PDA

View Full Version : Is de Sp.a een islamitische partij?


Freethinker 69
7 februari 2006, 10:43
De Sp.a verloochend hoe langer hoe meer haar ideologische roots.
Een arbeiderspartij is ze al lang niet meer en door krampachtig de multiculturele maatschappij te verdedigen verloochen ze ook nog de niet-gelovige basis van de partij.
Nooit eens een spatje kritiek op de islam, terwijl in de islamitische wereld het net de linkse partijen zijn die meest de lijden hebben onder de tirannie van de islam.
Is de Sp.a vergeten hoe moeilijk de huidige rechten van vrijemeningsuiting verworven zijn.
Zien ze niet dat het recht op vrijheid van meningsuiting misbruikt wordt om net die vrijheid aan te vallen.

Carina
7 februari 2006, 11:31
Bij mijn weten is de sp.a geen islamitische partij, maar integenstelling tot het Vlaams Belang wel een politieke partij, die de islamitische gemeenschap niet viseert, noch discrimineerd. We beoordelen, noch veroordelen Mensen aan de hand van hun geloofsovertuiging.

Is het Vlaams Belang een arbeiderspartij ( zie economisch congres)?

U spreekt over de tirannie van de Islam?

http://www.interculturelecommunicatie.com/download/islambeeld2.html

Ps. als ik mij niet vergis heeft het Vlaams Blok de vrije meningsuiting misbruikt, om ons haar bedorven gedachtengoed op te dringen.

Orangist
7 februari 2006, 11:41
De Sp.a verloochend hoe langer hoe meer haar ideologische roots.
Een arbeiderspartij is ze al lang niet meer en door krampachtig de multiculturele maatschappij te verdedigen verloochen ze ook nog de niet-gelovige basis van de partij.
Nooit eens een spatje kritiek op de islam, terwijl in de islamitische wereld het net de linkse partijen zijn die meest de lijden hebben onder de tirannie van de islam.
Is de Sp.a vergeten hoe moeilijk de huidige rechten van vrijemeningsuiting verworven zijn.
Zien ze niet dat het recht op vrijheid van meningsuiting misbruikt wordt om net die vrijheid aan te vallen.

De SPa niet als dusdanig vind ik. Er zijn er nog wel die zich een woordje extra veroorloven (Willockx bijvoorbeeld erkent het probleem met migrantenjongeren). Erger is het gesteld met kartelpartner Spirit die in een radeloze zoektocht naar bestaansrecht en kiezers, een heus knuffeloffensief, jegens alles wat migrant en islamitisch is, heeft opgestart - zie in dat verband ook de klacht tegen het VB. Let wel, ik heb niks tegen migranten en voor mij zijn ze welkom. Echter, mits aanpassing en zonder (enige vorm van en dus ook positieve) discriminatie.

LeMmOnN
7 februari 2006, 11:59
Ps. als ik mij niet vergis heeft het Vlaams Blok de vrije meningsuiting misbruikt, om ons haar bedorven gedachtengoed op te dringen.


:lol::lol::lol: Goed bezig, vooral verder slikken wat men u voorkauwt

Freethinker 69
7 februari 2006, 13:02
Bij mijn weten is de sp.a geen islamitische partij, maar integenstelling tot het Vlaams Belang wel een politieke partij, die de islamitische gemeenschap niet viseert, noch discrimineerd. We beoordelen, noch veroordelen Mensen aan de hand van hun geloofsovertuiging.

Is het Vlaams Belang een arbeiderspartij ( zie economisch congres)?

U spreekt over de tirannie van de Islam?

http://www.interculturelecommunicatie.com/download/islambeeld2.html

Ps. als ik mij niet vergis heeft het Vlaams Blok de vrije meningsuiting misbruikt, om ons haar bedorven gedachtengoed op te dringen.

Vanwaar die dringende behoefte om het Vlaams belang erbij te sleuren?
Dwangmatige obsessie of zo?
Ik stel gewoon de oorzaken vast waarom velen zich niet meer kunnen vinden in de sp.a .
Overigens is jouw reactie zeker niet bevorderlijk om het nieuwe dieptepunt waar de sp.a op afstevent te vermijden.
Lees de reactie van organist en leer.

Ga je hier een beetje verkondigen dat er geen problemen zijn met de islam?
Ik kan begrijpen dat je op wil komen voor een groep mensen maar dat neemt niet weg dat je krampachtig problemen die er wel zijn niet moet marginaliseren.

dutch
8 februari 2006, 10:32
sp.a is misschien nog geen islamitische partij, maar zeker en vast duidelijk al een dhimmi partij!

Met aanvankelijk pure stemmenwinnerij als motivatie zullen ze naderhand wel inzien dat hun eigen luizen hen gaan bijten.

sp.a. de dhimmi partij voor een islamitische toekomst

Groot-Links
9 februari 2006, 10:50
wat is "dhimmi" ?

dutch
9 februari 2006, 22:55
wat is "dhimmi" ?

Uit Wikipedia :

Een dhimmi (Arabisch ذمّي), is een inwoner van een islamitisch land, die een bijzondere status heeft. Aanvankelijk verstond men onder dhimmi's de zogeheten 'Mensen van het Boek' (joden en christenen) maar later werden ook andere groepen en volken ertoe gerekend, zoals Zoroastristen, Mandeanen en zelfs hindoes.

Dhimmi's worden beschouwd als tweederangs-burgers die onder bescherming staan van de islamitsche staat. Zij hebben als dhimmi's beperkte rechten en geen volwaardig burgerschap zoals moslims. Deze rechten zijn onder meer de vrijheid om het eigen geloof te beoefenen in beslotenheid onder bescherming van de staat en ontheffing van de militaire dienstplicht. Dhimmi's hebben ook speciale verplichtingen, zoals het betalen van een speciale belasting (de jizyah). Zij missen ook een aantal rechten, zoals het optreden als getuige in gerechtshoven tegen moslims, zij mogen wel tegen elkaar getuigen. Mensen van het Boek die in niet-islamitische landen wonen, zijn niet erkend als dhimmi's.

Rr00ttt
10 februari 2006, 08:28
Ps. als ik mij niet vergis heeft het Vlaams Blok de vrije meningsuiting misbruikt, om ons haar bedorven gedachtengoed op te dringen.


Ofwel heeft men argumenten en gaat men de discussie aan
Ofwel heeft men geen goede argumenten en verliest de discussie.
Ofwel heeft men geen goede argumenten en denkt men door de tegenpartij het zwijgen op te leggen te 'winnen'.

Welk scenario past volgens u het best bij de SP-A? Is het geen teken van het falen van de eigen argumenten dat men de tegenpartij met (staats)geweld het zwijgen op legt?

Rr00ttt
10 februari 2006, 08:31
De SPa niet als dusdanig vind ik. Er zijn er nog wel die zich een woordje extra veroorloven (Willockx bijvoorbeeld erkent het probleem met migrantenjongeren). Erger is het gesteld met kartelpartner Spirit die in een radeloze zoektocht naar bestaansrecht en kiezers, een heus knuffeloffensief, jegens alles wat migrant en islamitisch is, heeft opgestart - zie in dat verband ook de klacht tegen het VB. Let wel, ik heb niks tegen migranten en voor mij zijn ze welkom. Echter, mits aanpassing en zonder (enige vorm van en dus ook positieve) discriminatie.

Sorry maar ik weet met 100% zekerheid dat de sp-a top hiervan op de hoogte was en het goedkeurde (als ze het al niet bedacht hebben). Zogezegd de eigen handen proper houden en het vuile werk door de 'kartelpartner' te laten doen.