PDA

View Full Version : Tweede generatie allochtonen moderner


Moby
7 juli 2003, 21:13
Uit een enquête van de gemeente Den Haag onder 800 inwoners blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders heeft, daar waar het gaat over zaken als homoseksualiteit en het zelfstandig wonen van meisjes.

De gemeente ondervroeg dit jaar in haar stadsenquête voor het eerst specifiek over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Turken en Marokkanen van de tweede generatie houden er duidelijk modernere opvattingen op na dan hun ouders.

De Haagse wethouder P. Heijnen van Integratie vindt het verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend: ,,De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad.''


bron: http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-070703-289-anp.html


Als ik de migranten heb zien evolueren dan is dat in hoofdzakelijk één richting : die van steeds meer fundamentalisme, steeds grotere verachting van de westerse cultuur, steeds provocatiever en dominant gedrag naar hun omgeving.

bron: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4427

Wie de discussie tussen mij en Darwin nog niet gevolgd heeft, moet maar op de link hierboven klikken.
Darwin heeft 40 jaar ervaring i.v.m. Marokkanen en Turken (volgens zijn woorden). Hij heeft namelijk onder en naast ze gewoond. Ook heeft hij 1 Marokkaan van de eerste generatie in zijn familie.
Ik heb +- 27 jaar ervaring en heb tussen vooral Marokkanen gewoond. Ik heb méér dan 1 Marokkaanse familielid.

Elle
7 juli 2003, 23:21
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ? :wink:
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....

Pat
7 juli 2003, 23:22
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ? :wink:
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....

Gij moogt nie meedoen want ge zijt geen tweede generatie, maw ge zijt nog ouderwets dus. :wink:

Elle
7 juli 2003, 23:24
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ? :wink:
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....

Gij moogt nie meedoen want ge zijt geen tweede generatie, maw ge zijt nog ouderwets dus. :wink:
Shit, wa is dan tweede generatie? Tweede generatie hier geboren ofwa?
Nondedoemme, nu val ik al uit den boot!!! :cry: Bedankt hé Patje, nu ga ik slecht slapen :cry:

maddox
7 juli 2003, 23:33
Klopt de 2de generatie is moderner, ze weten hoe ze zonder vast werk toch met op zijn minst met een golfje kunnen rijden, in plaats van een Mercedes bestelwagen GTI.

't is de eerste generatie die hier zijn handen van het lijf hebben gewerkt, wat van de 2de generatie moeilijker te zeggen valt.
De 3de en zelfs 4de generatie scheurt nu rond met opgefokte scootertjes(niet dat ik beter was)

Elle
7 juli 2003, 23:56
Zeg Maddox!! Veralgemeen zo is ni. :roll:

filosoof
8 juli 2003, 00:12
(niet dat ik beter was)

Maddox,
Ja, zoals je zelf zegt....
:lol:

circe
8 juli 2003, 00:31
heeft men het hier over tweede generatie Italianen, Spanjaarden, Grieken, Hongaren, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Amerikanen?

Ik ken namelijk mensen van al deze bovenstaande origines die naar hier emigreerden. Zij hadden allemaal kinderen. Die kinderen beschouwen zichzelf gewoon als Belgen (van ooit xxx afkomst - maar dat doet er zelfs niet toe). Zij voelen zich helemaal niet tweede-generatie Italianen, Grieken, Hongaren, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Amerikanen....

Of heeft men het hier over moslims van andere thuislanden, die hun roots steeds maar wensen te hernieuwen omdat ze anders hun "origine" of "identiteit" kwijtgeraken?

Graag een beetje meer nuance in de vraagstelling aub.

maddox
8 juli 2003, 09:05
Ik moet toegeven dat ik 1 groep hekelde,en zonder enige verdere vermelding van groep weet iedereen welke ik bedoelde.Vooroordeel?Praktijkervaring?Of een te algemeen iets?De uitzonderingen bevestigen de regel hoor.

Nu moet ik toegeven, van de inwijkelingen die Circe aanhaalt is het maar een heel klein gedeelte die openlijk zo lastig doet als de gehekelde groep.
Alhoewel de Italianen waarschijnlijk nog redelijk sterk vertegenwoordigd zijn in bepaalde georganiseerde milieus.Waar ik geen directe last van heb.

Wat betreft de opgefokte brommertjes, Ikzelf heb het gedaan, en zou het terug doen(alleen mag ik nu met een 125CC bollen zonder extra kosten), 't is leuk, maar er is 1 verschil. Ik reed volgens de verkeerregels, met als achterhandje de hoger haalbare snelheid om uit gevaarlijke situatie weg te sprinten, of om net dat makkelijker met het verkeer mee te gaan.Ik kom uit de tijd van de 40km/u, en als alle wagens rondom 50 rijden is dat ronduit vervelend, zeker als je 60 000 km per jaar op 2 wielen doet.
Geen wegscheuren in een straat met spelende kinderen, geen gillende motor in woongebied.Ik heb respect voor mensen.Niet voor politici.

Elle
8 juli 2003, 11:05
Allochtoon + fundamentalistischer laat niet echt veel mogelijke nationaliteiten hé.... Dit heeft niet onmiddellijk iets te maken met vooroordelen, maar met 'bekend zijn' bij de mensen.

Oeteke
8 juli 2003, 11:55
ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.

Darwin
8 juli 2003, 12:38
Uit een enquête van de gemeente Den Haag onder 800 inwoners blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders heeft, daar waar het gaat over zaken als homoseksualiteit en het zelfstandig wonen van meisjes.

Allez vooruit. We kunnen weeral gerust gaan slapen.

Babeth
8 juli 2003, 13:00
Mijn vader is Nederlander en ik ben zelf Nederlandse geweest. In België geboren en opgegroeid, daarna de middelbare school in Nederland gedaan en nu weer terug in Vlaanderen omdat ik mij er beter thuisvoelde.
Moet ik mij nu ook als een 2de generatie allochtoon beschouwen ?

filosoof
8 juli 2003, 13:06
ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
1/ er ontbreekt grammaticaal een "t" en een "s" aan je obsceniteit (als je beter Frans kende zou je weten welk woord ik bedoel)
2/ Wat doe je in die optiek met 15° of 25°-generatie Vlamingen die zich niet wensen "aan te passen" volgens jouw "Malinwa"-normen? Op welke boot zet je die? Breendonk?
3/ Ik herinner me een uitspraak van je: "Als Malinwa speelt moeten Marokkanen wegblijven" (of iets in die zin:
noem JIJ d�*t een beschaafde reactie?)
noem JIJ d�*t "zich aangepast hebben"? aangepast aan WAT? aan het zwartblok? Aan de spionkop van een voetbalploeg?
En, néén, ik heb niets tegen Hongaren, een Vlaming of Turk met die taal pak ik op dezelfde manier aan!

Elle
8 juli 2003, 14:28
Ik heb zeer gecompliceerde roots. Mijn stamboom strekt zich uit over het hele Midden-Oosten en is in bepaalde takken niet terug te vinden. Ik zou familie in het Midden-Oosten hebben: Joodse en Arabische. Mijn vader is van de zoveelste generatie Joodse inwijkelingen in Tunesië, bekeerd tot de Islam. (bepaalde uiterlijke trekken verraden echter zijn afkomst :wink: )
En uiteindelijk (na een lange weg :D ) zijn die genen hier terecht gekomen in de schoot van een Belgische. Ik ben dus een multicul-product, laten we zeggen. :wink:
Ik ben fier op mijn afkomst, ik ben fier op mijn culturen en probeer er zoveel mogelijk goeds uit te halen langs alle kanten. Ik ben fier op mijn zuiderse trekken, ik ben fier op mijn Nederlandse / Franse / Arabische taal, ik ben fier op alles wat ik heb.
Ik kan niet zeggen of ik in het algemeen fundamentalistischer ben of moderner. Als men hiermee doelt op de religie, dan ben ik inderdaad moderner aangezien ik een overtuigd atheïst ben.
De dag van vandaag ben ik in het reine met mezelf en kan ik met opgeheven hoofd verkondigen wie/wat ik ben, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat niet altijd zo is geweest. Ik heb nooit last gehad van racitische vooroordelen (ook omdat ik nooit iets buiten proporties heb getrokken. Als ik al eens -uitzonderlijk :P - een slecht punt naar huis bracht had ik het verdiend :wink: ) Maar toch maak je op een bepaald moment in je leven een identiteitscrisis door. Ikzelf heb uitegmaakt wie ik ben. Maar soms stel ik mij voor hoe een Marokkaan/ andere Noord-Afrikaanse allochtoon/ gelijk welke 'pure' allochtoon zich moet voelen in een cultuur die volledig botst met die die hij thuis ziet. Hoe moet je daar in godsnaam mee omgaan. Ik heb die cultuurbotsing aangevoeld, nochtans heb ik thuis nooit iets anders gezien dan buiten. Ik ben er zelf nog niet wijs uit hoe zo'n 'zware' cultuurbotsing opgevangen moet worden. Naar huis sturen is het probleem gewoon verplaatsen, want zulke jongeren voelen zich nergens thuis. Je kan net als een VB'er de ver-van-mijn-bed-show eisen of anders het willen aanpakken en iets van die jongeren willen maken, ze de kans geven die ze van op voorhand feitelijk niet hebben kunnen krijgen.
Anyway, waarschijnlijk heeft niemand hier enige boodschap aan. Spijtig.

Darwin
8 juli 2003, 14:40
Ik heb zeer gecompliceerde roots. Mijn stamboom strekt zich uit over het hele Midden-Oosten en is in bepaalde takken niet terug te vinden. Ik zou familie in het Midden-Oosten hebben: Joodse en Arabische. Mijn vader is van de zoveelste generatie Joodse inwijkelingen in Tunesië, bekeerd tot de Islam. (bepaalde uiterlijke trekken verraden echter zijn afkomst :wink: )
En uiteindelijk (na een lange weg :D ) zijn die genen hier terecht gekomen in de schoot van een Belgische. Ik ben dus een multicul-product, laten we zeggen. :wink:
Ik ben fier op mijn afkomst, ik ben fier op mijn culturen en probeer er zoveel mogelijk goeds uit te halen langs alle kanten. Ik ben fier op mijn zuiderse trekken, ik ben fier op mijn Nederlandse / Franse / Arabische taal, ik ben fier op alles wat ik heb.
Ik kan niet zeggen of ik in het algemeen fundamentalistischer ben of moderner. Als men hiermee doelt op de religie, dan ben ik inderdaad moderner aangezien ik een overtuigd atheïst ben.
De dag van vandaag ben ik in het reine met mezelf en kan ik met opgeheven hoofd verkondigen wie/wat ik ben, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat niet altijd zo is geweest. Ik heb nooit last gehad van racitische vooroordelen (ook omdat ik nooit iets buiten proporties heb getrokken. Als ik al eens -uitzonderlijk :P - een slecht punt naar huis bracht had ik het verdiend :wink: ) Maar toch maak je op een bepaald moment in je leven een identiteitscrisis door. Ikzelf heb uitegmaakt wie ik ben. Maar soms stel ik mij voor hoe een Marokkaan/ andere Noord-Afrikaanse allochtoon/ gelijk welke 'pure' allochtoon zich moet voelen in een cultuur die volledig botst met die die hij thuis ziet. Hoe moet je daar in godsnaam mee omgaan. Ik heb die cultuurbotsing aangevoeld, nochtans heb ik thuis nooit iets anders gezien dan buiten. Ik ben er zelf nog niet wijs uit hoe zo'n 'zware' cultuurbotsing opgevangen moet worden. Naar huis sturen is het probleem gewoon verplaatsen, want zulke jongeren voelen zich nergens thuis. Je kan net als een VB'er de ver-van-mijn-bed-show eisen of anders het willen aanpakken en iets van die jongeren willen maken, ze de kans geven die ze van op voorhand feitelijk niet hebben kunnen krijgen.
Anyway, waarschijnlijk heeft niemand hier enige boodschap aan. Spijtig.

Het grote voordeel van "het naar huis sturen" is dat WIJ er dan tenminste geen last meer van hebben. Voor de ontwortelden maakt het niks uit of ze nu ontworteld zijn in het Noorden of ontworteld zijn in het Zuiden.

Voor ons houdt dan de ellende EINDELIJK op als we verlost zijn van die kwieten die niet kunnen kiezen.

Elle
8 juli 2003, 14:51
@ Darwin:
Dacht wel dat jij/gelijk welke VB'er zo zou reageren. 'Ver van mijn bed', 'enkel de sterksten kunnen blijven'. Laten we lekker discrimineren.

Deze attitude maakt je als mens 'onaf', geen empathie hebben voor je medemens is voor mij een zeer groot mankement. Ik zeg niet dat je moslimfundamentalisten met open armen moet ontvangen!! Daar pleit ik zeker niet voor! Maar empathie is voor sommige mensen van toepassing. Maar bon, tijdverlies aan jou.

Darwin
8 juli 2003, 16:24
@ Darwin:
Dacht wel dat jij/gelijk welke VB'er zo zou reageren. 'Ver van mijn bed', 'enkel de sterksten kunnen blijven'. Laten we lekker discrimineren.

Deze attitude maakt je als mens 'onaf', geen empathie hebben voor je medemens is voor mij een zeer groot mankement. Ik zeg niet dat je moslimfundamentalisten met open armen moet ontvangen!! Daar pleit ik zeker niet voor! Maar empathie is voor sommige mensen van toepassing. Maar bon, tijdverlies aan jou.

Als we niet keihard zijn gaan we samen tenonder. Zo is dat. Het is onmogelijk om elke moslim afzonderlijk stilletjes te trachten te beïnvloeden. De tijd die daarvoor nodig is, is veel te groot. Veel groter dan de tijd die de islam nodig heeft om zich meester te maken van Europa.

Bassam Tibi gelooft ook in het verwezenlijken van een Euro-Islam. Maar de tijd is geen bondgenoot van ons. Ik denk dan ook dat er eerder een burgeroorlog komt die alles opklaart voor dat er ooit zoiets als een Euro-Islam kan ontstaan. Er komt dus volgens mij helemaal geen islam in Europa of Europa wordt helemaal islamitisch. Het wordt één van de twee.

Ik denk dat het voor de islamwereld veel vruchtbaarder zou zijn als Europa zich assertief en zelfbewust van zijn waarden opstelt tegenover de islamwereld. Dan wordt die islamwereld met zichzelf geconfronteerd en wordt die verplicht zijn eigen problemen op te lossen.

We moeten de islamitische landen toch niet gaan aanmoedigen om hun interne problemen blijvend te gaan exporteren zeker!

Voorts vind ik dat ex-moslims in Europa asiel moeten krijgen. Voor de rest, de twijfelaars die van twee walletjes willen eten en de fundamentalisten, is er hier geen plaats.

Pat
8 juli 2003, 20:06
Als ik u goed begrijp Darwin, vindt u projecten zoals Faithfreedom tijdverlies?

Moby
8 juli 2003, 20:34
Klopt de 2de generatie is moderner, ze weten hoe ze zonder vast werk toch met op zijn minst met een golfje kunnen rijden, in plaats van een Mercedes bestelwagen GTI.

't is de eerste generatie die hier zijn handen van het lijf hebben gewerkt, wat van de 2de generatie moeilijker te zeggen valt.
De 3de en zelfs 4de generatie scheurt nu rond met opgefokte scootertjes(niet dat ik beter was)

Een allochtoonse buurjongen van 25 rijdt met een nieuwe wagen van 800.000 BEF, en heeft daar veel overuren voor moeten maken. Het nadeel voor hem is dat als hij iemand als Maddox tegenkomt hij een ordinaire dief genoemd wordt. Maddox denkt dat alleen autochtonen nieuwe spullen kunnen kopen... :?
Of heb je misschien een eigen onderzoek gehouden onder de allochtone tweede generatie :?:

1ste generatie = de gastarbeiders (en volgens mij ook de kinderen die tijdens de gezinshereniging hier zijn gekomen)
2de generatie = Hun kinderen die hier geboren zijn.
3de generatie = de huidige generatie en kinderen van de 2de generatie
4de generatie = de ongeboren kinderen...met opgefokte scootertjes :?

Moby
8 juli 2003, 20:44
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ? :wink:
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....

Gij moogt nie meedoen want ge zijt geen tweede generatie, maw ge zijt nog ouderwets dus. :wink:
Shit, wa is dan tweede generatie? Tweede generatie hier geboren ofwa?
Nondedoemme, nu val ik al uit den boot!!! :cry: Bedankt hé Patje, nu ga ik slecht slapen :cry:

Ik had het tijdens een vorige discussie verkeerd. :oops: De tweede generatie zijn dus de kinderen die hier geboren zijn (huidige +- 16-25 jarigen).
De moderne allochtonen zijn eigenlijk de kinderen die hier als kleuter aankwamen en diegenen die hier geboren zijn. Zij die hier als tiener aankwamen hebben vaak nog ouderwetse opvattingen, en natuurlijk ook hun ouders, de eerste generatie.

Moby
8 juli 2003, 21:11
heeft men het hier over tweede generatie Italianen, Spanjaarden, Grieken, Hongaren, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Amerikanen?

Het gaat dus over de mensen waarvan de cultuur in hun geboorteland erg veel verschilt van de Belgische.
Hun levenswijze wordt ook een beetje beïnvloed door hun ouders, de eerste generatie, en dus is het goed om te weten hoe ze evolueren.
Ik zie in mijn omgeving duidelijk dat ze niet naar het grote aantal kinderen streven zoals hun ouders, ze gedragen zich westers, ze denken meer en meer westers betreft o.a. de vrouwenrechten, etc...

Als een Nederlander in België komt wonen dan hoeft hij zijn levenswijze niet aan te passen, omdat België niet (veel) verschilt met NL.


Ik ken namelijk mensen van al deze bovenstaande origines die naar hier emigreerden. Zij hadden allemaal kinderen. Die kinderen beschouwen zichzelf gewoon als Belgen (van ooit xxx afkomst - maar dat doet er zelfs niet toe). Zij voelen zich helemaal niet tweede-generatie Italianen, Grieken, Hongaren, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Amerikanen....


Bij veel Marokkanen is dat ook hetzelfde. Ze voelen zich Belg, omdat ze Marokko alleen kennen van hun jaarlijkse of tweejaarlijkse vakantie. Je hoort dan van "Het is daar totaal anders. Ze zijn soms wel erg ouderwets...".
Sommige autochtonen laten hen echter graag voelen dat ze hier ongewenst zijn, o.a. via de media door het VB...
[/quote]

Moby
8 juli 2003, 21:33
Ik moet toegeven dat ik 1 groep hekelde,en zonder enige verdere vermelding van groep weet iedereen welke ik bedoelde.


De Vlaams blokkers :twisted:


Wat betreft de opgefokte brommertjes, Ikzelf heb het gedaan, en zou het terug doen(alleen mag ik nu met een 125CC bollen zonder extra kosten), 't is leuk, maar er is 1 verschil. Ik reed volgens de verkeerregels, met als achterhandje de hoger haalbare snelheid om uit gevaarlijke situatie weg te sprinten, of om net dat makkelijker met het verkeer mee te gaan.Ik kom uit de tijd van de 40km/u, en als alle wagens rondom 50 rijden is dat ronduit vervelend, zeker als je 60 000 km per jaar op 2 wielen doet.
Geen wegscheuren in een straat met spelende kinderen, geen gillende motor in woongebied.Ik heb respect voor mensen.Niet voor politici.

Dus volgens jou rijden alle allochtonen meer dan het maximum en scheuren ze door straten met spelende kinderen?

In mijn straat komen hier soms dronken autochtonen langs en roepen alsof hun leven ervan afhangt. Daarbij laten ze bierflessen achter, waarvan sommige op de grond kapotspringen.
Dus alle autochtonen zijn dronkaards, laten vuil achter en houden zich bezig met nachtlawaai?

:?

Pat
8 juli 2003, 21:43
U vraagstelling zelf klopt niet Moby: u dwingt mensen tot veralgemening.

Moby
8 juli 2003, 21:45
Ik kan niet zeggen of ik in het algemeen fundamentalistischer ben of moderner. Als men hiermee doelt op de religie, dan ben ik inderdaad moderner aangezien ik een overtuigd atheïst ben.


Het is hoe je denkt. Sta je open voor vernieuwing, dan ben je modern ingesteld.
Iedereen mag in eender wat geloven zolang hij/zij de realiteit niet uit het oog verliest. Ik geloof tussen haakjes in de wetenschap, omdat dat het enige is dat iets kan bewijzen.

maddox
8 juli 2003, 21:47
Ik heb hier nog geen enkel kapot bierflesje zien liggen op de grond, misschien opdat er geen plaats is tussen de breezerflesjes?

Ik geef maar een voorbeeld hoe modern onze allochtone jeugd wel is ,van 1 type. En het klopt, niet alle jeugd van die categorie is zo, de meisjes doen dat zeker niet.

Maar ik spreek alleen uit ervaring van mijn straat, want ik woon tussen de Moslim Allochtoontjes. De moderne, geintegreerde Macedoniers aan de rechterkant, of de met moeite frans brabbelende Berbers aan de linkerkant(wat een belediging, een belg, met een hond aan hun reine zijde?).
De 2de generatie, nu hier vooral bekijkbaar met de rits derde generaties in alle stadia van opgroeien komt hier vrolijk toe met de BMW5 reeks, of de gloednieuwe Citroën C5.
Terwijl ik ze zie staan in de rij werklozen om die 2 stempeltjes per maand.

Ik mag niet kriegelig worden dan zeker?

Moby
8 juli 2003, 21:58
@ Darwin:
...
Maar bon, tijdverlies aan jou.

Darwin gelooft dat België binnenkort door moslims ingepalmd wordt, en hij heeft alvast zijn baard laten groeien. :lol:
Hij doet me denken aan die sektes in de VS die steeds het einde van de wereld prediken. :? Volgens mij zien we Darwin binnenkort in een dwangbuis en met rollende ogen roept hij dan: "Daar die moslims...ze komen op me af...help...!". 8O

Darwin
8 juli 2003, 22:04
Als ik u goed begrijp Darwin, vindt u projecten zoals Faithfreedom tijdverlies?

Ali Sina en zijn project willen een steun zijn, wereldwijd, voor alle moslims die de islam willen verlaten.

We lezen op de homepagina bovenaan het volgende:


This site is created by ex-Muslims to help Muslims leave Islam
Islam is a lie and this site is the proof.

en verder daaronder:

Hadith

Abu Dawud: Book 19, Number 2996:

Narrated Muhayyisah:

"The Apostle of Allah (peace be upon him) said: If you gain a victory over the men of Jews, kill them. So Muhayyisah jumped over Shubaybah, a man of the Jewish merchants. He had close relations with them. He then killed him. At that time Huwayyisah (brother of Muhayyisah) had not embraced Islam. He was older than Muhayyisah. When he killed him, Huwayyisah beat him and said: O enemy of Allah, I swear by Allah, you have a good deal of fat in your belly from his property."
Tabari, the great historian, gives a little bit more detail and narrates that Muhayyisah informs his brother that this is what the Prophet has ordered and if he orders to kill him (his own brother) he would do it. Huwayyisah asks surprisingly, “By Allah would you kill me, your own brother if Muhammad asks you to do it?” Muhayysah responds, “By Allah if he asks me, I would”. At that point Huwayyisah accepts Islam and says “By Allah a religion that has made you like this must be from God”.

From this you can see how Islam grew and what kind of evidence made people believe in Muhammad. You can also see why the heinous crimes perpetrated by Muhammad did not bother the early believers and in fact were regarded as signs of him being the messenger of God. The war against Islam is the war against savagery. This war must be won if our civilization is to survive.

My message to all decent Muslims is: leave Islam now.
Islam is not a religion.
Muhammad was not a prophet.
He was insane and Islam is insanity.
For the sake of humanity and for the sake of your own soul leave this cult of barbarity now.
The truth about Muhammad is out. It is a shame to be a Muslim.
It is a shame to be a follower of a schizophrenic psychopath. Do not accept this shame.
Our forefathers had no options, you and I have.
Read this site, read the Quran and the Hadith and get out of this cocoon of lies.
As the truth about Islam becomes widespread the world will start looking at Muslims as fools who follow a lunatic.
Muslims are becoming the most despised people of the world. Do not accept this humiliation.
Abandon this sinking ship. Don't cling to this lie. Just as all the Islamic media lied to you saying Saddam is winning, everyone is lying to you about anything Islamic.
Islam is a religion in fast demise. The intellectuals are leaving it by millions only fools will keep believing.

Ali Sina



Ali Sina zegt zelf dat islam geen religie is, dat islam waanzin is, dat het een cultus van barbarij is, dat de moslims de meest verachte mensen van de wereld worden.


Waarom zouden wij als autochtonen of waarom zouden ex-moslims dan nog begrip voor de waanzin van zij die niet kunnen kiezen moeten opbrengen? Waarom zouden wij moslims daarin een eind moeten volgen?


Ali Sina richt zich in de eerste plaats tot de moslims, zij moeten zichzelf bevrijden, de niet-moslims moeten hen niet tegemoet komen. Je kan immers niet iemand helpen die niet geholpen wil worden. Willen moslims de islam verlaten? OK ze zijn welkom en we zullen ze zelfs opvangen indien nodig. Zoniet, laat ons dan met rust.

En waarom zou het leed van de islamiet in crisis met zichzelf en zijn omgeving trouwens erger zijn dan dat van de niet-islamiet? Wie had er empathie voor ons als wij onze geloofscrisis meemaakten in onze tienerjaren en desondanks nog jaren moesten zorgen dat we telkens genoeg punten haalden op het vak godsdienst om naar het volgende jaar over te gaan? Waar was dan het medevoelen?

Waar is het invoelen van de moslimvrouwen die met hun kledij en hoofddoeken naar onze vrouwen de boodschap uitsttralen "Kijk eens naar ons. Wij zijn tenminste deftig en zedig. En zie jullie daar eens bijlopen. Jullie zijn allemaal net een bende vuile hoeren". Waar is dan die "empathie"?

De moslims zijn de kampioenen van de klagers en de zageventen. Ze zouden beter eens beginnen leren denken voor zichzelf.


Medevoelen met moslims in problemen zal trouwens niet veel uithalen.

Om de keiharde cijfers aan te halen:

Er zijn in Europa momenteel ongeveer 16 miljoen moslims.
Momenteel komen daar elk jaar ongeveer 500.000 moslims bij.

Stel dat je onmiddellijk vanaf vandaag met een legers 'missionarissen' op de moslims begint in te praten.
Stel dat die 'missionarissen' een enorme overtuigingskracht bezitten, zodat ze erin slagen van jaarlijks niet minder dan 1 miljoen moslims te bekeren tot een 'Euro-Islam' (een islam zonder Mohammed en Koraan en Hadith zeg maar).
Stel dat je er daardoor in slaagt om de exponentiële groei van de moslims in Europa te beperken tot 500.000 per jaar.
Dan heb je 16 jaar nodig om 16 miljoen moslims te bekeren.
Op die 16 jaar zijn er echter nog eens 16 x 500.000 = 8 miljoen moslims bijgekomen.
Het duurt dus minstens 24 jaar om al die moslims in Europa te bekeren, gesteld dat je aan een onwaarschijnlijk tempo werkt van 1 miljoen bekeringen per jaar.

Ik wens diegene veel geluk die deze heroische taak op zich wil nemen.

Realistischer lijkt het mij echter dat de moslims in Europa gewoon verder gaan zoals ze de afgelopen 40 jaar bezig zijn geweest.
Dat wil zeggen : zich om de 15 �* 20 jaar in aantal verdubbelen.

Over 24 jaar zullen er in Europa dus eerder 35 miljoen moslims van allerlei slag zijn, dan de 24 miljoen ex-moslims uit dat irrealistisch scenario van hierboven.


En dan zijn de voorstellen �* la Vlaams Blok in mijn ogen de minst kwalijke oplossingen voor de problemen waarmee we geconfronteerd worden.

En die voorstellen zijn :
- wie zich wil aanpassen kan hier blijven
- de rest moet vertrekken
- voor de praktische uitwerking : zie punten 60-70 van het 70-puntenplan :



IX - DE TERUGKEER ORGANISEREN

De terugkeer dient te gebeuren op een georganiseerde, begeleide en humane manier. Het Vlaams Blok voorziet in totaal drie verschillende fases:
- de onmiddellijke terugkeer van illegalen, criminelen en werklozen;
- de terugkeer van de eerste generatie vreemdelingen;
- de terugkeer van de tweede en derde generaties vreemdelingen.

60. DE ONTWIKKELINGSHULP REORGANISEREN
Via de reorganisatie van onze ontwikkelingshulp aan de Derde Wereld, bespoedigen we de terugkeer en reïntegratie van de niet-Europese vreemdelingen naar en in hun landen van herkomst, en kunnen we de economie en structurele uitbouw van deze landen mee helpen verzekeren. De hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen, die voor het overgrote deel afkomstig zijn uit ontwikkelings- en derde-wereldlanden, hebben in hun landen van herkomst een unieke taak. Zij kunnen er met de vaardigheden die ze hier verworven hebben, hun landgenoten helpen ontsnappen aan de uitzichtloze situatie van onderontwikkeling en armoede.

61. INVESTEREN IN TEWERKSTELLING
De georganiseerde terugkeer van de niet-Europese vreemdelingen naar hun landen van herkomst verloopt vlotter indien hij gekoppeld wordt aan concrete ontwikkelingsprojecten. Niet-Europese vreemdelingen moeten gestimuleerd worden om in hun vaderland een eigen bedrijf(je) op te zetten of er werk te zoeken. Wanneer een vreemdeling wil investeren in een eigen bedrijf, worden via het budget voorzien voor ontwikkelingshulp subsidies ter ondersteuning van deze nieuwe firma's ter beschikking gesteld.
Tevens moet geïnvesteerd worden in een aantal goed gekozen industriële projecten die mee kunnen instaan voor de tewerkstelling van de terugkerende vreemdelingen.

62. INVESTEREN IN HUISVESTING
In de landen van herkomst van de niet-Europese vreemdelingen is een schrijnend gebrek aan huisvesting. Via de fondsen van ontwikkelingshulp moet eveneens geïnvesteerd worden in huisvesting voor de terugkerende vreemdelingen.

63. ONDERWIJS AANPASSEN AAN NODEN VAN LANDEN VAN HERKOMST
In punt 19 wordt gepleit voor de oprichting van een apart onderwijsnet voor niet-Europese vreemdelingen. De lessenpakketten die in dit apart onderwijsnet aangeboden worden aan de leerlingen, moeten aangepast worden aan de noden van het land van herkomst.

64. ECONOMISCHE SAMENWERKING TUSSEN EUROPA, TURKIJE EN NOORD-AFRIKA VERBETEREN
Noord-Afrika en Turkije zijn geografische buren van Europa. Europa, Turkije en Noord-Afrika hebben steeds handelsbetrekkingen met elkaar onderhouden. De terugkeer van de niet-Europese, overwegend Maghrebijnse en Turkse vreemdelingen, moet gebaseerd worden op een positieve samenwerking tussen de gastlanden van de vreemdelingen en de landen van herkomst. Deze samenwerking moet vooral gericht zijn op het scheppen van nieuwe arbeidsplaatsen in de landen van herkomst van de gastarbeiders.

65. STEDELIJKE EN GEMEENTELIJKE SAMENWERKING
Het is niet alleen noodzakelijk een heroriëntatie van het Belgische en Vlaamse buitenlands beleid te bepleiten. Ook de steden en gemeenten kunnen desbetreffend een belangrijke rol spelen. Dikwijls zijn de meeste vreemdelingen in een bepaalde stad uit een welbepaalde streek afkomstig. Het Vlaams Blok moedigt contacten tussen onze steden en die streken aan. Ook op dit niveau kan het terugkeerbeleid immers voorbereid en uitgevoerd worden.

66. INVENTARISERING VAN BEDRIJVEN EN FIRMA'S DIE WILLEN INVESTEREN IN TURKIJE EN NOORD-AFRIKA
Er moet zo gauw mogelijk gestart worden met de inventarisering van bedrijven en firma's die bereid zijn en belangstelling hebben om aan de economische samenwerking tussen Europa, Turkije en Noord-Afrika deel te nemen. Opnieuw via de fondsen voor ontwikkelingshulp moet geïnvesteerd worden in economische projecten die tot stand komen in samenwerking tussen Europese en Noord-Afrikaanse of Turkse bedrijven.

67. BILATERALE AKKOORDEN AFSLUITEN MET DE LANDEN VAN HERKOMST
De terugkeer zal slechts kunnen geschieden na het opstellen en ondertekenen van een aantal bilaterale akkoorden tussen ons land en de landen van herkomst. Deze akkoorden zullen alle voorgaande akkoorden ongedaan moeten maken en een concrete regeling moeten inhouden in verband met de terugkeer.

68. ONMIDDELLIJKE TERUGKEER VAN ILLEGALEN, CRIMINELEN EN WERKLOZEN
In eerste instantie moet werk gemaakt worden van de onmiddellijke terugkeer van alle illegale, criminele en werkloze vreemdelingen. Dit betekent de onmiddellijke terugkeer van ongeveer 190.000 vreemdelingen (150.000 illegalen, 10.000 werkloze niet-Europese gezinshoofden die samen met hun familieleden ongeveer 40.000 personen vertegenwoordigen, en enkele duizenden criminelen) naar hun landen van herkomst.

69. DE TERUGKEER VAN DE EERSTE GENERATIE VREEMDELINGEN
Via de uitkeringen die de eerste generatie vreemdelingen uit het terugkeerfonds zullen krijgen, zullen op relatief korte termijn heel wat vreemdelingen terugkeren naar hun landen van herkomst. Het juiste bedrag van de premie zal afhangen van een aantal criteria: duur van de tewerkstelling in België, aantal kinderen die mee terugkeren, grootte van het gestorte bedrag aan sociale zekerheidsbijdragen in het terugkeerfonds. De uitbetaling van de premie zal pas gebeuren nadat de vreemdeling samen met zijn familieleden naar zijn vaderland is teruggekeerd. Wel al de mogelijkheid geboden worden over een voorschot te kunnen beschikken om de reiskosten te kunnen betalen.

70. DE TERUGKEER VAN DE TWEEDE EN DERDE GENERATIES VREEMDELINGEN
Voor diegenen die niet bereid zijn zich te assimileren, wordt een onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de reïntegratie in het land van herkomst van hun ouders. De landen van herkomst van deze jonge vreemdelingen kunnen niets aanvangen met jonge analfabeten. Door deze jongeren hier school te laten lopen en hen een specifieke opleiding te geven die hen voorbereidt op de terugkeer en de reïntegratie in hun landen van herkomst, bewijst men deze landen een grote dienst en kadert deze opleiding in de ontwikkelingshulp die we aan deze landen willen geven.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=2743&highlight=70puntenplan


Het ander alternatief is de Libanisering van Europa.

Moby
8 juli 2003, 22:12
Ik geef maar een voorbeeld hoe modern onze allochtone jeugd wel is ,van 1 type. En het klopt, niet alle jeugd van die categorie is zo, de meisjes doen dat zeker niet.

Maar ik spreek alleen uit ervaring van mijn straat, want ik woon tussen de Moslim Allochtoontjes.

Je hebt ze dus gevraagd of ze moslim zijn? Alle autochtonen zijn dus ook christenen?


De moderne, geintegreerde Macedoniers aan de rechterkant, of de met moeite frans brabbelende Berbers aan de linkerkant(wat een belediging, een belg, met een hond aan hun reine zijde?).
De 2de generatie, nu hier vooral bekijkbaar met de rits derde generaties in alle stadia van opgroeien komt hier vrolijk toe met de BMW5 reeks, of de gloednieuwe Citroën C5.
Terwijl ik ze zie staan in de rij werklozen om die 2 stempeltjes per maand.

Ik mag niet kriegelig worden dan zeker?

Ik neem aan dat je ook twee stempeltjes per maand haalt, want anders zal je ze wel niet zien (of je werkt daar)...Als dat het eerste is vind ik het wel schandalig dat je een pc hebt met internetaansluiting!
Misschien hebben ze die wagens wel op afbetaling toen ze aan het werk waren en zijn ze die nog steeds aan het betalen. Misschien hebben ze die wel geleend of...
Als ze die op illegale wijze verkregen hebben, dan moet jij hen als goede burger aangeven bij de politie of op het ministerie van Financien (belastingontduiking). Ze zijn dan criminelen net als de 60% autochtonen in de Belgische gevangenissen.

Pat
8 juli 2003, 22:20
Ik heb hier nog geen enkel kapot bierflesje zien liggen op de grond, misschien opdat er geen plaats is tussen de breezerflesjes?

Ik geef maar een voorbeeld hoe modern onze allochtone jeugd wel is ,van 1 type. En het klopt, niet alle jeugd van die categorie is zo, de meisjes doen dat zeker niet.

Maar ik spreek alleen uit ervaring van mijn straat, want ik woon tussen de Moslim Allochtoontjes. De moderne, geintegreerde Macedoniers aan de rechterkant, of de met moeite frans brabbelende Berbers aan de linkerkant(wat een belediging, een belg, met een hond aan hun reine zijde?).
De 2de generatie, nu hier vooral bekijkbaar met de rits derde generaties in alle stadia van opgroeien komt hier vrolijk toe met de BMW5 reeks, of de gloednieuwe Citroën C5.
Terwijl ik ze zie staan in de rij werklozen om die 2 stempeltjes per maand.

Ik mag niet kriegelig worden dan zeker?

Wat suggereert u dan? Zwartwerk? Of andere activiteiten? Bepaalde nieuwe Belgen zijn inderdaad geneigd om sneller op te geven op school of doen de moeite niet om werk te zoeken. Ze hangen dan vaak het slachtoffer uit en geven de schuld aan alles en iedereen behalve zichzelf. Anderzijds zijn er ook Belgen die liever geld ontvangen zonder uit hun bed te komen. Ik weet zelfs een lokaal politica die net voor de verkiezingen tips gaf aan niet werkwilligen om toch maar steun te krijgen tot pensioengerechtigde leeftijd zonder te hoeven solliciteren (lees:werken). Sommige politici hebben dus electoraal belang bij het onderhouden van deze niet-werkwilligen, in dat opzicht is het alternatief van Vivant eigenlijk een pak minder hypocriet. Anderzijds zijn er nieuwe Belgen die het wel maken. Deze worden door dan vereerd door die rebellerende kereltjes met de naam évolué, wat zoveel betekent als verrader of collaborateur.

maddox
8 juli 2003, 22:23
Ik suggereer in het meest positieve geval dat zij heel zuinig kunnen leven en hard kunnen pronken met hun zuur bijeen ge-uitkeerde wagen.

In het meest logische geval zie ik ergens illegale praktijken.

Groot verschil nietwaar.

Moby
8 juli 2003, 22:51
Ik suggereer in het meest positieve geval dat zij heel zuinig kunnen leven en hard kunnen pronken met hun zuur bijeen ge-uitkeerde wagen.

In het meest logische geval zie ik ergens illegale praktijken.

Groot verschil nietwaar.

Veel van de tweede generatie die nog niet getrouwd zijn, wonen nog in bij hun ouders. Zij sparen dan ook meer geld op en kunnen ook kopen hetgeen ze graag willen hebben.
Ik ken er die met een mooie Mercedes rondrijden, en die ze gekocht hebben na jaren werken en sparen. Daarom vind ik het hinderlijk als men steeds roept dat een Marokkaan met een Mercedes een crimineel is.
Ik heb er nog geen tegenkomen, maar ga ook niet verbaasd reageren als dat ook zo is. Maar zie ze dan als individuen en niet als Marokkaan of Turk of...

Het heeft volgens mij gewoon met afgunst te maken.

Pat
8 juli 2003, 23:17
Ik suggereer in het meest positieve geval dat zij heel zuinig kunnen leven en hard kunnen pronken met hun zuur bijeen ge-uitkeerde wagen.

In het meest logische geval zie ik ergens illegale praktijken.

Groot verschil nietwaar.

Ik ken er die met een mooie Mercedes rondrijden, en die ze gekocht hebben na jaren werken en sparen. Daarom vind ik het hinderlijk als men steeds roept dat een Marokkaan met een Mercedes een crimineel is.

Het heeft volgens mij gewoon met afgunst te maken.

Ik ken ook Marokkanen die eerlijk gespaard hebben voor hun bolide. Dat neemt echter niet weg dat er drugdealers zijn die in het Brusselse rondtoeren in hun Mercedes om te pochen of op zoek naar klanten.

Beiden bestaan dus. Ik weet dat menig Vlaams blokker het moeilijk heeft om het eerste te erkennen net zoals een Pee Cee'er het moeilijk heeft om het tweede te erkennen.

maddox
9 juli 2003, 08:25
Pat, in het ergste geval heb ik hier een klein deel van de jongeren bestempeld als crimineel, want rondscheuren met een opgefokt brommertje is niet volgens de wet.Ook overtreden van verkeersregels is niet "kosjer".

Alle andere opmerkingen zijn gemaakt met de vermelding dat de vooroordelen wel een grond van waarheid hebben, maar niet slaan op de volledige groep.

En ja, ik ken meer criminele Marrokaans-och kom, 2 nationaliteiten aanhoudende met Luxe/Fast and Furious achtige wagens dan eerlijk werkenden. Met criminaliteit bedoel ik dus ook de ontduikers, de uitkeringssjoemelaars,de zwartwerkers en alle persoonlijkere criminele feiten.

Politiek correcte uitspraken, door mij geinterpreteerd.
Allochtonen moeten positief gediscrimineerd worden.
-Want die krijgen toch geen goed betaalde baan.
-'t is zelfs zo erg dat ze zelfs niet achter de vuilkar mogen lopen.
-overheidsjobs zijn voor hun niet toegankelijk, de schande
-door alle oorzaken moeten ze maar voorrang krijgen bij de behandeling van hun zaak als sociaal geval, of als ze een sociale woning zoeken.

In dit geval put ik even uit de bron van een medewerker van een OCMW.
Als een "hulpzoekende" allochtoon van bepaald origine zijn zin niet krijgt worden de beledigingen en bedreigingen vrij pittig, tot slagen en verwondingen en brandstichting toe.Rechtzaken, komen er wel van en dan mag desbetreffende OCMW de advovaat voor de beschuldigde nog betalen ook.Vandaar dat het makkelijker is van dezen hun zin te geven.

Let wel, dit is maar een heel klein deel van alle OCMW zaken, want 1/3de van de zaken gaat naar asielzoekers.Dan is er nog 2/3 over om te verdelen tussen de inwoners van dit apenland.We hebben ook hooggeschoolden die in de problemen geraken, maar ik kan je garanderen dat deze niet te snel serieuze hulp krijgen bij een OCMW.

Afgunst? Voor wat, dat je met dreigen en geweld, het uitroepen dat je een slachtoffer bent,misdaad promoot meer voor elkaar kan krijgen dan met eerlijkheid.
Maar man toch, ik leef volgens mijn 3 levensregels.Daar kan geen wet tegenop.Ik ben tenminste niet hypocriet.Ik heb eerder medelijden voor mensen die buiten de medemenselijkheid om teren op de "beschaving" en dit is inclusief politici.(zoals ik ook medelijden heb met een bacterie die ten onder gaat aan een antibiotika kuur)

Darwin
9 juli 2003, 12:18
Uit een enquête van de gemeente Den Haag onder 800 inwoners blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders heeft, daar waar het gaat over zaken als homoseksualiteit en het zelfstandig wonen van meisjes.

De gemeente ondervroeg dit jaar in haar stadsenquête voor het eerst specifiek over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Turken en Marokkanen van de tweede generatie houden er duidelijk modernere opvattingen op na dan hun ouders.

De Haagse wethouder P. Heijnen van Integratie vindt het verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend: ,,De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad.''


bron: http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-070703-289-anp.html


Als ik de migranten heb zien evolueren dan is dat in hoofdzakelijk één richting : die van steeds meer fundamentalisme, steeds grotere verachting van de westerse cultuur, steeds provocatiever en dominant gedrag naar hun omgeving.

bron: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4427

Wie de discussie tussen mij en Darwin nog niet gevolgd heeft, moet maar op de link hierboven klikken.
Darwin heeft 40 jaar ervaring i.v.m. Marokkanen en Turken (volgens zijn woorden). Hij heeft namelijk onder en naast ze gewoond. Ook heeft hij 1 Marokkaan van de eerste generatie in zijn familie.
Ik heb +- 27 jaar ervaring en heb tussen vooral Marokkanen gewoond. Ik heb méér dan 1 Marokkaanse familielid.


@ Moby

Kijk ook eens op volgend topic : http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4656

filosoof
9 juli 2003, 16:23
Naar huis sturen is het probleem gewoon verplaatsen, want zulke jongeren voelen zich nergens thuis.

Idd.... Ginds zijn het ook "vreemdelingen"....

Sandra Di Bortolo
30 oktober 2010, 12:41
Mijn naam is Sandra Di Bortolo. Als beginnend schrijver probeer ik zoveel mogelijk aandacht te krijgen voor mijn roman “Het zusje van vroeger”.
Het geeft je een kijkje achter de gesloten deuren van een Italiaans immigrantengezin, waarin de cultuurverschillen met Nederlanders en Belgen duidelijk worden gemaakt.

Het volledige manuscript van ‘Het zusje van vroeger’ wordt je als e-book toegestuurd. Hoe? Dat lees je op www.hetzusje.nl.

Korte samenvatting van de inhoud:
Silvana Scaglione, begin veertig, is de jongste uit een gezin met vier kinderen. In Nederland geboren in een Italiaanse familie, waar vader het volgens Italiaanse traditie voor het zeggen heeft. Nadat eerst vader en vervolgens moeder overlijdt, ontstaat er een ware aardverschuiving in de hiërarchische verhoudingen binnen de familie. Haar oudste broer Franco wordt sinds het overlijden van vader als hoofd van de familie beschouwd. Dat is een vanzelfsprekendheid waar niemand aan twijfelt. Wanneer ook haar moeder overlijdt komt het leiderschap van Franco op losse schroeven te staan. Het volgzame gedrag van Silvana verandert in gespannen verzet tegen het heersende leiderschap van Franco. De andere broer Matteo en zus Carmen zijn hiervan getuige, maar hebben niet de moed Silvana hierin bij te staan. Silvana gaat de strijd aan met Franco, met alle gevolgen van dien.

Hopelijk heeft bovenstaande samenvatting je nieuwsgierig genoeg gemaakt!

Met hartelijke groet,
Sandra Di Bortolo
E [email protected]
W www.hetzusje.nl

den dinges
31 oktober 2010, 17:28
bron: http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-070703-289-anp.html



bron: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4427

Wie de discussie tussen mij en Darwin nog niet gevolgd heeft, moet maar op de link hierboven klikken.
Darwin heeft 40 jaar ervaring i.v.m. Marokkanen en Turken (volgens zijn woorden). Hij heeft namelijk onder en naast ze gewoond. Ook heeft hij 1 Marokkaan van de eerste generatie in zijn familie.
Ik heb +- 27 jaar ervaring en heb tussen vooral Marokkanen gewoond. Ik heb méér dan 1 Marokkaanse familielid.

Hou de moed erin.;-)

AsGardSGO
2 november 2010, 23:09
ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.

Ach ja in de grote twisterij worden de basis beginselen handig aan de kant geschoven en vergeten. Ook kunnen de meeste partijen en mensen ook geen onderscheid meer maken in een afkomst verloochenen of het zich aanmeten van een slachtofferrol door of met het aangrijpen aan een cultuur waar ze in wezen eigenlijk vreemd aan zijn of net van vluchten.

Felix (be)
4 november 2010, 10:55
Het gaat dus over de mensen waarvan de cultuur in hun geboorteland erg veel verschilt van de Belgische.
Hun levenswijze wordt ook een beetje beïnvloed door hun ouders, de eerste generatie, en dus is het goed om te weten hoe ze evolueren.
Ik zie in mijn omgeving duidelijk dat ze niet naar het grote aantal kinderen streven zoals hun ouders, ze gedragen zich westers, ze denken meer en meer westers betreft o.a. de vrouwenrechten, etc...

Als een Nederlander in België komt wonen dan hoeft hij zijn levenswijze niet aan te passen, omdat België niet (veel) verschilt met NL.



Bij veel Marokkanen is dat ook hetzelfde. Ze voelen zich Belg, omdat ze Marokko alleen kennen van hun jaarlijkse of tweejaarlijkse vakantie. Je hoort dan van "Het is daar totaal anders. Ze zijn soms wel erg ouderwets...".
Sommige autochtonen laten hen echter graag voelen dat ze hier ongewenst zijn, o.a. via de media door het VB...

Angelake is het in elk geval niet met u eens.

abou Anis
4 november 2010, 11:02
Optie 'beiden' ontbreekt.

Bovenbuur
4 november 2010, 11:14
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ? :wink:
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....

Ik ben half Nederlander en heb tevens al 23 jaar tussen deze mensen gewoond, ben ik nu ook een expert? ;)

Scarabaeida
4 november 2010, 16:47
Ik zou ook zeggen 'geletterder'. De eerste generatie wist minder over de islam. Ik vergelijk het met 'wederborenen' zoals we die vroeger hadden, als resultaat van een hogere geletterdheid.

Scarabaeida
4 november 2010, 16:48
Optie 'beiden' ontbreekt.

Inderdaad. Het ene sluit het andere niet uit.

eno2
17 november 2010, 15:35
ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.

En de Vlamingen die niet willen werken?

Bovenbuur
17 november 2010, 16:20
Onderzoek in Nederland onder Molukkers lijkt er overigens op te wijzen dat de tweede generatie inderdaad "moderner" is dan de eerste, ze hebben minder bezwaren tegen elementen uit de Nederlandse cultuur, draaien mee in de maatschappij, spreken de taal en als ze in contact komen met justitie is dat eerder vanwege een "westerse" misdaad als het stelen van een scooter dan door een religieus geinspireerde daad. De derde generatie echter blijkt gevoelig voor een terugval. Zij zijn de kinderen van goed geintegreerde mensen en zijn in Nederland opgevoed als Nederlanders. Toch worden zij niet geaccepteerd, moeten ze "terug naar waar ze vandaan komen" en blijken ze vaak al met al wat ontgoocheld te zijn. Vooral mensen wiens ouders enthusiast waren en goed hun best deden lopen daarom een risico om, zeker in het huidige politieke klimaat, juist meer in "hun roots" te vervallen dan hun ouders. De grote vraag is natuurlijk of bijvoorbeeld de Turkse en Marokkaanse gemeenschap dit patroon ook gaan laten zien nu hun tweede generatie aan de kinderen gaat. Ahh, I love the smell of research in the morning.

Mare Nostrum
28 november 2010, 00:43
ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.

U vat hier de hele essentie perfect samen, respect8-)