PDA

View Full Version : Alle internet-polls geven VB gelijk


De Prof
15 mei 2006, 15:20
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

kaatd
15 mei 2006, 15:27
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.
Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

Alsof de schuldvraag beslist wordt in een poll op internet. Gelukkig niet.

Steben
15 mei 2006, 15:38
Op vrtnieuws is het al fifty-fifty aan het worden. Niet echt afgetekend, he?:roll:

Lincoln
15 mei 2006, 16:06
Ni moeilijk als er 1/3 van de vlaamingen op het VlamBam stemt...

labyrinth
15 mei 2006, 16:09
Ni moeilijk als er 1/3 van de vlaamingen op het VlamBam stemt...

Inderdaad, het is moeilijk in het eigen hart te kijken......

Revolutie
15 mei 2006, 16:15
vrt nieuws
ja: 48 %
nee: 52 %

bob.
15 mei 2006, 16:16
Op vrtnieuws is het al fifty-fifty aan het worden. Niet echt afgetekend, he?:roll:


-------


alle hens aan het PC-dek nietwaar.


At your service

spherelike
15 mei 2006, 16:18
-------


alle hens aan het PC-dek nietwaar.


At your service

Zoals ze zeggen : "aan uw eigen kent ge een ander"

bob.
15 mei 2006, 16:18
vrt nieuws
ja: 48 %
nee: 52 %


------


hoeveel kabinetten zouden er meestemmen nu ??

Vergeet niet dat de groei van het VB knabbelt aan de mandaten en zetels van de resterende partijen.
Vechten voor je job heet dat in de volksmond.

At your service

Black Cat
15 mei 2006, 16:22
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

50/50

Een poll is geen referendum.

En met Johan Vande Lanotte, ben ik het dus niet eens: die heeft ongelijk.

Antoon
15 mei 2006, 16:33
Poll in Het Nieuwsblad :

Denkt u dat deze gebeurtenis de partij ( nvdr Vlaams Belang ) straks stemmen zal kosten?

- Nee 73,05%

- Ja 26,95%

[Aantal stemmen : 861]

Antoon
15 mei 2006, 16:34
en ook in Het Nieuwsblad :

Vindt u dat het Vlaams Belang moreel verantwoordelijk is voor de moorden?

- Nee 75,80%

- Ja 24,20%

[Aantal stemmen : 1409]

Black Cat
15 mei 2006, 16:35
Poll in Het Nieuwsblad :

Denkt u dat deze gebeurtenis de partij ( nvdr Vlaams Belang ) straks stemmen zal kosten?

- Nee 73,05%

- Ja 26,95%

[Aantal stemmen : 861]

En HLN 99% neen, 1% ja ?

lombas
15 mei 2006, 16:38
Kan iemand een link geven of zeggen waar ik kan stemmen op die VRT-poll?

bob.
15 mei 2006, 16:42
Kan iemand een link geven of zeggen waar ik kan stemmen op die VRT-poll?

-------


ik zou het niet mogen doen , ik weet het, maar hier gaat ie.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/overzicht/nnII_nieuws_hoofdpunten/index.shtml


At your service

garfield
15 mei 2006, 16:42
Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?
aantal stemmen: 3138

ja
1494 (48%)


nee
1644 (52%)



vrtnieuws

Antoon
15 mei 2006, 16:49
Ondertussen zijn de resultaten als volgt:

Op VRTnieuws:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?

aantal stemmen: 3216

ja : 1529 ( 47% )
nee : 1701 ( 53% )

Mephisto
15 mei 2006, 16:50
Op vrtnieuws is het al fifty-fifty aan het worden. Niet echt afgetekend, he?:roll:
Dat beschouw ik als een oproep aan iedereen die vindt dat de schuld deels wèl bij het Vb ligt, om te gaan stemmen..

aantal stemmen: 3274

ja 1550 (47%)
nee 1724 (53%)

Als bijna de helft JA zegt, vind ik dat nogal wat betekenen..
Dat zijn meer dan 1500 mensen die vinden dat het Vb maar eens moet ophouden met die stigmatisering.

lombas
15 mei 2006, 16:51
ik zou het niet mogen doen , ik weet het, maar hier gaat ie.


Waarom mag jij dat niet doen?

Geertje
15 mei 2006, 16:55
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

Ipv van op de kap van het VB te zitten zouden ze beter iets aan het probleem doen. Maar natuurlijk is het voor de VLD gemakkelijker te kappen op het VB dan toe te geven dat ze al jaren een strengere wapenwet blokkeren. :x

En de linkse partijen zouden nog beter moeten weten : zij houden een strengere bestraffing van misdaad al volledig tegen. De doodstraf herinvoeren tegen zo'n barbaars geweld is deze enige remedie. Maar helaas vinden de linkse partijen dat zelfs de zwaarste criminelen een tweede kans verdienen. 8O

bob.
15 mei 2006, 17:00
Waarom mag jij dat niet doen?


-------


Ik heb zo 'n idee dat jij niet voor de goeie zaak zal stemmen ;-) ;-) .
Maar vermits ik niet datgene wil doen waarvan ik de media en regime van beschuldig, ..namelijk al diegenen die niet willen meedraaien in het circuit uitsluiten , gaf ik je de link.
Uiteraard had je mij er niet voor nodig, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hé :twisted: :twisted:


At your service

Bob
15 mei 2006, 17:11
Alsof de schuldvraag beslist wordt in een poll op internet. Gelukkig niet.

Maar ze wordt even gelukkig niet beslist door de gesubsidieerde media.

lombas
15 mei 2006, 17:12
Ik heb zo 'n idee dat jij niet voor de goeie zaak zal stemmen ;-) ;-) .


Wat denk jij dan dat ik gestemd heb?

Fille van de Foor
15 mei 2006, 17:15
Een poll uit "Den Vlaemschen Courant" van 11 juli 1302 :

Peinsdet ende dencket ghy dat die erde omme de sonne en draeyt?

Ba joa'k : 0,5 %
Ba neen'k : 99,5 %

lombas
15 mei 2006, 17:19
Boh.

Jazeker
15 mei 2006, 17:19
*fout*

Antoon
15 mei 2006, 17:26
Een poll uit "Den Vlaemschen Courant" van 11 juli 1302 :

Peinsdet ende dencket ghy dat die erde omme de sonne en draeyt?

Ba joa'k : 0,5 %
Ba neen'k : 99,5 %


:lol:

Esperanza
15 mei 2006, 17:50
Een poll uit "Den Vlaemschen Courant" van 11 juli 1302 :

Peinsdet ende dencket ghy dat die erde omme de sonne en draeyt?

Ba joa'k : 0,5 %
Ba neen'k : 99,5 %

Een hele goeie... :lol:

Mitgard
15 mei 2006, 17:51
Een poll uit "Den Vlaemschen Courant" van 11 juli 1302 :

Peinsdet ende dencket ghy dat die erde omme de sonne en draeyt?

Ba joa'k : 0,5 %
Ba neen'k : 99,5 %

:lol:

ilfalco
15 mei 2006, 17:52
Vooral de ommekeer van superhypocriet verhofstadt is ongelooflijk. hij was er als eerste bij om dit drama politiek te recuperen....

Rr00ttt
15 mei 2006, 17:54
Dat beschouw ik als een oproep aan iedereen die vindt dat de schuld deels wèl bij het Vb ligt, om te gaan stemmen..

aantal stemmen: 3274

ja 1550 (47%)
nee 1724 (53%)

Als bijna de helft JA zegt, vind ik dat nogal wat betekenen..
Dat zijn meer dan 1500 mensen die vinden dat het Vb maar eens moet ophouden met die stigmatisering.

En nog meer mensen die zeggen dat men maar eens moet ophouden met het VB te stigmatizeren, maar dat is voor u natuurlijk van geen tel.

Jazeker
15 mei 2006, 17:55
Vooral de ommekeer van superhypocriet verhofstadt is ongelooflijk. hij was er als eerste bij om dit drama politiek te recuperen....

Schattig, he, die man ? Eerst als een hysterisch konijn staan krijsen en als er dan wat wordt teruggezegd dan heeft hij het over "sereniteit". 8O

Big_daddy
15 mei 2006, 18:00
Vooral de ommekeer van superhypocriet verhofstadt is ongelooflijk. hij was er als eerste bij om dit drama politiek te recuperen....

Het piepen van Fliklikker Seizoen om sereniteit, dat is pas een hypocriete ommekeer!

Garben
15 mei 2006, 18:06
Om het nut van dit topic even op z'n plaats te zetten:

Internet-polls zijn geen referentie voor de waarheid, noch geven ze op wetenschappelijke manier een peiling weer. Daarom is het zinloos veel belang te hechten aan de "internet-polls".

Veel nuttiger is het feit dat er wel degelijk een soort verband is bewijzen, wat ik tracht te doen in een onderstaand "is VB verantwoordelijk" getiteld topic.

Don Quichote
15 mei 2006, 18:29
De vld helpt zichzelf verder naar de dieperik.

Kip zonder kop.

daiwa
15 mei 2006, 20:25
[quote=bob.;1707831]-------


Ik heb zo 'n idee dat jij niet voor de goeie zaak zal stemmen ;-) ;-) .
/quote]


Als Lombas niet voor het VB heeft gestemd, geen nood, ik heb hem al gecountert via uw link. ;-)

De Prof
15 mei 2006, 20:32
Om het nut van dit topic even op z'n plaats te zetten:

Internet-polls zijn geen referentie voor de waarheid, noch geven ze op wetenschappelijke manier een peiling weer. Daarom is het zinloos veel belang te hechten aan de "internet-polls".

Veel nuttiger is...

Veel nuttiger is dat de media en PC ophoud met het inhakken op het VB.

Dergelijke poll's bewijzen inderdaad niks, maar ze geven wel een indicatie aan.
Persoonlijk denk ik dat vele Vlamingen de moorden heel erg vinden.
Maar vele Vlamingen vinden de dagelijkse straatcriminaliteit ook heel erg.

Zou het niet beter zijn om "samen" naar een oplossing te zoeken voor meer veiligheid, ipv de "schuld" steeds op elkaar te steken?

lombas
15 mei 2006, 20:32
Ik heb niet voor het VB gestemd, wél voor de redelijkheid en tegen kinderachtige insinuaties.

Keyfan
15 mei 2006, 20:57
Maar natuurlijk is het voor de VLD gemakkelijker te kappen op het VB dan toe te geven dat ze al jaren een strengere wapenwet blokkeren. :x

Voor mij hoeft de wapenwetgeving niet noodzakelijk strenger te zijn. Voorafgaand een attest van GGZ kunnen voorleggen en een moraliteitsonderzoek door de lokale politie zou volstaan. Maar ja, dat is nu immers politiek incorrect :roll:.

Ik stel me de vraag hoe men had gereageerd als de dader een wagen had gebruikt als wapen. Op die manier kon hij net zo goed een aantal mensen doden of verwonden. Wat zou men dan doen ? De leeftijd voor het bekomen van een rijbewijs optrekken ? Nu zal een complete sector worden afgestraft voor de handelingen van één labiel persoon.

Ik heb tot nu toe nog nooit voor het VB gestemd, doch als ik nu zie hoe de VLD misbruik maakt van het gebeurde, wordt de drang groter om nu wél voor het Belang te stemmen.

Uiteindelijk is er maar één persoon die hier de verantwoordelijkheid draagt, en dat is de dader.

Just my 2 cts.

bob.
15 mei 2006, 21:04
Voor mij hoeft de wapenwetgeving niet noodzakelijk strenger te zijn. Voorafgaand een attest van GGZ kunnen voorleggen en een moraliteitsonderzoek door de lokale politie zou volstaan. Maar ja, dat is nu immers politiek incorrect :roll:.

Ik stel me de vraag hoe men had gereageerd als de dader een wagen had gebruikt als wapen. Op die manier kon hij net zo goed een aantal mensen doden of verwonden. Wat zou men dan doen ? De leeftijd voor het bekomen van een rijbewijs optrekken ? Nu zal een complete sector worden afgestraft voor de handelingen van één labiel persoon.

Ik heb tot nu toe nog nooit voor het VB gestemd, doch als ik nu zie hoe de VLD misbruik maakt van het gebeurde, wordt de drang groter om nu wél voor het Belang te stemmen.

Uiteindelijk is er maar één persoon die hier de verantwoordelijkheid draagt, en dat is de dader.

Just my 2 cts.


-----------------


Weet je keyfan , zo is mijn bekeringsproces ook begonnen.
Neem de moeite even.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=45084

The story of my political life

At your service

Keyfan
15 mei 2006, 21:44
Heel herkenbaar. Ook ik heb voor de vorige verkiezingen een brief naar De Gucht gestuurd. Enkele weken kreeg ik een brief terug. De hooghartigheid liep er af. Mijn "Blauwe" interesse is in elk geval voor de volgende 10 jaar bekoeld.

Duupje
15 mei 2006, 22:14
Wat mij zo tegen het hoofd slaat nu, is vooral de reactie van Verhofstadt, hij was de 1ste die zijn vervloeking uitsprak over het Vlaams Belang nu, hij was de 1ste die gelijk anderen veroordeelden...hij is de 1ste die zelf doet, wat hij al langere tijd het Vlaams Belang verwijt...
Ik vraag mij af, als we al zijn logica (of het nog gezond verstand is betwijfel ik eigenlijk enorm nu, en ja ik was VLD supporter tot nu...) of we dan niet ALLE moordenaars (lees : geschifte mensen) moeten gaan bekijken en beoordelen op hun politieke keuze en/of familiale banden? (dan staan zowel de pc's voor een enorm probleem denk ik)
2de ding dat ik mij afvraag nu : als het Vlaams Belang, volgens de pc's, zo'n invloed op mensen kan hebben dat ze gaan moorden (wat ik atm enorm betwijfel zelfs)...waarom lukt het dan de pc's niet om diezelfste invloed op die miljoen (of hoeveel het er al mogen wezen) kiezers te overtuigen dat zij het dan wel bij het rechte eind hebben ? NIEMAND hier kan mij op dit ogenblik nog ervan overtuigen, dat 1 miljoen mensen het bij het foute eind hebben, dat 1 miljoen mensen hier in dit klein landje racistisch zijn, dat dat miljoen kiezers oliedom zijn...
Door de reactie van de VLD (Verhofstadt vooral nu dan) is mijn zin om nogmaals op hen te stemmen over.
Ik geloofde tot voor kort echt dat het Vlaams Belang de boemannen waren...dit is nu veranderd voor mij.
Wat ik zag, was rechtstreeks een aanval op mensen, die zich naar mijn normen normaal en sereen gedroegen na de moord op Joe, en na de laffe, laaghartige, moorden op deze onschuldige mensen hier in de stad deze week. Het waren de politiek correcte, en democratische partijen die heel hoog van hunne toren bliezen, om dan naderhand te komen praten over sereniteit en mensen tijd gunnen om te verwerken...
Ik wens NIEMAND toe wat de ouders van de slachtoffers, zelfs die van de dader nu moeten doormaken.
Ik heb zelf 2 kinderen en mag er niet aan denken dat het mij zou overkomen met hen. Zoiets kan niet. Maar als ik nu zie hoe dit alles wordt uitgespeeld, nog zelfs voor de mensen begraven zijn, vraag ik mij af waar de 'mens' in ons aller Guyke zit.
Ik ben voor verdraagzaamheid, er is nog veel werk aan de winkel blijkbaar, en het wordt tijd dat er wordt 'samen'geleefd, zoals het woord samenleving zegt, ipv naast elkaar, en ieder voor zich.
Ik kots op het over en weer verwijten van mensen, steek liever hand in eigen boezem, en kijk eerst naar jezelf wat je kan doen. Demonisering ? Ik vraag mij af wie het in de hand heeft gewerkt, dat mensen bang zijn... Het Vlaams Belang dat het hardop zei dat men niet meer veilig is? Of de pc's, die blijven volhouden dat er niets aan de hand is, en pas in actie komen als het spijtig genoeg te laat is en er slachtoffers vallen.
Ik vrees dat dit hele gebeuren enkel het Vlaams Belang groter maakt. Mijn stem krijgen ze alvast, ik wens niet meer te stemmen op mensen die teren op het ongeluk van anderen... en dat is wat Verhofstadt duidelijk deed toen de moord net gebeurd was. Ik vind het een schande hoe hij zich toen gedroeg. En kan het filmpje van op tv tijdens het nieuws niet van me afzetten (bij wijze van spreke), ipv sereen te zijn, greep hij het gewoon aan om nogmaals anderen aan te vallen, die zich op hun manier, de laatste weken enorm sereen gedragen hebben. Ze waren dan ook de 1sten die hun medeleven uitspraken, zonder op anderen te gaan kappen.
Ik voel mij bedrogen door 'mijn' partij, de VLD, ze kafferen en beledigen mensen van het Vlaams Belang en wrijven hen de meest rotte dingen aan, terwijl ze atm (at the moment voor de niet verstaanders) gewoon in dezelfste fout gaan... Hoe geloofwaardig moet dat nog overkomen???
Bij mij alvast niet meer. Ik heb te lang vertrouwd in de verkeerde mensen blijkbaar...

labyrinth
15 mei 2006, 22:28
Ondertussen zijn de resultaten als volgt:

Op VRTnieuws:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?

aantal stemmen: 3216

ja : 1529 ( 47% )
nee : 1701 ( 53% )

De vraag is dan ook juist gesteld. Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen.

luc broes
15 mei 2006, 22:31
Alsof de schuldvraag beslist wordt in een poll op internet. Gelukkig niet.
de schuldvraag wordt beslist door kaatd

Tantist
15 mei 2006, 22:33
Al dat gezever over schuld en onschuld altijd van het VB. De schutter is zelf verantwoordelijk als individu, net als de MP3 moordenaar en niet de zigeunergemeenschap, net als Volkert van der Graaf en niet de linksen...

luc broes
15 mei 2006, 22:40
Inderdaad, het is moeilijk in het eigen hart te kijken......
Toch moet je het proberen labyrinth!

Bob
15 mei 2006, 22:45
De vraag is dan ook juist gesteld. Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen.

Maar als ge het mij vraagt is het gewoonweg te vroeg om hierop te kunnen antwoorden. Waarschijnlijk zullen er wel meerdere deelverantwoordelijken zijn, in hoeverre dat men bij "ne zot" of alleszins "ne tijdelijke zot" over verantwoordelijken kan spreken.

labyrinth
16 mei 2006, 09:18
Maar als ge het mij vraagt is het gewoonweg te vroeg om hierop te kunnen antwoorden. Waarschijnlijk zullen er wel meerdere deelverantwoordelijken zijn, in hoeverre dat men bij "ne zot" of alleszins "ne tijdelijke zot" over verantwoordelijken kan spreken.

Een labiel iemand kan gemakkelijk zot gemaakt worden ...........
Het is belangrijk te weten wie dat eventueel gedaan heeft.
Het staat echter vast dat hij familiale banden heeft met extreem-rechts en hij zegt zelf geloof ik dat hij handelde uit racisme.

labyrinth
16 mei 2006, 09:27
Al dat gezever over schuld en onschuld altijd van het VB. De schutter is zelf verantwoordelijk als individu, net als de MP3 moordenaar en niet de zigeunergemeenschap, net als Volkert van der Graaf en niet de linksen...

De feiten volgen elkaar veel te snel op.

De zwarte man die in elkaar geslagen werd aan het pompstation....
De agressieve Sinkheads in Brugge
De verdronken man
Die moordpartij.
Je kan al die daden niet meer als afzonderlijke feiten beschouwen. Er bestaat een verband, en dat verband is hoogstwaarschijnlijk extreem-rechts.

bob.
16 mei 2006, 09:33
De feiten volgen elkaar veel te snel op.

De zwarte man die in elkaar geslagen werd aan het pompstation....
De agressieve Sinkheads in Brugge
De verdronken man
Die moordpartij.
Je kan al die daden niet meer als afzonderlijke feiten beschouwen. Er bestaat een verband, en dat verband is hoogstwaarschijnlijk extreem-rechts.


----

1:
De zwarte man werd door een Turk in elkaar geslagen
2:
De aggresieve skinheads hadden het met elkaar aan de stok, en toen de allochtoon wou tussenkomen kreeg hij een deel van de koek.
3:
De politie legt in het onderzoek naar die verdwijning helemaal niet meer het accent op racisme, er zouden elementen zijn die aantonen dat het om iets heel anders zou gaan, wordt dus vervolg (hopelijk)

Driemaal fout !!!
Maar dat zal ook wel zo bedoeld zijn nietwaar ?!


At your service

Bob
16 mei 2006, 10:29
Een labiel iemand kan gemakkelijk zot gemaakt worden ...........


Pas dan maar op dat er niet teveel door de heersende vbfobie (om niet over haatkampagne te spreken) op vb-symphatisanten gaan inschieten.

Antoon
16 mei 2006, 10:34
Pas dan maar op dat er niet teveel door de heersende vbfobie (om niet over haatkampagne te spreken) op vb-symphatisanten gaan inschieten.

Ik dacht er net zo over.

Geertje
16 mei 2006, 10:42
Je zou denken dat onze politici nu echt eens werk gaan maken van veiligheid in onze maatschappij, maar klaarblijkelijk hebben ze meer zin om een concurrerende partij te beschuldigen dan echt iets aan het probleem te verhelpen.

Antoon
16 mei 2006, 10:44
Je zou denken dat onze politici nu echt eens werk gaan maken van veiligheid in onze maatschappij, maar klaarblijkelijk hebben ze meer zin om een concurrerende partij te beschuldigen dan echt iets aan het probleem te verhelpen.

Dat is ook zo.

En eens te meer zullen ze er zelf het gelag van betalen. Het Vlaams Belang gaat weer eens met de verkiezingspluimen lopen.

Wedden?

Khonnor
16 mei 2006, 10:48
----

1:
De zwarte man werd door een Turk in elkaar geslagen
2:
De aggresieve skinheads hadden het met elkaar aan de stok, en toen de allochtoon wou tussenkomen kreeg hij een deel van de koek.
3:
De politie legt in het onderzoek naar die verdwijning helemaal niet meer het accent op racisme, er zouden elementen zijn die aantonen dat het om iets heel anders zou gaan, wordt dus vervolg (hopelijk)

Driemaal fout !!!
Maar dat zal ook wel zo bedoeld zijn nietwaar ?!


At your service
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.

dragons
16 mei 2006, 11:11
Ipv van op de kap van het VB te zitten zouden ze beter iets aan het probleem doen. Maar natuurlijk is het voor de VLD gemakkelijker te kappen op het VB dan toe te geven dat ze al jaren een strengere wapenwet blokkeren. :x

En de linkse partijen zouden nog beter moeten weten : zij houden een strengere bestraffing van misdaad al volledig tegen. De doodstraf herinvoeren tegen zo'n barbaars geweld is deze enige remedie. Maar helaas vinden de linkse partijen dat zelfs de zwaarste criminelen een tweede kans verdienen. 8O

De VLD is evengoed mede-verantwoordelijk, dat is waarom ze niet langer naar het VB kunnen wijzen(SPA stapte blijkbaar sneller in die logica). Elke uitspraak die de problemen in de samenlevind bij de alochtonen legt versterkt de haatgevoelens die tot de moorden hebben geleid. Dat ook leden van de 'democratische' partijen hieraan meedoen is volgens mij duidelijk.

Herinvoering van de doodstraf heeft geen preventieve zin. In dit geval is dat maar al te duidelijk omdat de dader zoizo zelfmoord wou plegen.

Misty
16 mei 2006, 11:13
Als de vraag was geweest: Is het vb mee verantwoordelijk voor het racistische klimaat dat geschapen werd, zou de uitslag er al heel anders uitzien denk ik. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat je op basis van 1 enkele vraag niet kunt vaststellen hoe mensen precies denken...

bob.
16 mei 2006, 11:13
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.


----------


links wordt zenuwachtig.


At your service

Hans1
16 mei 2006, 11:15
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

Internetpolls zijn waardeloos.

Bazilfunk
16 mei 2006, 11:17
Was het niet zo dat het VB al meerdere malen zijn aanhang mobiliseerde om internet polls en tele voting te manipuleren?

luc broes
16 mei 2006, 11:19
Als de vraag was geweest: Is het vb mee verantwoordelijk voor het racistische klimaat dat geschapen werd, zou de uitslag er al heel anders uitzien denk ik. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat je op basis van 1 enkele vraag niet kunt vaststellen hoe mensen precies denken...
Men zou ook volgende vraag kunnen stellen:
Wie is schuldig aan het racistisch klimaat:
* de 'jongeren'
* de regering die er niet tegen optreedt
* het VB dat de toestand aanklaagt

Hans1
16 mei 2006, 11:20
Ze doen niks anders. Hun 7 miljoen euro per jaar helpen daarbij.

luc broes
16 mei 2006, 11:21
Internetpolls zijn waardeloos.
vooral als ze aantonen wat men niet graag wil zien

Bazilfunk
16 mei 2006, 11:22
Internet polls zijn waardeloos om dat iedereen die beetje met een browser omkan meerdere malen kan stemmen.

luc broes
16 mei 2006, 11:23
Was het niet zo dat het VB al meerdere malen zijn aanhang mobiliseerde om internet polls en tele voting te manipuleren?
Was het niet zo dat iedereen dit wel eens deed?

bob.
16 mei 2006, 11:24
Een greepje uit Khonnor's toegevoegde waarde .

Extreem rechtse idioten!!!

Nu gaan jullie het nog op de allochtonen gaan steken dat een racistische gek twee mensen gedood heeft. Zien jullie eigenlijk echt niet in hoe ver jullie hiermee gezonken zijn? Zelfs een dergelijke daad misbruiken jullie om het wij-zij gevoelen in de maatschappij te versterken.

Ik walg hiervan! Ik walg van jullie uitspraken, jullie paranoia, jullie racisme, jullie simplisme,....


----------


Aan chichi trutteke Morel te zien zal het wel een delvauxke geweest zijn....
Dus zeker k&k


---------


Onnozele rechtse hersenloze racistische skinhead-scum loving stranddebiel. Zo goed?


---

Mijne Heren, ik stel voor dat u stopt met dit over-en-weer gescheld. Zoniet komen er waarschuwingspunten en ik denk dat geen van u er nog nodig heeft.

Kazze


De laatste input was van de moderator die vond dat Khonnon ietwat te fanatiek werd.
De jongen leeft al op krediet, en weet maar van geen ophouden.
Dat heb je dan met die extreem-linkse minder begaafde koorknapen die hun emoties niet meester zijn.
Platvoerse inhoudsloze proza en scheldpartijen , maar nadenken ???
Neen hoor.:roll: :roll: :roll:


At your service

bob.
16 mei 2006, 11:26
Was het niet zo dat het VB al meerdere malen zijn aanhang mobiliseerde om internet polls en tele voting te manipuleren?


-----------


neen, dat doen de kabinnetten van de regerende partijen , ...whom's job is on the line !!!



At your service

bob.
16 mei 2006, 11:29
Was het niet zo dat iedereen dit wel eens deed?


-----


Herinner U de oproep van Bart Tommelein die de VLD aanhang vroeg om de fora te overspoelen met positivo-posting .
Ik heb dat het Vlaams Belang nog niet weten doen.



At your service

Khonnor
16 mei 2006, 11:31
-----


Herinner U de oproep van Bart Tommelein die de VLD aanhang vroeg om de fora te overspoelen met positivo-posting .
Ik heb dat het Vlaams Belang nog niet weten doen.



At your service

Neen, zijn roepen hun aanhang op om de internetfora te overspoelen met negativo- en fascopostings.

bob.
16 mei 2006, 11:37
Neen, zijn roepen hun aanhang op om de internetfora te overspoelen met negativo- en fascopostings.


-------


fout, maar ik ga nog niet beginnen met jou dat te proberen uitleggen, ik roep je wel als we over simpele dingen praten.


At your service

Fredschot
16 mei 2006, 11:41
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.

Niet op letten.

Mephisto
16 mei 2006, 13:57
----

1:
De zwarte man werd door een Turk in elkaar geslagen
2:
De aggresieve skinheads hadden het met elkaar aan de stok, en toen de allochtoon wou tussenkomen kreeg hij een deel van de koek.
3:
De politie legt in het onderzoek naar die verdwijning helemaal niet meer het accent op racisme, er zouden elementen zijn die aantonen dat het om iets heel anders zou gaan, wordt dus vervolg (hopelijk)

Driemaal fout !!!
Maar dat zal ook wel zo bedoeld zijn nietwaar ?!


At your serviceHoe blind kun je worden..
1. Geen idee, zou kunnen.
2. Geloof je het zelf? En nadien gingen ze gedrieën nog ff 'n pintje pakken!
3. Hmm.. Heb ik zo mijn twijfels bij, maar we zullen zien. Rechtstreeks of indirect racisme?
4. Een duidelijk racistisch geïnspireerde aanslag, simpelweg omdat mensen als u beweren dat het Vb een oplossing biedt voor de verkleuring van uw "Vlaamse Volkswijk". Whatever.

Integratie heeft alles van doen met communicatie. Als u uw best wilt doen die mensen te verstaan en zij willen dat ook, dan lijkt mij hoofddoek en minaret geen bezwaar. Net zo mooi of lelijk als keppeltje, monikkenkap of bomberjack.

baarle
16 mei 2006, 13:58
Alsof de schuldvraag beslist wordt in een poll op internet. Gelukkig niet.

Dat niet. Maar het zegt wel iets over de publieke opinie, en het werpt zijn schaduw vooruit naar de gebeurtenissen van oktober.

baarle
16 mei 2006, 14:00
Op vrtnieuws is het al fifty-fifty aan het worden. Niet echt afgetekend, he?:roll:

Stand om 14u59:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?
aantal stemmen: 8267

ja : 3466 (42%)

nee : 4801 (58%)
Niet echt fifty-fifty hé?

Anna List
16 mei 2006, 14:22
Dat beschouw ik als een oproep aan iedereen die vindt dat de schuld deels wèl bij het Vb ligt, om te gaan stemmen..

aantal stemmen: 3274

ja 1550 (47%)
nee 1724 (53%)

Als bijna de helft JA zegt, vind ik dat nogal wat betekenen..
Dat zijn meer dan 1500 mensen die vinden dat het Vb maar eens moet ophouden met die stigmatisering.

en dat betekent ook dat er evenveel zijn die die stelling van dat stigmatiseren grote flauwekul vinden ... en bvb denken dat het meer met computerspelletjes (cfr Columbine) dan met politiek te maken heeft ... en welke partij heeft als enige al gewaarschuwd tegen die geweldadige computerspelletjes ? ...
awel ja, de cirkel is rond

Bob
16 mei 2006, 14:40
Op vrtnieuws is het al fifty-fifty aan het worden. Niet echt afgetekend, he?:roll:

Wacht maar totdat de kabinetten zijn leeggestroomd, en het gewone volk thuis op zenne computer gaat stemmen...

Khonnor
16 mei 2006, 14:45
Een greepje uit Khonnor's toegevoegde waarde .

Extreem rechtse idioten!!!

Nu gaan jullie het nog op de allochtonen gaan steken dat een racistische gek twee mensen gedood heeft. Zien jullie eigenlijk echt niet in hoe ver jullie hiermee gezonken zijn? Zelfs een dergelijke daad misbruiken jullie om het wij-zij gevoelen in de maatschappij te versterken.

Ik walg hiervan! Ik walg van jullie uitspraken, jullie paranoia, jullie racisme, jullie simplisme,....


----------


Aan chichi trutteke Morel te zien zal het wel een delvauxke geweest zijn....
Dus zeker k&k


---------


Onnozele rechtse hersenloze racistische skinhead-scum loving stranddebiel. Zo goed?


---

Mijne Heren, ik stel voor dat u stopt met dit over-en-weer gescheld. Zoniet komen er waarschuwingspunten en ik denk dat geen van u er nog nodig heeft.

Kazze


De laatste input was van de moderator die vond dat Khonnon ietwat te fanatiek werd.
De jongen leeft al op krediet, en weet maar van geen ophouden.
Dat heb je dan met die extreem-linkse minder begaafde koorknapen die hun emoties niet meester zijn.
Platvoerse inhoudsloze proza en scheldpartijen , maar nadenken ???
Neen hoor.:roll: :roll: :roll:


At your service

Een greep uit bob.'s toegevoegde waarde....

vjeeke
16 mei 2006, 15:36
Weeral slaan onze PC partijen en de media de bal enorm mis :roll:

Nu zijn ze stil ineens toen de dader beinvloed was door geweldadige computergames en NIET door het Vlaams Belang :roll:

maar met deze internet-polls zie je dat de meeste mensen niet in de trucjes meer trappen van onze "linkse" media

Steben
16 mei 2006, 15:47
Wat een nonsens om uit deze actualiteit nog meer eens te gaan doen alsof de mensen enkel VLD of VB kunnen stemmen. Dat de VLD een onnozele partij is wist ik al langer, maar daarom stem ik nog niet op het VB.

Op den duur is mestkever en racist genoemd worden een zeer aantrekkelijk stemmenlokker of wat? Ten eerste zijn niet alle VB'er pure racisten, maar ten tweede is het geen reden tot een stem.
Dat VLDVB spelletje ontwricht de complete politiek.

andev
16 mei 2006, 15:52
De feiten volgen elkaar veel te snel op.

De zwarte man die in elkaar geslagen werd aan het pompstation....
De agressieve Sinkheads in Brugge
De verdronken man
Die moordpartij.
Je kan al die daden niet meer als afzonderlijke feiten beschouwen. Er bestaat een verband, en dat verband is hoogstwaarschijnlijk extreem-rechts.
... ofwel dat de mensen die opgedrongen multicul en zijn gevolgen meer en meer beu zijn, en sommigen daardoor door het lint gaan?
Dan is dat verband hoogstwaarschijnlijk een reactie op extreem-links.

andev
16 mei 2006, 15:54
Internet polls zijn waardeloos om dat iedereen die beetje met een browser omkan meerdere malen kan stemmen.
Dat werkt toch voor iedereen? Of zijn de VBers nu ineens slimmer dan de anderen?

MisterXYZ
16 mei 2006, 15:56
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.


"Khonnor is blijkbaar gebeten door de rooien, want hij ook gaat het vingertje opsteken en zeggen wat andere wel mogen zeggen en niet mogen zeggen! Bob doe zo verder jongen, ik hoor dat graag en het klinkt zo fijn en herinnert ons aan .... juist, die hollandse mijnheer, die een revolutie aan het ontketenen was!! Maar helaas ....

"at your service"

Antoon
16 mei 2006, 16:42
Stand om 14u59:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?
aantal stemmen: 8267

ja : 3466 (42%)
nee : 4801 (58%)Niet echt fifty-fifty hé?

Dit resultaat is overigens overeind gebleven. Bijna 60% van de stemmers zijn van mening dat het Vlaams Belang niet eens mee verantwoordelijk is.

Nu de volgende vraag : Zijn de politiek correcte partijen vanwege hun wanbeleid van de voorbije dertig jaar mede verantwoordelijk?

Spijtig genoeg stelt geen enkele medium deze vraag. Maar dat was ook te verwachten.

Bob
16 mei 2006, 16:57
Dat werkt toch voor iedereen? Of zijn de VBers nu ineens slimmer dan de anderen?

Volgens de oeso, wat wiskunde betreft, alleszins toch...

Fille van de Foor
16 mei 2006, 17:03
Volgens de oeso, wat wiskunde betreft, alleszins toch...

Wat ze - bescheiden als ze zijn - al jaren wonderwel weten te verbergen voor de bitenwereld.

luc broes
16 mei 2006, 17:07
Voor correcte interpretatie van poll's moet men rekening houden met:
* de vraagstelling die in openbare media al onmiddellijk een schuldige aanwijst. Zie bv het Nieuwsblad.
* het aantal en de ijver van voor- en tegenstanders om deel te nemen.

1handclapping
16 mei 2006, 17:20
Een poll houden over de schepping ; als pastafarian ben ik van mening dat de diverse soorten van leven geschapen werd door het vliegende spaghetti monster. Een uitslag dat dit niet zo is maar door de oorspronkelijk nige joodse god gebeurde, of dat dhr Darwin in feite gelijk heeft geeft uitsluitsel, toch ?

Een systeem "de meerderheid beslist" is een democratie dwz. een methode om een regering te vormen & wetten te maken. oordelen volgens de wet laten we daarom reeds liever aan geschoolde juristen over, zoals we wetenschap liefst aan wetenschappers overlaten.

Dat brengt me op het item iemand voor psychopaat verklaren. De VB partijleiding doet dat in een fracite van een seconde of was het na wat telefoontjes met hun spindoctors ? De gelijklopende uitspraken over de geestelijke vermogens van de dader vanuit de "rechtse hoek" is zo verbazend groot dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gezegd kan worden dat er hier vliegensvlug telefonisch afspraken gemaakt zijn. Het verwonderd me dus helemaal niet dat de tante/Parlementslid
een zeer goede kennis is van de VB top.

In haar nova-intervieuw ging ze echter één stapje te ver : ze vergeleek politieke moorden waarbij dus wel degelijk een persoon om zijn mening geviseerd werd met deze racistische spree-killing. Moord is moord en voor alle slachtoffers even tragisch, maar ik denk dat men toch verschil mag maken tussen willekeur en een passioneel-politieke moord.

Over de verantwoordelijkheid van vreemdelingenhaat zaaien door haar propaganda kunnen we kort zijn :die is er wel degelijk. Op dit "neutrale" forum alleen krioelt het van posts dat kleurlingen moslims zijn en dat de koran/islam de oorzaak is van alle criminaliteit en geweld op de wereld.

Politics by one-liner ahw..

Het bewapenen van de brave blanke man tegen de gekleurde moordzuchtige medemens maakt onze steden inderdaad veiliger...
Dat is zo'n beetje de teneur van velen die deze draad opleuken.
Zouden we dit voor waar moeten aannemen omdat er velen zijn die zo ondanks alles blijvben denken ?


I don't think so...

Jazeker
16 mei 2006, 17:25
Dit resultaat is overigens overeind gebleven. Bijna 60% van de stemmers zijn van mening dat het Vlaams Belang niet eens mee verantwoordelijk is.

Nu de volgende vraag : Zijn de politiek correcte partijen vanwege hun wanbeleid van de voorbije dertig jaar mede verantwoordelijk?

Spijtig genoeg stelt geen enkele medium deze vraag. Maar dat was ook te verwachten.

Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.

Hans1
16 mei 2006, 17:31
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.

Ik heb diezelfde walging, maar dan wel om een heel andere reden: de duidelijke discriminatie van Belgisch-gezinden in de media.

1handclapping
16 mei 2006, 17:49
Weten jullie wat walgelijk is ?

De goede verdritige huisvaders van het Vb bestuur die blijven zeggen :
& ondanks alles blijven wij racistische praat verkopen nl.
Vreemdelingen moeten zich assimileren ipv integreren...
Hoe kan een zwarte zich assimileren ? door blank te worden ?
Iedere zwakkere geest die opgehitst wordt door de anti-vreemdelingenpraat zoals we die regelmatig ongevraagd in onze brievenbussen krijgen ziet "een neger" en stelt zich nooit de vraag of het nu een geassimileerde of een geîntegreerde is.

Het meest fantastische is de ontkenning van het racisme in die slogans
zoals de meest bekende "eigen volk eerst" .. er zijn zelfs mensen lid van het VB, districtsraadsleden met kleurlingetjes als kinderen. Met het VB als invloedrijke en machtige partij in het Vlaanderen binnen een aantal jaren gaan die kinderen solliciteren & vinden geen werk ook al heten ze Pieter >Jansen.. wegens hun huidskleur en de nu stevig verankerde VB mentaliteit.

Veiligheid ! De veiligheid van achteruitstelling en discriminatie.. kunnen jullie je daar eigenlijk wel iets van voorstellen ? Wel wordt eens Wallraffgewijs een vreemdeling : een weekje zonnebank en je kledij wat aanpassen en naam veranderen, dan leer je misschien iets over de wortels van het racistische geweld.

Criminaliteit en geweld waren er altijd in de maatschappij - we moeten er gezamelijk tegen strijden. De vraag is niet of het VB verantwoordelijk is - natuurlijk niet. De vraag is of racistische propaganda de kans op geweld vergroot of verkleint. Terecht wordt er opgemerkt dat de "paarse" regering
niet eveneens deel heeft aan de toename van geweldsdelicten ; onomwonden zeg ik hier ja - het succes van VB was dermate dat de "paarse regering" met steeds bekwamere spoed de standpunten van Vb is gaan achternalopen in de hoop deze partij at electorale wind uit de zeilen te nemen, dit getuigt van zeer weinig politieke moed.

Wat wij resoluut moeten doen is maatschappij-integrerende maatregelen nemen inplaats van de maatschappij te verdelen en mensen met zachte drang in ghetto's bijeendrijven.. Als we op dit heilloze pad verdergaan spelden we elkaar nog etiketten/badges op zodat we onmiddelijk goed kunnen nagaan wie we per definitie moeten haten:wantrouwen of vertrouwen.

Antoon
16 mei 2006, 18:25
Ik heb diezelfde walging, maar dan wel om een heel andere reden: de duidelijke discriminatie van Belgisch-gezinden in de media.

Wat mij vooral stoort is de pro-moslim allochtoonse houding van de familie Saksen Coburg.

Not in my name.

Bob
16 mei 2006, 18:27
...maar ik denk dat men toch verschil mag maken tussen willekeur en een passioneel-politieke moord...


...zoals men ook verschil mag maken tussen een passionele willekeurige moord en een politiek gerichte moord...

Antoon
16 mei 2006, 18:27
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.

In een cartoon geeft het ongeveer zoiets :

http://img304.imageshack.us/img304/1370/dewinterannemansenhongerigehaa.jpg

Antoon
16 mei 2006, 18:28
...zoals men ook verschil mag maken tussen een passionele willekeurige moord en een politiek gerichte moord...

en wat dan met een passionele willekeurige politiek gerichte moord?

Bob
16 mei 2006, 18:37
en wat dan met een passionele willekeurige politiek gerichte moord?

...wel die zal dan volgens handclapping helemaal niet erg zijn, tenminste als de willekeur toch nog iets gericht is, en betrekking heeft op ne "tegenstander"...

Rr00ttt
16 mei 2006, 18:38
Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.

Misschien blijf ik niet eeuwig op het VB stemmen, maar ik weet wel 100% zeker dat de 'democratische' partijen nooit ofte nooit nog mijn stem zullen krijgen.

andev
16 mei 2006, 19:15
Ik heb diezelfde walging, maar dan wel om een heel andere reden: de duidelijke discriminatie van Belgisch-gezinden in de media.
We zitten echt in een walg-land... Vlug een litertje primperan drinken, wie weet, komt alles weer goed...

MT
17 mei 2006, 13:57
Was het niet zo dat het VB al meerdere malen zijn aanhang mobiliseerde om internet polls en tele voting te manipuleren?
Huh?8O
Wat een zever :roll:

RazBoi OMBR
17 mei 2006, 15:47
Gezever en praat,

Ik zag dit aankomen, haat en geweld prediken net als 60 jaar geleden den dolf deed. Roepen om t'hardst sieg heil en maar met dat armke zo hoog mogelijk zwaaien. En op t' eind als ze met hune neus op de feiten werden gedrukt, ontkennen en liegen da ze zwart zagen. Wij hebben het nooit geweten. Was het excuus.
Bij de betoging op 1 December 05 hebben leden van de vlaamse beweging buitenlanders op de korel genomen.
Twee weken geleden twee mensen het ziekenhuis ingeklopt.
Vorige week een Turks verwondt, zwart oppas en Belgisch kindje neergeschoten.
Eerst roepen en brullen vlaanderen de leeuw en maar met Ersathz leeuwevlagskes zwaaien, en nu ontkennen jullie in koor enige schuld!?!

Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten!

MBG
Ooffr OMBR
Eendracht maakt Macht

spherelike
17 mei 2006, 15:59
In een cartoon geeft het ongeveer zoiets :

http://img304.imageshack.us/img304/1370/dewinterannemansenhongerigehaa.jpg

En geen ene die durft bijten, waarschijnlijk uit schrik voor vergiftiging

Bob
17 mei 2006, 16:01
Gezever en praat,

Ik zag dit aankomen, haat en geweld prediken net als 60 jaar geleden den dolf deed. Roepen om t'hardst sieg heil en maar met dat armke zo hoog mogelijk zwaaien. En op t' eind als ze met hune neus op de feiten werden gedrukt, ontkennen en liegen da ze zwart zagen. Wij hebben het nooit geweten. Was het excuus.
Bij de betoging op 1 December 05 hebben leden van de vlaamse beweging buitenlanders op de korel genomen.
Twee weken geleden twee mensen het ziekenhuis ingeklopt.
Vorige week een Turks verwondt, zwart oppas en Belgisch kindje neergeschoten.
Eerst roepen en brullen vlaanderen de leeuw en maar met Ersathz leeuwevlagskes zwaaien, en nu ontkennen jullie in koor enige schuld!?!

Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten!

MBG
Ooffr OMBR
Eendracht maakt Macht

...en hij die het volk tracht te manipuleren, en dit met behulp van de gesubsideerde pers, zal op 13 october op de blaren zitten...

andev
17 mei 2006, 18:52
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.
Troost je... ik denk niet dat de meerderheid van de Belgische/Vlaamse bevolking de georchestreerde komedie van de laatste dagen niet door heeft... Hoe dikker ze het erop leggen, hoe dwazer en hypocrieter dat ze eruit gaan komen. De dood van een onschuldig kind is een drama, het politiek misbruik ervan verdient enkel misprijzen, en zal dat krijgen ook.

ericferemans
17 mei 2006, 18:54
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

Kijk: indien een product door 25 procent van de mensen als schadelijk wordt gezien, dodelijk, de kans biedende dat je kinderen er door aan het moorden slaan: dan haalt men het van de markt.
Trouwens: men heeft niet gevraagd of het product stinkt.

born2bewild
17 mei 2006, 18:56
Kijk: indien een product door 25 procent van de mensen als schadelijk wordt gezien, dodelijk, de kans biedende dat je kinderen er door aan het moorden slaan: dan haalt men het van de markt.
Trouwens: men heeft niet gevraagd of het product stinkt.

Ahzo, als uw nanopartijtje nog eens aan de vleespotten komt te zitten kunnen we ons voorbereiden aan het van de markt halen van de auto's?

interessant, bokrijk here we come

Antoon
17 mei 2006, 19:11
En geen ene die durft bijten, waarschijnlijk uit schrik voor vergiftiging

Neen. Uit schrik voor de boomerang.

Jazeker
17 mei 2006, 19:27
Troost je... ik denk niet dat de meerderheid van de Belgische/Vlaamse bevolking de georchestreerde komedie van de laatste dagen niet door heeft... Hoe dikker ze het erop leggen, hoe dwazer en hypocrieter dat ze eruit gaan komen. De dood van een onschuldig kind is een drama, het politiek misbruik ervan verdient enkel misprijzen, en zal dat krijgen ook.

Daarnet nog een stukje terzake gehoord onder het eten. Ik moest bijna overgeven. Goebbels heeft een meerdere gevonden, dat is zeker.

luc broes
17 mei 2006, 19:43
Kijk: indien een product door 25 procent van de mensen als schadelijk wordt gezien, dodelijk, de kans biedende dat je kinderen er door aan het moorden slaan: dan haalt men het van de markt.
Trouwens: men heeft niet gevraagd of het product stinkt.
Beste Eric, ik schat dat de PS door meer dan de helft van de vlamingen en ook door heel wat Walen als schadelijk wordt gezien, en stinkt!
Stel jij nu voor dat de PS 'van de markt moet gehaald worden'.
Of wil je dat alleen toepassen op het VB?

ericferemans
17 mei 2006, 20:05
Beste Eric, ik schat dat de PS door meer dan de helft van de vlamingen en ook door heel wat Walen als schadelijk wordt gezien, en stinkt!
Stel jij nu voor dat de PS 'van de markt moet gehaald worden'.
Of wil je dat alleen toepassen op het VB?
Ik zie geen enkele Waal, of een zoon van een PS-er of het neefje van een PS mandataris Vlamingen, Polen, Chinezen aanvallen.
Er is geen vergelijk mogelijk tussen een partij die aanspoort tot haat en één die het socialisme nastreeft.
Daar u dat niet opmerkt bent u al geclasseerd...

Max van Dietschland
17 mei 2006, 20:08
Intussen blijft de hetse tegen het Vlaams Belang op deze links-progressieve rioolzender maar voortduren. Zo zei er weer zo'n heerschap in Ter Zake dat de militante kern van het Vlaams Belang die nooit zullen veranderen van partijkeuze dat deze krapuul zijn. Die vent zei dat letterlijk. Dus wie trouw Vlaams Belang stemt is krapuul volgens deze zender. Goed om weten. Qua stigmatisering kan dit tellen.

De hetse, het aanwakkeren van haat en de stigmatisering tegen het Vlaams Belang duurt nu al dagen op deze links-progressieve haatzender. Dit is niet zomaar een politieke partij die vanuit zijn ideologie fulmineert tegen het Vlaams Belang, maar het is een door de staat georchestreerde haatcampagne, nota bene die feitelijk betaald wordt door de belastingsbetaler. Wees maar zeker dat het regime al lang zit te wachten op een dergelijke gruwelijke moord die men in de schoenen kan schuiven van "extreem rechts".

ericferemans
17 mei 2006, 20:58
[quote=max4westland;1712400]Intussen blijft de hetse tegen het Vlaams Belang op deze links-progressieve rioolzender maar voortduren.
Dit is een gratuite bewering: de standpunten van het Vb kwamen aan bod, uitvoerig. Vertegenwoordigers van het VB werden in diverse programma's aan het woord gelaten en konden hun ei kwijt. Dit voorstellen als een hetze is onjuist. Dat deze zender links-progressief is wordt weerlegd door het zeer groot aantal rechtse joernalisten die er actief zijn, waarvan sommigen zelf debatavonden van het BLok modereerden...
Maar... deze mensen hebben een beroepsethiek. DIt houdt in dat ze proberen, zoals een goed getuige (reporter) en dus een goed journalist past, de waarheid te vertellen, aan bod te laten komen. De gehele waarheid. En alle verschillende standpunten. Dit is correct en verdient aanmoediging, geen onterechte kritiek.

Zo zei er weer zo'n heerschap in Ter Zake dat de militante kern van het Vlaams Belang die nooit zullen veranderen van partijkeuze dat deze krapuul zijn. Die vent zei dat letterlijk. Dus wie trouw Vlaams Belang stemt is krapuul volgens deze zender. Goed om weten. Qua stigmatisering kan dit tellen. Zijn militante kernen gewone blok-stemmers? Zijn trouwe blokstemmers een militante kern? Ik zie een duidelijk verschil tussen opgestookten en opstokers. Een gewone blokstemmer die met mij in discussie gaat eindigt in negen van de tien gevallen met "ik wist niet dat dit de standpunen van het VB zijn, ik wist niet dat ze dat ook stellen, ik wist niet dat ze tegen vakbonden zijn enz...". De militanten, de kern van het Vb is héél wat anders dan de gemiddelde blokstemmer. Via de pers horen we voortdurend hun aanwezigheid op allerlei extremistische vergaderingen en contacten met extremistische figuren. Dit komt nooit op tv, dit is niet geweten bij de vb aanhangers. Net zomin als de NSDAP stemmers wisten dat er mensen vergast werden.


De hetse, het aanwakkeren van haat en de stigmatisering tegen het Vlaams Belang duurt nu al dagen op deze links-progressieve haatzender. Dit is niet zomaar een politieke partij die vanuit zijn ideologie fulmineert tegen het Vlaams Belang, maar het is een door de staat georchestreerde haatcampagne, Dit is weerom een vorm van simplisme en populisme die doorzichtig is.
Eerst en vooral wordt deze "Staat" geleidt door een parlement waarin een verzameling van partijen zit die allemaal andere standpunten innemen tegenover het VB. Er is dus absoluut geen duidelijke, klare politiek. Tenzij dat men verdraagzaam is en tolerant: men voert de eigen wetten niet uit die make dat het VB de facto kan verboden worden en zijn leiders opgesloten.


Wees maar zeker dat het regime al lang zit te wachten op een dergelijke gruwelijke moord die men in de schoenen kan schuiven van "extreem rechts".
Dit is een gratuite bewering. In feite wacht men al jaren op het hoofdkantoor van het VB op een aanslag van een terroristen groep om de champagne te laten knallen. Moesten ze durven ze zouden er één betalen...

Uw manier van denken geeft aan wat u denkt (ten onrechte) over je opponenenten. Het geeft maw woorden aan hoe je denkt en derhalve je later zou handelen. Dat op zich zegt genoeg over je intenties.

daiwa
17 mei 2006, 21:18
[quote]
Maar... deze mensen hebben een beroepsethiek. DIt houdt in dat ze proberen, zoals een goed getuige (reporter) en dus een goed journalist past, de waarheid te vertellen, aan bod te laten komen. De gehele waarheid. En alle verschillende standpunten. Dit is correct en verdient aanmoediging, geen onterechte kritiek.




Wat dan te denken van volgende tegenspraak die op teletekst van VRT1 te lezen is?

'' De ouders van het vermoorde kind willen niet aan partijpolitiek doen, maar ze keuren de politieke standpunten van het Vlaams Belang af.''

fernand
17 mei 2006, 21:23
Wat dan te denken van volgende tegenspraak die op teletekst van VRT1 te lezen is?

'' De ouders van het vermoorde kind willen niet aan partijpolitiek doen, maar ze keuren de politieke standpunten van het Vlaams Belang af.''[/quote]
Ik denk dat deze mensen in hun verdriet, goed worden bijgestaan door de heer vermassen, die hen tot deze uitspraken verleid.
Vermassen is rijp voor het gekkenhuis, maar hij weet het nog niet. Of zal hij zijn confrater volgen die zijn vrouw heeft vermoord, en daarna heeft zelfmoord gepleegt.
Maar dat was geen rasistiche moord.

luc broes
17 mei 2006, 21:47
Ik zie geen enkele Waal, of een zoon van een PS-er of het neefje van een PS mandataris Vlamingen, Polen, Chinezen aanvallen.
Er is geen vergelijk mogelijk tussen een partij die aanspoort tot haat en één die het socialisme nastreeft.
Daar u dat niet opmerkt bent u al geclasseerd...
Je ziet niet wat je niet wil zien. Maar je blijkt wel te denken dat de Walen superieure wezens zijn die dus nooit iemand zouden aanvallen. Wat een hoop nonsens. Stommiteiten en zelfs moorden komen ook voor in wallonië zoals overal elders ter wereld.
Als je luistert en leest wat de Frankofonen en zeker de PS soms over de Vlamingen vertellen dan weet je dat dit haat is.
Zelfs de brave en voorzichtige Leterme was een 'gevaarlijk individu' omdat hij kritiek leverde op het Brussels bestuur met de torenhoge werkloosheid (is d�*t 'socialisme' nastreven?).

luc broes
17 mei 2006, 21:51
Wat dan te denken van volgende tegenspraak die op teletekst van VRT1 te lezen is?
'' De ouders van het vermoorde kind willen niet aan partijpolitiek doen, maar ze keuren de politieke standpunten van het Vlaams Belang af.''
Laten we een beetje begrip opbrengen voor ouders die hun kind verloren hebben.
Niet iedereen is zo serk en sereen als de ouders van Joe om zich strikt neutraal op te stellen na het verlies.

daiwa
17 mei 2006, 21:55
Laten we een beetje begrip opbrengen voor ouders die hun kind verloren hebben.
Niet iedereen is zo serk en sereen als de ouders van Joe om zich strikt neutraal op te stellen na het verlies.


Ik persoonlijk denk niet dat deze tegengestelde uitspraak van de ouders zelf komt, Luc, maar wel van hun advokaat of van de zogenaamd politiek correcte media.

ancapa
17 mei 2006, 21:58
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.

dat was de platte politieke recuperatie van verafstoot de primadonna van Toscane

maandag riep hij op tot kalmte en ging hij niet in op de beschuldiging "lijkenpikkerij"

Makkie
17 mei 2006, 21:59
Intussen blijft de hetse tegen het Vlaams Belang op deze links-progressieve rioolzender maar voortduren. Zo zei er weer zo'n heerschap in Ter Zake dat de militante kern van het Vlaams Belang die nooit zullen veranderen van partijkeuze dat deze krapuul zijn. Die vent zei dat letterlijk. Dus wie trouw Vlaams Belang stemt is krapuul volgens deze zender. Goed om weten. Qua stigmatisering kan dit tellen.


Wat dan te denken van volgende tegenspraak die op teletekst van VRT1 te lezen is?

'' De ouders van het vermoorde kind willen niet aan partijpolitiek doen, maar ze keuren de politieke standpunten van het Vlaams Belang af.''
Ik denk dat deze mensen in hun verdriet, goed worden bijgestaan door de heer vermassen, die hen tot deze uitspraken verleid.
Vermassen is rijp voor het gekkenhuis, maar hij weet het nog niet. Of zal hij zijn confrater volgen die zijn vrouw heeft vermoord, en daarna heeft zelfmoord gepleegt.
Maar dat was geen rasistiche moord.[/quote]


tjonge jonge jonge. Wat hier allemaal te lezen is.
't Is goed jongens. Ik heb het begrepen: het VB alleen is zaligmakend. Zij zijn de beste. Hoezee! Al de rest is dom, achterlijk, onbetrouwbaar, enz.
Doe me een lol en richt een eigen forum op waarop ge elkaar kunt gelijk geven en over den Vlaamschen bol aaien. Jullie luisteren en lezen toch niet echt wat anderen schrijven. Zo overtuigd van het eigen gelijk. Ik zou bijna jaloers zijn. Nooit eens hoeven te twijfelen. Gewoon de grote Manitoe volgen. Wat een luizenleven!

Rr00ttt
17 mei 2006, 21:59
Kijk: indien een product door 25 procent van de mensen als schadelijk wordt gezien, dodelijk, de kans biedende dat je kinderen er door aan het moorden slaan: dan haalt men het van de markt.
Trouwens: men heeft niet gevraagd of het product stinkt.

18% van de bevolking heeft vertrouwen in politici.
Zij scoren veel lager dan eender welke andere beroepscategorie. Zelfs 'tweedehandsautodealers' doen beter.

Conclusie: de politici moeten van de markt gehaald worden...

ancapa
17 mei 2006, 22:00
en dat betekent ook dat er evenveel zijn die die stelling van dat stigmatiseren grote flauwekul vinden ... en bvb denken dat het meer met computerspelletjes (cfr Columbine) dan met politiek te maken heeft ... en welke partij heeft als enige al gewaarschuwd tegen die geweldadige computerspelletjes ? ...
awel ja, de cirkel is rond

dat was de teneur is canvas voor Vermassen en die gerechtspsychiater, de gelijkenissen zijn er.

ancapa
17 mei 2006, 22:03
Internet polls zijn waardeloos om dat iedereen die beetje met een browser omkan meerdere malen kan stemmen.

neen, als je een tweede keer stemt tikt hij niet bij aan !! zowel bij Laatste Nieuws als Nieuwsblad !

een overzichtje nog :

Straffen. Welk alternatief geniet uw voorkeur? Nieuwsblad -

Vreemdelingen naar eigen land sturen 60,43% -
Buitenlanders naar eigen land sturen 18,15% -
Meer gevangenissen bouwen 10,03%
Meer alternatieve straffen 8,68%
Meer elektronisch toezicht 2,71%

Aantal stemmen : 887]
Vlaams Belang

Vindt u dat het Vlaams Belang moreel verantwoordelijk is voor de moorden? Nieuwsblad
- Nee 76,08%

- Ja 23,92%

Aantal stemmen : 1501Stemmen

Denkt u dat deze gebeurtenis de partij Vlaams Belang straks stemmen zal kosten? Nieuwsblad

- Nee 73,12%

- Ja 26,88%
Aantal stemmen : 1194

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen? VRT Poll

aantal stemmen: 8268

Ja 3466 (42%)

Nee 4802 (58%)

luc broes
17 mei 2006, 22:17
Ik persoonlijk denk niet dat deze tegengestelde uitspraak van de ouders zelf komt, Luc, maar wel van hun advokaat of van de zogenaamd politiek correcte media.
Het voorbeeld van onze beschamende eerste minister werd in beide gevallen gevolgd. Niet altijd mooi!

ancapa
17 mei 2006, 22:17
[quote=ericferemans;1712487]



Wat dan te denken van volgende tegenspraak die op teletekst van VRT1 te lezen is?

'' De ouders van het vermoorde kind willen niet aan partijpolitiek doen, maar ze keuren de politieke standpunten van het Vlaams Belang af.''

dat is de vrt hé... :roll:

dat die mensen dat zo vinden in overleg met de advocaat vind ik OK. Het is te begrijpen en rationeel. Zij vragen begrip voor de situatie en kregen die dan ook.

Vlaams Belang besliste al eerder maandag dat die affiche niet meer gebruikt ging worden. Maar zondag stond alles al klaar, waren de folders allemaal samengesteld, programmas gedrukt en kon bijna niets meer veranderd worden.

Het verliep allemaal toch in mineur door de dramatische feiten.
Ook de gesprekken in de gangen en aan tafel gingen over de schietpartij. Iedereen was er door getekend.

fernand
17 mei 2006, 22:18
Ik denk dat deze mensen in hun verdriet, goed worden bijgestaan door de heer vermassen, die hen tot deze uitspraken verleid.
Vermassen is rijp voor het gekkenhuis, maar hij weet het nog niet. Of zal hij zijn confrater volgen die zijn vrouw heeft vermoord, en daarna heeft zelfmoord gepleegt.
Maar dat was geen rasistiche moord.


tjonge jonge jonge. Wat hier allemaal te lezen is.
't Is goed jongens. Ik heb het begrepen: het VB alleen is zaligmakend. Zij zijn de beste. Hoezee! Al de rest is dom, achterlijk, onbetrouwbaar, enz.
Doe me een lol en richt een eigen forum op waarop ge elkaar kunt gelijk geven en over den Vlaamschen bol aaien. Jullie luisteren en lezen toch niet echt wat anderen schrijven. Zo overtuigd van het eigen gelijk. Ik zou bijna jaloers zijn. Nooit eens hoeven te twijfelen. Gewoon de grote Manitoe volgen. Wat een luizenleven![/quote]
Doe me een lol en leest het niet , of onthou u van kommentaar. want zo een gezever heb ik lang niet meegemaakt.
Zie ik kan het ook!

ancapa
17 mei 2006, 22:21
Het bewapenen van de brave blanke man tegen de gekleurde moordzuchtige medemens maakt onze steden inderdaad veiliger...
Dat is zo'n beetje de teneur van velen die deze draad opleuken.
Zouden we dit voor waar moeten aannemen omdat er velen zijn die zo ondanks alles blijvben denken ?


I don't think so...

neen, er moet minder criminaliteit bestaan en er moet meer veiligheid voor iedereen komen.

luc broes
17 mei 2006, 22:22
In feite wacht men al jaren op het hoofdkantoor van het VB op een aanslag van een terroristen groep om de champagne te laten knallen. Moesten ze durven ze zouden er één betalen....
Hier toont Eric weer eens aan dat er met hem geen land te bezeilen valt.

ericferemans
17 mei 2006, 22:30
Ik persoonlijk denk niet dat deze tegengestelde uitspraak van de ouders zelf komt, Luc, maar wel van hun advokaat of van de zogenaamd politiek correcte media.
Waarom moeten ouders zich strikt neutraal opstellen als hun kind vermoord wordt?

daiwa
17 mei 2006, 22:32
Waarom moeten ouders zich strikt neutraal opstellen als hun kind vermoord wordt?


Kan jij niet lezen of wat? :roll:
Ik heb juist gezegd dat ik niet denk dat die tegengestelde uitspraak van de ouders ZELF komt.



Oorspronkelijk bericht door daiwa http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1712623#post1712623)
Ik persoonlijk denk niet dat deze tegengestelde uitspraak van de ouders zelf komt, Luc, maar wel van hun advokaat of van de zogenaamd politiek correcte media.

ericferemans
17 mei 2006, 22:33
[quote=ericferemans;1712487]



Wat dan te denken van volgende tegenspraak die op teletekst van VRT1 te lezen is?

'' De ouders van het vermoorde kind willen niet aan partijpolitiek doen, maar ze keuren de politieke standpunten van het Vlaams Belang af.''
Indien dit een uitspraak is van de ouders is dit nieuw. Het is nogal groot nieuws. Het is dan ook normaal dat dit nieuws gebracht wordt. Het is daarenboven zeer logisch: Het afkeuren van één partij, die aanspoort tot geweld is geen partijpolitiek standpunt. Het is een standpunt dat door verschillende partijen (niet allemaal) wordt gedeeld.
Wat is dus uw probleem????

ericferemans
17 mei 2006, 22:35
dat was de platte politieke recuperatie van verafstoot de primadonna van Toscane

maandag riep hij op tot kalmte en ging hij niet in op de beschuldiging "lijkenpikkerij"
Verhofstadt wijtte de moord aan een extreem-rechtse stemming in de maatschappij. Is het Vb dan extreem-rechts?

Makkie
17 mei 2006, 22:35
Doe me een lol en leest het niet , of onthou u van kommentaar. want zo een gezever heb ik lang niet meegemaakt.
Zie ik kan het ook!


Wat kan je ook?

fernand
17 mei 2006, 22:43
Wat kan je ook?
Schelden, maar nog nie zo goed als u. Maar 'k zal mijn best doen

Stefanie
17 mei 2006, 23:32
Pas dan maar op dat er niet teveel door de heersende vbfobie (om niet over haatkampagne te spreken) op vb-symphatisanten gaan inschieten.

Ik noem het een haat-campagne. Die journalisten lijken zo weggelopen uit de 16e eeuw. Ik heb het gevoel dat die journalisten uit een teletijdsmachine komen en denken zoals de heksenjagers uit de 16e eeuw. Alleen viseren ze die van 't Vlaams belang in plaats van heksen. Alleen haten ze die van 't Vlaams belang in plaats van vrouwen.

Bob
17 mei 2006, 23:53
Verhofstadt wijtte de moord aan een extreem-rechtse stemming in de maatschappij. Is het Vb dan extreem-rechts?

Volgens Verhofstadt wel, en dat heeft hij reeds dikwijls laten verstaan.
Dus op dat punt moeten we niet flauw doen. Verhofstadt heeft gewoonweg geblunderd (gelijk hij nogal eens meer doet).

Bob
18 mei 2006, 00:00
Waarom moeten ouders zich strikt neutraal opstellen als hun kind vermoord wordt?

Iedereen reageerd natuurlijk op zijn manier (hoe zouden we misschien zelf reageren, zeker als er strafpleiters mee in het spel beginnen gaan te komen). Maar de ouders van Joe hebben zich in elke geval neutraal opgesteld, wat hun toch wel siert.

Jazeker
18 mei 2006, 00:22
Indien dit een uitspraak is van de ouders is dit nieuw. Het is nogal groot nieuws. Het is dan ook normaal dat dit nieuws gebracht wordt. Het is daarenboven zeer logisch: Het afkeuren van één partij, die aanspoort tot geweld is geen partijpolitiek standpunt. Het is een standpunt dat door verschillende partijen (niet allemaal) wordt gedeeld.
Wat is dus uw probleem????

Mijn probleem is dat je hier kronkelt zoals de ruggegraat van een kat nog niet eens zou toelaten.

Jazeker
18 mei 2006, 00:24
Verhofstadt wijtte de moord aan een extreem-rechtse stemming in de maatschappij. Is het Vb dan extreem-rechts?

En zijn woordvoerder en veiligheidsadviseur hadden het over het Vlaams Belang. Bij naam. Komaan Feremans, niet pipi doen als een koe een koe moet worden genoemd, he.

Jazeker
18 mei 2006, 00:25
Waarom moeten ouders zich strikt neutraal opstellen als hun kind vermoord wordt?

Dat moeten ze voor mij niet. Helemaal niet. Maar tegelijk oproepen tot geen politiek en dan ineens via via laten horen dat het VB de schuldige is, dat ruikt raar.

ericferemans
18 mei 2006, 00:31
Dat moeten ze voor mij niet. Helemaal niet. Maar tegelijk oproepen tot geen politiek en dan ineens via via laten horen dat het VB de schuldige is, dat ruikt raar. tot geen PARTIJ politiek...
Partij politiek is een voordeel bezorgen aan één partij...
Bijvoorbeeld: ten bate van Spa, Spirit, Vld, Groenen.
Oproepen tegen één partij is geen partijpolitiek: het is niet ten bate van één partij.

ericferemans
18 mei 2006, 00:43
Ik noem het een haat-campagne. Die journalisten lijken zo weggelopen uit de 16e eeuw. Ik heb het gevoel dat die journalisten uit een teletijdsmachine komen en denken zoals de heksenjagers uit de 16e eeuw. Alleen viseren ze die van 't Vlaams belang in plaats van heksen. Alleen haten ze die van 't Vlaams belang in plaats van vrouwen.
En de ezels: zij stigmatiseren de vreemdelingen zelf niet !
Men dient ze herop te voeden!

Jazeker
18 mei 2006, 01:29
En de ezels: zij stigmatiseren de vreemdelingen zelf niet !
Men dient ze herop te voeden!
welk heropvoedingskamp had je daarvoor in gedachten ? http://server2.speedpacket.com/%7Evlaander/phpBB2/images/smiles/brood.gif

Jazeker
18 mei 2006, 01:31
Oproepen tegen één partij is geen partijpolitiek: het is niet ten bate van één partij.

8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O

Zoek hulp, asjeblieft... zoek snel hulp.

Esperanza
18 mei 2006, 05:53
tjonge jonge jonge. Wat hier allemaal te lezen is.
't Is goed jongens. Ik heb het begrepen: het VB alleen is zaligmakend. Zij zijn de beste. Hoezee! Al de rest is dom, achterlijk, onbetrouwbaar, enz.
Doe me een lol en richt een eigen forum op waarop ge elkaar kunt gelijk geven en over den Vlaamschen bol aaien. Jullie luisteren en lezen toch niet echt wat anderen schrijven. Zo overtuigd van het eigen gelijk. Ik zou bijna jaloers zijn. Nooit eens hoeven te twijfelen. Gewoon de grote Manitoe volgen. Wat een luizenleven!Doe me een lol en leest het niet , of onthou u van kommentaar. want zo een gezever heb ik lang niet meegemaakt.Inzake voorspelbaarheid kan dit tellen... :rofl:

baarle
18 mei 2006, 07:14
Wat kan je ook?

Nutteloze emo-praat verkopen. Je reactie was heel wat sterker geweest als je Fernands beschuldiging aan het adres van Vermassen weerlegd had met feiten en argumenten.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1712629&postcount=117

baarle
18 mei 2006, 07:24
Net zomin als de NSDAP stemmers wisten dat er mensen vergast werden.

Zo leert een mens alle dagen iets bij. Kan je ons iets meer vertellen over die verkiezingen tussen 1942 en 1945, Feremans, en hoeveel mensen toen voor de NSDAP stemden?

Azal
18 mei 2006, 07:41
Wat me eigenlijk het meest opvalt:

VB zwijgt als er misdaden gebeuren die breed uitgesmeerd worden in de media terwijl zij even goed kunnen vingertje wijzen

De rest van het cordon vindt het nodig om toch maar commentaar te geven. Ik wist dat de VLD geslepen was maar dat ze zo laf en laag konden zijn is nu echt niet te ontkennen.

De houding van die ouders is dan ook niet te begrijpen. Dat je vraagt om sereen te zijn is normaal. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook kwaad zou zijn op een bevolkingsgroep die een van mijn kinderen vermoord had. Maar ik denk niet dat ik de tijd zou hebben om de campagne van het VB zo uit te spitten dat ik hen zelfs zou vragen om geen specifieke campagne meer te voeren

In elk geval was er niemand die schuld treft en toch heeft men een stok gevonden om een hond te slaan en dit kan niemand ontkennen.

luc broes
18 mei 2006, 09:35
Waarom moeten ouders zich strikt neutraal opstellen als hun kind vermoord wordt?
De ouders van Joe werden door iedereen geprezen omdat ze zich politiek neutraal opstelden.
Lijken mag men niet gebruiken om politieke redenen;

lomeanor
18 mei 2006, 09:37
Ik vind het onzettend zielig dat ouders de dood van hun dochter aangrijpen om er politiek mee te voeren. Het Vlaams Belang heeft niets te maken met die moord, maar de media springen maar al te graag op de kar. Het zijn bijna verkiezingen, dus tijd voor media en politiek om het Vlaams Belang te beschuldigen van alle zonden van Israël.

Die apolitiek, die antidemocratie, die censuur wordt me teveel. Deze nieuwe onterechte vervolging van het Vlaams Belang is er te veel aan. Ik begin sterk te twijfelen of mijn volgende (federale) stem niet naar het VB zal gaan. Tot een jaar geleden leek het me onmogelijk om ooit op het VB te stemmen, maar de anti-democratie drijft me in hun armen.

Als het zo door gaat wordt het Vlaams Belang de enige democratische partij van Vlaanderen!

Antoon
18 mei 2006, 09:52
Ik vind het onzettend zielig dat ouders de dood van hun dochter aangrijpen om er politiek mee te voeren.

Vind ik dus ook. Ze vragen om zoveel mogelijk anoniem te blijven, maar ze doen van in het begin aan politiek op de kap van hun vermoorde dochtertje.

Eerst moesten ze niets hebben van de welgemeende medeleven van Dewinter, dan waren ze 'geschokt' door de "houding van het Vlaams Belang", en nu willen ze dat het Vlaams Belang een affiche van hun campagne weggnemen.

Het ruikt niet zo lekker, als je het mij vraagt.

Steben
18 mei 2006, 09:54
Als het zo door gaat wordt het Vlaams Belang de enige democratische partij van Vlaanderen!

Dat wordt ook al jaren telkens weer opnieuw gezegd.:roll:

fernand
18 mei 2006, 11:46
Vind ik dus ook. Ze vragen om zoveel mogelijk anoniem te blijven, maar ze doen van in het begin aan politiek op de kap van hun vermoorde dochtertje.

Eerst moesten ze niets hebben van de welgemeende medeleven van Dewinter, dan waren ze 'geschokt' door de "houding van het Vlaams Belang", en nu willen ze dat het Vlaams Belang een affiche van hun campagne weggnemen.

Het ruikt niet zo lekker, als je het mij vraagt.
Neen het ruikt naar Vermassen!

baarle
18 mei 2006, 11:47
Tot een jaar geleden leek het me onmogelijk om ooit op het VB te stemmen, maar de anti-democratie drijft me in hun armen.

Zijn er ondertussen al nieuwe gegevens van de Stemmenkampioen of andere polls? Any one?

Nynorsk
18 mei 2006, 12:53
Vind ik dus ook. Ze vragen om zoveel mogelijk anoniem te blijven, maar ze doen van in het begin aan politiek op de kap van hun vermoorde dochtertje.

Eerst moesten ze niets hebben van de welgemeende medeleven van Dewinter, dan waren ze 'geschokt' door de "houding van het Vlaams Belang", en nu willen ze dat het Vlaams Belang een affiche van hun campagne weggnemen.

Het ruikt niet zo lekker, als je het mij vraagt.

Wat is je hypothese?
Dat ze HVT de opdracht hebben gegeven om hun kind dood te schieten zodat ze daarna negatief konden doen tegen het VB?

Serieus man. Uw kind wordt vermoord omdat het de hand vasthoudt van een zwarte, en dan zou je positief moeten reageren op geslijm van de partij die hier al jaren poogt om allochtonen en autochtonen zoveel mogelijk te polariseren?
Er zijn grenzen aan mensen, hoor. En dat heeft niks met politiek te maken.

luc broes
18 mei 2006, 13:47
Wat is je hypothese?
Dat ze HVT de opdracht hebben gegeven om hun kind dood te schieten zodat ze daarna negatief konden doen tegen het VB?
Steeds maar die eenzijdige redenering. Zo zou iemand ook kunnen zeggen:
Dat ze die Pool opdracht gegeven hebben om Joe te vermoorden zodat ze nadien negatief kunnen doen tegen de vreemdelingen.

Te gek voor woorden.

Truder
18 mei 2006, 14:57
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt

Vergeet de Waalse polls niet hé. Ze zijn off line gehaald omdat de staatjournalisten niet willen dat men de waarheid kent.

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/002/526/131/20060516/dyn002_original_656_431_pjpeg_2526131_312505c9c1e6 b7aadebdeda12cca479d.JPG

baarle
18 mei 2006, 15:08
Vergeet de Waalse polls niet hé. Ze zijn off line gehaald omdat de staatjournalisten niet willen dat men de waarheid kent.

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/002/526/131/20060516/dyn002_original_656_431_pjpeg_2526131_312505c9c1e6 b7aadebdeda12cca479d.JPG

Dat is inderdaad zeer merkwaardig...

Het bevestigt de teneur van deze post: http://forum.politics.be/showthread.php?t=50990

Als VHS & Co deze Waalse cijfers zien, moeten ze wel zéér verontrust zijn.

Truder
18 mei 2006, 16:22
Dat is inderdaad zeer merkwaardig...

Het bevestigt de teneur van deze post: http://forum.politics.be/showthread.php?t=50990

Als VHS & Co deze Waalse cijfers zien, moeten ze wel zéér verontrust zijn.

Ondertussen (voor ze hem off-line haalde) was de poll nog meer opgelopen in het voordeel van het Vlaams Belang. 30% tegen 67% dacht ik.

baarle
18 mei 2006, 16:25
Hij is nog steeds online (en je kan nog steeds stemmen):

http://www.7sur7.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=actualites&p_cat=polloverzicht_actualites&p_poll_id=363&pBekijkResultaat=J

Le Vlaams Belang est-il coresponsable des meurtres racistes �* Anvers?
Oui
http://www.7sur7.be/hln/alg/gif/hln_home_dot2.gif 29,92% (1194)
Non
http://www.7sur7.be/hln/alg/gif/hln_home_dot2.gif 68,02% (2714)
Sans opinion
http://www.7sur7.be/hln/alg/gif/hln_home_dot2.gif 2,06% (82)
Nombre total de votes: 3990

Merkwaardig...

ericferemans
18 mei 2006, 16:33
Hij is nog steeds online (en je kan nog steeds stemmen):

http://www.7sur7.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=actualites&p_cat=polloverzicht_actualites&p_poll_id=363&pBekijkResultaat=J



Merkwaardig...
Alle Vb-ers hebben natuurlijk gestemd. Of twijfel je daaraan...

Tegendradigaard
18 mei 2006, 16:33
allemaal fascisten die Walen...en racisten ook al...

ik stel dan ook voor dat we Belgie dadelijk opsplitsen...met zulk fascistisch racistisch tuig wil ik niet in 1 land leven...

luc broes
18 mei 2006, 17:03
Alle Vb-ers hebben natuurlijk gestemd. Of twijfel je daaraan...
Zijn de 'antifascisten' dan te lui of te dom om te gaan stemmen?

baarle
18 mei 2006, 17:24
Alle Vb-ers hebben natuurlijk gestemd. Of twijfel je daaraan...

Op een Waalse site???

U maakt een grapje?

Die "alle VB-ers' zijn wel bijzonder weinig gemotiveerd (er gaven er slechts 1194 gehoor aan het bevel van hogerhand...)

Truder
18 mei 2006, 17:26
Op een Waalse site???

U maakt een grapje?

Die "alle VB-ers' zijn wel bijzonder weinig gemotiveerd (er gaven er slechts 1194 gehoor aan het bevel van hogerhand...)

:lol: Ben jij even gebrainwashed.

Die reatie was bedoeld voor ericferemans

luc broes
18 mei 2006, 17:43
Vergeet de Waalse polls niet hé. Ze zijn off line gehaald omdat de staatjournalisten niet willen dat men de waarheid kent.

Neen, niet van het net gehaald vandaag 18.40 u:

Le Vlaams Belang est-il coresponsable des meurtres racistes �* Anvers?
Oui
http://www.7sur7.be/hln/alg/gif/hln_home_dot2.gif 29,86% (1195)
Non
http://www.7sur7.be/hln/alg/gif/hln_home_dot2.gif 68,09% (2725)
Sans opinion
http://www.7sur7.be/hln/alg/gif/hln_home_dot2.gif 2,05% (82)
Nombre total de votes: 4002
************************************************** *****
Het verbaasd me dat Franstalige peilingen niet zo veel verschillen van de Vlaamse!