PDA

View Full Version : Philip Dewinter wordt lijstduwer in Antwerpen


duveltje382
1 april 2006, 06:55
Philip Dewinter wordt lijstduwer in Antwerpen
Na een heel rumoerige avond gisteren op het partijbureau van het Vlaams Belang is beslist dat Fhilip Dewinten geen lijsttrekker zal zijn met de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Het staat echter nog niet vast wie de lijst juist gaat trekken
Meer nieuw volgt later…
Bron:BVA.NL.

PelgrimForever
1 april 2006, 08:16
Philip Dewinter wordt lijstduwer in Antwerpen
Na een heel rumoerige avond gisteren op het partijbureau van het Vlaams Belang is beslist dat Fhilip Dewinten geen lijsttrekker zal zijn met de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Het staat echter nog niet vast wie de lijst juist gaat trekken
Meer nieuw volgt later…
Bron:BVA.NL.

:rofl: :rofl: :rofl:

GIEREN !

En die VuilB'ers maar hoog van de toren roepen dat al dat "gefoefel" van lijstduwers
een vettige truuk is van het establishment :lol:

Ik kom nie meer bij !

VuilB: de partij der inconsequenten :rofl:

Brandaan
1 april 2006, 08:25
:rofl: :rofl: :rofl:

GIEREN !

En die VuilB'ers maar hoog van de toren roepen dat al dat "gefoefel" van lijstduwers
een vettige truuk is van het establishment :lol:

Ik kom nie meer bij !

VuilB: de partij der inconsequenten :rofl:

Ik heb het ook niet op het VB hoor, maar welke politieke partij is wel consequent? Volgens mij geen één hoor, maar ze lopen wel allemaal te miepen over de inconsequentie van de andere partijen.

Bhairav
1 april 2006, 08:54
Ik heb het ook niet op het VB hoor, maar welke politieke partij is wel consequent? Volgens mij geen één hoor, maar ze lopen wel allemaal te miepen over de inconsequentie van de andere partijen.
En DAT maakt VB dan zo veel beter?8O

Weisse Wolf
1 april 2006, 08:59
En DAT maakt VB dan zo veel beter?8ONee, het maakt hun geen haar beter dan de rest. Te moeilijk om begrijpen?

Brandaan
1 april 2006, 09:41
En DAT maakt VB dan zo veel beter?8O

iig geval niet nog slechter, zoals Witte wolf ookal zegt

duveltje382
1 april 2006, 09:42
Nee, het maakt hun geen haar beter dan de rest. Te moeilijk om begrijpen?
Wat bedoel je daar mee,het VB is toch een normale partij?
Nu begrijp ik U niet hoor8O

Siegfried
1 april 2006, 10:02
:rofl: :rofl: :rofl:

GIEREN !

En die VuilB'ers maar hoog van de toren roepen dat al dat "gefoefel" van lijstduwers
een vettige truuk is van het establishment :lol:

Ik kom nie meer bij !

VuilB: de partij der inconsequenten :rofl:

Wat een niveau!

Knuppel
1 april 2006, 10:32
Ik heb het ook niet op het VB hoor, maar welke politieke partij is wel consequent? Volgens mij geen één hoor, maar ze lopen wel allemaal te miepen over de inconsequentie van de andere partijen.

Her waren nu eenmaal 'de andere' partijen die deze wet hebben gewild en dit tot meerdere eer en glorie van zichzelf.

Van deze wet wist iedereen van tevoren dat ze moest dienen om er misbruik van te kunnen maken. Waarom zou het VB daar een uitzondering op moeten maken?
Als jij tegen het betalen van belasting bent en er werd met opzet een achterpoortje opengelaten voor je concurrenten, dan ga jij van dat opengelaten achterpoortje toch evenzeer misbruik maken als dat kan, of niet soms?

ilfalco
1 april 2006, 10:35
Net zoals sommige slimmerikken hier beweren dat het VB geen partijfinanciering mag krijgen... terwijl het VB juist de ENIGE partij is die tegen de staatsfinanciering van partijen gestemd heeft.

Je moet de PC'ten dan ook met hun eigen wapen bekampen.

Kim
1 april 2006, 10:35
Philip Dewinter wordt lijstduwer in Antwerpen
Na een heel rumoerige avond gisteren op het partijbureau van het Vlaams Belang is beslist dat Fhilip Dewinten geen lijsttrekker zal zijn met de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Het staat echter nog niet vast wie de lijst juist gaat trekken
Meer nieuw volgt later…
Bron:BVA.NL.

Wie gaat er dan lijsttrekker zijn? Rob Verreycken? :-D ;)

ilfalco
1 april 2006, 10:36
Ik denk dat er hier weer een serieus misverstand is ... FDW wordt lijststrekker in a'pen ... Ik denk dat duveltje het over het district Ekeren of de provincieraad heeft.


Wat is er trouwens mis mee?

Firestone
1 april 2006, 10:38
Of misschien
http://i2.tinypic.com/spcfwg.jpg

ilfalco
1 april 2006, 10:39
hehe dat zal het idd zijn... Dom van ons.

duveltje382
1 april 2006, 10:51
hehe dat zal het idd zijn... Dom van ons.

Dat was kort maar wel prettig.
Zie die postingen maar ééns:rofl:

Weisse Wolf
1 april 2006, 11:38
Wat bedoel je daar mee,het VB is toch een normale partij?
Nu begrijp ik U niet hoor8OHeb ik ooit beweerd dat het VB een normale partij is??? Bij het VB kunnen ze dat wel beweren maar geloven doe ik hun niet. Ik laat me niet in de luren leggen door uitgekookte politici die macht en geld geroken hebben. Want daar draait het nu eenmaal om in een parlementaire democratie: mandaten, postjes en zakkenvullerij. Ieder wil om zijn beurt eens in de vetpotten graaien.

duveltje382
1 april 2006, 12:10
Heb ik ooit beweerd dat het VB een normale partij is??? Bij het VB kunnen ze dat wel beweren maar geloven doe ik hun niet. Ik laat me niet in de luren leggen door uitgekookte politici die macht en geld geroken hebben. Want daar draait het nu eenmaal om in een parlementaire democratie: mandaten, postjes en zakkenvullerij. Ieder wil om zijn beurt eens in de vetpotten graaien. Dan is mijn vraag aan U bestaan is er een normale partijen die niet gaan voor de postjes,mandaten en zakenvullerrij,als je werkt heb jij ook een postje,of zelfs een mandaat,en ben jij ook een zakkevuller hé.
Wel als een partij en de mensen die in een partij zitten goed werk leveren mogen ze wat mij betreft hun zakken vullen.
Goed werk mocht het VB van de andere partijen niet leveren(cordon weet je wel) dus kan ik of U ze ook niet beoordelen.

Jozef Ostyn
1 april 2006, 12:57
Of misschien
http://i2.tinypic.com/spcfwg.jpg

De stem van de rede.

garfield
1 april 2006, 13:02
Of misschien
http://i2.tinypic.com/spcfwg.jpg

na meer dan 3 uur heeft een persoon het door

net zoals p110 op tv1 teletekst :roll:

Jong N-VA'er
1 april 2006, 13:03
Zie je van ver dat DIT wel de aprilgrap is hoor!

duveltje382
1 april 2006, 13:13
Zie je van ver dat DIT wel de aprilgrap is hoor!
Heb ik gezien aan de antwoorden hé,kom zeg dat was een goeie hé;-)

Jong N-VA'er
1 april 2006, 13:17
Heb ik gezien aan de antwoorden hé,kom zeg dat was een goeie hé;-)

Zeer geslaagd, wel grappiger is nog dat sommigen blijkbaar nog niet wisten dat het al 1 april is;-)

bartje
1 april 2006, 13:23
Ik had het ook direct gezien maar indd. wie er niet aan denkt dat het vandaag 1 april is; tis kans dat je er mee weg bent.

duveltje382
1 april 2006, 13:23
Zeer geslaagd, wel grappiger is nog dat sommigen blijkbaar nog niet wisten dat het al 1 april is;-) Alleen die quizers hé die zagen het
Maar 3 uur is lang hoor

duveltje382
1 april 2006, 13:25
Ik had het ook direct gezien maar indd. wie er niet aan denkt dat het vandaag 1 april is; tis kans dat je er mee weg bent.
Dat is juist van U,Ik heb daar een PB van U over ontvangen hé;-):lol:

Antoon
1 april 2006, 15:52
Of misschien
http://i2.tinypic.com/spcfwg.jpg

Eindelijk iemand met hersenen.

duveltje382
1 april 2006, 16:22
Eindelijk iemand met hersenen. Een quize,ja Antoon Wat met jullie hersenen

born2bewild
1 april 2006, 16:23
Wie gaat er dan lijsttrekker zijn? Rob Verreycken? :-D ;)

en bij u? Filiep van Belgie? :lol:

born2bewild
1 april 2006, 16:24
:rofl: :rofl: :rofl:

GIEREN !


Ik kom nie meer bij !:rofl:



ik ook nie

Bob
1 april 2006, 16:56
Wat met jullie hersenen

Och, die waren allemaal tijdelijk verdoofd door de gratis zonnebankkuur, ons aangboden door de Vlaamse regering, dmv zonnebankcheques.

duveltje382
2 april 2006, 07:04
Maar het had toch gekund hé;-)
Ik heb wel een paar keer goed gelachen:lol:

4x10E6
2 april 2006, 08:08
Net zoals sommige slimmerikken hier beweren dat het VB geen partijfinanciering mag krijgen... terwijl het VB juist de ENIGE partij is die tegen de staatsfinanciering van partijen gestemd heeft.

Je moet de PC'ten dan ook met hun eigen wapen bekampen.

ilfalco,

Versta ik je goed: ziet het vb af van de hun van staatswege gegunde dotaties? Verwittig jij de nationale pers, of doe ik dit?

bekampt,
virmiljoen

PelgrimForever
2 april 2006, 08:19
Ik heb het ook niet op het VB hoor, maar welke politieke partij is wel consequent? Volgens mij geen één hoor, maar ze lopen wel allemaal te miepen over de inconsequentie van de andere partijen.

Er is er maar een die in alle programma punten zo inconsequent is
dat je het als schoolvoorbeeld kunt gebruiken om inconsequentie uit te leggen :lol:

Iedere haatdragende boodschap leidt uiteindelijk tot inconsequente ideeën
en daden, dit begint zich heel duidelijk af te tekenen op dit forum.

PelgrimForever
2 april 2006, 08:20
Wat een niveau!

Dank u voor uw waardering.

Kim
2 april 2006, 08:23
en bij u? Filiep van Belgie? :lol:

Informeer u beter alvorens onzin uit te kramen, B-Plus is geen politieke partij en zal dat nooit worden. 8)

PelgrimForever
2 april 2006, 08:29
Wat bedoel je daar mee,het VB is toch een normale partij?
Nu begrijp ik U niet hoor8O

Het vuilB is net zo'n normale partij als de nazi's waren in de jaren '30

Een citaat

Ik ga schoon schip maken.

Iedereen die om zijn rode of conservatieve opvattingen elk nationaal streven
fnuikt en een ambt bekleedt, gaat eruit.

duveltje382
2 april 2006, 08:33
Ik persoonlijk moet ook niets hebben van Filip Dewinter Maar voor sommige forumganger lijk het echt wel een Dewinter fobie te zijn of een Vlaams Belang fobie te zijn. Dan denken ze even niet meer aan 1 april en dan slaan alle stoppen door:) Ik kijk al reikhalzende uit naar oktober zien hoe de reacties dan zullen zijn

cookie@vws
2 april 2006, 08:39
Ik persoonlijk moet ook niets hebben van Filip Dewinter Maar voor sommige forumganger lijk het echt wel een Dewinter fobie te zijn of een Vlaams Belang fobie te zijn. Dan denken ze even niet meer aan 1 april en dan slaan alle stoppen door:) Ik kijk al reikhalzende uit naar oktober zien hoe de reacties dan zullen zijn:cheer: :cheer:

Bob
2 april 2006, 11:05
Informeer u beter alvorens onzin uit te kramen, B-Plus is geen politieke partij en zal dat nooit worden. 8)

Allé, laat ons dan zeggen dat het de fanclub is van Filiep van Belgie.

Knuppel
2 april 2006, 11:10
Iedereen die om zijn rode of conservatieve opvattingen elk nationaal streven
fnuikt en een ambt bekleedt, gaat eruit.

Maak ervan: ' Iedereen die met zijn Vlaams-nationalistische opvattigen elk Belgisch-nationaal streven TRACHT te fnuiken komt er zelfs niet in', en je waant je in Belgique anno 2006...

Kim
2 april 2006, 11:27
Allé, laat ons dan zeggen dat het de fanclub is van Filiep van Belgie.

Sinds wanneer staat B-Plus bekend als royalistenclub? :?

België staat of valt niet met de monarchie hoor!

Bob
2 april 2006, 15:01
Sinds wanneer staat B-Plus bekend als royalistenclub? :?

België staat of valt niet met de monarchie hoor!

Dat moet ge dan maar eens aan de Walen vragen. Die denken daar zeer duidelijk anders over.

Knuppel
2 april 2006, 16:02
Sinds wanneer staat B-Plus bekend als royalistenclub? :?



Je spreekt Prinses Rosalie de Merode toch niet tegen, zeker?

Zij zegt in de 'Expres' van 11 oktober 2005 het volgende:

Pro Belgica is een monarchistische vereniging, al vind ik die beschrijving niet terecht. België IS een koninkrijk, en monarchistische bewegingen zijn er alleen in republieken. Maar wij stellen het koningschap wel op prijs.


En wie komen we nog tegen in dezelfde reportage? Niet alleen Hans van de Cauter maar ook Ludo Dierickx. En waar is deze laatste nog lid van? B-plus. Bruno Yammine en Bob Van Geel, allemaal unitaristen en fervente monarchisten zijn er trouwens eveneens lid van.

Knuppel
2 april 2006, 16:11
België staat of valt niet met de monarchie hoor!

En wat zegt Ludo Dierickx in dezelfde reportage?

B-plus is niet zo gehecht aan het koningshuis. Maar we stellen vast dat sommige humoristen er hun handelsmerk van maken om de koninklijke familie te rudiculiseren. Wij hebben daar bedenkingen bij, omdat het een doelbewuste politiek kan zijn om een bindmiddel van de Belgische staat te verzwakken.
Zelf geloven we niet zo in de bindende kracht van het koningshuis.

Waar maakt de Ludo zich zorgen over als hij toch niet gelooft in de bindende kracht van het koningshuis?
Die 'doelbewuste' politiek om een bindmiddel (de monarchie dus) te verzwakken dient dan toch tot niets?

Kim
2 april 2006, 21:04
Je spreekt Prinses Rosalie de Merode toch niet tegen, zeker?

Zij zegt in de 'Expres' van 11 oktober 2005 het volgende:


En wie komen we nog tegen in dezelfde reportage? Niet alleen Hans van de Cauter maar ook Ludo Dierickx. En waar is deze laatste nog lid van? B-plus. Bruno Yammine en Bob Van Geel, allemaal unitaristen en fervente monarchisten zijn er trouwens eveneens lid van.

Beste Knuppel,

We kennen allemaal het interview dat verschenen is in "Dag allemaal" en "Expres". Echter, ik vertegenwoordig noch Rosalie de Merode, noch Bruno Yammine (gelukkig maar!) en de andere mensen die u opgesomd heeft.

Ik heb niets tegen de koning maar ik ben niet zo'n liefhebber van de "koekendozenromantiek".

Onze beweging telt inderdaad een aantal mensen die fervent voorstander zijn van het koningshuis maar telt evenzeer mensen die met het koningshuis geen voelen hebben.

Net zoals de Vlaamse Beweging progressieve mensen telt, en mensen die het collaboratieverleden e.d. niet kunnen loslaten. Dit is een zeer ruwe vergelijking maar zoals men altijd zegt: "men mag niet veralgemenen", dus doe dat dan ook niet.

born2bewild
2 april 2006, 21:09
Beste Knuppel,

Onze beweging telt inderdaad een aantal mensen die fervent voorstander zijn van het koningshuis maar telt evenzeer mensen die met het koningshuis geen voelen hebben.

Net zoals de Vlaamse Beweging progressieve mensen telt, en mensen die het collaboratieverleden e.d. niet kunnen loslaten. .

Wie a zegt moet ook b zeggen: welke b-plusser strekkingis de tegenhanger van "mensen die het collobaratieverleden niet kunnen loslaten?"

Kim
2 april 2006, 21:11
Wie a zegt moet ook b zeggen: welke b-plusser strekkingis de tegenhanger van "mensen die het collobaratieverleden niet kunnen loslaten?"

:roll:

Zoals ik eerder zei: dit is een ruwe vergelijking.

De Vlaamse Beweging bestaat niet alleen uit mensen die het collaboratieverleden niet kunnen loslaten, net zoals de Belgische Beweging niet alleen bestaat uit unitaristen en monarchisten.

Duidelijk?

born2bewild
2 april 2006, 21:13
:roll:

Zoals ik eerder zei: dit is een ruwe vergelijking.

De Vlaamse Beweging bestaat niet alleen uit mensen die het collaboratieverleden niet kunnen loslaten, net zoals de Belgische Beweging niet alleen bestaat uit unitaristen en monarchisten.

Duidelijk?
Ja, heel duidelijk.
U verontschuldigt zich al op voorhand dat hetgeen gaat volgen geen steek houdt. Ons Freya kan er een puntje aan zuigen.

Kim
2 april 2006, 21:14
Ja, heel duidelijk.
U verontschuldigt zich al op voorhand dat hetgeen gaat volgen geen steek houdt. Ons Freya kan er een puntje aan zuigen.

Ik verontschuldig mij nergens voor, is ook geheel niet nodig.

Nu goed, als u van plan bent om hier eindeloos over verder te palaveren stel ik voor dat u iemand anders zoekt, iemand die wel de interesse en de tijd kan opbrengen om u dingen uit te leggen die voor anderen duidelijk genoeg zijn.

born2bewild
2 april 2006, 21:15
Ik verontschuldig mij nergens voor, is ook geheel niet nodig.

Nu goed, als u van plan bent om hier eindeloos over verder te palaveren stel ik voor dat u iemand anders zoekt, iemand die wel de interesse en de tijd kan opbrengen om u dingen uit te leggen die voor anderen duidelijk genoeg zijn.
Ok, dank u.
Maar zoals ik al zei, het is uitermate duidelijk, ook voor mij. Geen uitleg nodig verder.

PelgrimForever
3 april 2006, 09:01
Ik persoonlijk moet ook niets hebben van Filip Dewinter Maar voor sommige forumganger lijk het echt wel een Dewinter fobie te zijn of een Vlaams Belang fobie te zijn. Dan denken ze even niet meer aan 1 april en dan slaan alle stoppen door:) Ik kijk al reikhalzende uit naar oktober zien hoe de reacties dan zullen zijn

Ik zal niet malen om oktober, wat de uitslag ook zal zijn.

Zoals eerder al aangehaald,
laat de fascisten maar in het lokale bestuur eens keihard op hun bek gaan.

PelgrimForever
3 april 2006, 09:03
Maak ervan: ' Iedereen die met zijn Vlaams-nationalistische opvattigen elk Belgisch-nationaal streven TRACHT te fnuiken komt er zelfs niet in', en je waant je in Belgique anno 2006...

Ik dacht dat de fascisten van het VuilB nog steeds vele schepencolleges
en het parlement bevuilen ...

born2bewild
3 april 2006, 09:05
Ik zal niet malen om oktober, wat de uitslag ook zal zijn.



haha, de democratie haalt opgelucht adem, Pelgrimforever gaat zich neerleggen bij de uitslag.

proest

PelgrimForever
3 april 2006, 09:24
haha, de democratie haalt opgelucht adem, Pelgrimforever gaat zich neerleggen bij de uitslag.

proest

Wat zou u er ook maar van verre doen vermoeden dat ik dit niet zou doen :rofl:

De Knut
3 april 2006, 10:34
:rofl: :rofl: :rofl:

GIEREN !

Zeg dat wel! VuilPelgrimmeke is zo dom dat hij er met beide voeten intrapt.
Gieren met zijn domheid :rofl::rofl::rofl:

Tömmchen
3 april 2006, 11:38
Zoals ik eerder zei: dit is een ruwe vergelijking.

De Vlaamse Beweging bestaat niet alleen uit mensen die het collaboratieverleden niet kunnen loslaten, net zoals de Belgische Beweging niet alleen bestaat uit unitaristen en monarchisten.

Duidelijk?

Nee toch niet...

Waarom wil B-plus dan kost wat kost dat de documentaire "La face cachée du Vlaams Blok" vertoond wordt op de Vlaamse TV? Deze documentaire schildert gans de Vlaamse beweging af als nazi's en fascisten. Het gooit het Pallieterke en Berkenkruis op de zelfde hoop en omschrijft het Vlaams Nationaal Zangfeest als een grote karaoke.
Kimmeke toch, dat gij uw eigen leugens nog geloofd... echt zielig!
(net als de opkomst naar jullie videovertoning van de "La face cachée du Vlaams Blok" in aula van de stadscampus van de UA. Er was wel geteld 20 aanwezigen, waaronder een paar seperatisten -waaronder mezelf- die eens goed wilde lachen en niets beter te doen hadden)

Kim
3 april 2006, 11:42
Nee toch niet...

Waarom wil B-plus dan kost wat kost dat de documentaire "La face cachée du Vlaams Blok" vertoond wordt op de Vlaamse TV? Deze documentaire schildert gans de Vlaamse beweging af als nazi's en fascisten. Het gooit het Pallieterke en Berkenkruis op de zelfde hoop en omschrijft het Vlaams Nationaal Zangfeest als een grote karaoke.
Kimmeke toch, dat gij uw eigen leugens nog geloofd... echt zielig!
(net als de opkomst naar jullie videovertoning van de "La face cachée du Vlaams Blok" in aula van de stadscampus van de UA. Er was wel geteld 20 aanwezigen, waaronder een paar seperatisten -waaronder mezelf- die eens goed wilde lachen en niets beter te doen hadden)

U moet eens leren tellen, er waren heus wel meer mensen aanwezig dan 20 man. De zaal zat inderdaad niet stampvol, maar we hebben pas te laat vernomen dat het die avond de verkiezing van Unifac/studentenraad was. Nu goed, ik kan er ook niet aan doen dat er maar twee NSV'erkes aanwezig waren.

Waarom wij die documentaire overal in Vlaanderen willen vertonen? Omdat wij willen dat jullie eindelijk eens ophouden met die valse façade van "centrum-rechtse respectabele partij". Die documentaire laat jullie ware gelaat zien en het is niet mijn fout dat jullie dat niet aanstaat.

Echt lachen heb ik jullie overigens niet zien doen, maar ja, jullie zaten er ook maar stil bij aan de (extreem-rechtse) zijde van het middenvak ;)

Tömmchen
3 april 2006, 11:52
U moet eens leren tellen, er waren heus wel meer mensen aanwezig dan 20 man.
...

Publiceer dan foto's, want die zijn er ijverig getrokken, dan zal je zien dat ik niet lieg! Op het einde van de film zat er 21 man. Ik heb ze zelf geteld.

Bob
3 april 2006, 11:55
De vraag is dan wel hoe b-plus tegenover de n-va staat ;-)

Sneta
3 april 2006, 11:56
Was ook aanwezig tijdens de voorstelling en het zou inderdaad niet slecht zijn om deze reportage ook eens op VRT of VTM te tonen.

Dewinter en Annemans op een herdenking van SS soldaten in Lommel
De verering van SS begraafplaats in Stekene
De beelden van de knokploegen VMO en Voorpost en de rol die ze nog steeds uitoefenen in het VB.
Het negationisme van Roeland Raes
De uitspattingen van Xavier Buisseret
....

Je wordt in deze reportage met de feiten geconfronteerd en die zijn niet zo fraai.
Ik was zelf ook wat gaan twijfelen over het nut van het Cordon Sanitaire , maar na het zien van de opeenvolging van deze beelden, weet ik het wel zeker, met het VB kan je niet samenwerken als je jezelf nog een beetje respecteert (ook niet om strategische redenen)

Anna List
3 april 2006, 13:09
Maak ervan: ' Iedereen die met zijn Vlaams-nationalistische opvattigen elk Belgisch-nationaal streven TRACHT te fnuiken komt er zelfs niet in', en je waant je in Belgique anno 2006...

Touché, om het in de taal van de Coburgs te zeggen ...

Kim
3 april 2006, 13:36
Publiceer dan foto's, want die zijn er ijverig getrokken, dan zal je zien dat ik niet lieg! Op het einde van de film zat er 21 man. Ik heb ze zelf geteld.

Ik zal u de foto's een dezer doorsturen en dan zal u zien dat deze helaas niet geschikt zijn voor publicatie (veel te donker in de aula blijkbaar).

Laat me uw e-mail maar eens per PB weten.

Na de film zijn de meeste studenten vertrokken, dat klopt. Het debat met Luc Van der Kelen en Mark Saey was blijkbaar niet voor iedereen even belangrijk.

Maar goed, niet het debat maar wel de film was van belang.

Tömmchen
3 april 2006, 17:02
Ik geloof dat de herdenking in Lommel één was van Vlaamse Oostfronters (jongens die zijn gaan vechten voor hun idealen: Vlaanderen, christendom, Europa) In mijn ogen is daar niets mis mee...
Die begraafplaats heeft geen enkele band met het VB, wordt ook niet aan getoond in de documentaire (enige wie ze laten zien is bert eriksson en zijn wegen en die van het VB zijn al gesplitst)
Welke rol? VMO bestaat al lang niet meer dus welke rol kan ene niet bestaande organisatie dan nog steedrs uitoefenen? En waarom zou Voorpost niet eventueel ordedienst bij manifestatie mogen doen van het Vlaams Belang?
Roeland Raes is toch uit de partij gestapt?
Net als Xavier Buisseret...


En mijn punt gaat heus niet over het VB, gewoon dat B-plus heel de Vlaamse beweing over dezelfde kam scheert: Het gooit het Pallieterke en Berkenkruis op de zelfde hoop en omschrijft het Vlaams Nationaal Zangfeest als een grote karaoke.

Bob
3 april 2006, 17:07
Je wordt in deze reportage met de feiten geconfronteerd en die zijn niet zo fraai.
Ik was zelf ook wat gaan twijfelen over het nut van het Cordon Sanitaire , maar na het zien van de opeenvolging van deze beelden, weet ik het wel zeker, met het VB kan je niet samenwerken als je jezelf nog een beetje respecteert (ook niet om strategische redenen)

Hoe kunt ge daar nu zeker van zijn, zonder ermee onderhandelt te hebben ? Naar de buitenwereld toe komt heel dat gegraaf in het verleden nogal kunstmatig over, temeer daar, bij mijn weten, het vb er zelf afstand van neemt.
Neem daarbij nog de uitspraken van slimme Philippe, die het vb eigenhandig wel eens zal aanpakken, of van sluwe Elio die eens snel met de subsidies van het vb komaf zal maken...

Sneta
3 april 2006, 18:10
Ik geloof dat de herdenking in Lommel één was van Vlaamse Oostfronters (jongens die zijn gaan vechten voor hun idealen: Vlaanderen, christendom, Europa) In mijn ogen is daar niets mis mee...
Die begraafplaats heeft geen enkele band met het VB, wordt ook niet aan getoond in de documentaire (enige wie ze laten zien is bert eriksson en zijn wegen en die van het VB zijn al gesplitst)
Welke rol? VMO bestaat al lang niet meer dus welke rol kan ene niet bestaande organisatie dan nog steedrs uitoefenen? En waarom zou Voorpost niet eventueel ordedienst bij manifestatie mogen doen van het Vlaams Belang?
Roeland Raes is toch uit de partij gestapt?
Net als Xavier Buisseret...


En mijn punt gaat heus niet over het VB, gewoon dat B-plus heel de Vlaamse beweing over dezelfde kam scheert: Het gooit het Pallieterke en Berkenkruis op de zelfde hoop en omschrijft het Vlaams Nationaal Zangfeest als een grote karaoke.

Symboliek is belangrijk en als Dewinter en Annemans eer gaan betuigen aan SS soldaten dan is dat voor mij veelbetekenend.
Zulke mensen wil ik niet in beleidsfuncties

Het berkenkruis is ook zo'n beladen symbool dat ruikt naar onfrisse praktijken uit het verleden.
Diegene die het gebruikt wil daarmee een boodschap overbrengen, welnu ik lust die boodschap niet.

Wat het Zangfeest en het Pallieterke beteft het staat ook zo een beetje symbool van het verkrampte Vlaanderen waar ik geen deel van wil uitmaken.

Daarom in het kader van de vrije meningsuiting zou het niet slecht zijn dat de uitzending eens op de Vlaamse zenders zou worden vertoond.

Kim
3 april 2006, 18:21
En mijn punt gaat heus niet over het VB, gewoon dat B-plus heel de Vlaamse beweing over dezelfde kam scheert: Het gooit het Pallieterke en Berkenkruis op de zelfde hoop en omschrijft het Vlaams Nationaal Zangfeest als een grote karaoke.

Even corrigeren: B-Plus heeft deze video enkel vertoond, we hebben hem niet gemaakt.

B-Plus scheert niet de hele Vlaamse Beweging (zoals u het zegt althans, ik heb in die video enkel het Vlaams Belang bezig gezien en bij mijn weten vertegenwoordigen die - gelukkig - niet de ganse Vlaamse Beweging) over de kam.

Deze video is een documentaire, het is geen goedkoop filmpje waarin acteurs de VB'ers nadoen en in een slecht daglicht stellen. Dus, als u enige vorm van kritiek hebt, richt u dan naar de partijleiding van het Vlaams Belang: zij zijn het die de ganse Vlaamse Beweging in een slecht daglicht stellen, niet wij.

phoebe
3 april 2006, 21:21
Philip Dewinter wordt lijstduwer in Antwerpen
Na een heel rumoerige avond gisteren op het partijbureau van het Vlaams Belang is beslist dat Fhilip Dewinten geen lijsttrekker zal zijn met de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Het staat echter nog niet vast wie de lijst juist gaat trekken
Meer nieuw volgt later…
Bron:BVA.NL.

grapjas....1 aprilvissen verkopen op het forum :lol:

phoebe
3 april 2006, 21:23
En DAT maakt VB dan zo veel beter?8O

:rofl: :rofl: in ieder geval niet slechter...

phoebe
3 april 2006, 21:33
Zeg dat wel! VuilPelgrimmeke is zo dom dat hij er met beide voeten intrapt.
Gieren met zijn domheid :rofl::rofl::rofl:

Hij leest de naam Dewinter en zijn denkvermogen, (voor zover hij over een denkvermogen beschikt natuurlijk) slaat op hol, hij trapt er met z'n twee voetjes in...

Knuppel
3 april 2006, 23:38
Symboliek is belangrijk en als Dewinter en Annemans eer gaan betuigen aan SS soldaten dan is dat voor mij veelbetekenend.
Zulke mensen wil ik niet in beleidsfuncties

Het berkenkruis is ook zo'n beladen symbool dat ruikt naar onfrisse praktijken uit het verleden.
Diegene die het gebruikt wil daarmee een boodschap overbrengen, welnu ik lust die boodschap niet.

Wat het Zangfeest en het Pallieterke beteft het staat ook zo een beetje symbool van het verkrampte Vlaanderen waar ik geen deel van wil uitmaken.

Daarom in het kader van de vrije meningsuiting zou het niet slecht zijn dat de uitzending eens op de Vlaamse zenders zou worden vertoond.

Even daar tegenover zetten wat Foreigner vandaag schreef:


Je legt, zoals zovelen, een link tussen de NSDAP en het Vlaams belang maar hebt niet het lef om een link te leggen tussen de de vroegere communistische partijen en de PS en SP.a.
Jij meent het recht te hebben om met de vinger te wijzen naar diegenen die een fascistische partij verkiezen. Mag best. En dan kun je anderen niet verbieden te wijzen naar een communistische partij met criminele trekjes. En ik vraag me af welke van die twee laatste eigenschappen de kwalijkste is.

Knuppel
3 april 2006, 23:53
Ik zal u de foto's een dezer doorsturen en dan zal u zien dat deze helaas niet geschikt zijn voor publicatie (veel te donker in de aula blijkbaar).

Laat me uw e-mail maar eens per PB weten.

Na de film zijn de meeste studenten vertrokken, dat klopt. Het debat met Luc Van der Kelen en Mark Saey was blijkbaar niet voor iedereen even belangrijk.

Maar goed, niet het debat maar wel de film was van belang.

Dit klinkt allemaal niet erg....ahum....overtuigend....

PelgrimForever
4 april 2006, 07:27
Zeg dat wel! VuilPelgrimmeke is zo dom dat hij er met beide voeten intrapt.
Gieren met zijn domheid :rofl::rofl::rofl:

Ach, domheid is geen zonde he ;-)

PelgrimForever
4 april 2006, 07:29
Was ook aanwezig tijdens de voorstelling en het zou inderdaad niet slecht zijn om deze reportage ook eens op VRT of VTM te tonen.

Dewinter en Annemans op een herdenking van SS soldaten in Lommel
De verering van SS begraafplaats in Stekene
De beelden van de knokploegen VMO en Voorpost en de rol die ze nog steeds uitoefenen in het VB.
Het negationisme van Roeland Raes
De uitspattingen van Xavier Buisseret
....

Je wordt in deze reportage met de feiten geconfronteerd en die zijn niet zo fraai.
Ik was zelf ook wat gaan twijfelen over het nut van het Cordon Sanitaire , maar na het zien van de opeenvolging van deze beelden, weet ik het wel zeker, met het VB kan je niet samenwerken als je jezelf nog een beetje respecteert (ook niet om strategische redenen)

Dat is de valkuil de dag van vandaag natuurlijk:
door de ten top doorgedreven hypocrisie van het VuilB
zouden mensen die zich recent gaan interesseren voor politiek
zich laten misleiden door die leugens die ze nu verspreiden als
zijnde "geen fascistische" partij.

PelgrimForever
4 april 2006, 07:31
Ik zal u de foto's een dezer doorsturen en dan zal u zien dat deze helaas niet geschikt zijn voor publicatie (veel te donker in de aula blijkbaar).

Laat me uw e-mail maar eens per PB weten.

Na de film zijn de meeste studenten vertrokken, dat klopt. Het debat met Luc Van der Kelen en Mark Saey was blijkbaar niet voor iedereen even belangrijk.

Maar goed, niet het debat maar wel de film was van belang.

zet ze maar online :-)

Knuppel
4 april 2006, 07:42
Dat is de valkuil de dag van vandaag natuurlijk:
door de ten top doorgedreven hypocrisie van het VuilB
zouden mensen die zich recent gaan interesseren voor politiek
zich laten misleiden door die leugens die ze nu verspreiden als
zijnde "geen fascistische" partij.

Hetzelfde kan je ook van andere partijen zeggen maar daar zwijg je over als vermoord.


Je legt, zoals zovelen, een link tussen de NSDAP en het Vlaams belang maar hebt niet het lef om een link te leggen tussen de de vroegere communistische partijen en de PS en SP.a.
Jij meent het recht te hebben om met de vinger te wijzen naar diegenen die een fascistische partij verkiezen. Mag best. En dan kun je anderen niet verbieden te wijzen naar een communistische partij met criminele trekjes.

Kim
4 april 2006, 08:28
zet ze maar online :-)

Ik zet ze niet online, die foto's zijn zo donker en wazig als iets.

Kim
4 april 2006, 08:30
Dit klinkt allemaal niet erg....ahum....overtuigend....

Wat zou daar dan overtuigend aan moeten zijn? Het was ons niet te doen om ledenwerving of zo (daar hebben we het VB niet voor nodig).

Knuppel
4 april 2006, 08:32
Had ik het ergens over ledenwerving?

Kim
4 april 2006, 08:34
Had ik het ergens over ledenwerving?

Dat maakte ik toch op uit je tekst...

Maar goed, ik kan me uiteraard ook vergissen.

Knuppel
4 april 2006, 08:44
Dat 'overtuigend' van mij sloeg niet op ledenwerving maar op het aantal aanwezigen én op het eerder voortijdig afbollen van de 'geïnteresseerden'.

Jullie organiseren dus op deze wijze levenwervingsavonden? 8)

Kim
4 april 2006, 08:47
Dat 'overtuigend' van mij sloeg niet op ledenwerving maar op het aantal aanwezigen én op het eerder voortijdig afbollen van de 'geïnteresseerden'.

Jullie organiseren dus op deze wijze levenwervingsavonden? 8)

Het aantal aanwezigen was voor ons positief, ondanks het feit dat het diezelfde avond verkiezingen voor Unifac waren.

Iedereen is tot het einde van de video gebleven, de meeste studenten hebben niet meer deelgenomen aan het debat. Maar goed, het aansluitend debat was sowieso niet prioritair, de video wel. 8)

En nee Knuppel, wij organiseren op deze wijze geen ledenwervingsavonden. :roll:

Distel
4 april 2006, 08:47
laat de fascisten maar in het lokale bestuur eens keihard op hun bek gaan.

Dat gebeurt nu al. De fascisten moeten immers nu al monstercoalities vormen om het VB nog te kunnen buitenhouden.

Distel
4 april 2006, 08:59
Dat is de valkuil de dag van vandaag natuurlijk:
door de ten top doorgedreven hypocrisie van het VuilB
zouden mensen die zich recent gaan interesseren voor politiek
zich laten misleiden door die leugens die ze nu verspreiden als
zijnde "geen fascistische" partij.

En dat die strategie werkt, bewijzen de andere partijen alvast. Maar troost je: blijkbaar duurt dat liedje niet lang. Steeds meer mensen zijn blijkbaar de hypocrisie en het fascisme van de regeringspartijen beu. Dus als de doembeelden over het VB waar blijken te zijn, zullen ook zij hun achterban weer zien vertrekken.

PelgrimForever
5 april 2006, 09:42
Hetzelfde kan je ook van andere partijen zeggen maar daar zwijg je over als vermoord.

Ik focus mij op het ergste kwaad,
toegegeven :-)

PelgrimForever
5 april 2006, 09:43
Ik zet ze niet online, die foto's zijn zo donker en wazig als iets.

Even donker en wazig als dat je ze naar iemand persoonlijk opstuurt.

Stuur ze anders naar mij,
photoshop kan wonderen doen.

PelgrimForever
5 april 2006, 09:44
Dat gebeurt nu al. De fascisten moeten immers nu al monstercoalities vormen om het VB nog te kunnen buitenhouden.

Raar he,
dat je diegenen die de fascisten buiten het bestuur houdt
fascisten noemt.

Je misleiding is zo afgezaagd,
hoog tijd dat je een nieuw afleidingsmaneuvre vindt.

Gebrek aan inspiratie ?

PelgrimForever
5 april 2006, 09:46
En dat die strategie werkt, bewijzen de andere partijen alvast. Maar troost je: blijkbaar duurt dat liedje niet lang. Steeds meer mensen zijn blijkbaar de hypocrisie en het fascisme van de regeringspartijen beu. Dus als de doembeelden over het VB waar blijken te zijn, zullen ook zij hun achterban weer zien vertrekken.

Je verwart de hypocrisie van de meeste politici
met het fascisme van het VuilB.

Maar je bent al langer het noorden kwijt.

Distel
5 april 2006, 11:05
Ik focus mij op het ergste kwaad,
toegegeven :-)

Neen, jij focust je op een voorspeld en door anderen aangekondigd kwaad. Dit terwijl intussen die zaken elders in de praktijk gebracht worden.

Distel
5 april 2006, 11:11
Raar he,
dat je diegenen die de fascisten buiten het bestuur houdt
fascisten noemt.

Ik noem de dingen gewoon bij naam.

Je misleiding is zo afgezaagd,
hoog tijd dat je een nieuw afleidingsmaneuvre vindt.

Ik houd mij niet bezig met misleiding en afleidingsmaneuvres. Dat laat ik voor de (meerderheids)politici die zichzelf graag democratisch noemen, en voor hen die die mensen daarin verdedigen.

Gebrek aan inspiratie ?

Neen, een gebrek aan democratie in dit land.

Distel
5 april 2006, 11:13
Je verwart de hypocrisie van de meeste politici
met het fascisme van het VuilB.

Maar je bent al langer het noorden kwijt.

Jij bent diegene die België een democratie noemt. Gelieve na die verwarring dus niet ook nog eens uw missers te verwarren met mijn berichtjes.

Sneta
5 april 2006, 13:54
Even daar tegenover zetten wat Foreigner vandaag schreef:



Ik zie bij de socialisten geen mensen die
- eer brengen aan de dictator Stalin
- het bestaan van de Siberische strafkampen ontkennen
- de Chinese heropvoedingskampen toejuichen
- De Noord Koreaanse leider prijzen
...

Dus de vergelijking loopt hier wel wat mank.

De mandatarissen van het VB daarentegen hebben wel een bewondering voor het Nazi-model en staken dat vroeger niet onder stoelen of banken. (zoals overvloedig blijkt uit de reportage)

Nu ze op een zucht van machtsdeelname staan, is het natuurlijk wat genant om met die beelden geconfronteerd te worden want dat zou een aantal kiezers misschien toch nog op andere gedachten kunnen brengen.

Bob
5 april 2006, 16:09
Ik zie bij de socialisten geen mensen die
- eer brengen aan de dictator Stalin
- het bestaan van de Siberische strafkampen ontkennen
- de Chinese heropvoedingskampen toejuichen
- De Noord Koreaanse leider prijzen
...



Bij de socialisten een paar, bij de groenen al wat meer en bij de pvda nog meer.
Maar als ge werkelijk uw bijdrage wil leveren tot de bestrijding van het vb, doe het dan door aktie te voeren tegen het cordon, in plaats van met prietpraat. Het resultaat zal trouwens efficienter zijn.

Sneta
5 april 2006, 16:21
Bij de socialisten een paar, bij de groenen al wat meer en bij de pvda nog meer.
Maar als ge werkelijk uw bijdrage wil leveren tot de bestrijding van het vb, doe het dan door aktie te voeren tegen het cordon, in plaats van met prietpraat. Het resultaat zal trouwens efficienter zijn.

Cordon is een mislukking qua strategie om het VB klein te houden, maar het blijft het een feit dat niemand kan verplicht worden om samen te werken met Nazi vereerders en (veroordeelde) racisten.

Je moet in de politiek een hoge mate van flexibiliteit hebben en soms je kunnen neerleggen bij een compromis waarbij je niet heel je programma kan realiseren.
Maar er zijn grenzen aan die flexibiliteit en het Blok bevindt zich aan de andere kant van die grens.
Je mag soepel zijn met je principes, maar je mag ze nooit volledig opzij zetten ompragmatische redenen

PelgrimForever
5 april 2006, 20:43
Neen, jij focust je op een voorspeld en door anderen aangekondigd kwaad. Dit terwijl intussen die zaken elders in de praktijk gebracht worden.

Elders is alvast niet hier en mijn zorg niet.

PelgrimForever
5 april 2006, 20:44
Jij bent diegene die België een democratie noemt. Gelieve na die verwarring dus niet ook nog eens uw missers te verwarren met mijn berichtjes.

Je moet je toch leren een beetje correcter uit te drukken,
de mensen zouden je verkeerd begrijpen.

België voldoet niet aan uw eisen die je aan een democratie stelt,
wat bijlange niet wil zeggen dat het geen democratie is ;-)

PelgrimForever
5 april 2006, 20:45
Cordon is een mislukking qua strategie om het VB klein te houden, maar het blijft het een feit dat niemand kan verplicht worden om samen te werken met Nazi vereerders en (veroordeelde) racisten.

Je moet in de politiek een hoge mate van flexibiliteit hebben en soms je kunnen neerleggen bij een compromis waarbij je niet heel je programma kan realiseren.
Maar er zijn grenzen aan die flexibiliteit en het Blok bevindt zich aan de andere kant van die grens.
Je mag soepel zijn met je principes, maar je mag ze nooit volledig opzij zetten ompragmatische redenen

Het cordon is een pragmatische beslissing gebaseerd op principes die,
ook al was de huidige situatie voorzien,
heel waarschijnlijk niet anders zou genomen zijn.

phoebe
5 april 2006, 21:14
Cordon is een mislukking qua strategie om het VB klein te houden, maar het blijft het een feit dat niemand kan verplicht worden om samen te werken met Nazi vereerders en (veroordeelde) racisten.

En dat terwijl de socialisten die dikke maatjes zijn met Fidel Castro, door het CS verzekerd zijn van de macht...:roll:

Je moet in de politiek een hoge mate van flexibiliteit hebben en soms je kunnen neerleggen bij een compromis waarbij je niet heel je programma kan realiseren.

Belange niet, je moet met elke politieke strekking samenhokken om 1 partij buiten spel te proberen houden, ze zijn net als kleine kinderen die niet graag hun speelgoed delen. En dat is erom vragen.

Maar er zijn grenzen aan die flexibiliteit en het Blok bevindt zich aan de andere kant van die grens.
Je mag soepel zijn met je principes, maar je mag ze nooit volledig opzij zetten ompragmatische redenen

alle partijen die samen gaat hokken om 1 politieke partij buiten te houden, zet zijn allergrootste principe aan de kant, namelijk het principe van de democratie.

Distel
6 april 2006, 07:04
Elders is alvast niet hier en mijn zorg niet.

Het gaat nochthans om de regering van dit land. Fijn om weten dat jij je liever druk maakt over voorspellingen en doemverhaaltjes dan over de dagelijkse praktijk waarin die verhaaltjes ten uitvoer worden gebracht.

Distel
6 april 2006, 07:06
Je moet je toch leren een beetje correcter uit te drukken,
de mensen zouden je verkeerd begrijpen.

België voldoet niet aan uw eisen die je aan een democratie stelt,
wat bijlange niet wil zeggen dat het geen democratie is ;-)

Die eisen komen nochthans overeen met de betekenis van het woord. Het is dus niet omdat de machtshebbers België een democratie noemen, dat dat effectief zo is.

PelgrimForever
7 april 2006, 08:54
Het gaat nochthans om de regering van dit land. Fijn om weten dat jij je liever druk maakt over voorspellingen en doemverhaaltjes dan over de dagelijkse praktijk waarin die verhaaltjes ten uitvoer worden gebracht.

En waarom zou ik me zorgen moeten maken over het beleid
van andere landen ?

PelgrimForever
7 april 2006, 08:54
Die eisen komen nochthans overeen met de betekenis van het woord. Het is dus niet omdat de machtshebbers België een democratie noemen, dat dat effectief zo is.

Uw betekenis van het woord.

Schavuit
8 april 2006, 10:39
Ik zet ze niet online, die foto's zijn zo donker en wazig als iets.


zet ze maar online, ik vind dat niet zo erg

en als ze toch zo donker & wazig zijn dat je er niets van kunt opmaken, waarom zijn ze dan niet vernietigd/verwijderd?