PDA

View Full Version : bent u rechtser geworden door de cartoonkwestie?


Mitgard
20 februari 2006, 12:08
?

Bobke
20 februari 2006, 12:08
Ja

Geertje
20 februari 2006, 12:23
Ik niet rechtser geworden, ik ben nog altijd even liberaal en progressief en hou de vrijheid en vrede nog altijd hoog in het vaandel.

Herr Flick
20 februari 2006, 12:28
?


Goeie vraag, maar ik was al rechts, altijd al geweest overigens, ik schrijf nochtans links, maar dat is dan ook het enige linkse kantje dat er aan mij aan is.

Hopelijk hebben die cartoons wel voor veel bekeerlingen gezorgd... :twisted:

Knuppel
20 februari 2006, 12:28
Bent u rechtser geworden door de cartoonkwestie?

nee, ik was al extreem rechts
ja, ik overweeg nu op het VB te stemmen
nee, ik laat me niet opjutten en ben nog altijd links

Hoe zit het met jezelf, Mitgard?

Firestone
20 februari 2006, 12:29
Deze crisis heeft mij niet veranderd, maar geen enkele optie in deze peiling is in mijn geval van toepassing.

Mosasaurus
20 februari 2006, 12:29
ik was al extreem-rechts nu wordt het ultra-extreem-rechts (wast veel witter en doodt schadelijke organismen)

Maar dankzij de goedkope internetverbindingen van de spa en hun intentie om het leger af te bouwen en onze regio onbewaakt achter te laten, ga ik me volledig bekeren tot de linkse kerk (NOT)

Knuppel
20 februari 2006, 12:30
Mitgard is dus 'nog altijd links'.

Vandaar dus deze suggestieve poll.

Bobke
20 februari 2006, 12:42
Mitgard is dus 'nog altijd links'.

Vandaar dus deze suggestieve poll.
Mitgard is gewoon nog jong, er is dus nog hoop. :lol:

Confucius
20 februari 2006, 12:42
Als het al iets duidelijk gemaakt heeft dan is het vooral de onbegrensde haat die blijkbaar leeft in al die moslimlanden tegen de westerse kultuur. Er is ook de vaststelling dat de "vijand" onder ons leeft en dat onze leiders niet verder komen dan wat holle rhetoriek. Het is naiëf om te geloven dat de bui wel zal overwaaien en dat de islam zich op termijn zal aanpassen. Ik vrees heel erg voor de toekomst van onze kinderen en denk dat een bloedige confrontatie onvermijdelijk is en dat die confrontatie precies is waar de Islamleiders op aan sturen, waarbij ze gebruik maken van de domheid en het geloof van de massas. Wie kan immers op tegen God ? Europa en de wereld gaan donkere tijden tegemoet.

Phrea|K
20 februari 2006, 13:10
We have nothing to fear but fear itself. Hoeveel Westerlingen zijn er trouwens om het leven gekomen in de rellen? :-o

Mitgard
20 februari 2006, 13:21
Mitgard is gewoon nog jong, er is dus nog hoop. :lol:

:lol:

Knuppel
20 februari 2006, 13:28
We have nothing to fear but fear itself. Hoeveel Westerlingen zijn er trouwens om het leven gekomen in de rellen? :-o

Eventjes doordenken, dan...
Wat was de bedoeling van de Imams om de toch al opgejutte Mohamedanen op te jagen met een aantal vervalste cartoons?

Toch niet om makkelijker een vervolg te kunnen breien aan wat op 11 september en in Madrid gebeurde?

En d�*�*r vielen (toevallig) wèl westerlingen.

Steenbok66
20 februari 2006, 13:40
Waarom zou ik mijn houding van in het verleden veranderen door dat gezever over cartoons...
ik ben liberaal en sociaal, niet extreem rechts noch links...
period!

Supe®Staaf
20 februari 2006, 13:42
Mitgard is gewoon nog jong, er is dus nog hoop. :lol:Beken het maar: je bent Bart Peeters of Somers.
Dergelijk naïef positivo-gewauwel kan maar van een van hen beiden komen.:-P

Tantist
20 februari 2006, 13:44
Omdat Mitgard de nodige hersencellen ontbeert om deftige pollopties te maken, heb ik me maar noodgedwongen als links geprofileerd, wat niet zo is...

Supe®Staaf
20 februari 2006, 13:46
Omdat Mitgard de nodige hersencellen ontbeert om deftige pollopties te maken, heb ik me maar noodgedwongen als links geprofileerd, wat niet zo is...In 't geval van dergelijke kut-polls stem ik niet eens.

Mosasaurus
20 februari 2006, 13:48
Omdat Mitgard de nodige hersencellen ontbeert om deftige pollopties te maken, heb ik me maar noodgedwongen als links geprofileerd, wat niet zo is...


ah het was maar voor de grap dus!

Distel
20 februari 2006, 13:51
De paradox van Mitgard:

1. Uit de opties in deze poll blijkt dat (volgens Mitgard) al diegenen die zich laten opjutten in de cartoonkwestie rechts zijn.

2. Uit deze topic, en vele andere topics, blijkt Mitgard's afkeer van rechts.

Welnu,

Uit 1. kunnen we dus besluiten dat die teringmoslims met hun fatwa en hun rellen rechts zijn.
Uit 2. kunen we dus besluiten dat Mitgard een groot probleem heeft met die moslims, en dit dus eigenlijk uit o.a. met topics zoals deze.

Ergo, Mitgard laat zich erdoor opjutten.
Ergo, Mitgard is een rechtse (al dan niet extreem) rakker.
Ergo, Mitgard heeft een afkeer van zichzelf, en liegt in deze poll.

Distel
20 februari 2006, 13:54
We have nothing to fear but fear itself. Hoeveel Westerlingen zijn er trouwens om het leven gekomen in de rellen? :-o

Bwa, als men een bepaalde partij - die met haar uitspraken zelfs nog niet eens rellen veroorzaakt, laat staan slachtoffers daarin - al voor de rechter kan sleuren op zogezegd democratische wijze, dan kan je de mensen een flinke dosis angst voor fundamentalistische en onverdraagzame relschoppers, vlaggenverbranders, en fatwa-uitsprekers toch niet kwalijk nemen?

Supe®Staaf
20 februari 2006, 13:56
De paradox van Mitgard:

1. Uit de opties in deze poll blijkt dat (volgens Mitgard) al diegenen die zich laten opjutten in de cartoonkwestie rechts zijn.

2. Uit deze topic, en vele andere topics, blijkt Mitgard's afkeer van rechts.

Welnu,

Uit 1. kunnen we dus besluiten dat die teringmoslims met hun fatwa en hun rellen rechts zijn.
Uit 2. kunen we dus besluiten dat Mitgard een groot probleem heeft met die moslims, en dit dus eigenlijk uit o.a. met topics zoals deze.

Ergo, Mitgard laat zich erdoor opjutten.
Ergo, Mitgard is een rechtse (al dan niet extreem) rakker.
Ergo, Mitgard heeft een afkeer van zichzelf, en liegt in deze poll.Uw analyse van Mitgards postings is veel te scherpzinnig en doet ze teveel eer aan.
Voor mij zijn zijn schrijfsels simpel provocatief getroll, overgoten door wat gekokketeer met zijn (zogezegd) marginale positie, zonder verdere relevante inhoud voor een discussieforum zoals dit.

Thai
20 februari 2006, 13:58
jammer dat de poll is opgesteld door iemand die nogal last heeft van vooroordelen en discriminatie propagandeerd.
Het zou anders wel interessant zijn geweest.

misschien opnieuw doen? maar deze keer een degelijke neutrale poll met iets meer opties ...

Phrea|K
20 februari 2006, 14:00
Eventjes doordenken, dan...
Wat was de bedoeling van de Imams om de toch al opgejutte Mohamedanen op te jagen met een aantal vervalste cartoons?

Toch niet om makkelijker een vervolg te kunnen breien aan wat op 11 september en in Madrid gebeurde?

En d�*�*r vielen (toevallig) wèl westerlingen.





Anarchists vs. Islamists: Historical Lessons on Terrorism
Today is not the first time that the West has had to deal with widespread, organized terrorism. During the late nineteenth century, anarchists attempted to overthrow all the European governments and many national leaders were assassinated. Then, as now with Islamic extremists, harsh repression was the usual reaction. It didn't work then, either.

The Economist (http://atheism.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http://economist.com/) explains that if people only paid attention, they would be able to learn from the lessons of the past:


Het originele economist artikel is enkel op het betalend gedeelte vd site te zien, maar op hier (http://atheism.about.com/b/a/196539.htm) kun je een bespreking ervan terugvinden. Het. helpt ons om de zaken binnen de juiste proporties te zien.

Knuppel
20 februari 2006, 14:01
Waarom zou ik mijn houding van in het verleden veranderen door dat gezever over cartoons...
ik ben liberaal en sociaal, niet extreem rechts noch links...
period!

En vooral: belgicist.
Met als gevolg anti-VB en dus VOOR alles waar het VB tegen is.

Distel
20 februari 2006, 14:03
Uw analyse van Mitgards postings is veel te scherpzinnig en doet ze teveel eer aan.
Voor mij zijn zijn schrijfsels simpel provocatief getroll, overgoten door wat gekokketeer met zijn (zogezegd) marginale positie, zonder verdere relevante inhoud voor een discussieforum zoals dit.

Daar heb je gelijk in. Maar deze kon ik niet laten liggen... ;)

Knuppel
20 februari 2006, 14:14
Daar heb je gelijk in. Maar deze kon ik niet laten liggen... ;)

Je hebt dat heel goed gezien, Distel.
Samen met Superstaaf vorm je een fantastisch team.

Knuppel
20 februari 2006, 14:18
Uw analyse van Mitgards postings is veel te scherpzinnig en doet ze teveel eer aan.
Voor mij zijn zijn schrijfsels simpel provocatief getroll, overgoten door wat gekokketeer met zijn (zogezegd) marginale positie, zonder verdere relevante inhoud voor een discussieforum zoals dit.

Dat provocatieve getroll ligt er idd vingerdik bovenop.

Links en anti-vlaams, wat is daar nog meer voor nodig?

Ambiorix
20 februari 2006, 14:20
ik laat mij niet opjutten (maw ik denk hetzelfde over moslims voor en na cartoonheisa)maar was al "rechts" (enorm relatief begrip, maarja dat is het niet voor sommige andere mensen, ik noem geen namen). zever-peiling dus :wink:

lombas
20 februari 2006, 14:33
In Cuba kan je ook "voor" of "tegen" stemmen... :roll:

Wat een peiling zeg...

jOOSt
20 februari 2006, 15:13
Godsdienst is opium van het volk, vond Marx en vind ik nu nog altijd. Neen, wij zijn niet rechts.

PetSel
20 februari 2006, 17:28
Mijn keuze stond er niet bij dus heb ik niet gestemd.

Ik ben niet extremer geworden of verzacht. Dat dit ging gebeuren weet ik allang.

Zoals ik al vermeld heb reeds meerdere malen: eerste aanslagen in België rond 2013-2016

garfield
20 februari 2006, 17:31
Rechtser ben ik niet geworden .
Eerder zoiets van "zie je nu wel, heb het altijd gezegd"

Diether
20 februari 2006, 17:34
Rechtser ben ik niet geworden .
Eerder zoiets van "zie je nu wel, heb het altijd gezegd"

Dat gevoel ken ik ook :-)

Knuppel
20 februari 2006, 18:02
In Cuba kan je ook "voor" of "tegen" stemmen... :roll:

Wat een peiling zeg...

Klopt.
Voor Castro en tegen Amerika.

maarte
20 februari 2006, 18:15
Ik niet rechtser geworden, ik ben nog altijd even liberaal en progressief en hou de vrijheid en vrede nog altijd hoog in het vaandel.
idem

KilliYator
20 februari 2006, 18:19
Mijn piet is dikker en stijver geworden.

andev
20 februari 2006, 18:21
Sinds ik de laatste jaren meer en meer besef wat de door links opgehemelde multicul voor onze maatschappij aan het betekenen is, nu en vooral in de toekomst, neig ik heel zeker naar rechts, zonder daarom perse "uiterst-rechts" te zijn! Ik zou er zelfs aan toevoegen: je moet een beetje idioot zijn om, vanwege een aantal mooie maar onwerkelijke principes, niet rechts te zijn, en de onmiskenbare problemen te ontkennen die er nu al zijn. De cartoon-saga zal hopelijk nu nog meer mensen de ogen openen... Indien de mensen daarvoor op het VB stemmen hebben de andere partijen dat vooral aan zichzelf te danken!:roll:

andev
20 februari 2006, 18:28
We have nothing to fear but fear itself. Hoeveel Westerlingen zijn er trouwens om het leven gekomen in de rellen? :-o
Dat is een beetje een toestand zoals vlak voor een oorlog. Dan zijn er ook (nog) geen slachtoffers gevallen. Vlak voor WOII waren er ook politiekers die meenden te weten dat Hitler en zijn kliek niet voor slachtoffers gingen zorgen. "L'histoire se répète..." maar voor mij hoeft het niet.

Amon_Re
20 februari 2006, 23:10
Links, Rechts, waar zit tegenwoordig nog het verschil?

carlgustaaf
20 februari 2006, 23:20
uit deze cartoons blijkt enkel en alleen dat de miserabele moslim-massa gemakkelijk op te jutten is tegen het westen, in staat en bereid om aan te vallen, en dat is het net waartoe hun leiders hun willen bewegen.Al deze rellen, betogingen , afbranden van gebouwen , aanslagen, en hier, op ons eigen grondgebied, dagelijkse misdaden , diefstallen, verkrachtingen enz. zijn slechts oefening voor de grote slachterij die eens dezer dagen zal beginnen...

Stratcat
20 februari 2006, 23:25
Ik ben door de cartoonkwestie nazi geworden. Zo zie je maar, vrijheid van meningsuiting is nergens goed voor.

Knuppel
20 februari 2006, 23:27
Links, Rechts, waar zit tegenwoordig nog het verschil?

Misschien helpen een paar uitspraken van Godfried Bomans klaarheid scheppen?

Het fascisme is iets wat je voelt in een zaal vol linkse mensen?

Als het fascisme terugkomt zal het zich het anti-fascisme noemen?

D�*t was me nog eens een profeet, zeg!

Knuppel
20 februari 2006, 23:28
Ik ben door de cartoonkwestie nazi geworden. Zo zie je maar, vrijheid van meningsuiting is nergens goed voor.

:lol:

Amon_Re
20 februari 2006, 23:29
Misschien helpen een paar uitspraken van Godfried Bomans klaarheid scheppen?

Het fascisme is iets wat je voelt in een zaal vol linkse mensen?

Als het fascisme terugkomt zal het zich het anti-fascisme noemen?

D�*t was me nog eens een profeet, zeg!

Ik denk dat je me iets te letterlijk opneemt ;-)
Mijn dedoeling was eigelijk dat met de huidige partijen zowiezo niets aan te vangen is

Stratcat
20 februari 2006, 23:39
Ik denk dat je me iets te letterlijk opneemt ;-)
Mijn dedoeling was eigelijk dat met de huidige partijen zowiezo niets aan te vangen is

Ik denk soms dat een revolutie niet zo ver af is. But then again, wie wil er zijn DVD-recorder opgeven voor meer democratie?

Knuppel
20 februari 2006, 23:44
Ik denk soms dat een revolutie niet zo ver af is. But then again, wie wil er zijn DVD-recorder opgeven voor meer democratie?

Makkelijk zat. Ik heb er niet eens een en wil er ook geen.

Amon_Re
20 februari 2006, 23:46
Ik denk soms dat een revolutie niet zo ver af is. But then again, wie wil er zijn DVD-recorder opgeven voor meer democratie?

Meer democratie? 'k zou al content zijn me wa meer gezond verstand daar in de wetstraat!

Knuppel
20 februari 2006, 23:49
Meer democratie? 'k zou al content zijn me wa meer gezond verstand daar in de wetstraat!

Zonder meer democratie kan je wetstraat jammer genoeg niet tot het gebruik van meer verstand bewegen.