PDA

View Full Version : Dehaene keert niet meer terug naar de nationale politiek!!


Pieterjan
3 september 2002, 17:52
J-L Dehaene, de laatste kleurrijk premier van ons apenlandje keert niet terug op het Belgische voorplan.
Geluk? Ongeluk? Geluk bij een ongeluk?

Kevin Devos
3 september 2002, 18:15
Tja, als je dat nu nog niet wist ...

Dehaene was de één van de laatste politici die zijn hoofd koel kon houden integenstelling tot Verhofstadt. Wie in Filip Dewinter een voorbeeldfiguur ziet zit er ook totaal naast, want mocht ik de woorden van de Knack journalist in de 7de dag gebruiken tegenover FDW, dan weet je direct dat Dehaene de meest beschaafde en verstandigste man was van het gezelschap. Hij wist altijd de juiste woorden op de juiste moment te zeggen en was daarmee ook de grote winnaar de laatste verkiezingen. NIEMAND in heel dit apeland scoorde beter de laatste verkiezingen dan J.L. Dehaene. Vandaar dat ik moet zeggen, we gaan hem missen!

de moralist
3 september 2002, 21:35
Ideaal voor Club Brugge. Een hard-die die de supporters vervoegd.Iemand die nooit uit zijn nek stond te lullen en zich belachelijk maakte(zie FDW). Iemand die een besluit nam er niet van af ging. Eigenlijk een zeer goede politicus maar in een totaal verkeerde partij.

Vincent
4 september 2002, 18:33
Weer een zware aderlating voor de CD&V. Het verliest na Mark Eyskens opnieuw een erg goed en intelligent politicus. De aflossing komt nu volledig in handen van Yves Leterme en Pieter De Crem te liggen. Ik ben niet echt CD&V minded maar moesten Eyskens en Dehaene nog opkomen bij de verkiezingen zou mijn keuze toch moeilijker worden, nu helaas voor de christen-democraten niet. Ik wacht by the way vol ongeduld op de terugtrekking van Pinxten, Johan Van Hecke, Van de Lanotte, Vogels en al die linkse bucht.

jan breydel
4 september 2002, 20:59
Met JL Dehaene is volgens mij de laatste échte (ook kleurrijke, zoals m'n collega's schreven) premier van het toneel verdwenen.
Ik ben geen Dehaene-fan, verre van dat, maar als we het onnozele gestuntel zien van Verhofstadt.... Dan was de Vilvoordse loodgieter toch nogal een ander man: steeds recht voor de raap, zei z'n gedacht tegen vriend en vijand (niet altijd even subtiel, maar toch...). Ook op politiek vlak was Dehaene een veel groter man dan Guy Verhofstadt.
JLDH heeft de weg ge-effend zodat België kon toetreden tot de Europese Monaitaire Unie (de beruchte Maastricht-norm).
Het was enkel de dioxine-crisis die Dehaene de das heeft omgedaan... Deze kwam nu toevallig net voor de verkiezingen, tegen zulke tegenslagen is zelfs een Brabants Trekpaard niet opgewassen.

Het enige wat Verhofstadt beter doet dan Jean-Luc Dehaene is zijn kledings-keuze, maar dat is dan ook alles dat GV voor heeft!

Vooraleer ik mij de woede van de ganse CD&V op de hals haal: Loodgieters zijn mensen waar ik veel respect voor heb en trekpaarden zijn fantastische beesten.

groentje
14 september 2002, 22:01
Besluit: viva Jean-Luc.

de moralist
14 september 2002, 23:18
Besluit: viva Jean-Luc.

petatten en saucissen :lol: :lol:

Supe®Staaf
15 september 2002, 11:29
Besluit: viva Jean-Luc.

petatten en saucissen :lol: :lol:
Binnenspelen en de natuurlijke weg laten volgen.
Schone kuis.
:lol:

Supe®Staaf
15 september 2002, 11:29
Besluit: viva Jean-Luc.

petatten en saucissen :lol: :lol:
Binnenspelen en de natuurlijke weg laten volgen.
Schone kuis.
:lol:

Supe®Staaf
15 september 2002, 11:31
Besluit: viva Jean-Luc.

petatten en saucissen :lol: :lol:
Binnenspelen en de natuurlijke weg laten volgen.
Schone kuis.
:lol:

groentje
15 september 2002, 13:48
bedankt
1 keer is voldoende zeker?