PDA

View Full Version : Hugo Coveliers zei ooit tegen Vic Anciaux


bob.
13 mei 2006, 20:36
" Wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart "
" Wie op latere leeftijd niet rechts is, heeft geen verstand "

Waarop druiloor Vic Anciaux met een homegoal antwoordde,....." ik word nochtans steeds linkser ".

" Tja " was Coveliers repliek daarop !!!

-----

Net het eerste deel van die boutade deed me nadenken over de moordlustige raid van donderdag laatstleden.

Wat als wij het nu eens allemaal verkeerd voorhebben ?
Wat als de daad van Hans Van Temsche nu eens helemaal niet racistisch geinspireerd was ?
Wat als jonge Hans , die ondanks het feit dat hij uit een nationalistische omgeving komt , nu eens het schoolvoorbeeld is van die boutade.

De jongen is/was een voorbeeldig student die zich engageerde in allerlei school- en sociale engagementen.
Jong, lang haar, dierenvriend , intelligent (zelfs hoogbegaafd) , introvert, heel sociaalvoelend en ondanks zijn verklaringen (indien ze waar zijn) van ooit te zijn gepest door allochtonen mogelijk helemaal geen rancune tegenover vreemdelingen had.
Alle features en karakteristieken van een progressieve/groene naïeve jongen dus.

Stel je een jonge man met een jeugdig, onervaren en verborgen links engagement voor , die in een familie (waarvoor hij het grootste respect heeft) met overtuigd nationalistisch gedachtengoed zijn draai maar niet vindt , hierdoor zo verward geraakt dat hij een verdoken haat ontwikkelt tegenover de partij die borg staat voor dat gedachtengoed.
Een haat die door de onmacht en verdeelheid van de eigen gevoelens die haaks staan op de politieke standpunten van zijn familie na verloop van tijd zo intens wordt, dat hij door de uitsluiting op het internaat (roken op de kamer) de klik maakt , zijn leven als moeilijk en waardeloos ervaart en de grote stap zet.
Wie weet was het roken op de kamer zo bedoeld en gepland om in zijn verwarde en complexe geest (hoogbegaafdheid) een excuus , al dan niet bewust, te creëren.
Een jonge geest, hoe begaafd ook kan niet altijd de dingen in een juist perspectief plaatsen, of misschien in het geval van Hans juist wel.

Hoedanook, het haar wordt voor de allereerste keer in zijn jonge leven in een skinhead-coupe geknipt, de nodige uiterlijke extreem-rechtse kenmerken worden (zoals nooit voordien) omgehangen, en enkele VB-stickers verdwijnen, om één en ander wellicht nog duidelijker te maken , in de zakken.
De moordadige raid kon nu beginnen, maar niet vooraleer een afscheidsbrief te schrijven die zijn ouders van enig schuldgevoel moet verlossen, hij zat mogelijk per slot van rekening enkel met hun aangehangen ideologie in de knoop.
Na de schietpartij roept hij de toegesnelde agent doodkalm toe om hem dood te schieten, dat was in het master plan opgenomen, de afscheidsbrief maakte dat duidelijk.
Wat hebben rechercheurs buiten een afscheidsbrief, kledij , stickers en last but not least , zijn keuze van de slachtoffers meer nodig om bij een doodgeschoten dader een motief en kader te vinden.
Wat achterblijft is een publieke opinie die door kalibers als Verhofstadt , Somers en andere electoraal wanhopige politici wordt gesensibiliseerd , zeg maar geraffineerd worden bewerkt in wat extreem-rechtse ideëen zoal kunnen veroorzaken.

Het draaide wel even anders uit, Hans leeft nog , en misschien,.......misschien komen we wel ooit de ware toedracht van de zaak te weten.


Eén vraagje nog, .......moest bovenstaande de waarheid enigzins tegemoetkomen, met welk soort geweld hebben we dan te maken, met rechts of links geinspireerd geweld ?????????

At your service


Ps:
Bovenstaande is een NIET op bewijzen gefundeerde veronderstelling mijnentwege , niets meer niet minder.

driewerf
13 mei 2006, 20:40
Hij was links en deed niks verkeerd.
Hij wordt rechts en knalt drie mensen af. Het plaatje is inderdaad perfect.

Mitgard
13 mei 2006, 20:41
*gaaaaaaap*

had ge die zever nu op papier geschreven dan konden we er nog een vliegerke van maken.

Fille van de Foor
13 mei 2006, 20:43
Qua compot-theorie kan dit wel tellen...

(en nee, er staat géén schrijffout in de bovenstaande opmerking)

bob.
13 mei 2006, 20:50
Hij was links en deed niks verkeerd.
Hij wordt rechts en knalt drie mensen af. Het plaatje is inderdaad perfect.

--------

dat heb je dan weer verkeerd begrepen.

Formuleer het zo:

hij was links en deed niks verkeerd, hij werd linkser en........

At your service

Ps:
Evenwel toch snel gereageerd van jullie hoor jongens, hebben jullie een nieuw-topic-alarm, of enkel maar een leeg bestaan ?

Mitgard
13 mei 2006, 20:58
wat is 't bob, zijn we nu al links als we voor het VB zijn?
is het VB een linkse partij geworden?
ik kan niemeer volgen zelle, zo snel dat alles hier gaat. :roll:

bob.
13 mei 2006, 21:02
wat is 't bob, zijn we nu al links als we voor het VB zijn?
is het VB een linkse partij geworden?
ik kan niemeer volgen zelle, zo snel dat alles hier gaat. :roll:


------


Beste Mitgard,
ik kan best volgen dat jij niet meer kan volgen.:twisted: :twisted: :twisted:

At your service

Mitgard
13 mei 2006, 21:07
------


Beste Mitgard,
ik kan best volgen dat jij niet meer kan volgen.:twisted: :twisted: :twisted:

At your service

ik heb je openingspost niet gelezen, dus neem me niet kwalijk.

bob.
13 mei 2006, 21:10
ik heb je openingspost niet gelezen, dus neem me niet kwalijk.


---------

Tja, als 't wat moeilijk wordt voor sommigen ?!

At your service

Ploertendoder
13 mei 2006, 21:12
" Wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart "
" Wie op latere leeftijd niet rechts is, heeft geen verstand "

Waarop druiloor Vic Anciaux met een homegoal antwoordde,....." ik word nochtans steeds linkser ".

.....


Wat hebben rechercheurs buiten een afscheidsbrief, kledij , stickers en last but not least , zijn keuze van de slachtoffers meer nodig om bij een doodgeschoten dader een motief en kader te vinden.
Wat achterblijft is een publieke opinie die door kalibers als Verhofstadt , Somers en andere electoraal wanhopige politici wordt gesensibiliseerd , zeg maar geraffineerd worden bewerkt in wat extreem-rechtse ideëen zoal kunnen veroorzaken.

Het draaide wel even anders uit, Hans leeft nog , en misschien,.......misschien komen we wel ooit de ware toedracht van de zaak te weten.


Eén vraagje nog, .......moest bovenstaande de waarheid enigzins tegemoetkomen, met welk soort geweld hebben we dan te maken, met rechts of links geinspireerd geweld ?????????

At your service


Ps:
Bovenstaande is een NIET op bewijzen gefundeerde veronderstelling mijnentwege , niets meer niet minder.


Er zit iets in in deze piste, vooral de aanwezigheid van die stickers en flyers lijkt me bizar voor iemand die op zelfmoordmissie gaat.

Maar in dat zelfmoordterroristenplan van een doorgedraaide linkse lijkt dat wel plots te passen...

Geflipt was ie sowieso. Dus een rechts gemaskeerde linkse is nog slechts een kleine waanzinnige stap verder.

Interessante theorie moet ik zeggen.

Mitgard
13 mei 2006, 21:12
dat 'at your service' gedoe, dat komt van die ruftende relnicht pim fortuyn hé.
vind je die goed?

Ploertendoder
13 mei 2006, 21:15
Qua compot-theorie kan dit wel tellen...

(en nee, er staat géén schrijffout in de bovenstaande opmerking)

Die gekke Hans was toch al zo zot als een achterdeur. Wat is er dan voor een groot verschil als ie ook nog eens een slinkse rechtse is?


Zie maar Volkert Van der Ché, die was toch ook erg begaan met de dierkens niet?

bob.
13 mei 2006, 21:16
dat 'at your service' gedoe, dat komt van die ruftende relnicht pim fortuyn hé.
vind je die goed?

-----------

Kwestie van beleefd te zijn Mitgard.
Zoek het woordje " beleefd " eens op in de woordenboek !

At your service

Mitgard
13 mei 2006, 21:19
-----------

Kwestie van beleefd te zijn Mitgard.
Zoek het woordje " beleefd " eens op in de woordenboek !

At your service

ik heb niks tegen beleefdheid hoor.
ik ben er alleen niet zo kwistig mee. anders devalueren die dingen al gauw.

bob.
13 mei 2006, 21:22
[quote=Ploertendoder;1704373]Die gekke Hans was toch al zo zot als een achterdeur. Wat is er dan voor een groot verschil als ie ook nog eens een slinkse rechtse is?

-----------

zat ;-) was ie niet Ploertendoder, en zot evenmin.
Ik denk dat het een regelrechte linkse jongen is die in rebellie ging met een gedachtengoed waar hij voorlopig nog niet mee overweg kon.

At your service

bob.
13 mei 2006, 21:23
ik heb niks tegen beleefdheid hoor.
ik ben er alleen niet zo kwistig mee. anders devalueren die dingen al gauw.

---------


je bedoelt zoals jouw afbraak-postings neem ik aan ?!

At your service

Mitgard
13 mei 2006, 21:23
[quote=Ploertendoder;1704373]Die gekke Hans was toch al zo zot als een achterdeur. Wat is er dan voor een groot verschil als ie ook nog eens een slinkse rechtse is?

-----------

zat ;-) was ie niet Ploertendoder, en zot evenmin.
Ik denk dat het een regelrechte linkse jongen is die in rebellie ging met een gedachtengoed waar hij voorlopig nog niet mee overweg kon.

At your service

hij was vroeger al voor het VB, zo verklaart een vriend van hem.

Mitgard
13 mei 2006, 21:24
---------


je bedoelt zoals jouw afbraak-postings neem ik aan ?!

At your service

ik kom hier niet om op te bouwen of iets dergelijks.
ik kom hier om even stoom af te laten.

jij toch ook hé?

bob.
13 mei 2006, 21:25
[quote=bob.;1704392]

hij was vroeger al voor het VB, zo verklaart een vriend van hem.


--------


hij gaf nooit blijk van extreem-rechtse sympathieën zo verklaarden vele anderen.

At your service

Ploertendoder
13 mei 2006, 21:26
Weet er iemand trouwens al of die Turkse vrouw een hoofddoek droeg tijdens de aanslag?

Heb in de krant immers een foto van haar gezien zonder hoofddoek en ze ziet eruit als een knappe westerse vrouw waar niet veel Turks uit te halen is, ook die neef van haar heeft niks Turks in zijn uiterlijk en manier van doen.

Als die dus een schot kreeg toen ze geen hoofddoek droeg, kan dit ook al evenmin als een racistische daad gezien worden. Want dan zou hij immers een gewone westerse vrouw die op een bank een boekje aan het lezen was hebben neergeschoten.

bob.
13 mei 2006, 21:26
ik kom hier niet om op te bouwen of iets dergelijks.
ik kom hier om even stoom af te laten.

jij toch ook hé?

--------

ja natuurlijk , maar dan wel op een constructieve manier.

At your service

Mitgard
13 mei 2006, 21:29
oei. maar waarom lukt het je dan niet, bob?
heb je te weinig talent?

Ploertendoder
13 mei 2006, 21:34
Nog iets dat wijst op een linksaard is het gegeven van de hoogbegaafdheid van de dader. Zoals elke zichzelf respecterende linkse zal beweren is dit een eigenschap die je wel het laatst van al bij een extreem rechtse rakker zou verwachten.

duveltje382
13 mei 2006, 21:43
Ik persoonlijk echt geen waarden aan uitlatingen van de heer Hugo Coveliers
Persoonlijke mening van duveltje382.
Je zal wel zien dat ik gelijk krijg;-)
Mij nu niet bannen hé!!

bob.
14 mei 2006, 07:54
Nog iets dat wijst op een linksaard is het gegeven van de hoogbegaafdheid van de dader. Zoals elke zichzelf respecterende linkse zal beweren is dit een eigenschap die je wel het laatst van al bij een extreem rechtse rakker zou verwachten.

---------

deels correct PD , van extreem linkse rakkers wordt wel eens gezegd dat ze intellectueel zijn, helaas moet ik telkenmale constateren dat er van dat soort van intelligentie wel een serieuze hoek af is.
Keer op keer zien we dat wanneer handtastelijke afrekeningen met politieke tegenstanders gebeuren ,dat vanuit de zogezegde intellectuele linkse hoek komt.
Persoonlijk dicht ik dan wat dat betreft de rechtse rakkers een meer realistische kijk op de wereld toe.
Kijk ff naar het multicul gebeuren, elk rechts verstandig mens ziet dat het samengaan van bevolkingsgroepen vroeg of laat steevast leidt tot escalerende situaties.
Toch blijven onze politici met die zogezegde intellectuele naïve linkse halvegare groep op kop de immigratiedeuren wagenwijd open houden zodat nog meer autochtone burgers zich ergeren aan de overrompeling incompatibele culturen.

At your service

bob.
14 mei 2006, 07:56
Ik persoonlijk echt geen waarden aan uitlatingen van de heer Hugo Coveliers
Persoonlijke mening van duveltje382.
Je zal wel zien dat ik gelijk krijg;-)
Mij nu niet bannen hé!!



------


nochtans zegt de man regelmatig verstandige dingen, men moet er natuurlijk voor open willen staan.


At your service

Knuppel
14 mei 2006, 08:10
---------

deels correct PD , van extreem linkse rakkers wordt wel eens gezegd dat ze intellectueel zijn, helaas moet ik telkenmale constateren dat er van dat soort van intelligentie wel een serieuze hoek af is.
Keer op keer zien we dat wanneer handtastelijke afrekeningen met politieke tegenstanders gebeuren ,dat vanuit de zogezegde intellectuele linkse hoek komt.
Persoonlijk dicht ik dan wat dat betreft de rechtse rakkers een meer realistische kijk op de wereld toe.
Kijk ff naar het multicul gebeuren, elk rechts verstandig mens ziet dat het samengaan van bevolkingsgroepen vroeg of laat steevast leidt tot escalerende situaties.
Toch blijven onze politici met die zogezegde intellectuele naïve linkse halvegare groep op kop de immigratiedeuren wagenwijd open houden zodat nog meer autochtone burgers zich ergeren aan de overrompeling incompatibele culturen.

At your service

Al gehoord dat er aan de Franse immigratiedeuren wordt tegengeduwd en wat daar het gevolg van is?

Knuppel
14 mei 2006, 08:15
------

nochtans zegt de man regelmatig verstandige dingen, men moet er natuurlijk voor open willen staan.

At your service

Pim zei ook verstandige dingen en hij kreeg er de kogel voor.

Niettemin heb je gelijk. Coveliers is niet te onderschatten. Hopelijk slaagt hij waar Ward Beysen faalde.

duveltje382
14 mei 2006, 08:40
------


nochtans zegt de man regelmatig verstandige dingen, men moet er natuurlijk voor open willen staan.


At your service Daarmee wordt hij overal buiten gekieperd. Mooi praten kan hij wel,maar verstandige dingen zeggen is een andere zaak

bob.
14 mei 2006, 09:15
Pim zei ook verstandige dingen en hij kreeg er de kogel voor.

Niettemin heb je gelijk. Coveliers is niet te onderschatten. Hopelijk slaagt hij waar Ward Beysen faalde.


---------


voor alle duidelijkheid, ik uit geen electorale liefdesverklaring voor Coveliers, hij is voor mij net zoals JM Dedecker, een afgezwakte copy van het gedachtengoed waarvoor ik sympathiseer.
En jullie kennen de slagzin van het copy en het origineel neem ik aan.

En los van het recente menselijk leed en verdriet te Antwerpen (dat ik ten zeerste betreur) hopen we in stilte dat een lange hete zomer de huidige electorale setback voor de partij van mijn keuze kan compenseren.
Ik reken hierbij op MoHAmed (vrt klemtoon op tweede lettergreep graag) MoHAmed , MoHAmed , MoHAmed , MoHAmed en natuurlijk ook op Ahmed, Ahmed, Ahmed, Said, Said ,...en vanzelfssprekend niet te vergeten ons MoHamedje.
Er kwam me namelijk aan de oren dat die guitige deugnietjes elk een ' betaalbare ' MP3 speler zoeken.
Ze zoeken er naar verluid nog een geschikt ' shoppingcentrum ' voor.
Het zilvermeer (Mol) , De Ster (Sint Niklaas) en Casablanca (Plage Antwerpen linkeroever) liggen het meest voor de hand.

:twisted: :twisted: :twisted:


At your service

MisterXYZ
14 mei 2006, 09:38
---------

deels correct PD , van extreem linkse rakkers wordt wel eens gezegd dat ze intellectueel zijn, helaas moet ik telkenmale constateren dat er van dat soort van intelligentie wel een serieuze hoek af is.
Keer op keer zien we dat wanneer handtastelijke afrekeningen met politieke tegenstanders gebeuren ,dat vanuit de zogezegde intellectuele linkse hoek komt.
Persoonlijk dicht ik dan wat dat betreft de rechtse rakkers een meer realistische kijk op de wereld toe.
Kijk ff naar het multicul gebeuren, elk rechts verstandig mens ziet dat het samengaan van bevolkingsgroepen vroeg of laat steevast leidt tot escalerende situaties.
Toch blijven onze politici met die zogezegde intellectuele naïve linkse halvegare groep op kop de immigratiedeuren wagenwijd open houden zodat nog meer autochtone burgers zich ergeren aan de overrompeling incompatibele culturen.

At your service



Zeer, zeer, zéér JUIST!!

bob.
15 mei 2006, 06:38
Al gehoord dat er aan de Franse immigratiedeuren wordt tegengeduwd en wat daar het gevolg van is?


----------


Neen beste knuppel, buiten dan de vele betogingingen die ze houden om die verstrengde wetten te blokkeren zou ik niet weten wat het verdere gevolg is ?
Of zijn het die betogingen en dat verzet waarnaar jij refereert ?

Zo wordt op die manier mijn vrees voor onze toekomst als autochtonen eens te meer bevestigd.
Ik herhaal het tot in den treure, er zal een kantelmoment komen waarin als gevolg van de demografische verschuiving en het meer dan normale geboortecijfer van onze ...' nieuwe belgen ' , wij, de nazaten van de stichters van dit land en cultuur , opgejaagd ongelovig wild zullen zijn.
Filip DeWinter heeft er in zijn (inmiddels door het centrum van De Witte verboden) betogen meermaals naar verwezen,...we hebben het paard van Troye binnengehaald.

And there 's nowhere to run to


At your service

baarle
15 mei 2006, 08:12
hij was vroeger al voor het VB, zo verklaart een vriend van hem.

Onzin, die vriend zei dat hij het eens was met standpunten tegen abortus en euthanasie (wat overigens mooi samengaat met zijn liefde voor dieren en de natuur). Als iedereen die het daarmee eens is een VB-er is, dan heeft die partij nog een mooi reservoir.

stab
15 mei 2006, 08:31
" Wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart "
" Wie op latere leeftijd niet rechts is, heeft geen verstand "

Waarop druiloor Vic Anciaux met een homegoal antwoordde,....." ik word nochtans steeds linkser ".

" Tja " was Coveliers repliek daarop !!!

-----

Net het eerste deel van die boutade deed me nadenken over de moordlustige raid van donderdag laatstleden.

Wat als wij het nu eens allemaal verkeerd voorhebben ?
Wat als de daad van Hans Van Temsche nu eens helemaal niet racistisch geinspireerd was ?
Wat als jonge Hans , die ondanks het feit dat hij uit een nationalistische omgeving komt , nu eens het schoolvoorbeeld is van die boutade.

De jongen is/was een voorbeeldig student die zich engageerde in allerlei school- en sociale engagementen.
Jong, lang haar, dierenvriend , intelligent (zelfs hoogbegaafd) , introvert, heel sociaalvoelend en ondanks zijn verklaringen (indien ze waar zijn) van ooit te zijn gepest door allochtonen mogelijk helemaal geen rancune tegenover vreemdelingen had.
Alle features en karakteristieken van een progressieve/groene naïeve jongen dus.

Stel je een jonge man met een jeugdig, onervaren en verborgen links engagement voor , die in een familie (waarvoor hij het grootste respect heeft) met overtuigd nationalistisch gedachtengoed zijn draai maar niet vindt , hierdoor zo verward geraakt dat hij een verdoken haat ontwikkelt tegenover de partij die borg staat voor dat gedachtengoed.
Een haat die door de onmacht en verdeelheid van de eigen gevoelens die haaks staan op de politieke standpunten van zijn familie na verloop van tijd zo intens wordt, dat hij door de uitsluiting op het internaat (roken op de kamer) de klik maakt , zijn leven als moeilijk en waardeloos ervaart en de grote stap zet.
Wie weet was het roken op de kamer zo bedoeld en gepland om in zijn verwarde en complexe geest (hoogbegaafdheid) een excuus , al dan niet bewust, te creëren.
Een jonge geest, hoe begaafd ook kan niet altijd de dingen in een juist perspectief plaatsen, of misschien in het geval van Hans juist wel.

Hoedanook, het haar wordt voor de allereerste keer in zijn jonge leven in een skinhead-coupe geknipt, de nodige uiterlijke extreem-rechtse kenmerken worden (zoals nooit voordien) omgehangen, en enkele VB-stickers verdwijnen, om één en ander wellicht nog duidelijker te maken , in de zakken.
De moordadige raid kon nu beginnen, maar niet vooraleer een afscheidsbrief te schrijven die zijn ouders van enig schuldgevoel moet verlossen, hij zat mogelijk per slot van rekening enkel met hun aangehangen ideologie in de knoop.
Na de schietpartij roept hij de toegesnelde agent doodkalm toe om hem dood te schieten, dat was in het master plan opgenomen, de afscheidsbrief maakte dat duidelijk.
Wat hebben rechercheurs buiten een afscheidsbrief, kledij , stickers en last but not least , zijn keuze van de slachtoffers meer nodig om bij een doodgeschoten dader een motief en kader te vinden.
Wat achterblijft is een publieke opinie die door kalibers als Verhofstadt , Somers en andere electoraal wanhopige politici wordt gesensibiliseerd , zeg maar geraffineerd worden bewerkt in wat extreem-rechtse ideëen zoal kunnen veroorzaken.

Het draaide wel even anders uit, Hans leeft nog , en misschien,.......misschien komen we wel ooit de ware toedracht van de zaak te weten.


Eén vraagje nog, .......moest bovenstaande de waarheid enigzins tegemoetkomen, met welk soort geweld hebben we dan te maken, met rechts of links geinspireerd geweld ?????????

At your service


Ps:
Bovenstaande is een NIET op bewijzen gefundeerde veronderstelling mijnentwege , niets meer niet minder.Cui prodest.

skwirrel
15 mei 2006, 08:46
Cui prodest.

u bent ongetwijfeld een zeer intelligent persoon, of een tijdreiziger uit de Romeinse periode...

Maar niet intelligent genoeg om te beseffen dat de overgrote meerderheid u niet zal begrijpen.

Als uw opmerking zinnig was, graag een vertaling in het Nederlands dan. Zoniet, laat maar.

baarle
15 mei 2006, 08:55
Als uw opmerking zinnig was, graag een vertaling in het Nederlands dan.

Cui prodest = wie heeft er belang bij? of misschien preciezer: aan wie brengt het voordeel?

Hier vind je een lijst van Latijnse uitdrukkingen die al eens gebruikt worden in teksten en discussies:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Latijnse_spreekwoorden_en_uitdrukkingen
(deze staat er nu toevallig niet in, maar verder is het een goede lijst)

bob.
15 mei 2006, 09:10
Cui prodest.


---------


om één en ander duidelijk te maken nog even mijn theorie in een notedop.

Het is plausibel dat de hoogbegaafde jongen met deze gruwelijke daden het Vlaams Belang in discrediet wou brengen .
Indien dit zo zou zijn, betwijfel ik ten zeerste dat die informatie door de instanties wordt vrijgegeven.

Hoedanook, elk scenario, zij het een daad van een extreem-rechts geflipte jongen (wat ik ten zeerste betwijfel ), zij het een afrekening in eigen middens van een gedesorienteerde verdoken linkse jongen,.......dit is zowat de ultieme nachtmerrie voor de partijtop.
Jaren van vechten tegen politiek correcte windmolens, en nu dit ?!

De champagne staat al klaar over de taalgrens, en onze media mag over enkele decennia fier terugblikken op hun huidige verwezelijkingen en medeplichtig gedrag , wanneer het hen verboden zal worden om ook maar een schuine/scheve letter over de islam te publiceren.
We zijn gewaarschuwd.


At your service

skwirrel
15 mei 2006, 09:11
Bedankt. Misschien dan nog een toepasselijke uit het lijstje:

Ubi dubium, ibi libertas. — "Waar twijfel is, is vrijheid."

vlijmscherp
15 mei 2006, 09:15
---------


om één en ander duidelijk te maken nog even mijn theorie in een notedop.

Het is plausibel dat de hoogbegaafde jongen met deze gruwelijke daden het Vlaams Belang in discrediet wou brengen .
Indien dit zo zou zijn, betwijfel ik ten zeerste dat die informatie door de instanties wordt vrijgegeven.

Hoedanook, elk scenario, zij het een daad van een extreem-rechts geflipte jongen (wat ik ten zeerste betwijfel ), zij het een afrekening in eigen middens van een gedesorienteerde verdoken linkse jongen,.......dit is zowat de ultieme nachtmerrie voor de partijtop.
Jaren van vechten tegen politiek correcte windmolens, en nu dit ?!

De champagne staat al klaar over de taalgrens, en onze media mag over enkele decennia fier terugblikken op hun huidige verwezelijkingen en medeplichtig gedrag , wanneer het hen verboden zal worden om ook maar een schuine/scheve letter over de islam te publiceren.
We zijn gewaarschuwd.


At your service

hij wou dus zijn eigen tante is discrediet brengen??? weinig waarschijnlijk hé.
Geef nu gewoon toe dat in en rond het VB nogal wat crapuul rondloopt!

stab
15 mei 2006, 09:20
De champagne staat al klaar over de taalgrens, en onze media mag over enkele decennia fier terugblikken op hun huidige verwezelijkingen en medeplichtig gedrag , wanneer het hen verboden zal worden om ook maar een schuine/scheve letter over de islam te publiceren.
We zijn gewaarschuwd.Zou Patrick De Wael nog steeds voorstander zijn van een verbod op hoofddoeken in openbare diensten?:roll:

stab
15 mei 2006, 09:24
Bedankt. Misschien dan nog een toepasselijke uit het lijstje:

Ubi dubium, ibi libertas. — "Waar twijfel is, is vrijheid."Proficiat voor je keuze.
In 4 woorden tientallen threads over vrije meningsuiting samengevat.

bob.
15 mei 2006, 09:27
hij wou dus zijn eigen tante is discrediet brengen??? weinig waarschijnlijk hé.
Geef nu gewoon toe dat in en rond het VB nogal wat crapuul rondloopt!


----------


neen, hij wou ' mogelijk ' de aangehangen ideologie in discrediet brengen.
De verontschuldigende afscheidsbrief plaatste zijn familie uit de wind.

Ik weet het , het lijkt een onmogelijke theorie die enkel gebasseerd is op de schaarse vrijgegeven info omtrent de jongen.
Moest het, ik herhaal, moest het zo zijn, dan heeft noch de partij er belang bij om dat aan het licht te brengen (onenigheid in eigen rangen) noch het regime ( gerecht, politiek en media ) omdat die info een ander licht werpen op de gebeurtenis.
De moorden zouden dan vanuit een links perspectief gebeurd zijn weet je wel.
Gevolg:.........een catastrofale afgang voor Verhofstadt en co , en de regimepers die finaal op de bek op.

Hersenspinsels, niet meer dan dat.
Maar wie weet ?????!!!!!!


At your service

numarx
15 mei 2006, 11:02
Niettemin heb je gelijk. Coveliers is niet te onderschatten. Hopelijk slaagt hij waar Ward Beysen faalde.
Voor z'n zwembrevet?

At your service

Acid
15 mei 2006, 12:30
Jouw theorie is nog zo gek niet. Dit voorval is de ultieme natte droom van zij die erop uit zijn om hun grootste politieke tegenstander, het Vlaams Belang, monddood te maken.

Wat gebeurde is erg, zeer erg, en is het werk van een éénling, een gek. Iemand bij wie de stoppen zijn doorgeslagen, en nog geen klein beetje ook.

Zelf ben ik er nog niet volledig van overtuigd dat het hier om racistisch geïnspireerde moorden gaat. Gemakshalve "vergeten" media en politici te vermelden dat de dolle schutter géén onderscheid heeft gemaakt tussen zijn slachtoffers, bruin, zwart of blank.

Men moet er ook terdege rekening mee houden dat een ervaren ondervrager er gemakkelijk in zou slagen om gelijk welke bekentenis van de jonge moordenaar te ontfutselen. Misschien komen we zelfs ooit nog te weten dat de Turkse vrouw in feite geen hoofddoek droeg.

De redenering klopt gewoon niet. Je doodt geen 2-jarig, blank, blond meisje, omdat je het niet begrepen hebt op vreemdelingen. Dit feit alleen maakt voor mij duidelijk dat de dader in het wilde weg geschoten heeft. Zonder onderscheid. Zonder racisme.

Nogmaals, ik leef mee met de families van de slachtoffers. Ik kan en zal nooit begrijpen waarom en hoe zoiets mogelijk is.

Maar enkele zieke geesten in dit land, de premier op kop, misbruiken dit afschuwelijke voorval om hun politieke agenda erdoor te drukken. In plaats van even stil te staan bij deze moorden, in plaats van ons als maatschappij te kans te geven om ons bezinnen over dit zinloos geweld, wordt door de gevestigde media, het politieke establishment, en enkele linkse meelopertjes meteen en onterecht met de vinger gewezen naar hun politieke vijand nummer één, het Vlaams Belang. En dat is zielig.

vlijmscherp
15 mei 2006, 12:31
Jouw theorie is nog zo gek niet. Dit voorval is de ultieme natte droom van zij die erop uit zijn om hun grootste politieke tegenstander, het Vlaams Belang, monddood te maken.

Wat gebeurde is erg, zeer erg, en is het werk van een éénling, een gek. Iemand bij wie de stoppen zijn doorgeslagen, en nog geen klein beetje ook.

Zelf ben ik er nog niet volledig van overtuigd dat het hier om racistisch geïnspireerde moorden gaat. Gemakshalve "vergeten" media en politici te vermelden dat de dolle schutter géén onderscheid heeft gemaakt tussen zijn slachtoffers, bruin, zwart of blank.

Men moet er ook terdege rekening mee houden dat een ervaren ondervrager er gemakkelijk in zou slagen om gelijk welke bekentenis van de jonge moordenaar te ontfutselen. Misschien komen we zelfs ooit nog te weten dat de Turkse vrouw in feite geen hoofddoek droeg.

De redenering klopt gewoon niet. Je doodt geen 2-jarig, blank, blond meisje, omdat je het niet begrepen hebt op vreemdelingen. Dit feit alleen maakt voor mij duidelijk dat de dader in het wilde weg geschoten heeft. Zonder onderscheid. Zonder racisme.

Nogmaals, ik leef mee met de families van de slachtoffers. Ik kan en zal nooit begrijpen waarom en hoe zoiets mogelijk is.

Maar enkele zieke geesten in dit land, de premier op kop, misbruiken dit afschuwelijke voorval om hun politieke agenda erdoor te drukken. In plaats van even stil te staan bij deze moorden, in plaats van ons als maatschappij te kans te geven om ons bezinnen over dit zinloos geweld, wordt door de gevestigde media, het politieke establishment, en enkele linkse meelopertjes meteen en onterecht met de vinger gewezen naar hun politieke vijand nummer één, het Vlaams Belang. En dat is zielig.

waarom zegt hij dan zelf dat het uit racisme was???? hij liegt dus??

bob.
15 mei 2006, 12:48
waarom zegt hij dan zelf dat het uit racisme was???? hij liegt dus??

---------


Yep.
Zoals ik al eerder zei, het is een denkpiste , en mogelijk zit ik ermee op een totaal verkeerd spoor.
Maar een groene/linkse jongen met een doordrongen haat op rechts gedachtengoed is tot veel in staat.
Vraag dat maar aan de naverwanten van Pim Fortuyn.

At your service

vlijmscherp
15 mei 2006, 13:02
---------


Yep.
Zoals ik al eerder zei, het is een denkpiste , en mogelijk zit ik ermee op een totaal verkeerd spoor.
Maar een groene/linkse jongen met een doordrongen haat op rechts gedachtengoed is tot veel in staat.
Vraag dat maar aan de naverwanten van Pim Fortuyn.

At your service

hij bezoekt extreem-rechtse sites, zijn tante is lid van het VB, zijn vader helpt ook mee bij het VB, maar toch is het extreem-linkse???

Acid
15 mei 2006, 13:06
waarom zegt hij dan zelf dat het uit racisme was???? hij liegt dus?? Dat weet ik niet. Misschien om van zijn ondervragers vanaf te zijn?
Een blinde ziet dat het argument van racisme geen steek houdt gezien het feit dat hij ook een blanke peuter vermoord heeft.

vlijmscherp
15 mei 2006, 13:07
Dat weet ik niet. Misschien om van zijn ondervragers vanaf te zijn?
Een blinde ziet dat het argument van racisme geen steek houdt gezien het feit dat hij ook een blanke peuter vermoord heeft.

een echte racist is ook tegen blanken die meeheulen met de zwarten? daarom mss?

Mephisto
15 mei 2006, 13:08
@bob.
Volgens mij maakt het geen zak uit waar die jongen zijn beweegredenen liggen.
Het feit dat het Vlaams Blok in 2004 werd veroordeeld vanwege aanzet tot haat maakt hen mede-verantwoordelijk. Omdat zij precies werden veroordeeld voor het zaaien van deze vorm van haat, van angst, van verdeeldheid.

Als Hans zijn bedoeling was om zodoende 15 jaar haatzaaierij uit te roeien en het Vlaams Blok terug naar af te sturen, dan hoop ik dat hij geslaagd is in zijn opzet. Als zijn bedoeling was om een 10-tal vreemdelingen mee te slepen in zijn zelfmoord, dan ben ik blij dat hij gefaald heeft in zijn martelaarschap.

Feit is en blijft echter dat juist een beweging als het Vlaams Blok jarenlang een gedoogbeleid heeft gevoerd naar het extreem-rechtse kamp toe. Zoals Amsterdam een gedoogbeleid voert naar de drugskartels in de stad. En dat veroorzaakt wildgroei en ongewenste neveneffecten, zoals deze racistische moord.

lombas
15 mei 2006, 13:13
Niettemin heb je gelijk. Coveliers is niet te onderschatten. Hopelijk slaagt hij waar Ward Beysen faalde.

Een waardige dienaar heeft-ie al :-D

Acid
15 mei 2006, 13:19
een echte racist is ook tegen blanken die meeheulen met de zwarten? daarom mss?
Halloooooo!! Een kind van 2 jaar dat "meeheult met de zwarten", 't zal wel zijn. Je kan je nog in 1000 bochten wringen, maar dat is echt vergezocht.

bob.
15 mei 2006, 13:23
[quote=Mephisto;1707284]@bob.
Volgens mij maakt het geen zak uit waar die jongen zijn beweegredenen liggen.
Het feit dat het Vlaams Blok in 2004 werd veroordeeld vanwege aanzet tot haat maakt hen mede-verantwoordelijk. Omdat zij precies werden veroordeeld voor het zaaien van deze vorm van haat, van angst, van verdeeldheid.


------


om die veroordeling een feit te maken werden 4 weten en 1 grondwet gewijzigd.
Om dan nog niets te zeggen over het aantal processen en keuze van rechters.

At your service

bob.
15 mei 2006, 13:27
hij bezoekt extreem-rechtse sites, zijn tante is lid van het VB, zijn vader helpt ook mee bij het VB, maar toch is het extreem-linkse???

Rik Daems , Patrick Dewael, Bartje Colargol (Somers) hokken nu samen met dieprode prominente ladies .
What's your point ?

At your service

peterg
17 mei 2006, 13:02
vindt dit allemaal toch een beetje vreemd bochtenwerk hoor... dus 'een vriend' zou gezegd hebben dat hij al langer bij het VB zat? die 'vriend' heb ik dan nog nergens gehoord hoor... heb alleen maar kennissen in de krant en andere media net het tegendeel horen beweren... niemand heeft mij er al van kunnen overuigen dat hij idd banden had/heeft met het VB of ooit in racistische/extreem-rechtse kringen heeft vertoefd...

Steben
17 mei 2006, 13:50
De redenering klopt gewoon niet. Je doodt geen 2-jarig, blank, blond meisje, omdat je het niet begrepen hebt op vreemdelingen. Dit feit alleen maakt voor mij duidelijk dat de dader in het wilde weg geschoten heeft.

Pas op, acid, of je maakt jezelf al vlug verdacht ("jij zou dat kind niet meegepakt hebben neen...").

Zonder onderscheid. Zonder racisme.

Juist, toch geen VB'er dus? :roll:

Steben
17 mei 2006, 13:53
En los van het recente menselijk leed en verdriet te Antwerpen (dat ik ten zeerste betreur) hopen we in stilte dat een lange hete zomer de huidige electorale setback voor de partij van mijn keuze kan compenseren.
Ik reken hierbij op MoHAmed (vrt klemtoon op tweede lettergreep graag) MoHAmed , MoHAmed , MoHAmed , MoHAmed en natuurlijk ook op Ahmed, Ahmed, Ahmed, Said, Said ,...en vanzelfssprekend niet te vergeten ons MoHamedje.
Er kwam me namelijk aan de oren dat die guitige deugnietjes elk een ' betaalbare ' MP3 speler zoeken.
Ze zoeken er naar verluid nog een geschikt ' shoppingcentrum ' voor.
Het zilvermeer (Mol) , De Ster (Sint Niklaas) en Casablanca (Plage Antwerpen linkeroever) liggen het meest voor de hand.

:twisted: :twisted: :twisted:


Racisme? waar? snifsnif Waar? Ik vind niks! (dacht de poepeloere dronken speurhond toen hij door dit bericht snuifde...) :evil:

spherelike
17 mei 2006, 15:19
" Wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart "
" Wie op latere leeftijd niet rechts is, heeft geen verstand "

Waarop druiloor Vic Anciaux met een homegoal antwoordde,....." ik word nochtans steeds linkser ".

" Tja " was Coveliers repliek daarop !!!

-----

Net het eerste deel van die boutade deed me nadenken over de moordlustige raid van donderdag laatstleden.

Wat als wij het nu eens allemaal verkeerd voorhebben ?
Wat als de daad van Hans Van Temsche nu eens helemaal niet racistisch geinspireerd was ?
Wat als jonge Hans , die ondanks het feit dat hij uit een nationalistische omgeving komt , nu eens het schoolvoorbeeld is van die boutade.

De jongen is/was een voorbeeldig student die zich engageerde in allerlei school- en sociale engagementen.
Jong, lang haar, dierenvriend , intelligent (zelfs hoogbegaafd) , introvert, heel sociaalvoelend en ondanks zijn verklaringen (indien ze waar zijn) van ooit te zijn gepest door allochtonen mogelijk helemaal geen rancune tegenover vreemdelingen had.
Alle features en karakteristieken van een progressieve/groene naïeve jongen dus.

Stel je een jonge man met een jeugdig, onervaren en verborgen links engagement voor , die in een familie (waarvoor hij het grootste respect heeft) met overtuigd nationalistisch gedachtengoed zijn draai maar niet vindt , hierdoor zo verward geraakt dat hij een verdoken haat ontwikkelt tegenover de partij die borg staat voor dat gedachtengoed.
Een haat die door de onmacht en verdeelheid van de eigen gevoelens die haaks staan op de politieke standpunten van zijn familie na verloop van tijd zo intens wordt, dat hij door de uitsluiting op het internaat (roken op de kamer) de klik maakt , zijn leven als moeilijk en waardeloos ervaart en de grote stap zet.
Wie weet was het roken op de kamer zo bedoeld en gepland om in zijn verwarde en complexe geest (hoogbegaafdheid) een excuus , al dan niet bewust, te creëren.
Een jonge geest, hoe begaafd ook kan niet altijd de dingen in een juist perspectief plaatsen, of misschien in het geval van Hans juist wel.

Hoedanook, het haar wordt voor de allereerste keer in zijn jonge leven in een skinhead-coupe geknipt, de nodige uiterlijke extreem-rechtse kenmerken worden (zoals nooit voordien) omgehangen, en enkele VB-stickers verdwijnen, om één en ander wellicht nog duidelijker te maken , in de zakken.
De moordadige raid kon nu beginnen, maar niet vooraleer een afscheidsbrief te schrijven die zijn ouders van enig schuldgevoel moet verlossen, hij zat mogelijk per slot van rekening enkel met hun aangehangen ideologie in de knoop.
Na de schietpartij roept hij de toegesnelde agent doodkalm toe om hem dood te schieten, dat was in het master plan opgenomen, de afscheidsbrief maakte dat duidelijk.
Wat hebben rechercheurs buiten een afscheidsbrief, kledij , stickers en last but not least , zijn keuze van de slachtoffers meer nodig om bij een doodgeschoten dader een motief en kader te vinden.
Wat achterblijft is een publieke opinie die door kalibers als Verhofstadt , Somers en andere electoraal wanhopige politici wordt gesensibiliseerd , zeg maar geraffineerd worden bewerkt in wat extreem-rechtse ideëen zoal kunnen veroorzaken.

Het draaide wel even anders uit, Hans leeft nog , en misschien,.......misschien komen we wel ooit de ware toedracht van de zaak te weten.


Eén vraagje nog, .......moest bovenstaande de waarheid enigzins tegemoetkomen, met welk soort geweld hebben we dan te maken, met rechts of links geinspireerd geweld ?????????

At your service


Ps:
Bovenstaande is een NIET op bewijzen gefundeerde veronderstelling mijnentwege , niets meer niet minder.


Veel te simpel, hij is vast en zeker een rechtse rakker, die op aangeven van het vb zich ook van rechtse aanwijzingen voorzag, zodat iedereen zou denken dat hij links was.
De VB-partijstrategen hadden uitgekiend, dan na een eerste vlaag van vooral linkse verontwaardiging, de eerste dubbele bodem het zou begeven en links schuldig zou zijn. Hierdoor zou het land rechtser worden, en de partai groter dan ooit zou worden. (Een paar hebben het plan al laten uitlekken).

En als ge nog goesting hebt, verzin ik nog wel iets anders ook.

spherelike
17 mei 2006, 15:29
Jouw theorie is nog zo gek niet. Dit voorval is de ultieme natte droom van zij die erop uit zijn om hun grootste politieke tegenstander, het Vlaams Belang, monddood te maken.

Wat gebeurde is erg, zeer erg, en is het werk van een éénling, een gek. Iemand bij wie de stoppen zijn doorgeslagen, en nog geen klein beetje ook.

Zelf ben ik er nog niet volledig van overtuigd dat het hier om racistisch geïnspireerde moorden gaat. Gemakshalve "vergeten" media en politici te vermelden dat de dolle schutter géén onderscheid heeft gemaakt tussen zijn slachtoffers, bruin, zwart of blank.

Men moet er ook terdege rekening mee houden dat een ervaren ondervrager er gemakkelijk in zou slagen om gelijk welke bekentenis van de jonge moordenaar te ontfutselen. Misschien komen we zelfs ooit nog te weten dat de Turkse vrouw in feite geen hoofddoek droeg.

De redenering klopt gewoon niet. Je doodt geen 2-jarig, blank, blond meisje, omdat je het niet begrepen hebt op vreemdelingen. Dit feit alleen maakt voor mij duidelijk dat de dader in het wilde weg geschoten heeft. Zonder onderscheid. Zonder racisme.

Nogmaals, ik leef mee met de families van de slachtoffers. Ik kan en zal nooit begrijpen waarom en hoe zoiets mogelijk is.

Maar enkele zieke geesten in dit land, de premier op kop, misbruiken dit afschuwelijke voorval om hun politieke agenda erdoor te drukken. In plaats van even stil te staan bij deze moorden, in plaats van ons als maatschappij te kans te geven om ons bezinnen over dit zinloos geweld, wordt door de gevestigde media, het politieke establishment, en enkele linkse meelopertjes meteen en onterecht met de vinger gewezen naar hun politieke vijand nummer één, het Vlaams Belang. En dat is zielig.

Zeg wat is eigenlijk de bedoeling van zoveel onzin, jezelf overtuigen dat het niet waar is ?

De schutter heeft geschoten op twee allochtone vrouwen, en bevestigd dat hij uit rascisme handelde, hij heeft dit ook in zijn school al aangekondigd "makakken" te zullen doden vooraleer zelfmoord te pelgen.
Hij heeft andere personen gezien en gepasseerd waar hij niet op geschoten heeft.
Hij geeft zelf toe dat hij het meisje geschoten heeft omdat ze huilde, en dat het een vergissing was.

Geloof zelf wat je wil, maar met de huidige gekende feiten zijn het rascistische moorden. Als je dat niet kan verwerken uw zaak, maar stop met zeveren en de gekende feiten in twijfel te trekken.
Als er nieuwe feiten komen heb je nog tijd genoeg om daarover te berichten.