PDA

View Full Version : Belgen vluchten weg.


muuske
15 juni 2003, 08:37
Volgend bericht van Belga. Het voortdurend gekibbel en de besluitloosheid van onze regeringen zullen er wel voor iets tussen zitten:

Leefangst doet Belgen emigreren

BRUSSEL 14/06 (BELGA) = Steeds meer Belgen vertrekken voorgoed naar het buitenland. De belangrijkste drijfveren zijn het onveiligheidsgevoel, de angst voor terreur en het verlangen naar ruimte. Australië, Canada en Nieuw-Zeeland staan bovenaan op de lijst, daar wacht hen een zekere toekomst. Dat zegt Guido Claes, bestuurder van de vereniging Vlaanderen in de Wereld. De trend wordt bevestigd door de Nederlandse emigratiekantoren. Vooral de gebeurtenissen op 11 september hebben honderden Belgen een niet uitwisbare angst ingeboezemd. Sindsdien is het aantal vertrekkers fors gestegen. Ook het gebrek aan tolerantie in België zit de vertrekkers meer dan dwars. De sombere economische vooruitzichten en de toenemende werkloosheid zorgen er eveneens voor dat steeds meer Belgen hun vaderland definitief de rug toekeren. (drj)

Indobelg
15 juni 2003, 09:19
Volgend bericht van Belga. Het voortdurend gekibbel en de besluitloosheid van onze regeringen zullen er wel voor iets tussen zitten:

Leefangst doet Belgen emigreren

BRUSSEL 14/06 (BELGA) = Steeds meer Belgen vertrekken voorgoed naar het buitenland.

Dat zijn moedige mensen want het is niet gemakkelijk om alles achter te laten en te vertrekken naar een vreemd land.
Nu zal je zeggen dat ik ook moedig was toen ik 20 jaar geleden naar Indonesia vertrok en ik zal je antwoorden dat ik gewoon onwetend was. Ik wist niet wat mij te wachten stond.
Nu is het te laat om weer terug te keren naar Vlaanderen.
Ik zit vast aan Indonesia tot het einde mijner dagen.
En ik droom soms nog eens over mijn Vlaanderen van 20 jaar geleden.
Zo ook met die emigranten. De tweede generatie zal wel Canadees zijn of Nieuw-Zeelander en die kan het niet schelen of den Belgik bestaat...want ze zijn geintegreerd.

Mijn kinderen weten enkel wat ik hun vertel over den Belgik en dan nog begrijpen zij mij verkeerd zoals moge blijken uit het volgende voorbeeld.
Zo moest mijn zoontje Nick in de Sanur Independent School van Bali (een Australische school in Bali) waar vele nationaliteiten samen zitten een spreekbeurt geven over zijn "home country", dwz het land van zijn vader (ikke dus)

Later vernam ik van de lerares dat Nick (9 jaar oud) zei dat er in Belgie drie talen worden gesproken : Belgisch, Frans en Duits.Ook zei Nick dat Belgium gedurende de meeste tijd van het jaar bedekt is door sneeuw en ijs en dat de mensen daarom veel bier en whisky drinken zoals zijn vader die nog altijd bier en whisky drinkt in Bali omdat hij dat gewoon was sinds zijn prille jeugd.

Bobke
15 juni 2003, 09:32
Kan ik niet echt vleiend voor zijn vader noemen. :lol:

Darwin
15 juni 2003, 10:58
Volgend bericht van Belga. Het voortdurend gekibbel en de besluitloosheid van onze regeringen zullen er wel voor iets tussen zitten:

Leefangst doet Belgen emigreren

BRUSSEL 14/06 (BELGA) = Steeds meer Belgen vertrekken voorgoed naar het buitenland. De belangrijkste drijfveren zijn het onveiligheidsgevoel, de angst voor terreur en het verlangen naar ruimte. Australië, Canada en Nieuw-Zeeland staan bovenaan op de lijst, daar wacht hen een zekere toekomst. Dat zegt Guido Claes, bestuurder van de vereniging Vlaanderen in de Wereld. De trend wordt bevestigd door de Nederlandse emigratiekantoren. Vooral de gebeurtenissen op 11 september hebben honderden Belgen een niet uitwisbare angst ingeboezemd. Sindsdien is het aantal vertrekkers fors gestegen. Ook het gebrek aan tolerantie in België zit de vertrekkers meer dan dwars. De sombere economische vooruitzichten en de toenemende werkloosheid zorgen er eveneens voor dat steeds meer Belgen hun vaderland definitief de rug toekeren. (drj)

Ik ben momenteel aan het bestuderen of Oost-Europa geen valabel alternatief voor Canada, Nieuw-Zeeland en andere kan zijn.

De reis is niet ver, dus je kan nog altijd gemakkelijk om de zoveel weken of maanden nog eens familie bezoeken. De culturele afstand is ook niet onoverkomelijk denk ik. Zo ken ik iemand die van Slovakije al zijn tweede vaderland gemaakt heeft.

De prijzen voor immobiliën lijken er nog menselijk en het leven is er ook een stuk goedkoper.

Blijft het uitzoeken in welke landen in Oost-Europa de islamieten nog geen poot aan de grond gekregen hebben en waar het regime en het grootste deel van de bevolking vijandig staan tegenover de islam.

Misschien is er wel zo geen enkel land in Oost-Europa, maar ik ben het toch maar eens aan het uitzoeken. Al was het maar om binnen zoveel jaar met je spaargeld er een rustige oude dag te gaan doorbrengen.

Kotsmos
15 juni 2003, 11:05
honderden Belgen
ik vond het hier al zo leeg opeens

Supe®Staaf
15 juni 2003, 11:09
Ik ben momenteel aan het bestuderen of Oost-Europa geen valabel alternatief voor Canada, Nieuw-Zeeland en andere kan zijn.

Reken je op een menswaardige houding van de Oost-Europeanen tegenover allochtonen?
:twisted:

Indobelg
15 juni 2003, 11:09
Kan ik niet echt vleiend voor zijn vader noemen. :lol:

Men doet wat men kan.

Probeer maar eens de Vlaamse kultuur aan te leren wanneer je kinderen onder elkaar Bahasa Indonesia (de Indonesische taal) spreken en op school Engels.
Mijn kinderen verstaan wel een aantal Nederlandse woorden, maar ze vinden Nederlands een gekke taal.
Ik sprak vroeger wel Nederlands met hun, maar tegenwoordig niet meer. Ik spreek Indonesisch met hun en NIET Engels, want ik ga van het standpunt uit dat ze een beter Engels accent leren in de Australische school van Bali en dat mijn Engels accent te "Vlaams" is.
Anderzijds is mijn Indonesisch accent even goed als de eerste de beste Indonesier, dus ik spreek Indonesisch met mijn kinderen.

Ik ben eens benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren wanneer wij (ikke en mijn twee zoontjes) in augustus dit jaar naar Antwerpen komen.....

Darwin
15 juni 2003, 11:10
honderden Belgen
ik vond het hier al zo leeg opeens

De moslims zijn hier ook naartoe gekomen met enkele honderden en niet met tienduizenden tegelijk hé.

Je moet ergens beginnen.

Kotsmos
15 juni 2003, 11:12
Dan wordt het hier binnenkort dus héél erg ruim?
Of toch weer niet, want die honderdduizende moslims aan de grens moeten er nog bij.
Pfff, ik vat het niet meer, al die hypotheses.

alpina
15 juni 2003, 11:13
Ik ben eens benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren wanneer wij (ikke en mijn twee zoontjes) in augustus dit jaar naar Antwerpen komen.....

Ik sta al te trappelen op een leuk verslag over jouw trip!! :wink:

Darwin
15 juni 2003, 11:14
Ik ben momenteel aan het bestuderen of Oost-Europa geen valabel alternatief voor Canada, Nieuw-Zeeland en andere kan zijn.

Reken je op een menswaardige houding van de Oost-Europeanen tegenover allochtonen?
:twisted:

Zoals ik al zei ik ben het nog maar aan het bestuderen. ze moeten in ieder geval kunnen discrimineren tussen moslims en niet-moslims.

Darwin
15 juni 2003, 11:16
Ik ben eens benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren wanneer wij (ikke en mijn twee zoontjes) in augustus dit jaar naar Antwerpen komen.....

Ik sta al te trappelen op een leuk verslag over jouw trip!! :wink:

Ik kijk er ook naar uit Indobelg. :)


En vergeet geen bezoekje te brengen aan de werf van het nieuwe gerechtsgebouw. :( of :) laat ik aan jouw smaak over.

Supe®Staaf
15 juni 2003, 11:20
Zoals ik al zei ik ben het nog maar aan het bestuderen. ze moeten in ieder geval kunnen discrimineren tussen moslims en niet-moslims.
:lol:
Soms vraag ik me echt afof jij geen provocateur bent.
Een soort MoslimthePiano.
Dan geef ik hem de titel BlokDarwin.
:lol:

Kotsmos
15 juni 2003, 11:20
Ik ben momenteel aan het bestuderen of Oost-Europa geen valabel alternatief voor Canada, Nieuw-Zeeland en andere kan zijn.

Reken je op een menswaardige houding van de Oost-Europeanen tegenover allochtonen?
:twisted:

Zoals ik al zei ik ben het nog maar aan het bestuderen. ze moeten in ieder geval kunnen discrimineren tussen moslims en niet-moslims.

Wagajedoen, Oost-Europeaan per Oost-Europeaan (Waar begint dat fucking oosten trouwens, Denk daar maar es over na!) ondervragen en dan migreren naar de plek met de hoogste concentratie mensen die positief uit de enquete zijn gekomen? Of bellen naar de Toeristische Dienst Oost-Europa? "eh hallo, maken jullie onderscheid tussen moslims en niet-moslims, ik zou mij graag veilig voelen."

tóf!

Indobelg
15 juni 2003, 11:42
Ik ben eens benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren wanneer wij (ikke en mijn twee zoontjes) in augustus dit jaar naar Antwerpen komen.....

Ik sta al te trappelen op een leuk verslag over jouw trip!! :wink:

Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren op hun vaderland.
Tegenover hun schoolvriendjes en vriendinnetjes zeggen ze altijd dat ze uit Belgium komen, maar wanneer men hun vraagt hoe Belgium er dan uit ziet, kunnen ze niks zeggen.

Alpina, ik zal je dan even komen bezoeken met mijn kinderen hee ?

Een van de dingen die mijn kinderen dan wel moeten leren is het gebruik van de badkamer, want dat kennen ze niet.

Zie mijn volgende posting over de badkamer.

Darwin
15 juni 2003, 11:46
Zoals ik al zei ik ben het nog maar aan het bestuderen. ze moeten in ieder geval kunnen discrimineren tussen moslims en niet-moslims.
:lol:
Soms vraag ik me echt afof jij geen provocateur bent.
Een soort MoslimthePiano.
Dan geef ik hem de titel BlokDarwin.
:lol:

De 'democraten' hier discrimineren toch ook tussen 'democratische partijen' en 'niet-democratische partijen'.

Kotsmos
15 juni 2003, 11:47
Heb je zo geen reusachtige fotoboeken over hoe België eruitziet? Dat zou bijvoorbeeld al het misverstand uit de wereld helpen dat wij hier in een Ijstijd leven :)

Supe®Staaf
15 juni 2003, 12:49
De 'democraten' hier discrimineren toch ook tussen 'democratische partijen' en 'niet-democratische partijen'.
Als democraat staan ze misschien daarvoor in de beste positie?

Kotsmos
15 juni 2003, 12:58
Zoals ik al zei ik ben het nog maar aan het bestuderen. ze moeten in ieder geval kunnen discrimineren tussen moslims en niet-moslims.
:lol:
Soms vraag ik me echt afof jij geen provocateur bent.
Een soort MoslimthePiano.
Dan geef ik hem de titel BlokDarwin.
:lol:

De 'democraten' hier discrimineren toch ook tussen 'democratische partijen' en 'niet-democratische partijen'.

En jij gaat daarmee akkoord?

Bobke
15 juni 2003, 15:07
Kan ik niet echt vleiend voor zijn vader noemen. :lol:

Men doet wat men kan.

Probeer maar eens de Vlaamse kultuur aan te leren wanneer je kinderen onder elkaar Bahasa Indonesia (de Indonesische taal) spreken en op school Engels.
Mijn kinderen verstaan wel een aantal Nederlandse woorden, maar ze vinden Nederlands een gekke taal.
Ik sprak vroeger wel Nederlands met hun, maar tegenwoordig niet meer. Ik spreek Indonesisch met hun en NIET Engels, want ik ga van het standpunt uit dat ze een beter Engels accent leren in de Australische school van Bali en dat mijn Engels accent te "Vlaams" is.
Anderzijds is mijn Indonesisch accent even goed als de eerste de beste Indonesier, dus ik spreek Indonesisch met mijn kinderen.

Ik ben eens benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren wanneer wij (ikke en mijn twee zoontjes) in augustus dit jaar naar Antwerpen komen.....
Ik had meer dat bier en Whisky in gedachten. :wink: