PDA

View Full Version : Multicul oorzaak moorden?


vercetti
12 mei 2006, 18:24
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.

Firestone
12 mei 2006, 18:29
Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(

Gentenaar
12 mei 2006, 18:29
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.

Tussen ruzie maken en moorden ligt een wereld van verschil. Een wereld die door partijen als het Vlaams Belang heel klein kan gemaakt worden.
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken.

Gentenaar
12 mei 2006, 18:30
Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(

inderdaad: blaming the victim.

Straks gaan we hier nog lezen dat dat Malinese meisje eigenlijk de ware schuldige is.

vercetti
12 mei 2006, 18:37
Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.

Pietje
12 mei 2006, 18:39
Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.

Dus iedereen waar je problemen meehebt : neerknallen ??

vercetti
12 mei 2006, 18:40
Dus iedereen waar je problemen meehebt : neerknallen ??
Neen.

rik47
12 mei 2006, 18:56
Tussen ruzie maken en moorden ligt een wereld van verschil. Een wereld die door partijen als het Vlaams Belang heel klein kan gemaakt worden.
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken.
Via de media kon je volgende bedenkingen formuleren.
Moordenaar had in zijn afscheidsbrief niks geschreven over extreemrechtse sympathiën, hetgeen gisteren wel vaststond.
Gisteren verklaarde directeur van zijn school dat het bijna een model-leerling was, dus toch niet nu.
Hij haatte de ordeloosheid in onze samenleving.
Verder droeg hij volgens de media vroeger een verzorgd paardestaartje, is dat ook een kenmerk van een skinhead? Kan zijn hoor.

Knorretje
12 mei 2006, 19:03
Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(

Een oud verhaal door de linkerzijde bedacht en decennia lang in de praktijk gebracht. We kennen allemaal wel de pamper- en knuffelexcuses waar links zo creatief (maar weliswaar selectief) in was, is en blijft : ongelukkige jeugd, kansarmoede, etc. Dat oud verhaal eindigt vrijwel altijd in straffeloosheid. :|

Den Bal
12 mei 2006, 20:27
Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.

Ik heb reeds met mensen van vreemde origine als met mensen van Belgische afkomst problemen gehad. Is dit een reden om zomaar op iedereen (willekeurig) te vuren?

maarte
12 mei 2006, 20:43
persoonlijk vind ik dat de media de grootste schuldige is, het steeds maar uitvergroten van alledaags misdaden en wantoestanden en dit dan uitvergroten op bepaalde bevolkinsgroepen is een middel waar de media zich voortdurend schuldig aan maakt

rik47
12 mei 2006, 20:46
persoonlijk vind ik dat de media de grootste schuldige is, het steeds maar uitvergroten van alledaags misdaden en wantoestanden en dit dan uitvergroten op bepaalde bevolkinsgroepen is een middel waar de media zich voortdurend schuldig aan maakt
Onzin, de meeste gepleegde feiten krijgen geen media-aandacht, kwestie imago voor stad of gemeente.

maarte
12 mei 2006, 20:58
Ik spits mij hier toe op de berichtgeving en vooral de volgorde van bijvoorbeeld de hoogtepunten in het nieuws.
Wie weet er bijvoorbeeld dat er vandaag in afrika +- 500 mensen omgekomen zijn bij een incident met olieaftap?

De kwestie allochtone-autochtone integratie en racisme is gewoon een hot item voor de media ook al lijken de meeste items maar een kleine nieuwswaarde te hebben

Acid
12 mei 2006, 21:29
Mijn mening is dat de dader ergens een serieuze vijs los heeft zitten. Ik kan het waarom van het gebeurde niet begrijpen - ik kan dus geen andere reden bedenken dan dat.
Je kan allerlei dingen aanhalen: racisme, geloofsovertuiging, vrouwenhaat, opvoeding, maar dat zijn geen redenen om iemand overhoop te knallen.
Je zal altijd wel gekken tegenkomen die vinden dat ze een andergekleurde, andersgeaarde, andersgelovende, andersvalide of andersdenkende mens mogen afmaken. Maar er is geen enkele westerse ideologie, laat staan een Vlaamse partij, die dergelijke verwerpelijke ideeën predikt.
Bij deze jongen zijn de stoppen doorgeslagen. Zo simpel is het. En daar heeft niemand anders schuld aan. Niemand heeft dit drama gewild.

NapalmBenny.
12 mei 2006, 21:31
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.

Ne gefrustreerde wonend tussen de migranten, en die af en toe al bijeengeklopt geweest is===> jep, je heb er een hatertje bij. Nee ik zeg neit dat hij bijeengeklopt geweest is, kan veel andere oorzaken gehad hebben, maar is zeker niet onrealistisch, en de waarheid zullen we nooit weten

Casca
12 mei 2006, 21:49
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.

De grote oplossing voor misdaden ingegeven door racisme:

Alle vreemdelingen buiten!

Hoe compleet krankzinnig zijn jullie wel niet? 8O

filosoof
12 mei 2006, 22:29
Ne gefrustreerde wonend tussen de migranten, en die af en toe al bijeengeklopt geweest is===> jep, je heb er een hatertje bij. Nee ik zeg neit dat hij bijeengeklopt geweest is, kan veel andere oorzaken gehad hebben, maar is zeker niet onrealistisch, en de waarheid zullen we nooit weten Waar hij woont (woonde) is dat minder waarschijnlijk...:?

daiwa
12 mei 2006, 22:33
Waar hij woont (woonde) is dat minder waarschijnlijk...:?


Dus jij geeft toe dat er WEL plaatsen zijn waar dit gebeurt?

filosoof
12 mei 2006, 22:36
Mijn mening is dat de dader ergens een serieuze vijs los heeft zitten. Ik kan het waarom van het gebeurde niet begrijpen - ik kan dus geen andere reden bedenken dan dat.
Je kan allerlei dingen aanhalen: racisme, geloofsovertuiging, vrouwenhaat, opvoeding, maar dat zijn geen redenen om iemand overhoop te knallen.
Je zal altijd wel gekken tegenkomen die vinden dat ze een andergekleurde, andersgeaarde, andersgelovende, andersvalide of andersdenkende mens mogen afmaken. Maar er is geen enkele westerse ideologie, laat staan een Vlaamse partij, die dergelijke verwerpelijke ideeën predikt.
Bij deze jongen zijn de stoppen doorgeslagen. Zo simpel is het. En daar heeft niemand anders schuld aan. Niemand heeft dit drama gewild.
zomaar een paar denksporen:
-opgegroeid ineen eng-nationalistische familie
-een jaar vertaging al in zijn scholariteit
- betrapt op roken op zijn kamer: tabak of haschisch? Volgens de studie van Tennant & Rey leidt regelmatig cannabisgebruik bij jongeren tot psychische stoornissen in 25% van de gevallen

filosoof
12 mei 2006, 22:47
Dus jij geeft toe dat er WEL plaatsen zijn waar dit gebeurt? mogelijk, men zegt dat hier, mij gebeurde dat niet daar waar men het gevaarlijk acht, mij niet en géén bekende...

Dus toegeven? Waarom?Als degenen die dat zeggen liegen zou ik ook liegen... Ik werd drie keer aangevallen: 2x Vlamingen en 1x een Spanjaard: dus? Jouw conclusie daaruit?

baarle
12 mei 2006, 22:49
Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(

Dat is een groffe verwringing van vercetti's woorden. Niet de vermoorde is schuldig, maar degenen die aan de touwtjes van het systeem trekken, was zijn suggestie.

filosoof
12 mei 2006, 22:56
Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig

Een oud verhaal ... :-(
Uiteraard: als de vermoorde die dag in zijn bed was blijven liggen zou hij nog leven...

Daar kan de moordenaar toch niets aan doen? Je moet maar zorgen dat je niet op straat bent als een Belanger tilt slaat..

kingtiger
12 mei 2006, 22:57
De multikul is wel degelijk verantwoordelijk voor de moorden.Waar men rassen bij elkander doet wonen ontstaan spontaan hevige racistische gevoelens die soms ook ontaarden in moord.
Segregatie verkondigen mag dus nietstrafbaar zijn.Gezond verstand mag immers niet strafbaar zijn.Weg met de wet op het racisme.:twisted:

filosoof
12 mei 2006, 22:59
De multikul is wel degelijk verantwoordelijk voor de moorden.Waar men rassen bij elkander doet wonen ontstaan spontaan hevige racistische gevoelens die soms ook ontaarden in moord.
Segregatie verkondigen mag dus nietstrafbaar zijn.Gezond verstand mag immers niet strafbaar zijn.Weg met de wet op het racisme.:twisted:8O
Enne, je psychiater, wat zegt die over jou?:|

carlgustaaf
12 mei 2006, 23:16
persoonlijk vind ik dat de media de grootste schuldige is, het steeds maar uitvergroten van alledaags misdaden en wantoestanden en dit dan uitvergroten op bepaalde bevolkinsgroepen is een middel waar de media zich voortdurend schuldig aan maaktOp de Franse zender TF1 werd vandaag verteld dat de dader een extreem-rechtse neo-nazi skinhead van het Vlaams Belang was...ze vertelden ook dat in Antwerpen 30 procent v/d bevolking VB stemt...Dat is zo ongeveer hetzelfde als zeggen dat 1 op 3 Antwerpenaars tot zo een slachtpartij in staat zou kunnen zijn... Er werden zwarten getoond die vertelden dat dit dagelijkse kost voor hen was. " Regardez ce qu'on doit subir tous les jours" zei er éne . Media kunnen inderdaad alles oftewel minimaliseren of opkloppen zoals mayonnaise. De vraag is: met welk doel?Wie heeft daar baat bij?

carlgustaaf
12 mei 2006, 23:18
De grote oplossing voor misdaden ingegeven door racisme:

Alle vreemdelingen buiten!

Hoe compleet krankzinnig zijn jullie wel niet? 8Onu moet je wel toegeven dat als ze allemaal weggaan, dat niemand hier hen nog kwaad kan doen, dat lijkt me logisch, niet?

Boadicea
12 mei 2006, 23:24
De multikul is wel degelijk verantwoordelijk voor de moorden.Waar men rassen bij elkander doet wonen ontstaan spontaan hevige racistische gevoelens die soms ook ontaarden in moord.
Segregatie verkondigen mag dus nietstrafbaar zijn.Gezond verstand mag immers niet strafbaar zijn.Weg met de wet op het racisme.:twisted:

Dat zou een oplossing zijn. Als iedereen zijn haat, wat een natuurlijk, menselijk gevoel is, kwijt zou kunnen op een normale manier, zouden gewelddadige uitspattingen eerder uitzondering dan regel zijn. Nu maken we het omgekeerde echter waar.

driewerf
12 mei 2006, 23:31
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.
ze droeg een kort rokje, dus vroeg erom om verkracht te worden.


en, o, ik heb last met enkele Vlamingen. mag ik jou komen overhoop schieten?

driewerf
12 mei 2006, 23:32
Ik verdedig de moordenaar niet. Ik keur de moord ten zeerste af, en van mij mag de dader streng gestraft worden. Ik vraag me alleen af of hij die moord zou gepleegd hebben, mocht hij geen problemen gehad hebben met vreemdelingen.
nee, je doet nog straffer, je legt de schuld bij de slachtoffers.

Bazilfunk
13 mei 2006, 01:11
Op het nieuws zeiden ze dat de dader problemen had met vreemdelingen. Deze zouden aan de basis gelegen hebben van de moord. Zou hij zonder die problemen begonnen zijn met zijn moordtocht?

Ik betwijfel het.

Misschien had hij net iets meer problemen met marokanen dan met vrouwen en hadden het anders gewoon blanke vrouwen geweest omdat ze zijn petje te klein vonden.

Komaan seg! Wat een zieke redenatie? Als men alles wegwerkt wat mij irriteert dan staat er niet veel vlaanderen meer op de map. Dus begint maar met alle provincies rond Antwerpen weg te werken want die irriteren mij en ik sta er niet voor in als het me teveel wordt en ze eigenhandig opblaas. Ga je dan ook die vraag stellen? "Als oost vlaanderen er niet was geweest had hem het dan opgeblazen"?

Sinistra
13 mei 2006, 03:17
Tussen ruzie maken en moorden ligt een wereld van verschil. Een wereld die door partijen als het Vlaams Belang heel klein kan gemaakt worden.
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken.

Van "moorden" zijn communisten nochtans zeer goed op de hoogte.

http://www.connection.de/magazin/03maerz/bilder/maier_witt/schleyer.jpg

Noorman
13 mei 2006, 08:08
Tussen ruzie maken en moorden ligt een wereld van verschil. Een wereld die door partijen als het Vlaams Belang heel klein kan gemaakt worden.
Wat een xenofobe opvoeding al allemaal niet kan losmaken bij een jongere... Iets om over na te denken.

Als een allochtoon een moord pleegt is hij kansarm
Als een autochtoon een moord pleegt is hij racist (en nee, ik praat geen moord goed)

Toen een autochtoon werd vermoord werd het vingertje opgestoken om geen bevolkingsgroepen te stigmatiseren
Toen een allochtoon werd vermoord werd het vingertje uitgestoken naar het VB

Van stigmatiseren gesproken !

Ga in al uw kortzichtigheid eens op zoek naar een land waar ze voor u de rode loper uitrollen op dezelfde manier dat dat hier voor vreemdelingen wordt gedaan. Mocht u het vinden wees dan zo goed om naar daar te emigreren en dit land over te laten aan Vlamingen die nog Vlaming willen zijn in Vlaanderen.

Noorman

baarle
13 mei 2006, 09:25
Media kunnen inderdaad alles oftewel minimaliseren of opkloppen zoals mayonnaise. De vraag is: met welk doel?Wie heeft daar baat bij?

Een wanhopige poging om de controle over de bevolking te behouden. Zie http://forum.politics.be/showpost.php?p=1702587&postcount=90

Bhairav
13 mei 2006, 09:27
Ik heb er niks op tegen wat de media doet, ik veracht eerder die idioten die geloven wat er hen verteld word.