PDA

View Full Version : Wetsvoorstel van het VB


Jonas Elossov
28 januari 2006, 12:25
In het Vlaams Parlement toonde Verrijken van het Vlaams Belang zijn bezorgdheid rond de beveiliging van musea. Hij deed een concreet voorstel: “De privé-bewakingsfirma´s zijn heel anders. Ik zal niet in detail treden, want ik ben geen technicus, maar zij beschikken over nieuwe methodes. De draadloze verbindingen zijn heel belangrijk, want alle soorten draadjes kan men immers doorknippen (...) Via een satellietverbinding spreken ze zelfs stelende dieven aan. Dat kan zowel bemoedigend of ontmoedigend werken. Een dief kan psychologisch worden benaderd. Zo een toestel kan worden gebruikt voor opbouwende misdaadbestrijding, door de dief te zeggen dat de diefstal zal mislukken omdat hij of zij niet door het venster zal geraken.”

Dit behoeft weinig commentaar dunkt me. Is er nu nog iemand die twijfelt aan het feit dat het VB geen breed kader heeft? Als zulke mensen niet alleen al gemeenteraadslid maar ook al parlementslid kunnen worden...

Raven
28 januari 2006, 12:30
De man heeft anders wel een punt.

Een bord waarop staat dat "het gebruik van dodelijk geweld toegestaan is", heeft al miljoenen fanatisch-geinteresseerde mensen uit de anders zo uitgestrekte en gemakkelijk te betreden nevada-woestijn gehouden.

nidor
28 januari 2006, 12:32
evolueren we dan niet naar politie staat???

Jonas Elossov
28 januari 2006, 12:36
Een bord waarop staat dat "het gebruik van dodelijk geweld toegestaan is", heeft al miljoenen fanatisch-geinteresseerde mensen uit de anders zo uitgestrekte en gemakkelijk te betreden nevada-woestijn gehouden.

Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die een betrapte dief psychologisch gaan benaderen, laat staan hem bemoedigen...:-)

Kaal
28 januari 2006, 12:37
Dit behoeft weinig commentaar dunkt me. Is er nu nog iemand die twijfelt aan het feit dat het VB geen breed kader heeft? Als zulke mensen niet alleen al gemeenteraadslid maar ook al parlementslid kunnen worden...