PDA

View Full Version : Goed volk


Hertog van Gelre
27 april 2006, 00:02
Beste zuiderburen,

Natuurlijk is er van alles misgegaan. Deze verschrikkelijke moord kan niet ongedaan worden gemaakt.
Maar als noorderbuur heb ik het volgende kunnen constateren:

1. De vermoedelijke daders zijn snel gepakt;
2. Politie en justitie hebben hun werk uitstekend gedaan. Waar er fouten zijn gemaakt is gisteren oprecht excuses voor aangeboden;
3. Er hebben 80.000 mensen op vreedzame wijze gedemonstreerd;
4. In deze mars werden geen vlaggen gevoerd. Politici hadden het fatsoen om weg te blijven of slechts als burger mee te doen.;
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie;
6. Zowel de allochtone als de autochtone bevolking heeft actief meegezocht naar de dader(s);

Zo is Belgie de afgelopen twee weken in het nieuws geweest.

Er moet natuurlijk nog veel gebeuren. Bestuurders moeten lering trekken uit het gebeurde en herhaling voorkomen. Maar ik wil wel even kwijt:
U BENT GOED VOLK!

Mitgard
27 april 2006, 01:22
dank je wel hertog ;-)
maar voor bruinrechts zal 'den belziek' zich toch weer belachelijk gemaakt hebben in het buitenland.
de boer schijt nu eenmaal zoals hij geaarst is.

willem1940NLD
27 april 2006, 01:33
dank je wel hertog ;-)
maar voor bruinrechts zal 'den belziek' zich toch weer belachelijk gemaakt hebben in het buitenland.
de boer schijt nu eenmaal zoals hij geaarst is.

Ik denk dat je dit keer te pessimistisch bent; kan mij niet voorstellen dat iemand iets zou kunnen afdingen op betoond fatsoen en voortvarendheid.

Hertog van Gelre
27 april 2006, 08:26
dank je wel hertog ;-)
maar voor bruinrechts zal 'den belziek' zich toch weer belachelijk gemaakt hebben in het buitenland.
de boer schijt nu eenmaal zoals hij geaarst is.
Wat mensen nog gaan doen weet ik niet. Tot nog toe hebben degenen die jij bruinrechts noemt zich ook redelijk terughoudend opgesteld.

Ke Nan
27 april 2006, 08:46
Wat mensen nog gaan doen weet ik niet. Tot nog toe hebben degenen die jij bruinrechts noemt zich ook redelijk terughoudend opgesteld.

De bruinrechtse politiekers wel. Het bruinrechts gepeupel daarentegen heeft hier op het forum weeral eens alle remmen losgelaten.

Acid
27 april 2006, 08:55
De bruinrechtse politiekers wel. Het bruinrechts gepeupel daarentegen heeft hier op het forum weeral eens alle remmen losgelaten.
Niet veel van gemerkt. Wel veel gezwets uit bruinlinkse hoek maar dat waren we al gewoon.

PAJOT
27 april 2006, 09:14
inderdaad, niets van gemerkt. De linkse paranoia slaat weer toe.

Knuppel
27 april 2006, 09:26
Blijf hier weg inplaats van ze het voer geven waar ze om vragen.

Ke Nan
27 april 2006, 11:24
inderdaad, niets van gemerkt. De linkse paranoia slaat weer toe.


Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.

Ke Nan
27 april 2006, 11:24
Blijf hier weg inplaats van ze het voer geven waar ze om vragen.

Waarom?

Morduk
27 april 2006, 11:35
Beste zuiderburen,

Natuurlijk is er van alles misgegaan. Deze verschrikkelijke moord kan niet ongedaan worden gemaakt.
Maar als noorderbuur heb ik het volgende kunnen constateren:

1. De vermoedelijke daders zijn snel gepakt;
2. Politie en justitie hebben hun werk uitstekend gedaan. Waar er fouten zijn gemaakt is gisteren oprecht excuses voor aangeboden;
3. Er hebben 80.000 mensen op vreedzame wijze gedemonstreerd;
4. In deze mars werden geen vlaggen gevoerd. Politici hadden het fatsoen om weg te blijven of slechts als burger mee te doen.;
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie;
6. Zowel de allochtone als de autochtone bevolking heeft actief meegezocht naar de dader(s);

Zo is Belgie de afgelopen twee weken in het nieuws geweest.

Er moet natuurlijk nog veel gebeuren. Bestuurders moeten lering trekken uit het gebeurde en herhaling voorkomen. Maar ik wil wel even kwijt:
U BENT GOED VOLK!


Mijn welgemeende dank voor dit hart onder de riem.

Als ik de (Belgische) kranten van de laatste dagen bekeek, begon ik er aan te twijfelen ;-)

Hertog van Gelre
27 april 2006, 15:26
Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.
Ook dit valt moeilijk te verwijten. Als ooggetuigen 'noord-afrikanen' zien gaat men op zoek naar 'noord-afrikanen'. Dat is het logische vervolg ervan.

Supe®Staaf
27 april 2006, 16:36
De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd.Niet de gemeenschap: één mogelijke dader van die gemeenschap. Hou er ook rekening mee dat uitgerekend een politicus van diezelfde gemeenschap (Ahidar) incriminerende taal sprak..........

Duvel
27 april 2006, 16:43
Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.

just , in heeeel veeeel andere gevallen .....:twisted:

fallen_angel
27 april 2006, 16:45
wel, het is officieel, ze hebben de moordenaar. Ik moet toegeven dat k blij verrast door de werking van de Poolse politie, na 2 dagen hebben ze hem.
Kunnen we mss iets van leren?

fallen_angel
27 april 2006, 16:46
Niet de gemeenschap: één mogelijke dader van die gemeenschap. Hou er ook rekening mee dat uitgerekend een politicus van diezelfde gemeenschap (Ahidar) incriminerende taal sprak..........

Ik moet eerlijk toegeven: op die bewakingsvideo's zijn ze er echt zuiver Pools uit hoor :lol:

_Yahya_
27 april 2006, 16:51
Beste zuiderburen,

Natuurlijk is er van alles misgegaan. Deze verschrikkelijke moord kan niet ongedaan worden gemaakt.
Maar als noorderbuur heb ik het volgende kunnen constateren:

1. De vermoedelijke daders zijn snel gepakt; goed nieuws
2. Politie en justitie hebben hun werk uitstekend gedaan. Waar er fouten zijn gemaakt is gisteren oprecht excuses voor aangeboden; heb niks gehoord !!
3. Er hebben 80.000 mensen op vreedzame wijze gedemonstreerd;ik was er ook !, maar en de moord op Mohammed Achrak dan ??
4. In deze mars werden geen vlaggen gevoerd. Politici hadden het fatsoen om weg te blijven of slechts als burger mee te doen.; ze hebben gelijk, anders zullen we volgende week in dat racistische boekje weer een artikel over moslims staan .!!
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie; nee dit klopt helemaal niet
6. Zowel de allochtone als de autochtone bevolking heeft actief meegezocht naar de dader(s); inderdaad

Zo is Belgie de afgelopen twee weken in het nieuws geweest.
maar waar is die vrouw en die man die neergeschoten worden vorige week in Hemeksem ?? waarom is dat niet zo massaal in het nieuws gekomen?? omdat de dader niet van noord-afrika is of wat ?

Er moet natuurlijk nog veel gebeuren. Bestuurders moeten lering trekken uit het gebeurde en herhaling voorkomen. Maar ik wil wel even kwijt:
U BENT GOED VOLK! jij ook, Ja de straffen moeten nog agressiever worden, tien jaar cel is niet voor een mordenaar maar voor een dief , een moordenaar moet levenslang de bak in ofwel vermoord worden, maar soory je hebt een paar zaken verkeerd geinterpreteerd. :roll:

C uit W
27 april 2006, 16:56
Vooral de reactie van Polen vind ik getuigen van goedheid en stijl.

Daar kunnen bepaalde landen een voorbeeld aan nemen, met het ordentelijk omgaan met criminelen van andere landen... *kuch* Erdal* *Kuch*

Jonas Elossov
27 april 2006, 16:58
5. De belgische pers heeft op juiste terughoudende wijze bericht gedaan van de gehele kwestie;

Zijt ge zot geworden... Ik werd er gek van... Volgens mij heeft men twee weken lang op elke voorpagina het hoofdartikel aan die moord geweid; en ook op vrtnieuws.net moest je twee bladzijden scrollen tegen dat ge degelijk nieuws kon vinden...

Moorden gebeuren nu eenmaal; zo'n drie keer per dag. Maak er dan toch geen zo'n media-hysterie van!

C uit W
27 april 2006, 17:06
Zijt ge zot geworden... Ik werd er gek van... Volgens mij heeft men twee weken lang op elke voorpagina het hoofdartikel aan die moord geweid; en ook op vrtnieuws.net moest je twee bladzijden scrollen tegen dat ge degelijk nieuws kon vinden...

Moorden gebeuren nu eenmaal; zo'n drie keer per dag. Maak er dan toch geen zo'n media-hysterie van!
Inderdaad, het was ook naar mijn mening meer massa-hysterie dan terughoudende journalistiek.

Hertog van Gelre
27 april 2006, 18:09
Inderdaad, het was ook naar mijn mening meer massa-hysterie dan terughoudende journalistiek.
De berichtgeving was, vooral in het begin, terughoudend.
Als er maatschappelijke onrust ontstaat moeten de media daar echter wél over kunnen berichten. Dat hebben ze dan ook gedaan.

En dát het leefde hebben we hier kunnen zien op het forum.

Zeno!
27 april 2006, 18:44
Zijt ge zot geworden... Ik werd er gek van... Volgens mij heeft men twee weken lang op elke voorpagina het hoofdartikel aan die moord geweid; en ook op vrtnieuws.net moest je twee bladzijden scrollen tegen dat ge degelijk nieuws kon vinden...

Moorden gebeuren nu eenmaal; zo'n drie keer per dag. Maak er dan toch geen zo'n media-hysterie van!

Kom zeg! Er wordt niet elke dag een 17-jarige doodgestoken in Brussel Centraal! :evil:

Het is net dóór die media-aandacht dat er 80.000 mensen in Brussel waren en dat er politiek wat beweegt: jeugdsanctierecht erdoor, nieuwe jeugdgevangenis, enz...

Als het goed is zeggen we het ook:

Proficiat aan de politie (federale, lokale, metrobrigade,...) en justitie. Ze hebben uitstekend werk geleverd.

Zo zie je maar dat die hele politiehervorming na de zaak Dutroux zijn vruchten afwerpt.

Hertog van Gelre
27 april 2006, 21:18
Zo zie je maar dat die hele politiehervorming na de zaak Dutroux zijn vruchten afwerpt.
Dat had u 10 jaar geleden ook niet kunnen denken...

Boadicea
27 april 2006, 21:32
Zo kan de discussie eeuwig blijven duren. Moorden zullen er altijd zijn. Maar is het niet logisch dat men probeert om er iets tegen te doen, zodat gruwelijke roofmoorden minder frequent voorkomen?
De overheid doet niets liever dan de aanhang van het VB culpabiliseren, terwijl deze juist de oplossing willen geven. Nee, ze steunen uit onkunde liever de oorzaak.

Bobke
27 april 2006, 21:47
Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.
Niet de gemeenschap maar twee vertegenwoordigers ervan.
Het had in elk geval een positief effect, namelijk dat die gemeenschap het signaal gaf te willen meewerken om de dader in hun rangen te helpen zoeken

Jonas Elossov
27 april 2006, 21:52
Kom zeg! Er wordt niet elke dag een 17-jarige doodgestoken in Brussel Centraal! :evil:

Neen, maar als er drie per dag zijn, moet er gewoon af en toe ook een plaats vinden in Centraal-station op een 17jarige...


Het is net dóór die media-aandacht dat er 80.000 mensen in Brussel waren en dat er politiek wat beweegt: jeugdsanctierecht erdoor, nieuwe jeugdgevangenis, enz...
Vind je dat positief dat allemaal positief... Ik vind het massa-hysterie waaraan men toegeeft.
Als men nu eens iets zou doen aan de sociale oorzaken...


Proficiat aan de politie (federale, lokale, metrobrigade,...) en justitie. Ze hebben uitstekend werk geleverd.

Dat wel ja; maar dat mag ook wel als je er door die massa-hysterie, fucking 40 rechercheurs op één moord zet!

Ke Nan
27 april 2006, 23:21
Ook dit valt moeilijk te verwijten. Als ooggetuigen 'noord-afrikanen' zien gaat men op zoek naar 'noord-afrikanen'. Dat is het logische vervolg ervan.

Niettemin staat nu vast dat het niet zo was. Na een decennialange stigmatisering namen we het voor waarheid aan. Een vanzelfsprekendheid. Ik ook hoor. Na het zien van de foto's dacht ik ook dat het weeral eens de Marokkanen waren. Mijn ervaringen met de Marokkanen waren nochtans voor het merendeel positief. Zo zie je maar wat een ouderwetse stigmatisering kan doen.
Ik vind het bedroevend dat men maar niet kan toegeven dat men fout is geweest.

Ke Nan
27 april 2006, 23:22
Niet de gemeenschap: één mogelijke dader van die gemeenschap. Hou er ook rekening mee dat uitgerekend een politicus van diezelfde gemeenschap (Ahidar) incriminerende taal sprak..........

Toch wel de gemeenschap. Afgaand op de reacties op dit forum kan ik niets anders besluiten. De jarenlange stigmatisering heeft ook een effect op iedereen, ook de brave allochtonen. Onderschat de kracht ervan niet.

Ke Nan
27 april 2006, 23:22
Niet de gemeenschap maar twee vertegenwoordigers ervan.
Het had in elk geval een positief effect, namelijk dat die gemeenschap het signaal gaf te willen meewerken om de dader in hun rangen te helpen zoeken

Ik heb het vooral over de zumpen op dit forum. Haast iedereen die zogezegd tot het rechtse kamp behoort, viseerde de Marokkanen. Nu, de signalen van die gemeenschap waren er eerder ook al hoor. Je moet het wel willen zien.

ericferemans
28 april 2006, 00:42
Zo kan de discussie eeuwig blijven duren. Moorden zullen er altijd zijn. Maar is het niet logisch dat men probeert om er iets tegen te doen, zodat gruwelijke roofmoorden minder frequent voorkomen?
De overheid doet niets liever dan de aanhang van het VB culpabiliseren, terwijl deze juist de oplossing willen geven. Nee, ze steunen uit onkunde liever de oorzaak.
Gedeeltelijk heb je gelijk: Onder druk van 1.000.000 dommerikken die hun stem op het VB uitbrachten heeft deze PC rechtse regering met een klein beetje paars erbij meegeheuld met deze wolven in het bos.
De gevolgen hiervan (repressie, opsluiten, aanhouden van voornamelijk allochtonen) heeft geen enkel probleem opgelost.
Maar toch is er nu bij velen de oogklepjes afgegaan. Men ziet in dat een echte aanpak nodig is: sociale maatregelen die zinvol zijn en niet repressie die dus niets uithaalde.
Je conclusies zijn derhalve maar half juist, omdat ze niet de basis van het mislukken in bepaalde gevallen blootleggen: het volgen door deze rechtse regering van het VB geblaat.

andev
28 april 2006, 03:48
dank je wel hertog ;-)
maar voor bruinrechts zal 'den belziek' zich toch weer belachelijk gemaakt hebben in het buitenland.
de boer schijt nu eenmaal zoals hij geaarst is.
Maar enfin... we waren nu goed bezig volgens de eerste posting... En door het taaltje dat jij uitslaat zullen ze hun mening weer moeten herzien!:-(

andev
28 april 2006, 03:51
De bruinrechtse politiekers wel. Het bruinrechts gepeupel daarentegen heeft hier op het forum weeral eens alle remmen losgelaten.
Gelukkig dat domlinks er is om de zaken in zijn juiste proportie te houden en te bewijzen dat er geen vuiltje aan de lucht is. Waarvoor dank.:-)

andev
28 april 2006, 03:55
Ook dit valt moeilijk te verwijten. Als ooggetuigen 'noord-afrikanen' zien gaat men op zoek naar 'noord-afrikanen'. Dat is het logische vervolg ervan.
Zoals je echter hier weer kunt opmerken leven we in het land van de politiek-blinden ... en zij vertellen wat er te zien is. Geeft soms aanleiding tot discussie, maar dat moeten we erbij nemen, nietwaar... Een handicap is ook niet alles, en zeker niet om mee te lachen!:-(

andev
28 april 2006, 04:02
Ik moet eerlijk toegeven: op die bewakingsvideo's zijn ze er echt zuiver Pools uit hoor :lol:
Dat komt ervan als politiekers alles en iedereen op een hoopje gooien! Een Zwitserse neger, een Spaanse eskimo, een Belgische marokkaan, een Franse chinees en doe zo maar verder. Na een tijdje mag je alleen maar telkens de éérste term gebruiken: Zwitser, Spanjaard enz
Daar kunnen weinig moeilijke gezelschapsspelletjes tegenop. Enfin, als het maar gezellig blijft...

andev
28 april 2006, 04:06
Een mooi staaltje van paranoia hebben we inderdaad gezien. De Marokkaanse gemeenschap die in dit geval ten onrechte geviseerd werd. Hier kan je onmogelijk onderuit.
Gelukkig dat er zoveel andere gevallen voorkomen die niet eens gemeld worden vanwege geen nieuwswaarde (volgens sommigen: niet relevant) om dit een beetje goed te maken.
Erg voor de vele brave mensen onder hen, die er ook zijn. Slachtoffers van diegenen die hen "een reputatie" bezorgen...

andev
28 april 2006, 04:30
Gedeeltelijk heb je gelijk: Onder druk van 1.000.000 dommerikken die hun stem op het VB uitbrachten heeft deze PC rechtse regering met een klein beetje paars erbij meegeheuld met deze wolven in het bos.
De gevolgen hiervan (repressie, opsluiten, aanhouden van voornamelijk allochtonen) heeft geen enkel probleem opgelost.
Maar toch is er nu bij velen de oogklepjes afgegaan. Men ziet in dat een echte aanpak nodig is: sociale maatregelen die zinvol zijn en niet repressie die dus niets uithaalde.
Je conclusies zijn derhalve maar half juist, omdat ze niet de basis van het mislukken in bepaalde gevallen blootleggen: het volgen door deze rechtse regering van het VB geblaat.
Toch nog maar wat de stijfheid uit mijn vingers verjagen op dit nachtelijk uur:
- waar haal jij de onnoemelijke pretentie vandaan om je beter te achten dan zomaar eventjes 1.000.000 (...and counting) landgenoten?
- "deze rechtse regering" ? ... zouden we stilaan op de goede weg zitten... zeker vlak voor de verkiezingen? Zelf ook aktief ?
- "de gevolgen: repressie, opsluiting enz" heeft niets opgelost?
stel je voor dat diegenen die opgesloten werden nog allemaal los zouden lopen! Hele verbetering voor "de oplossing van het probleem". Zal wel zijn... zou Geert Hoste zeggen, maar dat is een echte komiek!
- "echte sociale aanpak nodig enz"... inderdaad. Maar dan een waarvoor miljarden euros gaan nodig zijn, richtingsaanwijzers overal naar OCMW, sociale (liefst volledig gratis met extra-woonpremie als toetje) woningen met zeven verdiepingen, onderwijs waar je alles leert zonder een klop te hoeven doen, gratis dokter aan huis, kindergeld met die van de buren erbij gerekend,enz enz enz
Als moest Europa enkel België met euros moeten bevooraden, dan zouden ze het nog niet zien zitten...
Indien jij dit kunt oplossen, ga ik graag een stuk in je richting meelopen. Maar voorlopig hou ik mijn pantoffels aan...

Hertog van Gelre
28 april 2006, 23:12
@all

Voor alle duidelijkheid: Ik zeg nergens dat alles perfect is gegaan, dat er geen individuele fouten zijn gemaakt en dat er nu oplossingen zijn voor alle problemen.

Wat gewoon opviel is dat er op zeer beschaafde manier door de gehele natie op is gereageerd. Daar mag, in deze tijd waarin veel landen kampen met gewelddadige protesten of acties, toch drie minuten bij worden stilgestaan.
Dat u zich vervolgens weer wederzijds in de haren vliegt mag u lekker zelf weten.

PollyCorrect
28 april 2006, 23:16
@all

Voor alle duidelijkheid: Ik zeg nergens dat alles perfect is gegaan, dat er geen individuele fouten zijn gemaakt en dat er nu oplossingen zijn voor alle problemen.

Wat gewoon opviel is dat er op zeer beschaafde manier door de gehele natie op is gereageerd. Daar mag, in deze tijd waarin veel landen kampen met gewelddadige protesten of acties, toch drie minuten bij worden stilgestaan.
Dat u zich vervolgens weer wederzijds in de haren vliegt mag u lekker zelf weten.

:)

Dat vind ik ook, Hertog.

Beschaving rocks.

Plus, een hele brede bevolkingswaaier met 80.000 mensen, met allemaal andere meningen, heeft zich toch kunnen vinden in een mars, die op enkele dagen tijd werd georganiseerd, en nog wel op het einde van de paasvakantie.

Als je de stille optochten in Nederland ziet, dan lijken die me toch niet zo massaal, en vooral met de direct betrokkenen, of heb ik het mis?

kaatd
28 april 2006, 23:25
Beschaving rocks.

Iets meer dan geschriften zoals:

Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat

Plus, een hele brede bevolkingswaaier met 80.000 mensen, met allemaal andere meningen.

Aaaach! Meningen. Bedoelt u zoiets als dit?:

kaatd
28 april 2006, 23:27
De berichtgeving was, vooral in het begin, terughoudend.

Ja, vooral die van de Franstalige pers zoals Pollycorrect correct heeft opgemerkt:

Hertog van Gelre
28 april 2006, 23:31
:)
Als je de stille optochten in Nederland ziet, dan lijken die me toch niet zo massaal, en vooral met de direct betrokkenen, of heb ik het mis?
Hangt van de maatschappelijke onrust af.
Fortuyn en Van Gogh: Opkomst was overweldigend.
Slachtoffers zinvol geweld: Toch ook hier vaak grote opkomsten maar vooral op plaatselijk niveau.

Bij deze laatsten speelt bij ons, in tegenstelling tot bij u, ergernissen naarde bestuurders/politici geen grote rol. Op zich doen politie en justitie goed werk. De stille tochten hebben dan ook meer een 'gedenkend' karakter. Er wordt ook wel mee geprotesteerd maar meer tegen de daad/daders dan tegen de overheid.

Bij de twee politieke moorden speelden er veel andere factoren mee. Net als bij u nu.

Ik denk dat het kordate optreden van de belgische justitiele instanties nu veel wantrouwen heeft weggenomen dat was ontstaan. Er is van Dutroux tot nu blijkbaar veel veranderd.

PollyCorrect
28 april 2006, 23:33
Niet de gemeenschap maar twee vertegenwoordigers ervan.
Het had in elk geval een positief effect, namelijk dat die gemeenschap het signaal gaf te willen meewerken om de dader in hun rangen te helpen zoeken

Ja.

PollyCorrect
28 april 2006, 23:35
Hangt van de maatschappelijke onrust af.
Fortuyn en Van Gogh: Opkomst was overweldigend.
Slachtoffers zinvol geweld: Toch ook hier vaak grote opkomsten maar vooral op plaatselijk niveau.

Bij deze laatsten speelt bij ons, in tegenstelling tot bij u, ergernissen naarde bestuurders/politici geen grote rol. Op zich doen politie en justitie goed werk. De stille tochten hebben dan ook meer een 'gedenkend' karakter. Er wordt ook wel mee geprotesteerd maar meer tegen de daad/daders dan tegen de overheid.

Bij de twee politieke moorden speelden er veel andere factoren mee. Net als bij u nu.

Ik denk dat het kordate optreden van de belgische justitiele instanties nu veel wantrouwen heeft weggenomen dat was ontstaan. Er is van Dutroux tot nu blijkbaar veel veranderd.

Slachtoffers zinvol geweld?

Hertog van Gelre
28 april 2006, 23:48
Slachtoffers zinvol geweld?
:oops: Ja, dat bestaat ook. Dit was echter een actie van mijn automatische spellingchecker...

PollyCorrect
28 april 2006, 23:52
:oops: Ja, dat bestaat ook. Dit was echter een actie van mijn automatische spellingchecker...

no prob ;)

iemand uit NL vertelde me dat de stille optochten nooit zo massief waren, dat er in NL nooit 80.000 people samenkwamen?

Toch gaaf dat er wat waardering uit Nederland komt, dat doet deugd! ;)

kaatd
28 april 2006, 23:56
Toch gaaf dat er wat waardering uit Nederland komt, dat doet deugd!

Ik weet niet of die waardering geldt voor uitspraken als:

Hertog van Gelre
28 april 2006, 23:56
no prob ;)

iemand uit NL vertelde me dat de stille optochten nooit zo massief waren, dat er in NL nooit 80.000 people samenkwamen?

Toch gaaf dat er wat waardering uit Nederland komt, dat doet deugd! ;)
Ik kan me inderdaad alleen Van Gogh en Fortuyn herinneren. Van Joels Kloppenburg en anderen weet ik het niet zo goed meer. Het zou kunnen dat uw zegsman gelijk heeft.

Voor wat die waardering betreft: Er is meer en het gebeurt vaker. Zelf kijk ik ook meer en meer waarderend naar wat er in Belgie en voornamelijk Vlaanderen gebeurt.

PollyCorrect
28 april 2006, 23:58
Ik kan me inderdaad alleen Van Gogh en Fortuyn herinneren. Van Joels Kloppenburg en anderen weet ik het niet zo goed meer. Het zou kunnen dat uw zegsman gelijk heeft.

Voor wat die waardering betreft: Er is meer en het gebeurt vaker. Zelf kijk ik ook meer en meer waarderend naar wat er in Belgie en voornamelijk Vlaanderen gebeurt.

Het tij is dus aan het keren? Zo zie je maar. En toch heb ik de indruk dat jullie in NL nog steeds vaak voorlopen op een boel dingen.

Jullie hebben een AHA, maar dat loopt ook uit de hand. Die moet nu verhuizen las ik gister. What a shame! Wat vindt je daarvan?

Hertog van Gelre
29 april 2006, 00:07
Het tij is dus aan het keren? Zo zie je maar. En toch heb ik de indruk dat jullie in NL nog steeds vaak voorlopen op een boel dingen.
Veel problemen die onze landen hebben zijn gelijk. Soms heeft de een de oplossing eerder, soms de ander. Soms hebben we verschillende oplossingen. We kunnen veel van elkaar leren, als we dit zouden willen.

Jullie hebben een AHA, maar dat loopt ook uit de hand. Die moet nu verhuizen las ik gister. What a shame! Wat vindt je daarvan?
Eigenlijk niet zoveel. AHA is een, vaak onbegrepen, moedige vrouw. Ik die ''verhuiszaak'' kan ik beide zijden wel begrijpen. Ik had gehoopt dat de omwonenden moediger zouden zijn maar ik weet niet hoe ik zelf zou hebben gereageerd als ik met mijn kinderen ernaast had gewoond.

Hertog van Gelre
29 april 2006, 00:18
Ik weet niet of die waardering geldt voor uitspraken als:
Ja, ook hiervoor.
Op een politiek forum is het normaal dat je vrijelijk spreekt. De zaak leek anders dan ze was en iedereen mag zich vergissen.