PDA

View Full Version : Aangifte tegen AEL om antisemitische cartoons


duveltje382
5 februari 2006, 20:13
05/02 Aangifte tegen AEL om antisemitische cartoons

http://assets.rug.be/img_art/site/images/f90a84d6-9d31-48af-9de8-284454d66ecc.jpg
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft zondag bij het Openbaar Ministerie in Amsterdam aangifte gedaan tegen de Arabisch Europese Liga (AEL) wegens antisemitisme.

Aanleiding daarvoor zijn twee cartoons die de AEL zaterdag op zijn internetsite plaatste als reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed.

Op de ene cartoon op de AEL-site deelt Hitler het bed met Anne Frank en op de andere twijfelt iemand aan de Holocaust, de Jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog.

Het CIDI vindt ze beledigend voor het Joodse volk. De organisatie heeft aangifte gedaan omdat ze wil weten wat de strafrechter van de tekeningen vindt. Volgens het CIDI is uit eerdere zaken gebleken dat het in twijfel trekken van de Holocaust strafbaar is. De spotprent over Anne Frank was zondag niet meer te zien. Maar de cartoon heeft op de site gestaan, zo heeft het CIDI geconstateerd. Met de aangifte wil het CIDI AEL-leider Abou Jahjah ook een "lesje democratie" leren.

Zonder bron,zonder commentaar;-)

instromaniac
5 februari 2006, 21:15
Een beetje dom van de Joodse gemeenschap om die idioot gelijk te geven :/

Maar daarmee geeft Jahjah ook wel te kennen dat hij geen haar beter is dan de doorsnee neo-nazi of skinhead.

JusticeLover
5 februari 2006, 21:17
Jullie denken toch niet dat ze JayJay gaan opsluiten. Wie zegt dat hij de verantwoordelijke is?

:)

JusticeLover
5 februari 2006, 21:22
Het CIDI vindt ze beledigend voor het Joodse volk. De organisatie heeft aangifte gedaan omdat ze wil weten wat de strafrechter van de tekeningen vindt. Volgens het CIDI is uit eerdere zaken gebleken dat het in twijfel trekken van de Holocaust strafbaar is.

:rofl: Freedom of speech :rofl:

Freethinker 69
5 februari 2006, 21:35
:rofl: Freedom of speech :rofl:

Belangrijke nuance:
Holocaust:miljoenen doden in Europa.

Banale cartoon: rechtstreeks geen doden.
Vuil spel door Deense Imams.
Tekeningen van Mohammed zijn er al eeuwen, waarop Mohammed zowel positief als negatief te bekijken valt.
Waarom moet dit dan nu een probleem zijn?
Waarom was al die woede er eerst niet?

Bhairav
5 februari 2006, 21:44
Misschien was de tijd niet rijp.

Vrijheid
5 februari 2006, 22:35
05/02 Aangifte tegen AEL om antisemitische cartoons

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft zondag bij het Openbaar Ministerie in Amsterdam aangifte gedaan tegen de Arabisch Europese Liga (AEL) wegens antisemitisme. Aanleiding daarvoor zijn twee cartoons die de AEL zaterdag op zijn internetsite plaatste als reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Op de ene cartoon op de AEL-site deelt Hitler het bed met Anne Frank en op de andere twijfelt iemand aan de Holocaust, de Jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog. Abou Jahjah heeft hier gedaan wat ik zijn democratische plicht noem. Hij heeft op een bijzonder provocerende, moedige en creatieve manier de Europese hypocrisie omtrent vrije meningsuiting aangetoond: de vrije meningsuiting geldt blijkbaar niet voor onze heilige huisjes (negationisme, racisme) en wel voor de heilige huisjes van anderen (de islam). Nergens wordt dit statement zo scherp gesteld als met behulp van deze cartoons. Abou Jahjah verdient er dan ook eerder een pluim voor dan een vermaning. Het schokt mij dat juridische repressie wordt ingeschakeld waardoor de provocerende maar uiterst heldere vormgeving van dit statement onmogelijk wordt gemaakt. Op deze manier wordt het vrije debat over de vrije meningsuiting belemmerd.

Het CIDI vindt ze beledigend voor het Joodse volk. De organisatie heeft aangifte gedaan omdat ze wil weten wat de strafrechter van de tekeningen vindt. Volgens het CIDI is uit eerdere zaken gebleken dat het in twijfel trekken van de Holocaust strafbaar is. Wat is dit nu voor een walgelijke formulering. Wat vooral gebleken is, is dat de anti-negationismewet een hysterische wet is, een repressiewet die onvoldoende onderbouwd werd met argumenten. Binnenkort "kwetst" het negationisme niemand meer, aangezien er geen rechtstreeks betrokkenen meer zullen zijn. De berg geschiedkundig materiaal om de holocaust te staven en te duiden is gigantisch. De anti-negationismewet is een wet met een religieus karakter, die de holocaust niet met inhoudelijke argumenten maar met gezagsargumenten absoluut en onbediscussierbaar wil maken.

De spotprent over Anne Frank was zondag niet meer te zien. Maar de cartoon heeft op de site gestaan, zo heeft het CIDI geconstateerd. Met de aangifte wil het CIDI AEL-leider Abou Jahjah ook een "lesje democratie" leren.Toch wel straf dat het CIDI AEL-leider Abou Jahjah een "lesje democratie" wil leren, door beeldende expressies strafrechterlijk te laten vervolgen. Het CIDI zou beter een lesje moderne en democratische vrijheden bij Abou Jahjah gaan vólgen.

longhorn
5 februari 2006, 23:06
Alhoewel de timing van de AEL-cartoons provocatief is en het humorgehalte ervan ook ver beneden nul is, moeten ze kunnen en bewijzen we zo dat we consequent zijn.

Raven
5 februari 2006, 23:33
Als er met de Islam gespot wordt in de Westerse media, noemen ze dat Vrije meningsuiting. Als moslims echter spotten met de Holocaust of met bepaalde joodse spilfiguren, dan dienen ze klacht in wegens racisme.

"Belgian courts sue Islamique movement for displaying offensive cartoons."

:twisted: Mooi, nog wat olie op't vuur

Pietje
5 februari 2006, 23:55
Als er met de Islam gespot wordt in de Westerse media, noemen ze dat Vrije meningsuiting. Als moslims echter spotten met de Holocaust of met bepaalde joodse spilfiguren, dan dienen ze klacht in wegens racisme.

"Belgian courts sue Islamique movement for displaying offensive cartoons."

:twisted: Mooi, nog wat olie op't vuur

Spotten met 6.000.000 doden is not done. Religieuze symbolen (van ALLE religies) moeten maar tegen een stootje kunnen.8)

Calle
6 februari 2006, 00:01
Spotten met 6.000.000 doden is not done. Religieuze symbolen (van ALLE religies) moeten maar tegen een stootje kunnen.8)

Of om het nog anders te stellen.

Anne Frank is vermoord.

Mohammed is een moordenaar.

Groot verschil in de cartoons dus.

Turkse Nederlander
6 februari 2006, 00:24
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

instromaniac
6 februari 2006, 00:54
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!
Inderdaad, jullie mogen ook uiten hoezeer jullie een bevolkingsgroep verafschuwen. Kleine nuance is echter dat die cartoons niet gingen over het haten van een bevolkingsgroep maar enkel en alleen om aan te tonen wat voor een taboe dit wel niet is. Toch tof van het AEL en andere Moslimfascisten dat ze opnieuw maar eens aantonen wat voor een onverdraagzame personen ze wel niet zijn en dat eigenlijk helemaal niet thuishoren in deze samenleving.

In Europa gaat men trouwens geen ambassades en kerken in brand steken als men spot met Jezus of de Joden en ook niet met leuzen zwaaien over uitroeing en onthoofding. Dat deden ze hier enkele eeuwen geleden maar zo te zien zijn die fanatieke Moslims en zielige nalopertjes zoals Jahjah nog niet zo beschaafd en horen ze voor mijn part thuis in de Antwerpse zoo bij de andere apen.

Pietje
6 februari 2006, 01:38
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

Ik had het niet over beledigen van Joden, maar over beledigen van 6.000.000 doden. En ik herhaal dat met religieuze symbolen (ongeacht van welke godsdienst) moet kunnen gespot worden. Of dit van goede smaak getuigt is iets anders maar heeft niks te maken met het al dan niet toelaten ervan.

de limburgse leeuw
6 februari 2006, 02:00
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

Ik kan hun site niet vinden. Anders konden we eens een kijkje nemen.

Zal wel lachen zijn, die cartoons...:-(

pinbag
6 februari 2006, 02:01
K'wou die eigenlijk ook zien ...

Jazeker
6 februari 2006, 02:09
Spotten met 6.000.000 doden is not done. Religieuze symbolen (van ALLE religies) moeten maar tegen een stootje kunnen.8)

tiens... ik dacht dat jij in andere threads wel de verdediging van de moslim schaapjes op je nam ?

Jazeker
6 februari 2006, 02:13
Ik had het niet over beledigen van Joden, maar over beledigen van 6.000.000 doden. En ik herhaal dat met religieuze symbolen (ongeacht van welke godsdienst) moet kunnen gespot worden. Of dit van goede smaak getuigt is iets anders maar heeft niks te maken met het al dan niet toelaten ervan.

Er zijn wetten genoeg om die doden van 65-70 jaar terug te verdedigen. Vandaag (zowat het tijdstip in dewelke wij leven) vragen de vele moslims in ons land om nog wat wetten toe te voegen om de meningsuiting nog meer te beperken. Ze willen immers dat er niet meer mag worden gelachen met religies. Super toch.

We moeten een keuze gaan maken. Ofwel zijn we voor een vrije uiting van meningen naar Amerikaans model (alles mag, behalve oproep tot moord) ofwel laat je die vrije meningsuiting afglijden tot het niets meer betekent. Binnenkort moet ik over elk woord dat ik spreek 20 keer gaan nadenken vooraleer het uit mijn mond mag komen.

Het vrije westen noemen ze dat dan !

de limburgse leeuw
6 februari 2006, 02:16
K'wou die eigenlijk ook zien ...

Ah, Pinbag, kun jij hem ook niet vinden ?

Ze zullen hem toch niet uit de lucht gehaald hebben ??

Tja, die zionisten zijn tot alles in staat.

Isegrim
6 februari 2006, 02:18
Het wordt alsmaar moeilijker om Niet op lange tenen te trappen. Bovendien zijn de eigenaars van die lange tenen mensen die hier niks te zoeken hebben.

Jazeker
6 februari 2006, 02:23
Het wordt alsmaar moeilijker om Niet op lange tenen te trappen. Bovendien zijn de eigenaars van die lange tenen mensen die hier niks te zoeken hebben.

Die lange tenen moeten een treinticket krijgen naar Marroko, Turkije, Tunesië, waar dan ook ter wereld. Gratis... belangeloos en voor niets.

Het is zo simpel.

--

Edit : voor wie gaat zeggen "jamaar, onze ambassades ginder worden in brand gestoken" heb ik enkel het antwoord dat je daar dan geen ambassades meer moet oprichten. Wat hebben wij verdomme te zoeken in Palestina ?

pinbag
6 februari 2006, 02:24
http://www.arabeuropean.org/newsimages/1139183992Scannen06-02-032340%5B2%5D.JPG

ik vind het grof.

Jazeker
6 februari 2006, 02:25
En voor de pientere geesten onder jullie, die "belangeloos" was echt wel een intended pun :D

Jazeker
6 februari 2006, 02:26
http://www.arabeuropean.org/newsimages/1139183992Scannen06-02-032340%5B2%5D.JPG

ik vind het grof.

Ze doen maar.

Jazeker
6 februari 2006, 02:28
Tja, die zionisten zijn tot alles in staat.

Er is er ene die klaarstaat om moslim te worden :?

pinbag
6 februari 2006, 02:28
Ze doen maar.

;-) raar waar staat de who cares???

Jazeker
6 februari 2006, 02:31
;-) raar waar staat de who cares???

vrijheid van bijsturing van mening. geniet er nog maar van... binnenkort kan het niet meer 8)

Isegrim
6 februari 2006, 02:41
http://www.arabeuropean.org/newsimages/1139183992Scannen06-02-032340%5B2%5D.JPG

ik vind het grof.

Ik vind het grof dat Joden, die als compensatie voor het leed dat hen werd aangedaan, een eigen staat hebben kunnen verwerven waar ze hun eigen rotzooi kunnen beredderen, zich hier nog komen bemoeien. Ik vind het grof dat mohammedanen, die hier zich wetens en willens gevestigd hebben, spuwen in het gelaat van mensen die met hun tribale sekte niks te maken hebben. Daarom : eigenaars van lange tenen spoedt U huiswaarts en geniet van uw groot gelijk.

pinbag
6 februari 2006, 02:47
vrijheid van bijsturing van mening. geniet er nog maar van... binnenkort kan het niet meer 8)

:-D oh en wie gaat dat afdwingen ???

pinbag
6 februari 2006, 02:49
Ik vind het grof dat Joden, die als compensatie voor het leed dat hen werd aangedaan, een eigen staat hebben kunnen verwerven waar ze hun eigen rotzooi kunnen beredderen, zich hier nog komen bemoeien. Ik vind het grof dat mohammedanen, die hier zich wetens en willens gevestigd hebben, spuwen in het gelaat van mensen die met hun tribale sekte niks te maken hebben. Daarom : eigenaars van lange tenen spoedt U huiswaarts en geniet van uw groot gelijk.

laat me raden ze zijn allemaal de zelfde ofzo ???

en nee ik heb niet het grote gelijk aan mijn zijde niemand trouwens :roll:

Fredo
6 februari 2006, 02:53
Die cartoons onderscheiden de echte verdedigers van de vrije meningsuiting van de mensen die enkel voor de vrije uiting van hun eigen mening zijn.

Pietje
6 februari 2006, 03:06
tiens... ik dacht dat jij in andere threads wel de verdediging van de moslim schaapjes op je nam ?

Ik verzet mij nog altijd even fel tegen elke vorm van racisme in al zijn vormen. Ik trek de multiculturele samenleving absoluut niet in twijfel, maar ik verdedig ook wel de persvrijheid om desnoods ieder religieus symbool (van welke religie dan ook) al dan niet te bespotten, ook al getuigt het meestal niet van goede smaak en respect, maar dat laat ik in het midden.

Isegrim
6 februari 2006, 03:27
laat me raden ze zijn allemaal de zelfde ofzo ???

en nee ik heb niet het grote gelijk aan mijn zijde niemand trouwens :roll:

Dat is natuurlijk het misleidende in deze discussie : wanneer het "pars" pretetendeert voor het "toto" te ageren, kan je niet anders dan in groepen denken en handelen. Door de gehanteerde oorlogsretoriek wordt het individu genegeerd en fijngemalen. Maar dat blijkt ook de bedoeling te zijn van deze hetze : fronten creëren en dan is een individu waardeloos.

skorzeny
6 februari 2006, 05:58
Ik zeg het niet graag maar mooi werk van de AEL.
Eens kijken wat de grooooooooote democraten zullen zeggen nu het uitverkoren volk eens het voorwerp van spot is.

stab
6 februari 2006, 06:19
Lepe gast, die Aboe Zja Zja...
Waar het hem om te doen is, is een zelfde mediatieke onaantastbaarheid te verkrijgen tegenover de Islamitische afzeik als tegenover de Holocaust.
Alhoewel geen voorstander vd rev/neg wetten, is er hier toch wel een omkering van waarden: nl die van beul en slachtoffer.
Een bloemlezing van slogans bij een betoging in Londen van 'gelovige' moslims:
"
Be prepared for the real holocaust.
Freedom go to hell.
Europe , you will pay. Your 9/11 is on its way.
Behead those who insult Islam.
Massacre those who insult Islam.
Annihilate those who insult Islam.
Slay those who insult Islam.
Exterminate those who slander Islam.
Butcher those who mock Islam.
As muslims we unite. We are prepared to fight.
Europe will pay. Extermination is on its way.
Europe, you will pay. Demolition is on its way.
Europe is the cancer. Islam is the answer.
Europe, take some lessons from 9/11.
"
Deze betoging dan als reactie op de publicering van enkele cartoons.

Geen betoging echter werd/wordt georganiseerd door onze lieve moslimbroedertjes en zustertjes op :
Zelfmoordaanslagen op bussen, disco's, hotels in Israël, Bali, Egypte, etc.
Honderdduizende doden bij geweld in Soedan, Algerije.
Islamitische extremisten slaan toe op WTC.
Madrid, Londen: bomaanslagen op treinen en metro's met honderden doden.
Autobommen in Irak.
Duizenden auto's in de fik in Frankrijk.

Conclusie: Islam past niet in Europa.

puud
6 februari 2006, 07:08
Abou Jahjah heeft hier gedaan wat ik zijn democratische plicht noem. Hij heeft op een bijzonder provocerende, moedige en creatieve manier de Europese hypocrisie omtrent vrije meningsuiting aangetoond: de vrije meningsuiting geldt blijkbaar niet voor onze heilige huisjes (negationisme, racisme) en wel voor de heilige huisjes van anderen (de islam). Nergens wordt dit statement zo scherp gesteld als met behulp van deze cartoons. Abou Jahjah verdient er dan ook eerder een pluim voor dan een vermaning. Het schokt mij dat juridische repressie wordt ingeschakeld waardoor de provocerende maar uiterst heldere vormgeving van dit statement onmogelijk wordt gemaakt. Op deze manier wordt het vrije debat over de vrije meningsuiting belemmerd.

[/b] Wat is dit nu voor een walgelijke formulering. Wat vooral gebleken is, is dat de anti-negationismewet een hysterische wet is, een repressiewet die onvoldoende onderbouwd werd met argumenten. Binnenkort "kwetst" het negationisme niemand meer, aangezien er geen rechtstreeks betrokkenen meer zullen zijn. De berg geschiedkundig materiaal om de holocaust te staven en te duiden is gigantisch. De anti-negationismewet is een wet met een religieus karakter, die de holocaust niet met inhoudelijke argumenten maar met gezagsargumenten absoluut en onbediscussierbaar wil maken.

Toch wel straf dat het CIDI AEL-leider Abou Jahjah een "lesje democratie" wil leren, door beeldende expressies strafrechterlijk te laten vervolgen. Het CIDI zou beter een lesje moderne en democratische vrijheden bij Abou Jahjah gaan vólgen.
Als de CIDI vindt dat dat de spotprenten kwetsend zijn voor de joden heeft zij gedaan wat hun goed recht is, namelijk klacht neerleggen bij een rechtbank. Had de moslimgemeenschap klacht neergelegd bij een rechtbank na het verschijnen van in hun ogen kwetsende spotprenten in een Deense krant dan was hier geen apart subforum geweest. Overigens ben ik akkoord dat die anti-negationismewet een misbaksel is.

skaldis
6 februari 2006, 07:24
oe oe oe

skaldis
6 februari 2006, 07:25
oe oe oeo oe aaaah aaaaah aaaaah

*scratch scratch*

skaldis
6 februari 2006, 07:25
http://web.syr.edu/~cjbryzgo/monkey%20smile.jpg

Raven
6 februari 2006, 09:06
Ik had het niet over beledigen van Joden, maar over beledigen van 6.000.000 doden. En ik herhaal dat met religieuze symbolen (ongeacht van welke godsdienst) moet kunnen gespot worden. Of dit van goede smaak getuigt is iets anders maar heeft niks te maken met het al dan niet toelaten ervan.

Mohammad en Aisha zijn geen religieuze symbolen. Hun aardse leven is ook gedaan. Met andere woorden, zij zijn ook "dood", en met hen spotten vind u maar kunnen?

2 maten en 2 gewichten

Patje48
6 februari 2006, 10:10
Ik had het niet over beledigen van Joden, maar over beledigen van 6.000.000 doden. En ik herhaal dat met religieuze symbolen (ongeacht van welke godsdienst) moet kunnen gespot worden. Of dit van goede smaak getuigt is iets anders maar heeft niks te maken met het al dan niet toelaten ervan.

Hier ben ik het nu eens mee eens !

andev
6 februari 2006, 10:28
Een bloemlezing van slogans bij een betoging in Londen van 'gelovige' moslims:
"
Be prepared for the real holocaust.
Freedom go to hell.
Europe , you will pay. Your 9/11 is on its way.
Behead those who insult Islam.
Massacre those who insult Islam.
Annihilate those who insult Islam.
Slay those who insult Islam.
Exterminate those who slander Islam.
Butcher those who mock Islam.
As muslims we unite. We are prepared to fight.
Europe will pay. Extermination is on its way.
Europe, you will pay. Demolition is on its way.
Europe is the cancer. Islam is the answer.
Europe, take some lessons from 9/11.
"
Deze betoging dan als reactie op de publicering van enkele cartoons.

Geen betoging echter werd/wordt georganiseerd door onze lieve moslimbroedertjes en zustertjes op :
Zelfmoordaanslagen op bussen, disco's, hotels in Israël, Bali, Egypte, etc.
Honderdduizende doden bij geweld in Soedan, Algerije.
Islamitische extremisten slaan toe op WTC.
Madrid, Londen: bomaanslagen op treinen en metro's met honderden doden.
Autobommen in Irak.
Duizenden auto's in de fik in Frankrijk.

Conclusie: Islam past niet in Europa.

Inderdaad, het lijstje mag gerust nog honderdmaal herhaald worden...
Wanneer ik zaken zie over bvb het boedhisme bekijk of beluister ik dat met interesse en een gevoel van eerbied. Wanneer het over de "geweldloze islam" gaat hou ik er enkel nog walging

andev
6 februari 2006, 10:28
Een bloemlezing van slogans bij een betoging in Londen van 'gelovige' moslims:
"
Be prepared for the real holocaust.
Freedom go to hell.
Europe , you will pay. Your 9/11 is on its way.
Behead those who insult Islam.
Massacre those who insult Islam.
Annihilate those who insult Islam.
Slay those who insult Islam.
Exterminate those who slander Islam.
Butcher those who mock Islam.
As muslims we unite. We are prepared to fight.
Europe will pay. Extermination is on its way.
Europe, you will pay. Demolition is on its way.
Europe is the cancer. Islam is the answer.
Europe, take some lessons from 9/11.
"
Deze betoging dan als reactie op de publicering van enkele cartoons.

Geen betoging echter werd/wordt georganiseerd door onze lieve moslimbroedertjes en zustertjes op :
Zelfmoordaanslagen op bussen, disco's, hotels in Israël, Bali, Egypte, etc.
Honderdduizende doden bij geweld in Soedan, Algerije.
Islamitische extremisten slaan toe op WTC.
Madrid, Londen: bomaanslagen op treinen en metro's met honderden doden.
Autobommen in Irak.
Duizenden auto's in de fik in Frankrijk.

Conclusie: Islam past niet in Europa.

Inderdaad, het lijstje mag gerust nog honderdmaal herhaald worden...
Wanneer ik zaken over bvb het boedhisme bekijk of beluister doe ik dat met interesse en een gevoel van eerbied. Wanneer het over de "geweldloze islam" gaat hou ik er enkel nog walging aan over.
Toen die moslimnazi's de boedhabeelden aan het vernielen waren in hun godsdienstige waanzin stond de wereld ook niet in rep en roer, werden er geen ambassades in brand gestoken en liepen er geen bendes domme roepende en tierende idioten rond...
Hopelijk valt Europa nog te redden... maar ze moeten geen jaren meer wachten.

Herr Flick
6 februari 2006, 12:21
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!


Inderdaad, voor 1 keer kon ik nie kwaad zijn op abu jaja en zijn clubje europeese arabieren, ...

Ze hebben de juiste message verstuurd en de politiek correcten zijn er weer nekeer met open ogen ingelopen.

Ofwel mag iedereen cartoons zetten ofwel niemand, en met Anne Frank of de Joden, of Katholieken, chinezen of moslims, moet maar gelachen kunnen worden.

Oproepen tot geweld is iets anders, maar gewoon nekeer de draak steken , met iets, of iemand dat moet kunnen.

CutTheCrap
6 februari 2006, 12:45
Als het AEL cartoons over joden wil tonen, dan mogen ze dat gerust doen, iedereen heeft het recht op zijn eigen gezever.
Zolang ze maar niet zeggen dat ze alle westerlingen de keel gaan oversnijden, ambasades in brand steken, alles en nog wat vernielen, dan doen ze maar, de joden moeten er ook maar tegen kunnen.

oeps
6 februari 2006, 13:26
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

Vind je ? Jyllensposten is een niet-joodse krant, en de cartoonisten zijn niet-joodse Denen. Als Haaretz de bewuste cartoons nou had geplaatst, dan was de reactie van AEL meer op zijn plaats geweest.
De Joden hebben met de hele kwestie niets te maken, en zullen zich verbaasd afvragen waarom zij nu ineens moeten worden aangevallen.

Lof der Zotheid
6 februari 2006, 13:35
Die lange tenen moeten een treinticket krijgen naar Marroko, Turkije, Tunesië, waar dan ook ter wereld. Gratis... belangeloos en voor niets.

De rest mag gerust mee hoor...

tony46
6 februari 2006, 13:57
http://www.atv.be/nieuws/default.asp?mid=&id=608

Max
6 februari 2006, 13:57
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

Wanneer een EU land in de toekomst 6000000 moslims doodt , dan krijgen moslims ook een eeuw waar niemand deze nieuwe holocaust in twijfel mag nemen. Wacht uw beurt af dedju! Kijk da was ook een grap , een van slechte smaak weliswaar , maar een grap.
Cartoons over de profeet zullen blijven kunnen , tenzij hij de holocaust in twijfel trekt natuurlijk. Snap je het verschil? Leren we bij?

Onze lijn in Europa inzake vrije meningsuiting ligt nu eenmaal anders. Brand roepen in een bevolkte zaal is een crimineel feit. Ontkennen van genocide is hier een crimineel feit. Religie is zeker geen taboe en zolang er hier vrijheid is , nooit taboe worden. Het is net deze vrijheid die ervoor gezorgd heeft dat jij en ik in Europa allemaal onze religie kunnen beoefenen in de privesfeer zonder dat iemand ons dat kan belemmeren.
Waarom val je dat aan? Andere liberale moslims snappen dat en zijn sterk genoeg om daar mee om te kunnen. Die horen hier thuis , maar wat doen jullie hier nog?

Turkse Nederlander
6 februari 2006, 14:10
Inderdaad, jullie mogen ook uiten hoezeer jullie een bevolkingsgroep verafschuwen. Kleine nuance is echter dat die cartoons niet gingen over het haten van een bevolkingsgroep maar enkel en alleen om aan te tonen wat voor een taboe dit wel niet is. Toch tof van het AEL en andere Moslimfascisten dat ze opnieuw maar eens aantonen wat voor een onverdraagzame personen ze wel niet zijn en dat eigenlijk helemaal niet thuishoren in deze samenleving.

In Europa gaat men trouwens geen ambassades en kerken in brand steken als men spot met Jezus of de Joden en ook niet met leuzen zwaaien over uitroeing en onthoofding. Dat deden ze hier enkele eeuwen geleden maar zo te zien zijn die fanatieke Moslims en zielige nalopertjes zoals Jahjah nog niet zo beschaafd en horen ze voor mijn part thuis in de Antwerpse zoo bij de andere apen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zelfs dit forum is doordrenkt met ongebreidelde islamhaat. Elke dag worden moslims geconfronteerd met anti islamisme. Elke dag worden we geconfronteerd met de megalomane angst die binnen de lage landen heerst. Elke dag worden we geconfronteerd met het meten met dubbele maatstaven.

De hypocrisie zit hem in het feit dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen is weggelegd.

Overigens heeft het plaatsen van de spotprenten niet tot doel gehad gebruik te maken van persvrijheid. Ze hadden de bedoeling de moslims tot op hun bot te kwetsen. Alsof alle stront dat we over ons heen krijgen niet genoeg is.

Er wordt voortdurend door iedereen geroepen dat moslims oproepen tot geweld. Ik zal jullie wat vertellen. Westerlingen roepen duizend keer vaker op tot geweld tegen moslims dan andersom.

Turkse Nederlander
6 februari 2006, 14:13
Wanneer een EU land in de toekomst 6000000 moslims doodt , dan krijgen moslims ook een eeuw waar niemand deze nieuwe holocaust in twijfel mag nemen. Wacht uw beurt af dedju! Kijk da was ook een grap , een van slechte smaak weliswaar , maar een grap.
Cartoons over de profeet zullen blijven kunnen , tenzij hij de holocaust in twijfel trekt natuurlijk. Snap je het verschil? Leren we bij?

Onze lijn in Europa inzake vrije meningsuiting ligt nu eenmaal anders. Brand roepen in een bevolkte zaal is een crimineel feit. Ontkennen van genocide is hier een crimineel feit. Religie is zeker geen taboe en zolang er hier vrijheid is , nooit taboe worden. Het is net deze vrijheid die ervoor gezorgd heeft dat jij en ik in Europa allemaal onze religie kunnen beoefenen in de privesfeer zonder dat iemand ons dat kan belemmeren.
Waarom val je dat aan? Andere liberale moslims snappen dat en zijn sterk genoeg om daar mee om te kunnen. Die horen hier thuis , maar wat doen jullie hier nog?
Mag ik geen mening hebben dan? Mag ik omwille van mijn mening niet meer in dit land verblijven? Waar blijft de vrijheid van meningsuiting waar jij zo een hoge pet van op hebt? Heb ik geen rechten meer omdat ik van mening ben dat vrijheid van meningsuiting op een hypocritie manier gehanteerd wordt?

circe
6 februari 2006, 14:16
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

Tiens... waarom zouden ze nu die persiflage van Mohammed met Aisha van hun site verwijderd hebben (maar ze nog wel in hun archief vergeten verwijderen: http://www.arabeuropean.org/newsimages/200602051139183570L.jpg)

http://www.arabeuropean.org/newsimages/200602051139183570L.jpg

Briljante zet van de AEL!!!

Menapius
6 februari 2006, 14:30
Zeer flauw van CIDI. Mocht ik in de schoenen van het CIDI staan, ik zou het anders aangepakt hebben. Bijvoorbeeld:
"Wij betreuren ten stelligste dat AEL het nodig vond om dergelijke schokkende en diep kwetsende spotprenten te publiceren.
Maar aangezien wij, in tegenstelling tot AEL en consoorten, wel de fundamentele peilers waarop deze maatschappij gebouwd is, met name de vrije meningsuiting, aanvaarden en respecteren, is dit de enige communicatie die wij over dit incident wensen te doen. Ik dank u voor uw aandacht."

Max
6 februari 2006, 14:30
Mag ik geen mening hebben dan? Mag ik omwille van mijn mening niet meer in dit land verblijven? Waar blijft de vrijheid van meningsuiting waar jij zo een hoge pet van op hebt? Heb ik geen rechten meer omdat ik van mening ben dat vrijheid van meningsuiting op een hypocritie manier gehanteerd wordt?

Hey , waar zeg ik dat ge geen mening moogt hebben of dat je het moet afbollen? 8O Moet niet zo gevoelig doen. Ik vraag u waarom ge het niet aftrapt (lees: VRIJWILLIG) als ge niet overweg kunt met fundamentele concepten die Europa maken wat het vandaag is . Grondbeginsels die multiculturaliteit net mogelijk maken. Als ge daar tegen zijt , dan zijt ge tegen multiculturaliteit en hoort ge volgens mij in Iran of Saudi Arabie. Da's toch logisch?

Nierika
6 februari 2006, 14:39
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van het verbod op negationisme. Het toelaten in Amerika heeft ook geen massa's negationisten veroorzaakt. Waarom zou dat anders zijn in Europa? Met alle bewijzen over de holocaust moet je wel halfgaar zijn om het historisch bestaan ervan in twijfel te trekken.
Weliswaar begrijp ik niet waarom de AEL wederom de joden moet uitkiezen om weerwraak te nemen. Heel slechte tegenreactie.
Bovendien begrijp ik de islamitische woede aan geen kanten. De cartoons kunnen gerust worden opgevat als een aanklacht tegen de islamitische hypocrisie en het geweld. Eigenlijk hadden ze de hand in eigen boezem moeten steken. In plaats daarvan tonen ze nog maar eens wat een onverdraagzame verzameling barbaren ze zijn.
Tegelijk vind ik de reactie van de Amerikaanse en Britse regering bijzonder lafhartig.
Straw heeft hopelijk de borden en spandoeken gezien die tijdens de Britse betogingen werden gehanteerd. Geen Britse krant drukte de cartoons af, de Britse regering nam duidelijk stelling tegen de cartoons, en dan nog komt een woeste, furieuze bende bebaarde neanderthalers op straat met slogans als "the real holocaust will start now", en "we will exterminate you".
Al die moeite om de barbaarse horden in eigen land over het onverdraagzame kopje te aaien tijdens één van de lafste statements ooit door een Brits politicus geuit, en dan toch nog de interculturele stront in je gezicht zien knallen. Je zou je als cultuurrelativist in Groot-Brittanië voor minder voor de kop knallen.

Nierika
6 februari 2006, 14:42
Zeer flauw van CIDI. Mocht ik in de schoenen van het CIDI staan, ik zou het anders aangepakt hebben. Bijvoorbeeld:
"Wij betreuren ten stelligste dat AEL het nodig vond om dergelijke schokkende en diep kwetsende spotprenten te publiceren.
Maar aangezien wij, in tegenstelling tot AEL en consoorten, wel de fundamentele peilers waarop deze maatschappij gebouwd is, met name de vrije meningsuiting, aanvaarden en respecteren, is dit de enige communicatie die wij over dit incident wensen te doen. Ik dank u voor uw aandacht."
Het probleem is dat wat de AEL deed, helaas, strafbaar is.
Ze moeten bij de AEL niet gaan janken over vrije meningsuiting, ze weten donders goed dat negationisme strafbaar is. Dat het CIDI daar meteen op reageert is hun goed recht. Het wordt tijd dat Europa op dat vlak wat consequenter wordt, zodat de AEL ook op dat vlak geen uitweg meer heeft. Buigen of barsten, zou het in dat geval zijn.

Acid
6 februari 2006, 17:13
Tiens... waarom zouden ze nu die persiflage van Mohammed met Aisha van hun site verwijderd hebben (maar ze nog wel in hun archief vergeten verwijderen: http://www.arabeuropean.org/newsimages/200602051139183570L.jpg)

http://www.arabeuropean.org/newsimages/200602051139183570L.jpg

Briljante zet van de AEL!!! Ik vind deze beter:
http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=5177&stc=1&d=1139242342

circe
6 februari 2006, 19:35
Ik vind deze beter:


niet te geloven hoe snel het tegenwoordig gaat in cartoonland! :lol: :lol:

Flippend Rund
6 februari 2006, 19:54
Aisha is een fascinerende figuur en speelde na de dood van Mohammed een uiterst belangrijke rol voor de islam. Zij was de rechtstreekse bron van een groot deel van de hadith die de kern uitmaken van Mohammeds biografie en van de Islamitische wet.

Een lichtend voorbeeld voor alle feministen ter wereld!

parcifal
6 februari 2006, 20:09
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zelfs dit forum is doordrenkt met ongebreidelde islamhaat. Elke dag worden moslims geconfronteerd met anti islamisme. Elke dag worden we geconfronteerd met de megalomane angst die binnen de lage landen heerst. Elke dag worden we geconfronteerd met het meten met dubbele maatstaven..

Ik zou het niet definieren als anti-islamisme maar anti-barbarisme.
Dat dat barbarisme nu specifiek tot uiting komt in het Islamisme is jammer inderdaad, aangezien religieuze zaken nu eenmaal vaak gevoelig liggen,
maar het doet niets af aan het fundamentele probleem van de lage landen :
wij hebben hier niet veel op met barbaarse toestanden. (vrouwenbesnijdenis, sharia, schapenslacht-toestanden, theocratiën, samensmelting kerk/staat, rol van de vrouw, geen zelfkritiek kennen of kritiek kunnen verdragen, ontkennen van misdaden gebaseerd op Islam, religieuze onverdraagzaamheid, geen vrijheid van mening etc....)

De hypocrisie zit hem in het feit dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen is weggelegd. .

Toch wel hoor. Ook met de holocaust of de joden kan worden gelachen.
Door mij, door jou, door iedereen.
Echter, ontkenning van historische feiten is geen mening of humor meer maar smaad en dat wordt in het verlichte Westen strafrechterlijk vervolgt.
Snapje? Smaad <> Humor <> Mening.

Overigens heeft het plaatsen van de spotprenten niet tot doel gehad gebruik te maken van persvrijheid. Ze hadden de bedoeling de moslims tot op hun bot te kwetsen. Alsof alle stront dat we over ons heen krijgen niet genoeg is.

Er wordt voortdurend door iedereen geroepen dat moslims oproepen tot geweld. Ik zal jullie wat vertellen. Westerlingen roepen duizend keer vaker op tot geweld tegen moslims dan andersom.

Dat is een flagrante leugen. :evil:
Ik kan hier honderden citaten posten van 'imams' die oproepen tot geweld tegen het Westen en de christenhonden.
Bovendien kan ik hier tientallen video's posten van christenen die door 'moslims' worden gedood. Beginnende bij 9/11 tot Irak, pakistan, Bali en Beslan.

Ik vind het trouwens een onvoorstelbaar teken van zwakte dat jullie zoveel belang hechten aan wat wij hier in het westen van jullie denken
of van jullie baardige profeet (moge hij snel vergeten worden). :?

lyot
6 februari 2006, 20:30
Inderdaad, voor 1 keer kon ik nie kwaad zijn op abu jaja en zijn clubje europeese arabieren, ...

Ze hebben de juiste message verstuurd en de politiek correcten zijn er weer nekeer met open ogen ingelopen.

Ofwel mag iedereen cartoons zetten ofwel niemand, en met Anne Frank of de Joden, of Katholieken, chinezen of moslims, moet maar gelachen kunnen worden.

Oproepen tot geweld is iets anders, maar gewoon nekeer de draak steken , met iets, of iemand dat moet kunnen.

ik ben niet helemaal akkoord. Ik vind dat het systematisch en doelbewust aanzetten tot haat niet zou moeten kunnen. Ik ben me er uiteraard van bewust die grens vaak flinterdun is en niet altijd even makkelijk vast te stellen. Zoiets kan je dan vaak ook niet op basis van een enkele uiting / traktaat/ cartoon of wat dan ook vaststellen. Voor mij zijn er dus wel degelijk grenzen aan de vrije meningsuiting...

Nu, concreet toegepast op dit geval en voor zover ik zicht heb op de zaak, was de plaatsing van de cartoons in Jyland Posten niet ingegeven vanuit de optiek van het zaaien van haat , ten aanzien van moslims. En mij lijkt evenmin dat het hier de bedoeling is van Abu Jahjah, die zoals terecht wordt opgemerkt de bedoeling had om de so called 'hypocrisie' aan de kaak te stellen.

Firestone
6 februari 2006, 20:41
ik ben niet helemaal akkoord. Ik vind dat het systematisch en doelbewust aanzetten tot haat niet zou moeten kunnen. Ik ben me er uiteraard van bewust die grens vaak flinterdun is en niet altijd even makkelijk vast te stellen. Zoiets kan je dan vaak ook niet op basis van een enkele uiting / traktaat/ cartoon of wat dan ook vaststellen. Voor mij zijn er dus wel degelijk grenzen aan de vrije meningsuiting...

Nu, concreet toegepast op dit geval en voor zover ik zicht heb op de zaak, was de plaatsing van de cartoons in Jyland Posten niet ingegeven vanuit de optiek van het zaaien van haat , ten aanzien van moslims. En mij lijkt evenmin dat het hier de bedoeling is van Abu Jahjah, die zoals terecht wordt opgemerkt de bedoeling had om de so called 'hypocrisie' aan de kaak te stellen.Bah, ik denk dat Jahjah's bedoeling vooral is olie op het vuur te gieten, door een "Joodse" dimensie te geven aan een conflict dat met Joden in feite niets te maken heeft. In bepaalde kringen werkt dat nu eenmaal heel goed.

Rene Artois
6 februari 2006, 21:19
Vind je ? Jyllensposten is een niet-joodse krant, en de cartoonisten zijn niet-joodse Denen. Als Haaretz de bewuste cartoons nou had geplaatst, dan was de reactie van AEL meer op zijn plaats geweest.
De Joden hebben met de hele kwestie niets te maken, en zullen zich verbaasd afvragen waarom zij nu ineens moeten worden aangevallen.

Joden zullen wel weten dat dit een automatisme is in de radicale islam. Een soort spasme zo u wil. Daar reageert men niet doordacht of beredeneerd maar alles gaat per reflex.

Fijn dat de AEL zich zo laat kennen. Zonder dat negationismeverbod hadden we het al langer geweten en ongetwijfeld ook van nog meer onfrisse figuren en organisaties.

Weisse Wolf
6 februari 2006, 22:31
Bah, ik denk dat Jahjah's bedoeling vooral is olie op het vuur te gieten, door een "Joodse" dimensie te geven aan een conflict dat met Joden in feite niets te maken heeft. In bepaalde kringen werkt dat nu eenmaal heel goed.De uitverkorene heeft gesproken...
Waarom zouden joden weer een voorkeursbehandeling moeten krijgen? Als het ok is om christelijke en islamitische symbolen te bespotten moet dat ook kunnen voor hét joodse symbool bij uitstek: de Shoah.

Firestone
6 februari 2006, 22:34
De uitverkorene heeft gesproken...
Waarom zouden joden weer een voorkeursbehandeling moeten krijgen? Als het ok is om christelijke en islamitische symbolen te bespotten moet dat ook kunnen voor hét joodse symbool bij uitstek: de Shoah.Waar zegt de "uitverkorene" dat er met joodse symbolen niet gespot mag worden? :?

Als je echter laster en eerroof wil verkopen door miljoenen mensen van bedrog te beschuldigen, dan is het normaal dat je daarvoor vervolgd kan worden.
Ik mag jou bijvoorbeeld ook niet zomaar van diefstal beschuldigingen, hé.

Er is dus helemaal geen sprake van enige voorkeursbehandeling van wie dan ook.

stab
7 februari 2006, 06:03
Bah, ik denk dat Jahjah's bedoeling vooral is olie op het vuur te gieten, door een "Joodse" dimensie te geven aan een conflict dat met Joden in feite niets te maken heeft. In bepaalde kringen werkt dat nu eenmaal heel goed.De bedoeling van JahJah is duidelijk : hij wil een zelfde mediatieke onaantastbaarheid op te dringen to Islam als to de Holocaust.
Hij draait daarbij evenwel de rollen om: nl die van beul en slachtoffer.
Leep is die kerel wel.
Dat en passant Joden geschoffeerd kunnen worden, is lekker meegenomen voor deze Libanese Islamiet.

Supe®Staaf
7 februari 2006, 07:28
Voor mij zijn er dus wel degelijk grenzen aan de vrije meningsuiting... En wie heeft de bekwaamheid om die grenzen vast te stellen en aan anderen op te dringen? De toevallige machthebber?
Aan welke universele standaard ga je die grenzen afmeten? Die van de toevallige machthebber?
Hoe ga je vermijden dat nieuwe machthebbers met andere 'standaarden' uw censuurverantwoording uitbreiden naar eigen behoefte?

Nu, concreet toegepast op dit geval en voor zover ik zicht heb op de zaak, was de plaatsing van de cartoons in Jyland Posten niet ingegeven vanuit de optiek van het zaaien van haat , ten aanzien van moslims.
En dan nog.
Het is steeds de beslissing van de ontvanger van de boodschap die beslist of hij haatdragende daden gaat stellen.
In dit geval zou ik stellen dat de haatdragende daden verricht door moslims zelf heel wat verdergaand zijn, dan die verricht door de Denen, voor wie de cartoons uiteindelijk bedoeld waren. De cartoons hebben dus niet voor iedereen hetzelfde effect, en je kan hun aanzet tot haat dus enkel subjectief claimen voor bepaalde sujetten.
Zijn het dus in feite niet diegenen die de cartoons aan hun volgelingen opdrongen die de ware aanzetters tot haat zijn?
En mij lijkt evenmin dat het hier de bedoeling is van Abu Jahjah, die zoals terecht wordt opgemerkt de bedoeling had om de so called 'hypocrisie' aan de kaak te stellen.Of het zijn bedoeling is, weet ik niet, maar Jahjah heeft 100% gelijk.
Door een cartoontje vergast er geen enkele extra Jood, of wordt er geen enkele Islamiet daadwerkelijk omgelegd. Dat laatste laten we aan de Joden zelf over. Die zijn daar handig genoeg in, terwijl ze wél zelf dodelijk gekwetst raken van een boekske van Siegfried Verbeke.