PDA

View Full Version : Naar een nieuw streefdoel voor de 21ste eeuw


Guderian
6 september 2002, 17:31
Deze tijd brengt nieuwe politieke uitdagingen met zich mee. De oude links-rechtskloof is niet meer aangepast aan de huidige problematiek. Het marxisme is definitief verwezen naar de donkerste kelders van de geschiedenis. Alleen de liberale ideologie uit de moderniteit houdt het -voorlopig- nog uit. Dat is ook de reden waarom er geen fundamentele debatten meer gevoerd worden, waarom partijprogramma's naar elkaar toegroeien, waarom politiek enkel nog neerkomt op het "beheren" van het systeem, gebaseerd op het verzekeren van een permanente economische groei, waarom er een politieke correctheid en een Gedachten Politie ontstaat,...

Dat er aan dit systeem een einde komt is een feit. Dat dit in de 21ste eeuw zal gebeuren is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. (Grondstoffen zijn de basis van dit systeem en zoals iedereen weet zijn deze eindig.)

Wat dient er mijns inziens voor de toekomst te gebeuren:
1. Het zich afkeren van de "commercie-maatschappij" en het bourgeois-isme
2. Het zich afkeren van staatsnationalisme, marxisme, liberalisme.
3. Het egalitarisme verwerpen in alle facetten.
4. Opkomen voor de etnische en culturele verworteling, in het bijzonder in Europa.

vryko
8 september 2002, 08:03
te dom om op te reageren

Supe®Staaf
8 september 2002, 08:53
te dom om op te reageren
Allerminst, Vryko.
Guderian predikt een gevaarlijke ideologie, die intellectueel sterk onderbouwd is.
Nieuw rechts probeert zijn ideeën ingang te doen vinden, langs culturele banen, en slaagt er vaak in om ze zelfs door linksen te laten overnemen in b.v. hun standpunten over (anti/anders)globalisatie.
(Zoek zelf maar waar Guddi :P )
Het is aan andersdenkenden om te wijzen op de betekenisverschuivingen, woordverdraaiïngen en sofismen die gehanteerd worden, om hun in oorsprong fascistische gedachtengoed op te solferen aan de goegemeente.
Tip: lees maar eens de artikelen en samenvattingen die Jonas de Muynck eraan wijdde.

vryko
8 september 2002, 09:52
maar den gud zijn tekstje is intellectueel zo goed als niet onderbouwd en is zodanig absurdt dat ik niet anders kan doen dan eens goed lachen

Supe®Staaf
8 september 2002, 09:58
maar den gud zijn tekstje is intellectueel zo goed als niet onderbouwd en is zodanig absurdt dat ik niet anders kan doen dan eens goed lachen
Ik ben akkoord met u, vryko, maar het blijft niet bij dergelijke simplistische slogantaal.
Het is juist dit onbeargumenteerd gewauwel dat er bij velen als redelijk klinkende zoetekoek ingaat. Een beetje zoals het gebral van een De Clerck jonge tsjeven over de streep trekt. Daar zijn er ook al een paar exponenten hiervan actief op dit forum. :roll:
Daarnaast is er ook nog een ander offensief uit die hoek gaande om verderdenkenden te proberen hersenspoelen.

Het is niet omdat je niet paranoide bent, dat je niet achtervogd wordt. :wink:

vryko
8 september 2002, 10:06
jammergenoeg moet ik u gelijk geven