PDA

View Full Version : Reactie westen op moslimprotesten overdreven en hypcriet!!!


Turkse Nederlander
7 februari 2006, 19:46
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.

Wat de mensen zich niet realiseren is dat mischien maar 100.000 moslims over de hele wereld geprotesteerd hebben op straat. Een klein deel van hen heeft geweld gebruikt. Dit terwijl er 1,5 miljard moslims zijn over de hele wereld. Dit komt neer op 1 op de 15.000 moslims. ±1,5 miljard - 100.000 = ±1,5 miljard moslims. Nergens om mij heen zie ik moslims vlaggen verbranden en protesteren. 99,9999% van de westerlingen hebben er geen last van.

De westerse wereld is woedend omdat er een aantal moslims geprotesteerd hebben tegen beledigingen van de profeet Mohammed.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er 200.000 zwarte Afrikanen per MAAND omkomen in Afrika van de honger? Dit terwijl 75% van het voedsel in West Europa weggegooid wordt.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat in sommige Afrikaanse landen 20% van de bevolking besmet is met het HIV virus?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat westerse bedrijven het verstrekken van gratis aidsremmers in Afrika tegengaan?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er in Noord Korea honderden duizenden kinderen per jaar omkomen van de honger door sancties opgelegd door de VS?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat 70% van het broeikaseffect veroorzaakt wordt door de westerse wereld?

Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.

etc.

vooruit
7 februari 2006, 21:22
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.
Op het internet wel ja, maar in de "echte" wereld blijft men meestal toch nog heel voorzichtig en beleefd.

Wat de mensen zich niet realiseren is dat mischien maar 100.000 moslims over de hele wereld geprotesteerd hebben op straat. Een klein deel van hen heeft geweld gebruikt. Dit terwijl er 1,5 miljard moslims zijn over de hele wereld. Dit komt neer op 1 op de 15.000 moslims. ±1,5 miljard - 100.000 = ±1,5 miljard moslims. Nergens om mij heen zie ik moslims vlaggen verbranden en protesteren. 99,9999% van de westerlingen hebben er geen last van.
Tuurlijk, en hoe langer hoe meer blijkt dat heel deze affaire bestaat uit leugens en manipulatie. Enkel je cijfer van 99,99999% is volgens mij fout. Elke westerling heeft er last van, of om het juister te zeggen : kan er last van hebben. Het gaat niet om het protest zelf maar om de aanval op de vrije meningsuiting, de basis van de democratie. Dat mensen zich dan zorgen maken is heel normaal.

De westerse wereld is woedend omdat er een aantal moslims geprotesteerd hebben tegen beledigingen van de profeet Mohammed.
Vooral de wijze waarop was en is het probleem.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er 200.000 zwarte Afrikanen per MAAND omkomen in Afrika van de honger? Dit terwijl 75% van het voedsel in West Europa weggegooid wordt.
Geen bedreiging voor onze democratie?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat in sommige Afrikaanse landen 20% van de bevolking besmet is met het HIV virus?
Ver van mijn bed?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat westerse bedrijven het verstrekken van gratis aidsremmers in Afrika tegengaan?
Wat niet weet niet deert?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er in Noord Korea honderden duizenden kinderen per jaar omkomen van de honger door sancties opgelegd door de VS?
Noord-Korea heeft zich zelf afgesloten van de wereld, bovendien geven hun leiders nog minder om die kinderen dan de westerse wereld.
Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat 70% van het broeikaseffect veroorzaakt wordt door de westerse wereld?
Sommigen zijn daar woedend om, en er wordt aan gewerkt, traag maar zeker.
Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.
Wederom : veel mensen zijn daar woedend om.

Ik kan de reacties moeilijk hypocriet noemen, want dit was een aanval op de basis van onze vrijheid. Maar je hebt wel gelijk als je de desinterresse van het westen voor verschillende wereldproblemen aankaart.

Mahdi
7 februari 2006, 21:27
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.

Wat de mensen zich niet realiseren is dat mischien maar 100.000 moslims over de hele wereld geprotesteerd hebben op straat. Een klein deel van hen heeft geweld gebruikt. Dit terwijl er 1,5 miljard moslims zijn over de hele wereld. Dit komt neer op 1 op de 15.000 moslims. ±1,5 miljard - 100.000 = ±1,5 miljard moslims. Nergens om mij heen zie ik moslims vlaggen verbranden en protesteren. 99,9999% van de westerlingen hebben er geen last van.

De westerse wereld is woedend omdat er een aantal moslims geprotesteerd hebben tegen beledigingen van de profeet Mohammed.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er 200.000 zwarte Afrikanen per MAAND omkomen in Afrika van de honger? Dit terwijl 75% van het voedsel in West Europa weggegooid wordt.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat in sommige Afrikaanse landen 20% van de bevolking besmet is met het HIV virus?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat westerse bedrijven het verstrekken van gratis aidsremmers in Afrika tegengaan?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er in Noord Korea honderden duizenden kinderen per jaar omkomen van de honger door sancties opgelegd door de VS?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat 70% van het broeikaseffect veroorzaakt wordt door de westerse wereld?

Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.

etc.

Het gaat hier om een pricipiële zaak. De momo's willen het westen in zijn ziel raken net zoals dat met de moord op Van Gogh gebeurd is met de Hollandse ziel.

Jan van den Berghe
7 februari 2006, 21:34
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.

Men spreekt geen schande over het protest. Tegen iets protesteren is immers een recht, maar wel spreekt men TERECHT schande op de WIJZE waarop er geprotesteerd wordt alsook waartoe men in die protesten oproep ("dood niet-moslims", "dood alwie de islam beledigt", "Europa, de echte holocaust komt nog!", enzovoort). Ook het in brand steken en bestormen van ambassade en de oproep tot het doden van de cartoonisten is iets waar men TERECHT verontwaardigd mag zijn.

Jan van den Berghe
7 februari 2006, 21:35
Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.

Kort van geheugen, jongen? Bijna heel Europa keerde zich tegen de invasie in Irak...

lyot
7 februari 2006, 21:36
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.

Wat de mensen zich niet realiseren is dat mischien maar 100.000 moslims over de hele wereld geprotesteerd hebben op straat. Een klein deel van hen heeft geweld gebruikt. Dit terwijl er 1,5 miljard moslims zijn over de hele wereld. Dit komt neer op 1 op de 15.000 moslims. ±1,5 miljard - 100.000 = ±1,5 miljard moslims. Nergens om mij heen zie ik moslims vlaggen verbranden en protesteren. 99,9999% van de westerlingen hebben er geen last van.

De westerse wereld is woedend omdat er een aantal moslims geprotesteerd hebben tegen beledigingen van de profeet Mohammed.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er 200.000 zwarte Afrikanen per MAAND omkomen in Afrika van de honger? Dit terwijl 75% van het voedsel in West Europa weggegooid wordt.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat in sommige Afrikaanse landen 20% van de bevolking besmet is met het HIV virus?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat westerse bedrijven het verstrekken van gratis aidsremmers in Afrika tegengaan?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er in Noord Korea honderden duizenden kinderen per jaar omkomen van de honger door sancties opgelegd door de VS?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat 70% van het broeikaseffect veroorzaakt wordt door de westerse wereld?

Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.

etc.

het is zoals Vermeersch zegt : als er in de Moslimwereld even veel reactie en protest was gekomen wanneer symbolen als de Koran en de naam van Allah door terroristen worden aangematigd wanneer ze aanslagen plegen dan we nu zien bij de rel rond de cartoons, DAN had er bij veel mensen in het Westen meer een gevoel van begrip geweest. Maar het spijtige aan de zaak is dat in het Midden Oosten er geen massale protesten zijn wanneer de 'ware' Islam op die manier met de voeten wordt getreden. Het enige wat ik me min of meer nog voor de geest kan halen is de betoging in Jordanië na de aanslagen van 9 november in Amman.

En het gaat er nu niet om dat veel moslims dergelijke terroristische aanslagen niet goedkeuren (dat zal wel zo zijn) . Waar het in se om gaat is dat er in die gevallen geen massademonstraties zijn omdat moslims zich gekwetst voelen dat de islam onrechtmatig wordt toegeeigend door die terroristen. Terwijl men die gevoeligheid wel toont indien er vanuit het Westen gerefereerd wordt aan exact dezelfde link, met name de link tussen Mohammed (dus de voorbeeld Moslim en de kern van het Islam geloof) en terroristische acties. Dus, indien het eigen volk die link maakt is er geen (zwaar) probleem, of wil men toch in elk geval liever niet uit zijn zetel komen. Maar indien men uit het Westen eraan refereert, dan is dat ineens twee bruggen te ver.

Mahdi
7 februari 2006, 21:38
Men spreekt geen schande over het protest. Tegen iets protesteren is immers een recht, maar wel spreekt men TERECHT schande op de WIJZE waarop er geprotesteerd wordt alsook waartoe men in die protesten oproep ("dood niet-moslims", "dood alwie de islam beledigt", "Europa, de echte holocaust komt nog!", enzovoort). Ook het in brand steken en bestormen van ambassade en de oproep tot het doden van de cartoonisten is iets waar men TERECHT verontwaardigd mag zijn.

Inderdaad. Deze hele actie werd georchestreerd door de moslim-"geestelijken" van over de hele wereld. De momootjes lopen er des te grager in.

De cartoons waren slechts een alibi voor de momo's om even hun ware gelaat te kunnen tonen. Testen hoe het westen zou reageren. En ze hebben hier en daar al zeer goed gescoord, zoals in Groot Britannie.

De mohammedanen "die hun huizen verlaten hebben" (zoals het letterlijk in de koran staat en die de beste gelovigen zijn volgens de koran), deze migranten worden nu met het grootste gemak bespeeld door de imams. Nu ze een tweetal generaties in Europa zitten en ervoor gezorgd hebben dat hun 'religie' erkend is door de elite die ze omgekocht hebben met olie, maken ze nu handig gebruik van de hun massale aanwezigheid op het Europees grondgebied, door onder het mom van 'respect' en 'redelijkheid' en 'gezond verstand' en 'beschaafdheid' en 'tolerantie' om de westerse vrijheden van binnenuit stelselmatig uit te hollen.

En wat op dit forum overduidelijk blijkt: hun polariseringstrategie lukt wonderwel: spontaan scharen de zogezegde gematigde, ja zelfs 'atheistische' moslims zich zij aan zij met hun meer fanatieke broeders, het verstand op nul.

Goed werk geleverd imams. Van het zelfde knappe niveau als dat van 9/11. Niet te onderschatten. Gevaarlijker dan doorwinterde jezuieten.

Droopy
7 februari 2006, 21:39
Op het internet wel ja, maar in de "echte" wereld blijft men meestal toch nog heel voorzichtig en beleefd.

Turk4ever haalt net zo goed echte wereld aan als jij.

Tuurlijk, en hoe langer hoe meer blijkt dat heel deze affaire bestaat uit leugens en manipulatie. Enkel je cijfer van 99,99999% is volgens mij fout. Elke westerling heeft er last van, of om het juister te zeggen : kan er last van hebben. Het gaat niet om het protest zelf maar om de aanval op de vrije meningsuiting, de basis van de democratie. Dat mensen zich dan zorgen maken is heel normaal.
NIET iedere westerling heeft daar last van, of zou er eventueel indien mogelijk misschien wel eens ooit last van krijgen. Das ook mis hé jongen!

De vrije meningsuiting zou zelf ook eens mogen nadenken dat er ook een tactische meningsuiting bestaat die vertrekt vanuit respect met de medemens en zeker over diegene waarover dan gepraat wordt.
Als je het zo bekijkt kunnen veel westerlingen er zelfs baat bij hebben!



Vooral de wijze waarop was en is het probleem.

Is inderdaad overdreven, maar ik wil jou eens zien als ik tegenover je sta en je moeder uitmaak voor "je weet wel wat".
Ga je dan ook zachtaardige protesten organiseren?

Moet je bij mij niet proberen, ben ik eerlijk in en ik zal dan op je smoel geven als ik de kans krijg. Niet goed te keuren, maar ik zou mezelf dan niet kunnen inhouden. Is realiteit en eigenbesef.


Geen bedreiging voor onze democratie?
Wel oorzaak van vluchtelingenstromen en ook onze vezrantwoordelijkheid!

Ver van mijn bed?
Zoals de vogelgriep zeker, tot het plots voor onze deur staat.

Spijtig dat we toch zo kortzichtig zijn. :(

Wat niet weet niet deert?

tot men er zelf nodig heeft en de prijs ook hier kunstmatig hoog wordt gehouden ten voordele van enkele aandeelhouders...

In wat voor wereld leven we eigenlijk? Moet je je eens afvragen.



Noord-Korea heeft zich zelf afgesloten van de wereld, bovendien geven hun leiders nog minder om die kinderen dan de westerse wereld.
Sommigen zijn daar woedend om, en er wordt aan gewerkt, traag maar zeker.



Ruzie maak je trouwens nooit alleen.

Feit is vooral dat onschuldige burgers altijd de dupe zijn van politieke strijd! Die kinderen vragen er zelf niet om,

Wederom : veel mensen zijn daar woedend om.

Even woedend maar dan toch gewoon laten doorgaan...
Zolang het maar niet naar hier overwaait...
(Maar dat doet het ondertussen wel!)


Ik kan de reacties moeilijk hypocriet noemen, want dit was een aanval op de basis van onze vrijheid. Maar je hebt wel gelijk als je de desinterresse van het westen voor verschillende wereldproblemen aankaart.


Reacties zijn inderdaad niet goed te keuren, maar net zomin de oorzaak van die reacties.

Over die wereldproblemen is de media nog veel te weinig bezig en laat zich graaag afleiden door cartoons en andere bijzaken die opgeklopt worden voor lees en kijkcijfers te winnen.


De wereld is om zeep, dat lijkt de enige conclusie!

Geertje
7 februari 2006, 22:09
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.

Wat de mensen zich niet realiseren is dat mischien maar 100.000 moslims over de hele wereld geprotesteerd hebben op straat. Een klein deel van hen heeft geweld gebruikt. Dit terwijl er 1,5 miljard moslims zijn over de hele wereld. Dit komt neer op 1 op de 15.000 moslims. ±1,5 miljard - 100.000 = ±1,5 miljard moslims. Nergens om mij heen zie ik moslims vlaggen verbranden en protesteren. 99,9999% van de westerlingen hebben er geen last van.

De westerse wereld is woedend omdat er een aantal moslims geprotesteerd hebben tegen beledigingen van de profeet Mohammed.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er 200.000 zwarte Afrikanen per MAAND omkomen in Afrika van de honger? Dit terwijl 75% van het voedsel in West Europa weggegooid wordt.

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat in sommige Afrikaanse landen 20% van de bevolking besmet is met het HIV virus?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat westerse bedrijven het verstrekken van gratis aidsremmers in Afrika tegengaan?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er in Noord Korea honderden duizenden kinderen per jaar omkomen van de honger door sancties opgelegd door de VS?

Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat 70% van het broeikaseffect veroorzaakt wordt door de westerse wereld?

Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.

etc.

Niet aantrekken, het is vooral de linkse media die ons deze reactie tot in den treure door de strot duwt.

saintamour
7 februari 2006, 22:29
jij verwijt het westen dat wij niet genoeg doen voor de armen en de hongerigen .

wel vertel me dan eens waar die super rijke moslimstaten bleven met hulp na de tsunami? hun antwoord was simpel : dit is de straf van god

geen hulp dus , ook niet na de aardbeving in pakistan , niks hulp naar zwart afrika , en dit terwijl de moslimstaten superrijk zijn door de olie inkomsten .
maar ja dat past niet in de fabel dat die extremisten slecht opgeleide , arme mensen zijn die geen andere uitweg hebben . zoals osama bin laden , dat is één van de rijkste mensen ter wereld met een geschat vermogen van 2 miljard oude frankskens

http://www.gerardweytjens.be

marjan
7 februari 2006, 23:11
Reactie van een Congolees op de reactie van moslims op de cartoons van mo: "C'est très bête, on ne peut pas avancer comme ça!"

Congolezen zijn kampioenen in relativeren en het maken van grapjes, kwestie van op die manier de harde realiteit te verwerken en te verzachten. Die mensen hebben ginds wel andere katten te geselen en hebben in hun dagelijkse overlevingsstrijd geen tijd om zich druk te maken over humorprentjes over Jezus of Mo. In Oost-Congo zijn er ook moslims, destijds is de islam geïmporteerd door de Arabische slavendrijvers. Maar gelukkig bezitten Congolese moslims meer gezond verstand en redelijkheid en ze hebben trouwens in de strijd om het overleven van elke dag geen tijd om zich op te winden of zich gekwest te voelen door futiliteiten zoals tekeningetjes van wie dan ook.
Dit in tegenstelling tot de de ultra-licht geraakte, gekwetste volgeltjes zoals de moslims hier, zichzelf lammenterend wentelend in hun slachtofferrol. Dat gelammenteer over die prentjes is een luxe-probleem waarvoor moslims hier in dit land van melk en honing, alle tijd hebben. Ze zouden véél kunnen leren van Congolezen: RELATIVEREN , ZELFREFLECTIE EN VOORAL ZIN VOOR HUMOR......

De Gucht wordt momenteel weer met alle egards in Congo ontvangen, maar dat er ondertussen in het Oosten (Walungu) nog steeds dorpen worden geterroriseerd (ontvoeringen, verkrachtingen) geplunderd door Hutu-milities uit Rwanda, dat zal De Gucht vanuit zijn poepchique hotels wel niet gemerkt hebben. Vanuit zijn kasteel in Berlare heeft hij evenmin enige affiniteit met de realiteit van de gewone bevolking.
Zo kan meneer het zich (goedschiks of kwaadschiks) veroorloven om nu zijn staart terug te trekken omtrent de cartoons, waardoor hij eigenlijk afbreuk doet aan de persvrijheid. Maar dat zal die opportunist worst wezen.....dit jaar zijn er immers verkiezingen en hij liet al eerder zien hoe hypocriet hij zich nu opstelt over themas waarover hij voorheen heel andere taal sprak.
Maar ja, electoraal belang laat de toepassing van takeyya toe.....