PDA

View Full Version : Deense poster ziet ervan af de cartoons over Israel te plaatsen


Turkse Nederlander
19 februari 2006, 11:07
Danish paper cancels plans to republish cartoons about Israel

From the Israeli newspaper Haaretz.

By Asaf Uni, Haaretz Correspondent

The Danish newspaper that created a storm in the Arab world by publishing cartoons of the prophet Mohammed has canceled plans to reprint several cartoons dealing with Israel, a senior editor told Haaretz yesterday.

"We wanted to show that we make fun of everyone, not only Muslims," said Pierre Collignon of Jyllands-Posten. "But for fear of being misunderstood, we canceled the plan at the last moment."

One cartoon that was to be published on Sunday depicted a Star of David, to which a bomb with a burning fuse had been attached. This cartoon, which has been published in the newspaper in the past, was drawn by the same artist who drew the cartoon of the prophet Mohammed with a "ticking bomb" on his head.

"We wanted to show that even the Jews, with all the historic sensitivity, accepted satire aimed at their sacred symbols without staging angry demonstrations."

Meanwhile, a Jyllands-Posten's editor said on CNN yesterday that he would cooperate with the Iranian daily Hamshahri, which announced a competition of cartoons on the Holocaust. However, the newspaper hastened to issue a denial.

Editor-in-chief Carsten Juste said the editor had been misunderstood. "On no account would we publish Holocaust caricatures together with the Iranian daily," he said.

Turkse Nederlander
19 februari 2006, 11:10
Hier het commentaar van David Duke dat ik gevonden heb op strontfront.org

David Duke is voormalig hoofd van de KKK. Hij is een discutabele man maar dit stuk is wel interessant:


http://www.davidduke.com/images/flemmingrosecaption.jpghttp://www.davidduke.com/images/sharonbombcaption.jpg

News You are Not Supposed to Know Department
---But Reported in the Israeli Press!

Danish Paper Cancels anti-Israel Cartoons

Commentary by David Duke

When the Jyllands-Posten in Denmark ran the cartoons mocking Muhammed, the publisher maintained that their purpose was to promote freedom of speech rather than to antagonize the Muslim world. In actual fact the man behind the cartoons insulting Muhammed and the Muslim faith was none other than Flemming Rose, a Jewish extremist supporter of Israel and close friend of Neocon Jewish extremist Daniel Pipes.

The Iranian President and press argued that the Denmark paper is not really concerned with freedom of speech. He pointed out that major dailies across the western world would never allow a cartoon that questions even the smallest detail of what is today called "The Holocaust." He also insisted that Jewish extremism would never be satirized in the paper. Immediately, the editor of the Danish Daily responded that he would prove it was truly a free speech issue by publishing some Holocaust cartoons in conjunction with the Iranian paper Hamshahrari.

Now it turns out that the Iranians were completely correct about Western free speech hypocrisy. Not only did the paper issue a statement that on no account would the paper print any cartoons questioning the Holocaust, but also canceled planned cartoons simply critical of Israel. It turns out that in Denmark someone is free to print a cartoon showing the turban of Muhammed to a bomb, but if one displays the symbol of the Jewish state, the Star of David with a fuse attached, one will be censored. Freedom of thought and speech is a cornerstone of Western values. What the cartoon controversy has really proven is that there is no true freedom of speech in the West. One can criticize the enemies of Israel, but one dare not criticize Jewish extremism or the state that was literally founded on terror, the State of Israel. In some nations of Europe scholars face years of imprisonment simply for daring to criticize elements of Jewish supremacism and extremism.Here is the article from Haaretz:
Danish paper cancels plans to republish cartoons about Israel

From the Israeli newspaper Haaretz.

By Asaf Uni, Haaretz Correspondent

The Danish newspaper that created a storm in the Arab world by publishing cartoons of the prophet Mohammed has canceled plans to reprint several cartoons dealing with Israel, a senior editor told Haaretz yesterday.

"We wanted to show that we make fun of everyone, not only Muslims," said Pierre Collignon of Jyllands-Posten. "But for fear of being misunderstood, we canceled the plan at the last moment."

One cartoon that was to be published on Sunday depicted a Star of David, to which a bomb with a burning fuse had been attached. This cartoon, which has been published in the newspaper in the past, was drawn by the same artist who drew the cartoon of the prophet Mohammed with a "ticking bomb" on his head.

"We wanted to show that even the Jews, with all the historic sensitivity, accepted satire aimed at their sacred symbols without staging angry demonstrations."

Meanwhile, a Jyllands-Posten's editor said on CNN yesterday that he would cooperate with the Iranian daily Hamshahri, which announced a competition of cartoons on the Holocaust. However, the newspaper hastened to issue a denial.

Editor-in-chief Carsten Juste said the editor had been misunderstood. "On no account would we publish Holocaust caricatures together with the Iranian daily," he said.
David Duke's postscript:

The Washington Post on February 12, reported on Iranian reaction to the controversy with the following words:

In a speech marking the 27th anniversary of the Islamic Revolution Saturday, Ahmadinejad linked his public rage with Israel and the cartoons satirizing Islam's most revered figure.

"Now in the West insulting the prophet is allowed, but questioning the Holocaust is considered a crime," he said. "We ask, why do you insult the prophet? The response is that it is a matter of freedom, while in fact they (who insult the founder of Islam) are hostages of the Zionists. And the people of the U.S. and Europe should pay a heavy price for becoming hostages to Zionists."

True, either we in the West believe in Freedom of Speech or we don't. If we really have freedom of speech then why is world-renowned historian David Irving sitting in a prison in Vienna right now facing up to 20 years imprisonment for having a dissenting opinion on some details of the Holocaust? Why was Germar Rudolf, a Chemist Doctoral Candidate, kept from receiving his degree and now sits in a dank prison meant for terrorists with a five year sentence for simply scientifically challenging some forensics of the Holocaust? Why has a pacifist Canadian, Ernst Zundel been in prison for 3 years and now faces trial in Mannheim, Germany for expressing his conscience on an historical period now over 50 years old! It should be obvious to all the fair-minded people that the pro-Israel, pro Clash of Civilizations, pro World War III cartel of media brazenly supports freedom only when it supports their own nefarious agenda, they cannot afford criticism or dissent. Yes, Ahmadinejad is fundamentally correct, in many ways America and Europe are hostages of the Zionists, and we pay a heavy price for it everyday, in loss of our most fundamental freedoms.

So in this cartoon caper we see the same old story of a Jewish extremist, Rose, putting out hate propaganda in service of the Zionist agenda, and the media claiming its all about free speech when there is no free speech for those who criticize Jewish extremist hatred and terrorism.

I see the cartoon controversy as one which will sadly only stir hatreds, move the world toward conflict, terrorism and war. The Iranian President has at least been bold enough to point out the Jewish extremist hypocrisy. Hopefully, among the millions of people who will read his words some who can still think for themselves will begin to see the hypocrisy. I believe that they won't react by supporting further suppress freedom of thought and expression in our European and American homelands, but will realize that we are indeed held hostage by an extremist Jewish element who suppresses European American freedom of speech, thought and inquiry. All true men of the West demand Freedom, and we seek only the preservation of our own heritage and homelands, not Israeli Supremacy in the Mideast or European American world hegemony. --DD

Turkse Nederlander
19 februari 2006, 11:41
Waar is die vrijheid van meningsuiting waar de islamhaters onder jullie zo een hoge pet van op hadden? Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen wanneer het jullie uitkomt?

Turkse Nederlander
19 februari 2006, 11:56
Kan iemand het woord "poster" in de titel vervangen door "krant"?

Bij voorbaat dank

Turkse Nederlander
19 februari 2006, 17:22
Waarom zie ik geen reacties op dit bericht?

Firestone
19 februari 2006, 17:25
Waarom zie ik geen reacties op dit bericht?Vermoedelijk omdat Ke Nan deze thread niet gezien heeft.

Anders kon hij zo reageren: :sleeping:

Mahdi
19 februari 2006, 17:27
Waarom zie ik geen reacties op dit bericht?

Misschien eens van taal veranderen? Gewoon maar een idee.

Knuppel
19 februari 2006, 18:02
Waar is die vrijheid van meningsuiting waar de islamhaters onder jullie zo een hoge pet van op hadden? Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen wanneer het jullie uitkomt?

Je vergeet zeker dat de holocaust hier niet alleen overdreven gevoelig ligt maar dat je Verbecke achterna de bak invliegt als je in dat verband niet op je woorden past?

Turkse Nederlander
19 februari 2006, 18:15
Je vergeet zeker dat de holocaust hier niet alleen overdreven gevoelig ligt maar dat je Verbecke achterna de bak invliegt als je in dat verband niet op je woorden past?
Dat bewijst de pure hypocrisie. De Iraanse president claimde dat de Deense krant niet echt de vrijheid van meningsuiting verdedigde. Hij beweerde dat grote kranten in de westerse wereld nooit een cartoon zouden toestaan die de Holocaust zou betwisten. De hoofdredacteur van de Deense krant reageerde dat he zou bewijzen dat het om vrijheid van meningsuiting zou gaan door de cartoons te printen die de Iraanse krant Hamshahrari ook zou printen. De Deense krant heeft hier echter van afgezien. De Iraanse president had dus gelijk. Er zitten mensen in Europa in de gevangenis omdat ze de holocaust betwisten.

circe
19 februari 2006, 18:55
Een feit betwisten is toch geen vorm van vrije meningsuiting? Trouwens, wat voor de ene niet mag mag dus ook niet (meer) voor de andere. Zolang ze mensen de kop inslaan over die mohammed cartoons kan je toch moeilijk verlangen dat er nog andere cartoons gaan verschijnen zeker? Of vinden moslim het geen enkel probleem dat hun lagere-graad profeet Isa wèl wordt afgebeeld? Dat risico kunnen we toch niet meer lopen zeker?

driewerf
19 februari 2006, 18:58
Dat bewijst de pure hypocrisie. De Iraanse president claimde dat de Deense krant niet echt de vrijheid van meningsuiting verdedigde. Hij beweerde dat grote kranten in de westerse wereld nooit een cartoon zouden toestaan die de Holocaust zou betwisten. De hoofdredacteur van de Deense krant reageerde dat he zou bewijzen dat het om vrijheid van meningsuiting zou gaan door de cartoons te printen die de Iraanse krant Hamshahrari ook zou printen. De Deense krant heeft hier echter van afgezien. De Iraanse president had dus gelijk. Er zitten mensen in Europa in de gevangenis omdat ze de holocaust betwisten.

hij heeft er ook van afgezien om Jezuscartoons uit te geven. Blijven dus alleen de moslims die geschoffeerd mogen worden.


QED

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 11:59
Waarom wordt deze topic vermeden alsof het een besmettelijke ziekte is?

Amon_Re
20 februari 2006, 12:11
Waarom wordt deze topic vermeden alsof het een besmettelijke ziekte is?

Omdat het pointless is, niemand bezit hier, voor zover ik weet, een krant & kan dus die cartoons moeilijk publiceren.

Van mij part mogen ze me alles spotten, 'k lig er nie van wakker

Kaal
20 februari 2006, 12:19
Waarom komt er geen reactie op jouw post, Turk4ever? Zou het daarom kunnen zijn :

Hier het commentaar van David Duke dat ik gevonden heb op strontfront.org

Firestone
20 februari 2006, 12:26
Waarom wordt deze topic vermeden alsof het een besmettelijke ziekte is?Misschien wel hierom:
...
One cartoon that was to be published on Sunday depicted a Star of David, to which a bomb with a burning fuse had been attached. This cartoon, which has been published in the newspaper in the past, was drawn by the same artist who drew the cartoon of the prophet Mohammed with a "ticking bomb" on his head.

"We wanted to show that even the Jews, with all the historic sensitivity, accepted satire aimed at their sacred symbols without staging angry demonstrations."

...
Die krant heeft in het verleden dus anti-joodse/zionistische cartoons gepubliceerd. En hoeveel doden waren er toen bij betogingen? Hoeveel ambassades werden er toen in brand gestoken door beledigde Joden? Enig idee Turk4Ever?

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 14:07
Misschien wel hierom:
Die krant heeft in het verleden dus anti-joodse/zionistische cartoons gepubliceerd. En hoeveel doden waren er toen bij betogingen? Hoeveel ambassades werden er toen in brand gestoken door beledigde Joden? Enig idee Turk4Ever?
De historicus Irving had de holocaust in twijfel getrokken. Daarom wordt hij in Oostenrijk berecht. Waar is de vrijheid van meningsuiting? Waarom zit Ernst Zundel al 3 jaar in de gevangenis?

C uit W
20 februari 2006, 14:10
De historicus Irving had de holocaust in twijfel getrokken. Daarom wordt hij in Oostenrijk berecht. Waar is de vrijheid van meningsuiting? Waarom zit Ernst Zundel al 3 jaar in de gevangenis?Los van het feit dat je de vraag niet beantwoord: wat vind jij, als fiere turk het best, mensen in de gevangenis steken omdat ze de geschiedenis ontkennen, of mensen in de gevangenis steken omdat ze de geschiedenis weigeren te ontkennen?

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 15:13
Los van het feit dat je de vraag niet beantwoord: wat vind jij, als fiere turk het best, mensen in de gevangenis steken omdat ze de geschiedenis ontkennen, of mensen in de gevangenis steken omdat ze de geschiedenis weigeren te ontkennen?
Allebei even erg.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 15:19
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
- Inval van Irak
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.

Diether
20 februari 2006, 15:49
Die opkomst van islamofobie in Europa is net geen reden om zich zo te gaan gedragen. Die 'fobie' komt er net door zulke reacties!
Dat onrecht in Palestina is een feit.
Die martelingen in die gevangenissen hebben wij niets mee te maken. Maar de VN heeft aangedrongen op sluiting ervan.
En ik weet niet hoe het is in Afghanistan, maar ik kan me inbeelden dat het Talibanregime ook al dat niet was.
Maar om eerlijk te zijn: Ik ben van het principe dat als iedereen elkaar met rust laat, er veel minder miserie zou zijn. Dus het Westen heeft niets te zoeken in het Midden-Oosten, en zij hebben hier niets te zoeken.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 16:02
Die opkomst van islamofobie in Europa is net geen reden om zich zo te gaan gedragen. Die 'fobie' komt er net door zulke reacties!
Dat onrecht in Palestina is een feit.
Die martelingen in die gevangenissen hebben wij niets mee te maken. Maar de VN heeft aangedrongen op sluiting ervan.
En ik weet niet hoe het is in Afghanistan, maar ik kan me inbeelden dat het Talibanregime ook al dat niet was.
Maar om eerlijk te zijn: Ik ben van het principe dat als iedereen elkaar met rust laat, er veel minder miserie zou zijn. Dus het Westen heeft niets te zoeken in het Midden-Oosten, en zij hebben hier niets te zoeken.
De Britten zitten ook te martelen in Irak. Laatst zijn er nog kinderen mishandeld. Groot Brittanie is voor zover ik weet lid van de EU.

Irak wordt BEZET door de VS en Groot Brittanie. De moslims in Europa zijn geen bezetters. Waarom zou ik hier niet thuishoren als ik me netjes aan de regels houd, werk voor mijn geld en een bijdrage lever aan de Nederlandse samenleving? Ik ben immers hier geboren en opgegroeid en ben dus net zo Nederlands als alle autochtone Nederlanders. Radicale moslims die in Europa de kalifaat willen invoeren en die daartoe bereid zijn geweld te gebruiken horen niet in Europa. Daar geef ik velen van jullie gelijk in.

Diether
20 februari 2006, 16:04
De Britten zitten ook te martelen in Irak. Laatst zijn er nog kinderen mishandeld. Groot Brittanie is voor zover ik weet lid van de EU.

Irak wordt BEZET door de VS en Groot Brittanie. De moslims in Europa zijn geen bezetters. Waarom zou ik hier niet thuishoren als ik me netjes aan de regels houd, werk voor mijn geld en een bijdrage lever aan de Nederlandse samenleving? Ik ben immers hier geboren en opgegroeid en ben dus net zo Nederlands als alle autochtone Nederlanders. Radicale moslims die in Europa de kalifaat willen invoeren en die daartoe bereid zijn geweld te gebruiken horen niet in Europa. Daar geef ik velen van jullie gelijk in.

Ik had het ook over bezettingstroepen en de radicalen als ik sprak over 'niet thuishoren'...
En zoals ik zei: al dat bezetten is niet mijn ding, laat elkaar gewoon met gerust.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 16:09
Ik had het ook over bezettingstroepen en de radicalen als ik sprak over 'niet thuishoren'...
En zoals ik zei: al dat bezetten is niet mijn ding, laat elkaar gewoon met gerust.
"Agzina saglik" zoals we dat in het Turks zeggen. Het betekent iets van "ik wens je mond gezondheid toe":-P Of "ik prijs je mond":lol: (al moet het hier zijn "ik prijs je vingers" omdat je de woorden getypt hebt).

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 16:25
"In Denmark, the culture editor of the Jyllands-Posten newspaper who first commissioned the cartoons was sent on indefinite leave after suggesting he would print Iranian cartoons of the Holocaust."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4700842.stm

De Deense redacteur van Jyllands Posten is ontslagen omdat hij VOORSTELDE de Iraanse spotprenten over de holocaust te plaatsen:roll:
Waar is de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo trots op zijn? Waarom zijn de islamhaters onder jullie nu niet zo verontwaardigd? Ik vind het heerlijk om westerse hypocrisie aan te tonen.

garfield
20 februari 2006, 16:29
de extremistische Jood ...blabla bla

Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik een arabische gazet aan het lezen ben 8)
Cartoontje is wel :-D

Amon_Re
20 februari 2006, 16:46
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan

Talk to America

- Inval van Irak

Talk to America, zowat heel Europa was tegen de inval

- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay

Shit happens, talk to the Americans

- martelingen van gevangenen in Abu Graibb

Idem

- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay

...
Noemt ge dat een "groot onrecht"? WC papier is WC papier

- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)

...
En wat zeg je van wat de Palestijnen uitsteken? Niet ons fout dat ze daar niet deftig kunnen babbelen & elkander liever omzeep helpen

- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe zou dit toch komen.... :roll:

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.

Veel blabla, weinig inhoud. De dag dat moslims op straat komen om te protesteren wat hun medemoslims opblazen, dan zullen we nog es klappen, enkel dan.

Amon_Re
20 februari 2006, 16:49
De Britten zitten ook te martelen in Irak. Laatst zijn er nog kinderen mishandeld. Groot Brittanie is voor zover ik weet lid van de EU.

En er was veel kritiek tegen de invasie, er waren zelfs protesten, kort van geheugen?

Irak wordt BEZET door de VS en Groot Brittanie. De moslims in Europa zijn geen bezetters. Waarom zou ik hier niet thuishoren als ik me netjes aan de regels houd, werk voor mijn geld en een bijdrage lever aan de Nederlandse samenleving? Ik ben immers hier geboren en opgegroeid en ben dus net zo Nederlands als alle autochtone Nederlanders. Radicale moslims die in Europa de kalifaat willen invoeren en die daartoe bereid zijn geweld te gebruiken horen niet in Europa. Daar geef ik velen van jullie gelijk in.

Proficiat ;-)

Amon_Re
20 februari 2006, 16:51
"In Denmark, the culture editor of the Jyllands-Posten newspaper who first commissioned the cartoons was sent on indefinite leave after suggesting he would print Iranian cartoons of the Holocaust."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4700842.stm

De Deense redacteur van Jyllands Posten is ontslagen omdat hij VOORSTELDE de Iraanse spotprenten over de holocaust te plaatsen:roll:
Waar is de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo trots op zijn? Waarom zijn de islamhaters onder jullie nu niet zo verontwaardigd? Ik vind het heerlijk om westerse hypocrisie aan te tonen.

1: Een krant publiceerd wat ze wilt
2: Ik ben het niet akkoord met de schorsing van die persoon
3: Ik betoog niet voor Jan & alleman

Amon_Re
20 februari 2006, 16:52
de extremistische Jood ...blabla bla

Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik een arabische gazet aan het lezen ben 8)
Cartoontje is wel :-D

Welk? Dat op page 1 van deze thread? Is inderdaad grappig

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 16:53
Amon Re, de Britten helpen mee met de martelingen in Irak. Zover ik weet is Groot Brittanie lid van de EU.

De VS is deel van de westerse wereld, net zoals Europa. Jullie scheren alle moslims over een kam, wees dan niet verontwaardigd wanneer de westerse wereld over een kam geschoren wordt.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 16:56
En er was veel kritiek tegen de invasie, er waren zelfs protesten, kort van geheugen?
De protesten maken de martelingen goed zeker?

Ontken jij dat het hypocriet is wanneer men de vrijheid van meningsuiting verdedigt wanneer het cartoons over de profeet Mohammed betreft? Dit terwijl de holocaust ontkennen verboden is?

garfield
20 februari 2006, 16:58
Amon Re, de Britten helpen mee met de martelingen in Irak. Zover ik weet is Groot Brittanie lid van de EU.

De VS is deel van de westerse wereld, net zoals Europa. Jullie scheren alle moslims over een kam, wees dan niet verontwaardigd wanneer de westerse wereld over een kam geschoren wordt.

Gebeurt dat al niet met Slogans "Europe is Cancer, Islam is the Answer"

Diether
20 februari 2006, 16:59
of: Europe, your 9/11 is on it's way?

Amon_Re
20 februari 2006, 17:00
Amon Re, de Britten helpen mee met de martelingen in Irak. Zover ik weet is Groot Brittanie lid van de EU.

De VS is deel van de westerse wereld, net zoals Europa. Jullie scheren alle moslims over een kam, wees dan niet verontwaardigd wanneer de westerse wereld over een kam geschoren wordt.

'K zijn nie verontwaardigd, hoe kom je erbij?
Je hebt gelijk wat betreft de UK, veranderd de zaak echter niet, merendeel van de westerse wereld verwierp de invasie.

En die martelingen... dat heb je nu eenmaal in conflicten, denk maar es terug aan wat er allemaal gebeurde tijdens de wereldoorlogen, Vietnam, de conflicten in Congo & Rwanda....

Dit is natuurlijk geen excuus voor zulk wangedrag, maar is (waarschijnlijk) psychologisch te verklaren.

Ik heb persoonlijk niets tegen (gematigde) moslims, in't tegendeel, zolang ze mij maar niet proberen hun eigen levenswijze op te dringen, wat in dit geval wel min of meer het geval is (het verbieden van spotten met religie)

En als we de zaak objectief bezien zou er nooit een probleem geweest hebben, moesten er niet enkele zotten het nodig geacht hebben om het vuur aan te wakkeren.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 17:00
Alstublieft:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4730832.stm

Waar is vrijheid van meningsuiting in Europa?

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 17:03
'K zijn nie verontwaardigd, hoe kom je erbij?
Je hebt gelijk wat betreft de UK, veranderd de zaak echter niet, merendeel van de westerse wereld verwierp de invasie.

En die martelingen... dat heb je nu eenmaal in conflicten, denk maar es terug aan wat er allemaal gebeurde tijdens de wereldoorlogen, Vietnam, de conflicten in Congo & Rwanda....

Dit is natuurlijk geen excuus voor zulk wangedrag, maar is (waarschijnlijk) psychologisch te verklaren.

Ik heb persoonlijk niets tegen (gematigde) moslims, in't tegendeel, zolang ze mij maar niet proberen hun eigen levenswijze op te dringen, wat in dit geval wel min of meer het geval is (het verbieden van spotten met religie)

En als we de zaak objectief bezien zou er nooit een probleem geweest hebben, moesten er niet enkele zotten het nodig geacht hebben om het vuur aan te wakkeren.
Waarom protesteer je niet omdat het plaatsen van cartoons die de holocaust ontkennen verboden is? Waarom protesteer je niet omdat het ontkennen van de holocaust verboden is? Jouw vrijheid van meningsuiting wordt immers daardoor beperkt.

Amon_Re
20 februari 2006, 17:03
De protesten maken de martelingen goed zeker?

Ontken jij dat het hypocriet is wanneer men de vrijheid van meningsuiting verdedigt wanneer het cartoons over de profeet Mohammed betreft? Dit terwijl de holocaust ontkennen verboden is?

Ik kan enkel voor mijneigen spreken, en voor mij mag men spotten met wat men wilt, holocaust & al.

Wil je de holocaust ontkennen? Je doet maar, ik zal er niet van wakker liggen.
Ik lig ook niet wakker van die martelingen, en de protesten maken die niet goed, maar ik kan daar niets aan veranderen.

Of het moslims zijn die gemarteld worden, of westeringen, of wat dan ook, marteling is iets verfoeilijk, maar zal altijd plaats vinden in conflictsituatie's, nothing i can do about it.

carlgustaaf
20 februari 2006, 17:05
Waarom wordt deze topic vermeden alsof het een besmettelijke ziekte is?mischien omdat de meeste mensen op dit forum niet veel van de Ku Klux Klan moeten hebben...het feit dat jij met deze kerel komt aandraven, en hem in één adem vernoemt met de mafketel-eerste minister in Iran leert ons veel over jouw innerlijke wereld...een hoop varkensstront ziet er mooier uit.:roll:

Amon_Re
20 februari 2006, 17:07
Waarom protesteer je niet omdat het plaatsen van cartoons die de holocaust ontkennen verboden is? Waarom protesteer je niet omdat het ontkennen van de holocaust verboden is? Jouw vrijheid van meningsuiting wordt immers daardoor beperkt.

Je hebt gelijk dat mijn vrijheid van meningsuiting beperkt word, en ja, ik ben het met die wetten niet eens, maar daarom ga'k niet opeens in Brussel gaan protesteren.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 17:18
Je hebt gelijk dat mijn vrijheid van meningsuiting beperkt word, en ja, ik ben het met die wetten niet eens, maar daarom ga'k niet opeens in Brussel gaan protesteren.
En waarom ga je dan ook niet protesteren omdat de moslims je vrijheid van meningsuiting willen beperken doordat ze een verbod vragen het plaatsen van cartoons over de profeet Mohammed?

Je vraagt wel de moslims te protesteren tegen zelfmoordenaars maar je gaat zelf niet protesteren wanneer je eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komt.

Amon_Re
20 februari 2006, 17:25
En waarom ga je dan ook niet protesteren omdat de moslims je vrijheid van meningsuiting willen beperken doordat ze een verbod vragen het plaatsen van cartoons over de profeet Mohammed?

Je vraagt wel de moslims te protesteren tegen zelfmoordenaars maar je gaat zelf niet protesteren wanneer je eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komt.

Als er een of een andere minister afkomt met een wetsvoorstel, dan zult ge me rap op de Grote Markt zien roepen & tieren, voor zover ik weet loopt het allemaal nog niet zo'n vaart.

En de reden dat ik verwacht dat ze op straat komen (de moslims) is omdat de terroristen op zijn minst even beledigend zijn als die cartoons. Het feit dat ze daar klaarblijkelijk niet op reageren, en op een stomme cartoon wel kan er voor mij niet in.

Diether
20 februari 2006, 17:25
En waarom ga je dan ook niet protesteren omdat de moslims je vrijheid van meningsuiting willen beperken doordat ze een verbod vragen het plaatsen van cartoons over de profeet Mohammed?

Je vraagt wel de moslims te protesteren tegen zelfmoordenaars maar je gaat zelf niet protesteren wanneer je eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komt.

Daar ben je verkeerd. Moslims zijn verontwaardigd over spotprenten. Die spotprenten stellen zogenaamd jullie profeet voor als terrorist. Daar ligt het hem. Die cartoons verwijzen gewoon naar de terroristen die in de naam van de profeet onschuldigen doden. Dus zijn zij de aanleiding van die cartoons. Dus de radicalen zijn diegenen tegen wie je moet protesteren. Zij geven de Islam een slechte naam. Die cartoons lachen niet met de profeet, ze verwijzen gewoon enkel naar dat uitschot die andere mensen de dood in jagen in de naam van hun god. Ik heb nog geen woedende massa moslims op straat gezien die daartegen betogen...

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 17:41
Als er een of een andere minister afkomt met een wetsvoorstel, dan zult ge me rap op de Grote Markt zien roepen & tieren, voor zover ik weet loopt het allemaal nog niet zo'n vaart.

En de reden dat ik verwacht dat ze op straat komen (de moslims) is omdat de terroristen op zijn minst even beledigend zijn als die cartoons. Het feit dat ze daar klaarblijkelijk niet op reageren, en op een stomme cartoon wel kan er voor mij niet in.
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de protesten niet ALLEEN het gevolg van de cartoons. De protesten zijn het gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan na 9/11. Waarom gaat dit er bij jou niet in? So what als er 100.000 moslims geprotesteerd hebben of niet geprotesteerd hebben? Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld. Een uiterst kleine minderheid is de straat opgegaan om te demonstreren en nog een kleiner deel heeft geweld gebruikt. Is het wel of niet demonstreren een graadmeter voor wat een miljard gelovigen voelen? Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een belachelijke beredenering. We zijn trouwens offtopic bezig. Het gaat om westerse hypocrisie hier. Ik verwacht massale verontwaardiging op DEZE site van forumgenoten omdat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die ontkenning van de holocaust verbieden.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 17:43
Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?

Diether
20 februari 2006, 17:44
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de protesten niet ALLEEN het gevolg van de cartoons. De protesten zijn het gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan na 9/11. Waarom gaat dit er bij jou niet in? So what als er 100.000 moslims geprotesteerd hebben of niet geprotesteerd hebben? Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld. Een uiterst kleine minderheid is de straat opgegaan om te demonstreren en nog een kleiner deel heeft geweld gebruikt. Is het wel of niet demonstreren een graadmeter voor wat een miljard gelovigen voelen? Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een belachelijke beredenering. We zijn trouwens offtopic bezig. Het gaat om westerse hypocrisie hier. Ik verwacht massale verontwaardiging op DEZE site van forumgenoten omdat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die ontkenning van de holocaust verbieden.

Eerlijk gezegd vind ik dat met alles gespot moet kunnen worden, iedereen moet voor zijn eigen weten waar de grens ligt. Ik kan namelijk met heel veel lachen.
Maar antwoord eens op mijn vorige post...

Diether
20 februari 2006, 17:45
Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?

Dat is inderdaad een verschil. Het is bij wet verboden, dus gebeurt het niet.

Firestone
20 februari 2006, 17:52
Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?Je zit maar wat te zeveren, hoor.

Er zijn op dit forum al meerdere threads geopend over de antinegationismewet.
Er zijn al meerdere openlijk antisemitische threads geopend.
Er zijn al threads geopend waar Joden van zowat alles wat er mis op aarde is werden beschuldigd.

Jouw verwijt slaat absoluut nergens op.

Wat denk jij overigens over de antiracismewet in dit land?
Er zijn op basis van deze wet ook mensen veroordeeld wegens racisme tov van moslim's. Is dat dan ook een beperking van de vrije meningsuiting?

De Belgische en Europese rechtspraak is duidelijk: noch de antiracismewet, noch de antinegationismewet zijn in strijd met het EVRM.

Je mag uiteraard pleiten voor afschaffing of wijziging van wetten, je mag ervoor of ertegen betogen, maar (dreigen met) geweld is er gewoon over.

Kaal
20 februari 2006, 18:03
En als we de zaak objectief bezien zou er nooit een probleem geweest hebben, moesten er niet enkele zotten het nodig geacht hebben om het vuur aan te wakkeren.

Juist. En dan moet ik spontaan denken aan ene Osama Bin Laden die het nodig achtte om in naam van Allah de grootste militaire macht van de wereld uit te dagen.

bolle
20 februari 2006, 18:03
Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?


Iemand die de holocaust ontkent is ziek en verdient het om te sterven!

Knuppel
20 februari 2006, 18:18
Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?



Hier. De 88 bladzijden van 'De purperen muur'.
Als je die achter de kiezen hebt zul je wel antwoord hebben op je vraag.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459&pp=20
(http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459&page=1&pp=20)

Knuppel
20 februari 2006, 18:19
Iemand die de holocaust ontkent is ziek en verdient het om te sterven!



Ook voor jou bolleboos.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459&pp=20

Thai
20 februari 2006, 18:26
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de protesten niet ALLEEN het gevolg van de cartoons. De protesten zijn het gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan na 9/11. Waarom gaat dit er bij jou niet in? So what als er 100.000 moslims geprotesteerd hebben of niet geprotesteerd hebben? Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld. Een uiterst kleine minderheid is de straat opgegaan om te demonstreren en nog een kleiner deel heeft geweld gebruikt. Is het wel of niet demonstreren een graadmeter voor wat een miljard gelovigen voelen? Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een belachelijke beredenering. We zijn trouwens offtopic bezig. Het gaat om westerse hypocrisie hier. Ik verwacht massale verontwaardiging op DEZE site van forumgenoten omdat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die ontkenning van de holocaust verbieden.

Dus in het zuiden van Thailand worden dagelijks Boedhistische monikken vermoord en leraars gedood omdat de moslims onrecht wordt aangedaan. Welk onrecht worden de moslims in zuid Thailand aangedaan ?

by the way ... diegene die de oorlog in Yougoslavië hebben uitgelokt, namelijk de moslims hebben dat gedaan voor 9/11. Het vernietigen van de Bhudda beelden in Afghanistan ... voor 9/11
de aanslagen in Kenya ... voor 9/11

ge snapt toch wel dat de moslims tegen jou zijn ... of ben je er zelf ene dan ?

Thai
20 februari 2006, 18:32
ik kan dus niet snappen dat er mensen zijn die zo ongelooflijk tegen henzelf kunnen liegen ?!?!?!? de moslims zijn deze oorlog al jaren aan het voorbereiden ... gehoord van een moslim !

aan de linke rakkers hier ...
stel je komt thuis en iemand is uw vrouw aan het verkrachten ... ga je die dan fameus op zijn bakkes rammen of zeg je dan "sorry, schat, ik ben tegen geweld" ??? ... of uw broek laten zakken en klagen dat de verkrachter je discrimineerd misschien ??? ... stelleke ongelooflijke domme lafaards !

Thai
20 februari 2006, 18:32
ik kan dus niet snappen dat er mensen zijn die zo ongelooflijk tegen henzelf kunnen liegen ?!?!?!? de moslims zijn deze oorlog al jaren aan het voorbereiden ... gehoord van een moslim !

aan de linke rakkers hier ...
stel je komt thuis en iemand is uw vrouw aan het verkrachten ... ga je die dan fameus op zijn bakkes rammen of zeg je dan "sorry, schat, ik ben tegen geweld" ??? ... of uw broek laten zakken en klagen dat de verkrachter je discrimineerd misschien ??? ... stelleke ongelooflijke domme lafaards !

Knuppel
20 februari 2006, 18:43
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459&pp=20


Thai, open ook eens de link die ik hierboven postte en je zult zien dat Turk geen poot heeft om op te staan.

Kijk ook eens hoeveel forumdeelnemers VOOR de vrijheid van meningsuiting hebben gestemd en hoeveel tegen, en wie dat waren. OOK wat negationisme en revisionisme betreft.

Je zult bovendien ontdekken dat de moderatie datgene dat Turk suggereert niet eens MAG toelaten om geen last te krijgen met het CGKR.

Ik nodig hem trouwens uit om hier en nu te ontkennnen dat er één Jood minder werd vergast dan het officieel vastgelegde cijfer.

Niemand kan dus volhouden dat er geen protest is geweest op dit forum.

daiwa
20 februari 2006, 18:46
Ook voor jou bolleboos.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459&pp=20

:-D

Knuppel
20 februari 2006, 18:48
Hier is alvast de start van deze draad:

Als off-spin van de topic over de arrestatievan negationist-revisionist Siegfried Verbeke:
Forumactie: DE PURPEREN MUUR

Hier in ons land bestaan er wetten, goedgekeurd door de voltallige politieke elite, die een bepaalde mening strafbaar stellen: de wetten inzake negationisme en revisionisme.

Daar geen enkele partij deze maatregel openlijk in haar verkiezingsprogramma opnam, kunnen we al niet direct van een democratische maatregel spreken.

Nog dictatorialer wordt heel dit gedoe als blijkt dat de onderdrukte gecensureerde burger niet eens meer mag kennis nemen van betreffende geschriften.
De heersende kaste bepaalt dus controleloos vanuit haar ivoren toren niet enkel wat we lezen, maar ook hoe we moeten oordelen over boeken die we niet eens mogen lezen.

Naast dictatoriaal is die maatregel bovendien zwaar discriminerend.
Strafbaar is niet het onderzoek naar, of het ontkennen van genocide in het algemeen. Neen het gaat hier over één specifiek geval uit de geschiedenis.
Eén bepaald volk wordt hier zomaar via censuur 'beschermd' terwijl andere slachtoffers probleemloos nog eens een extra (verbaal) mes in de rug mogen krijgen.

Het vroegere slachtoffer heeft zich dus in de rol van Herrenvolk kunnen plaatsen en regeert via totalitaire oekazen, censuur en repressie.
Een nieuw kaste verheven beterweters is opgestaan.
Dictatoriaal, en neo-nazistisch.
Le fascisme nouveau est arrivé.

Wat gaan we daar als onmondige burger concreet aan doen?
Heel simpel:

Ikzelf houd me aan de wet en schrijf, verspreid of citeer géén verboden teksten.
Vanaf nu trek ik wél elke qualificatie van verboden teksten in twijfel.

Dat is mijn recht, ik hoef geen oordeel over iets te aanvaarden tenzij ik het zelf onder ogen kreeg.


Willen de censurerende machthebbers en hun acolieten mij overtuigen van hun opinie, dan moeten ze mij maar overtuigen aan de hand van het (illegale!) materiaal dat zij blijkbaar in hun bezit hebben.


WIE DOET MEE?

Thai
20 februari 2006, 19:01
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
- Inval van Irak
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.

ik vind dat die moslims er nog goed van af komen ... ik heb mij dus van in 't begin afgevraagd waarom ze niet gewoon een paar atoombommen op die landen gooien, het enige dat we van hen nodig hebben is de olie en dat krijgen we heus nog wel uit de grond als de boel nucleair is ... kwestie dat we voor de rest toch alleen shit van dat volkje krijgen en dat is nu al een paar eeuwen aan de gang ... ik wil den 1ste moslim nog eens tegen komen die ons bedankt voor al hetgene we hen hebben geboden, want veel hebben die niet uitgevonden de lattste 500 jaar, moesten wij hen geen geld geven voor de olie ze zouden ni veel meer als dadeltjes te eten hebben !!!

ge gebruikt toch ook een PC, de telefoon, electriciteit enzo ...
heb je ons daar ooit al eens voor bedankt, nee, zit onsw hier wat uit te schelden op het net en dan verschieten dat we nen hekel hebben aan jou slag ...

Thai
20 februari 2006, 19:02
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
- Inval van Irak
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.

ik vind dat die moslims er nog goed van af komen ... ik heb mij dus van in 't begin afgevraagd waarom ze niet gewoon een paar atoombommen op die landen gooien, het enige dat we van hen nodig hebben is de olie en dat krijgen we heus nog wel uit de grond als de boel nucleair is ... kwestie dat we voor de rest toch alleen shit van dat volkje krijgen en dat is nu al een paar eeuwen aan de gang ... ik wil den 1ste moslim nog eens tegen komen die ons bedankt voor al hetgene we hen hebben geboden, want veel hebben die niet uitgevonden de lattste 500 jaar, moesten wij hen geen geld geven voor de olie ze zouden ni veel meer als dadeltjes te eten hebben !!!

ge gebruikt toch ook een PC, de telefoon, electriciteit enzo ...
heb je ons daar ooit al eens voor bedankt, nee, zit ons hier wat uit te schelden op het net en dan verschieten dat we nen hekel hebben aan jou slag ...

Knuppel
20 februari 2006, 19:11
Troost je.
De tijd is nakende dat we geen olie meer nodig zullen hebben.

born2bewild
20 februari 2006, 19:13
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
- Inval van Irak
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.

doe zo verder, u bent goed bezig.

Amon_Re
20 februari 2006, 22:48
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de protesten niet ALLEEN het gevolg van de cartoons. De protesten zijn het gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan na 9/11. Waarom gaat dit er bij jou niet in?

Waarom? Omdat ik blijkbaar een geheel andere visie heb om de hele situatie dan jij. En de moslims zijn al langer bezig met terrorisme dan 9/11.

Waar oh waar is toch die mensontberende behandeling van de arme moslim in de Westerse wereld? Afganistan? Irak? Sorry da'k even lach als ge dat bedoelt, want moslim fundamentalisme is véél ouder. Vraag maar es aan de auteur van "de duivelsversen".

So what als er 100.000 moslims geprotesteerd hebben of niet geprotesteerd hebben? Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld.

En die worden blijkbaar liever samen met de terroristen in een hokje gezet, aangezien ze der niet tegen opkomen.

Een uiterst kleine minderheid is de straat opgegaan om te demonstreren en nog een kleiner deel heeft geweld gebruikt. Is het wel of niet demonstreren een graadmeter voor wat een miljard gelovigen voelen?

Het is vooral het feit dat ze blijkbaar liever zwijgend toezien dat me stoort.

Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een belachelijke beredenering. We zijn trouwens offtopic bezig. Het gaat om westerse hypocrisie hier. Ik verwacht massale verontwaardiging op DEZE site van forumgenoten omdat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die ontkenning van de holocaust verbieden.

Als je de oudere threads erop naleest zal je zien dat veel mensen zich storen aan die wetten op deze site, wa wilt ge da we doen? 't kot afbreken & beginnen te protesteren? Dat had meer invloed gehad op't moment dat die wet voorgesteld werd.

Amon_Re
20 februari 2006, 22:55
Troost je.
De tijd is nakende dat we geen olie meer nodig zullen hebben.

Dat is alleen maar goed nieuws voor de Aarde 8)

Mephisto
20 februari 2006, 22:59
Je zit maar wat te zeveren, hoor.

Er zijn op dit forum al meerdere threads geopend over de antinegationismewet.
Er zijn al meerdere openlijk antisemitische threads geopend.
Er zijn al threads geopend waar Joden van zowat alles wat er mis op aarde is werden beschuldigd.

Jouw verwijt slaat absoluut nergens op.

Wat denk jij overigens over de antiracismewet in dit land?
Er zijn op basis van deze wet ook mensen veroordeeld wegens racisme tov van moslim's. Is dat dan ook een beperking van de vrije meningsuiting?

De Belgische en Europese rechtspraak is duidelijk: noch de antiracismewet, noch de antinegationismewet zijn in strijd met het EVRM.

Je mag uiteraard pleiten voor afschaffing of wijziging van wetten, je mag ervoor of ertegen betogen, maar (dreigen met) geweld is er gewoon over.
Mag ik deze voor de analen nomineren?
Dit is Firestone op haar best, mét een commentaar dat [begrepen mag worden[/i].

cheers.. ;-) Phi

Phrea|K
20 februari 2006, 23:28
Dat bewijst de pure hypocrisie. De Iraanse president claimde dat de Deense krant niet echt de vrijheid van meningsuiting verdedigde. Hij beweerde dat grote kranten in de westerse wereld nooit een cartoon zouden toestaan die de Holocaust zou betwisten. De hoofdredacteur van de Deense krant reageerde dat he zou bewijzen dat het om vrijheid van meningsuiting zou gaan door de cartoons te printen die de Iraanse krant Hamshahrari ook zou printen. De Deense krant heeft hier echter van afgezien. De Iraanse president had dus gelijk. Er zitten mensen in Europa in de gevangenis omdat ze de holocaust betwisten.

Ok, het is hypocriet, maar is dat een argument tegen de vrije meningsuiting of tegen beperkingen daarop?

Knuppel
20 februari 2006, 23:34
Als je de oudere threads erop naleest zal je zien dat veel mensen zich storen aan die wetten op deze site, wa wilt ge da we doen? 't kot afbreken & beginnen te protesteren? Dat had meer invloed gehad op't moment dat die wet voorgesteld werd.

Hier in ons land bestaan er wetten, goedgekeurd door de voltallige politieke elite, die een bepaalde mening strafbaar stellen: de wetten inzake negationisme en revisionisme.

Daar geen enkele partij deze maatregel openlijk in haar verkiezingsprogramma opnam, kunnen we al niet direct van een democratische maatregel spreken.

Knuppel
20 februari 2006, 23:41
By the way.
Het CGKR heeft zopas een rechtzaak aangespannen tegen een firma van kantelpoorten omdat ze niet voldoende aan de rassenquota voldoet die deze regering onlangs heeft opgelegd.

Amon_Re
20 februari 2006, 23:44
@ knuppel

Thx, wist ik zelf al nie meer :oops:

Amon_Re
20 februari 2006, 23:44
By the way.
Het CGKR heeft zopas een rechtzaak aangespannen tegen een firma van kantelpoorten omdat ze niet voldoende aan de rassenquota voldoet die deze regering onlangs heeft opgelegd.

:roll: