PDA

View Full Version : Politics.be lanceert i-mode site


Recitator
5 augustus 2003, 18:16
De i-mode-technologie, die in België wordt aangeboden door de operator BASE, maakt het mogelijk om via een speciaal gsm-toestel op het Internet te surfen.
De technische ploeg achter Politics.be heeft de afgelopen weken hard gewerkt om uw een uitgebreide i-mode-versie van Politics.be te kunnen aanbieden, en het resultaat mag gezien worden. Voortaan kan u dus de politieke persberichten, het politiek nieuws, het politiek woordenboek,... dus ook raadplegen via uw gsm-toestel. Surf daarvoor - met uw i-mode toestel - naar http://i.politics.be!

Recitator
6 augustus 2003, 09:57
Je kan die i-mode site ook bekijken via een simulator:
http://www.wapag.com:8070/servlet/Simulator?url=http%3A%2F%2Fi.politics.be%2F

KempensBoerke
7 augustus 2003, 08:47
'K vraag me eigenlijk af of er veel vraag is naar die i-mode.
Ik persoonlijk zie er geen graten in: 'k ben niet zo verslaafd aan politieke fora om op m'n gsm nog te gaan surfen waar geen Internet beschikbaar is of op vakantie. Of snap ik de bedoeling van het i-ding weer niet?

Trouwens: op zo'n pieteschermpke berichten gaan lezen en op de koop toe zal het financieel ook wel wat kosten, zeker? 'K heb Telenet en bovendien lees ik alles op een 21 inch scherm...
comfort en degelijkheid noemt men dat...

Pfffttt....is 't weer iets nieuws om maar iets nieuws te hebben, of is i-mode een echte revolutionaire doorbraak.

Allez, 'k kan nog bijgedraaid worden, maar al dat "nieuwe om maar mee te zijn met mijn tijd" hoeft voor mij niet....'t moet een significante meerwaarde creëren, anders zeg ik "so what, who cares..."...

Corrigeer me als ik er een verkeerd beeld van heb. :wink:

Recitator
7 augustus 2003, 18:10
Je kan tegen betaling van 6 euro per maand vrijwel onbeperkt surfen op i-mode. Sommige diensten moet je bvb nog bijbetalen (ringtones, ..) maar voor de rest ben je onbeperkt online zonder verdere communicatiekosten. De sites zijn beperkt. Ik vermoed dat het vooral nuttig kan zijn voor mensen die bijvoorbeeld elke dag op de trein zitten en een krant kopen. Met die i-mode zou dat goedkoper moeten zijn.

Voor de rest laat ik de voordelen van de i-mode over aan de kenners.

Zijn er mensen op het forum die het actief gebruiken?

Het Vraagteken
8 augustus 2003, 15:00
Ik ben zo wereldvreemd dat ik zelfs nog geen GSM heb :)

De site leent zich nu eigenlijk wel tot i-mode toestanden... veel tekst, een forum... ik hoop dat het aantrekt :wink:

zillox
12 augustus 2003, 20:07
Die I-mode is veel beter als wap. Eindelijk mijn site lezen zolang ik wil en waar ik wil ... hehe precies reclame maar tis zo 8)

dis.pater
13 augustus 2003, 13:38
Je kan tegen betaling van 6 euro per maand vrijwel onbeperkt surfen op i-mode. Sommige diensten moet je bvb nog bijbetalen (ringtones, ..) maar voor de rest ben je onbeperkt online zonder verdere communicatiekosten. De sites zijn beperkt. Ik vermoed dat het vooral nuttig kan zijn voor mensen die bijvoorbeeld elke dag op de trein zitten en een krant kopen. Met die i-mode zou dat goedkoper moeten zijn.

Voor de rest laat ik de voordelen van de i-mode over aan de kenners.

Zijn er mensen op het forum die het actief gebruiken?

Ik gebruik i-mode elke dag, het is fantastisch dat je waar dan ook het nieuws, je mails edm. kunt lezen.

Voor vele diensten moet je inderdaad betalen, maar er zijn ook al heel veel gratis i-mode sites te vinden. Je betaalt maximum 2 euro voor een dienst, niet bepaald veel volgens mij.

Het enige nadeel is dat de batterij van m'n gsm vrij snel leeg is en dat hij af en toe durft vastlopen :cry:

Pieterjan
13 augustus 2003, 14:16
Je kan tegen betaling van 6 euro per maand vrijwel onbeperkt surfen op i-mode. Sommige diensten moet je bvb nog bijbetalen (ringtones, ..) maar voor de rest ben je onbeperkt online zonder verdere communicatiekosten. De sites zijn beperkt. Ik vermoed dat het vooral nuttig kan zijn voor mensen die bijvoorbeeld elke dag op de trein zitten en een krant kopen. Met die i-mode zou dat goedkoper moeten zijn.

Voor de rest laat ik de voordelen van de i-mode over aan de kenners.

Zijn er mensen op het forum die het actief gebruiken?

Ik gebruik i-mode elke dag, het is fantastisch dat je waar dan ook het nieuws, je mails edm. kunt lezen.

Voor vele diensten moet je inderdaad betalen, maar er zijn ook al heel veel gratis i-mode sites te vinden. Je betaalt maximum 2 euro voor een dienst, niet bepaald veel volgens mij.

Het enige nadeel is dat de batterij van m'n gsm vrij snel leeg is en dat hij af en toe durft vastlopen :cry:

en hoe is het gebruik van de Politics.be website?

dis.pater
14 augustus 2003, 15:50
(...)
en hoe is het gebruik van de Politics.be website?

Hoe bedoel je?

Pieterjan
14 augustus 2003, 15:55
Of alles oké is bij Politics op die I-mode?

dis.pater
14 augustus 2003, 16:10
Of alles oké is bij Politics op die I-mode?

Tuurlijk :D

Kijk anders eens met die simulator van wapag om het zelf vast te stellen.

TrendyLayout
11 november 2003, 20:47
Nu heb ik misschien een domme vraag, maar vergeef me, vrouwen en techniek hé :wink: (grapjeeeuuuuhhh!!). Is I-mode enkel beschikbaar voor Base-klanten of wordt deze dienst in de toekomst ook beschikbaar voor Proximus en Mobistar klanten.

Groetjes

FMisplon
12 november 2003, 02:27
I-mode is een technologie waarvoor BASE in belgië de exclusieve rechten heeft.
De operatoren Proximus & Mobistar zouden op dit moment echter aan een eigen technologie werken. Eenmaal deze op poten staat zal Politics.be natuurlijk ook een versie maken voor de gebruikers van Mobistar & Proximus.