PDA

View Full Version : Allochtonen in Polen


slobodan
26 april 2006, 15:32
Misschien kan het verhelderend zijn om eens na te gaan wat de situatie is van allochtonen in Polen(en het grootste gedeelte van Oost Europa).
Polen is ethnisch vrijwel homogeen Europees, Joden zijn zo goed als afwezig sinds 1940-45, Moslims van Arabische origine totaal afwezig in het straatbeeld. Door de rudimentaire sociale voorzieningen is er geen migratie vanuit ontwikkelingslanden naar Polen. Verder is het Katholicisme daar strijdbaar, en de modale Pool zal geen hoofddoeken, boerka's en moskeeën dulden zoals wij dat doen.
Alleen zigeuners leiden daar nog een marginaal bestaan als allochtoon, en ook die kunnen rekenen op een enorme aversie vanwege de ethnische Slaven.
In de ogen van mijn Poolse correspondenten is een zigeuner dan ook helemaal geen "Pool" zoals zij dat begrijpen.
Net zomin als een Marokkaanse Belg volgens mij een Belg is...

Bhairav
26 april 2006, 15:35
Pff. Dat etnisch gezaag altijd.

slobodan
26 april 2006, 15:47
Pff. Dat etnisch gezaag altijd.

De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant.

Bhairav
26 april 2006, 15:48
Dus moeten we die ook gaan haten? Want daar zal het wel op neerkomen uiteindelijk: reden zoeken om ze te haten.

ericferemans
26 april 2006, 15:48
Misschien kan het verhelderend zijn om eens na te gaan wat de situatie is van allochtonen in Polen(en het grootste gedeelte van Oost Europa).
Polen is ethnisch vrijwel homogeen Europees, Joden zijn zo goed als afwezig sinds 1940-45, Moslims van Arabische origine totaal afwezig in het straatbeeld. Door de rudimentaire sociale voorzieningen is er geen migratie vanuit ontwikkelingslanden naar Polen. Verder is het Katholicisme daar strijdbaar, en de modale Pool zal geen hoofddoeken, boerka's en moskeeën dulden zoals wij dat doen.
Alleen zigeuners leiden daar nog een marginaal bestaan als allochtoon, en ook die kunnen rekenen op een enorme aversie vanwege de ethnische Slaven.
In de ogen van mijn Poolse correspondenten is een zigeuner dan ook helemaal geen "Pool" zoals zij dat begrijpen.
Net zomin als een Marokkaanse Belg volgens mij een Belg is...
Ah neen: dat zijn dan weer Polen, zo blijkt!

vlijmscherp
26 april 2006, 15:51
De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant.

allé, we hebben nog een zondebok gevonden.

ericferemans
26 april 2006, 15:54
De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant. Dat is een drogredenering.
1)Arme Vlamingen stelen meer dan oliesjeiks uit Koweit.
dus: Vlamingen zijn grotere dieven dan Koweities...
2) Vlamingen zijn katholiek, Koweitisch zijn Islamitisch.

Dus: katholieken stelen meer dan islamieten.

Je mag geen appelen met citroenen vergelijken.
Je met zien welke factor relevant is en welke correlaties niet relevant zijn.

Ander voorbeeld: Hoe meer radio's er zijn in een gezin hoe groter de kans op krankzinnigheid binnen dat gezin.
Dus: radio's maken zot.
MIS: hoe meer leden het gezin telt, hoe meer radio's er zijn. Er is dus geen verband tussen het aantal radio's en krankzinnigheid.

Criminaliteit is een heel moeilijk te verklaren fenomeen: er komt enorm veel bij kijken. De theorie van Lombroso, dat je mensen door hun uiterlijk kon determineren als misdadigers (Hitler had daar heel veel geloof in) is onbewijsbaar gebleken.
Eén ding is zeker: als je mensen in een hoek drijft, vernedert, isoleert, sociaal discrimineert, verafschuwt en aanvalt worden ze boos, worden ze aggressief, worden ze ziek. De grootste schuldige van etnisch gelocaliseerd geweld zijn degenen die de mensen in een uitzichtloze situatie duwen, willen houden of niet ingrijpen wanneer ze vaststellen dat het fout is gelopen door dat racistische partijen de jacht verder zetten.
trek uw conclusies.

slobodan
26 april 2006, 16:00
Dus moeten we die ook gaan haten? Want daar zal het wel op neerkomen uiteindelijk: reden zoeken om ze te haten.

Haten niet, (ver)mijden wel.
Als jij een super-gevaarlijk kruispunt weet, en er is er een ander dat veiliger is ga jij dan expres rondtoeren op het 1ste?
Als ik weet uit objectieve gegevens dat een zigeuner meer steelt dan om het even wie anders ga ik die niet de sleutel van mijn huis geven.

Flippend Rund
26 april 2006, 16:01
Zolang het geen Serviërs zijn, ben ik blij. Dat is pas crapuul

vlijmscherp
26 april 2006, 16:02
Zolang het geen Serviërs zijn, ben ik blij. Dat is pas crapuul

allemaal? waarom?

Lincoln
26 april 2006, 16:03
Misschien kan het verhelderend zijn om eens na te gaan wat de situatie is van allochtonen in Polen(en het grootste gedeelte van Oost Europa).
Polen is ethnisch vrijwel homogeen Europees, Joden zijn zo goed als afwezig sinds 1940-45, Moslims van Arabische origine totaal afwezig in het straatbeeld. Door de rudimentaire sociale voorzieningen is er geen migratie vanuit ontwikkelingslanden naar Polen. Verder is het Katholicisme daar strijdbaar, en de modale Pool zal geen hoofddoeken, boerka's en moskeeën dulden zoals wij dat doen.
Alleen zigeuners leiden daar nog een marginaal bestaan als allochtoon, en ook die kunnen rekenen op een enorme aversie vanwege de ethnische Slaven.
In de ogen van mijn Poolse correspondenten is een zigeuner dan ook helemaal geen "Pool" zoals zij dat begrijpen.
Net zomin als een Marokkaanse Belg volgens mij een Belg is...Ik weet dat het een afgang is mijn beste en ook moeilijk te verslikken dat je "full-filling-profetie" niet uitgekomen is.....

ericferemans
26 april 2006, 16:03
Haten niet, (ver)mijden wel.
Als jij een super-gevaarlijk kruispunt weet, en er is er een ander dat veiliger is ga jij dan expres rondtoeren op het 1ste?
Als ik weet uit objectieve gegevens dat een zigeuner meer steelt dan om het even wie anders ga ik die niet de sleutel van mijn huis geven.

Welke objectieve gegevens? Je hebt die niet.
Je bent doodgewoon bevooroordeeld en wenst dat als "wetenschappelijk", of "statistisch bewezen" goed te praten. Men noemt dit oplichterij.

slobodan
26 april 2006, 16:04
Eén ding is zeker: als je mensen in een hoek drijft, vernedert, isoleert, sociaal discrimineert, verafschuwt en aanvalt worden ze boos, worden ze aggressief, worden ze ziek.

Daarmee zeker dat ze in zulke grote getale naar onze racistische hel willen verkassen? Neen natuurlijk, ze zijn hier omdat wij beter voor hen zorgen dan hun eigen volksgenoten.
Eén van die MP3 dieven was hier illegaal, zat wel op school, vele keren opgepakt door de politie maar altijd ongemoeid gelaten...een luxeleventje is dat!(allez, toch in hun eigen perceptie).

Knuppel
26 april 2006, 16:04
Zolang het geen Serviërs zijn, ben ik blij. Dat is pas crapuul

Juist ja...

Zoals alle VB-ers crapuul zijn en alle Marokkanen....

Lincoln
26 april 2006, 16:05
....dit keer toch.

slobodan
26 april 2006, 16:06
Welke objectieve gegevens? Je hebt die niet.
Je bent doodgewoon bevooroordeeld en wenst dat als "wetenschappelijk", of "statistisch bewezen" goed te praten. Men noemt dit oplichterij.

Niks van. Meer dan 50% van de gevangenen zijn van allochtoonse origine, hoewel ze een veel kleiner deel van de bevolking uitmaken, veel meer allochtonen zijn werkloos...ik zal de juiste cijfers s opzoeken als ik tijd heb. Of ontken je dat ook?

slobodan
26 april 2006, 16:08
Ik weet dat het een afgang is mijn beste en ook moeilijk te verslikken dat je "full-filling-profetie" niet uitgekomen is.....

Het is "self-fullfilling prophecy" dommerik. Wat leren jullie in die Islam-scholen zeg?

Lincoln
26 april 2006, 16:16
Het verschil tussen allo-crapuul (die handtasjes stelen en de straat terroriseren) en frauduleus-crapuul uit de hoge rangen is dat de ééne met grote maten steelt en de andere met kleine maatjes, zoals bij dieren; je hebt muizen die kaas stelen in kleine maten, en je hebt leeuwen die het vlees stelen in grote maten, de andere terroriseert een straat met zijn sluwheid, de andere gebruikt hiervoor de wet,. Wat is het verschil tussen crapuul en een crapuul?? niets, Je hebt crapulen in alle maten,gewichten en kleuren, maar sommigen willen dit niet toegeven ze beschouwen zichzelf als "onfeilbaar", en raad eens wie dit idee aanhangt, ja ja, ik zie het al in je hoofd circuleren...onfeilbaar, zeg ik,.

Lincoln
26 april 2006, 16:18
Het is "self-fullfilling prophecy" dommerik. Wat leren jullie in die Islam-scholen zeg?In dit geval is dat niet "self", want een hele kudde is daarin getrapt daarom heb ik opzettelijk "self" laten vallen, sukkel,.;-)

ericferemans
26 april 2006, 16:23
Niks van. Meer dan 50% van de gevangenen zijn van allochtoonse origine, hoewel ze een veel kleiner deel van de bevolking uitmaken, veel meer allochtonen zijn werkloos...ik zal de juiste cijfers s opzoeken als ik tijd heb. Of ontken je dat ook?
Laten zien.
Ik geloof je voor geen haar. Liggen je cijfers ook zo verstopt als het 70 punten plan in de film over Dewinter ? :)

slobodan
26 april 2006, 17:10
In dit geval is dat niet "self", want een hele kudde is daarin getrapt daarom heb ik opzettelijk "self" laten vallen, sukkel,.;-)

Zo'n woord bestaat niet, dan is het gewoon een profetie. Of wat bedoel je nu eigenlijk? Zijn wij erin getrapt door jullie soort binnen te halen(spijtig genoeg wel)? Of is de wens van de Polen uitgekomen? Of weet je t zelf niet goed meer?
Of bedoel je de profetie van jullie geesteszieke oervader Mohammed dat er één Moslim-onderdrukking moet komen?

slobodan
26 april 2006, 17:17
Laten zien.
Ik geloof je voor geen haar. Liggen je cijfers ook zo verstopt als het 70 punten plan in de film over Dewinter ? :)

Hier zie. Cijfers van kabinet van justitieminister Onckelinkx: 8% van de bevolking is allochtoon, maar levert 45 % van de gevangenispopulatie. Dit cijfer is dan nog schromelijk onderschat als we de etnische allochtonen erbij neme,, Belgen van Marokkaanse afkomst bijv. Kijk maar eens op "gevangenispopulatie" op Google en gij zult vinden...

ericferemans
26 april 2006, 17:27
Hier zie. Cijfers van kabinet van justitieminister Onckelinkx: 8% van de bevolking is allochtoon, maar levert 45 % van de gevangenispopulatie. Dit cijfer is dan nog schromelijk onderschat als we de etnische allochtonen erbij neme,, Belgen van Marokkaanse afkomst bijv. Kijk maar eens op "gevangenispopulatie" op Google en gij zult vinden...
Bij Verstrepen op zwart wit? Niet zwanzen hé ...;)

daiwa
26 april 2006, 18:02
Bij Verstrepen op zwart wit? Niet zwanzen hé ...;)


Dit komt niet van Verstrepen.

In september 2005 zaten dus 9.083 personen in de Belgische gevangenissen. De minister kon niet eens zeggen hoeveel personen daarvan echt veroordeeld zijn en hoeveel er in voorhechtenis zitten.

De nationaliteiten waren verdeeld als volgt:

5.160 Belgen
1.071 Marokkanen
323 Algerijnen
250 Turken
249 Italianen
233 ex-Joegoslaven
1.781 van diverse nationaliteit

Een voor de hand liggende conclusie kan zijn dat er zich dus 56,8% Belgen en 43,2% vreemdelingen achter de tralies bevinden.

ericferemans
26 april 2006, 18:18
Dit komt niet van Verstrepen.

In september 2005 zaten dus 9.083 personen in de Belgische gevangenissen. De minister kon niet eens zeggen hoeveel personen daarvan echt veroordeeld zijn en hoeveel er in voorhechtenis zitten.

De nationaliteiten waren verdeeld als volgt:

5.160 Belgen
1.071 Marokkanen
323 Algerijnen
250 Turken
249 Italianen
233 ex-Joegoslaven
1.781 van diverse nationaliteit

Een voor de hand liggende conclusie kan zijn dat er zich dus 56,8% Belgen en 43,2% vreemdelingen achter de tralies bevinden. Zeg: is je opgevallen dat er daar 1781 van "diverse" nationaliteit zijn...
Zijn dat allemaal Polen? Hollanders? Duitsers?
En zo gezien... zijn de "noord-afrikanen" toch niet zo oververtegenvoordigd, nietwaar?
Leuk om er wat meer duidelijkheid in te krijgen...
En hoeveel zijn er nu écht veroordeeld: men heeft bij de politie ook wat racistjes ziten he? Ik neem aan dat je als "bruine" gemakkelijker in voorarrest gaat.
In feite: weinig soeps om een racist echt gelukkig te maken.
En waar zitten ze voor?

Lincoln
26 april 2006, 18:28
Zo'n woord bestaat niet, dan is het gewoon een profetie. Of wat bedoel je nu eigenlijk? Zijn wij erin getrapt door jullie soort binnen te halen(spijtig genoeg wel)? Of is de wens van de Polen uitgekomen? Of weet je t zelf niet goed meer?
Of bedoel je de profetie van jullie geesteszieke oervader Mohammed dat er één Moslim-onderdrukking moet komen?.....ja ja, ik weet het ,een afgang is moeilijk te slikken, na een paar dagen zal dat overgaan....;-)

andev
26 april 2006, 18:56
Welke objectieve gegevens? Je hebt die niet.
Je bent doodgewoon bevooroordeeld en wenst dat als "wetenschappelijk", of "statistisch bewezen" goed te praten. Men noemt dit oplichterij.

Altijd weer dezelfde stomme leuterpraat en flagrante ontkenning van zaken waar geen mens meer aan twijfelt...mijnheer feremans???
Zoek eens een buurt uit waar ze blij zullen zijn met de komst van een bende zigeuners in de omgeving?
Hoeveel keer hebben we de resultaten al gehoord van politierazzia's in zo een zigeunerkamp, hier of in Nederland enz enz
Gevonden: drugs, gestolen voertuigen, juwelen en andere spullen uit inbraken, vrouwen die op slinkse wijze bij mensen binnengeraken en stelen als de kraaien enz enz
Maar jij gaat het weer eens met wat woordenkramerij "rechtzetten".
"Men noemt dit oplichterij" ?
Hoe moeten we jou reacties op de feiten noemen, en je reacties op mensen die een koe een koe willen/durven noemen?
VBers, racisten, dommerikken, "van een andere planeet"?
Heb zojuist in bovenstaande postings (weer eens) de cijfers van de gevangenispopulatie gezien. Volgens jou van Jurgen Verstrepen, natuurlijk.
De aanwezigheid van de allochtonen springt er boven uit! Want... hoeveel
ex-allochtonen zouden er bij de "Belgen" zitten... nietwaar? Maar voor jou zijn dat "belgen", uiteraard... Maakt inderdaad een groot verschil uit of je gemolesteerd bent door een "gewone" allochtoon of een met een "Belgisch" identiteitsbewijs...
Zoveelste voorbeeld van hoe we je praatjes moeten begrijpen en geloven.
Straks ga ik nog denken dat je een manier om "stemmen te ronselen" bij bepaalde groepen aan het uitproberen bent... Onze allochtonen zijn onze toekomst nietwaar!

daiwa
26 april 2006, 18:57
Zeg: is je opgevallen dat er daar 1781 van "diverse" nationaliteit zijn...
Zijn dat allemaal Polen? Hollanders? Duitsers?
En zo gezien... zijn de "noord-afrikanen" toch niet zo oververtegenvoordigd, nietwaar?
Leuk om er wat meer duidelijkheid in te krijgen...
En hoeveel zijn er nu écht veroordeeld: men heeft bij de politie ook wat racistjes ziten he? Ik neem aan dat je als "bruine" gemakkelijker in voorarrest gaat.
In feite: weinig soeps om een racist echt gelukkig te maken.
En waar zitten ze voor?


Ik zal ze even ''verfijnen'' voor jou.


Van de 5.160 Belgen in de gevangenis kon de minister niet zeggen of het oorspronkelijke of genaturaliseerde Belgen zijn. (Hoezo, niet? Dat zié je in de meeste gevallen toch!). We gaan er dus maar van uit, dat het oorspronkelijke Belgen zijn. Zij vertegenwoordigen echter 0,00058% van de bevolking. De vreemdelingen vertegenwoordigen 0,26% van hun groep. Daar ligt dus de criminaliteit 448 keer hoger!

Opgesplitst per nationaliteit ziet het er als volgt uit:

Belgen: 5.160 op 8.997.759 of 0,058%
Marokkanen: 1.071 op 218.388 of 0,49%
Turken: 250 op 128.589 of 0,19%


En wat betreft jouw beschuldiging dat er bij de politie wat rascistjes zitten gaat niet op daar het de politie niet is die over een opsluiting beslist maar wel de procureur.

slobodan
26 april 2006, 22:23
.....ja ja, ik weet het ,een afgang is moeilijk te slikken, na een paar dagen zal dat overgaan....;-)

Spijtig dat de kruisvaarders jullie een 1000tal jaar geleden niet allemaal uitgeroeid hebben...maar jullie eigen achterlijkheid zal jullie wel de das omdoen, dan kunnen wij gewoon toekijken. Kweek nog maar wat verder!

slobodan
26 april 2006, 22:27
Bij Verstrepen op zwart wit? Niet zwanzen hé ...;)

ge hebt zelfs niet de moeite gedaan om zelf eens te kijken...Of staat madam allochtonenvriend Onckelinx ook op de loonlijst van het Vlaams Blok misschien?
Antwoord nu eens duidelijk op mijn vraag: als Vlaanderen echt de hel is, opgestookt door racistische duivels, waarom willen de allo's dan hun leven wagen om hier te geraken en te blijven?
ANTWOORDT!!!!!

Lincoln
26 april 2006, 23:25
Spijtig dat de kruisvaarders jullie een 1000tal jaar geleden niet allemaal uitgeroeid hebben...maar jullie eigen achterlijkheid zal jullie wel de das omdoen, dan kunnen wij gewoon toekijken. Kweek nog maar wat verder!He he, ik denk dat jij met deze uitspraken eerder je das omdoen dan mijn "achterlijkheid" mijn beste......

Lincoln
26 april 2006, 23:29
ge hebt zelfs niet de moeite gedaan om zelf eens te kijken...Of staat madam allochtonenvriend Onckelinx ook op de loonlijst van het Vlaams Blok misschien?
Antwoord nu eens duidelijk op mijn vraag: als Vlaanderen echt de hel is, opgestookt door racistische duivels, waarom willen de allo's dan hun leven wagen om hier te geraken en te blijven?
ANTWOORDT!!!!!Omdat er nog hoop in de wereld is, en dat er veel mensen zijn dan je denkt die bereid zijn om andere mensen te helpen en de hand toesteken,. Dat noemen we in de beschaafde wereld "solidariteit" wat in je denkwereld niet bestaat.....

Boadicea
27 april 2006, 10:04
De ethnologie nochtans een erkende sociale wetenschap die de "gemeenschappelijke fysieke en culturele eigenschappen van groepen personen bestudeert".
Als statistieken uitwijzen dat laten we zeggen zigeuners doorgaans bepaalde fysieke eigenschappen hebben, bepaalde gewoonten, meer in de criminaliteit werken is dat wel degelijk significant.

Klopt als een bus. Ik heb er me ook nog in geïnteresseert. Gek genoeg toen ik nog links was en even goed op het VB kon vloeken als de meeste onwetende pubers hier. Antropologie is ook eerder mijn ding, dan fysica en wiskunde.:-)
Ondertussen ben ik gelukkig ouder en wijzer geworden, maar ik blijf er, gezien de wetenschappelijke feiten ook van overtuigd dat de jongens zeker geen Polen van het Slavische of Baltische type zijn.
Wie denkt van wel, denkt gewoon wetenschappelijk verkeerd. Anderzijds vraag ik me af of de politieke discussies in dit land moeten leiden tot het verbod op wetenschap, zodat wat ze uitsparen aan subsidies, geïnvesteerd kan worden in het aantrekken van nog meer illegaal crapuul.
En ik druk hierbij op crapuul, omdat het deze zijn die zich van onze wetten niets aantrekken, die ook uitwijzingsbevelen en andermans eigendomsrecht naast zich neerleggen.
Wat zigeuners betreft: ik weet dat diefstal binnen hun eigen gemeenschap als een zware misdaad aanzien wordt en bestraft wordt met verbanning/uitsluiting. Wat een "gadje" (=buitenstaander) onbewaakt achterlaat, mogen ze in hun ogen wel zomaar meenemen, tenzij het het hun uitdrukkelijk vermeld van niet. Dus, als je ergens een fiets parkeert, hang er dan best een bordje aan: "Dit is iemands bezit, gelieve niet mee te nemen", anders begrijpen ze het niet en denken ze ten onrechte dat je die fiets niet meer nodig zou hebben.

Knuppel
27 april 2006, 10:07
Omdat er nog hoop in de wereld is, en dat er veel mensen zijn dan je denkt die bereid zijn om andere mensen te helpen en de hand toesteken,. Dat noemen we in de beschaafde wereld "solidariteit" wat in je denkwereld niet bestaat.....

En die hoop is in hun eigen land niet te vinden?
Is hun eigen land dan geen beschaafde wereld waar er zoiets als solidariteit bestaat?

ericferemans
27 april 2006, 10:09
Klopt als een bus. Ik heb er me ook nog in geïnteresseert. Gek genoeg toen ik nog links was en even goed op het VB kon vloeken als de meeste onwetende pubers hier. Antropologie is ook eerder mijn ding, dan fysica en wiskunde.:-)
Ondertussen ben ik gelukkig ouder en wijzer geworden, maar ik blijf er, gezien de wetenschappelijke feiten ook van overtuigd dat de jongens zeker geen Polen van het Slavische of Baltische type zijn.
Wie denkt van wel, denkt gewoon wetenschappelijk verkeerd. Anderzijds vraag ik me af of de politieke discussies in dit land moeten leiden tot het verbod op wetenschap, zodat wat ze uitsparen aan subsidies, geïnvesteerd kan worden in het aantrekken van nog meer illegaal crapuul.
En ik druk hierbij op crapuul, omdat het deze zijn die zich van onze wetten niets aantrekken, die ook uitwijzingsbevelen en andermans eigendomsrecht naast zich neerleggen.
Wat zigeuners betreft: ik weet dat diefstal binnen hun eigen gemeenschap als een zware misdaad aanzien wordt en bestraft wordt met verbanning/uitsluiting. Wat een "gadje" (=buitenstaander) onbewaakt achterlaat, mogen ze in hun ogen wel zomaar meenemen, tenzij het het hun uitdrukkelijk vermeld van niet. Dus, als je ergens een fiets parkeert, hang er dan best een bordje aan: "Dit is iemands bezit, gelieve niet mee te nemen", anders begrijpen ze het niet en denken ze ten onrechte dat je die fiets niet meer nodig zou hebben.

Zeg, antropoloogje: zeg me nu eens aan welke unief ze dergelijke idiote redeneringen aanleren: ik ga er dan een bordje "gelieve mee te nemen" uithangen. :)

ericferemans
27 april 2006, 10:10
ge hebt zelfs niet de moeite gedaan om zelf eens te kijken...Of staat madam allochtonenvriend Onckelinx ook op de loonlijst van het Vlaams Blok misschien?
Antwoord nu eens duidelijk op mijn vraag: als Vlaanderen echt de hel is, opgestookt door racistische duivels, waarom willen de allo's dan hun leven wagen om hier te geraken en te blijven?
ANTWOORDT!!!!!
Zij weten niet wat zij missen... :)

ericferemans
27 april 2006, 10:11
Spijtig dat de kruisvaarders jullie een 1000tal jaar geleden niet allemaal uitgeroeid hebben...maar jullie eigen achterlijkheid zal jullie wel de das omdoen, dan kunnen wij gewoon toekijken. Kweek nog maar wat verder!
Straks ga je nog beweren dat zij Jihads voeren!
Je weet natuurlijk beter :)

baarle
27 april 2006, 10:15
--

Boadicea
27 april 2006, 10:34
Zeg, antropoloogje: zeg me nu eens aan welke unief ze dergelijke idiote redeneringen aanleren: ik ga er dan een bordje "gelieve mee te nemen" uithangen. :)

Er bestaan genoeg studies en handboeken over deze materie. Heb genoeg cursussen versleten om te weten dat ze ook in linkse scholen aanleren dat er verschillende culturen zijn en dat deze anders tegen dingen aanzien.
Er zijn natuurlijk altijd individuen die hun eigen mening belangrijker vinden dan die van hooggeleerden, die jaren studies over iets gemaakt hebben.
Ga er van uit dat alles wat je weet, je grotendeels toch van anderen hebt geleerd. Ik moet hier in mijn "multicul" buurt vaststellen dat die wetenschappers het dikwijls bij het rechte eind hebben.

ericferemans
27 april 2006, 10:46
Er bestaan genoeg studies en handboeken over deze materie. Heb genoeg cursussen versleten om te weten dat ze ook in linkse scholen aanleren dat er verschillende culturen zijn en dat deze anders tegen dingen aanzien.
Er zijn natuurlijk altijd individuen die hun eigen mening belangrijker vinden dan die van hooggeleerden, die jaren studies over iets gemaakt hebben.
Ga er van uit dat alles wat je weet, je grotendeels toch van anderen hebt geleerd. Ik moet hier in mijn "multicul" buurt vaststellen dat die wetenschappers het dikwijls bij het rechte eind hebben.
Ik begin zachtjes aan te vermoeden dat je wetenschappelijke lectuur uit dag allemaal bestaat. (Het nummer over vreemdelingen). En je cursussen flinke overeenkomst vertonen met de zwarte folders van het VB...:)

Linkse wetenschap? Linkse scholen? Je ziet wat tegenwoordig, tenminste van horen zeggen zie je veel prietpraat rondfladderen.

De obsessie met de 80 000 Marokkanen die in ons land wonen, en met de 40 000 Turken is echt uit de hand aan het lopen.

Hoe kan een zo kleine minderheid nu in 's hemelsnaam aaneen hangen? Zij zitten verspreid, en op enkele concentratiepunten na zie je ze amper lopen.
Is dat nu echt de moeite om hier een miljoenenpartij rond op te bouwen?

Er zijn meer doven en slechtzienden in ons land. Schenk daar tenminste wat aandacht aan. En méér dan de helft van de bevolking is ouder dan 50 en gaat binnenkort op pensioen, denk daar eens aan. En de jongeren hebben geen werk, degenen die werk hebben hebben teveel werk.
De gehandicapten wachten op hun geld, de scholen storten in, Zaventem wordt binnenkort een terrein voor zweefvliegtuigen (zonder motor!).
En waar lullen we over: over een "bedreiging", van "DE islam", "DE allochtonenen" (lijstje gezien in de Standaard van vandaag?).
Dit alles op basis van de onwetenschappelijke theorie van Lombroso dat je mensen op het zicht kunt klasseren in gevaarlijke en minder gevaarlijke en wat prietpraat over andere culturen die geen kat hier kent, tenzij van op restaurant, een beetje...
Zot land, zouden zij dat in het buitenland aan ons gezicht zien?

Boadicea
27 april 2006, 10:52
Ik begin zachtjes aan te vermoeden dat je wetenschappelijke lectuur uit dag allemaal bestaat. (Het nummer over vreemdelingen). En je cursussen flinke overeenkomst vertonen met de zwarte folders van het VB...:)

Linkse wetenschap? Linkse scholen? Je ziet wat tegenwoordig, tenminste van horen zeggen zie je veel prietpraat rondfladderen.

De obsessie met de 80 000 Marokkanen die in ons land wonen, en met de 40 000 Turken is echt uit de hand aan het lopen.

Hoe kan een zo kleine minderheid nu in 's hemelsnaam aaneen hangen? Zij zitten verspreid, en op enkele concentratiepunten na zie je ze amper lopen.
Is dat nu echt de moeite om hier een miljoenenpartij rond op te bouwen?

Er zijn meer doven en slechtzienden in ons land. Schenk daar tenminste wat aandacht aan. En méér dan de helft van de bevolking is ouder dan 50 en gaat binnenkort op pensioen, denk daar eens aan. En de jongeren hebben geen werk, degenen die werk hebben hebben teveel werk.
De gehandicapten wachten op hun geld, de scholen storten in, Zaventem wordt binnenkort een terrein voor zweefvliegtuigen (zonder motor!).
En waar lullen we over: over een "bedreiging", van "DE islam", "DE allochtonenen" (lijstje gezien in de Standaard van vandaag?).
Dit alles op basis van de onwetenschappelijke theorie van Lombroso dat je mensen op het zicht kunt klasseren in gevaarlijke en minder gevaarlijke en wat prietpraat over andere culturen die geen kat hier kent, tenzij van op restaurant, een beetje...
Zot land, zouden zij dat in het buitenland aan ons gezicht zien?

Geloof mij part van mij wat je wil. Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien wil?
Als je mijn postings grondig gelezen zou hebben, zou je opmerken dat ik het over gevaarlijkere individuen heb. Tienerjongens in het algemeen bijvoorbeeld, die onder bepaalde culturele druk nog gevaarlijker kunnen worden.
Maar een discussie voeren met iemand met oogkleppen, die alleen zijn gelijk wil zien, is zinloos.

ericferemans
27 april 2006, 11:03
Geloof mij part van mij wat je wil. Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien wil?
Als je mijn postings grondig gelezen zou hebben, zou je opmerken dat ik het over gevaarlijkere individuen heb. Tienerjongens in het algemeen bijvoorbeeld, die onder bepaalde culturele druk nog gevaarlijker kunnen worden.
Maar een discussie voeren met iemand met oogkleppen, die alleen zijn gelijk wil zien, is zinloos.
Ik geef je hierin volmaakt gelijk.
Dat is dan ook de reden waarom je mijn argumenten niet behandelt maar mij gaat stigmatiseren...
Het pakt niet, makker: je ontbloot jezelf alleen nog een beetje meer.

baarle
27 april 2006, 11:31
maar mij gaat stigmatiseren...
De gestigmatiseerde Feremans:

*knip*

Gelieve niet te spammen en geen persoonlijk gedoe te dumpen.

mvg,
Arnold.

baarle
27 april 2006, 11:34
*knip*

Hou op met het posten van plaatjes en gezever in topics die daar niet voor bedoeld zijn. Dank bij voorbaat.

mvg,
Arnold.