PDA

View Full Version : Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd..


Turkse Nederlander
19 februari 2006, 19:41
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Duvelke
19 februari 2006, 19:47
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?
ge kent ze toch..eigen volk eerst:roll: enkel dat telt bij die mannen

Gorefest
19 februari 2006, 19:52
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?
Correctie: waarom ligt er niemand wakker van ? Ook de moslims zelf niet; want die vinden cartoons véél belangrijker dan menselijk leed.
Het is niet omdat ik geen gebouwen in brand steek of moorden pleeg dat ik zulke praktijken goedkeur.

De schoofzak
19 februari 2006, 19:52
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?
Ik had liever gehad dat je hier extreem-rechtse forumleden bevroeg, in plaats van rechtse zonder meer.
Zelfs al beschouw ik mezelf als NVA-stemmer eer centrum dan rechts.

Knuppel
19 februari 2006, 20:15
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Is dat zo?

Waarom zijn de Turken trouwens evenmin verontwaardigd over de martelingen van koerdische moslims in hun eigen gevangenissen?

Mosasaurus
19 februari 2006, 20:18
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

omdat wij wel varkensvlees mogen eten en we wel verontwaardigd waren tijdens 9/11, Madrid en Londen

Thai
19 februari 2006, 20:25
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

wat een domme opmerking !

kan ik beter ....

waarom zijn linkse forumleden niet verontwaardigd dat oude vrouwtjes op klaar lichte dag overvallen worden ?

en nu jij ....

MT
19 februari 2006, 23:08
wat een domme opmerking !

kan ik beter ....

waarom zijn linkse forumleden niet verontwaardigd dat oude vrouwtjes op klaar lichte dag overvallen worden ?

en nu jij ....

Die zit...:thumbsup:

stab
20 februari 2006, 06:07
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?Omdat dat peanuts is in vergelijking met wat met Westerlingen gebeurt als ze in handen komen van moslimterroristen, zeker?
Simpel, eh.

carlgustaaf
20 februari 2006, 07:11
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?Zijn de Turken er verontwaardigt over hoe onmenselijk het er in hun gevangenissen aan toe gaat?Ooit zat ik eens in een cel met een Turk (in België), meneer zat voor een gewapende overval, en had reeds gevangenis-ervaring in een half dozijn landen.Volgens hem waren de "beste" gevangenissen de Zwitserse, en Zweedse, proper, goed voedsel, veilig (in verband met de mede-gevangenen EN de cipiers), daarna de Nederlandse, België was niet mis, Spanje en Italië kwamen achteraan huppelen, maar de vreselijkste gevangenissen waren in het thuisland: Turkije...wil je eten, moet je betalen, heb je geen geld , moet je je zelf nuttig maken voor de mede-gevangenen, je kunt lijfwacht spelen, als je een "straffe gast " bent, ofwel je prostitueren.Maar dan moet je een deel van de opbrengst aan een pooier geven, net zoals buiten, op straat.Zwakkelingen worden sowieso automatisch verkracht.Gevechten en moorden zijn binnen de muren schering en inslag, en de cipiers ultra-brutaal.Amper beter als de wilde dieren die ze bewaken, en die in ieder geval niets anders respekteren als geweld...Verder zijn deze oorden vuil en smerig, hygiëne kennen ze niet, en véél mensen worden ziek.Erger dan de jungle dus, want in de jungle kan je tenminste nog vluchten, hier zit je vast.
Liggen de Turken daar wakker van?

SirGalahad_
20 februari 2006, 08:32
Is dat zo?

Waarom zijn de Turken trouwens evenmin verontwaardigd over de martelingen van koerdische moslims in hun eigen gevangenissen?

Die zit! :thumbsup:

Ik heb ooit eens een boek gelezen van een Turkse soldaat die in de onbestaande martelkamers tot beul werd opgeleid. (kan me de titel nu niet onmiddelijk herinneren... iets met Farçek of zo...)
Straven boek alleszins...

garfield
20 februari 2006, 10:57
omdat wij wel varkensvlees mogen eten en we wel verontwaardigd waren tijdens 9/11, Madrid en Londen

Integenstelling tot de palestijnen op 11/9/2001 dansen wij niet op de straten bij het zijn van deze beelden 8)

Amon_Re
20 februari 2006, 11:11
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Wie zegt dat ze niet verontwaardigd zijn? Omdat ze het kot niet afbreken?

slegie
20 februari 2006, 11:44
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

U denkt zeker dat alle rechtse forum leden ziekelijke neo-nazi's zijn of van dat marginaal volk waar even achterlijk is als de extremistische moslims??

Niet iedere persoon die voor een stuk voor zijn eigen volk opkomt is per definitie een barbaars die niks liever doet dan zijn vijanden vernederen en martelen.

Lof der Zotheid
20 februari 2006, 11:51
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Waarom zijn de Turken niet verontwaardigd over wat de Koerden (zelf moslims!) wordt aangedaan? Waarom zijn de rechtgeaarde moslims niet verontwaardigd over wat moslims hun mede-moslims in Darfur aandoen enkel omwille van een wat donkerdere huidkleur?

Geertje
20 februari 2006, 12:15
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Heel eenvoudig.

Omdat ze niet gehersenspoeld zijn en weten dat in bijna alle Islamlanden het nog veel erger is met de mensenrechten, en dat in deze Islamlanden vooral onschuldige mensen zwaar menshandeld worden zonder enige vorm van proces.

Bobke
20 februari 2006, 12:27
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?
De schuldigen zullen gestraft worden.
Dat lijkt mij nuttiger dan wat ambassades te gaan platbranden.
Bovendien gaat het waarschijnlijk over misdadigers die een hoop onschuldigen om zeep hielpen zonder dat de moslim daar verontwaardigd over waren.

Knuppel
20 februari 2006, 12:57
De schuldigen zullen gestraft worden.
Dat lijkt mij nuttiger dan wat ambassades te gaan platbranden.
Bovendien gaat het waarschijnlijk over misdadigers die een hoop onschuldigen om zeep hielpen zonder dat de moslim daar verontwaardigd over waren.

Die zit pas goed.

Phrea|K
20 februari 2006, 13:26
Heel eenvoudig.

Omdat ze niet gehersenspoeld zijn en weten dat in bijna alle Islamlanden het nog veel erger is met de mensenrechten, en dat in deze Islamlanden vooral onschuldige mensen zwaar menshandeld worden zonder enige vorm van proces.

Idd. Er is een verschil tussen niet verontwaardigd zijn en je niet laten meeslepen door selectieve verontwaardiging.

kelt
20 februari 2006, 14:46
Als eerder rechtsgezind forumpersoon kan ik forumpersoon Turk4Ever mededelen hoogst verontwaardigd te zijn aangaande IEDERE schending van elementaire mensenrechten,dus ook,specifiek,dit hoogst onprofessioneel,nutteloos en beestachtig gedrag van enkele (lees:ENKELE) VS- en Britse militairen.... ;-)

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 15:11
Als eerder rechtsgezind forumpersoon kan ik forumpersoon Turk4Ever mededelen hoogst verontwaardigd te zijn aangaande IEDERE schending van elementaire mensenrechten,dus ook,specifiek,dit hoogst onprofessioneel,nutteloos en beestachtig gedrag van enkele (lees:ENKELE) VS- en Britse militairen.... ;-)
Dank u wel voor deze betekenisvolle mededeling. Als moslim kan ik de vele (extreem) rechtsgezinde forumgenoten mededelen dat ik hoogst verontwaardigd ben over alle protestacties van moslims waarbij geweld plaatsvond.

Harald
20 februari 2006, 15:23
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay? Is dat zo?
Waaruit maak je op dat rechtse forumleden niet zo verontwaardigd zijn?
Wat bedoel je met 'niet zo'. Niet verontwaardigd of niet zo verontwaardigd als 'wat'?

En hoe verontwaardigd zijn de linkse forumleden en hoe verontwaardigd zijn de moslims?

mvg

Harald.

De Knut
20 februari 2006, 15:36
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Omdat we in oorlog zijn met de moslimwereld. And in love and war, all is fair :-P

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 16:04
Omdat we in oorlog zijn met de moslimwereld. And in love and war, all is fair :-P
Eindelijk iemand die de waarheid durft te spreken. hahahaha

jOOSt
20 februari 2006, 17:03
Waarom zijn de moslims zelf niet zo verontwaardigd als mensenrechten aan de laars gelapt worden? In het Westen daarintegen, zijn al vele keren mensen daar voor op straat gekomen.

Turkse Nederlander
20 februari 2006, 17:05
Waarom zijn de moslims zelf niet zo verontwaardigd als mensenrechten aan de laars gelapt worden? In het Westen daarintegen, zijn al vele keren mensen daar voor op straat gekomen.
Kun je alleen je verontwaardiging tonen door op straat te protesteren? Wat een belachelijke beredenering die voortdurend op deze site gebruikt wordt.

Amon_Re
20 februari 2006, 17:10
Kun je alleen je verontwaardiging tonen door op straat te protesteren? Wat een belachelijke beredenering die voortdurend op deze site gebruikt wordt.

Door thuis een beke te vloeken ga je geen indruk maken op uw regering ;-)

jOOSt
20 februari 2006, 17:14
Kun je alleen je verontwaardiging tonen door op straat te protesteren? Wat een belachelijke beredenering die voortdurend op deze site gebruikt wordt.Dat zeg ik helemaal niet. Zijn mensenrechtenorganisaties ontstaan in het Middenoosten?

PAJOT
20 februari 2006, 17:28
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?als het de verontwaardiging van de moslims kan opwekken en het berokkent ons geen schade is het per definitie goed

De moslims zijn begonnen met die smerige oorlog, wij zullen hem afmaken. :-P

jOOSt
20 februari 2006, 17:43
Vroeger dacht ik dat het in de Moslimwereld verboden was op straat te komen protesteren. Dat was dus mis, en ik kijk nu al uit wanneer ze voor de rechten van de mens opkomen.
Handen afhakken, in het openbaar stok en zweepslagen uitdelen, homo´s en overspelplegers stenigen (in Iran worden zelfs kinderen gestenigd), polititieke tegenstanderes opruimen, enz.; je zou voor minder op straat komen en gebouwen in de fik steken.
Ik weet niet al te veel van de Islam, godsdiensten zijn namelijk niet echt mijn ding, maar ik ben er zeker van dat een vredeslievende profeet zulke misdaden niet toelaat.

Diether
20 februari 2006, 17:51
Vroeger dacht ik dat het in de Moslimwereld verboden was op straat te komen protesteren. Dat was dus mis.

Nee hoor, dit is juist. Daarom dat het zo duidelijk is dat dit met toestemming van het regime gebeurt. Het water is beginnen koken , nu hopen dat het niet overkookt...

andev
20 februari 2006, 18:48
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Misschien omdat ze nog de beelden voor ogen hebben van moslims die, met de video als bewijs, onschuldige mensen zomaar de keel oversnijden alsof ze op hun offerfeest-schapenslachting zaten... En de dagelijkse slacht- en bompartijen waarmee ze zelfs hun eigen bevolking om zeep helpen enz enz
Dagelijkse vernederingen die een deel van die lieden ondergaan zijn nog steeds niet zo erg als wat hierboven beschreven staat bvb. Een slechte behandeling staat nog een trapje lager dan een koelbloedige moord.
Trouwens, wat ze van de Amerikanen moeten ondergaan is ook minder erg dan wat ze van hun eigen dictatuur-regeringen moesten ondergaan wanneer ze daar niet als schapen in het rijtje liepen en in die gevangenissen terecht kwamen, gevolgd door anoniem massagraf!
Daarom dus.

Abiogenesis
21 februari 2006, 11:06
Misschien omdat ze nog de beelden voor ogen hebben van moslims die, met de video als bewijs, onschuldige mensen zomaar de keel oversnijden alsof ze op hun offerfeest-schapenslachting zaten... En de dagelijkse slacht- en bompartijen waarmee ze zelfs hun eigen bevolking om zeep helpen enz enz
Dagelijkse vernederingen die een deel van die lieden ondergaan zijn nog steeds niet zo erg als wat hierboven beschreven staat bvb. Een slechte behandeling staat nog een trapje lager dan een koelbloedige moord.
Trouwens, wat ze van de Amerikanen moeten ondergaan is ook minder erg dan wat ze van hun eigen dictatuur-regeringen moesten ondergaan wanneer ze daar niet als schapen in het rijtje liepen en in die gevangenissen terecht kwamen, gevolgd door anoniem massagraf!
Daarom dus.

Ik denk dat Andev hier de nagel op de kop slaat.

Ook ik walg van de beelden die ik op de tv te zien krijg over hoe sommige gevangen behandelt worden. Maar dan duikt toch weer direct het beeld op van onthoofdingen.

Natuurlijk kan het een het ander nooit goedpraten, maar ik denk dat als je daar zelf zit, en je hebt vrienden/kennissen verloren in de oorlog, of zelfs nog maar landgenoten, dat er af en toe wel eens iemand zijn potje kan beginnen overkoken.

Het is niet goed te praten wat ze daar hebben gedaan, maar het is voor een groot deel door de menselijke wanhoop volgens mij. Ook zijn de beelden erg, maar in mijn ogen en waarschijnlijk vele anderen, wegen deze feiten niet op tegen de beesten die zichzelf moslim noemen en mensen vermoorden door de kop van het lichaam te scheidden. Of die zichzelf in Londen of andere steden opblazen in naam van een denkbeeldig vriendje.

Als je met een grote hoop bent, en er zitten enkele varkens tussen, dan moet de rest van de groep DUIDELIJK afstand nemen van het crapuul, dat is iets wat moslims nooit doen, dat is een van hun grootste fouten. Al denk ik persoonlijk dat er toch wel veel moslims achter "hun varkens" staan.

andev
21 februari 2006, 11:16
Ik denk dat Andev hier de nagel op de kop slaat.
...
Als je met een grote hoop bent, en er zitten enkele varkens tussen, dan moet de rest van de groep DUIDELIJK afstand nemen van het crapuul, dat is iets wat moslims nooit doen, dat is een van hun grootste fouten. Al denk ik persoonlijk dat er toch wel veel moslims achter "hun varkens" staan.

Wellicht staan de grote groep "zich normaal gedragende" moslims helemaal niet achter het geweld en de principes van een aantal "slachters" onder hen, maar hebben ze schrik voor een toekomst waarin de islam het hier ook voor het zeggen krijgt en ze dan door die "slachters" ter verantwoording zullen geroepen worden en god-weet-wat zullen moeten ondergaan. Een beetje een opportunistische houding dus: we proberen goed te blijven staan met de beide kanten, en we wachten af...

De Knut
21 februari 2006, 11:22
Kun je alleen je verontwaardiging tonen door op straat te protesteren?

Neen, je kan gebouwen in brand steken, vlaggen verbranden, mensen lynchen, vrouwen stenigen, vliegtuigen laten crashen op gebouwen, ... . De moslimwereld is heel creatief als het aankomt op verontwaardiging tonen. :roll:

predator
21 februari 2006, 11:33
Turk4ever vroeg :

Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?


Een vraag kan men beantwoorden met een andere vraag; aaaiii (die De Witte - what's there in a name" -) zal niet gelukkig zijn want het is duidelijk een "allochtoonse vraag" !

Zeg turkie kan jij me dan even uit leggen waarom, vorig jaar, in Turkey, de gevangenen in staking, jaja, in staking gingen, toen ze niet meer met 30 in een cel, geschikt voor 10 personen werden ondergebracht, maar iedere gevangene een afzonderlijke cel kreeg. A fact turkie.

Kom ik zal je zélf het antwoord geven op het protest tegen deze luxe : angst voor nog méér én genieperigere martelingen.

Beste Groeten.

Naschrift.

Die turkskes toch ! De "Begijnenstraters" én Onckelijnks zouden zo gelukkig geweest zijn met die luxe.

Abiogenesis
21 februari 2006, 11:42
Wellicht staan de grote groep "zich normaal gedragende" moslims helemaal niet achter het geweld en de principes van een aantal "slachters" onder hen, maar hebben ze schrik voor een toekomst waarin de islam het hier ook voor het zeggen krijgt en ze dan door die "slachters" ter verantwoording zullen geroepen worden en god-weet-wat zullen moeten ondergaan. Een beetje een opportunistische houding dus: we proberen goed te blijven staan met de beide kanten, en we wachten af...

Dat zou misschien kunnen (en ik hoop het) maar ik vrees van niet. Als ze constant zeggen dat het slechts "enkelingen" zijn, wie kan dan wie op het matje roepen? Wie heeft dan de meeste macht?
Waarom hebben ze dan schrik om hun mond open te doen? Blijkbaar zijn ze er dan toch niet helemaal zeker van of die "stoute" moslims wel verkeerd bezig zijn.

Als er mensen opgeblazen worden zie je nog geen 100 man op straat komen, omdat het in naam van hun geloof is en dan moet alles kunnen, maar als er een prentje getekend wordt dan staan ze er met duizenden. Al vind ik persoonlijk ook dat het de laatste tijd (zoals die Italiaan) te veel provocerend is. We weten ondertussen dat ze er niet mee kunnen lachen, blijf dan geen olie op het vuur gooien.

Veel mensen stellen hun er vragen bij, en ik geef het merendeel van de moslims nog altijd het voordeel van de twijfel. Maar het wordt tijd dat ze hun eens massaal laten horen. En dan eens in de goede zin...

Als ik lees dat een zeer groot merendeel van de ondervraagden in Londen het afkeurd (die aanslagen toen), dan ben ik content. Maar ondertussen blijft het wel in mijn achterhoofd zitten dat een moslim mag liegen voor zijn geloof...

PetSel
21 februari 2006, 15:23
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Waarom noem jij Turk4Ever?