PDA

View Full Version : johannesburg


jimmyl
4 september 2002, 14:53
Er zijn twee goede dingen gebeurt in johannesburg

1: powell is uitgejouwd (zouden ze het gaan begrijpen?)
2: kyoto krijgt meer bijval (canada, rusland, china, australie nu alleen de grootste nog: :twisted: usa )
maar omdaar zoveel geld aan uit te geven? Met dat geld alleen al kon men enkele duizenden mensen een vaccin geven.

jimmyl

vivanter007
4 september 2002, 15:32
maar omdaar zoveel geld aan uit te geven? Met dat geld alleen al kon men enkele duizenden mensen een vaccin geven.


Ik ben het volledig met u eens als u vindt dat er prioriteiten moeten gesteld worden, maar het ene sluit het andere helemaal niet uit volgens mij.
Zo vind ik persoonlijk de ontwikkelingen omtrent de hybride auto (wagen op afwisselend brandstof en electriciteit, die naar t schijnt nog milieuvriendelijker zou zijn dan een elektrische wagen, doordat er geen electriciteit hoeft bijgeladen te worden en de lucht die er achteraan uitkomt in sommige gevallen schoner zou zijn dan de lucht die er was ingegaan) en andere technologische doorbraken zeer interessant. Zo zouden Nissan en Toyota samen opnieuw een hybride wagen willen fabriceren.
Maar dat belet niet dat ik ook vind dat we wel nog begrip moeten hebben voor het feit dat men in ontwikkelingslanden nog lang gebruik zal moeten maken van de klassieke benzinebakken om de economie niet te laten stilvallen. Het zou zeer arrogant en sadistisch van ons zijn om mensen tot iets te verplichten dat zij zichzelf niet kunnen geven of hen zulke voertuigen te schenken terwijl ze wegteren van de honger.
Het is echter niet slecht dat er in Johannesburg wat dat betreft ook voortrekkers waren, want het rijke westen heeft er een handje van weg om de ontwikkelingslanden voor hun vervuilende zaak te winnen door wel plots de juiste prioriteiten te stellen (maar deze dan nadien toch niet erg doeltreffend na te komen).

de moralist
6 september 2002, 16:33
Johannesburg was één grote flop. Konijn Verhostadt kwam eens vertellen hoe het moest en in eigen land is hij er zelf nog niet aan begonnen.
Men mag duizend en één protocols onderschrijven en honderden dergelijke vergaderingen organiseren zolang dat de USA niet mee doet zal er nooit iets veranderen. Zij houden de touwtjes van de wereldeconomie in de handen en iedereen die niet in het gareel loopt,tja?
Daarenbij deze organisatie koste het land milj. dollars en een beetje verder zitten er mensen te creveren van de honger. Om dood te vallen als je beseft dat deze heren nog eens niet een degelijk overeenkomst kunnen maken omtrent de hongerbestrijding. Een werk voor niets. Geef dat verloren geld aan die mensen in die sloppenwijken,zij kunnen het veel beter gebruiken :evil:

|ncubus
8 september 2002, 10:06
het is toch hopeloos

[/img]

de moralist
8 september 2002, 13:23
het is toch hopeloos

[/img]

Wat bedoeld u daarmee?

groentje
14 september 2002, 22:10
zo futloos? als alles verloren is, waar wachten we dan nog op om gezamelijk onzelf van kant te maken?
er moet nog veel gedaan worden, maar het is nog mogelijk. dus dat Deleuze maar gauw een GOED milieuplan maakt, en dat de liberalen maar niet te veel stokken in de wielen steken.
Als student die heeft deelgenomen aan The Bet, om onze CO2-uitstoot te beperken, denk ik te kunnen zeggen dat het mogelijk is. ik probeer trouwens nog altijd mij te houden aan de tips coor energiebesparing, en ik voel het duidelijk in mijn portemonnee. :wink: