PDA

View Full Version : charter


AVV
30 januari 2006, 21:01
@ robert t


Ik wil op voorhand stellen dat ik me duidelijk niet kan vinden in de houding van de NVA-top.
Heb dit ook op dit forum op een, naar ik meen, steeds fatsoenlijke manier gesteld.

Wel heb ik uw charter ondertekend, omdat ik een bundeling van Vlaamse krachten een erg goede zaak voor Vlaanderen zou vinden.

Mag ik nu eens vragen hoe het staat met het charter en, ZONDER een discussie te willen opstarten :

AVV
30 januari 2006, 21:02
........vervolg

Van welke partij krijg je de beste respons?

Dank voor uw antwoord

Met Vlaamse groeten

robert t
31 januari 2006, 13:58
........vervolg

Van welke partij krijg je de beste respons?

Dank voor uw antwoord

Met Vlaamse groetenBedankt dat je het charter ondertekend hebt. Het zal je niet verwonderen dat de beste respons afgetekend van het VB komt, gevolgd door onafhankelijken en N-VA. Ik kan nog geen definitieve balans opmaken omdat de petitie nog niet afgesloten is maar er is toch een zeer duidelijke trend aanwezig.

AVV
31 januari 2006, 20:37
Bedankt dat je het charter ondertekend hebt. Het zal je niet verwonderen dat de beste respons afgetekend van het VB komt, gevolgd door onafhankelijken en N-VA. Ik kan nog geen definitieve balans opmaken omdat de petitie nog niet afgesloten is maar er is toch een zeer duidelijke trend aanwezig.


Bedankt voor de info, robert t

Hou ons op de hoogte!

Knuppel
21 maart 2006, 22:57
Bedankt dat je het charter ondertekend hebt. Het zal je niet verwonderen dat de beste respons afgetekend van het VB komt, gevolgd door onafhankelijken en N-VA. Ik kan nog geen definitieve balans opmaken omdat de petitie nog niet afgesloten is maar er is toch een zeer duidelijke trend aanwezig.

Triestig....

Knuppel
21 maart 2006, 23:00
Wordt het dan géén tijd dat het VB zijn verantwoordelijkheid opneemt inplaats van die te ontwijken!

leeuwenhart
22 maart 2006, 00:37
Triestig....
en dacht u dat dit met Vlaams nationalisme temaken heeft of met de N-VA ondermijnen?

Supe®Staaf
22 maart 2006, 02:55
Wel besteed met jullie charter.
Naar de hel ermee.
Geen gerotzooi onder de flaminganten.
Eenheid onder alle Belgen.
Zo hoort het.
Leve België.
Leve De Koning.
Good Morning Belgium.
Leve Mathilde.
Kuskus Philippe.
Dikke zoen, Albert, Lorenz en Laurent.
Leve Claire.
Jochie, prinses Astrid: ooit word jij koningin.
1000 € erop!
België tot in de eeuwen der eeuwen, amen.
8)

Knuppel
22 maart 2006, 08:07
en dacht u dat dit met Vlaams nationalisme temaken heeft of met de N-VA ondermijnen?

Door DEZE een oproep voor Vlaamsnationale eenheid voelt de N-VA zich dus ondermijnd?

CHARTER VOOR VLAAMS-NATIONALE EENHEID
Deze oproep van ongebonden Vlamingen is gericht aan al wie met de toekomst van Vlaanderen begaan is en in het bijzonder aan de leden van de N-VA en het Vlaams Belang. België loopt steeds meer vast op de onoverbrugbare visies van zijn twee gemeenschappen, die bovendien steeds verder uit elkaar groeien. Voorbeelden uit de recente actualiteit zijn er bij de vleet voor wie zijn ogen niet wil sluiten. Om te kunnen overleven wordt de Belgische staat verplicht de wil van zijn grootste gemeenschap te negeren (vreemdelingenstemrecht, BHV) en broodnodige beslissingen (pensioenen, vergrijzing) voor zich uit te schuiven. In het licht van deze dramatische toestand, komen de institutionele status quo en het uitblijven van gepaste maatregelen neer op een misdadige verwaarlozing van onze economie en onze welvaart. Zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië moet ons bevrijden van de steeds weerkerende, energie-opslorpende spanningen van een land met twee snelheden. In dat Vlaanderen is plaats voor eenieder die onze democratische spelregels, vrijheden én plichten respecteert. Wij sturen aan op een boedelscheiding, maar richten ons niet tegen Wallonië. Wij pleiten voor een doorzichtige en redelijke solidariteit, en wensen de Walen een voorspoedige toekomst
Wij veroordelen het cordon sanitaire, dat één Vlaamse kiezer op vier buitenspel zet met de bedoeling Vlaanderen blijvend te minoriseren binnen de Belgische structuren
Tegelijk stellen wij vast dat beide Vlaams-nationale partijen steeds verder verstrikt raken in onderlinge concurrentie. Die verdeeldheid bestaat nauwelijks aan de basis, maar des te meer tussen de leiding van N-VA en VB, en belemmert de verwezenlijking van het gemeenschappelijke doel: de Vlaamse onafhankelijkheid.

Daarom vragen wij dat N-VA en Vlaams Belang: de doelstellingen van de ruime Vlaamse Beweging en de vijf resoluties van het Vlaams Parlement van 3 maart 1999 voorop plaatsen; een positieve houding aannemen ten aanzien van elkaars verschillende inzichten en strategie; samenwerking tussen leden en afdelingen toelaten. [/FONT]

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande...

Zeg eens Leeuwenhart, waar zit Robert t ernaast met zijn analyse én oplossing?

Knuppel
22 maart 2006, 08:11
en dacht u dat dit met Vlaams nationalisme temaken heeft of met de N-VA ondermijnen?

Door DEZE oproep voor Vlaamsnationale eenheid voelt de N-VA zich dus ondermijnd?

CHARTER VOOR VLAAMS-NATIONALE EENHEID
Deze oproep van ongebonden Vlamingen is gericht aan al wie met de toekomst van Vlaanderen begaan is en in het bijzonder aan de leden van de N-VA en het Vlaams Belang. België loopt steeds meer vast op de onoverbrugbare visies van zijn twee gemeenschappen, die bovendien steeds verder uit elkaar groeien. Voorbeelden uit de recente actualiteit zijn er bij de vleet voor wie zijn ogen niet wil sluiten. Om te kunnen overleven wordt de Belgische staat verplicht de wil van zijn grootste gemeenschap te negeren (vreemdelingenstemrecht, BHV) en broodnodige beslissingen (pensioenen, vergrijzing) voor zich uit te schuiven. In het licht van deze dramatische toestand, komen de institutionele status quo en het uitblijven van gepaste maatregelen neer op een misdadige verwaarlozing van onze economie en onze welvaart. Zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië moet ons bevrijden van de steeds weerkerende, energie-opslorpende spanningen van een land met twee snelheden. In dat Vlaanderen is plaats voor eenieder die onze democratische spelregels, vrijheden én plichten respecteert. Wij sturen aan op een boedelscheiding, maar richten ons niet tegen Wallonië. Wij pleiten voor een doorzichtige en redelijke solidariteit, en wensen de Walen een voorspoedige toekomst
Wij veroordelen het cordon sanitaire, dat één Vlaamse kiezer op vier buitenspel zet met de bedoeling Vlaanderen blijvend te minoriseren binnen de Belgische structuren
Tegelijk stellen wij vast dat beide Vlaams-nationale partijen steeds verder verstrikt raken in onderlinge concurrentie. Die verdeeldheid bestaat nauwelijks aan de basis, maar des te meer tussen de leiding van N-VA en VB, en belemmert de verwezenlijking van het gemeenschappelijke doel: de Vlaamse onafhankelijkheid.

Daarom vragen wij dat N-VA en Vlaams Belang:

*de doelstellingen van de ruime Vlaamse Beweging en de vijf resoluties van het Vlaams Parlement van 3 maart 1999 voorop plaatsen;

*een positieve houding aannemen ten aanzien van elkaars verschillende inzichten en strategie;

*samenwerking tussen leden en afdelingen toelaten.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande...

Zeg eens Leeuwenhart, waar zit Robert t ernaast met zijn analyse én oplossing?

AVV
22 maart 2006, 18:44
Idd. Knuppel


Zeg eens NVA..... waar zit Robert t ernaast met zijn analyse én oplossing.

Aub NVA zeg eens....

Supe®Staaf
22 maart 2006, 20:34
Toen ik dat charter voor het eerst onder ogen kreeg, bezorgde het me héél onaangename gevoelens.
Ik vreesde dat de partijbasissen én top van N-VA en VB zich wel eens zouden kunnen vinden in deze minimalistische tekst over een toch wel héél gemeenschappelijk programmapunt, nl. de Vlaamse onafhankelijkheid.
Gelukkig zit er bij de N-Va-top de schrik goed in om zeker niet als eerste het CS te doorbreken, hoewel de N-Va-basis in haar congresteksten van o.a. Hasselt héél andere taal spreekt.
Op dat moment ben ik maar wat blij dat de N-VA intern totaal ondemocratisch en autoritair geleid wordt. Het duidelijke ordewoord luidt: "Géén toenadering met het VB of onverwijld eruit!" En dat 'onverwijld eruit' gaat blijkbaar stukken rapper dan het splitsen van B-H-V zoals de Wetteraars aan den lijve mochten ondervinden.:twisted:

Knuppel
22 maart 2006, 21:57
En dat 'onverwijld eruit' gaat blijkbaar stukken rapper dan het splitsen van B-H-V zoals de Wetteraars aan den lijve mochten ondervinden.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

tasmdevil
22 maart 2006, 23:18
mocht dit een charter zijn, opgesteld uit idealisme, dan chapeau, maar ik heb daar nu toch sterk mijn twijfels bij.

Als dit weer één van die acties is om de N-VA kapot te maken, erg laag dan ze

Supe®Staaf
23 maart 2006, 07:33
mocht dit een charter zijn, opgesteld uit idealisme, dan chapeau, maar ik heb daar nu toch sterk mijn twijfels bij.
Mocht dit een charter zijn, opgesteld uit idealisme, dan is dat een doorn in het oog van elke rechtgeaarde Belgicist.
Opportunisme kan je de chartermaker al helemaal niet toeschrijven, gezien hij ervoor geroyeerd werd, en dit zeker zal voorzien hebben.

Als dit weer één van die acties is om de N-VA kapot te maken, erg laag dan zeAls iemand stappen zet om programmapunt 1 van de N-Va te realiseren (Vlaamse onafhankelijkheid) én de congrestekst inzake het CS in de praktijk brengt, en die beide acties maken de N-VA kapot, dan begrijp ik niet goed waarvoor de N-Va eigenlijk staat.
Dan dient de partij niet langer meer de zaken die ze op papier zette, maar één of andere verborgen agenda. Dan is ze de facto kapot, en wordt enkel de nutteloze en bedrieglijke façade gesloopt door mensen die het serieus menen en denken te moeten realiseren wat de partij officiëel naar voor schuift.

tasmdevil
23 maart 2006, 11:58
Als iemand stappen zet om programmapunt 1 van de N-Va te realiseren (Vlaamse onafhankelijkheid) én de congrestekst inzake het CS in de praktijk brengt, en die beide acties maken de N-VA kapot, dan begrijp ik niet goed waarvoor de N-Va eigenlijk staat.
Dan dient de partij niet langer meer de zaken die ze op papier zette, maar één of andere verborgen agenda. Dan is ze de facto kapot, en wordt enkel de nutteloze en bedrieglijke façade gesloopt door mensen die het serieus menen en denken te moeten realiseren wat de partij officiëel naar voor schuift.

in theorie is het charter inderdaad zeer mooi, ikzelf zou het ook ondertekenen, maar om er N-Va'ers mee te lokken, goed wetende dat zij dan last krijgen met de partijtop, dat is schandelijk te noemen.

Toegegeven, het feit dat er Vlaams-nationalisten in de problemen komen omwille van het charter zegt meer over de N-VA top dan over iemand anders

robert t
23 maart 2006, 14:35
Wel besteed met jullie charter.
Naar de hel ermee.
Als dat geen argumentatie is! Je blies me helemaal van mijn sokken.
Jochie, prinses Astrid: ooit word jij koningin.
1000 € erop!
Flupke zal het graag horen. Daar gaat je baronstitel. Trouwens, kansspelen zijn verboden in België, tenzij ze officieel zijn. Je kan je natuurlijk tot de Lotto richten. Belgium for life! Voor de rest van je leven tuinman van de koningin, hofleverancier worden van een cursus "Hoe leer ik de koningin min of meer behoorlijk Nederlands praten" en voor de echt roekelozen een vlucht per helicopter boven de koninlijke domeinen met Flupke aan het stuur.België tot in de eeuwen der eeuwen, amen.Dromen zijn toegelaten.

Supe®Staaf
23 maart 2006, 14:38
Als dat geen argumentatie is! Je blies me helemaal van mijn sokken.Dat is geen argumentatie.
Ik stak nooit onder stoelen of banken dat ik geen Belgische splitsing wil.
Jij stelt zulks voorop in het charter, en ik lust van dien boer geen eieren.
Zoek daar niks meer achter.

robert t
23 maart 2006, 15:09
Dat is geen argumentatie.
Ik stak nooit onder stoelen of banken dat ik geen Belgische splitsing wil.
Jij stelt zulks voorop in het charter, en ik lust van dien boer geen eieren.
Zoek daar niks meer achter.Okay, maar één van ons kippen legt eieren met dubbele dooiers. Twee voor de prijs van één, en een vriendenprijsje voor jou. Nog altijd niet geïnteresseerd?

Knuppel
23 maart 2006, 15:34
in theorie is het charter inderdaad zeer mooi, ikzelf zou het ook ondertekenen, maar om er N-Va'ers mee te lokken, goed wetende dat zij dan last krijgen met de partijtop, dat is schandelijk te noemen.

Toegegeven, het feit dat er Vlaams-nationalisten in de problemen komen omwille van het charter zegt meer over de N-VA top dan over iemand anders

Het enige schandelijke is dat iemand die doet wat het ledencongres besliste , last krijgt met de partijtop.
Al de rest is hypocrisie.

Knuppel
23 maart 2006, 15:37
Als dat geen argumentatie is! Je blies me helemaal van mijn sokken.Flupke zal het graag horen. Daar gaat je baronstitel. Trouwens, kansspelen zijn verboden in België, tenzij ze officieel zijn. Je kan je natuurlijk tot de Lotto richten. Belgium for life! Voor de rest van je leven tuinman van de koningin, hofleverancier worden van een cursus "Hoe leer ik de koningin min of meer behoorlijk Nederlands praten" en voor de echt roekelozen een vlucht per helicopter boven de koninlijke domeinen met Flupke aan het stuur.Dromen zijn toegelaten.

Schitterend Robert!

Je steekt Louis Paul Boon van Aalst naar de kroon!

Knuppel
23 maart 2006, 15:40
Mocht dit een charter zijn, opgesteld uit idealisme, dan is dat een doorn in het oog van elke rechtgeaarde Belgicist.
Opportunisme kan je de chartermaker al helemaal niet toeschrijven, gezien hij ervoor geroyeerd werd, en dit zeker zal voorzien hebben.

Als iemand stappen zet om programmapunt 1 van de N-Va te realiseren (Vlaamse onafhankelijkheid) én de congrestekst inzake het CS in de praktijk brengt, en die beide acties maken de N-VA kapot, dan begrijp ik niet goed waarvoor de N-Va eigenlijk staat.
Dan dient de partij niet langer meer de zaken die ze op papier zette, maar één of andere verborgen agenda. Dan is ze de facto kapot, en wordt enkel de nutteloze en bedrieglijke façade gesloopt door mensen die het serieus menen en denken te moeten realiseren wat de partij officiëel naar voor schuift.

Als d�*t geen huldebetoon is aan Robert t!

En d�*t van een Belgicist die Belgique ten allen prijze wil behouden...

Knuppel
23 maart 2006, 15:42
Okay, maar één van ons kippen legt eieren met dubbele dooiers. Twee voor de prijs van één, en een vriendenprijsje voor jou. Nog altijd niet geïnteresseerd?

Ik vrees dat je kip daarvoor gouden eieren moet leggen inplaats van tweedooierige. ;-)

Supe®Staaf
23 maart 2006, 17:17
Als d�*t geen huldebetoon is aan Robert t!Robert t's discours en wijze van handelen lijkt me heel konsekwent, eerlijk en recht-door-zee.
De inhoud van zijn charter is een andere kwestie: die staat mij voor geen centimeter aan, maar dat is persoonlijk. In een democratie behoort iedereen het recht te hebben om te streven naar het soort bestuur van zijn keuze, én deze voorkeur uit te drukken met de bedoeling anderen te overtuigen en achter zijn standpunt te scharen. Ook flaminganten, separatisten, independentisten, Vlaamsnationalisten,.........

En d�*t van een Belgicist die Belgique ten allen prijze wil behouden...
Yeah!
En 't schijnt redelijk te lukken.
De N-Va doet zelfs al mee, en smijt zijn hardste splitsers, die woorden in daden willen omzetten, buiten.
Misschien loopt eendeel ooit over naar VB, maar een ander deel blijft toch hangen in de buurt van de échte machtscentra. En zo ontmantelen we langzaamaan, beetje bij beetje de Vlaamsnationalistische groepen. Eerst laten we splitsen (VU) en dan lossen we de klodders (Spirit&N-Va) op.

Knuppel
23 maart 2006, 22:11
In je enthousiasme ben je wel de grootste Vlaams-nationalistische partij vergeten, Staafje...

En dat nèt nu het cordon het loodje aan het leggen is...

En nu het Charter voor Vlaams-nationale eenheid een vervolg krijgt...

Ik weet niet wat het precies waarom, maar wat je hierboven schrijft klinkt mij als muziek in de oren.