PDA

View Full Version : Wetsvoorstel van het VB


Jonas Elossov
28 januari 2006, 12:25
In het Vlaams Parlement toonde Verrijken van het Vlaams Belang zijn bezorgdheid rond de beveiliging van musea. Hij deed een concreet voorstel: “De privé-bewakingsfirma´s zijn heel anders. Ik zal niet in detail treden, want ik ben geen technicus, maar zij beschikken over nieuwe methodes. De draadloze verbindingen zijn heel belangrijk, want alle soorten draadjes kan men immers doorknippen (...) Via een satellietverbinding spreken ze zelfs stelende dieven aan. Dat kan zowel bemoedigend of ontmoedigend werken. Een dief kan psychologisch worden benaderd. Zo een toestel kan worden gebruikt voor opbouwende misdaadbestrijding, door de dief te zeggen dat de diefstal zal mislukken omdat hij of zij niet door het venster zal geraken.”

Dit behoeft weinig commentaar dunkt me. Is er nu nog iemand die twijfelt aan het feit dat het VB geen breed kader heeft? Als zulke mensen niet alleen al gemeenteraadslid maar ook al parlementslid kunnen worden...

Raven
28 januari 2006, 12:30
De man heeft anders wel een punt.

Een bord waarop staat dat "het gebruik van dodelijk geweld toegestaan is", heeft al miljoenen fanatisch-geinteresseerde mensen uit de anders zo uitgestrekte en gemakkelijk te betreden nevada-woestijn gehouden.

nidor
28 januari 2006, 12:32
evolueren we dan niet naar politie staat???

Jonas Elossov
28 januari 2006, 12:36
Een bord waarop staat dat "het gebruik van dodelijk geweld toegestaan is", heeft al miljoenen fanatisch-geinteresseerde mensen uit de anders zo uitgestrekte en gemakkelijk te betreden nevada-woestijn gehouden.

Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die een betrapte dief psychologisch gaan benaderen, laat staan hem bemoedigen...:-)

Kaal
28 januari 2006, 12:37
Dit behoeft weinig commentaar dunkt me. Is er nu nog iemand die twijfelt aan het feit dat het VB geen breed kader heeft? Als zulke mensen niet alleen al gemeenteraadslid maar ook al parlementslid kunnen worden...

Kijk Jonas ik heb 5 jaar lang op het parlement gewerkt. Een deel van de parlementsleden van het Belang zijn inderdaad grote nullen. Het probleem is wel dat ook bij de andere partijen veel grote nullen zijn. Geloof mij vrij. Ik heb vijf jaar lang wartaal moeten vertalen en ik heb echt geen kwalitatief verschil gezien tussen het Belang en de anderen.

Tavek
28 januari 2006, 12:37
Ik denk dat die gast die dat heeft gezegd vrij simpel van geest is.

Jonas Elossov
28 januari 2006, 12:41
Kijk Jonas ik heb 5 jaar lang op het parlement gewerkt. Een deel van de parlementsleden van het Belang zijn inderdaad grote nullen. Het probleem is wel dat ook bij de andere partijen veel grote nullen zijn. Geloof mij vrij. Ik heb vijf jaar lang wartaal moeten vertalen en ik heb echt geen kwalitatief verschil gezien tussen het Belang en de anderen.

Toch denk ik niet dat er bij andere partijen zo veel mensen zijn die zo gek zijn én tegelijkertijd zowel parlementslid als gemeenteraadslid in de grootste stad van Vlaanderen zijn.

Ik kan mij moeilijk 1 VLD, SPa of CVP-parlementslid bedenken die in staat is zoiets te zeggen.

Raven
28 januari 2006, 12:42
Ik denk dat die gast die dat heeft gezegd vrij simpel van geest is.

"Onderschat nooit de domheid van uw tegenstander". Dat is zeer belangrijk principe geweest in de meeste gevoerde oorlogen.

In een proefproject parkeert de politie nu de mooiste wagens, vol luxe, in gebieden waar ze weten waar er veel inbraken worden gepleegd of autodiefstallen. Uiteraard houden de flikken daar dan een oogje in't zeil, en het project blijkt zeer succesvol te zijn, niet alleen kan men zo dieven bij de kraag op heterdaad vatten (zeer gunstig voor de rechtbanken), ook ontmoedigt het de inbraken op langere termijn. Het wordt aangeraden om nationaal toegepast te gaan worden.

Gelukkig zijn er partijen als de PS die er niet voor te vinden zijn uiteraard.

Groot-Links
28 januari 2006, 16:03
"Onderschat nooit de domheid van uw tegenstander". Dat is zeer belangrijk principe geweest in de meeste gevoerde oorlogen.

In een proefproject parkeert de politie nu de mooiste wagens, vol luxe, in gebieden waar ze weten waar er veel inbraken worden gepleegd of autodiefstallen. Uiteraard houden de flikken daar dan een oogje in't zeil, en het project blijkt zeer succesvol te zijn, niet alleen kan men zo dieven bij de kraag op heterdaad vatten (zeer gunstig voor de rechtbanken), ook ontmoedigt het de inbraken op langere termijn. Het wordt aangeraden om nationaal toegepast te gaan worden.

Gelukkig zijn er partijen als de PS die er niet voor te vinden zijn uiteraard.

In het voorstel van die VB'er staan er nog wel verdekte luidsprekers (zonder draadjes evenwel) die de inbreker bemoedigend toespreken maar hem ook berichten dat hij niet kan ontsnappen. Interessant idee.

prutske
28 januari 2006, 16:28
[quote=nidor;1524059]evolueren we dan niet naar politie staat???[/quote


We zijn er al.:roll: ]

nidor
28 januari 2006, 16:41
wrm vind je dat?

PelgrimForever
28 januari 2006, 18:51
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die een betrapte dief psychologisch gaan benaderen, laat staan hem bemoedigen...:-)

:rofl:

Ze kunnen er een voorbeeld aan nemen.
In het vervolg sturen we VuilB'ers als er ergens een terroristenbende opgerold moet worden.
De VuilB'ers kunnen ongewapend "psychologisch benaderen" en misschien wat aanmoedigen :twisted:

PelgrimForever
28 januari 2006, 18:52
[quote=nidor;1524059]evolueren we dan niet naar politie staat???[/quote


We zijn er al.:roll: ]

Uitleg graaaag !

Menapius
28 januari 2006, 20:31
Dit behoeft weinig commentaar dunkt me. Is er nu nog iemand die twijfelt aan het feit dat het VB geen breed kader heeft? Als zulke mensen niet alleen al gemeenteraadslid maar ook al parlementslid kunnen worden...

U bent wel beveiligingsexpert?

Siegfried
28 januari 2006, 21:18
:rofl:

Ze kunnen er een voorbeeld aan nemen.
In het vervolg sturen we VuilB'ers als er ergens een terroristenbende opgerold moet worden.
De VuilB'ers kunnen ongewapend "psychologisch benaderen" en misschien wat aanmoedigen :twisted:

Werkloze snul

prutske
28 januari 2006, 22:42
wrm vind je dat?

Ik denk dat ge nen bril moet kopen en uwe kop uit het zand trekken

prutske
28 januari 2006, 22:46
[quote=prutske;1524257]

Uitleg graaaag !

Ons bestel is een al regeltjes,en dan nog gemaakt om mensen uit te sluiten.En ik zeg ,
niet zoals jij die zegt vuil blokkeers;Weet eeens srieus te praten en niet te schelden,daar win je niets mee.8O

djimi
28 januari 2006, 22:56
Werkloze snul



Hahaha, onze drakendoder is nog maar pas z'n hobbelpaard ontgroeid en hij is zich al aan 't vergalopperen.

Gelukkig spreekt hij wel met twee woorden.

roger catrysse
29 januari 2006, 09:03
men mag hem verwijten dat is jullie recht maar ik heb er veel eerbied voor, voor zijn inzet en zijn standvastigheid.

guido 007
29 januari 2006, 09:15
In het voorstel van die VB'er staan er nog wel verdekte luidsprekers (zonder draadjes evenwel) die de inbreker bemoedigend toespreken maar hem ook berichten dat hij niet kan ontsnappen. Interessant idee.


En als de dief het niet wil horen, koopt hij een apparaatje dat deze golven verstoort, zoiets in de aard wat ze gebruiken in restaurants om de GSM golven te onderbreken.

Of nog, wat met dove of slechthorende boeven?

PelgrimForever
29 januari 2006, 10:11
Werkloze snul

yup, da's een doorslaggevend argument :rofl:

guido 007
29 januari 2006, 10:14
yup, da's een doorslaggevend argument :rofl:


Wat een niveau op dit forum. Al die scheldtirades dragen werkelijk bij tot een goede conversatie.

Groot-Links
29 januari 2006, 13:31
En als de dief het niet wil horen, koopt hij een apparaatje dat deze golven verstoort, zoiets in de aard wat ze gebruiken in restaurants om de GSM golven te onderbreken.

Of nog, wat met dove of slechthorende boeven?

Ondertiteling ? Aan - en uitflitsende TV-schermen die zeggen "doe het, doe het" en "pas op het raam is te smal en de politie wacht achter de hoek" ?

Maar wat met anderstalige boeven ? Misschien toch eerst maar een keuzemenu aanbieden. Voor Swahili druk 35.

guido 007
29 januari 2006, 18:50
Ondertiteling ? Aan - en uitflitsende TV-schermen die zeggen "doe het, doe het" en "pas op het raam is te smal en de politie wacht achter de hoek" ?

Maar wat met anderstalige boeven ? Misschien toch eerst maar een keuzemenu aanbieden. Voor Swahili druk 35.


Yep:lol:

Volksstormer
30 januari 2006, 00:34
Dit behoeft weinig commentaar dunkt me. Is er nu nog iemand die twijfelt aan het feit dat het VB geen breed kader heeft? Als zulke mensen niet alleen al gemeenteraadslid maar ook al parlementslid kunnen worden...
Breaking news... :roll:

Brussel, 21.01.2004

Johan Van Brusselen nieuw lid Vlaams Blok-fractie


Vandaag heeft in het Vlaams Parlement Johan Van Brusselen de eed afgelegd als Vlaams volksvertegenwoordiger voor het arrondissement Antwerpen.

Johan Van Brusselen volgt aldus ere-advocaat Miel Verrijken op, die om persoonlijke redenen besloot om ontslag te nemen.

Johan Van Brusselen is geboren in 1957 en woont in de Antwerpse Atheneumbuurt.

Hij was tot voor enkele jaren expediteur in de maritieme sector en is als dusdanig thuis in de sectoren haven en economie. Sedert 1988 is hij gemeenteraadslid voor het Vlaams Blok in Antwerpen, en volgt aldaar vooral de dossiers op inzake openbare werken.

Tot voor kort was Johan Van Brusselen coördinator van de arrondissementele secretariaten van het Vlaams Blok. Johan Van Brusselen zal als vast lid zetelen in de commissie openbare werken.


Filip Dewinter
Fractievoorzitter Vlaams Blok in het Vlaams Parlement

http://www.vlaamsbelangvlaamsparlement.org/index.php?p=persmededelingen&id=40
Ik weet niet waar je dat fait divers hebt opgerakeld, maar je dacht waarschijnlijk dat het momentum goed zat (cfr. Freya VDB) om de vermeende onbekwaamheid van het VB-personeel aan te tonen. :roll: Mis! :lol:

We weten uiteraard allemaal welk politiek personeel een revolutionaire anti-systeempartij nodig heeft door te kijken naar de LSP! :rofl:

Proletariër
30 januari 2006, 07:16
We weten uiteraard allemaal welk politiek personeel een revolutionaire anti-systeempartij nodig heeft door te kijken naar de LSP!

Jij lijkt me een zeer intelligent persoon te zijn :thumbsup:

Volksstormer
30 januari 2006, 12:35
Jij lijkt me een zeer intelligent persoon te zijn :thumbsup:
Wie de ironie van het vorige citaat niet inziet, kan ik moeilijk intelligent noemen. :lol: ;-)