PDA

View Full Version : Vlott


duveltje382
13 maart 2006, 18:56
Ja waarom 5 maanden geleden wel,en nu niet?;-)
Vlott vergeten het duveltje 382?
Ik weet zeker morgen geen groenplaats!
VLOTT vergeten
Dus VWS hé
Waar kan je op rekenen!

duveltje382
13 maart 2006, 19:04
Ik ben wel benieuwd?????

Jazeker
13 maart 2006, 19:12
:shock:

duveltje382
13 maart 2006, 19:21
:shock: hé,waarom zo verwonderd???
Omdat hij liegt??????
'Tja jazeker ook Lombas is een leugenaar!!!!!
Ben je nu teleurgesteld????????
Dit is Politiek,welkom hé!!!!
JAZEKER;-)

Groot Bakkes
13 maart 2006, 19:32
Wat een idiote verwarrende mensentopic. Oh wat haat ik dit specimen.

duveltje382
13 maart 2006, 19:35
Wat een idiote verwarrende mensentopic. Oh wat haat ik dit specimen.
<Leg uit? want ik had hier zeer goede bedoelingen??????
Of ben ik te min???????8O

Levertraan
13 maart 2006, 21:00
Ik heb er toch genoeg voor betaalt ?????????
Maar daaroom valt er nog geen regen uit mijn ton. :cry: :cry: :cry:
Stomme moderotoren !!!!!! :oops:
En denk maar niet dat ik op mijn kop laat scheiten :x :x
Oooh neee, dan kent ge Levertraan noch niet goed genoeg. :twisted:

lombas
13 maart 2006, 21:04
Wat voor een marginale lasterpraktijken zijn dat hier nu weer?

Jazeker
13 maart 2006, 21:14
Ik heb er toch genoeg voor betaalt ?????????
Maar daaroom valt er nog geen regen uit mijn ton. :cry: :cry: :cry:
Stomme moderotoren !!!!!! :oops:
En denk maar niet dat ik op mijn kop laat scheiten :x :x
Oooh neee, dan kent ge Levertraan noch niet goed genoeg. :twisted:

:rofl:

Levertraan
13 maart 2006, 21:54
:rofl:
Bron ???????????? :?:? :roll:

Jazeker
13 maart 2006, 22:04
Bron ???????????? :?:? :roll:

JaJA nu krabbel ge terug !!!?? Ik e nog
gezei moja 't is mar Jaz eker die da zeegt :evil:
LEugenaar :!: en nu zien nog of em ga aantwoorde

lombas
13 maart 2006, 22:08
JaJA nu krabbel ge terug !!!?? Ik e nog
gezei moja 't is mar Jaz eker die da zeegt :evil:
LEugenaar :!: en nu zien nog of em ga aantwoorde

<Ik val hier van mene stoel :rofl:
Stopt ermee! WoehaHA :evil: :twisted: :| :-) :-D
Of kunde ni anders mischiien? :?
Jaja damme zeg 8) zwwes komt de mod u oale!

Jazeker
13 maart 2006, 22:11
<Ik val hier van mene stoel :rofl:
Stopt ermee! WoehaHA :evil: :twisted: :| :-) :-D
Of kunde ni anders mischiien? :?
Jaja damme zeg 8) zwwes komt de mod u oale!

Het ware karakter van de vuilB'ers wordt hier weer getoond :roll:

Levertraan
13 maart 2006, 22:12
JaJA nu krabbel ge terug !!!?? Ik e nog
gezei moja 't is mar Jaz eker die da zeegt :evil:
LEugenaar :!: en nu zien nog of em ga aantwoorde
8O Even serjeus nu !!!! 8O
En niet van de zak op de tak springen A.U.B.
Politiek Korrekt: JA ! Dom: NEE !

Jazeker
13 maart 2006, 22:12
<Ik val hier van mene stoel :rofl:
Stopt ermee! WoehaHA :evil: :twisted: :| :-) :-D
Of kunde ni anders mischiien? :?
Jaja damme zeg 8) zwwes komt de mod u oale!

nu stade daar :lol: JaJa, als Jaz eker gelijk heef zwijgt em wel

lombas
13 maart 2006, 22:14
Het ware karakter van de vuilB'ers wordt hier weer getoond :roll:

Jaja :-( altij na de daad komen zaagen he :?
Maar j vergeet da Lombasje koneksies heeft :stalin:
Eeeeeeenooooooorme konekyies! 8) :x
Komme u oale... :microwav:

Jazeker
13 maart 2006, 22:15
8O Even serjeus nu !!!! 8O
En niet van de zak op de tak springen A.U.B.
Politiek Korrekt: JA ! Dom: NEE !

Op de MENS zijn kap ziitte ja da kunde :oops: ..;

maar ik zèn e stevig menneke :twisted: nie zo moeten liege :oops: gene groenplaats ook nie morgen !

Jazeker
13 maart 2006, 22:17
Jaja :-( altij na de daad komen zaagen he :?
Maar j vergeet da Lombasje koneksies heeft :stalin:
Eeeeeeenooooooorme konekyies! 8) :x
Komme u oale...

blijf maar weg met uwe fuhrer 8)

lombas
13 maart 2006, 22:20
blijf maar weg met uwe fuhrer 8)

U laten we wel binnen, daar op de Groenplaats ;-)

Jazeker
13 maart 2006, 22:20
http://users.telenet.be/Jazeker/_misc/ayb_calvin_and_hobbes.jpg

Jazeker
14 maart 2006, 02:05
U laten we wel binnen, daar op de Groenplaats ;-)

Na je ontmoeting met Piano, denk ik dat je weet wat ik bedoelde met die reactie ;-)

lombas
14 maart 2006, 07:41
Na je ontmoeting met Piano, denk ik dat je weet wat ik bedoelde met die reactie ;-)

Neen, Piano mag je niet meebrengen...:magniet:

Groot Bakkes
15 maart 2006, 18:22
<Leg uit? want ik had hier zeer goede bedoelingen??????
Of ben ik te min???????8O

Hou toch uw idioot smoelwerk even, het interesseert mij niet of uw bedoelingen nu goed of slecht zijn.

duveltje382
15 maart 2006, 18:31
Hou toch uw idioot smoelwerk even, het interesseert mij niet of uw bedoelingen nu goed of slecht zijn. O,daarom is dit een discutieforum! Ja Groot Bakkes gebruik U ....... dan eens hé Of is het U nekske dat hier telt? Dus terug VLOTT wat is dat nu voor iets buiten het na huppelen van het VB?

lombas
16 maart 2006, 09:51
O,daarom is dit een discutieforum! Ja Groot Bakkes gebruik U ....... dan eens hé Of is het U nekske dat hier telt? Dus terug VLOTT wat is dat nu voor iets buiten het na huppelen van het VB?

Ik ga het nog één keer simpel zeggen:

VLOTT = LIBERALISME http://nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme
VB = SOLIDARISME http://nl.wikipedia.org/wiki/Solidarisme

Groot Bakkes
16 maart 2006, 19:56
O,daarom is dit een discutieforum! Ja Groot Bakkes gebruik U ....... dan eens hé Of is het U nekske dat hier telt? Dus terug VLOTT wat is dat nu voor iets buiten het na huppelen van het VB?

Praat eens samenhangend. Kijk waar ik op doel is het feit dat we allemaal maar een hoop vlees zijn met teveel pretentie. Jij, ik en al de rest van de forumgebruikers. Als we nu eens tien minuten allemaal onze smoelwerken hielden en erover nadachten.

Levertraan
16 maart 2006, 20:18
[QUOTE=Jazeker;1580185]Op de MENS zijn kap ziitte ja da kunde :oops: ..;

maar ik zèn e stevig menneke :twisted: nie zo moeten liege :oops: gene groenplaats ook nie morgen ! ]/QUOTEismislukt..weeral[

Hopelijk hoort LOEMBAS dat niet. ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)




(Zucht.. Het origineel is altijd beter dan de kopie. Duveltje382, los mij eens af.)

Hertog van Gelre
17 maart 2006, 02:28
[quote=Jazeker;1580185]Op de MENS zijn kap ziitte ja da kunde :oops: ..;

maar ik zèn e stevig menneke :twisted: nie zo moeten liege :oops: gene groenplaats ook nie morgen ! ]/QUOTEismislukt..weeral[

Hopelijk hoort LOEMBAS dat niet. ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)


U slaat de plank mis, zoals ik ook al tegen Hans Le Grand zei. Uw dialect dat u pretendeert te gebruiken is niet afkomstig uit West-Vlaanderen. Zoals u wellicht zijn in onze streken het diets een samentrekking van het saksisch en het nederfries. Zoals u het zich voorstelt is dat niet overeenkomstig de landsdelen in Zwitserland alwaar alle talen vrijelijk op bestuurlijk niveau gesproken kunnen worden.

Jazeker
17 maart 2006, 02:31
U slaat de plank mis, zoals ik ook al tegen Hans Le Grand zei. Uw dialect dat u pretendeert te gebruiken is niet afkomstig uit West-Vlaanderen. Zoals u wellicht zijn in onze streken het diets een samentrekking van het saksisch en het nederfries. Zoals u het zich voorstelt is dat niet overeenkomstig de landsdelen in Zwitserland alwaar alle talen vrijelijk op bestuurlijk niveau gesproken kunnen worden.

Als je niet doorhad dat ik een beetje een parodie op iemand aan het maken was, dan onthou je jezelf beter van commentaar lijkt me. ;-)

Hertog van Gelre
17 maart 2006, 14:32
Als je niet doorhad dat ik een beetje een parodie op iemand aan het maken was, dan onthou je jezelf beter van commentaar lijkt me. ;-)
Als je niet doorhad dat ik een beetje een parodie op iemand aan het maken was, dan onthou je jezelf beter van commentaar lijkt me.
(Ik weet dat het laat was vannacht maar mijn parodie was toch ook wel duidelijk, dunkt me.)

Fozzie
19 maart 2006, 22:27
Gingen VLOTT en Vlaams Belang niet samen in kartel? Was Vlaams Belang niet tegen kartels (allé, ze kakken toch constant op alle andere kartels en zijn zo trots dat zij geen deel uit maken van een kartel).

Zal een vreemd kartel-programma worden. VLOTT is zogezegd voor totale gelijkwaardiging en gelijkberechtiging voor iedereen (is vb.: voor homohuwelijk en adoptie door holebi's) terwijl het VB de meest homofobe partij van Vlaanderen is (tegen gelijk welke vorm van holebi-rechten)...

Jazeker
19 maart 2006, 22:33
Gingen VLOTT en Vlaams Belang niet samen in kartel? Was Vlaams Belang niet tegen kartels (allé, ze kakken toch constant op alle andere kartels en zijn zo trots dat zij geen deel uit maken van een kartel).

Zal een vreemd kartel-programma worden. VLOTT is zogezegd voor totale gelijkwaardiging en gelijkberechtiging voor iedereen (is vb.: voor homohuwelijk en adoptie door holebi's) terwijl het VB de meest homofobe partij van Vlaanderen is (tegen gelijk welke vorm van holebi-rechten)...

Als die twee elkaar scherpe kantjes een beetje afveilen, dan kan dat eigenlijk nog heel interessant worden. De VB standpunten inzaken holebi, euthanasie en abortus staan me deels tot geheel niet aan, dus wat dat betreft kan een beetje water in de wijn of op zijn minst een pragmatischer opstelling wel een mooie voorbereiding zijn op praktijkwerk.

Hertog van Gelre
19 maart 2006, 22:50
Jazeker, u bezit over teveel empathie om een belanger te zijn...

Hertog van Gelre
19 maart 2006, 22:52
Als die twee elkaar scherpe kantjes een beetje afveilen, dan kan dat eigenlijk nog heel interessant worden. De VB standpunten inzaken holebi, euthanasie en abortus staan me deels tot geheel niet aan, dus wat dat betreft kan een beetje water in de wijn of op zijn minst een pragmatischer opstelling wel een mooie voorbereiding zijn op praktijkwerk.
U bent te empathisch om een belanger te kunnen zijn...

Hertog van Gelre
19 maart 2006, 23:01
Als die twee elkaar scherpe kantjes een beetje afveilen, dan kan dat eigenlijk nog heel interessant worden. De VB standpunten inzaken holebi, euthanasie en abortus staan me deels tot geheel niet aan, dus wat dat betreft kan een beetje water in de wijn of op zijn minst een pragmatischer opstelling wel een mooie voorbereiding zijn op praktijkwerk.
U bent te empathisch om een belanger te kunnen zijn...

Jazeker
20 maart 2006, 01:06
U bent te empathisch om een belanger te kunnen zijn...

Nee hoor. Ik hoef niet 100% akkoord te zijn met hun programma, he ? Dat geldt voor geen enkele partij. Ik zie momenteel wel erg alarmerende trends op het gebied van migratie, integratie, vlaamse zaak en democratie. Momenteel lijkt het mij erg nodig om het belang in het beleid laten mee te werken om die problemen op te lossen of op zijn minst af te remmen. Het alarmerende karakter wordt versterkt door het feit dat de drie "grote" salonfähige partijen over elkaar rollen om te kunnen vissen in die vijver van intellectueel links en allochtonen. In mijn ogen is er momenteel maar 1 partij die opkomt voor de gewone vlaming, inclusief de vlaamse zaak. Als de andere drie rollebollen in hetzelfde hoekje, is het hoog tijd om er een tegengewicht aan toe te voegen. Eerlijk gezegd nodig ik je uit om af en toe eens de artikels op hun site te lezen. Je moet echt geen neo-nazi zijn die wat leest tussen twee vechtpartijen om te merken dat daar vaak gewoon gezonde observaties instaan. De frustratie komt dan als je merkt dat die door de rest van de politieke wereld worden weggewuifd.

Dat dat tegengewicht in diens legering elementen heeft die ik niet lust, neem ik er momenteel bij. Beleidsbereidheid zal ook bij hen zorgen dat sommige programmapunten als minder prioritair worden weggezet. Momenteel vechten en roepen ze op elk punt, omdat ze tot in het extreme in de oppositie zijn gedrukt. De VRT is een "personal vendetta tour 2006" begonnen en dat is niet het klimaat in dewelke ze zoetjesaan losjes wat 'populaire-stef' praatjes kunnen verkopen want ook naast het cordon van de VRT hebben ze nog humo en de meeste mainstream media tegen. Dat ze bij de Vlaamse verkiezingen klokten op 24% mag eigenlijk een wonder heten.

Ik ben er gewoon persoonlijk van overtuigd dat het tijd is voor hen. Maar liefst niet in een scenario waarin ze > 50% hebben want dan kunnen ze niet worden gecorrigeerd. En dat is nu net wat het cordon beoogt.

Hertog van Gelre
20 maart 2006, 01:29
Nee hoor. Ik hoef niet 100% akkoord te zijn met hun programma, he ? Dat geldt voor geen enkele partij. Ik zie momenteel wel erg alarmerende trends op het gebied van migratie, integratie, vlaamse zaak en democratie. Momenteel lijkt het mij erg nodig om het belang in het beleid laten mee te werken om die problemen op te lossen of op zijn minst af te remmen. Het alarmerende karakter wordt versterkt door het feit dat de drie "grote" salonfähige partijen over elkaar rollen om te kunnen vissen in die vijver van intellectueel links en allochtonen. In mijn ogen is er momenteel maar 1 partij die opkomt voor de gewone vlaming, inclusief de vlaamse zaak. Als de andere drie rollebollen in hetzelfde hoekje, is het hoog tijd om er een tegengewicht aan toe te voegen. Eerlijk gezegd nodig ik je uit om af en toe eens de artikels op hun site te lezen. Je moet echt geen neo-nazi zijn die wat leest tussen twee vechtpartijen om te merken dat daar vaak gewoon gezonde observaties instaan. De frustratie komt dan als je merkt dat die door de rest van de politieke wereld worden weggewuifd.

Dat dat tegengewicht in diens legering elementen heeft die ik niet lust, neem ik er momenteel bij. Beleidsbereidheid zal ook bij hen zorgen dat sommige programmapunten als minder prioritair worden weggezet. Momenteel vechten en roepen ze op elk punt, omdat ze tot in het extreme in de oppositie zijn gedrukt. De VRT is een "personal vendetta tour 2006" begonnen en dat is niet het klimaat in dewelke ze zoetjesaan losjes wat 'populaire-stef' praatjes kunnen verkopen want ook naast het cordon van de VRT hebben ze nog humo en de meeste mainstream media tegen. Dat ze bij de Vlaamse verkiezingen klokten op 24% mag eigenlijk een wonder heten.

Ik ben er gewoon persoonlijk van overtuigd dat het tijd is voor hen. Maar liefst niet in een scenario waarin ze > 50% hebben want dan kunnen ze niet worden gecorrigeerd. En dat is nu net wat het cordon beoogt.

Damkuwel voor deze heldere uiteenzetting. (Trouwens, sorry voor de drievoudige herhaling van mijn bericht maar ik kwam opeens niet meer op het forum, zodoende viel niet te checken of ik de post al gepost had.Iets waar meer mensen last van hebben gehad, zo te zien.)

Het viel me op dat u in sommige 'draden' stoere taal bezigt en koketteert met extreem-rechtse groepen, terwijl u in de discussies, als puntje bij paaltje komt, genuanceerde standpunten inneemt. Ook heeft u teveel gevoel voor humor om een fanaticus te zijn.

Wat u zegt over probleemanalyses die door anderen van tafel worden geveegd herken ik van de afgelopen jaren in Nederland. Dat hebben we gelukkig gehad. Toch is in mijn ogen VB net een tikje té. De leiding heeft teveel bedenkelijke trekjes. Om mijn blik te verruimen kijk ik ook op hun site, trouwens ook op Polinco. Maar ook VB bericht tendentieus en over polinco hoeven we het denk ik niet te hebben....

Hoewel ik zelf niet op VB zou stemmen deel ik wel u mening over (de opheffing van) het CS. Het is vreemd dat politici van links en rechts in deze tijd nog zo blind kunnen zijn.

Jazeker
20 maart 2006, 01:49
Damkuwel voor deze heldere uiteenzetting. (Trouwens, sorry voor de drievoudige herhaling van mijn bericht maar ik kwam opeens niet meer op het forum, zodoende viel niet te checken of ik de post al gepost had.Iets waar meer mensen last van hebben gehad, zo te zien.)

Het viel me op dat u in sommige 'draden' stoere taal bezigt en koketteert met extreem-rechtse groepen, terwijl u in de discussies, als puntje bij paaltje komt, genuanceerde standpunten inneemt. Ook heeft u teveel gevoel voor humor om een fanaticus te zijn.

Wat u zegt over probleemanalyses die door anderen van tafel worden geveegd herken ik van de afgelopen jaren in Nederland. Dat hebben we gelukkig gehad. Toch is in mijn ogen VB net een tikje té. De leiding heeft teveel bedenkelijke trekjes. Om mijn blik te verruimen kijk ik ook op hun site, trouwens ook op Polinco. Maar ook VB bericht tendentieus en over polinco hoeven we het denk ik niet te hebben....

Hoewel ik zelf niet op VB zou stemmen deel ik wel u mening over (de opheffing van) het CS. Het is vreemd dat politici van links en rechts in deze tijd nog zo blind kunnen zijn.

Het VB is extreem gebleven (al zijn ze al braver geworden hoor) onder invloed van het CS. Momenteel ontbreekt een flinke hap van de wensen van de mensen in het beleid. Waarom ? Dat is simpel en ook geen geheim, je kan er even op googelen. Het grote niet-geheim is dat onze partijen B zeggen als het VB A zegt en omgekeerd. Resultaat is dat we een CD&V, VLD en SP.a hebben die pro migratie zijn, pro intellectueel gehakketak over subsidie aan vzw x, ... terwijl er ECHTE problemen liggen te verrotten.

En net door die verrotting is het tijd voor extreme maatregelen. En nee hoor. Ik zie hier morgen geen treinen vol bruintjes vertrekken naar een vernietigingskamp. Denk je dat de EU, de VN, de NAVO en de VS (die hebben wel een hoop joden afstammend van gevluchte Duitse joden in de top rangen van partijen en defensie) dat zouden laten gebeuren ? Think twice. Al die herrie over een nazi partij die hier aan de macht zou komen en de ovens weer zou opwarmen is toch komisch om zien ?

Ik moet ook wel eens bedenkelijk lachen als je het over de leiding van het VB hebt. Ja hoor. FDW was als student een vechtersbaasje. In Duitsland had je de groene Joshka Fischer die in de regering zat als hoge pief van wie foto's bekend zijn waarop hij agenten in mekaar timmert. Dat waren jeugdzonden die niet aangerekend werden. Mieke Vogels en Johan Vandelanotte waren beiden lid van extreem-linkse en niet altijd zachtaardige organisaties. Jeugdzonden... zand erover. FDW, ... ho maar.

We kunnen er niet omheen dat het cordon (uniek in de democratische wereld) een linkse kring die de minderheid aan stemmen heeft een enorme macht bezorgt. Ik laat u te raden waarom dat cordon dan behouden blijft. Ik zie vandaag de dag de treinen niet meer rijden naar vernietigingskampen en WOIII ? Komaan... in de dertiger jaren kon de grootste natie in west-Europa dat nog doen, maar om WOIII te starten heb je meer soldaten nodig dan Vlaanderen telt en bij voorkeur zijn ze ook gemiddeld 20 en niet 43 zoals 'onze jongens' zijn.

Ik ben die propaganda erg moe.

Jazeker
20 maart 2006, 01:56
Damkuwel voor deze heldere uiteenzetting. (Trouwens, sorry voor de drievoudige herhaling van mijn bericht maar ik kwam opeens niet meer op het forum, zodoende viel niet te checken of ik de post al gepost had.Iets waar meer mensen last van hebben gehad, zo te zien.)

Geen probleem. Kan wel meer mensen gebeuren op het moment dat de server er hier de brui aan geeft :)

Jazeker
20 maart 2006, 02:03
Nog enige bemerkingen bij uw post...

Het viel me op dat u in sommige 'draden' stoere taal bezigt en koketteert met extreem-rechtse groepen, terwijl u in de discussies, als puntje bij paaltje komt, genuanceerde standpunten inneemt. Ook heeft u teveel gevoel voor humor om een fanaticus te zijn.


Noem me maar een gelegenheidsfanaticus. Vandaag extreem en als de problemen minderen, dan ben ik weer bereid om in een theekransje te gaan beslissen of we nu roze dan wel grijze voetpaden willen.


Wat u zegt over probleemanalyses die door anderen van tafel worden geveegd herken ik van de afgelopen jaren in Nederland. Dat hebben we gelukkig gehad.


Dat naar "het is passé" ruikend antwoord lijkt me toch wat voorbarig. Misschien deden maatregelen van het CDA pijn in Nederland, maar uit objectieve analyses bleek dat Nederland aan het opknappen was. Ik voorspel een grote zege voor de PVDA in 2007. Ik vrees dat dan alle maatregelen gaan worden omgedraaid, net als hier alle besparingen van JL Dehaene eind jaren negentig door paars in 2000 en tot en met nu teniet gedaan zijn.

Maar ook VB bericht tendentieus en over polinco hoeven we het denk ik niet te hebben....


Ik ken polinco niet. Het VB gaat uiteraard tendentieus berichten op zijn site. Dat doen CD&V, VLD, Groen! en SP.a ook. CD&V had zelfs een eigen forum op hun site, maar dat hebben ze stopgezet wegens teveel 'andere geluiden'.


Hoewel ik zelf niet op VB zou stemmen deel ik wel u mening over (de opheffing van) het CS. Het is vreemd dat politici van links en rechts in deze tijd nog zo blind kunnen zijn.

Het is niet enkel de blindheid. Het is ook het feit dat geen enkele van hen het 'lievere' equivalent wil zijn. Ze schieten ervan weg en gaan allen migrantknuffelman spelen. Het is om te huilen mocht je plots het licht zien.

Hertog van Gelre
20 maart 2006, 02:03
Ach, misschien heb ik ook wel makkelijk praten. Mijn standpunten kan ik in verschillende partijen in Nederland terugvinden en niemand sluit een andere partij permanent uit. Als ik stem zoek ik iemand die mij vertegenwoordigt. Ik kan me nu eenmaal niet herkennen in De Winter en zijn partij. Dan komt NVA dichterbij.

Als de Volksunie nog had bestaan....

Hertog van Gelre
20 maart 2006, 02:09
Dat naar "het is passé" ruikend antwoord lijkt me toch wat voorbarig. Misschien deden maatregelen van het CDA pijn in Nederland, maar uit objectieve analyses bleek dat Nederland aan het opknappen was. Ik voorspel een grote zege voor de PVDA in 2007. Ik vrees dat dan alle maatregelen gaan worden omgedraaid, net als hier alle besparingen van JL Dehaene eind jaren negentig door paars in 2000 en tot en met nu teniet gedaan zijn.

Laat ik het anders zeggen: Bij ons zijn de scherpe kanten eraf, juist omdat alle problemen bespreekbaar zijn gemaakt.
Zelfs al zou de PvdA een grote zege behalen in 2007, wat ik betwijfel omdat ze veel te vroeg pieken, dan nog zullen ze eenzelfde beleid t.o.v. migratie hanteren. Ze kunnen niet meer terug. (Trouwens, het beleid van Verdonk is een gevolg van een PvdA-wet van Cohen).

Jazeker
20 maart 2006, 02:32
Tja... qua politieke cultuur is Nederland dan ook een lichtend baken tov. België. Ik heb het niet over beleidskeuzes maar echt de cultuur. Ik zag een tijdje terug een interview met Zalm. Die man had aan de administratie ergens verkeerde cijfers doorgegeven maar op het laatste nippertje de boel toch nog kunnen stoppen en de juiste cijfers doorgeven. Mijn lichtjes vereenvoudigde versie ervan :

Journalist : nou u hebt verkeerde cijfers doorgegeven maar op het nippertje de boel toch kunnen redden.
Zalm : Ik vergeef me ditzelf nooit. Bijna had de boel verkeerd gegaan.
Journalist : Kom nou, je hebt het toch weten te redden ?
Zalm : Ja, maar het was een grote fout. Ik snap niet hoe het kon gebeuren, maar het mag niet gebeuren.
Journalist : Maar alles is toch in orde nu ?
Zalm : Niet echt. Het mag dan in orde zijn gekomen maar het feit dat het daar even misliep is toch wel echt iets waarover ik me moet schamen.

We switchen even over naar België :

Journalist : Minister VDB, men zegt dat u hebt geblunderd in het dossier van de stookolie korting. Het was geen korting maar een renteloze lening die u vroeg van de oliesector en die u gebruikte om de begroting mee te dichten.
Freya : Het was een communicatiefout. Het is erg, maar het was een communicatiefout.
Journalist : Hoe moet het nu verder ?
Freya : De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en die 100 miljoen euro ophoesten.
Journalist : was dat geen lening dan ?
Freya : Ja, dat was het maar het is uiteindelijk een communicatiefout. De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Journalist : kan u nog functioneren ?

(die laatste zin was een grapje... geen enkele journalist stelt zulke vraag hier).


Kortom : politiek fatsoen en politieke verantwoordelijkheid bestaan hier niet meer. Waarom ook ? Het cordon zorgt dat dezelfde drie partijen ook morgen weer aan de macht zijn. Hoe je ook stemt.

Hertog van Gelre
20 maart 2006, 02:42
Tja... qua politieke cultuur is Nederland dan ook een lichtend baken tov. België. Ik heb het niet over beleidskeuzes maar echt de cultuur. Ik zag een tijdje terug een interview met Zalm. Die man had aan de administratie ergens verkeerde cijfers doorgegeven maar op het laatste nippertje de boel toch nog kunnen stoppen en de juiste cijfers doorgeven. Mijn lichtjes vereenvoudigde versie ervan :

Journalist : nou u hebt verkeerde cijfers doorgegeven maar op het nippertje de boel toch kunnen redden.
Zalm : Ik vergeef me ditzelf nooit. Bijna had de boel verkeerd gegaan.
Journalist : Kom nou, je hebt het toch weten te redden ?
Zalm : Ja, maar het was een grote fout. Ik snap niet hoe het kon gebeuren, maar het mag niet gebeuren.
Journalist : Maar alles is toch in orde nu ?
Zalm : Niet echt. Het mag dan in orde zijn gekomen maar het feit dat het daar even misliep is toch wel echt iets waarover ik me moet schamen.

We switchen even over naar België :

Journalist : Minister VDB, men zegt dat u hebt geblunderd in het dossier van de stookolie korting. Het was geen korting maar een renteloze lening die u vroeg van de oliesector en die u gebruikte om de begroting mee te dichten.
Freya : Het was een communicatiefout. Het is erg, maar het was een communicatiefout.
Journalist : Hoe moet het nu verder ?
Freya : De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en die 100 miljoen euro ophoesten.
Journalist : was dat geen lening dan ?
Freya : Ja, dat was het maar het is uiteindelijk een communicatiefout. De oliesector moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Journalist : kan u nog functioneren ?

(die laatste zin was een grapje... geen enkele journalist stelt zulke vraag hier).


Kortom : politiek fatsoen en politieke verantwoordelijkheid bestaan hier niet meer. Waarom ook ? Het cordon zorgt dat dezelfde drie partijen ook morgen weer aan de macht zijn. Hoe je ook stemt.

:-) :-o :-D
Dat met Zalm ging over de WOZ. Het heeft hem wel dik stemmen gekost bij de gemeenteraadsverkiezingen...
Ze zijn bij ons niet allemaal zo. De journalisten zijn gelukkig pittig in hun interviews.

Jazeker
20 maart 2006, 02:51
:-) :-o :-D
Dat met Zalm ging over de WOZ. Het heeft hem wel dik stemmen gekost bij de gemeenteraadsverkiezingen...

Nou... als die man hier politicus was, dan kreeg ie voor die houding van mij een stem. Dat is politiek fatsoen. De ergste dingen mogen hier gebeuren, geen enkele minister zal hier nog aftreden. Ze zijn allen zeker van hun postje en wat ze ook doen... ze verdwijnen niet meer.

Leuk he ? En dat schermt met woorden als democratie...

Tantist
26 maart 2006, 01:16
<Leg uit? want ik had hier zeer goede bedoelingen??????
Of ben ik te min???????8O

Te min niet, maar wel wat verward. Ooit gedacht aan professionele hulp?

duveltje382
27 maart 2006, 03:59
Te min niet, maar wel wat verward. Ooit gedacht aan professionele hulp?
Ik zal met deze raad zeker rekening houden.
Heb jij een goed adresje voor mij?