PDA

View Full Version : NVA: 'Verhofstadt II, een slechte zaak voor de Vlamingen'


Yann
9 augustus 2003, 01:54
In het persbericht van 08-07-03 schrijft Geert Bourgeois het volgende:


De N-VA reageert zeer ontgoocheld op de afronding van het formatieberaad. Voor de N-VA is vandaag alvast één zaak overduidelijk: Verhofstadt II is een slechte zaak voor de Vlamingen.


Hier gaan we weer. De slecht-nieuwsshows van de gefrustreerde N-va voorzitter zijn weer begonnen...

Wil iemand is aan Geertje uitleggen dat diezelfde Vlamingen massaal voor paars gekozen hebben? Opnieuw?!? Snapt hij nog niet dat negativisme, want oppositie voeren kun je dit niet meer noemen, leidt tot falen? (CD&v)

De N-va heeft bij mij afgedaan. Eerst zeveren dat er dringend nood is aan een rechtlijnige Vlaamse partij, om daarna toch open te staan voor kartelgesprekken. 200 000 kiezers bedrogen!

Tantist
9 augustus 2003, 01:58
De N-va heeft bij mij afgedaan.

:lol: Precies of de N-VA ooit iets voor jou betekend heeft, huichelaar :lol:

PS: mijn complimenten, u bent een van de weinige belgicisten die het koppelteken juist zet in N-VA (meestal is het NV-A).

Yann
9 augustus 2003, 02:10
Tiens tiens, wel vriendelijk dat de N-Va aan ons gedacht heeft bij het kiezen van de domeinnamen.

http://www.nv-a.be :lol:

Tantist
9 augustus 2003, 02:39
Tiens tiens, wel vriendelijk dat de N-Va aan ons gedacht heeft bij het kiezen van de domeinnamen.

http://www.nv-a.be :lol:

Die missing was te voorzien natuurlijk, wij zijn een partij die verder kijkt dan haar neus lang is. En was ook te verwachten door dat logo (ik weet nog altijd niet wat dat blokje daar doet, echt niet...)

http://www.nv-a.be/assets/images/logo_top.gif

Vlaamse Leeuw
9 augustus 2003, 07:14
Dat Verhofstadt niet direct iemand is die zéér veel voor de Vlamingen zal doen, werd al duidelijk in de vorige regering. En neen, de N-VA heeft geen kiezersbedrog gepleegd.

We zijn alleen naar de kiezer gegaan en hebben 200.000 kiezers weten overtuigen. Nu is de N-VA gesprekken aan het voeren met de CD&V om na te kijken of er mogelijkheden zijn om nauwer met elkaar samen te werken, eventueel in een kartel.

Misschien is er volgens u wel kiezersbedrog, omdat de N-VA gesprekken aanknoopt met andere partijen. Maar partijen die alles beloven en belangrijke informatie "vergeten te vertellen" vlak voor de verkiezingen, dit vind ik pas kiezersbedrog.

Yann
9 augustus 2003, 17:24
Dat Verhofstadt niet direct iemand is die zéér veel voor de Vlamingen zal doen, werd al duidelijk in de vorige regering.


Werd ook al duidelijk met de verkiezingen... :lol:


En neen, de N-VA heeft geen kiezersbedrog gepleegd.


"We zouden voor ons eigen confort kunnen kiezen, voor een zeker zitje in het parlement, maar dan was er geen rechtlijnige Vlaamse partij meer, en die is er nu meer dan ooit nodig". Geert Bourgeois in zijn verkiezingsspot.


We zijn alleen naar de kiezer gegaan en hebben 200.000 kiezers weten overtuigen. Nu is de N-VA gesprekken aan het voeren met de CD&V om na te kijken of er mogelijkheden zijn om nauwer met elkaar samen te werken, eventueel in een kartel.


Dat klopt. Geert Bourgeois (waar is die heldhaftige taal gebleven?) is de kapitein van een zinkend schip, en hij verlaat het nog als eerste ook. Typisch Flaminganten. Verraden zit em in het bloed!


Misschien is er volgens u wel kiezersbedrog, omdat de N-VA gesprekken aanknoopt met andere partijen. Maar partijen die alles beloven en belangrijke informatie "vergeten te vertellen" vlak voor de verkiezingen, dit vind ik pas kiezersbedrog.

jaja, zever in pakskes. Veel succes de komende vier jaar!

Bruno*
25 augustus 2003, 15:27
Noch de N-VA, noch het VB heeft ervoor gezorgd dat VL ook maar een mm. autonomer wordt.

Thomas Hx
25 augustus 2003, 17:55
Noch de N-VA, noch het VB heeft ervoor gezorgd dat VL ook maar een mm. autonomer wordt.

Weet je wat mij tegenhoudt om lid te worden of te sympathiseren voor de BuB: "Hun ooh zo grote bescheidenheid."

Thomas

Aangebrande Phönix
25 augustus 2003, 18:21
Noch de N-VA, noch het VB heeft ervoor gezorgd dat VL ook maar een mm. autonomer wordt.

Weet je wat mij tegenhoudt om lid te worden of te sympathiseren voor de BuB: "Hun ooh zo grote bescheidenheid."

Thomas

Heel "Belgisch" trouwens, die bescheidenheid.

Thomas Hx
26 augustus 2003, 12:58
Noch de N-VA, noch het VB heeft ervoor gezorgd dat VL ook maar een mm. autonomer wordt.

Weet je wat mij tegenhoudt om lid te worden of te sympathiseren voor de BuB: "Hun ooh zo grote bescheidenheid."

Thomas

Heel "Belgisch" trouwens, die bescheidenheid.

Eens je zegt dat je bescheiden bent, ben je het nietmeer. Daarom dat ik bepaalde personen in de politiek absoluut niet meer bescheiden noem. Jij weet wel wie ik bedoel :wink:.

giserke
28 augustus 2003, 15:48
- Wij hebben momenteel nog enkel gesprekken met de CD&V.
- Waarom zou een partij die een kartel vormt om te overleven (met een andere oppositie partij) zijn programma niet kunnen uitwerken? Als SPIRIT dat doet is er geen haan die er naar kraait WIJ GAAN DOOR!!!!

- De meerderheid heeft gestemd voor SPA-SPIRIT eerst rechts dan links nu dit standpunt morgen 180° een ander standpunt en de bevolking naar de mond praten WIJ BLIJVEN 100% BIJ ONS PROGRAMMA.
- Wij voeren nu eenmaal geen politiek via spelletjesprogramma’s. Wij hebben pech dat de media geen objectieve berichtgeving meer geeft. BRAKKE EN CRABE (loge figuur) SLAGEN ER PERFECT IN DE BEVOLKING TE MISLEIDEN, als afgesproken wordt dat elke partij 10 militanten mag meebrengen in verkiezing programma’s houden wij ons daaraan. Sommige partijen spelen vals door meer dan het dubbele mee te brengen. Tja De VRT is nu eenmaal een SPA bastion

- Onze mandatarissen worden de meest werkende politici genoemd.

DE NVA BLIJFT DE SPOOKRIJDER IN HET VLAAMSE POLITIEKE LANDSCHAP

giserke
28 augustus 2003, 15:51
Noch de N-VA, noch het VB heeft ervoor gezorgd dat VL ook maar een mm. autonomer wordt.

Volgens mij kan dat maar enkel als je in een coalitie zit.
Wij vervullen onze taak als vinger aan de pols perfect

Farbauti
29 augustus 2003, 00:09
De N-VA is vanaf het begin de partij geweest voor de politiek-correcte Vlamingen. Zij die het allemaal eens gingen oplossen zonder daarbij tot extremisme te vervallen. :roll: Vreemd genoeg heb je twee strekkingen in de N-VA: zij die eigenlijk exact hetgene zeggen als het Vlaams Blok; en zij (zoals Geert Burger) die er blijkbaar heilig van overtuigd zijn dat ze het Vlaams-nationalisme hélemaal zelf hebben uitgevonden, en dat de N-VA in haar paar maanden oppositie meer verricht had dan het Vlaams Blok op 30 jaar...

Ik ben tevreden met de fusie tussen N-VA en CVP — ola, excuus: CD'apersant'V — aangezien er een tweeledig (of misschien wel drieledig) voordeel in zit. Vooreerst spelen we arrogante figuren als Geert weg; een typische VU'er, trouw aan Vlaanderen, maar toch lekker thuis in het p-c-gedoe (IJzerbedevaart, ...). Ten tweede kan het Vlaams Blok (naast al die andere nieuwe kiezers) weer stemmen bijkrijgen uit N-VA/VU-hoek; en komen figuren als Bart De Wever ook ineens terecht waar ze eigenlijk horen, hun standpunten indachtig. En ten derde — ideologisch gezien misschien wel het belangrijkste punt — wordt er weer éénheid gecreëerd; eendracht maakt immers macht, zoals de wapenspreuk van de Republiek der Verenigde Nederlanden (1588-1795) ons leerde.

Yann
29 augustus 2003, 01:12
De N-VA is vanaf het begin de partij geweest voor de politiek-correcte Vlamingen. Zij die het allemaal eens gingen oplossen zonder daarbij tot extremisme te vervallen. :roll: Vreemd genoeg heb je twee strekkingen in de N-VA: zij die eigenlijk exact hetgene zeggen als het Vlaams Blok; en zij (zoals Geert Burger) die er blijkbaar heilig van overtuigd zijn dat ze het Vlaams-nationalisme hélemaal zelf hebben uitgevonden, en dat de N-VA in haar paar maanden oppositie meer verricht had dan het Vlaams Blok op 30 jaar...

Ik ben tevreden met de fusie tussen N-VA en CVP — ola, excuus: CD'apersant'V — aangezien er een tweeledig (of misschien wel drieledig) voordeel in zit. Vooreerst spelen we arrogante figuren als Geert weg; een typische VU'er, trouw aan Vlaanderen, maar toch lekker thuis in het p-c-gedoe (IJzerbedevaart, ...). Ten tweede kan het Vlaams Blok (naast al die andere nieuwe kiezers) weer stemmen bijkrijgen uit N-VA/VU-hoek; en komen figuren als Bart De Wever ook ineens terecht waar ze eigenlijk horen, hun standpunten indachtig. En ten derde — ideologisch gezien misschien wel het belangrijkste punt — wordt er weer éénheid gecreëerd; eendracht maakt immers macht, zoals de wapenspreuk van de Republiek der Verenigde Nederlanden (1588-1795) ons leerde.

Farbauti, waarom ben je niet fier dat je Belg bent? En wie zijn "ze"?

Jan van den Berghe
29 augustus 2003, 06:42
Farbauti, waarom ben je niet fier dat je Belg bent?

Omdat je nu eenmaal niet fier kunt zijn op iets dat eigenlijk niet bestaat of slechts een plastic kaartje uitmaakt in je portefeuille. Daarenboven zie ik niet goed in wat er eigenlijk in België een reden tot trots zou moeten zijn: het land van pedofielen, schandalen, corruptie, prutsend gerecht, onbekwame en pretentieuse ministers van buitenlandse zaken, van een koning en zijn roze balletten, van oerdomme maar door universiteiten geëerde kroonprinsen, enzovoort. Neen, daarop kan ik alvast niet fier zijn.

Yann
29 augustus 2003, 10:17
In elk land schort er wel iets hè. Trouwens, de meeste van uw argumenten zijn overdreven, en naast de kwestie. Als je complexen hebt, moet je daar iets aan doen.

giserke
29 augustus 2003, 10:48
In elk land schort er wel iets hè. Trouwens, de meeste van uw argumenten zijn overdreven, en naast de kwestie. Als je complexen hebt, moet je daar iets aan doen.

ge hebt gelijk, belgie in 2
da is de oplossing

Yann
29 augustus 2003, 12:21
ge hebt gelijk, belgie in 2
da is de oplossing

:) Ik hoop dat je uzelf niet serieus neemt...

giserke
29 augustus 2003, 16:00
ge hebt gelijk, belgie in 2
da is de oplossing

:) Ik hoop dat je uzelf niet serieus neemt...

dat is toch veel serieuzer dan een constitutie die aavaart dan een randdebiel als filip op de troon terecht komt.
En een partij als de BUB die nog altijd in sinterklaas gelooft met "wij hebben een gezamelijke geschiedenis" Hoe lomp moet je daar niet voor zijn om dat op een site te plaatsen van de BUB.

Fred Kroket
29 augustus 2003, 16:18
Belgie in 3, Brussel speeltuin voor Europa.