PDA

View Full Version : Marlin 336


Riksken
12 mei 2006, 18:37
Met een soortgelijk wapen zou de schietpartij gebeurd zijn. Vind het ook wel straf dat dergelijke wapens vrij te koop zijn. Zeker als je bekijkt welke wel verboden zijn.

Zeer krachtig en heel eenvoudig te bedienen. Zelfs iemand die nog nooit een wapen van dichtbij gezien heeft kan het binnen de minuut ge(mis)bruiken

http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336A.jpg

Boadicea
12 mei 2006, 18:43
Tja, onschuldige pistooltjes krijg je niet zonder vergunning, maar met een zwaar jachtgeweer mag je zomaar de straat op.
Sinds wanneer is de Belgische wet eigenlijk zinnig?

Pietje
12 mei 2006, 18:49
Tja, onschuldige pistooltjes krijg je niet zonder vergunning, maar met een zwaar jachtgeweer mag je zomaar de straat op.
Sinds wanneer is de Belgische wet eigenlijk zinnig?

Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:

Knuppel
12 mei 2006, 18:51
Met een soortgelijk wapen zou de schietpartij gebeurd zijn. Vind het ook wel straf dat dergelijke wapens vrij te koop zijn. Zeker als je bekijkt welke wel verboden zijn.

Zeer krachtig en heel eenvoudig te bedienen. Zelfs iemand die nog nooit een wapen van dichtbij gezien heeft kan het binnen de minuut ge(mis)bruiken

http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336A.jpg

Wie de weg kent geraakt aan eender welk wapen. Daar helpen geen wettelijke verboden aan.
Omdat je wapens kan verkrijgen, daarom ben je nog niet verplicht ze te ge(mis)bruiken. Daar kiest nog iedere wapenbezitter zelf voor.
De vraag is waarom bij de ene de stoppen doorslaan en bij andere niet, en wat er kan gedaan worden aan de oorzaak die aan doorslaande stoppen ten grondslag ligt.
Als we alle riscio's op doorslaande stoppen moeten uitsluiten kunnen we evengoed meteen iedereen achter de tralies steken.

Riksken
12 mei 2006, 18:53
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:

http://img.epinions.com/images/opti/4b/8b/pr-Headlamps_Flashlights-Maglite_Flashlight_4_D-Cell-resized200.jpg

Dit is ook een verboden wapen. Logica ontgaat mij even.

Knuppel
12 mei 2006, 18:54
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:

Voor het geval je het nog niet wist, zelfs een doodgewoon keukenmesje is dodelijk als er maar goed wordt nagedacht over hoe, waar, wanneer het precies gebruikt zal worden.

willem1940NLD
12 mei 2006, 19:02
Ja, elegant maar griezelig 5-schots apparaat; ruim 3 kg en zowat 1.10m lang.

http://www.marlinfirearms.com/Firearms/xlr/336.aspx

Boadicea
12 mei 2006, 19:33
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:

Het feit is en blijft dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, richten en af te vuren.
Ik wil alleen maar zeggen dat er minder gevaarlijkere kalibers op de markt zijn, waar je wel een vergunning voor nodig hebt.

Boadicea
12 mei 2006, 19:34
Voor het geval je het nog niet wist, zelfs een doodgewoon keukenmesje is dodelijk als er maar goed wordt nagedacht over hoe, waar, wanneer het precies gebruikt zal worden.

Zwijg ... straks verbieden ze de keukenmessen nog en kunnen we steaks eten met een schaar en oeps ... daar kan je ook iemand mee doodsteken.
Je kan zelfs iemand doden met de blote had, als je wenst. Gaan we dan ieders handen afhakken?

Pietje
12 mei 2006, 19:37
Het feit is en blijft dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, richten en af te vuren.
Ik wil alleen maar zeggen dat er minder gevaarlijkere kalibers op de markt zijn, waar je wel een vergunning voor nodig hebt.

8O Toppunt van domheid 8O Ieder kaliber is DODELIJK, oen :roll:

Boadicea
12 mei 2006, 19:42
8O Toppunt van domheid 8O Ieder kaliber is DODELIJK, oen :roll:

Tja, als je een loodjespistool van de kermis goed kan mikken ... zo had ik het niet bekeken.
De kans dat je de ene kogel niet overleeft, is groter dan bij de andere.

filosoof
12 mei 2006, 19:43
http://img.epinions.com/images/opti/4b/8b/pr-Headlamps_Flashlights-Maglite_Flashlight_4_D-Cell-resized200.jpg

Dit is ook een verboden wapen. Logica ontgaat mij even.
Ja, een ploertendoder of knots, gecamoefleerd als zaklamp (geeft nog licht ook)

Riksken
12 mei 2006, 20:08
Ja, een ploertendoder of knots, gecamoefleerd als zaklamp (geeft nog licht ook)


Niet verboden
http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336A.jpg

Wel verboden

http://img.epinions.com/images/opti/4b/8b/pr-Headlamps_Flashlights-Maglite_Flashlight_4_D-Cell-resized200.jpg

Wil enkel duidelijk maken op welke wijze wetten in elkaar gestoken worden en hoe absurd sommige wel zijn.

Schavuit
12 mei 2006, 21:26
8O Toppunt van domheid 8O Ieder kaliber is DODELIJK, oen :roll:

je leest dingen die er niet staan, waar zegt hij dat bepaalde kalibers niet dodelijk zijn?

feit is dat er verschillende types kogels bestaan en dat de een meer schade oplevert als de andere, maar daarom niet minder dodelijk zijn

carlgustaaf
12 mei 2006, 21:59
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:een engelse sleutel, een (voor)hamer, een schroevendraaier, zo een ouderwets scheermes, een schaar,een riek....allemaal perfekt "onschuldige" gebruiksvoorwerpen, waar je mensen mee om zeep kunt helpen.Ons aller automobiel is ook niet slecht... Stel u voor dat onze halve gare amok-loper het in zijn bol gekregen had om als een razende door de stad te scheuren met een wagen, en zomaar wat mensen omver te rijden! Wapens zijn niet gevaarlijk, wél de mensen die ze gebruiken.Wanneer ga je nu eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen?:roll:

Riksken
12 mei 2006, 22:00
standaard nato oorlogsmunitie

http://www.submerged.co.uk/small%20arms%2010%20small.jpg

Sportmunitie zoals gebruikt bij de schietpartij

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/30WCF.png

Bovenste maakt een mooi gaatje, onderste rukt met gemak de ingewanden langs de rug mee naar buiten.(loden kop)

Savatage
12 mei 2006, 22:08
Met een soortgelijk wapen zou de schietpartij gebeurd zijn. Vind het ook wel straf dat dergelijke wapens vrij te koop zijn. Zeker als je bekijkt welke wel verboden zijn.

Zeer krachtig en heel eenvoudig te bedienen. Zelfs iemand die nog nooit een wapen van dichtbij gezien heeft kan het binnen de minuut ge(mis)bruiken

http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336A.jpg

Enig idee hoeveel zo een wapen kost?

MaXiMuS
12 mei 2006, 22:14
Om t nu ne keer over iets anders te hebben dan het gezeik over dieje wacko die wa mensen heeft neergeknald:

Ik vind die karabijnen echt lelijk. Ik kan er nie aan doen, ma tis zo wester-achtig. Geef mij maar een pistool. Qua kwaliteit en qua design is er slechts 1 winnaar: de beretta:

http://www.007airsoft.com/products/product-images/10102.JPG

Al is zo ne semi-automatische AK-47 ook niet te versmaden (altijd handig als er SUPERveel inbrekers uw nederige huis komen beroven (nadien hebde wel nen nieuwen interieur-man nodig))

http://www.11thcavnam.com/vehicles/Copy%20of%20AK-47.jpg

filosoof
12 mei 2006, 22:17
Enig idee hoeveel zo een wapen kost?
Ja

Fille van de Foor
12 mei 2006, 22:18
een engelse sleutel, een (voor)hamer, een schroevendraaier, zo een ouderwets scheermes, een schaar,een riek....allemaal perfekt "onschuldige" gebruiksvoorwerpen, waar je mensen mee om zeep kunt helpen.Ons aller automobiel is ook niet slecht... Stel u voor dat onze halve gare amok-loper het in zijn bol gekregen had om als een razende door de stad te scheuren met een wagen, en zomaar wat mensen omver te rijden! Wapens zijn niet gevaarlijk, wél de mensen die ze gebruiken.Wanneer ga je nu eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen?:roll:

Het verschil is wel dat je met een minimum aan inspanning voor een schroevendraaier, engelse sleutel en andere "onschuldige voorwerpen" al snel tientallen alternatieve en zinvole toepassingen kan verzinnen. Wat voor een vuurwapen wel even anders ligt.

Jazeker
12 mei 2006, 22:19
Enig idee hoeveel zo een wapen kost?

Ik dacht gelezen te hebben dat het 500 euro was ?

Riksken
12 mei 2006, 22:20
Ja
500€ zeker

Riksken
12 mei 2006, 22:30
Om t nu ne keer over iets anders te hebben dan het gezeik over dieje wacko die wa mensen heeft neergeknald:

Ik vind die karabijnen echt lelijk. Ik kan er nie aan doen, ma tis zo wester-achtig. Geef mij maar een pistool. Qua kwaliteit en qua design is er slechts 1 winnaar: de beretta:

http://www.007airsoft.com/products/product-images/10102.JPG

Al is zo ne semi-automatische AK-47 ook niet te versmaden (altijd handig als er SUPERveel inbrekers uw nederige huis komen beroven (nadien hebde wel nen nieuwen interieur-man nodig))

http://www.11thcavnam.com/vehicles/Copy%20of%20AK-47.jpg

Aan uwen beretta ga je nie veel hebben. Mijn klein gasten spelen daarmee.

Den AK is andere koek. Heel effectief, bedrijfszeker, weinig onderhoud, heel makkelijk uit elkaar te halen en dus heel geliefd bij milities, gangsters omdat het ook simpel in gebruik is.

Riksken
12 mei 2006, 23:37
Het wapen op de foto is eigenlijk geen AK 47. De voorvader laat ons zeggen.
Het is een 46 geloof ik, da details zijn nogal moeilijk te zien.

Bobke
12 mei 2006, 23:42
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:
Onschuldige pistooltjes zijn gemakkelijk verdoken te dragen.
Dat is de logica waarom deze op vergunning zijn.
Daarom zijn ook relatief ongevaarlijke plooibare jachtwapens verboden.

carlgustaaf
12 mei 2006, 23:44
Het verschil is wel dat je met een minimum aan inspanning voor een schroevendraaier, engelse sleutel en andere "onschuldige voorwerpen" al snel tientallen alternatieve en zinvole toepassingen kan verzinnen. Wat voor een vuurwapen wel even anders ligt.een vuurwapen hoef je ook niet absoluut voor waanzinnige, onnuttige moorden te gebruiken.Je kan er mee oefenen voor het plezier, op jacht mee gaan, op inbrekers mee schieten....

Bobke
12 mei 2006, 23:45
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:
Ze zijn in elk geval minder gevaarlijk dan jachtkalibers.

Bobke
12 mei 2006, 23:47
http://img.epinions.com/images/opti/4b/8b/pr-Headlamps_Flashlights-Maglite_Flashlight_4_D-Cell-resized200.jpg

Dit is ook een verboden wapen. Logica ontgaat mij even.
Het kan verdoken gedragen worden.

Bobke
12 mei 2006, 23:53
een engelse sleutel, een (voor)hamer, een schroevendraaier, zo een ouderwets scheermes, een schaar,een riek....allemaal perfekt "onschuldige" gebruiksvoorwerpen, waar je mensen mee om zeep kunt helpen. Klopt en als je daar een dancing mee binnenstapt riskeert ge een veroordeling voor verboden wapendracht.

Groot-Links
13 mei 2006, 00:03
Met een soortgelijk wapen zou de schietpartij gebeurd zijn. Vind het ook wel straf dat dergelijke wapens vrij te koop zijn. Zeker als je bekijkt welke wel verboden zijn.

Zeer krachtig en heel eenvoudig te bedienen. Zelfs iemand die nog nooit een wapen van dichtbij gezien heeft kan het binnen de minuut ge(mis)bruiken

http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336A.jpg

LEVER ammo has turned the venerable 30/30 into a 250+ yard deer rifle!


250+ yard !!! deer !!!

Slaap zacht meneer de wapenhandelaar, vond u het echt niks vreemd om zoiets aan een 18jarige te verkopen met de bijbehorende kogels.
Hebt u hem nog een zakje aangeboden of vond ie het toch niet nodig.

:oops::oops::oops:

Zwarte Spion
13 mei 2006, 00:08
LEVER ammo has turned the venerable 30/30 into a 250+ yard deer rifle!


250+ yard !!! deer !!!

Slaap zacht meneer de wapenhandelaar, vond u het echt niks vreemd om zoiets aan een 18jarige te verkopen met de bijbehorende kogels.
Hebt u hem nog een zakje aangeboden of vond ie het toch niet nodig.

:oops::oops::oops:

Gaan we schuldebokken zoeken? De dader is de enige schuldige! Die handelaar deed zijn beroep: verkopen.

Jazeker
13 mei 2006, 01:55
LEVER ammo has turned the venerable 30/30 into a 250+ yard deer rifle!


250+ yard !!! deer !!!

Slaap zacht meneer de wapenhandelaar, vond u het echt niks vreemd om zoiets aan een 18jarige te verkopen met de bijbehorende kogels.
Hebt u hem nog een zakje aangeboden of vond ie het toch niet nodig.

:oops::oops::oops:

En als hij het aan een linkse had verkocht ? Die wapenhandelaar deed zijn werk binnen de grenzen van de wet.

Fille van de Foor
13 mei 2006, 02:30
een vuurwapen hoef je ook niet absoluut voor waanzinnige, onnuttige moorden te gebruiken.Je kan er mee oefenen voor het plezier, op jacht mee gaan, op inbrekers mee schieten....

Een beetje bouwvakker kan je voor de vuist weg minstens 50 stukken gereedschap opsommen waarmee hij een flesje bier openmaakt (of heeft zien openmaken)... vuurwapens zijn daar doorgaans niet bij. En trouwens in je opsomming kom je zelf ook niet verder dan schieten, enkel het doel en de reden waarom verschilt lichtjes. We kunnen dus (en we hoeven daarbij niet eens voorzichtig te zijn) stellen dat het voorhanden zijn van een vuurwapen het creatief zoeken naar alternatieve toepassingen sterk vernauwt.

Jazeker
13 mei 2006, 02:48
Een beetje bouwvakker kan je voor de vuist weg minstens 50 stukken gereedschap opsommen waarmee hij een flesje bier openmaakt (of heeft zien openmaken)... vuurwapens zijn daar doorgaans niet bij. En trouwens in je opsomming kom je zelf ook niet verder dan schieten, enkel het doel en de reden waarom verschilt lichtjes. We kunnen dus (en we hoeven daarbij niet eens voorzichtig te zijn) stellen dat het voorhanden zijn van een vuurwapen het creatief zoeken naar alternatieve toepassingen sterk vernauwt.

En dat een schietlood de kansen op zelfverdediging niet erg verhoogt.

Tjolder
13 mei 2006, 08:04
standaard nato oorlogsmunitie

http://www.submerged.co.uk/small%20arms%2010%20small.jpg

Sportmunitie zoals gebruikt bij de schietpartij

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/30WCF.png

Bovenste maakt een mooi gaatje, onderste rukt met gemak de ingewanden langs de rug mee naar buiten.(loden kop)
Oorlogslogica van de NATO

Grootte kogel = direct dood = putje graven -----> geen last meer van

Kleine kogel=gewond=hospital,eten geven,verzorgen,revalideren-->Kost veel tijd,geld en mankracht voor de vijand.

MaXiMuS
13 mei 2006, 08:48
Aan uwen beretta ga je nie veel hebben. Mijn klein gasten spelen daarmee.

Den AK is andere koek. Heel effectief, bedrijfszeker, weinig onderhoud, heel makkelijk uit elkaar te halen en dus heel geliefd bij milities, gangsters omdat het ook simpel in gebruik is.



ik wil er even op wijzen dat in menig vergelijkend test de beretta als numero uno gekomen is. het amerikaans leger gebruikt die, als ik mij niet vergis... of vergis ik mij? :-D

ik bedoel: dat is toch geen speelgoed, niet?

Ronny King
13 mei 2006, 10:45
Enig idee hoeveel zo een wapen kost?

750 euro, in okkasie rond de 500. Een .22 is op vergunning 4: lid van schietclub, goed gedrag en zeden,theoretisch examen en praktisch examen ( 3x, revolver,pistool, geweer), buurtonderzoek en antecedenten onderzoek door politie, schriftelijke toestemming van alle meerderjarigen die op uw adres wonen, schriftelijke toestemming die politie toelaat uw woning te betreden voor onderzoek van wapens, munitie en de opberging ervan, regelmatig schieten en dan nog eens 33.5 euro betalen. Max 10 wapens model 4 onder 1 dak waarvan max 5 van hetzelfde kaliber ( om toch maar geen privé-militie te kunnen oprichten. Dat is de huidige wapenwet en die willen ze dan nog verstrengen.

Marlin 30.30 vrij te koop indien meerderjarig.

Dat is het absurde aan hun idiote wetten, ze flansen van alles in elkaar maar kennen er de kloten van.
Een 9mm CX4 Beretta is op oorlogsvergunning omdat het er futurisch uitziet en iets weg heeft van een P90. Is geen oorlog gebruikt tot nu toe.
Een Uzi 9mm is op oorlogsvergunning voor de hand liggende redenen. Maar een Marlin Camp Carbine 9mm of .45, Ruger PC 9mm zijn dan weer op vergunning 4, terwijl een carbine M1 dan weer oorlogsvergunning is. Absurdistan in het qadraat.

Ronny King
13 mei 2006, 10:48
Ze zijn in elk geval minder gevaarlijk dan jachtkalibers.
Nen .44 magnum,.45,.50 magnum, nen .357 magnum zou ik toch nie graag tegen het lijf lopen.

Ronny King
13 mei 2006, 10:53
LEVER ammo has turned the venerable 30/30 into a 250+ yard deer rifle!


250+ yard !!! deer !!!

Slaap zacht meneer de wapenhandelaar, vond u het echt niks vreemd om zoiets aan een 18jarige te verkopen met de bijbehorende kogels.
Hebt u hem nog een zakje aangeboden of vond ie het toch niet nodig.

:oops::oops::oops:

Een Marlin 30-30 is een jachtwapen dat niet mag gebruikt worden op de jacht in België omdat de lader slechts 2 patronen mag kunnen bevatten. In de USA is het een courant wapen. Hier kunnen je er enkel mee schieten op standen die minstens 100 m banen hebben. Op 100 m schiet die Marlin perfect.

Ronny King
13 mei 2006, 11:02
ik wil er even op wijzen dat in menig vergelijkend test de beretta als numero uno gekomen is. het amerikaans leger gebruikt die, als ik mij niet vergis... of vergis ik mij? :-D

ik bedoel: dat is toch geen speelgoed, niet?
Het leger gebruikt de Beretta 92, 9mm als standaard side arm, wat vroeger de 1911 in .45 was. Maar zijn terug aan het komen van de 9mm, ze willen de .45 terug wegens de enorme stopkracht. De .45 werd ontwikkeld omdat de munitie in de Filipijns-Amerikaanse oorlog niet voldeed om gedrogeerde Filipijnse krijgers/soldaten uit te schakelen. Met verschillende schotwonden bleven ze met machetes op de Amerikanen afstormen.

Bobke
13 mei 2006, 11:45
Nen .44 magnum,.45,.50 magnum, nen .357 magnum zou ik toch nie graag tegen het lijf lopen.
Een kogelvrije vest stopt ze toch wel en op 300 m zijn ze ook niet echt gevaarlijk.

Riksken
13 mei 2006, 14:45
ik wil er even op wijzen dat in menig vergelijkend test de beretta als numero uno gekomen is. het amerikaans leger gebruikt die, als ik mij niet vergis... of vergis ik mij? :-D

Heb daar ook iets van gelezen. Heb toch enkele bedenkingen. Tests werden in de eigen fabriek gedaan, onder ideale omstandigheden waarin de kwaliteiten van het wapen extra konden worden belicht. Schieten op een stand is heel wat anders dan een wapen gebruiken in ALLE (weers)omstandigheden. Als je met bibberende handen die bovendien nog vol slijk hangen en in het donker aan je wapen moet beginnen prutsen of je laders hervullen vallen vele van die kwaliteiten terug op nul. Voor verwende GI's die alles onder hun kont geschoven krijgen ligt dat natuurlijk iets anders. Maar nietemin vind ik het ook wel een mooi wapen.


ik bedoel: dat is toch geen speelgoed, niet


Kijk nog eens goed naar uw afbeelding. ;-)

Ronny King
13 mei 2006, 16:36
Een kogelvrije vest stopt ze toch wel en op 300 m zijn ze ook niet echt gevaarlijk.
Op 300 meter niet, op 50 m ga je het niet navertellen en uw kogelvrije vest zal nie van de Wibra of Zeeman mogen zijn.:lol:

Riksken
13 mei 2006, 18:48
Een Marlin 30-30 is een jachtwapen dat niet mag gebruikt worden op de jacht in België omdat de lader slechts 2 patronen mag kunnen bevatten. In de USA is het een courant wapen. Hier kunnen je er enkel mee schieten op standen die minstens 100 m banen hebben. Op 100 m schiet die Marlin perfect.

Hoe zit dat dan met combinatiegeweren. Bv. 2 hagellopen en 1 kogelloop, of omgekeerd?

fernand
13 mei 2006, 19:05
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al 8O ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ?? :roll: :roll:

jaar terug moest men een vergunning hebben om een 5 schot LOODJES pistool te mogen hebben, kopen. Dus de wettenbakkers weten zeker niet over wat ze spreken.
Een pistool voor de sport is onderhevig aan een VERWEERvuurwapen vergunning. Dus ziet u de klinklare onzein van de wapenwet. Een jachtkaliber .30.30 , .44.40 .270.243 dat zijn allen wapens waar men een olifant mee omver legt, en ide zijn allen vrij te koop. dus schiet niet op de handelaar, maar op de wettenbakkers die MOETEN stemen zoals hun partijkopstukken( en die weten er meestal gene bal van) het decreteren

filosoof
14 mei 2006, 02:06
jaar terug moest men een vergunning hebben om een 5 schot LOODJES pistool te mogen hebben, kopen. Dus de wettenbakkers weten zeker niet over wat ze spreken.
Een pistool voor de sport is onderhevig aan een VERWEERvuurwapen vergunning. Dus ziet u de klinklare onzein van de wapenwet. Een jachtkaliber .30.30 , .44.40 .270.243 dat zijn allen wapens waar men een olifant mee omver legt, en ide zijn allen vrij te koop. dus schiet niet op de handelaar, maar op de wettenbakkers die MOETEN stemen zoals hun partijkopstukken( en die weten er meestal gene bal van) het decreteren
Van de calibers die je daar noemt is er geen enkel waar men een olifant mee omver legt, tenzij je hem in het oog of misschien de muil raakt en ongelofelijk geluk hebt (maar Pygmeëen jaagden olifanten met speren..) Jij citeert calibers die vnl. voor hertenjacht gebruikt worden, wel meer dan dodelijk voor mensen uiteraard...
ik citeer:
http://www.chuckhawks.com/rifle_battery.htm
The other, more numerous, group is the African or safari rifle. These are chambered for cartridges such as the .416 Rigby, .416 Remington Magnum, .458 Winchester Magnum, .460 Weatherby Magnum and .470 NE. These are primarily intended for hunting African elephant, Cape buffalo, and rhinoceros. The most popular of these cartridges is the .458 Winchester Magnum. Because of its standard (.30-06) length case the .458 Win. is also probably the most versatile of the elephant rifle cartridges for the North American hunter.
En dan spreekt die (amerikaanse) auteur niet over de Engelse Purdey, Holland & Holland en Rigby, die de klassieke olifantengeweren zijn, allemaal veel zwaardere wapens dan degene die je aanhaalt. (ter herinnering: caliber is één element, gewicht van de kogel een tweede, constructie van de kogel een derde en kruitlading een vierde...

Alle vermelde calibers zijn aan dezelfde wetgeving onderworpen als andere jachtwapens: wat genoeg is om een hert te doden is meer dan voldoende om een mens te doden (zelfs een .22 LR, één van de zwakste volstaat daarvoor ruimschoots, maar juist die zijn nu zeer streng gereglementeerd, zoals handvuurwapens.)

Jazeker
14 mei 2006, 02:29
Van de calibers die je daar noemt is er geen enkel waar men een olifant mee omver legt, tenzij je hem in het oog of misschien de muil raakt en ongelofelijk geluk hebt.

Als we raketten even buiten beschouwing laten, zijn er dan klassieke vuurwapens die veel one-shot effect hebben op een olifant ? Ik ben geen kenner maar meen me te herinneren dat een olifant schieten niet meteen de makkelijkste job is.

Esperanza
14 mei 2006, 07:20
Het feit is en blijft dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, richten en af te vuren.Een dooddoener van jewelste! Tot nu toe het argument dat steeds maar weer door de wapenlobby en andere Rambo's naar voren wordt geschoven om hun produkten toch maar verkocht te krijgen.

Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt.

Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.

Esperanza
14 mei 2006, 07:21
Wie de weg kent geraakt aan eender welk wapen. .Tjonge, tjonge, de clichés vliegen hier weerom rond je oren. De zoveelste doodoener van jewelste. Hoeveel zouden er zijn die "de weg kennen"? Ken jij die? Ik niet...

fernand
14 mei 2006, 07:31
Van de calibers die je daar noemt is er geen enkel waar men een olifant mee omver legt, tenzij je hem in het oog of misschien de muil raakt en ongelofelijk geluk hebt (maar Pygmeëen jaagden olifanten met speren..) Jij citeert calibers die vnl. voor hertenjacht gebruikt worden, wel meer dan dodelijk voor mensen uiteraard...
ik citeer:
http://www.chuckhawks.com/rifle_battery.htm
The other, more numerous, group is the African or safari rifle. These are chambered for cartridges such as the .416 Rigby, .416 Remington Magnum, .458 Winchester Magnum, .460 Weatherby Magnum and .470 NE. These are primarily intended for hunting African elephant, Cape buffalo, and rhinoceros. The most popular of these cartridges is the .458 Winchester Magnum. Because of its standard (.30-06) length case the .458 Win. is also probably the most versatile of the elephant rifle cartridges for the North American hunter.
En dan spreekt die (amerikaanse) auteur niet over de Engelse Purdey, Holland & Holland en Rigby, die de klassieke olifantengeweren zijn, allemaal veel zwaardere wapens dan degene die je aanhaalt. (ter herinnering: caliber is één element, gewicht van de kogel een tweede, constructie van de kogel een derde en kruitlading een vierde...

Alle vermelde calibers zijn aan dezelfde wetgeving onderworpen als andere jachtwapens: wat genoeg is om een hert te doden is meer dan voldoende om een mens te doden (zelfs een .22 LR, één van de zwakste volstaat daarvoor ruimschoots, maar juist die zijn nu zeer streng gereglementeerd, zoals handvuurwapens.)
inerdaad heeft u gelijk met die olifant, maar met .243 mag men geen herten jagen! het moet reeds een .270 zijn. zo ieder zijn gelijk ;-)

willem1940NLD
14 mei 2006, 12:19
Een dooddoener van jewelste! Tot nu toe het argument dat steeds maar weer door de wapenlobby en andere Rambo's naar voren wordt geschoven om hun produkten toch maar verkocht te krijgen.

Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt.

Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.

Ja, goed. Houd ze dan wel onder schot totdat ze hun leven gebeterd hebben.

willem1940NLD
14 mei 2006, 12:23
Tjonge, tjonge, de clichés vliegen hier weerom rond je oren. De zoveelste doodoener van jewelste. Hoeveel zouden er zijn die "de weg kennen"? Ken jij die? Ik niet...

Internet? Selectief kroegbezoek?

bruut geweld
14 mei 2006, 12:30
Een dooddoener van jewelste! Tot nu toe het argument dat steeds maar weer door de wapenlobby en andere Rambo's naar voren wordt geschoven om hun produkten toch maar verkocht te krijgen.

Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt.

Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.

het is idd een flutargument.
Met dezelfde logica : Mijnheer X wilt een kruisraket !:?
Dat ding vuurt zichzelf immers ook niet vanzelf af 8)


en waarom geen machinegeweren en zware oorlogswapens allerhande ?
Als men dat gewoon "mooi" vindt en kost wat kost zijn klein penisje moet compenseren ; kan er toch niets tegen de vrije verkoop van die wapens zijn ?
Vergeet de mogelijke schade ook maar, ze gaan immers niet vanzelf af!:roll:

filosoof
14 mei 2006, 12:47
Als we raketten even buiten beschouwing laten, zijn er dan klassieke vuurwapens die veel one-shot effect hebben op een olifant ? Ik ben geen kenner maar meen me te herinneren dat een olifant schieten niet meteen de makkelijkste job is.
Echt zware wapens zoals de Purdey, de H&H, de .458 Winchester Magnum
De Weatherby magnum... maar dan neem je wel een drager mee voor het geweer en het tweede geweer...(de olifant mocht eens kwaad worden)

Boadicea
14 mei 2006, 14:35
Een dooddoener van jewelste! Tot nu toe het argument dat steeds maar weer door de wapenlobby en andere Rambo's naar voren wordt geschoven om hun produkten toch maar verkocht te krijgen.

Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt.

Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.

Moesten alle mensen verdraagzaam zijn, zouden er sowieso al minder wapens in omloop zijn.

Voor sommige mensen is schieten in een erkende schietclub met de nodige vergunningen, een hobbie. Men heeft ook verzamelaars. Er zijn genoeg van deze mensen. Meer dan je denkt en gek genoeg herbergen de meeste hun wapens nooit op een schietklare manier.

Daarnaast gebeuren de meeste misdaden met illegale wapens. Mensen die deze bezitten overtreden al 1 maal de wet met deze in huis te halen, dus is de stap kleiner naar andere misdrijven.

Vandaar dat ik er voor pleit om het illegale circuit vooral te viseren en niet de jager of de sportschutter.

Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle, zou je dan ook niet blij zijn dat er hulp kan komen van goedmenende burgers, die mee kunnen schieten om de vijand uit te schakelen en mensen als jij en ik mee de verdedigen?

Boadicea
14 mei 2006, 14:38
Tjonge, tjonge, de clichés vliegen hier weerom rond je oren. De zoveelste doodoener van jewelste. Hoeveel zouden er zijn die "de weg kennen"? Ken jij die? Ik niet...

Ik ook niet, maar ik ben maar een simpele Belg. De meeste van die illegale wapens komen uit het buitenland, samen met hun criminele hanteerders.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 14:40
Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle, zou je dan ook niet blij zijn dat er hulp kan komen van goedmenende burgers, die mee kunnen schieten om de vijand uit te schakelen en mensen als jij en ik mee de verdedigen?

Op jou moeten we dan alvast niet rekenen, me dunkt...

Boadicea
14 mei 2006, 14:45
Op jou moeten we dan alvast niet rekenen, me dunkt...

Hmmm, ik weet het niet. Wie wat geld kan missen, kan nu nog snel zo een wapen gaan kopen om zichzelf te beschermen. De wet is nog niet veranderd en je kan hem dus nog steeds voor zijn.
Ik hoop alleen dat gestoorde gekken niets in handen krijgen.

Esperanza
14 mei 2006, 15:59
Vandaar dat ik er voor pleit om het illegale circuit vooral te viseren en niet de jager of de sportschutter.Het wapen waarmee de Antwerpse moorden zijn gebeurd is niet op een illegale wijze wijze verkregen doch gewoon gekocht in de winkel. Betrokkene gaf waarschijnlijk te kennen dat hij een sport- of jachtschutter was. Je pleidooi gaat bijgevolg de mist in.Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle, Ordediensten dienen niet om een oorlog onder "controle" te krijgen, daar dient het leger voor.

Boadicea
14 mei 2006, 17:00
Het wapen waarmee de Antwerpse moorden zijn gebeurd is niet op een illegale wijze wijze verkregen doch gewoon gekocht in de winkel. Betrokkene gaf waarschijnlijk te kennen dat hij een sport- of jachtschutter was. Je pleidooi gaat bijgevolg de mist in.Ordediensten dienen niet om een oorlog onder "controle" te krijgen, daar dient het leger voor.

Klopt, het wapen is vrij te koop. Dat is niet mijn fout, maar die van de regering, die de wetten maakt.
Het leger reken ik ook bij de ordediensten.

Esperanza
14 mei 2006, 17:11
Klopt, het wapen is vrij te koop. Dat is niet mijn fout, maar die van de regering, die de wetten maakt.Jamaar, wat is het nu?

Eerst pleit je voor het met rust laten van de jacht- en sportschutter.

Nu blijkt dat een dergelijk wapen vrij verkrijgbaar is in de handel - met zo weinig mogelijk (administratieve) overlast voor voormelde "sportbeoefenaars" - ben je de mening toegedaan dat dit de fout is van de regering die verkeerde wetten maakt.

De logica van deze redenering ontgaat me volkomen.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:15
Jamaar, wat is het nu?

Eerst pleit je voor het met rust laten van de jacht- en sportschutter.

Nu blijkt dat een dergelijk wapen vrij verkrijgbaar is in de handel - met zo weinig mogelijk (administratieve) overlast voor voormelde "sportbeoefenaars" - ben je de mening toegedaan dat dit de fout is van de regering die verkeerde wetten maakt.

De logica van deze redenering ontgaat me volkomen.

Jij zoekt nog logica bij dergelijke individuen? Ik ben gewoon al verheugd wanneer ze zelfstandig een zin proberen te formuleren.

colargo
14 mei 2006, 17:33
Beetje meer creativiteit graag ivm wapens.



Assassination fears as umbrella poison resurfaces

By Paul Daley, Herald Correspondent in London
January 9 2003


http://www.smh.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1041990003357_2003/01/08/wld_pharmacy.jpg "Sleeper cell" claims ... the London pharmacy. Photo: AFP

For at least a month before they pounced on a flat above a nondescript chemist shop in North London, Britain's anti-terrorist police had been watching every move of a small group of Algerian immigrants.
Word had been circulating on intelligence networks that a "sleeper cell" linked to al-Qaeda was about to launch an attack, but MI5 finally had a firm lead: the Algerians were producing ricin, a poison as deadly as it is easy to make.
Six men and one woman were arrested early on Sunday and two days later the substance found in the home of the men was confirmed as ricin.
The poison, which can be extracted from a handful of castor beans, causes lung damage, vomiting, diarrhoea, seizures and wild mood swings. It usually kills within days.
Ricin was used in the James Bond-style murder in London in 1978 of the Bulgarian dissident writer Georgi Markov. He was jabbed with an umbrella tip containing a tiny pellet of the poison while waiting for a bus on London Bridge, and died four days later. The KGB was blamed.
The timing of ricin's latest appearance was fortuitous for the Prime Minister, Tony Blair, who was about to emphasise to his diplomats the dangers of weapons of mass destruction and his fears that soon such weapons would be in the hands of terrorists.
"The arrests ... show this danger is present and real and with us now and its potential is huge," he said.
But the discovery was also chilling for Mr Blair because ricin - which is better suited to targeted killings than mass murders - is a favoured tool of assassins.
As police continue to question the suspects - the woman has been released - and widen their search for other suspected al-Qaeda members in London, security surrounding Mr Blair and his most senior ministers is said to have been tightened.
Because ricin is simple to make, it is favoured by underground groups and terrorists. United States soldiers found vast supplies of it in Taliban strongholds in Afghanistan last year and plans for its mass production were found in al-Qaeda hideouts.
Dr Rufus Crompton, the pathologist in the Markov case, told The Guardian: "This is an extremely nasty substance indeed. Half a milligram killed Markov. It is such a clever thing to use in assassinations because the fever symptoms mimic actual illness. The patient dies from lots of tiny hemorrhages in the heart."
Although traces of ricin and the means of producing it were found in the north London home, larger quantities believed to have been produced there have not yet been turned up.
Since the September 11 terrorist attacks, Britons have been resigned to a similar kind of al-Qaeda attack on London.
The capital has become a city of plane-watchers and the millions who regularly use the Underground rail system dread a poison gas attack.
Ricin was not the form such an attack was expected to take but, as anonymous sources have pointed out to newspapers here, it shows that suspected terrorists are at work in London and that they do intend to kill.
The ricin discovery is probably, they fear, just the beginning.
"We have previously said that London and indeed the rest of the UK continues to face a range of terrorist threats from a number of different groups," said Scotland Yard's anti-terrorism chief, David Veness.

ps, oldie but goodie :
http://www.members.lycos.nl/pyrocorp/pyrocorp_online/anar666.htm
http://www.freeinfosociety.com/pdfs/misc/anarchistcookbook2000.pdf

fernand
14 mei 2006, 18:41
Jij zoekt nog logica bij dergelijke individuen? Ik ben gewoon al verheugd wanneer ze zelfstandig een zin proberen te formuleren.
Dat was dus al een hééééél grote prestatie van u.
Wat het boven u vermelde aangaat. Het wapen is vrij te koop , zonder verguning, en men moet ook niet aantonen dat het voor de SPORT of voor de JACHT is. Het wordt dooe DE WETGEVER sport of jachtwapen genoemd. Het heeft niets te zien om te sporten of te jagen, men kan het ook bekomen om er mee in uw neus te peuteren, maar de wetgever noemd het een sportwapen. Dan valt het onder de wapens welke enkel een registratieplicht hebben. Dus ; 18 jaar, en pas laten afschrijven. Ik sta hier enkel verbaasd welke onbenullen hier hun zever verkondigen, zonder te weten waarover ze het hebben. Het zijn gelijk politiekers die wetten stemmen omdat hunne baas het hun heeft opgedragen om op dat knopke te duwen. z weten er ook geen bal van. EN HET KAN HEN ZELFS GEEN REET SCHELEN!