestruikeld bent, dat speelt in veel andere culturen inderdaad sterk mee. Ook in de Georgische cultuur en tradities waar ik door mijn huwelijk wel meer mee te maken krijg. Ik kan me daar niet direct een mening over vormen, maar wij bekijken dat natuurlijk vanuit een volk zoals wij, die GEEN eergevoel meer hebben.... en waarschijnlijk daardoor ook geen RESPECT meer voor ouderen, vrouwen, andersdenkenden enz.. meer kunnen opbrengen.

Dat is dan wel volledig op rekening te schrijven van uw linkse ideologie die onze westerse samenleving verziekt heeft en normenloos heeft gemaakt. In de kring waarin ik echter vertoef en waar de christelijke godsdienst heel belangrijk is, is er wel nog eergevoel, respect voor ouderen en vrouwen. Maar het valt wel op dat wanneer wij als conservatieve christenen deze waarden naar voorschuiven de linksen als bezetenen beginnen te tieren en te huilen. Als een Turk echter dezelfde waarden naar voorschuift vanuit zijn cultuur en met zijn rangorde aan waarden, dan knikt men instemmend. Heel merkwaardig. Uw reactie is in die zin zo typerend voor die mentaliteit.

Jabbe
4 juni 2003, 19:43
Wat dat eergevoel betreft waar je blijkbaar over gestruikeld bent, dat speelt in veel andere culturen inderdaad sterk mee. Ook in de Georgische cultuur en tradities waar ik door mijn huwelijk wel meer mee te maken krijg. Ik kan me daar niet direct een mening over vormen, maar wij bekijken dat natuurlijk vanuit een volk zoals wij, die GEEN eergevoel meer hebben.... en waarschijnlijk daardoor ook geen RESPECT meer voor ouderen, vrouwen, andersdenkenden enz.. meer kunnen opbrengen.

Dat is dan wel volledig op rekening te schrijven van uw linkse ideologie die onze westerse samenleving verziekt heeft en normenloos heeft gemaakt. In de kring waarin ik echter vertoef en waar de christelijke godsdienst heel belangrijk is, is er wel nog eergevoel, respect voor ouderen en vrouwen. Maar het valt wel op dat wanneer wij als conservatieve christenen deze waarden naar voorschuiven de linksen als bezetenen beginnen te tieren en te huilen. Als een Turk echter dezelfde waarden naar voorschuift vanuit zijn cultuur en met zijn rangorde aan waarden, dan knikt men instemmend. Heel merkwaardig. Uw reactie is in die zin zo typerend voor die mentaliteit.

Mij zult u anders, als eerder links gezinde, nooit horen klagen dat Respect voor vrouwen, ouderen en Eergevoel geen normen meer zouden hoeven te zijn. Ik krijg het er wel van op mijn heupen als u die waarden weer eens in direct verband brengt met het Christelijke geloof. Akkoord, Jezus is daar mooi mee begonnen te prediken, maar tegenwoordig zijn deze waarden van het Christendom in heel de Westerse wereld uitgezaaid, of de mensen die deze respecteren, nu zelf christelijk zijn of niet. Deze normen zijn standaard geworden, ons gevoel van eerlijkheid en rechtvaardigheid aangaand.
Ik vind daarentegen dat het de Islam, althans zoals die nu door velen geïnterpreteerd wordt, niet aan deze waarden voldoet. Op vele vlakken zorgt zij voor onmenselijkheden, anti-emancipatie en meer van zulke ondingen. Aan de andere kant leert ook de Islam haar volgelingen respect en eer aan, misschien op andere terreinen als de onze. En hoewel er wat schort, vind ik het vreselijk arrogant als wij onze Westerse normen aan de Islamieten gaan opleggen. Die maken een evolutie mee, een langzame verzoening, een compromis tussen al die verschillende waarden. Dat hebben wij met ons christendom ook meegemaakt. (Inquisitie, kruistochten, protestantse afscheuringen, etc) tot het Christendom na 2000 jaar relatief menselijk werd... waarom willen wij dat de Islam dan opdringen, als zou die verandering maar enkele dagen/weken/maanden in beslag nemen?

C uit W
4 juni 2003, 19:49
ook de Islam haar volgelingen respect en eer aan, misschien op andere terreinen als de onze.
Zoals in Pakistan, al die vermoorde vrouwen, voor de "eer".

En hoewel er wat schort, vind ik het vreselijk arrogant als wij onze Westerse normen aan de Islamieten gaan opleggen.
Bij ons gelden onze normen, bij hen de hunne, da's toch logisch. In west europa moeten ze dus integreren, en wij moeten integreren als we naar Islam landen gaan.

Die maken een evolutie mee, een langzame verzoening, een compromis tussen al die verschillende waarden. Dat hebben wij met ons christendom ook meegemaakt. (Inquisitie, kruistochten, protestantse afscheuringen, etc) tot het Christendom na 2000 jaar relatief menselijk werd... waarom willen wij dat de Islam dan opdringen, als zou die verandering maar enkele dagen/weken/maanden in beslag nemen?
Zit europa met 1 groot christelijk geloof? sinds wanneer??
Verzoening?? Waar?
Breuklijnen zul je bedoelen, afscheuringen, etc.
Er zal nooit zo een grote eenheidsworst komen, da's gewoon onmogelijk en tegennatuurlijk.

Wanne
4 juni 2003, 19:55
Zoals in Pakistan, al die vermoorde vrouwen, voor de "eer".


Hier heeft men ook ooit 'ketters', 'heksen' en 'uitvinders' verbrand op de brandstapel...


Zit europa met 1 groot christelijk geloof? sinds wanneer?? Verzoening?? Waar? Breuklijnen zul je bedoelen, afscheuringen, etc. Er zal nooit zo een grote eenheidsworst komen, da's gewoon onmogelijk en tegennatuurlijk.


Je hebt zeker gelijk over het feit dat er afscheuringen geweest zijn en zo, en oorspronkelijk heeft dat ook voor conflicten gezorgd in Europa, maar nu is er toch een wederzijdse verstandshouding tussen de verschillende godsdiensten die uit het christendom zijn ontstaan ? Die eenheidsworst kan men dan misschien ook best gewoon zien als de vrede die er nu is tussen die godsdiensten...

Jabbe
4 juni 2003, 20:01
ook de Islam haar volgelingen respect en eer aan, misschien op andere terreinen als de onze.
Zoals in Pakistan, al die vermoorde vrouwen, voor de "eer".

Joep. Dat is exact wat ik bedoel.

:
En hoewel er wat schort, vind ik het vreselijk arrogant als wij onze Westerse normen aan de Islamieten gaan opleggen.

Bij ons gelden onze normen, bij hen de hunne, da's toch logisch. In west europa moeten ze dus integreren, en wij moeten integreren als we naar Islam landen gaan.

Ik vraag me sterk af hoeveel Europeanen zich integreren als ze naar een ander land emigreren. Besides: Europeanen emigreren ook haast niet. Wij hebben nu eenmaal het geluk in welvaart geboren te zijn.

Die maken een evolutie mee, een langzame verzoening, een compromis tussen al die verschillende waarden. Dat hebben wij met ons christendom ook meegemaakt. (Inquisitie, kruistochten, protestantse afscheuringen, etc) tot het Christendom na 2000 jaar relatief menselijk werd... waarom willen wij dat de Islam dan opdringen, als zou die verandering maar enkele dagen/weken/maanden in beslag nemen?

Zit europa met 1 groot christelijk geloof? sinds wanneer??
Verzoening?? Waar?
Breuklijnen zul je bedoelen, afscheuringen, etc.
Er zal nooit zo een grote eenheidsworst komen, da's gewoon onmogelijk en tegennatuurlijk.

Joden > Christendom >Katholicisme > Protestantisme
Hoeveel grote godsdiensten in West Europa ken je dan nog?
Ik had het trouwens over die afscheuringen... het Christendom heeft dat hier meegemaakt, laat de Islam ook evolueren...
Verzoening: Waar? Fout. Wanneer. Tijd, dat hebben we nodig. Op lange termijn denken. Geen korte makkelijke oplossingen, die zijn er niet, al lijken ze nog zo voor de hand liggend. Elke daad heeft zijn consequenties... het kan handig zijn die ook al eens te overschouwen.
Ik pleit niet voor een eenheidsworst. Nooit gedaan.

Bobke
4 juni 2003, 20:01
Tiens, iedereen heeft nu plots die (ook Vlaamse) waarden en normen terug ontdekt, inclusief The Piano.

Bobke
4 juni 2003, 20:06
Jabbe schreef:
Wij hebben nu eenmaal het geluk in welvaart geboren te zijnZou het niet juister zijn te beweren dat we hier onze welvaart hebben opgebouwd.
Wilt u misschien eens 60 jaar terugkeren om van de toenmalige welvaart te genieten?

Vicky
4 juni 2003, 20:11
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?

Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...
WEINIG ETNISCH GEWELD?????????????
Hoeveel volkeren zijn er niet uitgeroeid en gedeporteerd?????


En dat niet alleen!!!

Vergeet vooral het geweld tegenover andersdenkenden niet.

Zóóó typisch voor linksen!!!

Denk aan de Tsjeka
Deze organisatie onder leiding van Felix Dzerzjinski hield zich vanaf december 1917 bezig met het opsporen en uitroeien van tegenstanders van de communisten. De eerste chef Dzerzjinski was van Poolse afkomst en trad genadeloos op tegen tegenstanders van de bolsjewieken. De Tsjeka groeide uit tot een organisatie van meer dan 30.000 mensen die zich op allerlei terrein bezighielden met verschillende vormen van terreur, zoals toezicht op de bevolking, het leger, maar ook op het transport en de communicatie. De Tsjeka werd gehaat, zozeer dat zelfs de de autoriteiten na de Burgeroorlog het beter vonden om de organisatie op te heffen en op te laten gaan in de GPOe, de volgende in een reeks van terreurinstellingen met even onbegrijpelijke als angst inboezemende benamingen als NKVD, OGPOe, KGB.


De eerste chef van de Tsjeka, Feliks Dzerzjinski, ging zo op in zijn werk dat hij na het uitspreken van een vlammende redevoering ter plekke stierf. Ook de tweede chef stierf nog een natuurlijke dood, maar zijn opvolgers Jagoda, Jezjov en Beria waren dit geluk niet toegedaan. Zij stierven alle door de hand van hun opvolgers.

Wanne
4 juni 2003, 20:19
Jabbe schreef:
Wij hebben nu eenmaal het geluk in welvaart geboren te zijnZou het niet juister zijn te beweren dat we hier onze welvaart hebben opgebouwd.
Wilt u misschien eens 60 jaar terugkeren om van de toenmalige welvaart te genieten?

En wie hebben we mede 'gebruikt' om die welvaart op te bouwen ?

Paulus de Boskabouter
4 juni 2003, 20:19
Vergeet vooral het geweld tegenover andersdenkenden niet.

Zóóó typisch voor linksen!!!




jaja...

denk aan ; http://www.rapturechrist.com/nazi5j.jpg

de linkse beweging aan 't werk! :roll:

zorlac
4 juni 2003, 20:21
thePiano schreef:
Wat dat eergevoel betreft waar je blijkbaar over gestruikeld bent, dat speelt in veel andere culturen inderdaad sterk mee. Ook in de Georgische cultuur en tradities waar ik door mijn huwelijk wel meer mee te maken krijg. Ik kan me daar niet direct een mening over vormen, maar wij bekijken dat natuurlijk vanuit een volk zoals wij, die GEEN eergevoel meer hebben.... en waarschijnlijk daardoor ook geen RESPECT meer voor ouderen, vrouwen, andersdenkenden enz.. meer kunnen opbrengen.



Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.

Heb ook ooit eens een reportage gezien over het fenomeen 'bloedwraak' in Albanië. Dat had ook te maken met (familie)eer. De mensen konden daar gewoon hun huis niet uitkomen, uit schrik om afgemaakt te worden. Leuk lijkt me anders.

Als dat uw eergevoel is bedank ik daar toch voor. Dan zal ik wel op mijn manier doen, mét respect voor vrouwen, naasten, ouderen,...


En als het niet te veel gevraagd is, graag ook een reactie op het feit dat het niet kon (voor hare pa) dat zij een relatie had gehad met een belg. Zoals ik al zei, wie is er dan de rascist???

mvg

Vicky
4 juni 2003, 20:22
Inderdaad, daarom werden ze ook NAZIonal Socialisten genoemd.

Als je denkt met die zever alles goed te praten wat links heeft gedaan en nog doet, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Paulus de Boskabouter
4 juni 2003, 20:23
Inderdaad, daarom werden ze ook NAZIonal Socialisten genoemd.

Als je denkt met die zever alles goed te praten wat links heeft gedaan en nog doet, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Als je denkt dat dit PI is jij ook.

Wanne
4 juni 2003, 20:24
Inderdaad, daarom werden ze ook NAZIonal Socialisten genoemd.

Als je denkt met die zever alles goed te praten wat links heeft gedaan en nog doet, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Extremisme, links of rechts, is ALTIJD slecht !

Vicky
4 juni 2003, 20:26
Wat heeft dat ermee te maken?
Probeer een beetje genuanceerd te denken, kan dat?

Wanne
4 juni 2003, 20:30
Wat heeft dat ermee te maken?
Probeer een beetje genuanceerd te denken, kan dat?

Jij begint hier over het geweld tegenover andersdenkenden, en zegt dat zoiets typisch is voor links... Alsof rechts nooit geweld heeft gebruikt tegenover andersdenkenden !? Die foto hierboven is van de SS die iemand fusilleert met een andere mening, en dan kom jij met zo'n opmerking af ? Sorry dat ik niet zo 'genuanceerd' denk als u hoor...

Wanne
4 juni 2003, 20:32
De Oost-Duitsers noemden hun land ook 'Deutsche Demokratische Republik'... Waar ik mee wil zeggen dat je op een naam niet kan afgaan om te zeggen of het links of rechts is. Het zit hem in de ideeën en het is een feit dat zowel Hitler als Stalin overgegaan zijn als extremisme om hun ideeën op te leggen aan miljoenen mensen...

Paulus de Boskabouter
4 juni 2003, 20:35
Wat heeft dat ermee te maken?
Probeer een beetje genuanceerd te denken, kan dat?

Jij begint hier over het geweld tegenover andersdenkenden, en zegt dat zoiets typisch is voor links... Alsof rechts nooit geweld heeft gebruikt tegenover andersdenkenden !? Die foto hierboven is van de SS die iemand fusilleert met een andere mening, en dan kom jij met zo'n opmerking af ? Sorry dat ik niet zo 'genuanceerd' denk als u hoor...

Iemand, Wanne, kijk eens IN de kuil !! 8O

Wanne
4 juni 2003, 20:36
Iemand, Wanne, kijk eens IN de kuil !! 8O

Ha ja, die zever...

Bobke
4 juni 2003, 20:39
Wanne schreef:
En wie hebben we mede 'gebruikt' om die welvaart op te bouwen ?

Dat ontken ik toch niet
Al kunnen we ons de vraag stellen of dat wel noodzakelijk was.
Ze werden vooral naar hier gebracht door ondernemers als goedkope arbeidskrachten.
Zodra ze hier zijn hebben ze, terecht, dezelfde rechten. Dus dada goedkoop.
Wanneer de loonkost uiteindelijk te hoog wordt vetrekken de ondernemers naar goedkope loonlanden Hun goedkope werkkrachten achterlatend in het sociaal vangnet dat ze niet langer willen helpen spijzen.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 21:00
Ik krijg het er wel van op mijn heupen als u die waarden weer eens in direct verband brengt met het Christelijke geloof. Akkoord, Jezus is daar mooi mee begonnen te prediken, maar tegenwoordig zijn deze waarden van het Christendom in heel de Westerse wereld uitgezaaid, of de mensen die deze respecteren, nu zelf christelijk zijn of niet. Deze normen zijn standaard geworden, ons gevoel van eerlijkheid en rechtvaardigheid aangaand.

Hoe dan ook, we hebben dit aan het christendom te danken. Mij is dan ook niet duidelijk waarom u het op "uw heupen krijgt". Of zoals eens iemand op het Vrije Woord, de radio-uitzending van het Humanistisch Verbond, verklaarde - ik denk dat het niemand minder dan professor Vermeersch was: "Het humanisme is eigenlijk niet anders dan het christendom zonder God."

Ik vind daarentegen dat het de Islam, althans zoals die nu door velen geïnterpreteerd wordt, niet aan deze waarden voldoet. Op vele vlakken zorgt zij voor onmenselijkheden, anti-emancipatie en meer van zulke ondingen.

Wat bedoelt u concreet?

Aan de andere kant leert ook de Islam haar volgelingen respect en eer aan, misschien op andere terreinen als de onze.

O.m. dat de moslimbroeder te achten is en de moslimvijand te haten en te vervolgen.

En hoewel er wat schort, vind ik het vreselijk arrogant als wij onze Westerse normen aan de Islamieten gaan opleggen. Die maken een evolutie mee, een langzame verzoening, een compromis tussen al die verschillende waarden.

Wij leggen niets op, maar wie bij ons komt wonen moet zich aanpassen. Indien hij of zij dat niet wil - wat een recht is - gaat maar beter terug naar het land van herkomst.

Dat hebben wij met ons christendom ook meegemaakt. (Inquisitie, kruistochten, protestantse afscheuringen, etc) tot het Christendom na 2000 jaar relatief menselijk werd...

Neen, dat klopt niet. Er is immers een hemelsbreed verschil. Het geweld dat in de loop van de christenlijke geschiedenis voortkwam, was een ontsporing die niet gedekt was door Jezus' boodschap. Nergens staan er in het Evangelie oproepen tot geweld, tot dwang om mensen te bekeren. In de islam echter staan dergelijke oproepen wel in de koran. Dat is nu het grote verschil dat velen niet willen (in)zien.

waarom willen wij dat de Islam dan opdringen, als zou die verandering maar enkele dagen/weken/maanden in beslag nemen?

Toch wel heel merkwaardig: als het om andere dingen gaat, dan zijn de linksen er wel heel vlug bij om hun meningen op te dringen. Hierbij denk ik maar aan het voortdurend geïndoctrineer rond homofilie en homoseksualiteit. Naar onze katholieke scholen worden video's en allerlei "informatie"mappen gestuurd om ons toch maar te overtuigen dat homoseksualiteit en heteroseksualiteit hetzelfde zou zijn. Over opdringen gesproken...

Maar nu het om moslims gaat, wordt opgeroepen juist het omgekeerde te doen.

Vindt u ook niet dat het eens moet gedaan zijn om uw waarden aan ons christenen op te dringen?

Wanne
4 juni 2003, 21:05
Hoe dan ook, we hebben dit aan het christendom te danken. Mij is dan ook niet duidelijk waarom u het op "uw heupen krijgt". Of zoals eens iemand op het Vrije Woord, de radio-uitzending van het Humanistisch Verbond, verklaarde - ik denk dat het niemand minder dan professor Vermeersch was: "Het humanisme is eigenlijk niet anders dan het christendom zonder God."

Ik vind dat hij sowieso beter had gezegd : "Het humanisme is eigenlijk niet anders als de manier waarop het christendom tegenwoordig geinterpreteerd wordt". Want zoals je weet wordt 'geen bloedvergieten' ook heel anders geïnterpreteerd door de getuigen van Jehovah, en net op die manier werd het christendom heel anders geïnterpreteerd in de middeleeuwen...

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 21:12
... en net op die manier werd het christendom heel anders geïnterpreteerd in de middeleeuwen...

Waar zitten de verschillen tussen het hedendaags en vroeger christendom dan?

Wanne
4 juni 2003, 21:15
Waar zitten de verschillen tussen het hedendaags en vroeger christendom dan?

Dat je vroeger de keel werd overgesneden of op de brandstapel werd gegooid als je ook maar iets durfde te zeggen dat in ging tegen de ideologie van de bijbel. Die werd letterlijk geïnterpreteerd door de mensen. Nu halen de mensen er gewoon die waarden uit die zij zelf belangrijk vinden. Geen mens die luistert naar de paus die tegen het gebruik van condooms is... Denk je dan ook niet dat de Europese Moslims best wel eens in staat kunnen zijn om net hetzelfde te doen met hun godsdienst ?

Bobke
4 juni 2003, 21:16
Jan schreef:
"Het humanisme is eigenlijk niet anders dan het christendom zonder God."

Kan best kloppen, het christendom ontstond volgens mij uit de waarden en normen van een volk uit die tijd.
Het humanisme zijn de waarden en normen van het volk nu. Blijkt dat de meeste waarden en normen universeel zijn.

Bobke
4 juni 2003, 21:18
Wanne schreef:
Geen mens die luistert naar de paus die tegen het gebruik van condooms is...

Heeft die nog condooms nodig denk je. :wink:

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 21:19
Dat je vroeger de keel werd overgesneden of op de brandstapel werd gegooid als je ook maar iets durfde te zeggen dat in ging tegen de ideologie van de bijbel. Die werd letterlijk geïnterpreteerd door de mensen. Nu halen de mensen er gewoon die waarden uit die zij zelf belangrijk vinden. Geen mens die luistert naar de paus die tegen het gebruik van condooms is... Denk je dan ook niet dat de Europese Moslims best wel eens in staat kunnen zijn om net hetzelfde te doen met hun godsdienst ?

Het overgrote deel van de mensen in Europa kunnen dan ook niet langer beschouwd worden als christenen, hoogstens nog als naam-christenen. Wie wezenlijke zaken ontkent die het christendom leert (ik denk hierbij alleen al maar aan de apostolische geloofsbelijdenis), die is geen christen meer.

Ongetwijfeld zullen er ook moslims zijn die hun geloof gedeeltelijk of geheel verwerpen. Dan is men echter geen moslim meer. De islam laat echter geen ruimte voor verandering: wie de koran bevraagt, verwerpt hiermee een basisdogma van de islam, nl. de eeuwigdurende geldigheid en bestaan van dat heilig boek.

Wanne
4 juni 2003, 21:20
Wanne schreef:
Geen mens die luistert naar de paus die tegen het gebruik van condooms is...

Heeft die nog condooms nodig denk je. :wink:

Redbull ja ! Dat geeft je lichaam en je geest vleugels... Die geest is anders al lang gaan vliegen denk ik...

Wanne
4 juni 2003, 21:30
Ongetwijfeld zullen er ook moslims zijn die hun geloof gedeeltelijk of geheel verwerpen. Dan is men echter geen moslim meer. De islam laat echter geen ruimte voor verandering: wie de koran bevraagt, verwerpt hiermee een basisdogma van de islam, nl. de eeuwigdurende geldigheid en bestaan van dat heilig boek.

Er is nog maar pas een professor in Iran geweest die de toepassing van de Islam in vraag stelde... Hij heeft de doodstraf daarvoor gekregen. Denk je niet dat er een heleboel Moslims zijn die, wanneer ze zoiets zien, zich meer geneigd voelen om zich naar ons aan te passen, als wel naar die wetten van de Islam ? Er zitten effectief criminelen tussen de Moslims in België wat ik niet ontken, maar ik ken er dan ook een heleboel voor wie de Islam niet meer veel betekenis heeft... Chokri bijvoorbeeld, organisator van Pukkelpop, en dan heb je nog de parkturk in Hasselt (dat is een type die veel in het park rondhangt, joints rolt met drie blaadjes aaneen en die dus zo dik worden als een sigaar, en die dan ook nog bovendien rondhangt met veertien- en vijftienjarige meisjes, en die kerel noemt dus iedereen die hij tegenkomt zijn vriend -> bijzonder rare moslim als je het mij vraagt, die lacht zich een hoedje met de wetten van de Islam). Verder heb ik ook in de klas gezeten met verschilllende Turken, waar er één bij was die altijd kleren aanhad van het nationale Italiaanse elftal en die de Italiaan in zijn klas als zijn beste vriend beschouwde, en de andere Turk verkeert al jaren met een blonde autochtone... Ik kan zo verder gaan natuurlijk en waarschijnlijk komt dat doordat die mensen veel met ons zijn omgegaan... Daarom vind ik ook dat de regering die mensen moet stimuleren op een positieve manier om zich tussen onze mensen te 'mengen' en op die manier te integreren. Ze hebben trouwens zelf niet voor die ghetto's gekozen hé... Hoe vaak zijn er niet mensen die geen 'Turk' in hun appartement willen ? Me dunkt dat de Turken van alle Islamieten het meest bescheiden en zelfrelativerend zijn, maar je kan natuurlijk niet veralgemenen hé... Daarom : laat de regering projecten opbouwen ter motivatie van die Moslims en pak de 'criminelen' aan, maar ga daarbij alstublieft niet af op de huidskleur, maar op daden...

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 21:39
-> bijzonder rare moslim als je het mij vraagt, die lacht zich een hoedje met de wetten van de Islam).

Hij is dan ook geen moslim meer, hoogstens iemand met een islamitische achtergrond. Woonde die man in Iran of Saudi-Arabië dan was hij al lang onthoofd.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 21:40
Daarom : laat de regering projecten opbouwen ter motivatie van die Moslims en pak de 'criminelen' aan, maar ga daarbij alstublieft niet af op de huidskleur, maar op daden...

Integratie is in de eerste plaats een zaak van de mensen zelf. Italianen, Grieken, Spanjaarden hebben zich hier moeiteloos geïntegreerd en hebben daarbij van de Belgische staat nooit hulp gekregen. Waarom moet dat plotseling bij de moslims wel gebeuren? Mij lijkt het eerder om die grote sociale sector te ondersteunen...

Wanne
4 juni 2003, 21:43
Hij is dan ook geen moslim meer, hoogstens iemand met een islamitische achtergrond. Woonde die man in Iran of Saudi-Arabië dan was hij al lang onthoofd.

Ok, maar stel dat die jongen een beetje uitgelaten is van de drank of van de weed (wie weet !?), en hij valt met een paar kameraden van hem, die in ongeveer in dezelfde mate 'moslim' zijn als hem, een paar meisjes lastig... Hoe ga jij weten of die personen dat doen vanuit hun geloof of vanuit hun gemoedstoestand ? Hooligans bevinden zich trouwens ook in een 'stoere' gemoedstoestand als ze supporters van andere ploegen gaan lastig vallen...

Wanne
4 juni 2003, 21:46
Integratie is in de eerste plaats een zaak van de mensen zelf. Italianen, Grieken, Spanjaarden hebben zich hier moeiteloos geïntegreerd en hebben daarbij van de Belgische staat nooit hulp gekregen. Waarom moet dat plotseling bij de moslims wel gebeuren? Mij lijkt het eerder om die grote sociale sector te ondersteunen...

Je maalt er toch om dat ze niet geïntigreerd geraken !? Het is natuurlijk gemakkelijker voor mensen met dezelfde godsdienst als ons om zich hier te integreren, net zoals het ook gemakkelijker is voor Moslims om zich in een ander Moslimland te intigreren... Waarom zou de staat daar niet bij mogen helpen als je weet dat we die mensen oorspronkelijk naar hier hebben gehaald om onze economie draaiende te houden ?

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 22:36
Waarom zou de staat daar niet bij mogen helpen als je weet dat we die mensen oorspronkelijk naar hier hebben gehaald om onze economie draaiende te houden ?

Die generatie is ondertussen al oud. Heel wat Marokkanen zijn helemaal niet naar hier gehaald omwille van economische redenen, maar kwamen hier aan omwille van redenen als gezinshereniging, een bruid of bruidegom voor een iemand van de tweede generatie. Tevens zijn er hier Marokkanen met een gestolen visum (u weet wel die onverkwikkelijke diefstal in het Belgisch consulaat in Marokko) binnengesijpeld, om dan nog te zwijgen over de zovelen die hier met een toeristen- of studentvisum zijn binnengeraakt.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 22:38
Ok, maar stel dat die jongen een beetje uitgelaten is van de drank of van de weed (wie weet !?), en hij valt met een paar kameraden van hem, die in ongeveer in dezelfde mate 'moslim' zijn als hem, een paar meisjes lastig... Hoe ga jij weten of die personen dat doen vanuit hun geloof of vanuit hun gemoedstoestand ? Hooligans bevinden zich trouwens ook in een 'stoere' gemoedstoestand als ze supporters van andere ploegen gaan lastig vallen...

Ieder individueel geval moet bekeken worden. Maar het valt toch wel een beetje op dat er met de regelmaat van de klok dergelijke incidenten voordoen, terwijl de Vlaamse wietgebruikers blijkbaar niet of veel minder overgaan tot dergelijke dingen.

Wanne
4 juni 2003, 22:46
Die generatie is ondertussen al oud. Heel wat Marokkanen zijn helemaal niet naar hier gehaald omwille van economische redenen, maar kwamen hier aan omwille van redenen als gezinshereniging, een bruid of bruidegom voor een iemand van de tweede generatie. Tevens zijn er hier Marokkanen met een gestolen visum (u weet wel die onverkwikkelijke diefstal in het Belgisch consulaat in Marokko) binnengesijpeld, om dan nog te zwijgen over de zovelen die hier met een toeristen- of studentvisum zijn binnengeraakt.


Ok, maar die mensen zijn er nu... En onze staat heeft ze toegestaan om naar hier te komen. We willen toch dat ze nu perfect geïntegreerd geraken in onze maatschappij ? Kan de staat daar dan bij helpen om die te helpen integreren ? Als er veel moslims perfect geïntegreerd geraken, dan hebben wij daar toch alle baat bij, want dan is de druk van die grotere groep geïntegreerde moslims tegenover de kleinere nog niet geïntigreerde moslims toch groter !? Als men op zo'n manier druk op de ketel kan zetten, dan kan dat toch tot positieve resultaten leiden ? Of wat dacht u eventueel van een boodschap van algemeen nut op TV1, waarin bijvoorbeeld Chokri een toespraak houdt, waarbij hij andere moslims uitlegt wat hij allemaal bereikt heeft door zich aan te passen in dit land ? Zou dat geen ongelofelijk goed idee zijn ? Als ik me niet vergis is er ook een moslima die op TV1 een kinderprogramma presenteert... Je vindt zeker voorbeelden genoeg voor een overtuigende reclamespot...

Wanne
4 juni 2003, 22:48
Ieder individueel geval moet bekeken worden. Maar het valt toch wel een beetje op dat er met de regelmaat van de klok dergelijke incidenten voordoen, terwijl de Vlaamse wietgebruikers blijkbaar niet of veel minder overgaan tot dergelijke dingen.

Heb jij statistieken met autochtone en allochtone weedgebruikers, dat in verband staat met hun goed gedrag en zeden ? Ik vind het alvast fantastisch dat u zegt dat ieder individueel geval bekeken moet worden...

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 22:51
Heb jij statistieken met autochtone en allochtone weedgebruikers, dat in verband staat met hun goed gedrag en zeden ? Ik vind het alvast fantastisch dat u zegt dat ieder individueel geval bekeken moet worden...

Geenszins. Alleen het rapport Van San spreekt duidelijke taal: alhoewel de Marokkaanse gemeenschap eigenlijk relatief klein is, zijn haar leden in de criminaliteitscijfers gewoonweg oververtegenwoordigd. Blijft dan nog steeds de vraag hoe het komt dat Marokkanen zich te buiten gaan aan diefstallen, overvallen, verkrachtingen en mensen lastig vallen.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 22:54
Als ik me niet vergis is er ook een moslima die op TV1 een kinderprogramma presenteert...

Wie mag dat dan wel wezen?

En is dat meisje dan een belijdende moslima? Of gewoon iemand met een moslimachtergrond, net zoals er zo veel naamchristenen zijn?

Tussen haakjes: heel veel moslims hebben niet de minste boodschap aan dergelijke excuustrusen, temeer daar we niet mogen vergeten dat er tegenwoordig een herbronning in de islam aan de gang is. En dat betekent een terugkeer naar de bronnen, een verstrenging, verharding dus van de jonge moslims.

Wanne
4 juni 2003, 22:56
Geenszins. Alleen het rapport Van San spreekt duidelijke taal: alhoewel de Marokkaanse gemeenschap eigenlijk relatief klein is, zijn haar leden in de criminaliteitscijfers gewoonweg oververtegenwoordigd. Blijft dan nog steeds de vraag hoe het komt dat Marokkanen zich te buiten gaan aan diefstallen, overvallen, verkrachtingen en mensen lastig vallen.

Soms heb ik het gevoel dat de Turken stukken dichter bij onze cultuur staan dan de Marokkanen, terwijl de Turken ook bijna allemaal Moslims zijn. Dus dat is wel een goede vraag die u zich stelt over het grote aantal Marokkanen die zich daar te buiten aan gaan... Als die stelling vertegenwoordigd wordt door criminaliteitscijfers, en ze hebben beide etnische groepen hebben dezelfde godsdienst... Wat kan dan de oorzaak zijn ja !? Dat is een héle goede vraag...

Paulus de Boskabouter
4 juni 2003, 22:58
Als ik me niet vergis is er ook een moslima die op TV1 een kinderprogramma presenteert...

Wie mag dat dan wel wezen?

En is dat meisje dan een belijdende moslima? Of gewoon iemand met een moslimachtergrond, net zoals er zo veel naamchristenen zijn?

Tussen haakjes: heel veel moslims hebben niet de minste boodschap aan dergelijke excuustrusen, temeer daar we niet mogen vergeten dat er tegenwoordig een herbronning in de islam aan de gang is. En dat betekent een terugkeer naar de bronnen, een verstrenging, verharding dus van de jonge moslims.

niet alleen in de islam wordt daar toe aangezet.


"...aan de door God gewilde evolutie..."

Eens te meer projecteren mensen hun eigen gedachten en verlangens op God. Ze menen de boodschap van het Evangelie naar hun eigen hand te zetten, aan te passen naar de tijdsgeest, te verwijderen wat hen niet meer zint of verouderd lijkt. M.a.w. ze zijn bang voor de Evangelische Openbaring en willen er hun eigen invulling aan geven.

Blijkbaar vergeten ze wat de eerste christenen al leerden: men leest de Schrift niet zomaar, niet naakt. Wie de Openbaring van God wil begrijpen leest die woorden in hun context, in de stroom waarin ze neergeschreven werden. Men moet dus maar eens dringend de kerkvaders en de apostolische vaders gaan lezen, d�*t zijn immers de bevoorrechte getuigen van wat de apostelen op Christus' bevel de wereld leerden.

Ook onder christenen leeft blijkbaar het idee van een 'herbronning'

Het is een gevaarlijk proces, en MOET in beide religies een halt toe geroepen worden of het gaat hier mis aflopen.

Van wie het citaat komt laten we even in het midden

Wanne
4 juni 2003, 23:01
Tussen haakjes: heel veel moslims hebben niet de minste boodschap aan dergelijke excuustrusen, temeer daar we niet mogen vergeten dat er tegenwoordig een herbronning in de Islam aan de gang is. En dat betekent een terugkeer naar de bronnen, een verstrenging, verharding dus van de jonge moslims.


Een reden te meer om dat tegen te gaan met zo'n preventiecampagne...

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 23:06
Een reden te meer om dat tegen te gaan met zo'n preventiecampagne...

Dergelijke zaken halen nauwelijks iets uit.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 23:07
Soms heb ik het gevoel dat de Turken stukken dichter bij onze cultuur staan dan de Marokkanen, terwijl de Turken ook bijna allemaal Moslims zijn. Dus dat is wel een goede vraag die u zich stelt over het grote aantal Marokkanen die zich daar te buiten aan gaan... Als die stelling vertegenwoordigd wordt door criminaliteitscijfers, en ze hebben beide etnische groepen hebben dezelfde godsdienst... Wat kan dan de oorzaak zijn ja !? Dat is een héle goede vraag...

In het rapport van Van San komen de Turken na de Marokkanen en zijn eveneens oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.

Wanne
4 juni 2003, 23:08
Dergelijke zaken halen nauwelijks iets uit.

Denk je ? Die Chokri heeft véél geld hoor... En hoeveel van die allochtone jongeren dromen niet van zo'n dikke bak gelijk een Mercedes of een BMW ?

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 23:09
Het is een gevaarlijk proces, en MOET in beide religies een halt toe geroepen worden of het gaat hier mis aflopen.

Wees gerust, dat houdt u niet tegen om de eenvoudige reden dat het Westen helemaal geen voorbeeldfunctie vervult in de ogen van het overgrote deel van de moslims.

Jan van den Berghe
4 juni 2003, 23:10
Denk je ? Die Chokri heeft véél geld hoor... En hoeveel van die allochtone jongeren dromen niet van zo'n dikke bak gelijk een Mercedes of een BMW ?

En is die Chokri nog een belijdend moslim? Hoogstwaarschijnlijk helemaal niet.

Dat heel veel moslims uiterlijke welvaartssymbolen belangrijk vinden, komt ook door de islam. Allahs zegen komt immers ook tot uiting in de materiële welvaart van de door Hem uitverkoren gelovigen.

Paulus de Boskabouter
4 juni 2003, 23:11
Soms heb ik het gevoel dat de Turken stukken dichter bij onze cultuur staan dan de Marokkanen, terwijl de Turken ook bijna allemaal Moslims zijn. Dus dat is wel een goede vraag die u zich stelt over het grote aantal Marokkanen die zich daar te buiten aan gaan... Als die stelling vertegenwoordigd wordt door criminaliteitscijfers, en ze hebben beide etnische groepen hebben dezelfde godsdienst... Wat kan dan de oorzaak zijn ja !? Dat is een héle goede vraag...

In het rapport van Van San komen de Turken na de Marokkanen en zijn eveneens oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.

12/11/2001 - Een op de vier Oost-Europese jongens van misdrijf verdacht

Bron: De Standaard

BRUSSEL -- Jaarlijks is bijna één op de vier Oost-Europese jongens in ons land betrokken bij een misdrijf. Dat staat in het rapport van sociologe-criminologe Marion Van San, dat minister van Justitie Marc Verwilghen binnenkort moet vrijgeven. Ook Marokkaanse jongens zijn sterk oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, maar Turken zijn niet of nauwelijks ,,crimineler'' dan autochtonen.

De allochtoon bestaat niet. Er zijn belangrijke verschillen in crimineel gedrag tussen autochtonen en allochtonen, maar ook tussen allochtonen van diverse afkomst. En zelfs praten over ,,de Marokkaan'', ,,de Turk'', ,,de Rus'' of ,,de Congolees'' is dom, want binnen die categorieën is er telkens een enorm verschil tussen jongens en meisjes, ouderen en jongeren, of soorten misdrijven. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar die nuanceringen worden zelden gemaakt in België. Ook omdat er een taboe rond de gegevens hangt.

Marion Van San ging in de vijf grootste Belgische steden met politie, buurtwerkers en allochtonen praten over criminaliteit onder stedelijke jongeren van 14 tot 24 jaar. Ze kreeg ook de kans de rijkswachtstatistieken uit te vlooien.

Zo stelde ze vast dat Marokkaanse meisjes zich minder vaak dan Belgische schuldig maken aan een misdrijf, maar dat Marokkaanse jongens tot 2,5 keer vaker op het verkeerde pad komen dan hun Belgische leeftijdsgenoten. Vooral wat betreft misdrijven in de categorie ,,openbare orde en gezag'' zijn ze oververtegenwoordigd.

Onder jonge Turken is er dan weer nauwelijks een probleem: alleen Turkse jongens onder de achttien zijn lichtjes ,,misdadiger'' dan Belgen, vooral inzake gewelddelicten (vechtpartijen over gekwetste eer). Turkse meisjes zijn braver dan Belgische, en onder meerderjarigen in het algemeen wijkt het Turkse delinquentiepatroon niet af van het Belgische.

Nogal onthutsend is de betrokkenheid van Oost-Europeanen -- jongens, maar ook meisjes -- bij jeugdcriminaliteit in onze steden: tot tien maal hoger dan ,,normaal'' voor hun leeftijd. Oost-Europese specialiteiten zijn diefstallen en economische misdrijven. Jaarlijks komt bijna één vierde van de Oost-Europese jongens in ons land onder verdenking van een misdrijf te staan.

Deze statistieken stroken niet noodzakelijk helemaal met de werkelijkheid, schrijft Van San. Onderzoekers zeggen vaak dat allochtonen uiteráárd oververtegenwoordigd zijn in politiestatistieken, omdat ze vaak in sociaal-economische achterstandswijken wonen en bovendien extra geviseerd worden door de politie.

Van San gaat in haar 150 pagina's dikke rapport ook in op deze nuanceringen, maar besluit dat die -- hoewel in se terecht -- de grote verschillen nooit helemaal kunnen verklaren

numarx
4 juni 2003, 23:28
:)

Wanne
4 juni 2003, 23:31
Denk je ? Die Chokri heeft véél geld hoor... En hoeveel van die allochtone jongeren dromen niet van zo'n dikke bak gelijk een Mercedes of een BMW ?

En is die Chokri nog een belijdend moslim? Hoogstwaarschijnlijk helemaal niet.

Dat heel veel moslims uiterlijke welvaartssymbolen belangrijk vinden, komt ook door de islam. Allahs zegen komt immers ook tot uiting in de materiële welvaart van de door Hem uitverkoren gelovigen.

Maar blijkbaar kan die welvaart dan toch wel zorgen tot het minder ernstig belijden van de Islam zoals dat bij Chokri het geval is ? Trouwens, als je die gothische kerken uit de middeleeuwen bekijkt, dan had onze kerk het precies ook wel voor welvaart hé !?

Vicky
4 juni 2003, 23:44
Wat heeft dat ermee te maken?
Probeer een beetje genuanceerd te denken, kan dat?

Jij begint hier over het geweld tegenover andersdenkenden, en zegt dat zoiets typisch is voor links... Alsof rechts nooit geweld heeft gebruikt tegenover andersdenkenden !? Die foto hierboven is van de SS die iemand fusilleert met een andere mening, en dan kom jij met zo'n opmerking af ? Sorry dat ik niet zo 'genuanceerd' denk als u hoor...

Is dat een anderdenkende? Eerder mensen van een andere etnische groep, die door die N- Socialisten (en daarom schreef ik het ook...SOCIALISTEN) werden vermoord.
En ik denk dat je maar eens goed moet luisteren wie er anti-Joods is en het boycotten van Israëlische produkten promoot.
Bovendien hou ik er als ex-Britse niet van in de moffenhoek geduwd te worden.
En verder moet je de eerste volgelingen van Hitler maar eens nagaan. Allemaal progressieve socialisten...maar daar wordt niet meer over gesproken. De grote boosdoeners zijn nu diegenen die tegen de Bolsjevieken gingen vechten, in de hoop op een beloofde betere toekomst voor Vlaanderen?

Paulus de Boskabouter
4 juni 2003, 23:47
:)

:wink: er wordt over gelezen...

Wanne
4 juni 2003, 23:59
Is dat een anderdenkende? Eerder mensen van een andere etnische groep, die door die N- Socialisten (en daarom schreef ik het ook...SOCIALISTEN) werden vermoord. En ik denk dat je maar eens goed moet luisteren wie er anti-Joods is en het boycotten van Israëlische produkten promoot. Bovendien hou ik er als ex-Britse niet van in de moffenhoek geduwd te worden. En verder moet je de eerste volgelingen van Hitler maar eens nagaan. Allemaal progressieve socialisten...maar daar wordt niet meer over gesproken. De grote boosdoeners zijn nu diegenen die tegen de Bolsjevieken gingen vechten, in de hoop op een beloofde betere toekomst voor Vlaanderen?

Van die eerste volgelingen van Hitler weet ik spijtig genoeg niets, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is natuurlijk, maar het blijft een feit dat Hitler een extreem rechtse, repressieve, nationalistische politiek voerde... Ik betreur het dan ook ten zeerste dat de Duitsers kinderen van ons hier hebben zitten te verplichten om aan het Oostfront te gaan vechten, en dat de overlevenden daarvan ook nog eens later hier tegen de muur werden gezet om te worden gedood... Maar in die tijd werden er hier in België studenten in de rechten van de schoolbanken geplukt en aan het werk gezet om de grote aantallen rechtzaken te verwerken. En dat was natuurlijk een regelrecht schandaal! Dat de socialisten nu tegen de Joden inkomen is echter ook niet meer dan normaal omdat de Joden ook heel extreem racistisch gedrag vertonen tegenover de Moslims... Ik keur dat allesbehalve goed wat daar in Israel en Palestina gebeurt. Maar dat verandert dan ook totaal niets aan het extreem rechtse karakter van de Nazis in de tweede wereldoorlog...

Bobke
5 juni 2003, 08:24
Zo stelde ze vast dat Marokkaanse meisjes zich minder vaak dan Belgische schuldig maken aan een misdrijf, maar dat Marokkaanse jongens tot 2,5 keer vaker op het verkeerde pad komen dan hun Belgische leeftijdsgenoten. Vooral wat betreft misdrijven in de categorie ,,openbare orde en gezag'' zijn ze oververtegenwoordigd.

De verklaring is nogal voor de hand liggend, de Marokkaanse meisjes komen minder op straat en krijgen minder gelegenheid om op het verkeerde pad te geraken.

Bobke
5 juni 2003, 08:27
Onder jonge Turken is er dan weer nauwelijks een probleem: alleen Turkse jongens onder de achttien zijn lichtjes ,,misdadiger'' dan Belgen, vooral inzake gewelddelicten (vechtpartijen over gekwetste eer). Turkse meisjes zijn braver dan Belgische, en onder meerderjarigen in het algemeen wijkt het Turkse delinquentiepatroon niet af van het Belgische.

Wat alleen maar bewijst dat het niets met racisme, discriminatie of het meer geviseerd worden te maken heeft.

Bobke
5 juni 2003, 08:36
Nogal onthutsend is de betrokkenheid van Oost-Europeanen -- jongens, maar ook meisjes -- bij jeugdcriminaliteit in onze steden: tot tien maal hoger dan ,,normaal'' voor hun leeftijd. Oost-Europese specialiteiten zijn diefstallen en economische misdrijven. Jaarlijks komt bijna één vierde van de Oost-Europese jongens in ons land onder verdenking van een misdrijf te staan.

Hier gaat het wellicht om personen die vrij recentelijk naar België gekomen zijn.
Wie komt naar hier ? Wellicht personen met een avontuurlijk karakter of individuen die in hun land van herkomst reeds problemen hadden.
Komt nog bij dat ze uit een strenger regime komen en onze tolerante (lakse) samenleving als een uitnodiging zien om een loopje met de wet te nemen.

Paulus de Boskabouter
5 juni 2003, 09:31
Zo stelde ze vast dat Marokkaanse meisjes zich minder vaak dan Belgische schuldig maken aan een misdrijf, maar dat Marokkaanse jongens tot 2,5 keer vaker op het verkeerde pad komen dan hun Belgische leeftijdsgenoten. Vooral wat betreft misdrijven in de categorie ,,openbare orde en gezag'' zijn ze oververtegenwoordigd.

De verklaring is nogal voor de hand liggend, de Marokkaanse meisjes komen minder op straat en krijgen minder gelegenheid om op het verkeerde pad te geraken.

Dan is de oplossing navenant voor de hand liggend en moeten we onze Vlaamse meisjes ook maar minder op straat laten.
Ik volg uw logica.

Paulus de Boskabouter
5 juni 2003, 09:33
Onder jonge Turken is er dan weer nauwelijks een probleem: alleen Turkse jongens onder de achttien zijn lichtjes ,,misdadiger'' dan Belgen, vooral inzake gewelddelicten (vechtpartijen over gekwetste eer). Turkse meisjes zijn braver dan Belgische, en onder meerderjarigen in het algemeen wijkt het Turkse delinquentiepatroon niet af van het Belgische.

Wat alleen maar bewijst dat het niets met racisme, discriminatie of het meer geviseerd worden te maken heeft.

Natuurlijk niet.
'turk*k' bekt niet zo goed.

Paulus de Boskabouter
5 juni 2003, 09:42
Nogal onthutsend is de betrokkenheid van Oost-Europeanen -- jongens, maar ook meisjes -- bij jeugdcriminaliteit in onze steden: tot tien maal hoger dan ,,normaal'' voor hun leeftijd. Oost-Europese specialiteiten zijn diefstallen en economische misdrijven. Jaarlijks komt bijna één vierde van de Oost-Europese jongens in ons land onder verdenking van een misdrijf te staan.

Hier gaat het wellicht om personen die vrij recentelijk naar België gekomen zijn.
Wie komt naar hier ? Wellicht personen met een avontuurlijk karakter of individuen die in hun land van herkomst reeds problemen hadden.
Komt nog bij dat ze uit een strenger regime komen en onze tolerante (lakse) samenleving als een uitnodiging zien om een loopje met de wet te nemen.

Reden te meer om ze ginds helpen een deftige maatschappij op te reichten.
let op dit;

Oost-Europese specialiteiten zijn diefstallen en economische misdrijven.

Het blijft wat vaag, maar kan je het lezen als "ze zijn gespecialiseerd in georganiseerde misdaad" ?

Bobke
5 juni 2003, 11:04
Paulus schreef:
'turk*k' bekt niet zo goed.

:lol: :lol: Nee maar k*kturk wel.
Ik voel mij helemaal niet gediscrimineerd als ze bleekscheet tegen mij zeggen. :wink:

thePiano
5 juni 2003, 11:17
Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.


Ik snap niet waarom jij weer over moslims tegenover mij begint. Tenzij je zodanig gehersenspoeld zijt dat ALLE vreemdelingen in België moslims zouden zijn.

4/5 van de allochtonen in België zijn dat niet, ik herhaal: NIET!


Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.

Calle
5 juni 2003, 11:22
Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.


Ik snap niet waarom jij weer over moslims tegenover mij begint. Tenzij je zodanig gehersenspoeld zijt dat ALLE vreemdelingen in België moslims zouden zijn.

4/5 van de allochtonen in België zijn dat niet, ik herhaal: NIET!


Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.

Klaarblijkelijk beschouwen de meeste mensen de "allochtonen" uit andere landen dan niet als "vreemdelingen" ?

Misschien zegt dit dan meer over het zogenaamde cultuurverschil dat onoverbrugbaar genoemd wordt ?

Bobke
5 juni 2003, 11:35
ThePiano schreef:
Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.

Misschien is dat wel de grootste en meest opvallende groep.
Maar je hebt gelijk, over Georgiërs is ook wel een en ander te zeggen.
:wink:

thePiano
5 juni 2003, 11:39
Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.


Ik snap niet waarom jij weer over moslims tegenover mij begint. Tenzij je zodanig gehersenspoeld zijt dat ALLE vreemdelingen in België moslims zouden zijn.

4/5 van de allochtonen in België zijn dat niet, ik herhaal: NIET!


Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.

Klaarblijkelijk beschouwen de meeste mensen de "allochtonen" uit andere landen dan niet als "vreemdelingen" ?

Misschien zegt dit dan meer over het zogenaamde cultuurverschil dat onoverbrugbaar genoemd wordt ?

Toch wel, maar dat veralgemenen behoort tot de strategie van het Vlaams Blok. In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.

"De vreemdelingen" zegt het Blok "pikken alles in", en dan gaat het in dezelfde regel verder over Marokkaanse boeven.

De achterliggende bedoeling is duidelijk: ALLE vreemdelingen moeten er vroeg of laat uit, en het Blok misbruikt die paar duizend criminele allochtone boefjes, meestal moslims, als STOK om 1.5 miljoen mensen vogelvrij te verklaren dit om ze ooit uit het land te kunnen verjagen.

Het Blok kan diversiteit op dit ogenblik missen als de pest. Het hoort ons niet graag vertellen dat de allochtonen voor 2/3 afkomstig zijn uit de landen van de Europese Unie PLUS de tien andere landen die er op 1 mei 2004 bijkomen.

thePiano
5 juni 2003, 11:40
ThePiano schreef:
Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.

Misschien is dat wel de grootste en meest opvallende groep.
Maar je hebt gelijk, over Georgiërs is ook wel een en ander te zeggen.
:wink:

Stel je vragen en ik zal ze eerlijk beantwoorden, Georgische vluchtelingen en migranten is mijn specialiteit 8)

Calle
5 juni 2003, 11:42
Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.


Ik snap niet waarom jij weer over moslims tegenover mij begint. Tenzij je zodanig gehersenspoeld zijt dat ALLE vreemdelingen in België moslims zouden zijn.

4/5 van de allochtonen in België zijn dat niet, ik herhaal: NIET!


Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.

Klaarblijkelijk beschouwen de meeste mensen de "allochtonen" uit andere landen dan niet als "vreemdelingen" ?

Misschien zegt dit dan meer over het zogenaamde cultuurverschil dat onoverbrugbaar genoemd wordt ?

Toch wel, maar dat veralgemenen behoort tot de strategie van het Vlaams Blok. In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.

"De vreemdelingen" zegt het Blok "pikken alles in", en dan gaat het in dezelfde regel verder over Marokkaanse boeven.

De achterliggende bedoeling is duidelijk: ALLE vreemdelingen moeten er vroeg of laat uit, en het Blok misbruikt die paar duizend criminele allochtone boefjes, meestal moslims, als STOK om 1.5 miljoen mensen vogelvrij te verklaren dit om ze ooit uit het land te kunnen verjagen.

Het Blok kan diversiteit op dit ogenblik missen als de pest. Het hoort ons niet graag vertellen dat de allochtonen voor 2/3 afkomstig zijn uit de landen van de Europese Unie PLUS de tien andere landen die er op 1 mei 2004 bijkomen.

Net zoals sommige partijen de gehele groep allochtonen misbruiken om voor 30.000 personen stemrecht af te dwingen ?

Bobke
5 juni 2003, 12:56
ThePiano schreef:
Stel je vragen en ik zal ze eerlijk beantwoorden, Georgische vluchtelingen en migranten is mijn specialiteit 8)
Hoeveel Georgiërs zijn er in België en wat is hun aandeel in de misdaadcijfers.

zorlac
5 juni 2003, 15:25
Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.



Ik snap niet waarom jij weer over moslims tegenover mij begint. Tenzij je zodanig gehersenspoeld zijt dat ALLE vreemdelingen in België moslims zouden zijn.

4/5 van de allochtonen in België zijn dat niet, ik herhaal: NIET!


Babbel nu eens over die ander 4/5 want dat gedemoniseer van de moslims ben ik meer dan zat, en zeker dat jij 4/5 van de allochtonen over dezelfde anti-islam kling jaagt.



Wacht even!! U start dit topic(over een mishandelde moslima) op, ik stel u enkele vragen ivm het desbetreffende (tv)programma, en als antwoord krijg ik te horen dat 4/5 vd allochtonen geen moslims zijn. U hoeft me geen dingen te vertellen die ik al weet. Een antwoord op mijn vraag was ook goed geweest hoor! En als u goed had gelezen had u gemerkt dat er in mijn vragen geen enkele keer 'allochtonen' staat. dus wat wilt u nu eigenlijk zeggen??

Mijn vraag ging over moslims die moslims mishandelen/uithuwlijken,... dus deze reactie was niet ingegeven door anti-islam gevoelens. Integendeel ik kom juist voor een bepaalde groep onder hen op.

zorlac
5 juni 2003, 15:27
thePiano schreef:
Wat dat eergevoel betreft waar je blijkbaar over gestruikeld bent, dat speelt in veel andere culturen inderdaad sterk mee. Ook in de Georgische cultuur en tradities waar ik door mijn huwelijk wel meer mee te maken krijg. Ik kan me daar niet direct een mening over vormen, maar wij bekijken dat natuurlijk vanuit een volk zoals wij, die GEEN eergevoel meer hebben.... en waarschijnlijk daardoor ook geen RESPECT meer voor ouderen, vrouwen, andersdenkenden enz.. meer kunnen opbrengen.



Hoe durft u stellen dat een 'gebrek aan eergevoel'(wat u mij, als belg, verwijt te hebben) gelijk staat aan het 'geen respect' hebben voor vrouwen, ouderen, etc. Het onderschikt maken vh geluk van uw dochter tov uw 'eergevoel', is het mooiste bewijs vh geen respect hebben voor vrouwen, naar mijn mening. Dus probeer het de feiten niet om te draaien hé.

En dan ff over het 'eergevoel' van moslims. Wat voor u blijkbaar een vrijgave is om meisjes uit te huwlijken, studiemogelijkheden te beperken van meisjes(want enkel goed om hun man te soigneren),... Hebt u enig idee welke menselijke drama's hierachter schuilgaan of wat het betekent voor de eigenwaarde van zo'n meisje. Nee, waarschijnlijk niet, want daar rept u met geen woord over.

Heb ook ooit eens een reportage gezien over het fenomeen 'bloedwraak' in Albanië. Dat had ook te maken met (familie)eer. De mensen konden daar gewoon hun huis niet uitkomen, uit schrik om afgemaakt te worden. Leuk lijkt me anders.

Als dat uw eergevoel is bedank ik daar toch voor. Dan zal ik wel op mijn manier doen, mét respect voor vrouwen, naasten, ouderen,...


En als het niet te veel gevraagd is, graag ook een reactie op het feit dat het niet kon (voor hare pa) dat zij een relatie had gehad met een belg. Zoals ik al zei, wie is er dan de rascist???

mvg



allez...probeer nog eens als u wil/kan. thnx :wink:

zorlac
6 juni 2003, 16:29
En het werd wederom stil aan de (piano)vleugel.... :lol:

Stefanie
6 juni 2003, 22:54
... en net op die manier werd het christendom heel anders geïnterpreteerd in de middeleeuwen...

Waar zitten de verschillen tussen het hedendaags en vroeger christendom dan?

Ik las ergens dat die middeleeuwse ridders hun zwaard op het altaar legden. En dat terwijl de Kerk tegenwoordig pacifisme predikt.

thePiano
8 juni 2003, 10:21
allez...probeer nog eens als u wil/kan. thnx :wink:

Even terug naar de kern van de zaak.

Filip Dewinter haalt een Turkse in huis om zijn imago wat op te krikken (aanpassen of oprotten). Natuurlijk is dit maar een schertsvertoning van de kant van FDW, je kan net zo goed een schaap in een kooi met honderd hongerige wolven zetten, en maar hopen dat ze samen zullen opschieten.

Naar het einde van die docu bleek wel duidelijk dat die Turkse mevrouw maar een vrij labiel geval was, en eigenlijk uit een soort rancune tav haar familie bij het VB was gegaan, eerder dan uit overtuiging. Toen de hoop groeide dat ze haar ruzie met haar familie weer kon bijleggen, was ze weer snel bij het VB weg.

zorlac
8 juni 2003, 15:33
allez...probeer nog eens als u wil/kan. thnx :wink:

Even terug naar de kern van de zaak.

Filip Dewinter haalt een Turkse in huis om zijn imago wat op te krikken (aanpassen of oprotten). Natuurlijk is dit maar een schertsvertoning van de kant van FDW, je kan net zo goed een schaap in een kooi met honderd hongerige wolven zetten, en maar hopen dat ze samen zullen opschieten.

Naar het einde van die docu bleek wel duidelijk dat die Turkse mevrouw maar een vrij labiel geval was, en eigenlijk uit een soort rancune tav haar familie bij het VB was gegaan, eerder dan uit overtuiging. Toen de hoop groeide dat ze haar ruzie met haar familie weer kon bijleggen, was ze weer snel bij het VB weg.


'Uw' en 'mijn' kern vd zaak verschillen wel degelijk in deze. U tilt zwaar aan het feit dat die vrouw bij het blok gegaan is. Wat uiteraard een onnatuurlijke reflex is, helemaal mee eens. Ik fronstte ook wel mijn wenkbrauwen toen ze daar op de grote markt 'eigen volk eerst' stond te roepen. Dat 'beeld' klopte niet, dat weet toch iedereen, hoop ik.

Maar vraagt u zich dan niet af hoe dat komt? U noemt haar labiel! Awel ge zou voor minder hé. Die (naar mijn mening) zeer mooie vrouw werd uitgehuwlijkt toen ze nog kind was. Toen ze na 5jaar kwelling de moed had om op te stappen werd ze uitgesloten uit de familie. De 'eer' vd vader was aangetast. Het feit dat dat meisje alleen kwam te staan heeft haar id handen vh blok geduwd. 'D�*t' is voor mij de kern vd zaak.

Ik kan (net als u neem ik aan) absoluut niet tegen onrecht. Dus pleit ik ervoor om uithuwlijkingen, het beperken v. vrijheden (op alle gebied)van meisjes hard te straffen!! :evil:

U OOK??

Stefanie
8 juni 2003, 20:58
Maar vraagt u zich dan niet af hoe dat komt? U noemt haar labiel! Awel ge zou voor minder hé. Die (naar mijn mening) zeer mooie vrouw werd uitgehuwlijkt toen ze nog kind was. Toen ze na 5jaar kwelling de moed had om op te stappen werd ze uitgesloten uit de familie. De 'eer' vd vader was aangetast. Het feit dat dat meisje alleen kwam te staan heeft haar id handen vh blok geduwd. 'D�*t' is voor mij de kern vd zaak.

Juist. D�*t is inderdaad de kern van de zaak. Toen het niet meer ging met haar familie, had ze niemand meer. En het Vlaams blok was zowat de enige waar ze bij terecht kon. Waar waren de politiek-correcten toen? Waar waren die mannen en vrouwen van Agalev en SP.A die het toch zo goed weten? Het Vlaams blok had situaties zoals de hare aangeklaagd. D�*t is de reden waarom ze daar terecht kwam. De waarheid is dat de politiek correcten in gebreke bleven en het Vlaams blok de problemen die zij had wél heel duidelijk en ondubbelzinnig aanklaagde.

Pat
8 juni 2003, 21:44
allez...probeer nog eens als u wil/kan. thnx :wink:

Even terug naar de kern van de zaak.

Filip Dewinter haalt een Turkse in huis om zijn imago wat op te krikken (aanpassen of oprotten). Natuurlijk is dit maar een schertsvertoning van de kant van FDW, je kan net zo goed een schaap in een kooi met honderd hongerige wolven zetten, en maar hopen dat ze samen zullen opschieten.

Naar het einde van die docu bleek wel duidelijk dat die Turkse mevrouw maar een vrij labiel geval was, en eigenlijk uit een soort rancune tav haar familie bij het VB was gegaan, eerder dan uit overtuiging. Toen de hoop groeide dat ze haar ruzie met haar familie weer kon bijleggen, was ze weer snel bij het VB weg.


'Uw' en 'mijn' kern vd zaak verschillen wel degelijk in deze. U tilt zwaar aan het feit dat die vrouw bij het blok gegaan is. Wat uiteraard een onnatuurlijke reflex is, helemaal mee eens. Ik fronstte ook wel mijn wenkbrauwen toen ze daar op de grote markt 'eigen volk eerst' stond te roepen. Dat 'beeld' klopte niet, dat weet toch iedereen, hoop ik.

Maar vraagt u zich dan niet af hoe dat komt? U noemt haar labiel! Awel ge zou voor minder hé. Die (naar mijn mening) zeer mooie vrouw werd uitgehuwlijkt toen ze nog kind was. Toen ze na 5jaar kwelling de moed had om op te stappen werd ze uitgesloten uit de familie. De 'eer' vd vader was aangetast. Het feit dat dat meisje alleen kwam te staan heeft haar id handen vh blok geduwd. 'D�*t' is voor mij de kern vd zaak.

Ik kan (net als u neem ik aan) absoluut niet tegen onrecht. Dus pleit ik ervoor om uithuwlijkingen, het beperken v. vrijheden (op alle gebied)van meisjes hard te straffen!! :evil:

U OOK??

Voila, iemand die de juiste prioriteiten legt: Namelijk bij de menselijke waarden. Wat deze juffrouw deed was 'politiek incorrect' bijgevolg werd ze 'persona non grata'.

zorlac
8 juni 2003, 21:56
allez...probeer nog eens als u wil/kan. thnx :wink:

Even terug naar de kern van de zaak.

Filip Dewinter haalt een Turkse in huis om zijn imago wat op te krikken (aanpassen of oprotten). Natuurlijk is dit maar een schertsvertoning van de kant van FDW, je kan net zo goed een schaap in een kooi met honderd hongerige wolven zetten, en maar hopen dat ze samen zullen opschieten.

Naar het einde van die docu bleek wel duidelijk dat die Turkse mevrouw maar een vrij labiel geval was, en eigenlijk uit een soort rancune tav haar familie bij het VB was gegaan, eerder dan uit overtuiging. Toen de hoop groeide dat ze haar ruzie met haar familie weer kon bijleggen, was ze weer snel bij het VB weg.


'Uw' en 'mijn' kern vd zaak verschillen wel degelijk in deze. U tilt zwaar aan het feit dat die vrouw bij het blok gegaan is. Wat uiteraard een onnatuurlijke reflex is, helemaal mee eens. Ik fronstte ook wel mijn wenkbrauwen toen ze daar op de grote markt 'eigen volk eerst' stond te roepen. Dat 'beeld' klopte niet, dat weet toch iedereen, hoop ik.

Maar vraagt u zich dan niet af hoe dat komt? U noemt haar labiel! Awel ge zou voor minder hé. Die (naar mijn mening) zeer mooie vrouw werd uitgehuwlijkt toen ze nog kind was. Toen ze na 5jaar kwelling de moed had om op te stappen werd ze uitgesloten uit de familie. De 'eer' vd vader was aangetast. Het feit dat dat meisje alleen kwam te staan heeft haar id handen vh blok geduwd. 'D�*t' is voor mij de kern vd zaak.

Ik kan (net als u neem ik aan) absoluut niet tegen onrecht. Dus pleit ik ervoor om uithuwlijkingen, het beperken v. vrijheden (op alle gebied)van meisjes hard te straffen!! :evil:

U OOK??

Voila, iemand die de juiste prioriteiten legt: Namelijk bij de menselijke waarden. Wat deze juffrouw deed was 'politiek incorrect' bijgevolg werd ze 'persona non grata'.


THNX :wink:

The piano fietst anders wel handig om mijn vragen heen (zijn eigen topic nota bene).......ook een kwaliteit natuurlijk, 't mag gezegd worden :) .

zorlac
8 juni 2003, 22:03
Maar vraagt u zich dan niet af hoe dat komt? U noemt haar labiel! Awel ge zou voor minder hé. Die (naar mijn mening) zeer mooie vrouw werd uitgehuwlijkt toen ze nog kind was. Toen ze na 5jaar kwelling de moed had om op te stappen werd ze uitgesloten uit de familie. De 'eer' vd vader was aangetast. Het feit dat dat meisje alleen kwam te staan heeft haar id handen vh blok geduwd. 'D�*t' is voor mij de kern vd zaak.

Juist. D�*t is inderdaad de kern van de zaak. Toen het niet meer ging met haar familie, had ze niemand meer. En het Vlaams blok was zowat de enige waar ze bij terecht kon. Waar waren de politiek-correcten toen? Waar waren die mannen en vrouwen van Agalev en SP.A die het toch zo goed weten? Het Vlaams blok had situaties zoals de hare aangeklaagd. D�*t is de reden waarom ze daar terecht kwam. De waarheid is dat de politiek correcten in gebreke bleven en het Vlaams blok de problemen die zij had wél heel duidelijk en ondubbelzinnig aanklaagde.

Idd. En als men dan de stap naar't blok zet, staan ze id eerste rij om u af te maken als rasist, mestkever, facist, nazi,....(vul maar in). Het menselijke leed dat hieraan voorafgaat is van geen belang. De kern vd zaak is voor hun dan dat ge nen blokker zijt. Gewoon schandalig! :evil:

Het Vraagteken
8 juni 2003, 22:37
How..ik ontdek ook een (gevaarlijke) kwaliteit in u Zorlac, u zegt wat een ander denkt!
Ik denk dat slechts heel weinigen hier voor uithuwelijkingen zijn :/ Gelukkig.

Stefanie
8 juni 2003, 22:41
How..ik ontdek ook een (gevaarlijke) kwaliteit in u Zorlac, u zegt wat een ander denkt!
Ik denk dat slechts heel weinigen hier voor uithuwelijkingen zijn :/ Gelukkig.

Oh, ja? En waar waren de politiek correcten dan toen haar familie met haar brak? Waar waren ze? Het Vlaams blok heeft haar toen de steun gegeven die ze hard nodig had op dat moment en de politiek correcten bleven in gebreke.

Het Vraagteken
8 juni 2003, 22:43
Wat, moesten ze huis en onderdak bieden of zo?

Het blok misbruikte het meisje grandioos. In hun ogen was ze niets anders dan een excuus-truus, wat koperschijn om het blazoen op te poetsen.

vlaanderen72
8 juni 2003, 22:44
[
In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.


35000 moslims en ze kweken als ratten dus dat word veel meer in de toekomst es kijken of je dan nog zo zal prediken .
Het is toch een feit of je het nu wil of niet dat deze naar "uw" mening kleine groep gastarbeiders voor het meeste amok zorgen ,en kom nu niet af met het is een groep in de groep die voor heibel zorgt .
Als het erop aan komt trekken ze aan één zeel!
Dat is al meermaals gebleken.
En zo een klein landje en zoveel vreemdelingen :? moslims of niet het is een overrompelling verdomme.
Stoppen die handel en buiten ermee.

Stefanie
8 juni 2003, 23:03
Wat, moesten ze huis en onderdak bieden of zo?

Het blok misbruikte het meisje grandioos. In hun ogen was ze niets anders dan een excuus-truus, wat koperschijn om het blazoen op te poetsen.

Wel, dat vind ik nu echt een onnozele opmerking. Dat het Vlaams blok via die vrouw wou bewijzen dat ze geen racisten zijn, weet ik ook wel. Maar het feit is dat ze blijkbaar geen steun vond bij de politiek correcten. Trouwens, het Vlaams blok bood haar ook geen onderdak. Je moet weten dat sommige mensen zeer familiaal zijn. Bovendien was dat voor haar een zeer moeilijke periode. Ze had het moeilijk en stond er helemaal alleen voor. En toen las ze dat artiekel van het Vlaams blok over de positie van de vrouw binnen de Islam. D�*�*r ging het over, niet over onderdak geven! :roll: :roll: :roll: Wat voor zever dat ne mens hier moet lezen...

thePiano
9 juni 2003, 00:03
[
In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.


35000 moslims en ze kweken als ratten dus dat word veel meer in de toekomst es kijken of je dan nog zo zal prediken ..

Verleden jaar (2002) werden er over heel België 58.000 boelekes geboren (kleine Mohamedjes inbegrepen), en dat was het laagste geboortecijfer sinds 1920. Dat 'kweken zoals ratten' is m.i. ietskes overdreven. In dit tempo gaat het ongeveer 3.5 triljard duren vooraleer België meer moslims dan Katholieken zal tellen. 8)

Maar ik heb wel gehoord dat er alsmaar meer mestkevers bijkomen, dat wordt een probleem. :roll:

skye
9 juni 2003, 10:38
[
In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.


35000 moslims en ze kweken als ratten dus dat word veel meer in de toekomst es kijken of je dan nog zo zal prediken ..

Verleden jaar (2002) werden er over heel België 58.000 boelekes geboren (kleine Mohamedjes inbegrepen), en dat was het laagste geboortecijfer sinds 1920. Dat 'kweken zoals ratten' is m.i. ietskes overdreven. In dit tempo gaat het ongeveer 3.5 triljard duren vooraleer België meer moslims dan Katholieken zal tellen. 8)

Maar ik heb wel gehoord dat er alsmaar meer mestkevers bijkomen, dat wordt een probleem. :roll:
Zijt gij nu helemaal debiel?

Dit is nu al de derde keer dat ik dit van u moet lezen.

Ik zal het u heel simpel proberen uit te leggen.

. . . . . . . . geboortes . . . . . geboortes . . . . . . . geboortes
jaar . . . . . Moslims . . . . . . . Belgen . . . . . . . . . . Totaal

1990 . . . . . 3550 . . . . . . . . . .89993 . . . . . . . . . . 93543

1995 . . . . . 7100 . . . . . . . . . .62890 . . . . . . . . . . 69990

2002 . . . . 14200 . . . . . . . . .43800 . . . . . . . . 58000

2010 . . . . . 28400 . . . . . . . . . .30000 . . . . . . . . . . 58400


2050 . . . . . 100000 . . . . . . . . . .20000 . . . . . . . . . . 120000

Comprende?

Knuppel
9 juni 2003, 10:48
Wat, moesten ze huis en onderdak bieden of zo?

Het blok misbruikte het meisje grandioos. In hun ogen was ze niets anders dan een excuus-truus, wat koperschijn om het blazoen op te poetsen.

Wie zei weer pal hierboven: How..ik ontdek ook een (gevaarlijke) kwaliteit in u Zorlac, u zegt wat een ander denkt!

skye
9 juni 2003, 10:50
Comprende?

Dit zijn fictieve cijfers.

Paulus de Boskabouter
9 juni 2003, 10:55
[
In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.


35000 moslims en ze kweken als ratten dus dat word veel meer in de toekomst es kijken of je dan nog zo zal prediken ..

Verleden jaar (2002) werden er over heel België 58.000 boelekes geboren (kleine Mohamedjes inbegrepen), en dat was het laagste geboortecijfer sinds 1920. Dat 'kweken zoals ratten' is m.i. ietskes overdreven. In dit tempo gaat het ongeveer 3.5 triljard duren vooraleer België meer moslims dan Katholieken zal tellen. 8)

Maar ik heb wel gehoord dat er alsmaar meer mestkevers bijkomen, dat wordt een probleem. :roll:
Zijt gij nu helemaal debiel?

Dit is nu al de derde keer dat ik dit van u moet lezen.

Ik zal het u heel simpel proberen uit te leggen.

. . . . . . . . geboortes . . . . . geboortes . . . . . . . geboortes
jaar . . . . . Moslims . . . . . . . Belgen . . . . . . . . . . Totaal

1990 . . . . . 3550 . . . . . . . . . .89993 . . . . . . . . . . 93543

1995 . . . . . 7100 . . . . . . . . . .62890 . . . . . . . . . . 69990

2002 . . . . 14200 . . . . . . . . .43800 . . . . . . . . 58000

2010 . . . . . 28400 . . . . . . . . . .30000 . . . . . . . . . . 58400


2050 . . . . . 100000 . . . . . . . . . .20000 . . . . . . . . . . 120000

Comprende?

'k zal het ook eens simpel uitleggen.

BEGIN ER AAN HE!!!
duik met je liefje in de koffer ipv te surfen op het internet.
:roll:

NOGMAALS DE VRAAG;

WIE VAN DE MENSEN HIER WENST 2 OF MEER KINDEREN TE HEBBEN, OF HEEFT DIE AL?

miljaardedju! allemaal een grote klep zenne... :x

Knuppel
9 juni 2003, 11:05
Zoals ik al eerder zei, ik heb er drie.(Had en vier)
En ze werken alle drie vanaf ze afstudeerden.

Raf
9 juni 2003, 11:06
[
In België zijn er zowat 350.000 moslims van diverse nationaliteiten maar voornamelijk toch van Marokkaanse of Turkse origine. Het Blok spreekt altijd van een overrompeling van ons land en onze Vlaamse cultuur en projecteert een paar duizend inderdaad criminele boefjes, naar de 1.5 miljoen burgers van allochtone origine.


35000 moslims en ze kweken als ratten dus dat word veel meer in de toekomst es kijken of je dan nog zo zal prediken ..

Verleden jaar (2002) werden er over heel België 58.000 boelekes geboren (kleine Mohamedjes inbegrepen), en dat was het laagste geboortecijfer sinds 1920. Dat 'kweken zoals ratten' is m.i. ietskes overdreven. In dit tempo gaat het ongeveer 3.5 triljard duren vooraleer België meer moslims dan Katholieken zal tellen. 8)

Maar ik heb wel gehoord dat er alsmaar meer mestkevers bijkomen, dat wordt een probleem. :roll:
Zijt gij nu helemaal debiel?

Dit is nu al de derde keer dat ik dit van u moet lezen.

Ik zal het u heel simpel proberen uit te leggen.

. . . . . . . . geboortes . . . . . geboortes . . . . . . . geboortes
jaar . . . . . Moslims . . . . . . . Belgen . . . . . . . . . . Totaal

1990 . . . . . 3550 . . . . . . . . . .89993 . . . . . . . . . . 93543

1995 . . . . . 7100 . . . . . . . . . .62890 . . . . . . . . . . 69990

2002 . . . . 14200 . . . . . . . . .43800 . . . . . . . . 58000

2010 . . . . . 28400 . . . . . . . . . .30000 . . . . . . . . . . 58400


2050 . . . . . 100000 . . . . . . . . . .20000 . . . . . . . . . . 120000

Comprende?

Ik zou graag willen weten waarop deze cijfers gebaseerd zijn. Voor zover ik weet wordt er geen opsplitsing in de geboortecijfers gemaakt naargelang het geloof van de boreling.

Knuppel
9 juni 2003, 11:07
En jijzelf Paulus?

Nog tijd om kindjes te maken buiten je forumactiviteit? :P

Paulus de Boskabouter
9 juni 2003, 11:09
En jijzelf Paulus?

Nog tijd om kindjes te maken buiten je forumactiviteit? :P

:oops:
werk+forum= totale verwaarlozing van mijn sexuele leven.

Maar anders adopteren we er een 5-tal! :P

Knuppel
9 juni 2003, 11:11
Ik zou graag willen weten waarop deze cijfers gebaseerd zijn. Voor zover ik weet wordt er geen opsplitsing in de geboortecijfers gemaakt naargelang het geloof van de boreling.




Misschien werd er voortgegaan op hun nationaliteit?
Niet moeilijk als ze die persé wil behouden, neen toch?
Anders zijn het er wel nog meer...

Het kan natuurlijk ook dat een Marokkaan of Turk géén moslim is en dan kloppen de cijfers zeker niet. 8)

Pat
9 juni 2003, 11:17
Wat, moesten ze huis en onderdak bieden of zo?

Het blok misbruikte het meisje grandioos. In hun ogen was ze niets anders dan een excuus-truus, wat koperschijn om het blazoen op te poetsen. Wat u zegt is correct, zij werd gebruikt door het blok als een soort van uithangbord. De vraag is echter, hoe is het zover kunnen komen? Hoe komt het dat iemand zo hopeloos wordt dat ze in de armen vlucht van zo'n radicale organisatie? Misschien is dit nu net kenmerkend voor de struisvogelpolitiek van velen die moedwillig blind zijn voor problemen binnen bepaalde gemeenschappen? Misschien zijn politici enkel solidair en sociaal als het hen electoraal en ideologisch uitkomt?

Volgens de AEL zijn alle Belgen van vreemde origine die op aan politiek doen 'alibi ali's' (behalve resist natuurlijk). De AEL heeft daarmee enkel gelijk in die zin dat allochtoonse Belgen gebruikt worden om zoveel mogelijk stemmen uit hun eigen sub-gemeenschap te recupereren: Dat ziet u trouwens aan het programma van de desbetreffende kandidaten, een programma dat vooral gericht is naar hun eigen volkje en ze vooral niet voor het hoofd wil stoten. Dit heeft tot gevolg dat een Belkis of een Ayaan Hirsi Ali of vele andere slachtoffers die we niet bij naam kennen niet terecht kunnen bij deze partijen. Hun waarheid moet verborgen worden want ze brengt de ganse Moslimgemeenschap in discrediet en zo gaan kostbare stemmen verloren. Hun waarheid mag vooral niet geweten zijn.

'De' Moslims zijn door bepaalde ideologisten algemeen uitgeroepen als slachtoffers overal ter wereld. Stel je voor dat 'diezelfde' Moslim gemeenschap in opspraak komt als onderdrukker, dan klopt het ideologisch plaatje niet meer.

In tegenstelling tot Belkis, handelde Ayaan Hirsi Ali wel politiek correct en zie het resultaat. Ze werd verbannen omdat ze dingen zei die niet politiek correct waren. Net zoals Belkis op dit forum wordt ook Ayaan Hirsi Ali in bepaalde kringen als 'labiel' omschreven. Een gemakkelijkheidsoplossing natuurlijk om de dialoog uit de weg te gaan. Zullen we alle homo's meteen ook maar ziek verklaren? Want dan maken we ze monddood en steken we onze kop in het zand. De problemen blijven echter. Ondertussen is Ayaan Hirsi begonnen met haar eigen beweging op te starten, niet echt kenmerkend voor een labiel persoon, zou ik zeggen.

Raf
9 juni 2003, 11:19
Ik zou graag willen weten waarop deze cijfers gebaseerd zijn. Voor zover ik weet wordt er geen opsplitsing in de geboortecijfers gemaakt naargelang het geloof van de boreling.




Misschien werd er voortgegaan op hun nationaliteit?
Niet moeilijk als ze die persé wil behouden, neen toch?
Anders zijn het er wel nog meer...

Het kan natuurlijk ook dat een Marokkaan of Turk géén moslim is en dan kloppen de cijfers zeker niet. 8)

En al helemaal niet meer als die (islamitische) Turken en Marokkanen inmiddels Belg geworden zijn... M.a.w. deze cijfers raken kant noch wal.

zorlac
9 juni 2003, 14:19
How..ik ontdek ook een (gevaarlijke) kwaliteit in u Zorlac, u zegt wat een ander denkt!
Ik denk dat slechts heel weinigen hier voor uithuwelijkingen zijn :/ Gelukkig.

Zeker van??

Het gebeurt anders nog steeds. Ik zie ook nog altijd geen beleid om deze problemen effectief aan te pakken. Het is nog steeds een taboe. En als er dan meisjes met verhalen naar buiten komen , krijgen ze het verwijt dat ze nestbevuilers zijn en dat ze hun 'eigen' cultuur in een slecht daglicht stellen.

Als Stevaert het heeft over de verdrukten in de samenleving hoor ik hem daar ook niet over hé. Werk genoeg anders op dat gebied, maar niet electoraal interessant! Da zal't zijn zeker?

zorlac
9 juni 2003, 14:26
'De' Moslims zijn door bepaalde ideologisten algemeen uitgeroepen als slachtoffers overal ter wereld. Stel je voor dat 'diezelfde' Moslim gemeenschap in opspraak komt als onderdrukker, dan klopt het ideologisch plaatje niet meer.



Die zit!! :wink:

thePiano
9 juni 2003, 14:37
How..ik ontdek ook een (gevaarlijke) kwaliteit in u Zorlac, u zegt wat een ander denkt!
Ik denk dat slechts heel weinigen hier voor uithuwelijkingen zijn :/ Gelukkig.

Zeker van??

Het gebeurt anders nog steeds. Ik zie ook nog altijd geen beleid om deze problemen effectief aan te pakken. Het is nog steeds een taboe. En als er dan meisjes met verhalen naar buiten komen , krijgen ze het verwijt dat ze nestbevuilers zijn en dat ze hun 'eigen' cultuur in een slecht daglicht stellen.

Als Stevaert het heeft over de verdrukten in de samenleving hoor ik hem daar ook niet over hé. Werk genoeg anders op dat gebied, maar niet electoraal interessant! Da zal't zijn zeker?

Deze topic gaat over de manipulatie door het Vlaams Blok door 1 vreemdelinge van Turkse origine, te misbruiken om hun eigen migrantvriendelijkbeleid de schijn van fastoen te geven (aanpassen of oprotten). Niks meer en niks minder. De problematiek van uithuwelijken, moslimstradities enz... is een andere topic (waard).

skye
9 juni 2003, 15:13
Ik zou graag willen weten waarop deze cijfers gebaseerd zijn. Voor zover ik weet wordt er geen opsplitsing in de geboortecijfers gemaakt naargelang het geloof van de boreling.

:roll: dit zijn fictieve cijfers, zoals ik reeds gezegd heb :roll:

De bedoeling was om Piano eens duidelijk te maken dat een dalend geboortecijfer in Belgie niet noodzakelijk betekent dat het geboortecijfer van de moslims daalt.

skye
9 juni 2003, 15:17
Deze topic gaat over de manipulatie door het Vlaams Blok door 1 vreemdelinge van Turkse origine, te misbruiken om hun eigen migrantvriendelijkbeleid de schijn van fastoen te geven (aanpassen of oprotten). Niks meer en niks minder. De problematiek van uithuwelijken, moslimstradities enz... is een andere topic (waard).

U kunt hier het Vlaams Blok vervangen door om het even welke andere partij. Allemaal hebben ze wel hun alibi-ali. Dit alleen maar om stemmen te ronselen...

thePiano
9 juni 2003, 18:18
Deze topic gaat over de manipulatie door het Vlaams Blok door 1 vreemdelinge van Turkse origine, te misbruiken om hun eigen migrantvriendelijkbeleid de schijn van fastoen te geven (aanpassen of oprotten). Niks meer en niks minder. De problematiek van uithuwelijken, moslimstradities enz... is een andere topic (waard).

U kunt hier het Vlaams Blok vervangen door om het even welke andere partij. Allemaal hebben ze wel hun alibi-ali. Dit alleen maar om stemmen te ronselen...

Onzin. Dat zou ik nog tien �* 15 jaar geleden kunnen beâmen, maar die situatie is ondertussen grondig veranderd. Dat bewijzen de paar honderd allochtonen wel voor zich die overal in de verschillende bestuursniveaus zetelen. Dus niet alleen om stemmen te ronselen, maar om daadwerkelijk te participeren en hun verantwoordelijkheid op te nemen door mee te besturen.

Het Vraagteken
9 juni 2003, 18:31
Ze ronselen trouwens al lang niet meer alleen stemmen uit "hun eigen gemeenschap". Khadrou..nogietske (een welgemeende srry voor mijn gebrekkige naamkennis) is een goed bewijs..of zouden al die duizenden stemmen enkel van belgen "van die andere gemeenschap" komen.


Schijnhuwelijken is inderdaad een niet te onderschatten (of op te blazen) probleem binnen specifieke groepen, maar dat was hier niet erg relevant.

@wie daar iets zij van "dat stemmen ronselen doen ze toch allemaal". Dus u geeft toe dat het Blok alvast geen haar beter is? Was zij niet de partij "naast de mensen", waar alles anders is en zakkenvullerij (uiteraard van toepassing op eelllke niet blokpoliticus) daar niet bestond :roll:

zorlac
9 juni 2003, 20:00
Ze ronselen trouwens al lang niet meer alleen stemmen uit "hun eigen gemeenschap". Khadrou..nogietske (een welgemeende srry voor mijn gebrekkige naamkennis) is een goed bewijs..of zouden al die duizenden stemmen enkel van belgen "van die andere gemeenschap" komen.


Schijnhuwelijken is inderdaad een niet te onderschatten (of op te blazen) probleem binnen specifieke groepen, maar dat was hier niet erg relevant.
@wie daar iets zij van "dat stemmen ronselen doen ze toch allemaal". Dus u geeft toe dat het Blok alvast geen haar beter is? Was zij niet de partij "naast de mensen", waar alles anders is en zakkenvullerij (uiteraard van toepassing op eelllke niet blokpoliticus) daar niet bestond :roll:


Heel juist, schijnhuwlijken zijn hier niet relevant. Want het gaat hier over 'uithuwlijken'! U bedoeld dat neem ik aan?

En uithuwlijkingen zijn hier namelijk wél relevant. Het tv-programma ging daarover! Als u uw blok-fobie ff opzij had gezet, had u dat gezien :roll: !!

zorlac
9 juni 2003, 20:11
How..ik ontdek ook een (gevaarlijke) kwaliteit in u Zorlac, u zegt wat een ander denkt!
Ik denk dat slechts heel weinigen hier voor uithuwelijkingen zijn :/ Gelukkig.

Zeker van??

Het gebeurt anders nog steeds. Ik zie ook nog altijd geen beleid om deze problemen effectief aan te pakken. Het is nog steeds een taboe. En als er dan meisjes met verhalen naar buiten komen , krijgen ze het verwijt dat ze nestbevuilers zijn en dat ze hun 'eigen' cultuur in een slecht daglicht stellen.

Als Stevaert het heeft over de verdrukten in de samenleving hoor ik hem daar ook niet over hé. Werk genoeg anders op dat gebied, maar niet electoraal interessant! Da zal't zijn zeker?

Deze topic gaat over de manipulatie door het Vlaams Blok door 1 vreemdelinge van Turkse origine, te misbruiken om hun eigen migrantvriendelijkbeleid de schijn van fastoen te geven (aanpassen of oprotten). Niks meer en niks minder. De problematiek van uithuwelijken, moslimstradities enz... is een andere topic (waard).


Zij is 'vrijwillig' bij 't blok gegaan, en daarna gewoon weer opgestapt(wat logisch is uiteraard). Maar natrappen op't blok heb ik haar niet horen doen. Dus zo slecht zal ze daar niet behandeld zijn geweest hé. Het was de enige partij die oor had voor haar problemen. 't is dus eigenlijk meer een blaam voor de andere partijen!!!

Het Vraagteken
9 juni 2003, 20:58
Welja Zorlac, het meisje is uitgehuwelijkt.. dus hebben we het over een schijhuwelijk neem ik aan, tenzij je me gaat beweren dat het liefde op het eerste gezag is.

Wat ik wou zeggen, is dat hier niet de tragische geschiedenis van het meisje speelt, en dus ook niet de (vermeende) redenen waarom ze voor het blok uitkwam, maar dat het topic ging over de manier waarop het blok haar misbruikte. En nu wacht ik op het andere antwoord: is dit nu de partij waar de postjes en het geld geen rol spelen? 8O :?

Stefanie
9 juni 2003, 22:58
Welja Zorlac, het meisje is uitgehuwelijkt.. dus hebben we het over een schijhuwelijk neem ik aan, tenzij je me gaat beweren dat het liefde op het eerste gezag is.

Neen, dat was helemaal geen schijnhuwelijk. Voor haar vader in ieder geval toch niet, want voor hem was dit de normale gang van zaken. Niks schijnhuwelijk dus, voor haar vader was dit écht. Bovendien heeft ze duidelijk gezegd dat ze door haar ex-man verkracht geweest is. Zoiets als een schijnhuwelijk afdoen vind ik echt schandalig! :evil: :evil: :evil:

Stefanie
9 juni 2003, 23:00
Zij is 'vrijwillig' bij 't blok gegaan, en daarna gewoon weer opgestapt(wat logisch is uiteraard). Maar natrappen op't blok heb ik haar niet horen doen. Dus zo slecht zal ze daar niet behandeld zijn geweest hé. Het was de enige partij die oor had voor haar problemen. 't is dus eigenlijk meer een blaam voor de andere partijen!!!




Een luisterend oor is inderdaad wat zij nodig had. Heel goed gezegd en een schande voor de politiek correcten.

Stefanie
9 juni 2003, 23:04
Deze topic gaat over de manipulatie door het Vlaams Blok door 1 vreemdelinge van Turkse origine, te misbruiken om hun eigen migrantvriendelijkbeleid de schijn van fastoen te geven (aanpassen of oprotten). Niks meer en niks minder. De problematiek van uithuwelijken, moslimstradities enz... is een andere topic (waard).

Haar ex-man heeft haar verkracht en alleen het Vlaams blok klaagde deze problematiek aan. Het feit dat het Vlaams blok dat artiekel schreef over uithuwelijken dreef haar in hun armen. Het is dus wel degelijk relevant. De reden waarom ze bij het Vlaams blok ging is hun standpunt over uithuwelijken. De politiek correcten bleven dus in gebreke en maalden niet om deze sexuele mishandeling. Het imago van de Islam ging voor.

Pat
10 juni 2003, 09:28
Deze topic gaat over de manipulatie door het Vlaams Blok door 1 vreemdelinge van Turkse origine, te misbruiken om hun eigen migrantvriendelijkbeleid de schijn van fastoen te geven (aanpassen of oprotten). Niks meer en niks minder. De problematiek van uithuwelijken, moslimstradities enz... is een andere topic (waard).

Haar ex-man heeft haar verkracht en alleen het Vlaams blok klaagde deze problematiek aan. Het feit dat het Vlaams blok dat artiekel schreef over uithuwelijken dreef haar in hun armen. Het is dus wel degelijk relevant. De reden waarom ze bij het Vlaams blok ging is hun standpunt over uithuwelijken. De politiek correcten bleven dus in gebreke en maalden niet om deze sexuele mishandeling. Het imago van de Islam ging voor.

In Zuid-Korea zeggen ze: 'even a broken watch is right twice a day' (tenminste als het om een analoog uurwerk gaat ;) ) en zoiets geldt ook voor het Vlaams Blok of ook wel Resist ea. De problematiek die hier aangeklaagd werd door het Vlaams Blok is dus, mijns inziens, terecht. Ook het tegenargument dat het Vlaams Blok deze zaak gebruikt heeft als propagandamiddel is correct, maar dat zou geen verwondering mogen opwekken want politici zijn immers opportunisten bij uitstek.

Gedane zaken nemen geen keer en mijn vraag is dus toekomstgericht: Hoe zorgen we voor gepaste opvang van deze categorie van mishandelde vrouwen, of steken we ook de volgende keer onze kop in het zand en doen we alsof deze wantoestanden niet bestaan?

zorlac
10 juni 2003, 16:34
Welja Zorlac, het meisje is uitgehuwelijkt.. dus hebben we het over een schijhuwelijk neem ik aan, tenzij je me gaat beweren dat het liefde op het eerste gezag is.

Wat ik wou zeggen, is dat hier niet de tragische geschiedenis van het meisje speelt, en dus ook niet de (vermeende) redenen waarom ze voor het blok uitkwam, maar dat het topic ging over de manier waarop het blok haar misbruikte. En nu wacht ik op het andere antwoord: is dit nu de partij waar de postjes en het geld geen rol spelen? 8O :?


Een 'schijnhuwelijk' is een huwelijk om verblijfspapieren te verkrijgen. (�* la Jahjah)
Iemand 'uithuwelijken' is iemand dwingen om met een ander te trouwen. Toch ff iets anders niet? Soms overlappen ze elkaar elkaar wel, wat het des te erger maakt!!

zorlac
10 juni 2003, 16:49
Ze ronselen trouwens al lang niet meer alleen stemmen uit "hun eigen gemeenschap". Khadrou..nogietske (een welgemeende srry voor mijn gebrekkige naamkennis) is een goed bewijs..of zouden al die duizenden stemmen enkel van belgen "van die andere gemeenschap" komen.


Schijnhuwelijken is inderdaad een niet te onderschatten (of op te blazen) probleem binnen specifieke groepen, maar dat was hier niet erg relevant.

@wie daar iets zij van "dat stemmen ronselen doen ze toch allemaal". Dus u geeft toe dat het Blok alvast geen haar beter is? Was zij niet de partij "naast de mensen", waar alles anders is en zakkenvullerij (uiteraard van toepassing op eelllke niet blokpoliticus) daar niet bestond :roll:

Met het VB heb ik geen affaire! Die partij is voor mijn part even 'rot' als andere partijen. Wie weet nog 'rotter'!!! Het verschil is dat zij een aantal problemen willen aanpakken(al dan niet uit electoraal belang), die ik belangrijk vind. Dit probleem(gedwongen huwlijk) moet bespreekbaar gemaakt en aangepakt worden, that's all. Moest het een andere partij geweest zijn die dit aankaartte, zou ik even hard staan roepen, wees gerust!!

thePiano
10 juni 2003, 17:15
Dit probleem(gedwongen huwlijk) moet bespreekbaar gemaakt en aangepakt worden, that's all. Moest het een andere partij geweest zijn die dit aankaartte, zou ik even hard staan roepen, wees gerust!!

Probleem is dat jij uitgaat van een vooroordeel en dat je veralgemeent naar de hele moslimsgemeente toe.

Vooreerst behoort 'uithuwelijken' tot de tijd van de Middeleeuwen.

In feite gebeurt het nog maar zelden. En wat niet alle mensen (willen) weten is dat uithuwelijken tegen het geloof (Islam) is.

Voor de 'goede moslim' is het uiteindelijk God die beslist met wie je trouwt en je familie is geen god. De echte moslims geloven dat bij de geboorte al vaststaat met wie je trouwt en daarom mag je niet worden uitgehuwelijkt. Vele mensen denken dat uithuwelijken in het geloof staat, maar dat is niet zo.

Ps: die uitleg heb ik van een jonge moslimvrouw die gelukkig gehuwd is.

zorlac
10 juni 2003, 17:44
Dit probleem(gedwongen huwlijk) moet bespreekbaar gemaakt en aangepakt worden, that's all. Moest het een andere partij geweest zijn die dit aankaartte, zou ik even hard staan roepen, wees gerust!!

Probleem is dat jij uitgaat van een vooroordeel en dat je veralgemeent naar de hele moslimsgemeente toe.

Vooreerst behoort 'uithuwelijken' tot de tijd van de Middeleeuwen.

In feite gebeurt het nog maar zelden. En wat niet alle mensen (willen) weten is dat uithuwelijken tegen het geloof (Islam) is.

Voor de 'goede moslim' is het uiteindelijk God die beslist met wie je trouwt en je familie is geen god. De echte moslims geloven dat bij de geboorte al vaststaat met wie je trouwt en daarom mag je niet worden uitgehuwelijkt. Vele mensen denken dat uithuwelijken in het geloof staat, maar dat is niet zo.

Ps: die uitleg heb ik van een jonge moslimvrouw die gelukkig gehuwd is.

Uithuwelijken behoort idd niet tot het geloof(Islam) maar wel tot de cultuur. Daarom vind ik het ook zo raar dat het vooral bij moslims(zeker niet alle, akkoord!) gebeurt. Het komt zéker ook in andere culturen voor, waar ik uiteraard ook tegen ben. Mij gaat het om het principe!

"Vooreerst behoort 'uithuwelijken' tot de tijd van de Middeleeuwen." Dus gewoon laten dan ofwa?

Het gebeurt zelden zegt u! Daar ben ik ten eerste niet zeker van. En ten tweede is elke f*cking keer dat't gebeurt, ne keer te veel.

thePiano
10 juni 2003, 19:16
Dit probleem(gedwongen huwlijk) moet bespreekbaar gemaakt en aangepakt worden, that's all. Moest het een andere partij geweest zijn die dit aankaartte, zou ik even hard staan roepen, wees gerust!!

Probleem is dat jij uitgaat van een vooroordeel en dat je veralgemeent naar de hele moslimsgemeente toe.

Vooreerst behoort 'uithuwelijken' tot de tijd van de Middeleeuwen.

In feite gebeurt het nog maar zelden. En wat niet alle mensen (willen) weten is dat uithuwelijken tegen het geloof (Islam) is.

Voor de 'goede moslim' is het uiteindelijk God die beslist met wie je trouwt en je familie is geen god. De echte moslims geloven dat bij de geboorte al vaststaat met wie je trouwt en daarom mag je niet worden uitgehuwelijkt. Vele mensen denken dat uithuwelijken in het geloof staat, maar dat is niet zo.

Ps: die uitleg heb ik van een jonge moslimvrouw die gelukkig gehuwd is.

Uithuwelijken behoort idd niet tot het geloof(Islam) maar wel tot de cultuur. Daarom vind ik het ook zo raar dat het vooral bij moslims(zeker niet alle, akkoord!) gebeurt. Het komt zéker ook in andere culturen voor, waar ik uiteraard ook tegen ben. Mij gaat het om het principe!

"Vooreerst behoort 'uithuwelijken' tot de tijd van de Middeleeuwen." Dus gewoon laten dan ofwa?

Het gebeurt zelden zegt u! Daar ben ik ten eerste niet zeker van. En ten tweede is elke f*cking keer dat't gebeurt, ne keer te veel.

Goed ik geef het toe: ik weet zeker van 1 geval van gedwongen huwelijk over geheel 2002 in België.

Zullen we nu maar samen rap alle moslims afknallen? :roll:

zorlac
10 juni 2003, 19:20
Wie veralgemeend er hier eigenlijk gast?

Wanne
10 juni 2003, 19:27
Uithuwelijken behoort idd niet tot het geloof(Islam) maar wel tot de cultuur. Daarom vind ik het ook zo raar dat het vooral bij moslims(zeker niet alle, akkoord!) gebeurt. Het komt zéker ook in andere culturen voor, waar ik uiteraard ook tegen ben. Mij gaat het om het principe!


Het is inderdaad een structureel probleem dat moet opgelost worden, maar het enige wat we kunnen doen is ervoor zorgen dat er meer vluchthuizen zijn en dat er ook meer steun mogelijk is voor die moslimvrouwen... Dat kan geld kosten, maar dat is het wel waard voor mij, want op die manier kan je die moslimmannen echt pushen tot acceptatie van de vrouwelijke revolutie, en op die manier kunnen wij misschien een evolutie bespoedigen hier in Europa... Het is trouwens hypocriet om te verklaren dat de Joden geïntigreerd zijn en de Moslims niet wat die vrouwelijke evolutie betreft, want de Joden kennen het systeem van gearrangeerde huwelijken ook maar al te goed... Er wordt daar ook door de familie naar een mooie Rosse bruid gezocht voor de man...

zorlac
10 juni 2003, 19:52
Uithuwelijken behoort idd niet tot het geloof(Islam) maar wel tot de cultuur. Daarom vind ik het ook zo raar dat het vooral bij moslims(zeker niet alle, akkoord!) gebeurt. Het komt zéker ook in andere culturen voor, waar ik uiteraard ook tegen ben. Mij gaat het om het principe!


Het is inderdaad een structureel probleem dat moet opgelost worden, maar het enige wat we kunnen doen is ervoor zorgen dat er meer vluchthuizen zijn en dat er ook meer steun mogelijk is voor die moslimvrouwen... Dat kan geld kosten, maar dat is het wel waard voor mij, want op die manier kan je die moslimmannen echt pushen tot acceptatie van de vrouwelijke revolutie, en op die manier kunnen wij misschien een evolutie bespoedigen hier in Europa... Het is trouwens hypocriet om te verklaren dat de Joden geïntigreerd zijn en de Moslims niet wat die vrouwelijke evolutie betreft, want de Joden kennen het systeem van gearrangeerde huwelijken ook maar al te goed... Er wordt daar ook door de familie naar een mooie Rosse bruid gezocht voor de man...

100% akkoord!

Straks gaan we nog overeen komen Wanne, of ge het nu wilt of niet. :)

Wanne
10 juni 2003, 20:07
100% akkoord!

Straks gaan we nog overeen komen Wanne, of ge het nu wilt of niet. :)

Ik heb niet de gewoonte om problemen te ontkennen, wat niet wil zeggen ik ze niet op een 'zachtere' manier zal proberen op te lossen...

zorlac
10 juni 2003, 21:01
Zij is 'vrijwillig' bij 't blok gegaan, en daarna gewoon weer opgestapt(wat logisch is uiteraard). Maar natrappen op't blok heb ik haar niet horen doen. Dus zo slecht zal ze daar niet behandeld zijn geweest hé. Het was de enige partij die oor had voor haar problemen. 't is dus eigenlijk meer een blaam voor de andere partijen!!!




Een luisterend oor is inderdaad wat zij nodig had. Heel goed gezegd en een schande voor de politiek correcten.

I've got my moments :wink:

zorlac
10 juni 2003, 21:07
100% akkoord!

Straks gaan we nog overeen komen Wanne, of ge het nu wilt of niet. :)

Ik heb niet de gewoonte om problemen te ontkennen, wat niet wil zeggen ik ze niet op een 'zachtere' manier zal proberen op te lossen...


In eerste instantie 'zacht'......als dat niet/onvoldoende helpt 'hard'. Daar schort het soms aan, of ziet men dit te laat in. (maar da's een andere discussie). Zolang het maar opgelost geraakt. Dan is den deze al heel content :wink: .

Dies
10 juni 2003, 21:37
Goed ik geef het toe: ik weet zeker van 1 geval van gedwongen huwelijk over geheel 2002 in België.
Dat is er nog steeds 1 teveel. En dit is toch wel een zeer zwak argument. Omdat u slechts met 1geval bekend bent, komt het weinig voor? Hier dwaalt u toch wel eventjes Piano.

Bobke
10 juni 2003, 21:39
Uithuwelijken behoort idd niet tot het geloof(Islam) maar wel tot de cultuur. Daarom vind ik het ook zo raar dat het vooral bij moslims(zeker niet alle, akkoord!) gebeurt. Het komt zéker ook in andere culturen voor, waar ik uiteraard ook tegen ben. Mij gaat het om het principe!


Het is inderdaad een structureel probleem dat moet opgelost worden, maar het enige wat we kunnen doen is ervoor zorgen dat er meer vluchthuizen zijn en dat er ook meer steun mogelijk is voor die moslimvrouwen... Dat kan geld kosten, maar dat is het wel waard voor mij, want op die manier kan je die moslimmannen echt pushen tot acceptatie van de vrouwelijke revolutie, en op die manier kunnen wij misschien een evolutie bespoedigen hier in Europa... Het is trouwens hypocriet om te verklaren dat de Joden geïntigreerd zijn en de Moslims niet wat die vrouwelijke evolutie betreft, want de Joden kennen het systeem van gearrangeerde huwelijken ook maar al te goed... Er wordt daar ook door de familie naar een mooie Rosse bruid gezocht voor de man...
Goed :idea: Wanne, en dat geld halen we uit het zilverfonds.

Wanne
10 juni 2003, 21:42
Goed :idea: Wanne, en dat geld halen we uit het zilverfonds.

Ik zou zo zeggen, als jij een betere oplossing weet... Laat je volledig gaan...

Bobke
10 juni 2003, 22:12
Goed :idea: Wanne, en dat geld halen we uit het zilverfonds.

Ik zou zo zeggen, als jij een betere oplossing weet... Laat je volledig gaan...
Ik ken inderdaad geen oplossing, maar ik stel vast dat er wel graag geld gespendeerd wordt aan allerlei luxe problemen maar dat er voor de echte problemen géén geld is.
De nood aan vluchthuizen is het gevolg van een scheefgegroeide situatie.
De vergrijzing is een natuurlijk fenomeen dat tijdig kan onderkent worden.
Goed huisvaderschap betekent immers dat voorspelbare problemen tijdig worden aangepakt.

Wanne
10 juni 2003, 22:20
De nood aan vluchthuizen is het gevolg van een scheefgegroeide situatie.
De vergrijzing is een natuurlijk fenomeen dat tijdig kan onderkend worden. Goed huisvaderschap betekent immers dat voorspelbare problemen tijdig worden aangepakt.


Je bent wel vaag in je beschrijving vind ik... Een scheefgegroeide situatie !? Is het je al opgevallen hoeveel echtscheidingen en gewone relatiebreuken er tegenwoordig ook al zijn !? Heel dikwijls gaat dat gepaard met ruzie en vaak ook met geweld... Daar zijn ook vluchthuizen voor nodig...

Ik ga ervan uit dat je met 'goed huisvaderschap' onze eigen regering bedoelt... CD&V heeft veel verkwanst in het verleden en is nu aan de kant geschoven... Laten we dus afwachten wat het paars kartel zal brengen... Het zou ideaal kunnen zijn als de VLD effectief voor veel jobs zou zorgen en de SP.A een oogje in het zeil zou kunnen houden voor de gewone burger... Er worden echter altijd fouten gemaakt. Dat is onvermijdelijk... Op wie wil je wedden ? VLD of SP.A ? Of beiden ? Wie is de zwakste schakel ?

Bobke
10 juni 2003, 23:13
De nood aan vluchthuizen is het gevolg van een scheefgegroeide situatie.
De vergrijzing is een natuurlijk fenomeen dat tijdig kan onderkend worden. Goed huisvaderschap betekent immers dat voorspelbare problemen tijdig worden aangepakt.


Je bent wel vaag in je beschrijving vind ik... Een scheefgegroeide situatie !? Is het je al opgevallen hoeveel echtscheidingen en gewone relatiebreuken er tegenwoordig ook al zijn !? Heel dikwijls gaat dat gepaard met ruzie en vaak ook met geweld... Daar zijn ook vluchthuizen voor nodig...
U zult mij niet kwalijk nemen dat ik er geen volledige studie wens aan te wijden, ik heb geen studiediensten ter mijner beschikking en moet het dus doen met waarnemingen.
Er zijn inderdaad heel wat relatieproblemen maar ook generatieproblemen, vreemdelingenproblemen, financiële problemen en ga zo maar door.
Hoe verder je de problemen laat opstapelen hoe moeilijker het wordt om er een goede oplossing aan te geven.


Ik ga ervan uit dat je met 'goed huisvaderschap' onze eigen regering bedoelt... CD&V heeft veel verkwanst in het verleden en is nu aan de kant geschoven... Laten we dus afwachten wat het paars kartel zal brengen... Het zou ideaal kunnen zijn als de VLD effectief voor veel jobs zou zorgen en de SP.A een oogje in het zeil zou kunnen houden voor de gewone burger... Er worden echter altijd fouten gemaakt. Dat is onvermijdelijk... Op wie wil je wedden ? VLD of SP.A ? Of beiden ? Wie is de zwakste schakel ?
Wat de paarse regering ervan bakte hebben we vier jaar ervaren. Wat ik ervan zag stemt niet tot veel vertrouwen. Nu de groene zondebok wegviel zal de Spa die functie wel vervullen denk ik. :(