PDA

View Full Version : Moet Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael ontslag nemen?


duveltje382
20 april 2006, 15:06
Gewoon de vraag die ik me stel na de MP3 moord? Wie draagt hier politieke verantwoordelijkheid? Wie staat in voor onze veiligheid?

Bhairav
20 april 2006, 15:08
:lol::lol::lol::lol:

duveltje382
20 april 2006, 15:10
:lol::lol::lol::lol: Waarom lach je?

Knuppel
20 april 2006, 15:12
Gewoon de vraag die ik me stel na de MP3 moord? Wie draagt hier politieke verantwoordelijkheid? Wie staat in voor onze veiligheid?

Zet Lorette Onkelinkx als kers op de taart en ik zeg, ja.

Niet dat veel zal uithalen. Juist door haar zullen ze allebei blijven zitten waar ze zitten.

Bhairav
20 april 2006, 15:14
Waarom lach je?
Ik vind uiteraard dat ministers geen onslag genoeg kunnen nemen, daar niet van...
Maar dat zou zo belachelijk zijn, het is een accident dat altijd en overal kan gebeuren. En waar die minister geen reet mee te zien heeft...

Knuppel
20 april 2006, 15:14
Waarom lach je?

Tja....
Zelfs het vierde wereldsyndicaat dat probeert munt te slaan uit deze triestige affaire...

Knuppel
20 april 2006, 15:16
Ik vind uiteraard dat ministers geen onslag genoeg kunnen nemen, daar niet van...
Maar dat zou zo belachelijk zijn, het is een accident dat altijd en overal kan gebeuren. En waar die minister geen reet mee te zien heeft...

Dat zegt de minister zelf ook over de zaak Erdal...

Bhairav
20 april 2006, 15:20
Tjah... Maar hij bewaakte die toch zelf niet? :?

duveltje382
20 april 2006, 15:21
Tja....
Zelfs het vierde wereldsyndicaat dat probeert munt te slaan uit deze triestige affaire... WAT EEN ONZIN,WE KOMEN NOG EENS NIET OP BIJ DE GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN,Boeg????? Ik vraag enkel wie hier verantwoordelijk voor is politiek gezien hé. Super zwak antwoord Knuppel,is dat al wat je hebt?

Supe®Staaf
20 april 2006, 15:22
Tjah... Maar hij bewaakte die toch zelf niet? :?Vandelanotte en Declerck bewaakten Dutroux ook niet zelf.

Knuppel
20 april 2006, 15:26
WAT EEN ONZIN,WE KOMEN NOG EENS NIET OP BIJ DE GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN,Boeg????? Ik vraag enkel wie hier verantwoordelijk voor is politiek gezien hé. Super zwak antwoord Knuppel,is dat al wat je hebt?

Sorry hoor, Duveltje.
Ik probeerde me alleen even voor te stellen wat Bhairav dacht.8)

duveltje382
20 april 2006, 15:33
Sorry hoor, Duveltje.
Ik probeerde me alleen even voor te stellen wat Bhairav dacht.8) Kan zijn,maar wie draagt hier politieke verantwoordelijkheid? Of heeft verantwoordelijkheid geen zin meer? We zetten 20 mensen aan het hoofd van iets,maar ze doen maar!!!!!! En dan verschieten jullie als er mensen moorden plegen voor een mp3speler hé Graag eerlijk en normaal antwoord

Bhairav
20 april 2006, 15:37
Nogmaals: die MP3-moord heeft ermee niks te zien. Is maar massahysterie.

duveltje382
20 april 2006, 15:42
Nogmaals: die MP3-moord heeft ermee niks te zien. Is maar massahysterie. Iemand draagt altijd de verantwoordelijkheid

Dave Brocatus
20 april 2006, 15:45
Kan zijn,maar wie draagt hier politieke verantwoordelijkheid? Of heeft verantwoordelijkheid geen zin meer? We zetten 20 mensen aan het hoofd van iets,maar ze doen maar!!!!!! En dan verschieten jullie als er mensen moorden plegen voor een mp3speler hé Graag eerlijk en normaal antwoord

Een Minister van Binnenlandse Zaken ontslag laten nemen telkens er een gruwelijk misdrijf gebeurt, heeft geen zin. Het zou volgens mij in de eerste plaats zorgen voor een gebrek aan continuïteit inzake het binnenlands beleid.

Nu vind ik wel dat Patrick Dewael ontslag moet nemen als minister, maar dan omwille van de zaak Erdal en niet omwille van deze moord.

Dave Brocatus
20 april 2006, 15:48
Iemand draagt altijd de verantwoordelijkheid

In het geval van deze roofmoord is dat diegene die die jongeman heeft doodgestoken. En dat is niet Patrick Dewael

duveltje382
20 april 2006, 15:53
Een Minister van Binnenlandse Zaken ontslag laten nemen telkens er een gruwelijk misdrijf gebeurt, heeft geen zin. Het zou volgens mij in de eerste plaats zorgen voor een gebrek aan continuïteit inzake het binnenlands beleid.

Nu vind ik wel dat Patrick Dewael ontslag moet nemen als minister, maar dan omwille van de zaak Erdal en niet omwille van deze moord. Gruwel,de ene moord is al belangrijker dan de andere hé,het gaat hier wel degelijk om mensen Bij mij moet je met zo een onzin niet af komen hoor,en lach mij maar uit!!!! Minister van BINNELANDSE ZAKEN!!!!!

Dave Brocatus
20 april 2006, 16:15
Gruwel,de ene moord is al belangrijker dan de andere hé,het gaat hier wel degelijk om mensen Bij mij moet je met zo een onzin niet af komen hoor,en lach mij maar uit!!!! Minister van BINNELANDSE ZAKEN!!!!!
Waarom is de ene moord belangrijker dan de andere?
Gaat het bij iedere moord niet om mensen?

Supe®Staaf
20 april 2006, 16:17
In het geval van deze roofmoord is dat diegene die die jongeman heeft doodgestoken. En dat is niet Patrick DewaelZo is dat.

PollyCorrect
20 april 2006, 16:18
Nihoul wordt vrijgelaten en kleine misdrijfkens geseponeerd.
Met Laurette gaat alles goed. :evil:

duveltje382
20 april 2006, 16:28
Waarom is de ene moord belangrijker dan de andere?
Gaat het bij iedere moord niet om mensen? Erdal=MP3

Dave Brocatus
20 april 2006, 16:32
Waarom is de ene moord belangrijker dan de andere?
Gaat het bij iedere moord niet om mensen?
Erdal=MP3

Kan u dat wat verduidelijken want ik begrijp niet wat u met uw antwoord wil zeggen.

duveltje382
20 april 2006, 16:50
Waarom is de ene moord belangrijker dan de andere?
Gaat het bij iedere moord niet om mensen? ZEKER OM DE MP3 MOORD!!! Dan gaat het om mensen die niet durven ingrijpen!!!!!

Manuel*
20 april 2006, 18:11
Gewoon de vraag die ik me stel na de MP3 moord? Wie draagt hier politieke verantwoordelijkheid? Wie staat in voor onze veiligheid?
Wat een onzin is me dat nu weer? Wat heeft Dewael daar in vredesnaam mee te maken? Er IS hier geen politieke verantwoordelijkheid. De enige die de verantwoordelijkheid draagt, is de jongen die het mes in het hart van Joe stak.

duveltje382
20 april 2006, 23:24
Wat een onzin is me dat nu weer? Wat heeft Dewael daar in vredesnaam mee te maken? Er IS hier geen politieke verantwoordelijkheid. De enige die de verantwoordelijkheid draagt, is de jongen die het mes in het hart van Joe stak. Ik zeg niet dat de minister dat mes planten in het hart van joe,maar iemand draagt hier een politieke verantwoordelijkheid voor onze veiligheid!!!!! Iemand tekende de krijt lijnen politiek uit,iemand moet onze veiligheid kunnen garanderen!! U, kunt dat onzin vinden maar ik vraag politieke verantwoordelijkheid. Dus ik,en ik alleen vraag het ontslag van de minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael ,net zoals in de zaak erdal

duveltje382
20 april 2006, 23:50
Wie heeft er erdal latel lopen (de staatsveiligheid(oner de bevoegdheid van binnenlandse zaken Patrick Dewael Nu joe is afgemaakt door boeven die ze zelf niet eens kennen(en iemand heeft dat laten gebeuren) eisen wij het ontlag van de minister van binnelandse zaken patrick deweal

daiwa
21 april 2006, 00:21
Wat een onzin is me dat nu weer? Wat heeft Dewael daar in vredesnaam mee te maken? Er IS hier geen politieke verantwoordelijkheid. .



Men heeft Dewael wel zeker tien keer verwittigd dat Erdal vluchtgevaarlijk was en hij vertikte het om op te treden, dus is hij wel degelijk en in hoge mate verantwoordelijk dat ze nu is verdwenen.

Dave Brocatus
21 april 2006, 05:42
Ik zeg niet dat de minister dat mes planten in het hart van joe,maar iemand draagt hier een politieke verantwoordelijkheid voor onze veiligheid!!!!! Iemand tekende de krijt lijnen politiek uit,iemand moet onze veiligheid kunnen garanderen!! U, kunt dat onzin vinden maar ik vraag politieke verantwoordelijkheid. Dus ik,en ik alleen vraag het ontslag van de minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael ,net zoals in de zaak erdal
Voor zover ik weet is er geen enkele aanwijzing dat die roofmoord het resultaat is van Patrick Dewaels beleid. Er is voor mij dan ook geen enkele reden dat hij hiervoor ontslag zou moeten nemen. Gaat u bij iedere misdaad het ontslag van de Minister van Binnenlandse Zaken eisen?

Dave Brocatus
21 april 2006, 05:44
Men heeft Dewael wel zeker tien keer verwittigd dat Erdal vluchtgevaarlijk was en hij vertikte het om op te treden, dus is hij wel degelijk en in hoge mate verantwoordelijk dat ze nu is verdwenen.

Manuel* had het over de roofmoord in Brussel-Centraal, niet over de zaak Erdal.

Manuel*
21 april 2006, 07:16
Men heeft Dewael wel zeker tien keer verwittigd dat Erdal vluchtgevaarlijk was en hij vertikte het om op te treden, dus is hij wel degelijk en in hoge mate verantwoordelijk dat ze nu is verdwenen.
Wie heeft het hier over Erdal. Lees de titel van het topic.

baarle
21 april 2006, 07:47
Een Minister van Binnenlandse Zaken ontslag laten nemen telkens er een gruwelijk misdrijf gebeurt, heeft geen zin. Het zou volgens mij in de eerste plaats zorgen voor een gebrek aan continuïteit inzake het binnenlands beleid.

Nu vind ik wel dat Patrick Dewael ontslag moet nemen als minister, maar dan omwille van de zaak Erdal en niet omwille van deze moord.

- veiligheidsdispositief dat gruwelijk gefaald heeft op het moment van de moord.
- 60 politiemannen op de zaak, het land op stelten, en nog steeds geen spoor van de moordenaars
- moordenaars die in volle dag hun ding doen en ondanks reusachtige media-aandacht nog steeds niet gepakt zijn
- belediging van het slachtoffer door de rijkswachters die de dag na de moord aan alle passanten vroegen of Joe soms racistische opmerkingen gemaakt had
- tergend trage reacties van het gerecht onder politieke druk, waardoor de moordenaars de tijd kregen naar het buitenland te vluchten

Lijkt me meer dan voldoende voor ontslag. Als de VLD in oktober nog enkele percenten wil overhouden, kan ze zich maar beter ontdoen van deze onbekwame lastpak.

Dave Brocatus
21 april 2006, 15:43
- veiligheidsdispositief dat gruwelijk gefaald heeft op het moment van de moord.
- 60 politiemannen op de zaak, het land op stelten, en nog steeds geen spoor van de moordenaars
- moordenaars die in volle dag hun ding doen en ondanks reusachtige media-aandacht nog steeds niet gepakt zijn
- belediging van het slachtoffer door de rijkswachters die de dag na de moord aan alle passanten vroegen of Joe soms racistische opmerkingen gemaakt had
- tergend trage reacties van het gerecht onder politieke druk, waardoor de moordenaars de tijd kregen naar het buitenland te vluchten
...
Zijn al deze zaken dan de schuld van minister Dewael?
Heeft minister Dewael die rijkswachters bvb. opdracht gegeven te vragen naar eventuele racistische opmerkingen?

Jazeker
21 april 2006, 15:54
Vandelanotte en Declerck bewaakten Dutroux ook niet zelf.

Ja, die Vandelanotte. Goed dat we daar toch vanaf zijn, he ?

Judge
21 april 2006, 16:40
- veiligheidsdispositief dat gruwelijk gefaald heeft op het moment van de moord.

Hoe vreselijk de moord ook is. Het was een uitzonderlijk geval. Normaal gezien is het Centraal Station om 16u 's middags een veilige plek. Men kan niet op elke vierkante meter van dit land een politieagent zetten of dit in het oog houden met een camera.

- 60 politiemannen op de zaak, het land op stelten, en nog steeds geen spoor van de moordenaars
- moordenaars die in volle dag hun ding doen en ondanks reusachtige media-aandacht nog steeds niet gepakt zijn

Spijtig genoeg het geval ja. Maar is dit de verantwoordelijkheid van de minister?

- belediging van het slachtoffer door de rijkswachters die de dag na de moord aan alle passanten vroegen of Joe soms racistische opmerkingen gemaakt had

Hoe vreselijk de moord ook is. De politie moet als ze een gerechtelijke onderzoek uitvoeren niet vooringenomen zijn. De waarheid moet achterhaald worden. Ongetwijfeld blijken niet alle insinuaties die worden opgewekt door vragen achteraf de waarheid.
En bron?

- tergend trage reacties van het gerecht onder politieke druk, waardoor de moordenaars de tijd kregen naar het buitenland te vluchten

Onder politieke druk? Wat is uw bron? Of is dit uw eigen inschatting. Dergelijke samenzweringstheorieën zijn toch al te belachelijk.

Lijkt me meer dan voldoende voor ontslag. Als de VLD in oktober nog enkele percenten wil overhouden, kan ze zich maar beter ontdoen van deze onbekwame lastpak.

Ik denk niet dat de kiezer op lokaal vlak zich al te veel aantrekt van wat er op nationaal vlak gebeurt.