PDA

View Full Version : Niet-egalitarisme


Phrea|K
10 januari 2006, 18:01
Jawel, ondanks de vroegere dictaten van het communisme en de vervlakking door het liberalisme is de wereld nog steeds verdeeld door machtsverhoudingen, grotendeels bepaald door talenten, gaven en geluk.
Allesbehalve egalitair dus.
Het enige wat ik wil is wat rechtvaardigheid, wat sturing, wat bewaring. Meer niet.
Het is het egalitarisme die dwingt en oplegt, het is dat wereldbeeld die dus gevraagd moet worden, dat is de 'overtuiger'
Ik ben enkel de beschermengel :-P

Het egalitarisme van liberalen 'dwingt' tot niet meer dan gelijke rechten voor iedere mens. Ik zie niet in hoe iemand daar tegenstander van kan zijn. Het recht op Leven, Vrijheid en Eigendom voor iedere mens is toch geen buitensporige eis?

C uit W
30 januari 2006, 21:17
Het egalitarisme van liberalen 'dwingt' tot niet meer dan gelijke rechten voor iedere mens. Ik zie niet in hoe iemand daar tegenstander van kan zijn. Het recht op Leven, Vrijheid en Eigendom voor iedere mens is toch geen buitensporige eis?
Tjah, moest het enkel dat zijn, ik ging akkoord, maar als je ziet wat liberalen overal uitspoken. (maar dat zijn de echte niet zeker? ;))



Waar is de rest van deze draad trouwens naartoe? :?