PDA

View Full Version : Vlaamse en Waalse Naties


Patriot!
7 juni 2003, 23:24
België bestaat niet. Er is een Vlaamse en een Waalse natie, zoals dat vandaag gedemonstreerd werd, door massaal Vlaams en Waals vlaggenvertoon, Walen die enkel voor Henin supporterden, en Vlamingen enkel voor Clijsters, vechtpartijen tussen de twee nationaliteiten op de Grote Markt... QUOD NON!! Ik heb EEN Vlaamse vlag gezien, naast DUIZENDE Belgische vlaggen! Het maakte niemand wat uit wie er won (behalve dorpsgenoten dan) als het maar een Belgische was!
Het verschillende malen letterlijk gezegd 'Geen Vlaams-Waals gedoe hier, het is het Belgisch gevoel dat overheerst!'.
Het is duidelijk, jullie kunnen het beter opgeven. Na 80 jaar van Vlaams-nationale strijd is er nog geen greintje Vlaams natiegevoel. De Belgische Natie daarentegen staat sterker dan ooit.

En je kan zeggen wat je wil, over dat dit niet relevant is etc, etc, maar als er een gelegenheid PERFECT was om aan te tonen dat er twee Naties op het Belgisch grondgebied zijn, dan was het vandaag wel. En dat is NIET gebeurd, wel het tegenovergestelde.

Knuppel
7 juni 2003, 23:29
De Belgische Natie daarentegen staat sterker dan ooit.

Slaap lekker, Patriot. :sleeping:

skye
7 juni 2003, 23:43
België bestaat niet. Er is een Vlaamse en een Waalse natie, zoals dat vandaag gedemonstreerd werd, door massaal Vlaams en Waals vlaggenvertoon, Walen die enkel voor Henin supporterden, en Vlamingen enkel voor Clijsters, vechtpartijen tussen de twee nationaliteiten op de Grote Markt... QUOD NON!! Ik heb EEN Vlaamse vlag gezien, naast DUIZENDE Belgische vlaggen! Het maakte niemand wat uit wie er won (behalve dorpsgenoten dan) als het maar een Belgische was!
Het verschillende malen letterlijk gezegd 'Geen Vlaams-Waals gedoe hier, het is het Belgisch gevoel dat overheerst!'.
Het is duidelijk, jullie kunnen het beter opgeven. Na 80 jaar van Vlaams-nationale strijd is er nog geen greintje Vlaams natiegevoel. De Belgische Natie daarentegen staat sterker dan ooit.

En je kan zeggen wat je wil, over dat dit niet relevant is etc, etc, maar als er een gelegenheid PERFECT was om aan te tonen dat er twee Naties op het Belgisch grondgebied zijn, dan was het vandaag wel. En dat is NIET gebeurd, wel het tegenovergestelde.

U stelling lijkt vanuit uw oogpunt aannemelijk, maar u maakt enkele cruciale fouten.

Het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen voor Kim supporterde, en de overgrote meerderheid van de Walen voor Justine.

Wat u echter maar niet schijnt te begrijpen is dat het supporteren voor de éne het sympathiseren met de andere niet uitsluit.

Ik heb natuurlijk voor Kim gesupporterd, maar ik gunde Henin terzelfdertijd OOK de overwinning.
Dit gevoel overheerst bij de meeste Vlaamsgezinden. Daarom dat wij er ook gewoon een gezellige dag van wilden maken, zonder al die idiote vergelijkingen naar de politiek.

Maar dat is niet genoeg voor u blijkbaar. U moet persé die Belgische vlag in ons gezicht komen wrijven, Albert moet persé weer even de populaire gaan uithangen...

Nog iets, u zegt dat er duizenden Belgische vlaggen waren. Als ik die bubbers even naar het Nederlands vertaal betekent dit dat er enkele tientallen Belgische vlaggen waren. Vergelijk dit echter eens met Frankrijk of Duitsland als ze de wereldbeker gewonnen hebben? Dan is het een vlaggenzee... Nu waren er enkelingen die even hun Belgische vlag van de zolder gehaald hebben. Maar het markantste is dat de meeste Belgen zelfs GEEN vlag hebben...

MicaBoss
8 juni 2003, 07:54
Het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen voor Kim supporterde, en de overgrote meerderheid van de Walen voor Justine.




Daar gaan we weer met datzelfde argument. Als er 2 Nederlanders in de finale zouden gestaan hebben en de ene kwam uit Friesland en de andere zou uit Brabant komen dan zouden de meeste Friesen ook voor de Friese gesupporterd hebben en de meeste Brabanders ook van de Brabandse..........

So what ???????? :?: :roll:

Knuppel
8 juni 2003, 08:07
Je zegt dat toch tegen Patriot, die dat helem�*�*l zo niet ziet?

C uit W
8 juni 2003, 08:39
naast DUIZENDE Belgische vlaggen!
Duizende is dat de super mega maximaal overtreffende trap van duizenden? Of is het net een verkleinwoord? :lol: :lol: :lol:




Het maakte niemand wat uit wie er won (behalve dorpsgenoten dan) als het maar een Belgische was! Wat me opviel is dat ze vanochtend op 2 waalse posten niks anders toonden dan Justine, terwijl ze op de vlaamse posten er niks meer over toonden, hoe komt dat, we zijn toch allemaal belgen?
Wat ook opviel was dat de walen niet spraken over dat Belgie gevoel ( ze hebben immers die vlaamse maar mooi verslaan) terwijl de "Vlaamse" zenders dweepten met dat belgie gevoel en hoopten op de opportunisten die meesupporterden met de winares.
Het verschillende malen letterlijk gezegd 'Geen Vlaams-Waals gedoe hier, het is het Belgisch gevoel dat overheerst!'. Door de wie, het belgische volk? :lol:

Het is duidelijk, jullie kunnen het beter opgeven. Na 80 jaar van Vlaams-nationale strijd is er nog geen greintje Vlaams natiegevoel. De Belgische Natie daarentegen staat sterker dan ooit. Omdat Kim en Justine in Rolland Garros de finale halen :lol: :lol: :lol:
Pak jij zo de structurele samenlevingsproblemen aan? :lol: :lol: :lol:

skye
8 juni 2003, 10:26
Het is een feit dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen voor Kim supporterde, en de overgrote meerderheid van de Walen voor Justine.




Daar gaan we weer met datzelfde argument. Als er 2 Nederlanders in de finale zouden gestaan hebben en de ene kwam uit Friesland en de andere zou uit Brabant komen dan zouden de meeste Friesen ook voor de Friese gesupporterd hebben en de meeste Brabanders ook van de Brabandse..........

So what ???????? :?: :roll:

Inderdaad, so what? U moet misschien de rest ook lezen. Dit is exakt wat ik ook bedoelde.

zorroaster
8 juni 2003, 11:23
Zieligheid troef bij de belgicisten deze dagen: Een éénmalig sportgebeuren volstaat blijkbaar om DRIE (als het er al niet meer zijn) topics te openen waarin ze hun ultieme overwinning claimen en het bestaan van een Vlaams en een Waals verschil ontkennen.
Zoals reeds vele malen gezegd werd is sportnationalisme vluchtig, opportunistisch en heeft het geen enkele invloed op het lange-termijngebeuren. Wist u immers dat de Tsjechoslowaken ook voetballers, tennissers en olympische teams hadden, net als de Sovjets en de Joegoslaven?
Vreemd genoeg is het bestaan van de Tsjechische, Slowaakse, Kroatische, Servische, Baltische naties ook niet verdwenen toen hun voormalige landen sportief presteerden... Maar daar gaan ze nooit op in, onze BLUB-vrienden!

Over het feit dat een capabel minister met tientallen jaren ervaring op federaal niveau, die er niet van beschuldigd kan worden nationalistische trekjes te hebben, datzelfde weekend nog verklaarde dat de kloof tussen Noord en Zuid hemelsbreed is en federaal regeren zeer moeilijk maakt, daar zwijgen ze in alle talen over.

Maar ja, slogans roepen en vlaggetjes zwaaien is blijkbaar al hun hoogste niveau...

Renaud
8 juni 2003, 11:35
Zieligheid troef bij de belgicisten deze dagen: Een éénmalig sportgebeuren volstaat blijkbaar om DRIE (als het er al niet meer zijn) topics te openen waarin ze hun ultieme overwinning claimen en het bestaan van een Vlaams en een Waals verschil ontkennen.
Zoals reeds vele malen gezegd werd is sportnationalisme vluchtig, opportunistisch en heeft het geen enkele invloed op het lange-termijngebeuren. Wist u immers dat de Tsjechoslowaken ook voetballers, tennissers en olympische teams hadden, net als de Sovjets en de Joegoslaven?
Vreemd genoeg is het bestaan van de Tsjechische, Slowaakse, Kroatische, Servische, Baltische naties ook niet verdwenen toen hun voormalige landen sportief presteerden... Maar daar gaan ze nooit op in, onze BLUB-vrienden!

Over het feit dat een capabel minister met tientallen jaren ervaring op federaal niveau, die er niet van beschuldigd kan worden nationalistische trekjes te hebben, datzelfde weekend nog verklaarde dat de kloof tussen Noord en Zuid hemelsbreed is en federaal regeren zeer moeilijk maakt, daar zwijgen ze in alle talen over.

Maar ja, slogans roepen en vlaggetjes zwaaien is blijkbaar al hun hoogste niveau...

En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Knuppel
8 juni 2003, 11:45
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Is die dan ook exit ondertussen?

Niet dat ik die ooit zie van gedacht veranderen.

Wel in Wallonië gaan wonen. :P

Bruno*
8 juni 2003, 12:21
Ach mensen, de kern is gewoon: er lééft geen VL/WA natiegevoel, dat is de realiteit. Als je dat nu nog ontkent. :roll:

zorroaster
8 juni 2003, 12:24
Ach mensen, de kern is gewoon: er lééft geen VL/WA natiegevoel, dat is de realiteit. Als je dat nu nog ontkent. :roll:

Boenk, klets, Tacitus heeft gezegd en zo zal het zijn... Discussie doen we niet aan mee blijkbaar!

Inhoudelijkheid is ver te zoeken vandaag bij de BUB-club, nog altijd in de roes van gisteren?

zorroaster
8 juni 2003, 12:25
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Renaud
8 juni 2003, 12:40
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

Renaud
8 juni 2003, 13:07
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

Trouwens, als je je op dergelijke uitspraken gaat baseren om te bepalen of een politicus al dan niet capabel is, kan je maar beter de hele Vlaams Blok familie in een asiel steken.

C uit W
8 juni 2003, 13:10
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

Trouwens, als je je op dergelijke uitspraken gaat baseren om te bepalen of een politicus al dan niet capabel is, kan je maar beter de hele Vlaams Blok familie in een asiel steken.
Die capabiliteit wordt bedoeld om zijn woorden te ondermijnen, het vlaams blok mag je ook met woorden ondermijnen.
Maar jij zou dus naar aloude belgische traditie uw tegenstanders uitschakelen.

Is genoteerd.

Renaud
8 juni 2003, 13:15
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

Trouwens, als je je op dergelijke uitspraken gaat baseren om te bepalen of een politicus al dan niet capabel is, kan je maar beter de hele Vlaams Blok familie in een asiel steken.
Die capabiliteit wordt bedoeld om zijn woorden te ondermijnen, het vlaams blok mag je ook met woorden ondermijnen.
Maar jij zou dus naar aloude belgische traditie uw tegenstanders uitschakelen.

Is genoteerd.

Schrap wat je genoteerd hebt en vertel mij wat die aloude belgische traditie in weze mag zijn.

C uit W
8 juni 2003, 13:18
Leer lezen he.

Bruno*
8 juni 2003, 20:29
Wil iemand me nu zeggen waar de bevolking spontaan uiting geeft aan het Vlaams/Waals-natiebewustzijn?

De Vliegende Hollander
8 juni 2003, 20:33
Wil iemand me nu zeggen waar de bevolking spontaan uiting geeft aan het Vlaams/Waals-natiebewustzijn?


Zelfs ik als Nederlander kan dat zien ------> wielrennen bijvoorbeeld...


Need more? :lol:

Knuppel
8 juni 2003, 20:47
Waalse pijl.
Ronde van Vlaanderen. :wink:

De Vliegende Hollander
8 juni 2003, 20:49
Waalse pijl.
Ronde van Vlaanderen. :wink:


Bijvoorbeeld...Maar het feit dat er mensen zijn die zich in hart en nieren op de eerste plaats Vlaming voelen (en als tweede pas Belg) geeft al DE basisreden voor de Vlaamse Natie...

Knuppel
8 juni 2003, 20:58
Waalse pijl.
Ronde van Vlaanderen. :wink:


Bijvoorbeeld...Maar het feit dat er mensen zijn die zich in hart en nieren op de eerste plaats Vlaming voelen (en als tweede pas Belg) geeft al DE basisreden voor de Vlaamse Natie...

Daarvoor hoef je het wielrennen niet als voorbeeld te geven, hoor!
Ik voel me ook zo.

De Vliegende Hollander
8 juni 2003, 21:05
Waalse pijl.
Ronde van Vlaanderen. :wink:


Bijvoorbeeld...Maar het feit dat er mensen zijn die zich in hart en nieren op de eerste plaats Vlaming voelen (en als tweede pas Belg) geeft al DE basisreden voor de Vlaamse Natie...

Daarvoor hoef je het wielrennen niet als voorbeeld te geven, hoor!
Ik voel me ook zo.


Uiteraard, maar onze Tacitus vroeg om een 'uiting' :wink:

zorroaster
8 juni 2003, 21:05
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

U weet niet eens wat Decroo gezegd heeft, maar t zal wel peanuts zijn volgens u? Kijk, dit noemen we nu kritisch denken zie! :D

Renaud
8 juni 2003, 21:25
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

U weet niet eens wat Decroo gezegd heeft, maar t zal wel peanuts zijn volgens u? Kijk, dit noemen we nu kritisch denken zie! :D

Wie het hier zegt, uw reacties beperken zich tot bespottelijke, cynische, kleinerende,... opmerkingen. Ik heb nog nooit een relevant en constructieve repliek van u gelezen. Zoals ik reeds eerder heb gezegd, ik beschouw u als puur tijdverlies.

C uit W
8 juni 2003, 21:32
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

De Walen buiten, t'zijn parasieten, profiteurs, zwartwerkers, luilakken...!!!
Ik weet niet echt wat DeCroo zoal gezegd heeft over de Nederlanders maar t'zal waarschijnlijk wel peanuts zijn. Is hij daarom trouwens een racist pur sang?

U weet niet eens wat Decroo gezegd heeft, maar t zal wel peanuts zijn volgens u? Kijk, dit noemen we nu kritisch denken zie! :D

Wie het hier zegt, uw reacties beperken zich tot bespottelijke, cynische, kleinerende,... opmerkingen. Ik heb nog nooit een relevant en constructieve repliek van u gelezen. Zoals ik reeds eerder heb gezegd, ik beschouw u als puur tijdverlies.
Je bedoeld waarschijnlijk "ik beschouw chatten met u u als puur tijdverlies." :wink: [/b]

Knuppel
8 juni 2003, 22:12
Jongens toch!
Nog maar pas de grootste Belgische happening aller tijden beleefd en het feest is nu al vergeten. :wink:

zorroaster
8 juni 2003, 22:55
Ik heb nog nooit een relevant en constructieve repliek van u gelezen.

Echt niet? Opletten in het eerste leerjaar, de juf had het nog zo gezegd! Nu zie je wat er van komt natuurlijk... :D

Jan van den Berghe
8 juni 2003, 22:59
Ik heb nog nooit een relevant en constructieve repliek van u gelezen.

Eerlijk gezegd, ik wel. Maar ik besef natuurlijk dat de belgicisten ieder antwoord, gevat of niet, op hun belachelijke stellingen afdoen als "niet relevant" en "niet constructief".

Sweet Instigator
9 juni 2003, 10:45
Dit bericht plakte ik vanuit een ander topic. Door de eentonige argumentatie van de belgicistische wanhopers past het hier zonder enige aanpassing ook weer perfect: (behalve dan dat hier wél kritische mensen zitten, zorroaster en consorten)

Aangezien dit een belgicistisch clubje is, vind ik het noodzakelijk ook eens een kritische noot te plaatsen. Ik hoor hier dat er helemaal geen Vlaams-nationalisten bestaan. Dat is een schromelijke ontkenning van de werkelijkheid. Meer dan 35 % is voor een onafhankelijk vlaanderen, zo bleek uit 'Doe-de-stem-test'.

Mijn verontschuldigingen als ik jullie uit jullie wij-bevestigen-elkaars-mening-clubje ruk, maar als jullie in de non-opkomst van Flaminganten rond de overwinning van een Waalse al een indicator zien dat het nationalisme dood is, dan zijn jullie echt wanhopig aan het worden. Hoeveel procent haalden jullie weeral met de verkiezingen? In ieder geval 10 keer minder dan de Vlaamsnationalisten samen. Dus: ken je plaats een beetje.

Trouwens onderschatten jullie ook moedwillig de goodwill van de Vlaams-Nationalisten. Ook ik was supporter van Justine, gewoon omdat ze de betere was, net zoals ik Brel heel goed kan appreciëren. Sport moet sport blijven, en als een Waalse beter is dan een Vlaamse, dan is dat zo. Wie denkt dat het Vlaams-nationalisme nog steeds zo enggeestig is als enkele decennia terug, die heeft het fout. Als ik die logica zou doortrekken zou ik ook geen Chimay meer mogen, geen spa en geen everzwijn. Belachelijk toch?

Wie is hier de karikatuur? De flaminganten die heel consequent en met vergrotend succes de bestuurlijke hervorming nastreven die niet alleen de Vlamingen, maar ook de Walen verbetering zal brengen of de belgicisten die wanhopige en cynische pogingen ondernemen om het Vlaams-nationalisme te kelderen met dergelijke belachelijke argumenten als het uitblijven van een 'opstand' omwille van een Waalse winnares?

Quicky
9 juni 2003, 12:03
De Belgische Natie daarentegen staat sterker dan ooit.

Slaap lekker, Patriot. :sleeping:

Toch ontroerend hé, dat er nog mensen in de Belgische Natie geloven, ik krijg de krop in de keel :lol: :lol: :lol:

Patriot!
9 juni 2003, 13:55
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

alpina
9 juni 2003, 13:57
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Een voorbeeldje graag!!

Knuppel
9 juni 2003, 13:58
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Wat denk je van de deze?

Vlaams-nationalisten zijn racisten.

Andersdenkenden zijn ziek.

Patriot!
9 juni 2003, 13:59
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Een voorbeeldje graag!!

Autootjes uitdelen: "kijk, zoveel geld vloeit er om de twee jaar naar DE WALEN"
Vlaams Blok: "Transfers zijn georganiseerde diefstal vanuit Wallonië"

Patriot!
9 juni 2003, 13:59
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Wat denk je van de deze?

Vlaams-nationalisten zijn racisten.

Andersdenkenden zijn ziek.

Wat is er met je onderschrift gebeurd?

alpina
9 juni 2003, 14:00
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Een voorbeeldje graag!!

Autootjes uitdelen: "kijk, zoveel geld vloeit er om de twee jaar naar DE WALEN"
Vlaams Blok: "Transfers zijn georganiseerde diefstal vanuit Wallonië"

Wat heeft dat te maken met het uiten van kleinerende uitspraken tegenover de Waalse bevolking? DAt zijn gewoon feiten.

C uit W
9 juni 2003, 14:17
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Een voorbeeldje graag!!

Autootjes uitdelen: "kijk, zoveel geld vloeit er om de twee jaar naar DE WALEN"
Vlaams Blok: "Transfers zijn georganiseerde diefstal vanuit Wallonië"
Dus het feit dat we een onrechtvaardige situatie aanklagen is racisme(rassenhaat) en dat terwijl de walen toch geen volk zijn, want dat bestaat niet.
Ik geraak hier niet uit, jullie wel?

Patriot!
9 juni 2003, 14:28
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Een voorbeeldje graag!!

Autootjes uitdelen: "kijk, zoveel geld vloeit er om de twee jaar naar DE WALEN"
Vlaams Blok: "Transfers zijn georganiseerde diefstal vanuit Wallonië"
Dus het feit dat we een onrechtvaardige situatie aanklagen is racisme(rassenhaat) en dat terwijl de walen toch geen volk zijn, want dat bestaat niet.
Ik geraak hier niet uit, jullie wel?

Ze richten hun haat-campagne niet tegen de Waalse politici, of tegen de Waalse instellingen, neen, rechtstreeks tegen de Franstalige bevolking van België!

C uit W
9 juni 2003, 14:30
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Een voorbeeldje graag!!

Autootjes uitdelen: "kijk, zoveel geld vloeit er om de twee jaar naar DE WALEN"
Vlaams Blok: "Transfers zijn georganiseerde diefstal vanuit Wallonië"
Dus het feit dat we een onrechtvaardige situatie aanklagen is racisme(rassenhaat) en dat terwijl de walen toch geen volk zijn, want dat bestaat niet.
Ik geraak hier niet uit, jullie wel?

Ze richten hun haat-campagne niet tegen de Waalse politici, of tegen de Waalse instellingen, neen, rechtstreeks tegen de Franstalige bevolking van België!
Voornamelijk naar het systeem (onder druk van de walen gevormd!) dat zo'n wantoestanden laat bestaan.
De enige oplossing is splitsen.

alpina
9 juni 2003, 14:31
Ze richten hun haat-campagne niet tegen de Waalse politici, of tegen de Waalse instellingen, neen, rechtstreeks tegen de Franstalige bevolking van België!

Haatcampagne? Rechtstreeks tegen de Walen????

Er werd gewoon duidelijk gemaakt dat er een miljardenstroom is naar Wallonie, wat heeft dat te maken met een haatcampagne of met het kleineren van de Walen?? Dat is gewoon het duidelijk maken van een feit!

Vlaamse Leeuw
9 juni 2003, 14:35
Indien de Belgicisten geen argumenten meer kunnen aanhalen, dan beginnen ze maar zever te verkopen. Ik denk dat ze al genoeg bijeen hebben om steenrijk te worden. :wink:

Bruno*
9 juni 2003, 15:12
Wanneer begint de N-VA haar campagne over de miljardentransfers naar migranten?

alpina
9 juni 2003, 15:14
Wanneer begint de N-VA haar campagne over de miljardentransfers naar migranten?

Daar heeft het blok al een patent op!! Die transfers op zich zijn niet schandalig maar wel de manier waarop er mee wordt omgegaan!!!

zorroaster
9 juni 2003, 15:14
Ze richten hun haat-campagne niet tegen de Waalse politici, of tegen de Waalse instellingen, neen, rechtstreeks tegen de Franstalige bevolking van België!

De simpele waarheid vertellen is blijkbaar al een haatcampagne...
Zegt bijzonder veel over België als feiten en cijfers al volstaan om haat op te wekken, niet?

C uit W
9 juni 2003, 15:15
Wanneer begint de N-VA haar campagne over de miljardentransfers naar migranten? Waarom geen miljardentransfers naar Madagascar? racisitisch egoisme?? :roll:

Knuppel
9 juni 2003, 15:20
En wat zegt die andere capabele politicus, Herman DeCroo?

Die capabele man die zich liet kennen als racist pur sang toen hij de Nederlanders begon te beschimpen en te kleineren? Als hij over Marokkanen hetzelfde had gezegd, had hij een proces aan zijn been gehad...
Die capabele man bedoel je toch?

Net zoals jullie over onze Franstalige landgenoten?

Wat denk je van de deze?

Vlaams-nationalisten zijn racisten.

Andersdenkenden zijn ziek.

Wat is er met je onderschrift gebeurd?

Vindt je dit dan niet beter? 8)

En neen, het was niet het jouwe dat ik op verzoek van Piano verwijderde maar een uitspraak van mezelf dat ik overnam van de Boskabouter, die ze als eerste als onderschrift gebruikte.. :P

Wat denk je van de uitspraken van je geestesgenoten?

Bruno*
9 juni 2003, 15:32
Nog eens mijn vraag:
Vl-nationalisten gaan ervan uit dat er een VL natie bestaat, w�*�*r manifesteert zich dat door spontane volksuitbarstingen?

zorroaster
9 juni 2003, 15:46
Nog eens mijn vraag:
Vl-nationalisten gaan ervan uit dat er een VL natie bestaat, w�*�*r manifesteert zich dat door spontane volksuitbarstingen?

Hangt ervan af wat u als spontane volksuitbarsting ziet natuurlijk...

Een spelletje tennis is dat niet. Maar u durft uiteraard geen antwoord ten gronde te geven op "Vlapan"!, dus tracht ik ook niet meer u uit uw droom van eeuwigdurende eenheid op het tennisplein te wekken...

Bruno*
9 juni 2003, 16:49
Een spontane volksuitbarsting zie ik als een gedeeld moment van intense vreugde of verdriet dat de natie aangaat; voorbeelden hiervan zijn: de dood van Koning Boudewijn, de Witte Mars en anderzijds Mexico '86, Rolland Garros of de Blijde Intredes.

C uit W
9 juni 2003, 17:02
Een spontane volksuitbarsting zie ik als een gedeeld moment van intense vreugde of verdriet dat de natie aangaat; voorbeelden hiervan zijn: de dood van Koning Boudewijn, de Witte Mars en anderzijds Mexico '86, Rolland Garros of de Blijde Intredes. :lol: :lol: De blijde intredes, toen er meer mensen met de gratis tram naar de kust gingen; of de witte mars, gebasseerd op woede tegenover het (belgische en dus slecht functionerende) systeem; ...

Knuppel
9 juni 2003, 17:50
Een spontane volksuitbarsting zie ik als een gedeeld moment van intense vreugde of verdriet dat de natie aangaat; voorbeelden hiervan zijn: de dood van Koning Boudewijn, de Witte Mars en anderzijds Mexico '86, Rolland Garros of de Blijde Intredes. :lol: :lol: De blijde intredes, toen er meer mensen met de gratis tram naar de kust gingen; of de witte mars, gebasseerd op woede tegenover het (belgische en dus slecht functionerende) systeem; ...

Laat ons ook even terug aan de juichende menigte die onze geliefde koning AlbertII opwachtte toen hij het ziekenhuis verliet na zijn operatie. Het was immers dagenlang het gespreksonderwerp in de media.

Kijk Tacitus. Er is 173 jaar over gedaan om van het Vlaamse volk een Belgisch te maken. Op het eerste zicht lijkt het alsof ze daar goed in geslaagd zijn. Ik vraag me echter ernstig af of er even weinig 'bevolking' op de been gebracht zal kunnen worden bij een eventuele Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring als bij een prinselijk huwelijk.

Dies
9 juni 2003, 20:56
Een spontane volksuitbarsting zie ik als een gedeeld moment van intense vreugde of verdriet dat de natie aangaat; voorbeelden hiervan zijn: de dood van Koning Boudewijn, de Witte Mars en anderzijds Mexico '86, Rolland Garros of de Blijde Intredes.
Ik herhaal even wat ik reeds in een andere topic gezegd heb: of er nu een Vlaams of Belgisch gevoel bestaat onder de mensen is totaal niet van belang, daar dit toch sowieso een kunstmatig gevoel is. In een discussie dient het te gaan over argumenten, die op feiten, rationaliteit of wetenschappelijke onderbouw gestoeld zijn!

zorroaster
9 juni 2003, 22:09
Een spontane volksuitbarsting zie ik als een gedeeld moment van intense vreugde of verdriet dat de natie aangaat; voorbeelden hiervan zijn: de dood van Koning Boudewijn, de Witte Mars en anderzijds Mexico '86, Rolland Garros of de Blijde Intredes.
Ik herhaal even wat ik reeds in een andere topic gezegd heb: of er nu een Vlaams of Belgisch gevoel bestaat onder de mensen is totaal niet van belang, daar dit toch sowieso een kunstmatig gevoel is. In een discussie dient het te gaan over argumenten, die op feiten, rationaliteit of wetenschappelijke onderbouw gestoeld zijn!

Ai, Dies, dat mag je niet vragen van de BUB'ers! Die hebben ze immers helemaal niet... :oops:

Denk je dat het toevallig is dat hun enige argumentatie uit een spelletje tennis of de andere voor racist uitmaken bestaat?