PDA

View Full Version : De groenen


groen!?
18 januari 2006, 18:28
ipv altijd maar af te geven op Groen! omtrent Doel zou je beter de partijen aanpakken die zulke voorstellen doen en doordrukken! Het is een illusie dat Groen! helemaal alleen een voorstel kan tegenhouden, toch niet met het huidige stemmenaantal...

Raven
18 januari 2006, 19:01
nochtans had groen voldoende stemmenaantal om de uitbreiding van de Antwerpse ring tegen te houden... Immers geen monstercoalitie, zonder de alle onderdelen van het monster.

Een uitbreiding die een oud, tot nu toe ongeschonden, en dus zeer belangrijk, aquatoop zal vernielen.

Groen & ecologische waarden!? ha!

bk232214
18 januari 2006, 19:25
ipv altijd maar af te geven op Groen! omtrent Doel zou je beter de partijen aanpakken die zulke voorstellen doen en doordrukken! Het is een illusie dat Groen! helemaal alleen een voorstel kan tegenhouden, toch niet met het huidige stemmenaantal...

profiteer dan niet van de miserie van de inwoners van DOEL om gekozen te worden maar alles telt in de groene partij dat is algemeen geweten

groen!?
18 januari 2006, 19:26
is dit deelforum eigenlijk bedoeld voor groen!-bashen of...

Jeng
18 januari 2006, 22:30
is dit deelforum eigenlijk bedoeld voor groen!-bashen of...

Anders zullen er geen reacties zijn.

Fozzie
23 januari 2006, 03:26
Groen & ecologische waarden!? ha!

Allé, ik zal dan maar zwijgen over de zwerfvuil- en sluikstort-opruimacties van Groen in Wervik...
In plaats van lippendienst hebben we er gewoon iets aan gedaan, in de hoop dat het er nu proper blijft (al hebben we er ook wel de pers bij gehaald om de lokale overheid wakker te schudden om eindelijk eens aandacht te besteden aan het probleem én om de lokale bevolking te sensibiliseren dat als ze sluikstorten dan niet moeten klagen over het zwerfvuil)...

jan hyoens
23 januari 2006, 14:45
Allé, ik zal dan maar zwijgen over de zwerfvuil- en sluikstort-opruimacties van Groen in Wervik...
In plaats van lippendienst hebben we er gewoon iets aan gedaan, in de hoop dat het er nu proper blijft (al hebben we er ook wel de pers bij gehaald om de lokale overheid wakker te schudden om eindelijk eens aandacht te besteden aan het probleem én om de lokale bevolking te sensibiliseren dat als ze sluikstorten dan niet moeten klagen over het zwerfvuil)...

yep, één keer gaan opkuisen met de pers erbij dat zal zeker helpen!:lol:

bk232214
23 januari 2006, 18:37
[quote=groen!?;1513472]is dit deelforum eigenlijk bedoeld voor groen!-bashen of...[/quote

Vele groeten uit Doel

Fozzie
23 januari 2006, 19:26
yep, één keer gaan opkuisen met de pers erbij dat zal zeker helpen!:lol:

Vuil trekt vuil (en vandalisme) aan. Ik passeer regelmatig op die plaats en nu het opgekuist is blijft het relatief proper (al zou t' stad er wel een vuilnisbak mogen zetten).
Er komen trouwens nog acties

Ik heb ander het Vlaams Belang in Wervik nog nooit zo'n actie zien doen, die beperken zich met meetings met Filip De Winter, blaadjes rond brengen en vandalenstreken goed praten...

jan hyoens
24 januari 2006, 11:45
Vuil trekt vuil (en vandalisme) aan. Ik passeer regelmatig op die plaats en nu het opgekuist is blijft het relatief proper (al zou t' stad er wel een vuilnisbak mogen zetten).
Er komen trouwens nog acties

Ik heb ander het Vlaams Belang in Wervik nog nooit zo'n actie zien doen, die beperken zich met meetings met Filip De Winter, blaadjes rond brengen en vandalenstreken goed praten...

Omdat het Belang streeft naar duurzame oplossingen ipv éénmalige persmomenten.

bk232214
24 januari 2006, 13:38
Vuil trekt vuil (en vandalisme) aan. Ik passeer regelmatig op die plaats en nu het opgekuist is blijft het relatief proper (al zou t' stad er wel een vuilnisbak mogen zetten).
Er komen trouwens nog acties

Ik heb ander het Vlaams Belang in Wervik nog nooit zo'n actie zien doen, die beperken zich met meetings met Filip De Winter, blaadjes rond brengen en vandalenstreken goed praten...

Alles telt voor stemmen te halen na de verkiezing is het niet meer nodig en na 6jaar beginnen wij terug

Fozzie
24 januari 2006, 20:37
Omdat het Belang streeft naar duurzame oplossingen ipv éénmalige persmomenten.

In Wervik heeft het Vlaams Belang nog nooit een voorstel gedaan om het zwerfvuil aan te pakken.

Eerst zeg je dat de groenen nooit iets concreet doen voor het milieu en als ze dan een opkuisactie doen, met de bedoeling de locale overheid en de bevolking te sensibiliseren om niet te sluikstorten, dan is het weer niet goed. Make up your mind...

jan hyoens
25 januari 2006, 10:59
In Wervik heeft het Vlaams Belang nog nooit een voorstel gedaan om het zwerfvuil aan te pakken.

Eerst zeg je dat de groenen nooit iets concreet doen voor het milieu en als ze dan een opkuisactie doen, met de bedoeling de locale overheid en de bevolking te sensibiliseren om niet te sluikstorten, dan is het weer niet goed. Make up your mind...

Lees wat ik schrijf! Het VB gaat voor duurzame oplossingen en die verkrijg je niet door een éénmalige opkuisbeurt maar door bv een strengere aanpak van de sluikstorters of ben je werkelijk zo naïef om te denken dat deze zich iets aantrekken van jullie actie!

groen!?
25 januari 2006, 11:33
geen woorden maar daden!

jan hyoens
25 januari 2006, 11:45
geen woorden maar daden!

stem op ons en je krijgt daden.;-)

bk232214
25 januari 2006, 12:33
geen woorden maar daden!

Groenen gaan betogen tegen de lange wapper brug de verkiezing komt aan kiezer houdt u vast .De VISAKAART VOOROP Pauwels

Fozzie
25 januari 2006, 12:58
Lees wat ik schrijf! Het VB gaat voor duurzame oplossingen en die verkrijg je niet door een éénmalige opkuisbeurt maar door bv een strengere aanpak van de sluikstorters of ben je werkelijk zo naïef om te denken dat deze zich iets aantrekken van jullie actie!

Ja ik ben zo naief, want het ligt er nog steeds proper (kom maar kijken). Als er ergens vuilnis ligt dan is de verleiding groot om je eigen leeg blikje er gewoon bij te gooien, in plaats van het mee te sleuren naar de dichtsbijzijnde vuilnisbak. Waar het proper ligt is er een veel grotere rem om er als eerste een leeg blikje te gooien.
Daarnaast was die actie ook een sensibilisering naar de bevolking toe om niet te sluikstorten en naar de lokale overheid om sluikstorten tegen te gaan. Op het vlak van sluikstorten hebben we van het Vlaams Blok in Wervik nog niets gehoord, ook niet op andere milieu-vlakken...

Fozzie
25 januari 2006, 13:02
stem op ons en je krijgt daden.;-)

In Wervik krijgen we van het Vlaams Belang vooral veel oud papier (niet gerecycleerd) en idioot gezever (zo zou volgens het Wervikse Vlaams Belang de grafitti met homofobe beledigingen op de rolluiken van een huis waar 2 mannen deftig getrouwd samen wonen het werk zijn van, hou je vast... linkse jongeren :? )...

Groot-Links
26 januari 2006, 00:02
Hoe ??? Niet door homofobe allochtonen, dan hebben ze bij het VB toch wel een steekske laten vallen. :-D

pinbag
26 januari 2006, 00:22
Dus het vb is voor duurzaamheid *kijkt in verwondering rond

Wel raar laaste verkiezingen zaten ze het hele bord van VB affiches te voorzien en achteraf ma agresief doen en razend beschuldigend kijken toen we met genot overplakten ^^ en ons plekje volgens reglement toe-eigenden

:p

jan hyoens
26 januari 2006, 09:25
Ja ik ben zo naief, want het ligt er nog steeds proper (kom maar kijken). Als er ergens vuilnis ligt dan is de verleiding groot om je eigen leeg blikje er gewoon bij te gooien, in plaats van het mee te sleuren naar de dichtsbijzijnde vuilnisbak. Waar het proper ligt is er een veel grotere rem om er als eerste een leeg blikje te gooien.
Daarnaast was die actie ook een sensibilisering naar de bevolking toe om niet te sluikstorten en naar de lokale overheid om sluikstorten tegen te gaan. Op het vlak van sluikstorten hebben we van het Vlaams Blok in Wervik nog niets gehoord, ook niet op andere milieu-vlakken...

heb ik al op geantwoord.

jan hyoens
26 januari 2006, 09:26
In Wervik krijgen we van het Vlaams Belang vooral veel oud papier (niet gerecycleerd) en idioot gezever (zo zou volgens het Wervikse Vlaams Belang de grafitti met homofobe beledigingen op de rolluiken van een huis waar 2 mannen deftig getrouwd samen wonen het werk zijn van, hou je vast... linkse jongeren :? )...

Niet de moeite om op te antwoorden.

jan hyoens
26 januari 2006, 09:27
Hoe ??? Niet door homofobe allochtonen, dan hebben ze bij het VB toch wel een steekske laten vallen. :-D

Ik zal maar zwijgen over de homo-behandeling in uw communistisch paradijs Cuba?8)

jan hyoens
26 januari 2006, 09:29
Dus het vb is voor duurzaamheid *kijkt in verwondering rond

Wel raar laaste verkiezingen zaten ze het hele bord van VB affiches te voorzien en achteraf ma agresief doen en razend beschuldigend kijken toen we met genot overplakten ^^ en ons plekje volgens reglement toe-eigenden

:p

Tijdens de laatste verkiezingen werden de borden al enkele weken geplaatst voor dat iedereen zijn plekje kende en was dus volledig beschikbaar voor iedereen! En als je ons overplakt en zodoende onze vrije meninguiting beknot, tja dan moet je niet verschieten van een reactie tegen deze fascistische methodes.

Fozzie
26 januari 2006, 21:07
Tijdens de laatste verkiezingen werden de borden al enkele weken geplaatst voor dat iedereen zijn plekje kende en was dus volledig beschikbaar voor iedereen! En als je ons overplakt en zodoende onze vrije meninguiting beknot, tja dan moet je niet verschieten van een reactie tegen deze fascistische methodes.

Euh, het hele bord vol plakken terwijl je heel goed weet dat je er maar een deel van zal toegewezen worden is niet echt fair, hé. Tot het moment dat bekend is welke plaatsen aan welke partij is toegewezen mag er nog niet geplakt worden, laat staan dat je het hele bord beplakt. Das net hetzelfde als op een nieuwe verkaveling met pakweg onbebouwde (en onverkochte) 10 kavels zonder grond te kopen daar die 10 kavels vol bouwen. Als die grond dan toch verkocht wordt aan anderen, dan staat je gebouw wel op de grond van een ander.
Zodra de beschikbare plaatsen op het bord zijn verdeeld en er hangen affiches van het Vlaams Belang op de plek van de CD&V, dan hangen die affiches daar verkeerd (illegaal zelfs) en mogen ze dus overplakt worden met CD&V-affiches. De Vlaams Belang-affiches mogen enkel hun eigen stukje bord hangen.

Fozzie
26 januari 2006, 21:07
Ik zal maar zwijgen over de homo-behandeling in uw communistisch paradijs Cuba?8)

off topic, en nog geen klein beetje...

Fozzie
26 januari 2006, 21:09
Niet de moeite om op te antwoorden.

Omdat je niet kan weerleggen dat er in de brochure van het Wervikse Vlaams Belang over die graffitti op de rolluiken onzin stond. Het is geen kwestie van "niet de moeite zijn om er op te antwoorden", maar je kan er gewoon niets tegen in brengen :-) ...

jan hyoens
27 januari 2006, 10:12
Euh, het hele bord vol plakken terwijl je heel goed weet dat je er maar een deel van zal toegewezen worden is niet echt fair, hé. Tot het moment dat bekend is welke plaatsen aan welke partij is toegewezen mag er nog niet geplakt worden, laat staan dat je het hele bord beplakt. Das net hetzelfde als op een nieuwe verkaveling met pakweg onbebouwde (en onverkochte) 10 kavels zonder grond te kopen daar die 10 kavels vol bouwen. Als die grond dan toch verkocht wordt aan anderen, dan staat je gebouw wel op de grond van een ander.
Zodra de beschikbare plaatsen op het bord zijn verdeeld en er hangen affiches van het Vlaams Belang op de plek van de CD&V, dan hangen die affiches daar verkeerd (illegaal zelfs) en mogen ze dus overplakt worden met CD&V-affiches. De Vlaams Belang-affiches mogen enkel hun eigen stukje bord hangen.

In love and war everthing is fair. In Gent mag men beginnen plakken vanaf dat de borden er staan en dus is het hier wie eerst zaait, eerst maait.
Vanaf dat de verdeling gekend is moet ieder zich houden aan zijn plekje! Zo simpel is dat. Zou je trouwens er niet beter voor zorgen dat de chiro onze affiches niet meer aftrekt, fozzie?

jan hyoens
27 januari 2006, 10:13
Omdat je niet kan weerleggen dat er in de brochure van het Wervikse Vlaams Belang over die graffitti op de rolluiken onzin stond. Het is geen kwestie van "niet de moeite zijn om er op te antwoorden", maar je kan er gewoon niets tegen in brengen :-) ...

Ik heb die brochure nooit gelezen, dus...

djimi
27 januari 2006, 10:33
Zou je trouwens er niet beter voor zorgen dat de chiro onze affiches niet meer aftrekt?



Doet die Chiro dat ??

Awel, ik heb die Chiro nooit zo tof gevonden eigenlijk (lelijk uniform en zo), maar vanaf nu ga ik niet meer zagen als ze mij vragen lotjes voor hun tombola of een kalender of zo te kopen : ik heb al een pak euro's klaargelegd, en ik koop er "van elks een stuk of tien" !!

Leve de Chiro !!!

Fozzie
27 januari 2006, 11:41
In love and war everthing is fair. In Gent mag men beginnen plakken vanaf dat de borden er staan en dus is het hier wie eerst zaait, eerst maait.
Vanaf dat de verdeling gekend is moet ieder zich houden aan zijn plekje! Zo simpel is dat. Zou je trouwens er niet beter voor zorgen dat de chiro onze affiches niet meer aftrekt, fozzie?

Nu zegt u zelf dat als het Vlaams Belang affiches op het Groen-vlak plakt, we het recht hebben om die te overplakken... Daarnet noemde u het overplakken van Vlaams Belang-affiches die op het verkeerde vlak hangen een schending van de vrije meningsuiting. Niet echt consequent...

Ik ga mij een beetje gaan bezig houden om bij het bord van het Vlaams Belang 24u op 24 en 7 dagen op 7 staan waken omdat de Chiro toevallig eens zou kunnen passeren... Dat is niet mijn taak, eerder iets voor de stadswacht of de politie en zolang ik niet verkozen ben heb ik daar niets over te zeggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat affiches af trekken niet netjes is.

Fozzie
27 januari 2006, 11:44
Ik heb die brochure nooit gelezen, dus...

Wel, het Wervikse Vlaams Belang insinueert in haar brochure dat het vandalisme in de buurt van het station (waaronder de graffitti met scheldnamen voor homo's op de rolluiken) het werk is van linkse jongeren.

jan hyoens
27 januari 2006, 12:08
Nu zegt u zelf dat als het Vlaams Belang affiches op het Groen-vlak plakt, we het recht hebben om die te overplakken... Daarnet noemde u het overplakken van Vlaams Belang-affiches die op het verkeerde vlak hangen een schending van de vrije meningsuiting. Niet echt consequent...

Ik zei dat het voor de verdeling een vrije zone is daarna niet meer. Als men dan mekaar overplakt is dit fout (en zelf strafbaar, als ik mij niet vergis).


Ik ga mij een beetje gaan bezig houden om bij het bord van het Vlaams Belang 24u op 24 en 7 dagen op 7 staan waken omdat de Chiro toevallig eens zou kunnen passeren... Dat is niet mijn taak, eerder iets voor de stadswacht of de politie en zolang ik niet verkozen ben heb ik daar niets over te zeggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat affiches af trekken niet netjes is.

Geef je dan geen leiding meer bij de chiro Wervik?

jan hyoens
27 januari 2006, 12:09
Wel, het Wervikse Vlaams Belang insinueert in haar brochure dat het vandalisme in de buurt van het station (waaronder de graffitti met scheldnamen voor homo's op de rolluiken) het werk is van linkse jongeren.

tja, misschien kennen zij de daders?

Fozzie
27 januari 2006, 12:36
tja, misschien kennen zij de daders?

Er is een uitgebreid buurtonderzoek geweest, de politie heeft de daders nog niet kunnen vatten of weet niet wie ze zijn. Als het Vlaams Belang wel weet wie de daders zijn, dan zijn ze verplicht om te zeggen wie de daders zijn...

Gezien de aard van de opschriften moet de dader zeker homo's haten, en homohaat vind je niet bij linkse jongeren, maar uitsluitend bij extreem rechts en religieuze fundamentalisten (ik zeg niet dat alle extreem rechtsen homo's haten, maar alle homohaters zijn wel extreem rechts).

Fozzie
27 januari 2006, 12:43
Ik zei dat het voor de verdeling een vrije zone is daarna niet meer. Als men dan mekaar overplakt is dit fout (en zelf strafbaar, als ik mij niet vergis).

Geef je dan geen leiding meer bij de chiro Wervik?

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door pinbag http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1521188#post1521188)
Wel raar laaste verkiezingen zaten ze het hele bord van VB affiches te voorzien en achteraf ma agresief doen en razend beschuldigend kijken toen we met genot overplakten ^^ en ons plekje volgens reglement toe-eigenden

:-P


Uw reactie daarop:
"Tijdens de laatste verkiezingen werden de borden al enkele weken geplaatst voor dat iedereen zijn plekje kende en was dus volledig beschikbaar voor iedereen! En als je ons overplakt en zodoende onze vrije meninguiting beknot, tja dan moet je niet verschieten van een reactie tegen deze fascistische methodes."

Als pinbag zijn affiches volgens het reglement op hing (dus op het vakje van zijn partij) en daarvoor Vlaams Belang-affiches moest overplakken (die niet thuis hoorden op dat vak) dan is dat toch geen beknotting van de vrije meningsuiting, maar de correcte uitvoering van het reglement (en dus bijlange niet strafbaar)? Dus uw eerdere reactie is verkeerd.

Ik ben nooit leider geweest in de Chiro van Wervik (daar ik in een deelgemeente woon), maar ben wel oud-leider van de Chiro van Kortrijk.

jan hyoens
27 januari 2006, 13:29
Er is een uitgebreid buurtonderzoek geweest, de politie heeft de daders nog niet kunnen vatten of weet niet wie ze zijn. Als het Vlaams Belang wel weet wie de daders zijn, dan zijn ze verplicht om te zeggen wie de daders zijn...

Gezien de aard van de opschriften moet de dader zeker homo's haten, en homohaat vind je niet bij linkse jongeren, maar uitsluitend bij extreem rechts en religieuze fundamentalisten (ik zeg niet dat alle extreem rechtsen homo's haten, maar alle homohaters zijn wel extreem rechts).

Misschien zijn ze wel voorbarig geweest. Maar uit je teksten versta ik dat er ook nog andere opschriften waren dan deze tegen de homo's? Misschien valt daaruit één en ander te leren uit welke hoek de daders zijn.

Homohaat, mijnbeste fozzie, vind je overal. In alle geledingen van de bevolking van welke politieke of religieuze strekking( of is Fidel Castro in jouw ogen een extreem-rechts figuur?). Ja, zelfs binnen holebikringen!

jan hyoens
27 januari 2006, 13:36
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door pinbag http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1521188#post1521188)
Wel raar laaste verkiezingen zaten ze het hele bord van VB affiches te voorzien en achteraf ma agresief doen en razend beschuldigend kijken toen we met genot overplakten ^^ en ons plekje volgens reglement toe-eigenden

:-P


Uw reactie daarop:
"Tijdens de laatste verkiezingen werden de borden al enkele weken geplaatst voor dat iedereen zijn plekje kende en was dus volledig beschikbaar voor iedereen! En als je ons overplakt en zodoende onze vrije meninguiting beknot, tja dan moet je niet verschieten van een reactie tegen deze fascistische methodes."

Als pinbag zijn affiches volgens het reglement op hing (dus op het vakje van zijn partij) en daarvoor Vlaams Belang-affiches moest overplakken (die niet thuis hoorden op dat vak) dan is dat toch geen beknotting van de vrije meningsuiting, maar de correcte uitvoering van het reglement (en dus bijlange niet strafbaar)? Dus uw eerdere reactie is verkeerd.

Ik ben nooit leider geweest in de Chiro van Wervik (daar ik in een deelgemeente woon), maar ben wel oud-leider van de Chiro van Kortrijk.

Misschien was dat "agressief kijken" maar inbeelding van pinbag of hebben ze andere redenen om "groen-wervik" niet in hun hart te dragen. Ik ben niet op de hoogte van de juiste situatie, maar bij afwezigheid van iemand van VB-wervik speel ik hier maar hun advocaat. Solidariteit is geen loos woord bij ons.

jan hyoens
27 januari 2006, 14:15
Ik heb ondertussen de webstek van VB-wervik teruggevonden en daarin staan de uitgaven van hun plaatselijk blad. Ik zie hier niet over grafitti van linkse jongeren (maar ik kan er overkijken!) integendeel! VB-Wervik is een zeer actieve afdeling (met een knappe ondervoorzitster trouwens!) die vele thema's aanhaalt, ook milieu trouwens!
Wat is de houding van groen-wervik trouwens tgo de verfransing van Wervik?

http://www.vlaamsbelangwesthoek.org/WervikGeluwe/index%20Wervik-Geluwe.htm

de limburgse leeuw
6 februari 2006, 00:23
Anders zullen er geen reacties zijn.

Fout. Op het vorige subforum (dat nu in het archief is beland denk ik) heb ik hen héééél lang proberen te verleiden tot een discussie. Maar het pakte ook niet.

Nochtans denk ik dat Groen! zich eens moet bezinnen over inhoudelijke punten en niet over hoe ze hun postjes gaan behouden bij de volgende verkiezingen. Ik kan die mensen hun bekommernissen wel begrijpen, maar op de langere duur zal dat niet de juiste taktiek zijn.

Waarom niet een reusachtige Reclaim-the-streets organiseren bijvoorbeeld, waarbij een snelweg wordt geblokkeerd ?

Of waarom geen ideologische herbronning bij de denkers als Ullrich en Bookchin ? Wat minder 'democratisch' en parlementair gezeik, en wat meer actie op straat ?

Wat is er mis met Rudolf Bahro ? Hebben de mensen van Groen! geen roeping meer ?

pinbag
6 februari 2006, 02:55
Tijdens de laatste verkiezingen werden de borden al enkele weken geplaatst voor dat iedereen zijn plekje kende en was dus volledig beschikbaar voor iedereen! En als je ons overplakt en zodoende onze vrije meninguiting beknot, tja dan moet je niet verschieten van een reactie tegen deze fascistische methodes.

Het was op de oficieele start dag :lol:

en de plaatsen waren bekend :roll: dus daar gaat uw theorie.

bk232214
2 maart 2006, 19:05
geen woorden maar daden!
Beste groete uit DOEL

orbison
5 april 2006, 18:03
Allé, ik zal dan maar zwijgen over de zwerfvuil- en sluikstort-opruimacties van Groen in Wervik...
In plaats van lippendienst hebben we er gewoon iets aan gedaan, in de hoop dat het er nu proper blijft (al hebben we er ook wel de pers bij gehaald om de lokale overheid wakker te schudden om eindelijk eens aandacht te besteden aan het probleem én om de lokale bevolking te sensibiliseren dat als ze sluikstorten dan niet moeten klagen over het zwerfvuil)...


niet overdrijven hé, lees hier op verschillende fora over de fantastische zwerfvuilactie van Groen! Wervik-Geluwe. Die drie man die inderdaad een symbolisch hoekje opgekuist hebben... meer om in the picture te staan dan om echt de goegemeente wakker te schudden......

phoebe
5 april 2006, 21:36
Groenen gaan betogen tegen de lange wapper brug de verkiezing komt aan kiezer houdt u vast .De VISAKAART VOOROP Pauwels

Dat is altijd, als de verkiezingen in aantocht zijn, regent het beloften, en éénmalige actie's, je vraagt je dan af met wat ze de afgelopen jaren bezig zijn geweest...Oooo ja, met het "bundelen" van de krachten om het Vlaams Belang te boycotten...:roll:

phoebe
5 april 2006, 21:42
Ja ik ben zo naief, want het ligt er nog steeds proper (kom maar kijken). Als er ergens vuilnis ligt dan is de verleiding groot om je eigen leeg blikje er gewoon bij te gooien, in plaats van het mee te sleuren naar de dichtsbijzijnde vuilnisbak. Waar het proper ligt is er een veel grotere rem om er als eerste een leeg blikje te gooien.
Daarnaast was die actie ook een sensibilisering naar de bevolking toe om niet te sluikstorten en naar de lokale overheid om sluikstorten tegen te gaan. Op het vlak van sluikstorten hebben we van het Vlaams Blok in Wervik nog niets gehoord, ook niet op andere milieu-vlakken...

Het probleem van het sluikstorten is naar mijn gevoel verergert, na het iniatief van de toen nog zijnde AGALEV met hun gescheiden huisvuilophaling. De dure zakken die nog eens niet van enige kwaliteit zijn, het tekort aan vuilophalingen, enz...
Dit alles is voor de gewone burger ook een dure affaire, en sommigen verkiezen het dan maar gewoon om hun vuil ergens te dumpen, wat natuurlijk niet juist is. Maar als groen iets doorduwt dan voelt men dat doorgaans ook in zijn portomonee.

phoebe
5 april 2006, 21:48
idioot gezever (zo zou volgens het Wervikse Vlaams Belang de grafitti met homofobe beledigingen op de rolluiken van een huis waar 2 mannen deftig getrouwd samen wonen het werk zijn van, hou je vast... linkse jongeren :? )...

Wat zou daar dan zo onwaarschijnlijk aan zijn?...ach ja...het Vlaams Belang is tegen homo-adoptie en huwelijk, dus het is automatisch iemand van het Vlaams Belang die dat doet...
Net zoals de nieuwsuitzendingen, het Vlaams Belang verwijten dat er onrusten zijn uitgebroken bij een Vlaams Belang meeting...
Er wordt natuurlijk geen woord gerept over de ware aard van de "onrusten" die veroorzaakt zijn door "linkse" tegenbetogers want dat is natuurlijk niet mogenlijk, die doen zoiets niet...:roll:

Egidius
5 april 2006, 22:05
ipv altijd maar af te geven op Groen! omtrent Doel zou je beter de partijen aanpakken die zulke voorstellen doen en doordrukken! Het is een illusie dat Groen! helemaal alleen een voorstel kan tegenhouden, toch niet met het huidige stemmenaantal...

Met Doel wil Groen al lang niets meer te maken hebben.

Wie dat wel wil kan terecht op www.doel2020.org (http://www.doel2020.org) en http://doelvertelt.blogspot.com.