PDA

View Full Version : Een situatie uit het leven gegrepen.


Pat
24 juli 2003, 17:18
Even een situatie in de praktijk, let op: dit is echt gebeurd enkele weken geleden (namen en plaatsen vermeld ik niet uit respect voor de privacy).

Een Moslimah trouwt met een Moslim jongen en na het huwelijk wordt er een groots feest georganiseerd in het parochiezaaltje achter de kerk. Tijdens het feest is het meisje plotsklaps verdwenen: overal werd er gezocht maar het meisje werd niet teruggevonden.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: het huwelijk was een "gemaakt" huwelijk en het meisje moest van haar familieleden trouwen met die Marokkaanse kerel. Tijdens het feest kon het meisje het daar niet meer uithouden en vluchtte ze naar de flat van haar Belgische vriend in 't stad. Ze had reeds geruime tijd een Belgische vriend waarmee ze een 'verboden' relatie had. Haar zuster is heel wat mondiger en heeft het nooit zover laten komen: die had onmiddelijk haar intrek genomen bij een Belgische vriend.

Laat jullie gedachten de vrije loop.

Calle
25 juli 2003, 08:50
Mag je hier nog wel iets over zeggen ?

Anyway, good for her.

Pat
25 juli 2003, 18:46
Ze mag gezien worden en ze is stijlvol gekleed ;)

TomB
25 juli 2003, 22:50
Kunt ge u voorstellen wat een afgang voor die kerel die dacht dat hij de mooiste dag van zijn leven aan het vieren was? ;)

Elle
26 juli 2003, 08:40
Ik wil niet in haar schoenen staan. Gevolgen moeten verchrikkelijk zijn. Als ze al in staat zijn om u tegen uw wil in te doen huwen. God weet waar ze dan nog toe in staat zijn. Ik hoop voor haar dat haar familie haar Belgische vriend niet weet wonen :? en dat ze financieel niet in the troubles komt.

Elle
26 juli 2003, 08:41
Kunt ge u voorstellen wat een afgang voor die kerel die dacht dat hij de mooiste dag van zijn leven aan het vieren was? ;)
Who cares?! Komt ervan als ge trouwt met een meiske dat niet van u moet weten..... :roll:

14 W
26 juli 2003, 09:33
Ik wil niet meer scheef bekeken worden door sommigen als ik zeg dat sommige culturen of culturele fenomenen achterlijk zijn... Het is toch zo?

Darwin
26 juli 2003, 11:54
En heeft die kerel nu de Belgische nationaliteit gekregen?

Nom@d
26 juli 2003, 13:52
En heeft die kerel nu de Belgische nationaliteit gekregen?

als hij het niet krijgt zullen anderen het wel in zijn plaats krijgen dus....

Pat
26 juli 2003, 16:08
Het is recent gebeurt, allicht zal die zaak in de toekomst nog een juridisch staartje krijgen.

Pat
26 juli 2003, 16:08
Het is recent gebeurt, allicht zal die zaak in de toekomst nog een juridisch staartje krijgen.

filosoof
26 juli 2003, 16:28
Ik wil niet meer scheef bekeken worden door sommigen als ik zeg dat sommige culturen of culturele fenomenen achterlijk zijn... Het is toch zo?

De achterlijke culturen zijn niet altijd degene die jij ervoor aanziet: d�*t is jouw probleem!

filosoof
26 juli 2003, 16:28
Ik wil niet meer scheef bekeken worden door sommigen als ik zeg dat sommige culturen of culturele fenomenen achterlijk zijn... Het is toch zo?

De achterlijke culturen zijn niet altijd degene die jij ervoor aanziet: d�*t is jouw probleem!

Moby
26 juli 2003, 16:47
Even een situatie in de praktijk, let op: dit is echt gebeurd enkele weken geleden (namen en plaatsen vermeld ik niet uit respect voor de privacy).

Een Moslimah trouwt met een Moslim jongen en na het huwelijk wordt er een groots feest georganiseerd in het parochiezaaltje achter de kerk. Tijdens het feest is het meisje plotsklaps verdwenen: overal werd er gezocht maar het meisje werd niet teruggevonden.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: het huwelijk was een "gemaakt" huwelijk en het meisje moest van haar familieleden trouwen met die Marokkaanse kerel. Tijdens het feest kon het meisje het daar niet meer uithouden en vluchtte ze naar de flat van haar Belgische vriend in 't stad. Ze had reeds geruime tijd een Belgische vriend waarmee ze een 'verboden' relatie had. Haar zuster is heel wat mondiger en heeft het nooit zover laten komen: die had onmiddelijk haar intrek genomen bij een Belgische vriend.

Laat jullie gedachten de vrije loop.

In deze wereld gebeurt er vanalles...maar zou je niet beter een bronvermelding onderaan je tekst plaatsen? Dit is belangrijk omdat je er speciaal een nieuwe topic voor opent, en een verhaal zónder bronvermelding is :?

Moby
26 juli 2003, 16:47
Even een situatie in de praktijk, let op: dit is echt gebeurd enkele weken geleden (namen en plaatsen vermeld ik niet uit respect voor de privacy).

Een Moslimah trouwt met een Moslim jongen en na het huwelijk wordt er een groots feest georganiseerd in het parochiezaaltje achter de kerk. Tijdens het feest is het meisje plotsklaps verdwenen: overal werd er gezocht maar het meisje werd niet teruggevonden.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: het huwelijk was een "gemaakt" huwelijk en het meisje moest van haar familieleden trouwen met die Marokkaanse kerel. Tijdens het feest kon het meisje het daar niet meer uithouden en vluchtte ze naar de flat van haar Belgische vriend in 't stad. Ze had reeds geruime tijd een Belgische vriend waarmee ze een 'verboden' relatie had. Haar zuster is heel wat mondiger en heeft het nooit zover laten komen: die had onmiddelijk haar intrek genomen bij een Belgische vriend.

Laat jullie gedachten de vrije loop.

In deze wereld gebeurt er vanalles...maar zou je niet beter een bronvermelding onderaan je tekst plaatsen? Dit is belangrijk omdat je er speciaal een nieuwe topic voor opent, en een verhaal zónder bronvermelding is :?

14 W
26 juli 2003, 16:56
De achterlijke culturen zijn niet altijd degene die jij ervoor aanziet: d�*t is jouw probleem

Ik mag een cultuur toch achterlijk vinden? net zoals sommigen het Amerikaans wapenbezit achterlijk vinden. Of de doodstraf in de VS. Voor mij hoort dat ook bij cultuur. Maar als het een westers land is mag kritiek natuurlijk.
Zeg me dan eens welke culturen jij achterlijk vindt filosoof?

14 W
26 juli 2003, 16:56
De achterlijke culturen zijn niet altijd degene die jij ervoor aanziet: d�*t is jouw probleem

Ik mag een cultuur toch achterlijk vinden? net zoals sommigen het Amerikaans wapenbezit achterlijk vinden. Of de doodstraf in de VS. Voor mij hoort dat ook bij cultuur. Maar als het een westers land is mag kritiek natuurlijk.
Zeg me dan eens welke culturen jij achterlijk vindt filosoof?

Pat
26 juli 2003, 16:58
Even een situatie in de praktijk, let op: dit is echt gebeurd enkele weken geleden (namen en plaatsen vermeld ik niet uit respect voor de privacy).

Een Moslimah trouwt met een Moslim jongen en na het huwelijk wordt er een groots feest georganiseerd in het parochiezaaltje achter de kerk. Tijdens het feest is het meisje plotsklaps verdwenen: overal werd er gezocht maar het meisje werd niet teruggevonden.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: het huwelijk was een "gemaakt" huwelijk en het meisje moest van haar familieleden trouwen met die Marokkaanse kerel. Tijdens het feest kon het meisje het daar niet meer uithouden en vluchtte ze naar de flat van haar Belgische vriend in 't stad. Ze had reeds geruime tijd een Belgische vriend waarmee ze een 'verboden' relatie had. Haar zuster is heel wat mondiger en heeft het nooit zover laten komen: die had onmiddelijk haar intrek genomen bij een Belgische vriend.

Laat jullie gedachten de vrije loop.

In deze wereld gebeurt er vanalles...maar zou je niet beter een bronvermelding onderaan je tekst plaatsen? Dit is belangrijk omdat je er speciaal een nieuwe topic voor opent, en een verhaal zónder bronvermelding is :?

Beste Moby, ik heb het verhaal rechtstreeks & uit eerste hand. Het is dus nergens gepubliceerd of geschreven. Als u dus een bronvermelding wil, dan moet ik u eenvoudigweg de namen van de betrokkenen geven en dat doe ik niet: er is ook zoiets als privacy. Dus vrees ik dat u me moet nemen op mijn woord.

Pat
26 juli 2003, 16:58
Even een situatie in de praktijk, let op: dit is echt gebeurd enkele weken geleden (namen en plaatsen vermeld ik niet uit respect voor de privacy).

Een Moslimah trouwt met een Moslim jongen en na het huwelijk wordt er een groots feest georganiseerd in het parochiezaaltje achter de kerk. Tijdens het feest is het meisje plotsklaps verdwenen: overal werd er gezocht maar het meisje werd niet teruggevonden.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: het huwelijk was een "gemaakt" huwelijk en het meisje moest van haar familieleden trouwen met die Marokkaanse kerel. Tijdens het feest kon het meisje het daar niet meer uithouden en vluchtte ze naar de flat van haar Belgische vriend in 't stad. Ze had reeds geruime tijd een Belgische vriend waarmee ze een 'verboden' relatie had. Haar zuster is heel wat mondiger en heeft het nooit zover laten komen: die had onmiddelijk haar intrek genomen bij een Belgische vriend.

Laat jullie gedachten de vrije loop.

In deze wereld gebeurt er vanalles...maar zou je niet beter een bronvermelding onderaan je tekst plaatsen? Dit is belangrijk omdat je er speciaal een nieuwe topic voor opent, en een verhaal zónder bronvermelding is :?

Beste Moby, ik heb het verhaal rechtstreeks & uit eerste hand. Het is dus nergens gepubliceerd of geschreven. Als u dus een bronvermelding wil, dan moet ik u eenvoudigweg de namen van de betrokkenen geven en dat doe ik niet: er is ook zoiets als privacy. Dus vrees ik dat u me moet nemen op mijn woord.

Elle
26 juli 2003, 17:12
Pat, ik geloof u voor 100%!

Elle
26 juli 2003, 17:12
Pat, ik geloof u voor 100%!

Moby
26 juli 2003, 17:44
...Als u dus een bronvermelding wil, dan moet ik u eenvoudigweg de namen van de betrokkenen geven en dat doe ik niet...

Pat en Elle :? :lol:

Als ik een verhaal zou posten zónder bronvermelding en dit als nieuwe topic, dan ga je er ook je bedenkingen bij hebben. "Ik heb gehoord..."..."Ze hebben me verteld..."...Als alle berichten daarop zouden berusten, dan heeft dit forum geen enkele waarde.

Moby
26 juli 2003, 17:44
...Als u dus een bronvermelding wil, dan moet ik u eenvoudigweg de namen van de betrokkenen geven en dat doe ik niet...

Pat en Elle :? :lol:

Als ik een verhaal zou posten zónder bronvermelding en dit als nieuwe topic, dan ga je er ook je bedenkingen bij hebben. "Ik heb gehoord..."..."Ze hebben me verteld..."...Als alle berichten daarop zouden berusten, dan heeft dit forum geen enkele waarde.

Pat
26 juli 2003, 18:24
Moby, in tegenstelling tot Elle en enkele andere forumleden kent u mij niet dus staat het u vrij om me al dan niet op mijn woord te nemen. Hoe kan ik in s'hemelsnaam een geschreven bron vermelden indien de bron gewoon het meisje zelf is? Ook heb ik de reactie gezien van haar familieleden en die waren niet erg tevreden.

Indien u vindt dat mijn persoonlijke ervaring een afbreuk doet aan dit forum dan is dat uw goed recht mijn beste. :) Dan behoud ik mij het recht te denken dat u, al datgene wat niet in uw kraam past, opzettelijk in twijfel trekt.

Pat
26 juli 2003, 18:24
Moby, in tegenstelling tot Elle en enkele andere forumleden kent u mij niet dus staat het u vrij om me al dan niet op mijn woord te nemen. Hoe kan ik in s'hemelsnaam een geschreven bron vermelden indien de bron gewoon het meisje zelf is? Ook heb ik de reactie gezien van haar familieleden en die waren niet erg tevreden.

Indien u vindt dat mijn persoonlijke ervaring een afbreuk doet aan dit forum dan is dat uw goed recht mijn beste. :) Dan behoud ik mij het recht te denken dat u, al datgene wat niet in uw kraam past, opzettelijk in twijfel trekt.

Georg
27 juli 2003, 08:06
De achterlijke culturen zijn niet altijd degene die jij ervoor aanziet: d�*t is jouw probleem

Ik mag een cultuur toch achterlijk vinden? net zoals sommigen het Amerikaans wapenbezit achterlijk vinden. Of de doodstraf in de VS. Voor mij hoort dat ook bij cultuur. Maar als het een westers land is mag kritiek natuurlijk.
Zeg me dan eens welke culturen jij achterlijk vindt filosoof?
Doodstraf CULTUUR?????????????? de doodstraf is een straf na misdaad, geen theatervoorstelling hoor :roll: Trouwens, van welke cultuur komt die dan? De Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse, Islamitische, Joodse, Oosterse,...

Weet je, ik had bijna geloofd dat je tot genuanceerd denken in staat was toen je schreef dat "culturele ELEMENTEN" achterlijk kunnen zijn. Inderdaad. Culturele elementen die ik achterlijk vindt :
- gearrangeerde huwelijken
- onaanraakbaren in het Indische kastensysteem
- drinken van levende vissen
- de pathetische vertoning elk jaar op de IJzerbedevaart
- Lourdes
- engels hooliganisme
- vrouwenbesnijdenis
- slavernij
- vreetwedstrijden
- Fast food
- (de doodstraf) :wink:
...

Hoor je mij nu zeggen dat de Vlaamse cultuur achterlijk is, de Engelse, de Katholieke, de Sudanese, de Amerikaanse of de Indische? Neen toch. En toch heb ik in elk van die culturen een element gevonden dat ik achterlijk vind. En weet je wat, in elk land wonen een hoop mensen die dat aspect van hun cultuur evengoed achterlijk vinden. Wat niks zegt over de andere aspecten...

met vriendelijke groeten

Georg
27 juli 2003, 08:08
...Als u dus een bronvermelding wil, dan moet ik u eenvoudigweg de namen van de betrokkenen geven en dat doe ik niet...

Pat en Elle :? :lol:

Als ik een verhaal zou posten zónder bronvermelding en dit als nieuwe topic, dan ga je er ook je bedenkingen bij hebben. "Ik heb gehoord..."..."Ze hebben me verteld..."...Als alle berichten daarop zouden berusten, dan heeft dit forum geen enkele waarde.
Stop met het nieuws te kijken dan. Het theekransje van de parochiekring is nog objectiever :D

Georg
27 juli 2003, 08:16
Hoe kan ik in s'hemelsnaam een geschreven bron vermelden indien de bron gewoon het meisje zelf is? Ook heb ik de reactie gezien van haar familieleden en die waren niet erg tevreden.
Als je dat meisje nog eens tegenkomt, wens ze veel sterkte. Kiezen voor de niet evidente keuze is altijd moeilijk, en ik weet hoe hard de familiehamer kan nederdalen...

En als je de bruidegom nog eens tegenkomt, mijn condoleances. De jongen kan er ook niet aan doen in het verkeerde systeem geboren te zijn. Ik hoop dat hij iets heeft geleerd over wat liefde is : Sterk, vooral ongelofelijk sterk...

Nu we toch de gedachten de vrije loop aan het laten zijn :

Hoe zou zo'n kerel zich voelen? Verraden, razend, teleurgesteld, opgelucht....? In hoeverre heeft hij zelf gekozen voor het huwelijk? Zou hij zelf al liefde gevoeld hebben voor een ander?

Nom@d
27 juli 2003, 16:10
wat is liefde eigenlijk?
kennen wij meer liefde dan die mensen dan?
waarom zijn al mijn vrienden al getrouwd en gescheiden en daarna nog eens?
is ons systeem dan echt zo veel beter?

ik weet het niet hoor.

Pat
27 juli 2003, 17:27
wat is liefde eigenlijk?
kennen wij meer liefde dan die mensen dan?
waarom zijn al mijn vrienden al getrouwd en gescheiden en daarna nog eens?
is ons systeem dan echt zo veel beter?

ik weet het niet hoor. Bij gearrangeerde huwelijken komt liefde zeker niet op de eerste plaats. En dat scheiden is trouwens ook een Oosterse traditie hoor: de man kan onvoorwaardelijk scheiden maar de vrouw kan dit niet. Dus zijn schijnhuwelijken (enkele maanden trouwen en dan scheiden om de nationaliteit te verkrijgen) perfect verenigbaar met die cultuur.

De situatie Marokkaans meisje en Belgische jongen doet me trouwens denken aan de film Kassablanka. Ik heb trouwens enkele interviews gelezen van Guy Lee Thys (de maker van Kassablanka) en ik deel zijn visie voor de volle 100% :)

Georg
28 juli 2003, 09:55
Bij gearrangeerde huwelijken komt liefde zeker niet op de eerste plaats. En dat scheiden is trouwens ook een Oosterse traditie hoor: de man kan onvoorwaardelijk scheiden maar de vrouw kan dit niet. Dus zijn schijnhuwelijken (enkele maanden trouwen en dan scheiden om de nationaliteit te verkrijgen) perfect verenigbaar met die cultuur.

De situatie Marokkaans meisje en Belgische jongen doet me trouwens denken aan de film Kassablanka. Ik heb trouwens enkele interviews gelezen van Guy Lee Thys (de maker van Kassablanka) en ik deel zijn visie voor de volle 100% :)
En die is? (ik ben met zijn visie niet bekend.)

Alvader
28 juli 2003, 12:14
wat is liefde eigenlijk?
kennen wij meer liefde dan die mensen dan?
waarom zijn al mijn vrienden al getrouwd en gescheiden en daarna nog eens?
is ons systeem dan echt zo veel beter?

ik weet het niet hoor. Bij gearrangeerde huwelijken komt liefde zeker niet op de eerste plaats. En dat scheiden is trouwens ook een Oosterse traditie hoor: de man kan onvoorwaardelijk scheiden maar de vrouw kan dit niet. Dus zijn schijnhuwelijken (enkele maanden trouwen en dan scheiden om de nationaliteit te verkrijgen) perfect verenigbaar met die cultuur.

De situatie Marokkaans meisje en Belgische jongen doet me trouwens denken aan de film Kassablanka. Ik heb trouwens enkele interviews gelezen van Guy Lee Thys (de maker van Kassablanka) en ik deel zijn visie voor de volle 100% :)

Waarom zou je trouwens als man scheiden indien je in die bepaalde cultuur toch het hoofd bent van de vrouw en je je veel meer kan permitteren !?

circe
28 juli 2003, 12:51
Waarom zou je trouwens als man scheiden indien je in die bepaalde cultuur toch het hoofd bent van de vrouw en je je veel meer kan permitteren !?

Als je je maar één vrouw kan permitteren en je wil ze vervangen voor een jonger model bijvoorbeeld?
Het enige wat je moet doen is driemaal zeggen (met een getuige) dat je wil scheiden, en floeps ze kan haar koffers pakken, meer is er niet aan.
(Sorry, nee, je mag ze dan eerst nog drie maanden opsluiten om te zien of ze niet toevallig zwanger is, anders moet ze die kleine ook nog achterlaten).

En moest ze teveel tegenpruttelen dat mag je haar bruidsschat ook nog opeisen, die moet ze dan ook teruggeven.
(Praktisch: die kan je dan gewoon gebruiken als aankoopsom voor je volgende bruid )

Pat
28 juli 2003, 15:16
Bij gearrangeerde huwelijken komt liefde zeker niet op de eerste plaats. En dat scheiden is trouwens ook een Oosterse traditie hoor: de man kan onvoorwaardelijk scheiden maar de vrouw kan dit niet. Dus zijn schijnhuwelijken (enkele maanden trouwen en dan scheiden om de nationaliteit te verkrijgen) perfect verenigbaar met die cultuur.

De situatie Marokkaans meisje en Belgische jongen doet me trouwens denken aan de film Kassablanka. Ik heb trouwens enkele interviews gelezen van Guy Lee Thys (de maker van Kassablanka) en ik deel zijn visie voor de volle 100% :)
En die is? (ik ben met zijn visie niet bekend.)

Dit is nog een oud berichtje van mij op een ander forum:

Filmtip: Kassablanka

Net nog het interview gelezen in Humo (12 november) van Guy Lee Thys, de schrijver van Kassablanka. De film ziet er veelbelovend dus hoop ik van ganser harte dat het een kaskraker wordt ( tenzij de AEL de film boycot natuurlijk J ).De film provoceert voortdurend en maakt bijna letterlijk brandhout van alle taboe die rond de relatie allochtoon/autochtoon hangen, echt iets naar mijn hart dus.

Het verhaal gaat dus over een Vlaams blok gezin dat net naast een Conservatieve migranten familie woont, het eerste taboe wordt hierbij aangehaald: De film laat, nog steeds volgens Guy L.T., zien dat beide gezinnen veel meer gemeenschappelijk hebben dan eerst gedacht. Beide gezinnen zijn namelijk tegen vrijheid, tolerantie en democratie en voor orde, tucht en discipline. De zoon van het Vlaams Blok gezin wordt dan verliefd op het Marokkaans meisje van de buur (nog zo’n taboe) en samen vormen ze een koppel. Het meisje in de film draagt een hoofddoek en met rede want: ze wil thuis geen ambras krijgen en ze wil ook door andere Marokkanen met rust gelaten worden. Ook het thema rond migranten en Homoseksualiteit wordt naar voor geschoven: “in de film komt een Marokkaanse jongen s’nachts niet thuis omdat hij zogezegd moet gaan werken, in werkelijkheid blijkt dat hij samenwoont met een theaternicht”

De film bevat een veelheid aan boodschappen: Guy L.T.: “verstandige meisjes van moslimafkomst zouden relaties moeten aangaan met niet-moslimmannen en kinderen met hen moeten krijgen. En vice versa. Dat is integratie. Afgelopen met die Apartheid” Of ook nog deze boodschap: Guy L.T.: “tegen fundamentalistische christenen mag ik zeggen wat ik wil, maat bij fanatieke moslims moet ik dat niet wagen” Een pleidooi tegen alle vormen van religieus fundamentalisme dus.

Ten slotte wil ik nog vermelden dat aan deze film een veelheid van gematigde autochtonen meewerkten, mensen die stuk voor stuk de boodschap onderschrijven: voor democratie en integratie, tegen apartheid en intolerantie: er is dus hoop voor de toekomst.

Alvader
28 juli 2003, 22:23
Waarom zou je trouwens als man scheiden indien je in die bepaalde cultuur toch het hoofd bent van de vrouw en je je veel meer kan permitteren !?

Als je je maar één vrouw kan permitteren en je wil ze vervangen voor een jonger model bijvoorbeeld?
Het enige wat je moet doen is driemaal zeggen (met een getuige) dat je wil scheiden, en floeps ze kan haar koffers pakken, meer is er niet aan.
(Sorry, nee, je mag ze dan eerst nog drie maanden opsluiten om te zien of ze niet toevallig zwanger is, anders moet ze die kleine ook nog achterlaten).

En moest ze teveel tegenpruttelen dat mag je haar bruidsschat ook nog opeisen, die moet ze dan ook teruggeven.
(Praktisch: die kan je dan gewoon gebruiken als aankoopsom voor je volgende bruid )

Voor dat jong ding ga je als man dan toch gewoon vreemd !

circe
28 juli 2003, 23:09
Waarom zou je trouwens als man scheiden indien je in die bepaalde cultuur toch het hoofd bent van de vrouw en je je veel meer kan permitteren !?

Als je je maar één vrouw kan permitteren en je wil ze vervangen voor een jonger model bijvoorbeeld?
Het enige wat je moet doen is driemaal zeggen (met een getuige) dat je wil scheiden, en floeps ze kan haar koffers pakken, meer is er niet aan.
(Sorry, nee, je mag ze dan eerst nog drie maanden opsluiten om te zien of ze niet toevallig zwanger is, anders moet ze die kleine ook nog achterlaten).

En moest ze teveel tegenpruttelen dat mag je haar bruidsschat ook nog opeisen, die moet ze dan ook teruggeven.
(Praktisch: die kan je dan gewoon gebruiken als aankoopsom voor je volgende bruid )

Voor dat jong ding ga je als man dan toch gewoon vreemd !

tssstssstsss, je hebt het niet begrepen! daarom dat ze die jonge dingen zo goed thuis vasthouden natuurlijk! die kunnen niet "vreemd" gaan, als ze niet bloed op de huwelijksnacht moeten anders haar ouders het feest betalen. Nu mag jij dat betalen natuurlijk.... maar ge krijgt er gegarandeerd een kuisvrouw, kokkin, keukenmeid, kinderoppas voor het leven bij en het kost je gewoon kost en inwoon!

Georg
29 juli 2003, 09:03
tssstssstsss, je hebt het niet begrepen! daarom dat ze die jonge dingen zo goed thuis vasthouden natuurlijk! die kunnen niet "vreemd" gaan, als ze niet bloed op de huwelijksnacht moeten anders haar ouders het feest betalen. Nu mag jij dat betalen natuurlijk.... maar ge krijgt er gegarandeerd een kuisvrouw, kokkin, keukenmeid, kinderoppas voor het leven bij en het kost je gewoon kost en inwoon!
Alvader, waar wacht je nog op? Moslim is the way !! :D

Opa Pipo
31 juli 2003, 12:26
ik vind dit wel een interessant gegeven
blijkt hoe weinig beide culturen van elkaar weten en kennen (met mijzelf op kop :oops: )
ligt daar niet de kern van het probleem maar ook van de oplossing?
die film en het ware verhaal geven ook aan hoe het leven van mensen erdoor totaal overhoop gehaald wordt, maar tonen ook dat er wel degelijk iets aan gedaan kan worden en ook wordt.