PDA

View Full Version : Wie gaat er hier naar de IJzerwake??


panzer
4 augustus 2005, 23:27
Wie gaat er hier naar de IJzerwake??

En hoe kunnen we daar elkaar eens herkennen?? Het zou wel eens grappig en leuk zijn moest ik de mensen van op deze debatgroep eens 'life' kunnen ontmoeten, ipv altijd zielig vanachter mijn pc'ke. Dan kan ik er ook eens voor de verandering een gezicht op plakken;

Hopelijk tot dan.

gorik
5 augustus 2005, 11:55
Ik ga zeker!

Jong N-VA'er
5 augustus 2005, 11:59
Ik ga noch naar de Wake of de Bedevaart. Is niet aan mij besteed.

gorik
5 augustus 2005, 12:00
Ik ga noch naar de Wake of de Bedevaart. Is niet aan mij besteed.

Waarom niet?

panzer
5 augustus 2005, 13:11
Wel wij baten met KVHV ne stand uit... komt mor is goeiendag zeggen dan é ;-)

Piet Hein
5 augustus 2005, 15:07
Ik ben dan op reis naar duitsland.

gorik
5 augustus 2005, 16:12
Wel wij baten met KVHV ne stand uit... komt mor is goeiendag zeggen dan é ;-)

zeker :-)

Jong N-VA'er
5 augustus 2005, 16:46
Ik ben ten eerste al vrijzinnig en heb het dan al moeilijk met iets van godsdienstige aard. Ten tweede heb ik het ook moeilijk met de gebeurtenissen van vorig jaar betreffende Staf De Clerck en Irma Laplasse. Zoiets hoort er niet op thuis, anders vraag je erom een organisatie te zijn met een nazi-geurtje. Dat is mijn visie daarop hé.

Jong N-VA'er
5 augustus 2005, 16:47
Ik ga trouwens ook niet naar de Ijzerbedevaart. Interesseert mij ook niet. Ik zoek nieuwe richtingen in het Vlaams-nationalisme en daarom laat ik die twee links liggen.
Een nieuwe weg, dat zoek ik dus.

Betweter
6 augustus 2005, 13:03
Ik ga zowiezo.

gorik
6 augustus 2005, 21:50
Ik ga trouwens ook niet naar de Ijzerbedevaart. Interesseert mij ook niet. Ik zoek nieuwe richtingen in het Vlaams-nationalisme en daarom laat ik die twee links liggen.
Een nieuwe weg, dat zoek ik dus.

We zijn nog niet genoeg gesplitst;-)

garfield
7 augustus 2005, 14:00
ik ga

De Garde
7 augustus 2005, 14:24
Ik ga naar de wake, maar ik hoop toch dat men daar eens meer gaat denken aan aanpassing aan de moderne tijd. En daarmee bedoel ik niet muzikaal en toestanden meer, maar wel aan de setting en wat meer tempo in het programma.

Ambiorix
7 augustus 2005, 14:54
ik ben ook present.

als er nog mensen zich geroepen voelen om een dagje op voorhand de boel mee te helpen opzetten: echt doen! 't is nog plezant ook.
http://www.ijzerwake.org/medewerkers.html

Ambiorix
7 augustus 2005, 15:27
Voor zij die menen dat de IJZERWAKE een 'extreemrechtse VB-bedoening' is: zie hier wie het Ijzerwake-manifest ook ondertekende:

Andries Stefan, Lid N-VA, Heldergem (Haaltert)
Bernaert José, Bestuurslid N-VA (Nijlen)
Bernaerts Guido, Bestuurslid N-VA (Nijlen)
Buyse Patrick, Bestuurslid N-VA (Rumbeke)
Cardon Michel, Voorzitter Jong N-VA Universiteit Antwerpen (Wilrijk)
Cornelis Staf, Lid N-VA (Nijlen)
De Gent Tom, Lid N-VA (Zwijndrecht)
De Palmenaer Jaak, Lid N-VA (Assebroek)
De Rouck Lieven, Secretaris Ronduit N-VA! Leuven (Leuven)
De Smet Evert, Bestuurslid N-VA Zuid-Oost-Vlaanderen (Zottegem)
Deboever Patrick, Gewezen voorzitter N-VA Arrondissement Aalst-Oudenaarde (Denderleeuw)
Duhain Erwin, Voorzitter N-VA-Bree (Bree)
Hellings Guido, Secretaris N-VA kanton Maaseik en Buurtraad De Leu (Opoeteren)
Hendryckx Jef, Lid Marnixring Zannekin, Voorzitter VVVG-Roeselare en N-VA-lid (Roeselare)
Hertogs Klara, Secretaris Vlaamse Kring Turnhout en gewezen partijraadslid VU en N-VA (Turnhout)
Kokelenberg Marc, secretaris N-VA Waas (Kemzeke)
Lenaerts Geert, Bestuurslid N-VA (Nijlen)
Macharis Wolfram, Ondervoorzitter N-VA Herzele/Sint-Lievens-Houtem (Bavegem)
Nollet Dirk, Bestuurslid N-VA (Ledegem)
Publie Frans, Lid N-VA (Wespelaar)
Rombouts Rafaël, Lid N-VA (Herentals)
Schepens Dirk, Bestuurslid N-VA (Lier)
Suffeleers Davy, Bestuurslid N-VA Lubbeek (Pellenberg)
Van Boxel Pieter, Partijraadslid N-VA en Voorzit. N-VA Voorkempen (Oostmalle)
Van den Bosch Patrick, Ledenwerver N-VA (Deurne)
Van Dessel Kristof, Trommelaar drumband Kempenland en lid N-VA (Nijlen)
Van Dessel Lode, Gewezen burgemeester en voorzitter N-VA-Nijlen (Nijlen)
Van Looy André, Bestuurslid N-VA (Nijlen)
Van Soest Gabriël, Ondervoorzitter N-VA Nijlen
Verheyen Lieve, Lid N-VA (Kwaadmechelen)
Vervoort August, Ondervoorzitter N-VA-Nijlen (Nijlen)

Flandriar
7 augustus 2005, 15:53
Voor zij die menen dat de IJZERWAKE een 'extreemrechtse VB-bedoening' is: zie hier wie het Ijzerwake-manifest ook ondertekende:

[...]



Dit handjevol op een totaal van 1 600 ondertekenaars (grosso modo VB'ers).

Ambiorix
7 augustus 2005, 16:57
Dit handjevol op een totaal van 1 600 ondertekenaars (grosso modo VB'ers).
OK, maar reken daarbij dat een deel NVA'ers naar de bedevaart gaat, en een deel zijn of haar naam niet wenst te vermelden uit 'schrik' voor kwade reacties van de 'correcte' top, of van elders.
Bovendien was het mijn bedoeling niet om een aantal NVA'ers te duiden, veeleer het feit dát er NVA'ers naartoe trekken.

Wist je dat er vele VVB'ers (je weet wel, de Vlaamse Volks Beweging) ook aanwezig zijn en hun steun geven?
http://www.wepsite.net/2310vvb/fotopaginas/IJzerwake.html
op verschillende VVB websites (van afdelingen ook) wordt de Wake eveneens vermeld.

éen van de drie Yzerwake-pijlers:
Onder de godsvredegedachte wordt verstaan: de oproep gericht tot alle Vlamingen om ongeacht hun levensbeschouwelijke of partijpolitieke overtuiging samen te werken voor het realiseren van de onafhankelijke Vlaamse staat.

Ik trek mijn conclusies, u blijkbaar (nog) niet.

gorik
7 augustus 2005, 17:42
Dit handjevol op een totaal van 1 600 ondertekenaars (grosso modo VB'ers).

en daarbij het bestuur van de wake bestaat ook niet volledig uit vb'ers

Dave
7 augustus 2005, 18:45
Wie gaat er hier naar de IJzerwake??

En hoe kunnen we daar elkaar eens herkennen?? Het zou wel eens grappig en leuk zijn moest ik de mensen van op deze debatgroep eens 'life' kunnen ontmoeten, ipv altijd zielig vanachter mijn pc'ke. Dan kan ik er ook eens voor de verandering een gezicht op plakken;

Hopelijk tot dan.
ik denk dat je ons wel allemaal kent.Kan me niet voorstellen dat we elkaar nog niet kennen.


Ps.
JB rat

Flandriar
7 augustus 2005, 19:30
en daarbij het bestuur van de wake bestaat ook niet volledig uit vb'ers

Het Comité tegen het Migrantenstemrecht had ook enkele niet-VB'ers in haar (ranzige) rangen, maar gaat u beweren dat dat (ook) geen VB-satellietgroep was?

Vlaams-nationalist
7 augustus 2005, 19:45
Het Comité tegen het Migrantenstemrecht had ook enkele niet-VB'ers in haar (ranzige) rangen, maar gaat u beweren dat dat (ook) geen VB-satellietgroep was?

Maakt het dan ook maar een moer uit, van wie zoiets uitgaat? Voor mij niet, het gaat over de boodschap zelf. Is dit nu bij het Comité tegen Migrantenstemrecht of IJzerwake of wat dan ook. Je moet kijken naar de boodschap.

Pelgrim
8 augustus 2005, 10:13
Een paar godsdienstige missen en preken en wat romantisch gezever, gevolgd door nog wat kappen op walen (en linksen)? Niet geïnteresseerd.

Wie daarentegen over relevante onderwerpen wil discussieren en de zaken concreet geanalyseerd wil zien vanuit een soevereinistisch standpunt, komt beter naar Aalst ;)

gorik
8 augustus 2005, 13:29
Een paar godsdienstige missen en preken en wat romantisch gezever, gevolgd door nog wat kappen op walen (en linksen)? Niet geïnteresseerd.

Wie daarentegen over relevante onderwerpen wil discussieren en de zaken concreet geanalyseerd wil zien vanuit een soevereinistisch standpunt, komt beter naar Aalst ;)


U getuigt van wat daar gebeurt hoor,:roll:

C uit W
8 augustus 2005, 14:14
Een paar godsdienstige missen en preken en wat romantisch gezever, gevolgd door nog wat kappen op walen (en linksen)? Niet geïnteresseerd.

Wie daarentegen over relevante onderwerpen wil discussieren en de zaken concreet geanalyseerd wil zien vanuit een soevereinistisch standpunt, komt beter naar Aalst ;)
Ah, houden jullie vol? goed zo!
Meer volk lokken wel.

Ik ben ook geweest naar de ijzerwake, toen het gedaan was :p die preken zijn niet aan mij besteed, maar de boekenstanden des te meer

Pelgrim
9 augustus 2005, 08:42
U getuigt van wat daar gebeurt hoor,:roll:

Ik ben gewoon wat aan het provoceren hoor. Ik heb geen principiele bezwaren tegen een ijzerwake.

gorik
9 augustus 2005, 13:57
Ik ben gewoon wat aan het provoceren hoor. Ik heb geen principiele bezwaren tegen een ijzerwake.

tzalt beste zijn ;-)
ik heb ook geen bezwaar tegen de sociaal flamingantische landdag hoor!;-)

Riksken
9 augustus 2005, 14:07
Zal er ook zijn. Ga tevoet, ong. 140km. Ne mens moet er iets voor over hebben .

Piet Hein
9 augustus 2005, 15:44
140 km dat is nog langer dan de dodentocht.

Jong N-VA'er
9 augustus 2005, 19:59
Een paar godsdienstige missen en preken en wat romantisch gezever, gevolgd door nog wat kappen op walen (en linksen)? Niet geïnteresseerd.

Wie daarentegen over relevante onderwerpen wil discussieren en de zaken concreet geanalyseerd wil zien vanuit een soevereinistisch standpunt, komt beter naar Aalst ;)

Wat gebeurt daar misschien?

gorik
9 augustus 2005, 20:00
Wat gebeurt daar misschien?

Niets, Pelgrim was enkel aan het provoceren

Jong N-VA'er
9 augustus 2005, 20:01
en daarbij het bestuur van de wake bestaat ook niet volledig uit vb'ers

Maar het scheelt toch wel niet veel, dacht ik hé.
Heeft iemand een namenlijst ervan?

Jong N-VA'er
9 augustus 2005, 20:01
Niets, Pelgrim was enkel aan het provoceren

Ohw, tis maar dat Aalst niet zover hiervandaan is;-)

Pelgrim
11 augustus 2005, 14:29
Niets, Pelgrim was enkel aan het provoceren

'niets' is nogal weinig he. Debat en reflectie over de toekomst van Vlaanderen als staat en Europa als superstaat is toch wel 'iets' denk ik.

panzer
11 augustus 2005, 15:18
Dit handjevol op een totaal van 1 600 ondertekenaars (grosso modo VB'ers).

Er staan ook nog een heel aantal mensen op die noch lid van NVA, noch lid van het Vlaams Belang zijn hoor. Ikzelf behoor trouwens tot die groep!!

panzer
11 augustus 2005, 15:20
Ik ben dan op reis naar duitsland.

Ik ook. Ik zit de nacht ervoor nog in Keulen op de Wereldjongerendagen. Maar wij springen 's nachts de wagen in en racen dan recht naar Steenstrate!!

:-D :-D :-D

Hehe, gaat daar mor is boven!! ;-)

Ok, we komen niet te voet van Keulen, maar toch... :-D
Edit:After edit by panzer on 11-08-2005 at 16:25
Reason:
--------------------------------

Ik ben dan op reis naar duitsland.

Ik ook. Ik zit de nacht ervoor nog in Keulen op de Wereldjongerendagen. Maar wij springen 's nachts de wagen in en racen dan recht naar Steenstrate!!

:-D :-D :-D

Hehe, gaat daar mor is boven!! ;-)

Ok, we komen niet te voet van Keulen, maar toch... :-D

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik ben dan op reis naar duitsland.

Ik ook. Ik zit de nacht ervoor nog in Keulen op de Wereldjongerendagen. Maar wij springen 's nachts de wagen in en racen dan recht naar Steenstrate!!

:-D :-D :-D

Hehe, gaat daar mor is boven!! ;-)

jOOSt
11 augustus 2005, 17:15
Ik niet. Aan mij niet besteed al dat vlaggegedoe en gezang, maar misschien ga ik wel naar de Sociaal-Flamingantische Landdag.

Pelgrim
11 augustus 2005, 17:52
Ik niet. Aan mij niet besteed al dat vlaggegedoe en gezang, maar misschien ga ik wel naar de Sociaal-Flamingantische Landdag.

Dan moet ik u teleurstellen want ook bij ons zal ter afloop de Vlaamse Leeuw worden gezongen ;)

Praetorian
11 augustus 2005, 19:29
Een paar godsdienstige missen en preken en wat romantisch gezever, gevolgd door nog wat kappen op walen (en linksen)? Niet geïnteresseerd.

Wie daarentegen over relevante onderwerpen wil discussieren en de zaken concreet geanalyseerd wil zien vanuit een soevereinistisch standpunt, komt beter naar Aalst ;)Ik ga proberen naar de landdag te komen, daar zal tenminste iets inhoudelijks worden gezegd. Helaas volgende dag examen, dus het zal spannen.

panzer
14 augustus 2005, 17:01
Een paar godsdienstige missen en preken en wat romantisch gezever, gevolgd door nog wat kappen op walen (en linksen)? Niet geïnteresseerd.

Wie daarentegen over relevante onderwerpen wil discussieren en de zaken concreet geanalyseerd wil zien vanuit een soevereinistisch standpunt, komt beter naar Aalst ;)

Dit is toch grofweg met de bedoeling de Vlaamse Beweging te versplinteren...

Je gaat me toch niet vertellen dat die trefdag 'toevallig' op de 21e augustus is geplaatst!!

Ik heb geen enkel probleem met het innitiatief an sich, maar aan mensen die er een sport van maken de Vlaamse Beweging te verdelen heb ik een grondige hekel!

Pelgrim
14 augustus 2005, 22:44
Dit is toch grofweg met de bedoeling de Vlaamse Beweging te versplinteren...

Je gaat me toch niet vertellen dat die trefdag 'toevallig' op de 21e augustus is geplaatst!!

Ik heb geen enkel probleem met het innitiatief an sich, maar aan mensen die er een sport van maken de Vlaamse Beweging te verdelen heb ik een grondige hekel!

1: De reden waarom onze landdag ook op 21 augustus plaatsvindt heeft ten eerste te maken met een probleem met het afhuren van de zaal, en ten tweede een opportunistische keuze, dan zijn we zeker van een beetje media-aandacht ;)

Ik heb verder niks tegen de ijzerwake. Andere doelgroep trouwens. De landdag is voor de nogal linkse vlaamsgezinden, die waarschijnlijk sowieso al niet naar de wake zouden komen, en de rechtse flaminganten zouden ook al sowieso niet naar ons linkiewinkie gedoe komen.

2: Je aanklacht over de 'vlaamse beweging verdelen' zegt mij in het geheel niks, want ik ken de agenda die er achter schuilgaat: sluit u aan bij het VB. Sorry maar daar zijn de meningsverschillen veel te diep voor. Ik heb liever een verdeelde Vlaamse Beweging waar tenminste iets van discussie en debat bestaat dan een Vlaamse Beweging die volledig in handen is van een rechtse, conservatieve en op veel punten zelfs neoliberale kliek.

laat de Wake rustig zijn gang gaan en laat de Sociaal-Flaminganten rustig hun gang gaan. Verschillende doelgroepen.

panzer
15 augustus 2005, 00:24
Je aanklacht over de 'vlaamse beweging verdelen' zegt mij in het geheel niks, want ik ken de agenda die er achter schuilgaat: sluit u aan bij het VB.

Bullshit. We hebben vorige week nog samen aan tafel gezeten, en gij weet even goed als ik dat ik geen lid ben van het Belang of reclame maak voor het Belang. Akkoord, dat neemt mijn sympathie voor die partij niet weg, maar toch. Ik vind dat het eens hoog tijd wordt dat de spreekwoordelijke frank binnen de Vlaamse beweging valt, dat we het appart, elk met ons miezerig klein groepje niet kunnen!!! Dat we verdikke aan het zelfde zeel moeten trekken, omdat we los van elkaar nooit iets gaan gedaan krijgen.

Weet je, de IJzerbedevaart respecteer ik absoluut niet meer. Omdat het IJzerbedevaartcomité mijns inziens al haar idealen op een platte manier verkoopt (net als haar zerken trouwens).

Een links/progressieve flamingante trefdag is misschien niet mijn ding, maar het krijgt wel mijn respect. Je hoeft het niet op alle vlakken met mij eens te zijn om mijn respect te winnen. Consequent trouw blijven aan je ideeën daarentegen wel.

Ik begrijp persoonlijk niet waarom mensen die samen aan tafel kunnen zitten, en samen acties kunnen organiseren, niet naar elkaars ideeën zouden kunnen luisteren. Daarom hoeven we het nog niet eens te zijn met elkaar. Maar ik zie niet in waarom ik absoluut niet naar die trefdag zou willen gaan, ook al is het niet mijn ideeëngoed.

Zo iets op de dag van de IJzerwake zetten is dus mijns inziens zowel nutteloos als onverstandig.
Edit:After edit by panzer on 15-08-2005 at 01:27
Reason:
--------------------------------

Je aanklacht over de 'vlaamse beweging verdelen' zegt mij in het geheel niks, want ik ken de agenda die er achter schuilgaat: sluit u aan bij het VB.

Bullshit. We hebben vorige week nog samen aan tafel gezeten, en gij weet even goed als ik dat ik geen lid ben van het Belang of reclame maak voor het Belang. Akkoord, dat neemt mijn sympathie voor die partij niet weg, maar toch. Ik vind dat het eens hoog tijd wordt dat de spreekwoordelijke frank binnen de Vlaamse beweging valt, dat we het appart, elk met ons miezerig klein groepje niet kunnen!!! Dat we verdikke aan het zelfde zeel moeten trekken, omdat we los van elkaar nooit iets gaan gedaan krijgen.

Weet je, de IJzerbedevaart respecteer ik absoluut niet meer. Omdat het IJzerbedevaartcomité mijns inziens al haar idealen op een platte manier verkoopt (net als haar zerken trouwens).

Een links/progressieve flamingante trefdag is misschien niet mijn ding, maar het krijgt wel mijn respect. Je hoeft het niet op alle vlakken met mij eens te zijn om mijn respect te winnen. Consequent trouw blijven aan je ideeën daarentegen wel.

Ik begrijp persoonlijk niet waarom mensen die samen aan tafel kunnen zitten, en samen acties kunnen organiseren, niet naar elkaars ideeën zouden kunnen luisteren. Daarom hoeven we het nog niet eens te zijn met elkaar. Maar ik zie niet in waarom ik absoluut niet naar die trefdag zou willen gaan, ook al is het niet mijn ideeëngoed.

Zo iets op de dag van de IJzerwake zetten is dus mijns inziens zowel nutteloos als onverstandig.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Je aanklacht over de 'vlaamse beweging verdelen' zegt mij in het geheel niks, want ik ken de agenda die er achter schuilgaat: sluit u aan bij het VB.

Bullshit. We hebben vorige week nog samen aan tafel gezeten, en gij weet even goed als ik dat ik geen lid ben van het Belang of reclame maak voor het Belang. Akkoord, dat neemt mijn sympathie voor die partij niet weg, maar toch. Ik vind dat het eens hoog tijd wordt dat de spreekwoordelijke frank binnen de Vlaamse beweging valt, dat we het appart, elk met ons miezerig klein groepje niet kunnen!!! Dat we verdikke aan het zelfde zeel moeten trekken, omdat we los van elkaar nooit iets gaan gedaan krijgen.

Weet je, de IJzerbedevaart respecteer ik absoluut niet meer. Omdat het IJzerbedevaartcomité mijns inziens al haar idealen op een platte manier verkoopt (net als haar zerken trouwens).

Een links/progressieve flamingante trefdag is misschien niet mijn ding, maar het krijgt wel mijn respect. Je hoeft het niet op alle vlakken met mij eens te zijn om mijn respect te winnen. Consequent zijn daarentegen wel.

Ik begrijp persoonlijk niet waarom mensen die samen aan tafel kunnen zitten, en samen acties kunnen organiseren, niet naar elkaars ideeën zouden kunnen luisteren. Daarom hoeven we het nog niet eens te zijn met elkaar. Maar ik zie niet in waarom ik absoluut niet naar die trefdag zou willen gaan, ook al is het niet mijn ideeëngoed.

Zo iets op de dag van de IJzerwake zetten is dus mijns inziens zowel nutteloos als onverstandig.

Praetorian
15 augustus 2005, 01:19
Pelgrim snapt dat flamingantisme op zichzelf geen issue is, maar alleen kan verbonden worden aan een sociale strijd. Daarom gaat hij niet akkoord met de IJzerwake of met jou. Hij wil geen onafhankelijk Vlaanderen wanneer hij zijn ziel moet verkopen aan de duivel.

panzer
15 augustus 2005, 09:14
Pelgrim snapt dat flamingantisme op zichzelf geen issue is, maar alleen kan verbonden worden aan een sociale strijd. Daarom gaat hij niet akkoord met de IJzerwake of met jou. Hij wil geen onafhankelijk Vlaanderen wanneer hij zijn ziel moet verkopen aan de duivel.

Jeezes seg, da begint hier al voor een ander te denken ofwa??

En lees in godsnaam wat hierboven staat!!! Ik vraag helemaal NIET dat hij akkoord gaat met mij!! Mensen die zowel ja-knikken tegen progressief als tegen conservatief flamingantisme zijn gewoon ja-knikkers. Daar heb ik geen respect voor.

Ik vind het alleen dom dat je de mensen op deze manier niet de kans geeft om op zijn minst naar alle strekkingen binnen het flamingantisme te LUISTEREN. Ook al zijn er misschien niet veel mensen die beireid zijn naar mensen met een andere mening te luisteren.

Pelgrim
15 augustus 2005, 09:35
Bullshit. We hebben vorige week nog samen aan tafel gezeten, en gij weet even goed als ik dat ik geen lid ben van het Belang of reclame maak voor het Belang.

Dat weet ik, maar het komt steeds op dezelfde kwestie neer: de linkiewinkies zoals wij zijn verantwoordelijk voor van alles en nog wat in de Vlaamse Beweging.


Akkoord, dat neemt mijn sympathie voor die partij niet weg, maar toch. Ik vind dat het eens hoog tijd wordt dat de spreekwoordelijke frank binnen de Vlaamse beweging valt, dat we het appart, elk met ons miezerig klein groepje niet kunnen!!! Dat we verdikke aan het zelfde zeel moeten trekken, omdat we los van elkaar nooit iets gaan gedaan krijgen.


En wat betekent dat dan, concreet?


Weet je, de IJzerbedevaart respecteer ik absoluut niet meer. Omdat het IJzerbedevaartcomité mijns inziens al haar idealen op een platte manier verkoopt (net als haar zerken trouwens).


Daar zijn we het alleszins over eens ja ;)


Een links/progressieve flamingante trefdag is misschien niet mijn ding, maar het krijgt wel mijn respect. Je hoeft het niet op alle vlakken met mij eens te zijn om mijn respect te winnen. Consequent trouw blijven aan je ideeën daarentegen wel.


Daarom net zijn we met SFL begonnen, omdat we ons absoluut niet konden vinden in de richting die N-VA en VB ingeslagen zijn.


Ik begrijp persoonlijk niet waarom mensen die samen aan tafel kunnen zitten, en samen acties kunnen organiseren, niet naar elkaars ideeën zouden kunnen luisteren. Daarom hoeven we het nog niet eens te zijn met elkaar. Maar ik zie niet in waarom ik absoluut niet naar die trefdag zou willen gaan, ook al is het niet mijn ideeëngoed.


Altijd welkom, het is trouwens niet op dezelfde uren. Onze zaak begint rond twee uur.

Pelgrim
15 augustus 2005, 09:43
En lees in godsnaam wat hierboven staat!!! Ik vraag helemaal NIET dat hij akkoord gaat met mij!! Mensen die zowel ja-knikken tegen progressief als tegen conservatief flamingantisme zijn gewoon ja-knikkers. Daar heb ik geen respect voor.

Ik vind het alleen dom dat je de mensen op deze manier niet de kans geeft om op zijn minst naar alle strekkingen binnen het flamingantisme te LUISTEREN. Ook al zijn er misschien niet veel mensen die beireid zijn naar mensen met een andere mening te luisteren.


Ik lees elke week 't Pallieterke, dus ik denk dat ik toch wel minstens interesse heb in wat de rechterzijde allemaal te vertellen heb (al heb ik elke week opnieuw wel zin om tien lezersbrieven te schrijven...)
En uiteraard is het goed dat er tenminste een open debat bestaat tussen de groeperingen.

Nogmaals, overigens: de voorname reden om onze trefdag ook op de 21ste te doen is omdat er dan tenminste een (beperkte) media aandacht is. We zijn net iets te klein om op pakweg de veertiende een landdag te organiseren en dan in de gazetten te komen, door het op de 21ste te doen kunnen we een beetje profiteren van de aandacht die de Wake krijgt ;)

Trouwens, wat op de landdag besproken wordt kan je nadien in tekstvorm lezen op onze site. Wie dus op de Wake was kan nadien nog wel de algemene lijnen van wat er besproken werd op de Trefdag te weten komen.

panzer
15 augustus 2005, 10:06
Altijd welkom, het is trouwens niet op dezelfde uren. Onze zaak begint rond twee uur.

Ja, kzit al op de IJzewake dan é, pippo!! :-D

Praetorian
15 augustus 2005, 10:13
Jeezes seg, da begint hier al voor een ander te denken ofwa??

En lees in godsnaam wat hierboven staat!!! Ik vraag helemaal NIET dat hij akkoord gaat met mij!! Mensen die zowel ja-knikken tegen progressief als tegen conservatief flamingantisme zijn gewoon ja-knikkers. Daar heb ik geen respect voor.

Ik vind het alleen dom dat je de mensen op deze manier niet de kans geeft om op zijn minst naar alle strekkingen binnen het flamingantisme te LUISTEREN. Ook al zijn er misschien niet veel mensen die beireid zijn naar mensen met een andere mening te luisteren.Ik spreek nu gewoon voor mij persoonlijk: ik word liever zelfmoordterrorist dan dat ik zal samenwerken met een KVHV'er.

Niets persoonlijks, ik vind het zelfs opmerkelijk dat je relatief tolerant tegenover sociaalflaminganten staat.

panzer
15 augustus 2005, 10:25
Ik spreek nu gewoon voor mij persoonlijk: ik word liever zelfmoordterrorist dan dat ik zal samenwerken met een KVHV'er.

Zeer verstandig... , nog eerder onschuldige mensen laten sterven dan te willen praten met iemand waar je het niet mee eens bent. Bovenstaande uitspraak vind ik roduit loos, én dom!!

Niets persoonlijks, ik vind het zelfs opmerkelijk dat je relatief tolerant tegenover sociaalflaminganten staat.

Ken jij eigenlijk persoonlijk KVHV-ers?? Of ga je nu gewoon verder op wat je leest op de websites van LSP en ALS??
Edit:After edit by panzer on 15-08-2005 at 11:27
Reason:
--------------------------------

Ik spreek nu gewoon voor mij persoonlijk: ik word liever zelfmoordterrorist dan dat ik zal samenwerken met een KVHV'er.

Zeer verstandig... , nog eerder onschuldige mensen laten sterven dan te willen praten met iemand waar je het niet mee eens bent. Bovenstaande uitspraak vind ik roduit loos, én dom!!

Niets persoonlijks, ik vind het zelfs opmerkelijk dat je relatief tolerant tegenover sociaalflaminganten staat.

Ken jij eigenlijk persoonlijk KVHV-ers?? Of ga je nu gewoon verder op wat je leest op de websites van LSP en ALS??

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik spreek nu gewoon voor mij persoonlijk: ik word liever zelfmoordterrorist dan dat ik zal samenwerken met een KVHV'er.

Zeer verstandig... omdat jij een hekel het aan KVHV-ers, onschuldige mensen laten sterven. De bovenstaande uitspraak vind ik roduit loos.

Niets persoonlijks, ik vind het zelfs opmerkelijk dat je relatief tolerant tegenover sociaalflaminganten staat.

Ken jij eigenlijk persoonlijk KVHV-ers?? Of ga je nu gewoon verder op wat je leest op de websites van LSP en ALS??

Praetorian
15 augustus 2005, 11:01
Zeer verstandig... , nog eerder onschuldige mensen laten sterven dan te willen praten met iemand waar je het niet mee eens bent. Bovenstaande uitspraak vind ik roduit loos, én dom!!



Ken jij eigenlijk persoonlijk KVHV-ers?? Of ga je nu gewoon verder op wat je leest op de websites van LSP en ALS??
Was dan ook een ironische uitdrukking om een schakering te tonen.

Nee, Tom Vandendriessche, ex-praeses van de gentse afdeling, is niet alleen iemand die iedereen lastigvalt op universiteitsfora maar heeft ook al eens mij bedreigd om op mijn bakkes te slaan.

panzer
15 augustus 2005, 13:28
Was dan ook een ironische uitdrukking om een schakering te tonen.

Nee, Tom Vandendriessche, ex-praeses van de gentse afdeling, is niet alleen iemand die iedereen lastigvalt op universiteitsfora maar heeft ook al eens mij bedreigd om op mijn bakkes te slaan.

't Is niet omdat de Sloef u bedreigt dat elke KVHV-er dat gaat doen é mijnen beste.

Trouwens, ben je nu zeker dat je het hele plaatje laat zien? Ik kan me van hem moeilijk voorstellen dat hij mensen bedreigt alleen maar omwille van het feit dat ze zijn mening niet delen.
Edit:After edit by panzer on 15-08-2005 at 14:30
Reason:
--------------------------------

Was dan ook een ironische uitdrukking om een schakering te tonen.

Nee, Tom Vandendriessche, ex-praeses van de gentse afdeling, is niet alleen iemand die iedereen lastigvalt op universiteitsfora maar heeft ook al eens mij bedreigd om op mijn bakkes te slaan.

't Is niet omdat de Sloef u bedreigt dat elke KVHV-er dat gaat doen é mijnen beste.

Trouwens, ben je nu zeker dat je het hele plaatje laat zien? Ik kan me van hem moeilijk voorstellen dat hij mensen bedreigt alleen maar omwille van het feit dat ze zijn mening niet delen.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Was dan ook een ironische uitdrukking om een schakering te tonen.

Nee, Tom Vandendriessche, ex-praeses van de gentse afdeling, is niet alleen iemand die iedereen lastigvalt op universiteitsfora maar heeft ook al eens mij bedreigd om op mijn bakkes te slaan.

't Is niet omdat de Sloef u bedreigt dat elke KVHV-er dat gaat doen é mijnen beste.

Praetorian
15 augustus 2005, 13:32
't Is niet omdat de Sloef u bedreigt dat elke KVHV-er dat gaat doen é mijnen beste.Heb nog nooit geweten dat een praeses van een normale studentenvereniging mij heeft bedreigd.8)

Zoals ik zei: niets persoonlijks, dus hopelijk identificeer jij jezelf niet teveel met het KVHV.

Praetorian
15 augustus 2005, 13:34
Trouwens, ben je nu zeker dat je het hele plaatje laat zien? Ik kan me van hem moeilijk voorstellen dat hij mensen bedreigt alleen maar omwille van het feit dat ze zijn mening niet delen.
Het plaatje is dat niemand hem wil op een studentenforum, we hebben hem al een dozijn keer gevraagd om niet meer terug te komen, want hij wil toch alleen maar rel schoppen. Natuurlijk dat hij zich dan provocerend zal gedragen door toch te blijven en nog wat uitlatingen te doen, waardoor de boel escaleert.

Laatste maanden trouwens geen last meer gehad van hem, iedereen is weer gelukkig.
Edit:After edit by Praetorian on 15-08-2005 at 14:35
Reason:
--------------------------------


Trouwens, ben je nu zeker dat je het hele plaatje laat zien? Ik kan me van hem moeilijk voorstellen dat hij mensen bedreigt alleen maar omwille van het feit dat ze zijn mening niet delen.
Het plaatje is dat niemand hem wil op een studentenforum, we hebben hem al een dozijn keer gevraagd om niet meer terug te komen, want hij wil toch alleen maar rel schoppen. Natuurlijk dat hij zich dan provocerend zal gedragen door toch te blijven en nog wat uitlatingen te doen, waardoor de boel escaleert.

Laatste maanden trouwens geen last meer gehad van hem, iedereen is weer gelukkig.
Edit:After edit by Praetorian on 15-08-2005 at 14:34
Reason:
--------------------------------


Trouwens, ben je nu zeker dat je het hele plaatje laat zien? Ik kan me van hem moeilijk voorstellen dat hij mensen bedreigt alleen maar omwille van het feit dat ze zijn mening niet delen.
Het plaatje is dat niemand hem wil op een studentenforum, we hebben hem al een dozijn keer gevraagd om niet meer terug te komen, want hij wil toch alleen maar rel schoppen. Natuurlijk dat hij zich dan provocerend zal gedragen door toch te blijven en nog wat uitlatingen te doen, waardoor de boel escaleert.

Laatste maanden trouwens geen last meer gehad met hem, iedereen is weer gelukkig.

Before any edits, post was:
--------------------------------


Trouwens, ben je nu zeker dat je het hele plaatje laat zien? Ik kan me van hem moeilijk voorstellen dat hij mensen bedreigt alleen maar omwille van het feit dat ze zijn mening niet delen.
Het plaatje is dat niemand hem wil op een studentenforum, we hebben hem al een dozijn keer gevraagd om niet meer terug te komen, want hij wil toch alleen maar rel schoppen. Natuurlijk dat hij zich dan provocerend zal gedragen door toch te blijven en nog wat uitlatingen te doen, waardoor de boel escaleert.

panzer
15 augustus 2005, 13:34
Heb nog nooit geweten dat een praeses van een normale studentenvereniging mij heeft bedreigd.8)

Zoals ik zei: niets persoonlijks, dus hopelijk identificeer jij jezelf niet teveel met het KVHV.

Toch wel. Ik sta 100% achter de officiële standpunten van het KVHV. Maar die zeggen nergens dat je mensen mag/moet bedreigen.

Pelgrim
15 augustus 2005, 13:40
Laten we niet te veralgemenend gaan denken he. Ik heb persoonlijk al NSV'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al BUB'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al LSP'ers en PVDA'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn.

panzer
15 augustus 2005, 13:45
Amen

En zo lang iedereen op een waardige manier, consequent blijft vechten voor zijn ideeën, krijgt hij/zij mijn respect.

Zo lang ze zich hierbij niet verlagen tot scheldpartijen of nodeloos geweld tenminste.
Edit:After edit by panzer on 15-08-2005 at 14:48
Reason:
--------------------------------

Amen

En zo lang iedereen op een waardige manier, consequent blijft vechten voor zijn ideeën, krijgt hij/zij mijn respect.

Zo lang ze zich hierbij niet verlagen tot scheldpartijen of nodeloos geweld tenminste.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Amen

Praetorian
15 augustus 2005, 13:46
Laten we niet te veralgemenend gaan denken he. Ik heb persoonlijk al NSV'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al BUB'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al LSP'ers en PVDA'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn.Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties. Het ideologische water is veel te diep. Solidarisme vloekt met marxisme ;).

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.
Edit:After edit by Praetorian on 15-08-2005 at 14:47
Reason:
--------------------------------

Laten we niet te veralgemenend gaan denken he. Ik heb persoonlijk al NSV'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al BUB'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al LSP'ers en PVDA'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn.Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties. Het ideologische water is veel te diep. Solidarisme vloekt met marxisme ;).

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Laten we niet te veralgemenend gaan denken he. Ik heb persoonlijk al NSV'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al BUB'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn, en ik heb al LSP'ers en PVDA'ers ontmoet die best toffe en genuanceerde mensen zijn.Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties.

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.

panzer
15 augustus 2005, 13:49
Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties. Het ideologische water is veel te diep. Solidarisme vloekt met marxisme ;).

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.

En daarom ben ik absoluut geen Marxist!! :-D

Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet tot een Godsvrede kan komen, of wel?

Gewoon even de ideologische twisten aan de kant zetten, en gaan voor wat we allemaal willen: De Vlaamse onafhankelijkheid.

De rest vechten we daarna wel uit.
Edit:After edit by panzer on 15-08-2005 at 14:51
Reason:
--------------------------------

Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties. Het ideologische water is veel te diep. Solidarisme vloekt met marxisme ;).

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.

En daarom ben ik absoluut geen Marxist!! :-D

Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet tot een Godsvrede kan komen, of wel?

Gewoon even de ideologische twisten aan de kant zetten, en gaan voor wat we allemaal willen: De Vlaamse onafhankelijkheid.

De rest vechten we daarna wel uit.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties. Het ideologische water is veel te diep. Solidarisme vloekt met marxisme ;).

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.

En daarom ben ik absoluut geen Marxist!! :-D

Praetorian
15 augustus 2005, 13:57
En daarom ben ik absoluut geen Marxist!! :-D

Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet tot een Godsvrede kan komen, of wel?

Gewoon even de ideologische twisten aan de kant zetten, en gaan voor wat we allemaal willen: De Vlaamse onafhankelijkheid.

De rest vechten we daarna wel uit.
Wel, ik geloof in de 'klassenstrijd' (over de semantiek van het woord wil ik nu niet verder gaan). En wanneer er bij een Vlaamse onafhankelijkheid er gewoon een nieuwe elite wordt geïnstalleerd, dan heb ik niet veel aan die Vlaamse staat, en dan begint mijn gevecht opnieuw.

panzer
15 augustus 2005, 14:53
Ja, ok. Hierover wil ik gerust met u een discussie aangaan maar ik vrees dat we dan helemaal off topic gaan geraken.

Misschien een nieuwe thread?

Trouwens, is Sinn Fein communistisch? Dat wist ik niet.
Edit:After edit by panzer on 15-08-2005 at 15:54
Reason:
--------------------------------

Ja, ok. Hierover wil ik gerust met u een discussie aangaan maar ik vrees dat we dan helemaal off topic gaan geraken.

Misschien een nieuwe thread?

Trouwens, is Sinn Fein communistisch? Dat wist ik niet.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ja, ok. Hierover wil ik gerust met u een discussie aangaan maar ik vrees dat we dan helemaal off topic gaan geraken.

Misschien een nieuwe thread?

Trouwens, is Sin Fean communistisch? Dat wist ik niet.

Praetorian
15 augustus 2005, 15:01
Vroeger waren het marxisten, nu blijven ze in de traditie van Connolly. Reformisme zonder echt "soft" te worden zoals de sociaal-democraten. Marxistische these blijft wel nog altijd een centraal punt.

Maw: geen dogmatische kijk maar toch links, perfect voor mij.

http://www.marxists.org/archive/connolly/1908/04/sinnfein.htm
Edit:After edit by Praetorian on 15-08-2005 at 16:03
Reason:
--------------------------------

Vroeger waren het marxisten, nu blijven ze in de traditie van Connolly. Reformisme zonder echt "soft" te worden zoals de sociaal-democraten. Marxistische these blijft wel nog altijd een centraal punt.

Maw: geen dogmatische kijk maar toch links, perfect voor mij.

http://www.marxists.org/archive/connolly/1908/04/sinnfein.htm

Before any edits, post was:
--------------------------------

Vroeger waren het marxisten, nu blijven ze in de traditie van Connolly. Reformisme zonder echt "soft" te worden zoals de sociaal-democraten. Marxistische these blijft wel nog altijd een centraal punt.

Maw: geen dogmatische kijk maar toch links, perfect voor mij.

Pelgrim
15 augustus 2005, 15:51
Dat ontken ik ook niet, maar ik weiger pertinent om mee te werken met die organisaties. Het ideologische water is veel te diep. Solidarisme vloekt met marxisme ;).

Daarom dat ik zeg tegen panzer dat het niets persoonlijks is.

Geloof me vrij, ik ga geen enkele discussie uit de weg. Maar voor persoonlijke gevechten ben ik niet te vinden. Zelfs als ik De Winter tegenkwam op café zou ik hem nog een hand geven en er mee praten.


Vroeger waren het marxisten, nu blijven ze in de traditie van Connolly. Reformisme zonder echt "soft" te worden zoals de sociaal-democraten. Marxistische these blijft wel nog altijd een centraal punt.

Maw: geen dogmatische kijk maar toch links, perfect voor mij.

http://www.marxists.org/archive/connolly/1908/04/sinnfein.htm

Hoe sterk is de katholieke invloed eigenlijk nog bij de Ierse nationalisten?

van Maerlant
20 augustus 2005, 21:01
Morgen ijzerwake!
Ik ga, mijn plaats op de bus is gereserveerd. Is er een herkenningsteken waarmee we afspreken of zo?

Schavuit
21 augustus 2005, 16:06
ben juist terug van de wake en het was schitterend

wel lollig in het begin dat incident met die kerel die in ze'n bloot bovenlijf met belgische driekleur erop geschilderd probeerde de wake te verstoren, gelukkig waren de ordediensten er snel bij om die provocateur te verwijderen :-D

enige minpunt was in feite het weer, maar ja, beetje regen kan geen kwaad :-)
Edit:After edit by Schavuit on 21-08-2005 at 17:07
Reason:
--------------------------------

ben juist terug van de wake en het was schitterend

wel lollig in het begin dat incident met die kerel die in ze'n bloot bovenlijf met belgische driekleur erop geschilderd probeerde de wake te verstoren, gelukkig waren de ordediensten er snel bij om die provocateur te verwijderen :-D

enige minpunt was in feite het weer, maar ja, beetje regen kan geen kwaad :-)

Before any edits, post was:
--------------------------------

ben juist terug van de wake en het was schitterend

wel lollig in het begin dat incident met die kerel die in zo'n bloot bovenlijf met belgische driekleur erop geschilderd probeerde de wake te verstoren, gelukkig waren de ordediensten er snel bij om die provocateur te verwijderen :-D

enige minpunt was in feite het weer, maar ja, beetje regen kan geen kwaad :-)

Ambiorix
21 augustus 2005, 16:13
ben ook juist terug, en heb er van genoten.

Volgend jaar, zeker meer van dat!

Ambiorix
21 augustus 2005, 16:17
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050821ijzerwake/index.html

VIDEO http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050821ijzerwake/index.html?video_1
mooie samenvatting (wauw, vrt!).
Edit:After edit by Ambiorix on 21-08-2005 at 17:20
Reason:
--------------------------------

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050821ijzerwake/index.html

VIDEO http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050821ijzerwake/index.html?video_1
mooie samenvatting (wauw, vrt!).

Before any edits, post was:
--------------------------------

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050821ijzerwake/index.html
mooie samenvatting (wauw, vrt!).

C uit W
21 augustus 2005, 16:22
Idd, als je die vergelijkt met de anti-propaganda van de vtm.
Zou de vrt gemist hebben?

van Maerlant
21 augustus 2005, 18:26
Ik ben een halfuurtje terug, en ik moet zeggen dat het een fijne dag was.
Hebben de andere Wakegangers geen jonge gast in een rood shirt met witte mouwen gezien? Hij droeg een Vlaamse Leeuw aan een stok.

Juist, het is de van Maerlant!

Praetorian
21 augustus 2005, 19:13
Geloof me vrij, ik ga geen enkele discussie uit de weg. Maar voor persoonlijke gevechten ben ik niet te vinden. Zelfs als ik De Winter tegenkwam op café zou ik hem nog een hand geven en er mee praten.




Hoe sterk is de katholieke invloed eigenlijk nog bij de Ierse nationalisten?
Ik niet, principiële kwestie. Dewinter heeft evenveel met het flamingantisme te maken als Paisley met het republikanisme ;).

Dit is geen ontwijkend antwoord: bijna elke Ier is nog katholiek, maar weerhoudt ze niet om toch dergelijke stelling in te nemen. De godsdienst is dan ook een symbool van vrijheid en zelfbeschikking. Toen de priesters weigerden nog een mis voor te dragen voor Sinn Fein-leden (dat was rond 1930-1935), bleven ze gewoon weg.

Volksstormer
22 augustus 2005, 17:04
Wie vorige week de film Michael Collins heeft gezien, weet wat de inzet van de Ierse nationalisten is: nationale bevrijdingsstrijd, een Ierse Republiek.

"Theologische" uiteenzettingen hetzij van marxisten, hetzij van katholieke kwezels zullen de gewone Ier worst wezen!

Volksstormer
22 augustus 2005, 17:09
Ik niet, principiële kwestie. Dewinter heeft evenveel met het flamingantisme te maken als Paisley met het republikanisme ;).

Uit welk universum kom jij? :roll:

Is het nu eindelijk bewezen dat marxisme de waarneming vertroebelt?
Edit:After edit by Volksstormer on 22-08-2005 at 18:09
Reason:
--------------------------------

Ik niet, principiële kwestie. Dewinter heeft evenveel met het flamingantisme te maken als Paisley met het republikanisme ;).

Uit welk universum kom jij? :roll:

Is het nu eindelijk bewezen dat marxisme de waarneming vertroebelt?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik niet, principiële kwestie. Dewinter heeft evenveel met het flamingantisme te maken als Paisley met het republikanisme ;).

Uit welk universum kom jij? :roll:

Is het nu bewezen dat marxisme de waarneming vertroebelt?

Ambiorix
22 augustus 2005, 17:09
Wie vorige week de film Michael Collins heeft gezien, weet wat de inzet van de Ierse nationalisten is: nationale bevrijdingsstrijd, een Ierse Republiek.

"Theologische" uiteenzettingen hetzij van marxisten, hetzij van katholieke kwezels zullen de gewone Ier worst wezen!
ok, maar ze kregen (eerlijk is eerlijk) ook hulp van die marxisten ; kijk maar naar Connoly (die van een arbeiders-strijder evolueerde naar iers nationalist)

Pelgrim
22 augustus 2005, 17:11
Uit welk universum kom jij? :roll:

Is het nu eindelijk bewezen dat marxisme de waarneming vertroebelt?

Wat praetorian waarschijnlijk bedoelde is dat je flamingantisme evenmin kan vereenzelvigen met Dewinter dan dat je Paisley kan vereenzelvigen met de ierse republikeinen.

Volksstormer
22 augustus 2005, 17:24
Ik lees hier zoveel onzin dat ik het bondig zal proberen formuleren: met "sociaalflaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat zij niet-marxistische, niet-dogmatische socialisten zijn - maar met trotskisten is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.

Pelgrim
22 augustus 2005, 18:28
Helaas voor u we zijn wel Marxisten ;)

Maar geen Leninisten.

instromaniac
23 augustus 2005, 10:52
Ik lees hier zoveel onzin dat ik het bondig zal proberen formuleren: met "sociaalflaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat zij niet-marxistische, niet-dogmatische socialisten zijn - maar met trotskisten is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.
Ik zal het ook even bondig formuleren: met "rechtse flaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat ze niet-dogmatische fascisten of staatsnationalisten zijn - maar met Voorpost en IJzerwakekrapuul dat tegenstanders of provocateurs fysiek mishandelt op een dag dat nota bene draait om het ijzermanifest (vrede, remember), is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.

Wees maar fier op jullie IJzerwake, voor de zoveelste keer is de Vlaamse Beweging belachelijk gemaakt door schorriemorrie dat z'n vuisten niet kan beheersen. Alsof je daarmee mensen zal winnen voor ons streefdoel. Al het werk gedaan door de VVB, OVV, TAK, N-VA, VB, Meervoud, enz. wordt weer even verpest door die idioten.
Een dikke merci, doe zo verder.
Edit:After edit by instromaniac on 23-08-2005 at 11:52
Reason:
--------------------------------

Ik lees hier zoveel onzin dat ik het bondig zal proberen formuleren: met "sociaalflaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat zij niet-marxistische, niet-dogmatische socialisten zijn - maar met trotskisten is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.
Ik zal het ook even bondig formuleren: met "rechtse flaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat ze niet-dogmatische fascisten of staatsnationalisten zijn - maar met Voorpost en IJzerwakekrapuul dat tegenstanders of provocateurs fysiek mishandelt op een dag dat nota bene draait om het ijzermanifest (vrede, remember), is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.

Wees maar fier op jullie IJzerwake, voor de zoveelste keer is de Vlaamse Beweging belachelijk gemaakt door schorriemorrie dat z'n vuisten niet kan beheersen. Alsof je daarmee mensen zal winnen voor ons streefdoel. Al het werk gedaan door de VVB, OVV, TAK, N-VA, VB, Meervoud, enz. wordt weer even verpest door die idioten.
Een dikke merci, doe zo verder.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik lees hier zoveel onzin dat ik het bondig zal proberen formuleren: met "sociaalflaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat zij niet-marxistische, niet-dogmatische socialisten zijn - maar met trotskisten is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.
Ik zal het ook even bondig formuleren: met "rechtse flaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat ze niet-dogmatische fascisten of staatsnationalisten zijn - maar met Voorpost en IJzerwakekrapuul dat tegenstanders of provocateurs fysiek mishandeld op een dag dat nota bene draait om het ijzermanifest (vrede, remember), is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.

Wees maar fier op jullie IJzerwake, voor de zoveelste keer is de Vlaamse Beweging belachelijk gemaakt door schorriemorrie dat z'n vuisten niet kan beheersen. Alsof je daarmee mensen zal winnen voor ons streefdoel. Al het werk gedaan door de VVB, OVV, TAK, N-VA, VB, Meervoud, enz. wordt weer even verpest door die idioten.
Een dikke merci, doe zo verder.

Ambiorix
24 augustus 2005, 22:46
Ik zal het ook even bondig formuleren: met "rechtse flaminganten" kan eventueel gepraat worden - op voorwaarde dat ze niet-dogmatische fascisten of staatsnationalisten zijn - maar met Voorpost en IJzerwakekrapuul dat tegenstanders of provocateurs fysiek mishandelt op een dag dat nota bene draait om het ijzermanifest (vrede, remember), is elke samenwerking bij voorbaat uitgesloten.

leuke noot: Voorpost heeft de slachtoffers beschermd voor meer letsels;-)


Wees maar fier op jullie IJzerwake, voor de zoveelste keer is de Vlaamse Beweging belachelijk gemaakt door schorriemorrie dat z'n vuisten niet kan beheersen. Alsof je daarmee mensen zal winnen voor ons streefdoel. Al het werk gedaan door de VVB, OVV, TAK, N-VA, VB, Meervoud, enz. wordt weer even verpest door die idioten.
Een dikke merci, doe zo verder.
ah, je bedoelt VVB-Antwerpen, VVB-Hamme, VVB-Nijlen, etc etc die op de .. IJzerwake waren?
je bedoelt TAK... dat op de IJzerwake was?
je bedoelt Mark Demesmaeker, NVA'ers van hier op't forum, etc etc .. die op de Ijzerwake waren?
je bedoelt het Vlaams Neutraal Ziekenfonds.. dat op de Ijzerwake was?

stop de vooroordelen instromniac, en amuseer je volgende week maar op de bedevaart waar de NVA top achteraan gaat staan:lol:

instromaniac
25 augustus 2005, 11:11
Ik ga ook niet naar zo'n saaie bedoening als de IJzerbedevaart.

Tja, als dat waar is is dat nobel van Voorpost, helaas kunnen ze op andere momenten ook niet altijd hun vuisten in bedwang houden. Hopelijk zetten ze dit voort wat ze deden op de wake, dan krijgen ze zeker respect van mij.

En het is niet omdat iemand aanwezig is op de wake dat hij/zij mede schuldig is aan de daden van die enkele agressievelingen. Wat me wel stoort is dat zo'n zaken gebeuren op de wake en dat ik tot nog toe geen verontschuldigingen heb gehoord. Misschien zouden ze beter, net zoals bij de bedevaart, het agressief krapuul weren van zo'n evenementen, zodat ze de Vlaamse Beweging niet opnieuw belachelijk kunnen maken.

En vooroordelen heb ik niet, ik heb al zelf ondervonden hoe sommige extreem-rechts VL-nationalisten hun handen niet thuis kunnen houden

C uit W
25 augustus 2005, 12:13
En het is niet omdat iemand aanwezig is op de wake dat hij/zij mede schuldig is aan de daden van die enkele agressievelingen.

Wat zit je dan te zeggen over het goeie werk vernielen? Het waren toch enkele agressievelingen?...

Wat me wel stoort is dat zo'n zaken gebeuren op de wake en dat ik tot nog toe geen verontschuldigingen heb gehoord.
Wat wil je horen?
'Sorry dat we die relschoppers van het podium hebben gehaald omdat ze onze wake wilden verstoren met inhoudloos geschreeuw.'?

Misschien zouden ze beter, net zoals bij de bedevaart, het agressief krapuul weren van zo'n evenementen, zodat ze de Vlaamse Beweging niet opnieuw belachelijk kunnen maken. Het is net de bedevaart die de vlaamse beweging belachelijk maakt, verdeelt en uitsluit.

En vooroordelen heb ik niet, ik heb al zelf ondervonden hoe sommige extreem-rechts VL-nationalisten hun handen niet thuis kunnen houden
Gij lekker ding ;)

Flandriar
25 augustus 2005, 12:55
Jah, je bedoelt VVB-Antwerpen, VVB-Hamme, VVB-Nijlen, etc etc die op de .. IJzerwake waren?
je bedoelt TAK... dat op de IJzerwake was?
je bedoelt Mark Demesmaeker, NVA'ers van hier op't forum, etc etc .. die op de Ijzerwake waren?
je bedoelt het Vlaams Neutraal Ziekenfonds.. dat op de Ijzerwake was?

stop de vooroordelen instromniac, en amuseer je volgende week maar op de bedevaart waar de NVA top achteraan gaat staan:lol:

Grosso modo VB'ers op Wake, zal iemand dat ontkennen?

panzer
25 augustus 2005, 13:00
Grosso modo VB'ers op Wake, zal iemand dat ontkennen?

Dus u denkt dat er zich op de IJzerwake meer mensen mét een lidkaart van het Vlaams Belang, dan zonder bevonden?

Eerlijk gezegd, ik weet het niet...

Er op stemmen is natuurlijk een andere zaak. Maar stemming blijft natuurlijk geheim. Eén ding is wel zeker, aan de standpunten die op de IJzerwake worden verkondigd, is tot nu toe nog maar één partij hondstrouw gebleven. En dat is, ... inderdaad... het Vlaams Belang.

panzer
25 augustus 2005, 13:02
ah, je bedoelt VVB-Antwerpen, VVB-Hamme, VVB-Nijlen, etc etc die op de .. IJzerwake waren?
je bedoelt TAK... dat op de IJzerwake was?
je bedoelt Mark Demesmaeker, NVA'ers van hier op't forum, etc etc .. die op de Ijzerwake waren?
je bedoelt het Vlaams Neutraal Ziekenfonds.. dat op de Ijzerwake was?


En je vergeet de BUB nog é! Die waren dit jaar ook op de IJzerwake. Heel even althans!! :lol: :lol:

Ambiorix
25 augustus 2005, 13:21
En je vergeet de BUB nog é! Die waren dit jaar ook op de IJzerwake. Heel even althans!! :lol: :lol:
weliswaar een éenkoppige delegatie;-) (van die twee was er maar éen BUB'er naar het schijnt)

Praetorian
25 augustus 2005, 13:52
Wie vorige week de film Michael Collins heeft gezien, weet wat de inzet van de Ierse nationalisten is: nationale bevrijdingsstrijd, een Ierse Republiek.

"Theologische" uiteenzettingen hetzij van marxisten, hetzij van katholieke kwezels zullen de gewone Ier worst wezen!Sinn Fein werd juist groot wanneer ze ook een sociale beweging werden, tijdens de Paasopstand was niemand geïnteresseerd in de romantische nationalisten. Het was maar nadat Connolly's gedachtegoed werd verspreid, de steden zich schaarden achter Sinn Fein. Daarom dat ook mensen zoals De Valera stikjaloers waren en doelbewust stuurden naar een scheuring. Iets wat op lange termijn dan ook niet lukte, Sinn Fein werd sterker en sterker, en alleen de semi-staat Ierse Vrijstaat kon een definitieve deling veroorzaken. De Valera is voor mij dan ook een triest figuur, klassiek voorbeeld van rechts-nationalisme dat geen sociale inhoud duldt maar alleen strijdt voor eigen machtspelletjes.
Edit:After edit by Praetorian on 25-08-2005 at 14:53
Reason:
--------------------------------

Wie vorige week de film Michael Collins heeft gezien, weet wat de inzet van de Ierse nationalisten is: nationale bevrijdingsstrijd, een Ierse Republiek.

"Theologische" uiteenzettingen hetzij van marxisten, hetzij van katholieke kwezels zullen de gewone Ier worst wezen!Sinn Fein werd juist groot wanneer ze ook een sociale beweging werden, tijdens de Paasopstand was niemand geïnteresseerd in de romantische nationalisten. Het was maar nadat Connolly's gedachtegoed werd verspreid, de steden zich schaarden achter Sinn Fein. Daarom dat ook mensen zoals De Valera stikjaloers waren en doelbewust stuurden naar een scheuring. Iets wat op lange termijn dan ook niet lukte, Sinn Fein werd sterker en sterker, en alleen de semi-staat Ierse Vrijstaat kon een definitieve deling veroorzaken. De Valera is voor mij dan ook een triest figuur, klassiek voorbeeld van rechts-nationalisme dat geen sociale inhoud duldt maar alleen strijdt voor eigen machtspelletjes.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Wie vorige week de film Michael Collins heeft gezien, weet wat de inzet van de Ierse nationalisten is: nationale bevrijdingsstrijd, een Ierse Republiek.

"Theologische" uiteenzettingen hetzij van marxisten, hetzij van katholieke kwezels zullen de gewone Ier worst wezen!Sinn Fein werd juist groot wanneer ze ook een sociale beweging werden, tijdens de Paasopstand was niemand geïnteresseerd in de romantische nationalisten. Het was maar nadat Connolly's gedachtegoed werd verspreid, de steden zich schaarden achter Sinn Fein. Daarom dat ook mensen zoals De Valera stukjaloers waren en doelbewust stuurden naar een scheuring. Iets wat op lange termijn dan ook niet lukte, Sinn Fein werd sterker en sterker, en alleen de semi-staat Ierse Vrijstaat kon een definitieve deling veroorzaken. De Valera is voor mij dan ook een triest figuur, klassiek voorbeeld van rechts-nationalisme dat geen sociale inhoud duldt maar alleen strijdt voor eigen machtspelletjes.

Pelgrim
25 augustus 2005, 15:49
Het gaat trouwens niet om 'theologische uiteenzettingen van marxisten', geen enkele beweging kan groot worden door zich met academische theorieën bezig te houden. Het gaat om een concrete sociale visie die nauw aansluit bij de realiteit die de arme (ierse) werkmens ondervond/vindt, het gaat om de concrete belangen van het gewone volk.

Het enige wat het grootste deel van de Vlaamse beweging doet tegenwoordig is de neoliberale tenoren naäpen.

instromaniac
25 augustus 2005, 23:11
Wat zit je dan te zeggen over het goeie werk vernielen? Het waren toch enkele agressievelingen?...

Voor waarschijnlijk alle flaminganten verandert zoiets natuurlijk niets maar voor buitenstaanders komt dit over alsof de Vlaamse Beweging een agressieve bedoening is, en bovendien is het weer een argument van onze tegenstanders om ons te nazificeren. Dus naar de buitenwereld toe is het niet bepaald goede reclame.


Wat wil je horen?
'Sorry dat we die relschoppers van het podium hebben gehaald omdat ze onze wake wilden verstoren met inhoudloos geschreeuw.'?
Ik ben het er volledig mee eens dat ze van het podium werden gehaald, maar niet dat één van hen daarna werd geschopt.


Het is net de bedevaart die de vlaamse beweging belachelijk maakt, verdeelt en uitsluit.
Ik zit hier niet de bedevaart te verdedigen. Het gaat trouwens over hoe het overkomt naar de buitenwereld toe, ik denk dat de huidige bedevaart beter overkomt nu dan toen extreem-rechts er met z'n stormfanfares herrie kwam schoppen. Niet dat ik de bedevaart hier op andere vlakken wil goed praten, dat is een andere discussie.


Gij lekker ding ;) :p

C uit W
26 augustus 2005, 12:47
De bedevaart is niks meer, die is bijna dood.
De wake staat in de belangstelling, en aangezien ze Vlaams gezind is, krijgt ze negatieve reclame, c'est tout.

panzer
26 augustus 2005, 22:15
Jep!! Binnen de 5 jaar is de Bedevaart dood, en kunnen we weer voort op de oude manier: Aan de Ijzertoren. Het enige dat dan is veranderd is de naam. Spijtig, maar niet onoverkomelijk. En als Lionel braafkes is en zwijgt als de grote mensen spreken, mag hij misschien zelfs komen. ;-)

Pelgrim
27 augustus 2005, 00:00
Pas op he, binnen vijf jaar wordt daar misschien de zevende Sociaal Flamingantische Trefdag georganiseerd ;)

C uit W
27 augustus 2005, 12:18
Pas op he, binnen vijf jaar wordt daar misschien de zevende Sociaal Flamingantische Trefdag georganiseerd ;)
Werk samen, dat zou pas mooi zijn ;)

Pelgrim
27 augustus 2005, 12:25
:lol: Alsof Blokkers ooit zouden samen willen staan op eenzelfde wei met linkiewinkies en socialisten...

C uit W
27 augustus 2005, 16:29
:lol: Alsof Blokkers ooit zouden samen willen staan op eenzelfde wei met linkiewinkies en socialisten...
't zou een mooi affront zijn voor de n-va, dus ja, ik zie ze wel toehappen, 's ochtends de wake, en derna het debat met jullie.
Godsvrede en zo ;)

van Maerlant
28 augustus 2005, 09:07
't zou een mooi affront zijn voor de n-va, dus ja, ik zie ze wel toehappen, 's ochtends de wake, en derna het debat met jullie.
Godsvrede en zo ;)

Het wordt eens stilaan tijd dat het Belang zijn grote mond houdt over de N-VA. We zijn allemaal Vlaams-Nationalisten, en we moeten één front vormen.

panzer
28 augustus 2005, 09:51
Pas op he, binnen vijf jaar wordt daar misschien de zevende Sociaal Flamingantische Trefdag georganiseerd ;)

:shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:

Hoe was het touwens op jullie trefdag?
Edit:After edit by panzer on 28-08-2005 at 10:51
Reason:
--------------------------------

Pas op he, binnen vijf jaar wordt daar misschien de zevende Sociaal Flamingantische Trefdag georganiseerd ;)

:shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:

Hoe was het touwens op jullie trefdag?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Pas op he, binnen vijf jaar wordt daar misschien de zevende Sociaal Flamingantische Trefdag georganiseerd ;)

:shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:

Pelgrim
28 augustus 2005, 15:42
Tof ;)

Weldra zal er een verslagske verschijnen op de webstek

C uit W
28 augustus 2005, 15:44
Het wordt eens stilaan tijd dat het Belang zijn grote mond houdt over de N-VA. We zijn allemaal Vlaams-Nationalisten, en we moeten één front vormen.
Wat stond de n-va dan op de bedevaart te doen?
Het front met de n-va kan m'n rug up (dixit een ex-n-va'er die een front met het belang wilde...)

panzer
1 september 2005, 12:22
Het wordt eens stilaan tijd dat het Belang zijn grote mond houdt over de N-VA. We zijn allemaal Vlaams-Nationalisten, en we moeten één front vormen.

Hey, excuseer!! Ik denk dat het Vlaams Belang op dat vlak niet veel te verwijten valt. Ze hebben meermaals de hand uitgestoken naar de NVA!! De NVA zelf wou nooit het cordon doorbreken, en behandelt het Belang gewoon op dezelfde manier als al de andere partijen.

Ik begrijp maar al te goed dat het Belang zich hoe langer hoe meer afkeert van NVA. Niemand laat ongestraft op zijn kop kakken é.

De Garde
1 september 2005, 15:40
Sinn Fein werd juist groot wanneer ze ook een sociale beweging werden, tijdens de Paasopstand was niemand geïnteresseerd in de romantische nationalisten. Het was maar nadat Connolly's gedachtegoed werd verspreid, de steden zich schaarden achter Sinn Fein. Daarom dat ook mensen zoals De Valera stikjaloers waren en doelbewust stuurden naar een scheuring. Iets wat op lange termijn dan ook niet lukte, Sinn Fein werd sterker en sterker, en alleen de semi-staat Ierse Vrijstaat kon een definitieve deling veroorzaken. De Valera is voor mij dan ook een triest figuur, klassiek voorbeeld van rechts-nationalisme dat geen sociale inhoud duldt maar alleen strijdt voor eigen machtspelletjes.

De Valera rechts-nationaal???? Voorzichtiger, da's zeker, vooral uit de overweging dat er steun nodig was uit de VS. Maar ik denk dat de Valera rechtsnationaal noemen hetzelfde is als zeggen dat wie niet met mij is, tegen mij is.

En een triest figuur? Ach, dat heb je toch overal? Je moet het niet eens zijn met De Valera, maar dat soort brugfiguren heb je altijd (Schiltz, om er maar één te noemen).

De Garde
1 september 2005, 15:40
:lol: Alsof Blokkers ooit zouden samen willen staan op eenzelfde wei met linkiewinkies en socialisten...

in Halle lukte het anders wonderwel.

De Garde
1 september 2005, 15:41
Hey, excuseer!! Ik denk dat het Vlaams Belang op dat vlak niet veel te verwijten valt. Ze hebben meermaals de hand uitgestoken naar de NVA!! De NVA zelf wou nooit het cordon doorbreken, en behandelt het Belang gewoon op dezelfde manier als al de andere partijen.

Ik begrijp maar al te goed dat het Belang zich hoe langer hoe meer afkeert van NVA. Niemand laat ongestraft op zijn kop kakken é.

Trouwen zonder macht, machtigen zonder trouw.

van Maerlant
1 september 2005, 15:51
Hey, excuseer!! Ik denk dat het Vlaams Belang op dat vlak niet veel te verwijten valt. Ze hebben meermaals de hand uitgestoken naar de NVA!! De NVA zelf wou nooit het cordon doorbreken, en behandelt het Belang gewoon op dezelfde manier als al de andere partijen.

Ik begrijp maar al te goed dat het Belang zich hoe langer hoe meer afkeert van NVA. Niemand laat ongestraft op zijn kop kakken é.

Het Belang valt over het algemeen mee, maar het grootste deel van de forumbelangers zijn verschrikkelijk onbeschoft tegen N-VA'ers.

De Garde
1 september 2005, 16:20
Het Belang valt over het algemeen mee, maar het grootste deel van de forumbelangers zijn verschrikkelijk onbeschoft tegen N-VA'ers.

't komt van twee kanten (Marie-José en Clemens niet vergeten). Maar ge hebt sommigen en andere sommigen.

Pelgrim
1 september 2005, 16:33
in Halle lukte het anders wonderwel.

Uiteraard, daar ging het om een concrete enkele eis. Maar voor de rest lijkt 'samenwerking' op de manier zoals men dat wel eens voorstelt in bepaalde kringen uitgesloten. Ik zou bijvoorbeeld nooit één voet op de ijzerwake kunnen zetten, daar zijn de meningsverschillen echt te groot voor.

C uit W
1 september 2005, 17:27
Uiteraard, daar ging het om een concrete enkele eis. Maar voor de rest lijkt 'samenwerking' op de manier zoals men dat wel eens voorstelt in bepaalde kringen uitgesloten. Ik zou bijvoorbeeld nooit één voet op de ijzerwake kunnen zetten, daar zijn de meningsverschillen echt te groot voor.Niet akkoord met godvrede? ;)

Pelgrim
1 september 2005, 17:33
't is maar de vraag wat men onder godsvrede verstaat. Bijvoorbeeld nu de N-VA openlijk zit te lonken naar donkerblauwen zoals De Decker weet ik weer waarom ik nooit op die partij heb gestemd. Godsvrede hoeft voor mij niet als dat de totale verrechtsing van de vlaamse beweging inhoudt.

Vlaams-nationalist
1 september 2005, 17:37
't is maar de vraag wat men onder godsvrede verstaat. Bijvoorbeeld nu de N-VA openlijk zit te lonken naar donkerblauwen zoals De Decker weet ik weer waarom ik nooit op die partij heb gestemd. Godsvrede hoeft voor mij niet als dat de totale verrechtsing van de vlaamse beweging inhoudt.

Tuurlijk dat, laten we allemaal maar lekker apart (liefst nog kappend op de anderen) ons eigen onafhankelijke Vlaanderen realiseren. Dit is te dom voor woorden.

Flandriar
1 september 2005, 18:01
Tuurlijk dat, laten we allemaal maar lekker apart (liefst nog kappend op de anderen) ons eigen onafhankelijke Vlaanderen realiseren. Dit is te dom voor woorden.

Godsvrede moet niet als excuus gebruikt worden om de ranzige verrechtsing van de samenleving goed te praten of toe te dekken.

Pelgrim
1 september 2005, 19:41
Tuurlijk dat, laten we allemaal maar lekker apart (liefst nog kappend op de anderen) ons eigen onafhankelijke Vlaanderen realiseren. Dit is te dom voor woorden.

Het zou nog dommer van mij zijn om in naam van 'godsvrede' elke linkse kritiek op het neoliberalisme te laten varen en mee te stappen in een (of meerdere) partij(en) die Vlaanderen alleen maar onafhankelijk wil om het daarna te koop aan te bieden aan het mondiaal kapitaal.

Dan ben ik liever een 'sektarist'.

panzer
2 september 2005, 10:02
Het zou nog dommer van mij zijn om in naam van 'godsvrede' elke linkse kritiek op het neoliberalisme te laten varen en mee te stappen in een (of meerdere) partij(en) die Vlaanderen alleen maar onafhankelijk wil om het daarna te koop aan te bieden aan het mondiaal kapitaal.

Dan ben ik liever een 'sektarist'.

En eenzaad... ;-) Pelgrim, jongen, ... ergens heb ik wel bewondering voor u. Uw strekking vertegenwoordigd volgens mij nog geen percent van de Vlaamse bevolking. En toch blijven gaan!! Straf!!

C uit W
2 september 2005, 10:48
Godsvrede moet niet als excuus gebruikt worden om de ranzige verrechtsing van de samenleving goed te praten of toe te dekken.
Kijk zie, dergelijke partijpolitieke kortzichtigheid is net de reden waarom ik de frontforming met de n-va niet zie zitten.
Verrechtsing is niet ranzig (uw domheid daarentegen).
Godsvrede wordt niet als excuus voor verrechtsing gebruikt.
Jij bent gewoon onverdraagzaam tot en met.

C uit W
2 september 2005, 10:49
Het zou nog dommer van mij zijn om in naam van 'godsvrede' elke linkse kritiek op het neoliberalisme te laten varen en mee te stappen in een (of meerdere) partij(en) die Vlaanderen alleen maar onafhankelijk wil om het daarna te koop aan te bieden aan het mondiaal kapitaal.

Dan ben ik liever een 'sektarist'.
Nochtans, de allerrechtsten zouden dat mondiaal kapitaal samen met u met vreugde bestreiden ;)

Ik blijf erbij, ga ervoor om iets te organiseren na de wake op die wei, in samenwerking met hen, probeer elkaar iets bij te brengen.