PDA

View Full Version : Volgens Het Nieuwsblad is de naam Marius en is de jongen een Poolse zigeuner


FISHERMAN
26 april 2006, 06:40
Volgens Het Nieuwsblad is de naam Marius en is de jongen een Poolse zigeuner.
Aangezien er hier gisteren nogal wat complot-theorieën geplaatst werden ivm. een mogelijk "noord-afrikaanse afkomst van de aangehouden Pool"/Islamitische Pool, men zou de naam niet vrijgeven omdat het een Poolse Mohammed zou zijn,en wat weet ik nog allemaal.
Wel het is een poolse zigeuner(er zijn weinig moslim-zigeuners) en zijn naam is Marius(geen islamitische naam).
Trek er voor de rest julli plan mee.

PollyCorrect
26 april 2006, 06:57
En nu maar hopen dat de Poolse en de Zigeunerse gemeenschappen niet "gestigmatiseerd zullen worden" :(

Bhairav
26 april 2006, 06:59
Misschien moeten we er enkele kristalnachtjes op na houden. Of zijn we daar net iets té beschaafd voor?

baarle
26 april 2006, 07:21
Wel het is een poolse zigeuner(er zijn weinig moslim-zigeuners) en zijn naam is Marius(geen islamitische naam).

Degenen die beweerden dat het geen "Pool" was zoals wij dat verstaan (zie "Duitser", "Zweed", "Hongaar" etc.) hadden dus gelijk, hoewel ze hier gisteren de hele dag door het slijk gehaald zijn.

Ook belangrijk: het gaat wel degelijk om mannen met een uiterlijk dat niet overeenstemt met dat van een doorsnee Pool (blank, blond, blauwogig, Slavisch). Het was dus heel normaal dat getuigen, gerecht, media, politici en de rest van België dachten dat het Noord-Afrikanen waren.

baarle
26 april 2006, 07:26
Nog enkele citaten uit het artikel van het Nieuwsblad van vandaag.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G7CRE65D

Gsm verklikt tweede dader

De twee jonge Polen die Joe Van Holsbeeck vermoordden, waren op 12 april al heel de dag op rooftocht. De jonge Pool die de mp3-steler stal nadat zijn kompaan Joe had doodgestoken, heeft dat aan de politie verklaard. De tweede dader verbergt zich in Polen, maar de politie hoopt hem de komende uren al te pakken te krijgen door zijn gsm-gebruik.
Volgens onze bronnen is de opgepakte dader een Poolse zigeunerjongen van 16, 5 jaar die Marius heet, de jongeman die op de camerabeelden een Nike-sweater aan heeft. Ook zijn voortvluchtige kompaan, die Joe Van Holsbeeck de dodelijke messteken toebracht, zou een jonge Poolse zigeuner zijn. Hij zit in allicht in Polen. Zijn gsm werd er al getraceerd en de speurders hopen hem in de komende uren te pakken te krijgen.

Marius bekende volgens onze bronnen maandag dat hij de mp3-speler van Joe meegriste, nadat zijn kompaan Joe met vijf messteken had doodgestoken.

Marius en zijn ouders blijken al sinds 2000 illegaal in ons land te verblijven - moeder en vader zouden in het zwart werken. Als zij hun zoon aangaven, moesten ze allicht ook het land verlaten.

Marius zelf volgde een opleiding garagist in de beroepsscholen in Anderlecht. Volgens zijn leraars was hij een relatief goeie student, maar hij was al vier keer in aanraking gekomen met het gerecht wegens diefstallen én diefstal met geweld.

Op bezoek in de paasvakantie

De voortvluchtige dader zou bij het begin van de vakantie vanuit Polen op bezoek zijn gekomen bij Marius. Hij verbleef elders in de stad. Meteen na de feiten zou hij terug naar Polen gevlucht zijn, terwijl Marius na de paasvakantie gewoon naar school ging. Daar werd hij maandag om 16.30 uur door de politie opgepakt.

In gesloten instelling

Marius is gisteren door de jeugdrechter geplaatst in de gesloten instelling van Kasteelbrakel. Daar blijft hij zeker al 75 dagen zitten. Tegen die tijd moet hij een medisch en psychologisch onderzoek ondergaan hebben. Dan beslist de rechter wat verder met hem gebeurt. De jeugdrechter zal pas na de arrestatie van de tweede dader beslissen of de twee als volwassenen worden berecht. Want om die beslissing te kunnen nemen, moet de exacte rol die de twee in de zaak speelden, eerst vaststaan.

ericferemans
26 april 2006, 07:37
Degenen die beweerden dat het geen "Pool" was zoals wij dat verstaan (zie "Duitser", "Zweed", "Hongaar" etc.) hadden dus gelijk, hoewel ze hier gisteren de hele dag door het slijk gehaald zijn.

Ook belangrijk: het gaat wel degelijk om mannen met een uiterlijk dat niet overeenstemt met dat van een doorsnee Pool (blank, blond, blauwogig, Slavisch). Het was dus heel normaal dat getuigen, gerecht, media, politici en de rest van België dachten dat het Noord-Afrikanen waren.

En nu beseffen we pas dat Dewinter vast een Pool is!
Een Noordpool natuurlijk!

bob.
26 april 2006, 07:37
Volgens Het Nieuwsblad is de naam Marius en is de jongen een Poolse zigeuner.
Aangezien er hier gisteren nogal wat complot-theorieën geplaatst werden ivm. een mogelijk "noord-afrikaanse afkomst van de aangehouden Pool"/Islamitische Pool, men zou de naam niet vrijgeven omdat het een Poolse Mohammed zou zijn,en wat weet ik nog allemaal.
Wel het is een poolse zigeuner(er zijn weinig moslim-zigeuners) en zijn naam is Marius(geen islamitische naam).
Trek er voor de rest julli plan mee.


------------


Ok , die naam hebben we dan gehad.
Nu die andere nog , en als blijkt dat dit ook een niet islamitische naam is dan kunnen we stellen dat tussen het Marokkaans crapuul ook nog ander buitenlands crapuul zit.
En ging de ganse maatschappelijke discussie van jongeren-criminaliteit niet rond allochtone jongeren ?
Waarmee ik maar wil zeggen dat het gros van de jeugdcriminaliteit in België gepleegd wordt door de grootste groep hier aanwezig, en dat is tot nader order (en zal helaas niet verminderen) nog altijd de Marokkaanse groep.

At your service.

baarle
26 april 2006, 07:41
En nu beseffen we pas dat Dewinter vast een Pool is!
Een Noordpool natuurlijk!

Neen, een Poolse zigeuner vermoedelijk, gezien zijn bruin velletje en zwart haar.

PAJOT
26 april 2006, 07:42
Het is goed dat ons vizier nu eens op de zigeuners, die ook zorgen voor veel overlast, staat gericht.

En het waren dus geen Polen, dat is nu wel duidelijk.

FISHERMAN
26 april 2006, 07:46
Trappen van vergelijking:
Zot, Zotter, Extreem-rechts :roll:
Salut en tot nooit meer! Ik trap het hier af met zulke extreem-rechtse zotten die willens nillens hun eigen waarheid willen hebben, kan je niet discussiëren.

ericferemans
26 april 2006, 07:47
Degenen die beweerden dat het geen "Pool" was zoals wij dat verstaan (zie "Duitser", "Zweed", "Hongaar" etc.) hadden dus gelijk, hoewel ze hier gisteren de hele dag door het slijk gehaald zijn.

Ook belangrijk: het gaat wel degelijk om mannen met een uiterlijk dat niet overeenstemt met dat van een doorsnee Pool (blank, blond, blauwogig, Slavisch). Het was dus heel normaal dat getuigen, gerecht, media, politici en de rest van België dachten dat het Noord-Afrikanen waren.
Het is dus heel normaal om criminaliteit te koppelen aan het uitzicht van mensen?
Deze theorie (afkomstig van een Lombrozo) is al jaren fout gebleken.
Toch blijf jij ze verspreiden.
Iemand is geen Pool wanneer hij dus een donkere geluidskleur heeft?
Je probeert krampachtig je stigmatiseren op basis van enkele uiterlijke trekjes "goed te praten".
Dat je daarenboven een deel van de mensheid gaat met de vinger wijzen omdat één lid van hen iets uitspookt is ook al zo fraai en redelijk.
Zou je niet stoppen met die kul: mensen in vakjes steken volgens hun uitzicht, en een serieus gaan nadenken waar er schroevendraaierst te koop zijn?
Je blijft krampachtig vasthouden aan dat "uitzicht". Het is nu juist gebleken dat dit helemaal niet relevant is voor de mens die er achter zijn facade zit. Doe dan toch iets aan je eigen stommiteit, lees eens iets over criminaliteit...
Bijvoorbeeld hier (http://www.scholieren.com/werkstukken/5612)

Wil iemand over zichtzelf weten hoe crimineel ie is?
Doe dan de test (http://www.watvooreikelbenjij.nl/test)
http://www.watvooreikelbenjij.nl/quiz/c.gif

baarle
26 april 2006, 08:10
Het is dus heel normaal om criminaliteit te koppelen aan het uitzicht van mensen?

Waarom vind jij dat ?

Toch blijf jij ze verspreiden. Je blijft krampachtig vasthouden aan dat "uitzicht". Het is nu juist gebleken dat dit helemaal niet relevant is voor de mens die er achter zijn facade zit.

Luister eens, Feremans. Ik ga het nog eens herhalen, hoewel je dit niet zal lezen en het zeker niet zal onthouden: het kleurtje van een aanvaller of een messetrekker interesseert me geen bal. Je mag nu even gieren van het lachen, en als je tot rust gekomen bent, ga ik nog even verder. Wat me interesseert is dat de aanvallers en de messetrekkers van de straat gehaald worden, als het effe kan liefst voor ze hun hobby teveel beoefend hebben.

Ik ga hier niet teveel woorden meer aan vuil maken. Wie het wil weten, kan het allemaal zelf vinden. Het gaat over de tienerbendes in onze steden (ja ook in Zele, zoals gisteren in de kranten te lezen stond) die de doorsnee jongeren het leven onmogelijk maken. Ik heb de voorbije week, tot mijn verwondering ik geef het toe (de linkse krant waarvan ik abonnee ben heeft me al die jaren blijkbaar selectief voorgelicht), gelezen en gehoord dat ook veel Marokkaanse jongeren bedreigd worden, bang zijn en door hun ouders tot aan de schoolpoort begeleid worden.

Ik heb de voorbije dagen nog meer geleerd, Feremans. Over die nieuwe tienerbendes, hoe ze zich gedragen, hoe ze gekleed gaan, hoe ze omgaan met normale mensen, over hun samenstelling. En ja, er zijn naast Marokkanen ook Koreanen, Albanezen, zigeueners en Belgen bij. Meestal blijken de verschillende soorten zelfs samen in dezelfde bende te zitten.

Dat was allemaal heel leerijk, en als er één les kan uit getrokken worden dan is het dit: er is krapuul in onze steden en er zijn de mensen die niet gerust gelaten worden. Beide soorten nemen schrikbarend toe. Dat moet stoppen. Bruin velleken of niet.

Kaal
26 april 2006, 08:15
Misschien moeten we er enkele kristalnachtjes op na houden. Of zijn we daar net iets té beschaafd voor?

Je zegt daar iets. We hebben wel kristalnachten (en rellen) gehad mijn beste maar tot nu toe worden die exclusief georganiseerd door de geemenschap die men niet mag stigmatiseren.

baarle
26 april 2006, 08:19
Oh ja, nog iets, Feremans. Wat me steeds duidelijker wordt is dat niet de broin mannekes het probleem zijn. Als we een normaal beleid zouden kunnen voeren, als we onze wetten zouden kunnen toepassen en als ons gerecht een beetje normaal zou werken (niet met hypes zoals nu), dan kunnen we die wel aan. Het gaat tenslotte maar om tieners. Maar wat wel het probleem is, dat zijn de witte mannekes die overal zitten waar een normaal beleid kan gedwarsboomd worden. Het zijn de eeuwige vergoelijkers, de onderdematvegers, de totentrekkers en de hypocrieten die zorgen dat onze wetten niet toegepast worden, zodat een moord op een Nigeriaanse puber in Molenbeek tot vandaag onbesproken blijft. Het zijn die witte mannekes, Feremans, die het probleem zijn. En het zijn die witte mannekes die van de hefbomen van de staat moeten weggeschopt worden.

Voila, doet er nu maar mee wat ge wilt, en blijf gerust zeggen dat ik veroordeel op basis van kleur. Het is nog waar ook: ik weet dat die witte mannekes oneindig veel meer verantwoordelijkheid dragen voor de rottigheid die ons overkomt. Ik weet dat de broin mannekes eigenlijk ook het slachtoffer zijn van die witte mannekes. Ik denk dat het rijk van die witte mannekes bijna afgelopen is.

Bhairav
26 april 2006, 08:20
Die hadden ook alle redenen. Misschien niet volgens uw voorgeprogrameerd vakjesdenken, maar logisch gezien hadden die alle redenen.

Kaal
26 april 2006, 08:21
Volgens Het Nieuwsblad is de naam Marius

Dit is gewoon een bevestiging dat de beste manier om verdachtmakingen te voorkomen erin bestaat om in dergelijke gevallen onlmiddelijk alle beschikbare informatie vrij te geven.

Dwz :
1) Onmiddelijk de beelden vrijgeven. en niet na één week
2) Zich onthouden van subjectieve commentaar in de zin van "we mogen niet stigmatiseren".
3) Onmiddelijk de naam vrijgeven van de dader die bekend heeft
4) Nationaliteit en ethniciteit onmiddelijk vrijgeven.

Kaal
26 april 2006, 08:22
Die hadden ook alle redenen. Misschien niet volgens uw voorgeprogrameerd vakjesdenken, maar logisch gezien hadden die alle redenen.

Jij bent zelf totaal vooringenomen en voorgeprogrammeerd.

Kaal
26 april 2006, 08:24
Maar wat el het probleem is, zijn de witte mannekes die overal zitten waar een normaal beleid kan gedwarsboomd worden. Het zijn de eeuwige vergoelijkers, de onderdematvegers, de totentrekkers en de hypocrieten die zorgen dat onze wetten niet toegepast worden, zodat een moord op een Nigeriaanse puber in Molenbeek tot vandaag onbesproken blijft. Het zijn die witte mannekes, Feremans, die het probleem zijn. En het zijn die witte mannekes die van de hefbomen van de staat moeten weggeschopt worden.

Volledig mee eens.

Distel
26 april 2006, 08:24
Zijn gsm werd er al getraceerd en de speurders hopen hem in de komende uren te pakken te krijgen.

Dus voor dat ze hem pakken maken ze bekend hoe ze hem ongeveer hebben gelokaliseerd en hoe ze hem nu echt gaan vinden. Zoiets als "pas op, want morgen komen wij een huiszoeking doen".

Bhairav
26 april 2006, 08:31
Jij bent zelf totaal vooringenomen en voorgeprogrammeerd.
Neen toch niet. Ik zeg zelden iets over rechts wat achteraf toch niet zo blijkt te zijn.

Nynorsk
26 april 2006, 08:32
Degenen die beweerden dat het geen "Pool" was zoals wij dat verstaan (zie "Duitser", "Zweed", "Hongaar" etc.) hadden dus gelijk, hoewel ze hier gisteren de hele dag door het slijk gehaald zijn.

Ook belangrijk: het gaat wel degelijk om mannen met een uiterlijk dat niet overeenstemt met dat van een doorsnee Pool (blank, blond, blauwogig, Slavisch). Het was dus heel normaal dat getuigen, gerecht, media, politici en de rest van België dachten dat het Noord-Afrikanen waren.

Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid.


Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is. Al de rest zijn Marokkanen.

baarle
26 april 2006, 08:36
Trappen van vergelijking:
Zot, Zotter, Extreem-rechts :roll:
Salut en tot nooit meer! Ik trap het hier af met zulke extreem-rechtse zotten die willens nillens hun eigen waarheid willen hebben, kan je niet discussiëren.

Maar dutske toch, gij hebt het bericht hier zelf gelanceerd! Het was toch niet uw bedoeling om te stig-ma-ti-se-eren? Of wel?

baarle
26 april 2006, 08:39
Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid.

Tja, zo kan links zijn illusies nog heel even hooghouden hé.

Neen, laten we wachten tot de daders aangehouden zijn, en we het zeker weten, nietwaar? Twee zulke voorbeeldjes van de laatste dagen vind je in http://forum.politics.be/showthread.php?t=50202

carlgustaaf
26 april 2006, 10:25
------------


Ok , die naam hebben we dan gehad.
Nu die andere nog , en als blijkt dat dit ook een niet islamitische naam is dan kunnen we stellen dat tussen het Marokkaans crapuul ook nog ander buitenlands crapuul zit.
En ging de ganse maatschappelijke discussie van jongeren-criminaliteit niet rond allochtone jongeren ?
Waarmee ik maar wil zeggen dat het gros van de jeugdcriminaliteit in België gepleegd wordt door de grootste groep hier aanwezig, en dat is tot nader order (en zal helaas niet verminderen) nog altijd de Marokkaanse groep.

At your service.ja luister, die Marrokaanse jongeren moeten leren delen hé!Voor boeven van andere nationaliteiten moet toch ook wat Belgische buit overschieten.?Niet té egoïstisch zijn hé jongens:evil:

FISHERMAN
26 april 2006, 10:37
Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is.
Misschien zijn criminelen met blond haar en blauwe ogen wel Marokkaanse albino's.

carlgustaaf
26 april 2006, 10:44
Het is dus heel normaal om criminaliteit te koppelen aan het uitzicht van mensen?
Deze theorie (afkomstig van een Lombrozo) is al jaren fout gebleken.
Toch blijf jij ze verspreiden.
Iemand is geen Pool wanneer hij dus een donkere geluidskleur heeft?
Je probeert krampachtig je stigmatiseren op basis van enkele uiterlijke trekjes "goed te praten".
Dat je daarenboven een deel van de mensheid gaat met de vinger wijzen omdat één lid van hen iets uitspookt is ook al zo fraai en redelijk.
Zou je niet stoppen met die kul: mensen in vakjes steken volgens hun uitzicht, en een serieus gaan nadenken waar er schroevendraaierst te koop zijn?
Je blijft krampachtig vasthouden aan dat "uitzicht". Het is nu juist gebleken dat dit helemaal niet relevant is voor de mens die er achter zijn facade zit. Doe dan toch iets aan je eigen stommiteit, lees eens iets over criminaliteit...
Bijvoorbeeld hier (http://www.scholieren.com/werkstukken/5612)




"ik ben goed bezig" volgens de test8) zeg, plezante ferermans, dat is allemaal goed en wel, die uitleg, maar ik vind dat de schuld zowel bij de misdadiger als zijn omgeving ligt.Een vriend van mij is in gestichten opgegroeid, heeft bij verschillende opvangfamilies gezeten, zijn vader was een brutale alkoholieker die zich zelden om hem bekommerd heeft.En raad wat?Die vent heeft nooit misdaden begaan, heeft heel zijn leven gewerkt.Zo zijn er wel meer, alhoewel de gestichten beschouwd worden-en terecht-als echte opleidingscentra voor geboefte.Om misdaden te begaan, en mensen vermoorden in het bijzonder, moet je eerst en vooral zelf zin erin hebben, er minstens bereid toe zijn, om je doel(=buit) te bereiken.
De dag dat je zelf een messteek in uw pens krijgt zul je wel anders beginnen piepen...

baarle
26 april 2006, 10:45
Misschien zijn criminelen met blond haar en blauwe ogen wel Marokkaanse albino's.

Volgens mij zijn het als Polen vermomde neonazi's.

carlgustaaf
26 april 2006, 10:55
Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid.


Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is. Al de rest zijn Marokkanen.ge hebt vandaag wel veel vlaamse marrokanen , of half/halfjes.Jonge mensen wie men geen regels oplecht, voor wie geen grenzen getrokken worden, hebben dikwijls de neiging om de minst-moe-makende oplossing te kiezen voor hun problemen op te lossen.bvb.op school:afkijken in plaats van lessen leren, buiten: stelen inplaats van te werken enz.
Wetten zijn er genoeg, en meer dan streng genoeg, het is de moeite niet om er nieuwe, strengere te stemmen, en van België een diktatuur, een politiestaat te maken.Pas gewoon de wet toe, zoals die in de teksten staat, en bouw desnoods nieuwe gevangenissen bij, je zal zien dat het in een paar jaar gedaan is met die rotzooi.Laat gewoon politie & justitie hun werk doen, zonder niemand te beschermen, zonder voorkeursmaatregels...
Zélfs het vreemde kiesvee niet.

Dixie
26 april 2006, 11:59
Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid. en dan nog arabisch kunnen brabbelen en dit enkel om de schuld op de noordafrikanen te steken

Tegendradigaard
26 april 2006, 12:23
Wie weet hoeveel feiten al toegeschreven zijn aan marokkanen omdat de dader een vlaming was met donker haar en een iets donkerdere huid.


Vanaf nu maken we gewoon de afspraak dat iedereen die blond is en blauwe ogen heeft een Vlaming is. Al de rest zijn Marokkanen.

of we noemen ze gewoon "Polen"..

ericferemans
26 april 2006, 12:36
en dan nog arabisch kunnen brabbelen en dit enkel om de schuld op de noordafrikanen te steken
Al die Vb-ers en hun vrouwen die stiekem naar de zonnebanken trekken!8)

ericferemans
26 april 2006, 12:38
Neen, een Poolse zigeuner vermoedelijk, gezien zijn bruin velletje en zwart haar. Dat bruin vel is van de kust. Hij is geen echte Belg: hij is een West-Vlaming.
Dat haar, de kleur ervan, komt vast uit een potje. Het snorretje zet hij alleen op als zijn vrouw hem alleen ziet.
Overdag plakt PDW dat snorretje tussen zijn wenkbrauwen.

Voor (overdag)

http://www.snelleneddy.be/humor/dewinderzing.gif


Na ('s avonds)
http://www.snelleneddy.be/humor/dewinter/snordemwinter.jpg

baarle
26 april 2006, 13:15
http://www.snelleneddy.be/humor/dewinter/snordemwinter.jpg




Feremans, hebt ge dat zelf gedaan? Gij zijt een groot kind gij, hé? Ik begin steeds meer sympathie voor u te krijgen...

vlijmscherp
26 april 2006, 13:17
'Moordenaar van Joe heeft veel voorkomende naam'
De vermoedelijke moordenaar van tiener Joe Van Holsbeeck heeft een familienaam die veel voorkomt in Polen. Dat dreigt het onderzoek van de Poolse politie moeilijker te maken, ook al omdat de jongeman in een grote stad woont. Dat citeert de RTBF woensdag uit de Poolse krant Rzecspospolita.

Op basis van de communicatie van de gsm van de vermoedelijke dader kon de polite opmaken dat hij zich in een grote agglomeratie bevindt. Volgens de Gazeta Wyborcza kunnen de Poolse autoriteiten ermee instemmen om het proces van de dader in België te laten plaatsvinden, op voorwaarde dat België hem daarna opnieuw aan Polen uitlevert om er zijn straf uit te zitten.

Volgens de twee Poolse kranten vrezen de Polen in België nu voor achterdochtige reacties van de Belgische bevolking en strengere politiecontroles, zo meldt DPA. (belga)
bron: hln.be

dan toch geen zigeuner? hij heeft een veel voorkomende naam in Polen, volgens mij zijn de meeste Polen geen zigeuners.

baarle
26 april 2006, 13:22
kunnen de Poolse autoriteiten ermee instemmen om het proces van de dader in België te laten plaatsvinden, op voorwaarde dat België hem daarna opnieuw aan Polen uitlevert om er zijn straf uit te zitten.

Dan krijgt Guy Van Holsbeeck toch nog zijn zin... Tja, de Poolse cel in, dat wordt geen lachespel voor die jongen.

Bhairav
26 april 2006, 13:24
Feremans, hebt ge dat zelf gedaan? Gij zijt een groot kind gij, hé? Ik begin steeds meer sympathie voor u te krijgen...
Het was eigenlijk totaal niet nodig om dat bij te werken.

Jewel
26 april 2006, 15:01
Trappen van vergelijking:
Zot, Zotter, Extreem-rechts :roll:
Salut en tot nooit meer! Ik trap het hier af met zulke extreem-rechtse zotten die willens nillens hun eigen waarheid willen hebben, kan je niet discussiëren.Don't let the door hit your ass on the way back. :lol:

Jewel
26 april 2006, 15:04
Misschien zijn criminelen met blond haar en blauwe ogen wel Marokkaanse albino's.Albino's hebben wit haar en rode ogen.

ericferemans
26 april 2006, 15:38
Het is goed dat ons vizier nu eens op de zigeuners, die ook zorgen voor veel overlast, staat gericht.

En het waren dus geen Polen, dat is nu wel duidelijk.

Misschien waren het wel geen echte Polen, maar Duitsers die in Polen zijn blijven hangen na ontvlucht te zijn uit kampen tijdens de oorlog. Hun ouders dan. Het zouden wel eens Joden kunnen zijn!
Wat zeg je daar van?

Gargamel
26 april 2006, 16:22
Kom zojuist te horen dat het de broer van de opgepakte zou zijn.Tiens tiens,Illegale Polen die in ons land verblijven sinds 2000,sja,met die nationalitieten die te graai liggen weet je maar nooit.Straks zijn het chinezen

Nynorsk
26 april 2006, 17:35
Kom zojuist te horen dat het de broer van de opgepakte zou zijn.Tiens tiens,Illegale Polen die in ons land verblijven sinds 2000,sja,met die nationalitieten die te graai liggen weet je maar nooit.Straks zijn het chinezen

dat er hier mensen illegaal zijn lijkt er eerder op te wijzen dat onze nationaliteit toch niet zo massaal te graai ligt.

Nynorsk
26 april 2006, 17:36
Kom zojuist te horen dat het de broer van de opgepakte zou zijn.Tiens tiens,Illegale Polen die in ons land verblijven sinds 2000,sja,met die nationalitieten die te graai liggen weet je maar nooit.Straks zijn het chinezen

waarom is die andere dan nie meegevlucht? :?

hij kan lopen eh, dat hebben we mogen aanschouwen.

BitterSweet
26 april 2006, 18:49
Het is dus heel normaal om criminaliteit te koppelen aan het uitzicht van mensen?
Deze theorie (afkomstig van een Lombrozo) is al jaren fout gebleken.
Toch blijf jij ze verspreiden.
Iemand is geen Pool wanneer hij dus een donkere geluidskleur heeft?
Je probeert krampachtig je stigmatiseren op basis van enkele uiterlijke trekjes "goed te praten".
Dat je daarenboven een deel van de mensheid gaat met de vinger wijzen omdat één lid van hen iets uitspookt is ook al zo fraai en redelijk.
Zou je niet stoppen met die kul: mensen in vakjes steken volgens hun uitzicht, en een serieus gaan nadenken waar er schroevendraaierst te koop zijn?
Je blijft krampachtig vasthouden aan dat "uitzicht". Het is nu juist gebleken dat dit helemaal niet relevant is voor de mens die er achter zijn facade zit. Doe dan toch iets aan je eigen stommiteit, lees eens iets over criminaliteit...
Bijvoorbeeld hier (http://www.scholieren.com/werkstukken/5612)






Volgens de test Feremans ben ik goed bezig!
En in hokjes denken en veralgemenen is fout.
Echter laten begaan en de kop in het zand steken voor diegenen die zo'n zaken wel doen is naief en verwerpelijk.
Want is het nu juist niet tegen zulke zaken zoals in die test dat wij ons verzetten??

rik47
26 april 2006, 19:23
dat er hier mensen illegaal zijn lijkt er eerder op te wijzen dat onze nationaliteit toch niet zo massaal te graai ligt.
Welk voordeel heeft een illegaal in België om Belg te worden?

BitterSweet
26 april 2006, 19:27
Die hadden ook alle redenen. Misschien niet volgens uw voorgeprogrameerd vakjesdenken, maar logisch gezien hadden die alle redenen.

U wil zeggen dat alle redenen goed zijn om boel te zoeken??
En als ik al in vakjes denk beste Bhairav,dan is dat omdat ik geleefd wordt door mensen die alles in vakjes verdelen,zoveel naar de belastingen ,zoveel naar de ziektezorg,zoveel naar het huisvuil ,zoveel voor elektriciteit,water,gas,dan nog zoveel Btw op al die zaken,zoveel gemeentelasten,dit mag,dit niet,het vingertje recht verwijtend voor de neus,opgepast als je dit en opgepast als je dat,en onderwijl worden onze sociale kassen leger en leger,en ons protest luider en luider,maar steeds weggewuift
Vlaams tegen Waals,Brusselaar tegen Vlaming,Belgen onder mekaar,en Belgen tegen buitenlanders en anderom,die knoeiboel komt door het dagelijks bestuur die nooit ingespeeld hebben op de grieven van de mensen,de soms dwaze wetten en voorstellen maar die mannen willen maar niet aftreden he!
Wie heeft er nu fout Bhairav,kan jij dat zo maar zeggen ?
Extreem zijn is nooit goed,maar goed zot zijn en maar alles laten betijen ook niet.
Alles draait om de macht en de poen,en zij scheppen en wij investeren!

Nynorsk
26 april 2006, 22:01
Welk voordeel heeft een illegaal in België om Belg te worden?
Vraag het eens aan de mensen die graag een officiële verblijfsvergunning willen verkrijgen en er zich zelfs voor laten opsluiten in gesloten centra.

Knuppel
26 april 2006, 22:28
dat er hier mensen illegaal zijn lijkt er eerder op te wijzen dat onze nationaliteit toch niet zo massaal te graai ligt.

Wauw!
En ze is al het gemakkelijkste te bekomen in heel de wereld!8O

Esperanza
27 april 2006, 05:42
Misschien waren het wel geen echte Polen, maar Duitsers die in Polen zijn blijven hangen na ontvlucht te zijn uit kampen tijdens de oorlog. Hun ouders dan. Het zouden wel eens Joden kunnen zijn! Wat zeg je daar van?Tjonge, tjonge, Pajot kan zijn geluk niet meer op. Zigeuners EN Joden... Het is goed dat ons vizier nu eens op de zigeuners, die ook zorgen voor veel overlast, staat gericht. En het waren dus geen Polen, dat is nu wel duidelijk.

Esperanza
27 april 2006, 05:44
Het is goed dat ons vizier nu eens op de zigeuners, die ook zorgen voor veel overlast, staat gerichtAl druk bezig met het naaien van "sterretjes"...?
En het waren dus geen Polen, dat is nu wel duidelijk.Voor simpele zielen zijn de meeste zaken overduidelijk, voor degene die proberen over iets na te denken ligt dit iets moeilijker.

Knuppel
27 april 2006, 07:42
Eens kijken wat ze in Polen met de Pool gaan doen die Joe vermoordde.
Hopelijk voor hem leveren ze hem uit aan het land waar er hoopvolle feremansen hun licht laten schijnen in het duister.

rik47
27 april 2006, 17:41
Vraag het eens aan de mensen die graag een officiële verblijfsvergunning willen verkrijgen en er zich zelfs voor laten opsluiten in gesloten centra.
Opsluiten, nou ja....En ook omdat zij weten dat hier gesmeten wordt met verblijfsvergunningen en dito verkrijgen Belgische nationaliteit.
Je moest eens weten hoe onze eigen mensen gediscrimineerd worden tegenover asielzoekers die terecht komen bij OCMW.
Maar de mensen van de lokale OCMW's kunnen niet anders handelen, het wordt opgelegd van hogerhand, of anders geldkraan dicht.

rik47
27 april 2006, 17:49
Misschien waren het wel geen echte Polen, maar Duitsers die in Polen zijn blijven hangen na ontvlucht te zijn uit kampen tijdens de oorlog. Hun ouders dan. Het zouden wel eens Joden kunnen zijn!
Wat zeg je daar van?
Volgens de idiote logica van de linkse bende zullen zeker de Polen nu opgelucht moeten zijn omdat de daders zigeuners zijn. Maar als ik de voorbije postings las mochten de Polen wel gestigmatiseerd worden.:?

Nynorsk
27 april 2006, 18:31
Opsluiten, nou ja....En ook omdat zij weten dat hier gesmeten wordt met verblijfsvergunningen en dito verkrijgen Belgische nationaliteit.
Je moest eens weten hoe onze eigen mensen gediscrimineerd worden tegenover asielzoekers die terecht komen bij OCMW.
Maar de mensen van de lokale OCMW's kunnen niet anders handelen, het wordt opgelegd van hogerhand, of anders geldkraan dicht.

Er wordt zodanig gesmeten met verblijfsvergunningen dat het niet zelden j�*�*�*ren duurt voor asielzoekers te weten komen dat ze uitgewezen worden.
Probeer eens beide kanten van het verhaal te zien.

Max van Dietschland
27 april 2006, 18:32
En nu maar hopen dat de Poolse en de Zigeunerse gemeenschappen niet "gestigmatiseerd zullen worden" :(

Met jullie stigmatiseren altijd. Dag van vandaag is het bijna erger iemand te "stigmatiseren" of iemand te vermoorden. :roll:

baarle
27 april 2006, 19:15
Eens kijken wat ze in Polen met de Pool gaan doen die Joe vermoordde.

Geen balkjes vandaag op de VRT-site:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060427JoePoolOpgepakt/N_060427_Polen_Verdachte_opgepakt1-20060427-184902.jpg

De hoofdverdachte van de moord op Joe Van Holsbeeck bood geen weerstand tijdens zijn arrestatie.

Knuppel
27 april 2006, 21:06
Er wordt zodanig gesmeten met verblijfsvergunningen dat het niet zelden j�*�*�*ren duurt voor asielzoekers te weten komen dat ze uitgewezen worden.
Probeer eens beide kanten van het verhaal te zien.

En dat ondanks de snelbelgwet.

Zou het kunnen dat er een reden is voor die j�*�*�*�*ren procedures uitputten vooraleer uitgewezen te worden?
En waar gaan ze naartoe na hun uitwijzing?
Toch niet in de illegaliteit duiken, zeker?

Knuppel
27 april 2006, 21:09
Geen balkjes vandaag op de VRT-site:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060427JoePoolOpgepakt/N_060427_Polen_Verdachte_opgepakt1-20060427-184902.jpg

De hoofdverdachte van de moord op Joe Van Holsbeeck bood geen weerstand tijdens zijn arrestatie.

Wauw! In Polen krijgt de politie zo te zien 'balkjes' inplaats van de jeugdige delinquenten.8O

rik47
28 april 2006, 08:03
Er wordt zodanig gesmeten met verblijfsvergunningen dat het niet zelden j�*�*�*ren duurt voor asielzoekers te weten komen dat ze uitgewezen worden.
Probeer eens beide kanten van het verhaal te zien.
Een kant van het verhaal ondervinden we dagelijks.....